Technika

Zpět na článek

Continental: Kotoučové brzdy s pevným třmenem se brzy rozšíří

11 komentářů

Nikoloki
Takže jsou tyto nové brzdy prakticky stejné jako jsem měl na Škodě 100 a Škodě 120?
mida
Ano, přesně toto mne napadlo po přečtení prvního odstavce. Zbytek článku mne utvrdil ve znovuobjevení Ameriky. Jen mám trochu obavu, že je to nějaké pomotané - plovoucí třmen je přece lehčí a hlavně výrobně levnější, než třmen pevný, ale má naopak horší brzdné vlastnosti. Ty se z části eliminovaly tím, že se plovoucí třmeny začaly dělat dvoupístkové. Třmeny mírně přibraly na váze, ale výrazně přidaly na výkonu.
Redmex
Plávajúci strmeň vynakladá vcelku dosť sily práve na svoj pohyb po vodítkach, takže je menej účinný ako si spomínal. U pevného strmeňa je zase kritická pevnosť spoja pravej a ľavej strany, aby sa neohýbal...
Rozdiel v hmotnosti je však extrémný. Ultra ľahké pevné strmene od Willwoodu môžu mať aj 1kg, kde obdobný strmeň z liatiny na bežných autách má tak 7kg 😄

Inak strmene zo Škodoviek neboli vôbec zlé, len tá hmotnosť 😒
Mě by spíš zajímalo, proč se najednou přestalo mluvit o klínových brzdách. Tam totiž odpadá onen konstantní malý přítlak (destička je dosedlá ikdyž zrovna nebrzdíte), jenž je pro klasické třmenové brzdy charakteristický. Vozy s klínovými brzdami mají tedy nižší jízdní odpory....
mida
zjednodušeně řečeno proto, že se u nich nedá tak dobře regulovat brzdná síla, buď brzdí nebo ne a nic mezi tím
jossalito
Ano.
Klínové brzdy jsou dobré leda tak na výtah. A ještě k tomu jako brzda záchranná.
Ty prototypy fungovaly líp než jenom dobře, hlavně se dalo přesněji regulovat ABS.
[odkaz]
Taky mě to napadlo, pevný třmen se čtyřmi pístky byl už na Škodě 130...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
gil54
"Na rozdíl od plovoucího kotouče totiž pevný kotouč není schopen......" ????

Většina aut - skoro všechna, možná úplně všechna - mají pevné kotouče. Plovoucí bývají pouze třmeny - chcete-li brzdiče. Kotouče bývají pevně sešroubovány s poloosou nebo nábojem kola kolovými šrouby.

O plovoucích kotoučích by se mohlo možná hovořit u motocyklových brzd, kde jsou někdy kotouče volně uchyceny (zpravidla u brzd předního kola) pomocí velkých nýtů s jistou vůlí, tak, aby byly schopny vyrovnat jisté axiální pohyby.

Nebo se pletu, pane Aleši Jungmanne ?