Honda: Nový Civic dostane motor 2,2 i-DTEC (110 kW, 350 Nm)
To, že Honda chystá na zářijové IAA premiéru evropského Civiku víme od konce července. Dnes automobilka zveřejnila druhé pokračování, zaměřené na motor.
Honda ve druhé oficiální zprávě o novém Civiku potvrzuje pokračování čtyřválcového turbodieselu 2,2 i-DTEC. Ten bude mít místo dosavadních 103 kW a 340 Nm nově 110 kW a 350 Nm. Emise CO2 v jeho případě dosahují hodnoty 110 g/km, což modelu na několika trzích umožní dosáhnout na spotřebový bonus.
Motoráři analyzovali stávající agregát a provedli několik konstrukčních úprav. Proudění oleje motorem bylo upraveno tak, aby se minimalizovaly ztráty způsobené cirkulací. Použité materiály v motoru byly upraveny za účelem snížení třecího odporu pohyblivých částí. Všechny modely s manuální převodovkou budou moci využívat výhody systému start-stop, který dokáže uspořit 5g CO2/km.
Civic má mít o 12 % lepší aerodynamiku, podle výrobce se zlepšila stabilita ve vysokých rychlostech.