Technika
"Na rozdíl od plovoucího kotouče totiž pevný kotouč není schopen......" ????
Většina aut - skoro všechna, možná úplně všechna - mají pevné kotouče. Plovoucí bývají pouze třmeny - chcete-li brzdiče. Kotouče bývají pevně sešroubovány s poloosou nebo nábojem kola kolovými šrouby.
O plovoucích kotoučích by se mohlo možná hovořit u motocyklových brzd, kde jsou někdy kotouče volně uchyceny (zpravidla u brzd předního kola) pomocí velkých nýtů s jistou vůlí, tak, aby byly schopny vyrovnat jisté axiální pohyby.
Nebo se pletu, pane Aleši Jungmanne ?
Většina aut - skoro všechna, možná úplně všechna - mají pevné kotouče. Plovoucí bývají pouze třmeny - chcete-li brzdiče. Kotouče bývají pevně sešroubovány s poloosou nebo nábojem kola kolovými šrouby.
O plovoucích kotoučích by se mohlo možná hovořit u motocyklových brzd, kde jsou někdy kotouče volně uchyceny (zpravidla u brzd předního kola) pomocí velkých nýtů s jistou vůlí, tak, aby byly schopny vyrovnat jisté axiální pohyby.
Nebo se pletu, pane Aleši Jungmanne ?
Rozdiel v hmotnosti je však extrémný. Ultra ľahké pevné strmene od Willwoodu môžu mať aj 1kg, kde obdobný strmeň z liatiny na bežných autách má tak 7kg 😄
Inak strmene zo Škodoviek neboli vôbec zlé, len tá hmotnosť 😒
Klínové brzdy jsou dobré leda tak na výtah. A ještě k tomu jako brzda záchranná.