Continental: Kotoučové brzdy s pevným třmenem se brzy rozšíří
S kotoučovými brzdami s pevným třmenem od Continentalu je možno ušetřit až 1,5 kilogramu neodpružené hmotnosti oproti běžným brzdám na každém kole. A to je podstatný rozdíl. Nový pevný třmen 4M nese na každé straně dva pístky, celkem jsou tedy destičky na jednom kole přitlačovány ke kotouči čtyřmi pístky.
Běžná kotoučová brzda s plovoucím třmenem funguje tak, že brzdový pístek uložený v brzdovém třmenu na vnitřní straně tlačí po sešlápnutí pedálu brzdy na vnitřní destičku, která je přitlačována na (zpravidla) kovový kotouč. Vzniklá reakční síla následně třmen posune tak, že je do akce zapojena i destička protilehlá, která je přitlačována na kotouč z druhé strany.
Kotoučové brzdy s pevným třmenem mají výhodu v tom, že brzdové pístky jsou po obou stranách kotouče přesně proti sobě, čímž se eliminuje přenášení reakčních sil z jedné strany soustavy na druhou, hliníkový monoblok třmenu brzd od Continentalu je proto možno navrhnout menší a tedy i lehčí. Oproti klasickým samostavitelným pístům zde může být vzdálenost mezi kotoučem a destičkami menší a přesněji vymezená, což zlepšuje cit i odezvu na sešlápnutí pedálu. A to je přesně to, na co se mohou běžní motoristé v případě použití kotoučových brzd s pevným třmenem od Continantalu těšit. Dalším benefitem je větší ucelenost konstrukce, což lépe chrání zařízení před nečistotami.
Brzdy s pevným třmenem nejsou žádnou novinkou, jejich masivnímu nasazení však doposud bránil například nepříjemný pískot, způsobený vibracemi při brzdění. Na rozdíl od plovoucího kotouče totiž pevný kotouč není schopen vznikající vibrace tlumit. Tedy – nebyl schopen, Continentalu se povedlo tento neduh úspěšně eliminovat vhodným tvarem destiček a třmenu samotného.
Destičky navíc nejsou na svém místě drženy jednotlivými upevňovacími šrouby nýbrž jednou centrální vymezovací pružinou s integrovaným zámkovým mechanismem se sponou.
Výhodou pro výrobce automobilů je prý možnost navrhnout si tvar třmenu dle potřeby tak, aby co nejlépe vyhovoval požadavkům designérů, největším lákadlem je však bezesporu ona zmíněná nižší hmotnost soustavy.