Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda: Nový Civic dostane motor 2,2 i-DTEC (110 kW, 350 Nm)

Ondřej Láník
Diskuze (13)
Druhý díl hondího video-představení deváté generace Civiku je zaměřen na novou verzi známého turbodieselu.

To, že Honda chystá na zářijové IAA premiéru evropského Civiku víme od konce července. Dnes automobilka zveřejnila druhé pokračování, zaměřené na motor.

Honda ve druhé oficiální zprávě o novém Civiku potvrzuje pokračování čtyřválcového turbodieselu 2,2 i-DTEC. Ten bude mít místo dosavadních 103 kW a 340 Nm nově 110 kW a 350 Nm. Emise CO2 v jeho případě dosahují hodnoty 110 g/km, což modelu na několika trzích umožní dosáhnout na spotřebový bonus.

Motoráři analyzovali stávající agregát a provedli několik konstrukčních úprav. Proudění oleje motorem bylo upraveno tak, aby se minimalizovaly ztráty způsobené cirkulací. Použité materiály v motoru byly upraveny za účelem snížení třecího odporu pohyblivých částí. Všechny modely s manuální převodovkou budou moci využívat výhody systému start-stop, který dokáže uspořit 5g CO2/km.

Civic má mít o 12 % lepší aerodynamiku, podle výrobce se zlepšila stabilita ve vysokých rychlostech.

Ondřej Láník
Diskuze (13)
Avatar - white label
17. 8. 2011 16:28
Re: Skvelý
Tak hlavně to video vyznívá trošku komicky, dělat dneska z nastupující verze turbodieselu o objemu 2,2! litru, který má 110kW/350Nm nějaký významnější pokrok je spíš úsměvné..., Samozřejmě i to má svou nespornou výpovědní hodnotu.
Avatar - Bully_
17. 8. 2011 16:04
Re: 2.2?
Presne tak, vetsinou se vyse povinneho ruceni i dalsi pojistky odvozuji hlavne z jinych udaju nez z pouheho obsahu motoru jako je tomu v CR. Kde je nakonec pro Hondu trh ne tolik podstatny.
Nestestim ale obsah prece jenom trosku je (resp. byl), predchozi "Hondi" turbodiesel 2,2i-CTDi mel obsah 2204 cm3 a treba pro Nemecko (to uz s prodejem vozu Honda hybe pro Evropu podstatne) byl prekazkou k masovemu rozsireni. Nad 2,2l. obsahu proste spadal do vyssich pojistnych i jinych kategorii. 2,2i-DTEC ma podle me i z techto duvodu obsah nepatrne snizeny na 2199 cm3, pri zachovani cca stejnych vykonovych parametru. Realny vykon na kolech + stale se zvysujici rozmery a hmotnost aut uz je jina kapitola ;-\
Avatar - Bully_
17. 8. 2011 15:52
Re: Skvelý
Nejasal bych tolik ;-) Predchozi 2,2i-CTDi ma v realu (u vsech co byli s timhle motorem na brzde) stejny vykon i kroutak - 150k a 350 Nm. Obavam se ze s rostouci hmotnosti a predevsim DPF (filtrem pevnych castic) ceka nove vozy stejny a logicky osud- ze pojedou porad hur. A to i kdyby byl silnejsi. Accord 7G 2,2i-CTDi s papirovymi 140k akceleruje lip nez soucasny Accord 8G 2,2i-DTEC Type-S s papirovymi 180k.
14. 8. 2011 03:05
Re: 2.2?
S tim souhlasim. Ja jsem jenom chtel rict, jaky je v posledni dobe trend. To jestli je to spravne nebo ne uz je vec druha ;)
13. 8. 2011 13:22
Re: 2.2?
No, ono je to taky správný a logický....když mám platit daň za znečišťování ŽP, tak ať to vychází ze skutečné "újmy" a ne zase z komplexu jakési "spravedlnosti", jako je to u nás. Ji nak i v Česku se silniční daň platí alespoň částečně ve vztahu k emisní normě a stáří auta. Na druhou stranu počítat všechno na CO2 je děsivá kravina a hloupé politikum, případné dopady na ŽP by měly být vyčísleny komplexně - kam by se ale pak dostal leckterý ten hybrid, že?