Korejci stale potvrzuji, kdo ma dneska nejrychleji se zkvalitnujici nepremiove znacky. A lidi jim to veri, coz dokazuji tyto prodejni uspechy. Nezbyva nez pogratulovat ;-)
Bratranec ma Ceeda 1.6 dvojrocny a nevie si ho vynachvalit, jednoduche , zive , pohodlne auto pre beznych ludi a motoricky poraza aj 1.8micky. Sedel som riadil som videl som - pekne auto. Ceed aj i30 uz niektorych aj predbehli len si to treba otvorene priznat co je pre mnohych europanov problem.
Nemůžeš Korejce posuzovat podle prodejů v ČR, kterej vůbec neodpovídá prodejům v Evropě. Jen pro zajímavost, top 3 v Evropě za srpen: 1: Golf 37 662, 2. Focus 16 613, 3. Astra 13 858. Korejci na chvostu.
Nebyl jsem to ja, kdo zpochybnuje prvni prispevek, nemam potrebu se tahy ohanet cislama.
Pouze konstatuji fakt, ze kdyz uz chceme byt objektivni a vyloucit vsechny anomalie lokalniho trhu (at uz jde o cesky nebo evropsky - vyrazne ovliveny prodeji v Nemecku), bylo by na miste srovnavat prodeje celosvetove.
Chces snad zpochybnit pravidvost tohoto meho tvrzeni?
Pokud snad ano, vez, ze po precteni vcerejsi debaty u VW+Suzuki, kde jsi ani na zaklade jednoznacnych cisel od nekolika lidi nebyl schopny uznat, ze tve domnenky jsou z rise fantazie, nemam chut te o necem presvedcovat. Byla by to ztrata casu.
Předpokládal jsem, že když už reaguješ na čísla Provocateura, tak máš taky něco. ALe speltl jsem se, koukám.
Takže pokud chceš něco tvrdit, klidně přihoď čísla. Jen mě to zajímá. Tak to neber osobně.
Tos to spatne pochopil - nikde nezpochybuju spravnost jeho cisel, jedine co tvrdim je, ze nejobjektivnejsi cisla jsou celosvetove prodeje, at uz jsou jakekoli. A za tim si stojim.
Mám tu jeden interaktivní graf z HN - když se najede myší nad číslo, vyskočí komentář. Graf má několik vad, především není uvedeno (aspoň jsem nenašel), za jaké období z r. 2009 jsou údaje. Za druhé cudně vynechává právě korejské automobilky, které by nás zrovna zajímaly: [odkaz]
Při posuzování nejsou absolutní objemy prodejů to úplně hlavní, důležitější je dlouhodobá tendence - růst nebo pokles. A samozřejmě, jestli prodané objemy automobilce přinášejí dostatečný zisk na pokrytí nákladů, vývoj/investice a "prima život". I z toho podivného grafu vidíme aspoň to, že v něm uvedené automobilky trpí letos tendenci k poklesu. Ano, máme krizi. Tím spíš je zajímavé, že obě automobilky korejské skupiny naopak v globálu od loňského podzimu vykazují poměrně silnou tendenci růstu. Čísla lze samozřejmě najít na jejich websitech nebo specializovaných blogách.
Hodnotit postavení automobilky podle jediného modelu je samozřejmě celkem k ničemu. A dokonce i úžasné prodeje cee'du v ČR vypovídají jen o marketingovém prosazení na jednom malém trhu. Jestli je cee'd jako model ziskový=úspěšný opět chce globální číslo aspoň za jeden rok. Totéž platí o Golfu, Focusu i dětské tříkolce. Obecně mám pocit platí, že prodeje od 80000 ks modelu ročně a víc už mají být jasně ziskové, ale můžou v tom být individuální rozdíly. Cee'd každopádně nad touto hranicí je, takže se nepochybně Kie vyplácí. Dobrou zábavu přeji ;-)
Nezlob se na mě, ale přečti si na co vlastně tak podrážděně reaguješ. Jen na dvě otázky ohledně konkrétních čísel...
Ty otázky přece nezpochybňují absolutně nic!
Jediné čím se dá vysvětlit podobná reakce, je tvá alergie na konkrétní nick...
Navíc pokud sám tvrdíš, že čísla světového trhu jsou objektivnější, než evropská, pak logicky stejně platí, že ta evropská jsou mnohem objektivnější než ta česko-slovenská, která jsou navíc také "deformovaná" korejcema v Nošovicích a Žilině.
Navíc mě velmi zaráží tvůj argument o "deformaci" evropského trhu Německem?
Chceš snad říct, že světový trh není stejně (nebo spíš ještě mnohem víc) "deformován" Spojenými státy, Čínou apod.?
Ty si precti poradne co jsem napsal ja. Vidis tam ten otaznik? Ten oznacuje otazku.
Chces snad tvrdit, ze celosvetove prodeje nejakeho modelu jsou zkresleny vic, nez prodeje na urcite casti trhu? To bys me rozesmal.
Ad posledni odstavec prispevku na ktery jsi reagoval - jossalito vi o cem je rec.
Díky za omlazení tím "chlapcem", v mém věku už přijde docela vhod... ;-)
Ale slepý opravdu nejsem, takže otazník ještě poznám, navíc v tázací větě s použitím "Chceš snad...", logický otazník "nemění" vůbec nic ma významu celé věty...
Ten "podstatný" otazník, je jen hodně slabý alibismus...
To že mají čísla z celého regionu (Svět) obecně logicky větší výpovědní hodnotu, než pouze z jeho části (Evropa), je je snad jasné každému...takže nevím proč si potřeboval několik reakcí k tomu, abys konečně pochopil, že chtít nějaká konkrétní čísla, ještě zdaleka neznamená chtít za každou cenu zpochybnit toto tvé "objevné" tvrzení...
Tvou alergii na nick neřeším, pouze jsem ji zmínil, jako možné vysvětlení tvé nepřiměřené reakce...
No hura, tak konecne si rozumime a doufam nebudu muset poslouchat nesmysly o ovlivneni celosvetovych prodeju USA, ci Cinou. Ad evropske prodeje:
Pocet obyvatel
EU:499 mio
DE:82,5 mio = 16,5%
Prodeje Golf:
EU:37 662
DE:31 527 = 83,7%
Prodeje Astra:
EU:13 858
DE: 6 203 = 44,8%
Prodeje jsou za srpen 2009.
Zavery si doufam dokazes vyvodit sam. A ted me muzes zahrnout spoustou argumentu, jak evropske prodeje nejsou zkresleny prodeji na nemeckem trhu. :-!
Celosvětový čísla nemám, ale ani neptřebuju, když Kia hlásá, že Ceed je auto s evropským designem primárně určené na evropský trh, tak porovnávám evropské prodeje ;-)
To je pravda, ale treba tiež brať do úvahy, že kórejské autá sa na vyspelejších trhoch často predávajú slabšie nie ani tak kvôli horšej technike či kvalite, ale pre slabší image. Každý trh je nejakými faktormi deformovaný.
Tu sa bavíme o domácom trhu a myslím, že by bolo najlepšie sa v týchto medziach pohybovať. ;-)
Nejen, že mají korejská auta v Evropě slabší image, ale taky se míň líbí. Např. ve svým okolí neznám člověka, kterýmu by se líbila i30. U nás na vzhledu aut do nižší střední třídy moc nezáleží, hlavně že je to levný a design jde kolikrát stranou.
To blábolení o "anomáliích" a "ovlivnění" evropského trhu Německem atd. v tom vlákně výše, proč je to blábolení ti vysvětluje white label. A pak si tu, o pár vláken níž, zdviháš palce s dalšími ňoumy v narážkách na "všudybyla", aniž by sis byl schopen uvědomit, že tím rozumbradovaním nahoře ses tu jako všeználek všudybyl, který je mimo, sám prezentoval. :-!
Prodeje jsou za srpen 2009.
Zavery si doufam dokazes vyvodit sam. A ted me muzes zahrnout spoustou argumentu, jak evropske prodeje nejsou zkresleny prodeji na nemeckem trhu. :-!
Jen si představ, kdyby ten Golf byl na špici, to ty bys byl už po třetím infarktu. Takže to ber s nadhledem, že tato tabulka je především schovívavá k tvé fóbii. :-!
Nic proti, ale komercni texty by mely byt ozńaceny. Sice chapu, ze se Hnujdaj snazi vetrit do prizne, ale takove podpasovky nema zapotrebi (jestli je tedy ceske zatouopeni dostatecne sebevedome). Navic kdyz tuto komercni prezentaci priradite k clanku, ktery ma porovnavat prodeje, tedy kde jasne hovori cisla.
Ale ta uzasna gradace: Octavia prodala "jen", "čtvrtý už je Hyundai", "Renault Mégane se tentokrát musel spokojit až se šestým místem!"
Nic proti uspechu Hnujdaje, ale delejte to fair. Navic v clanku, kde zminujete v textu min. 10 modelu a v zaveru jsou fotografie jen jedne znacky, navic "AZ CTVRTE";) v poradi¨.....no, no, no
Chci rict: bud postavte clanek jen na "Hnujdaji" a neberte jako rukojmi ostatni konkurenci, anebo piste o prodejich za srpen a hodnotte jen cisla. Kazdy si precte, co uzna sam za vhodne;-/
Precti si clanky tohoto typu z predchozich mesicu. Aby mel clanek stavu, je potreba vzdy vybrat z cisel nejakou "cover story", na ktere je clanek postaven. K teto "cover story" jsou pak logicky prirazeny i obrazky na konci clanku - jednou je to Octavka, jindy Golf nebo Ceed, ted i30. Suche konstatovani a vycet cisel by byl nudny.
Pokud nechces cist, jak sam pises - nemusis - podivej se do tabulky a zavery si udelej sam.
Po razantním zlevnění většiny mainstreamových výrobců se Dacia těžko prosazuje. Není divu, s cenou už nemá moc kam klesat a čeští zákazníci jsou již ochotni se těch několik desítek tisíc připlatit za auta z jiného století.
Jestli tu tabulku dobře chápu, tak registrace na českém trhu znamená, že vozy jsou zaregistrované na dopravním inspektorátu a fyzicky už jezdí na naších silnicích, ale v těchto číslech asi nejsou vozy, které jsou teprve obědnané u prodejce. Je to tak, nebo se pletu? Nechce se mě věřit, že by se Cruzeu obědnalo od začáku roku pouze 211 kusů. I když není to 5ti dveřák, ale sedan, no ale i tak ..... .
Jsou to jen prihlasene kusy, ja ho mam objednaneho tento mesic a bude az v lednu, bohuzel takovy je system vyroby, delaji ne na zakazku, ale podle sebe a cas od casu udelaji objednavky, kdo chce po svem, musis si pockat. A skladovky taky nejsou, proste je toho auta nedostatek
Aha, takže 211 kousků už u nás jezdí,ale přitom už má Chevrolet možná z Česka tisíce objednávek. Kdo ví.
Nevím, jestli znáš tyto stránky. Tam můžeš o Cruzeovi pokecat ;-)
Jeden šermuje s českým, jinej evropským a další světovým trhem, to ale nestačí! V celé naší galaxii jsou miliardy hvězdných soustav a jistě i pár stovek civilizací a ty mají také své prodeje, a to mluvím jen o naší domácí galaxii, tedy Mléčné dráze. Tam venku jsou další miliardy galaxií...pravda nemohou si konkurovat ale já chci vidět všechna čísla, tak sem s nima a hned. >:D
:-);-)
Ona je to ale hlavně pravda, všechno lze totiž vnímat relativně. I člověk sám je jak určitý celek, tak jen určitá část, určité společnosti. Důležité je vnímat věci ve správném kontextu, nebo určité společné rovině. Proto např. není příliš korektní mluvit o evropanech, ale argumentovat přitom jen českými, nebo slovenskými prodeji...
Nesmysl je i to údajné deformování (velmi často vzpomínané) evropského trhu Německem, které je prostě přirozenou součástí Evropy. Úspěch německého automobilového průmyslu především v Evropě, symbolizovaný dnes Golfem, nespadl rozhodně z nebe a ani jsem neslyšel nic o tom, že by např. EU direktivně rozhodla o přesuntí výroby osobních aut výhradně právě do Německa...
Nebo snad k "deformaci" Evropy potažmo jejího trhu opravdu stačí fakt, že ji tvoří podstatně rozdílně "velké" státy...?
Deformování je stále spíše odsud,když už probíráme evropské prodeje:[odkaz]
Je mi jasné,že ty nevidíš v tomto státním zásahu do trhu jeho ovlivnění.Já jo a v tom se asi nikdy neshodneme.
Jen mi neni jasne, proc se stale rendlik drzi tak vysoko. Vcera vecer jsem zrovna jednoho takoveho predjizdel na hradecke dalnici, kdyz mu v tom najednou upadlo leve predni kolo. :no:
To se pleteš, Áda je místní majitel odtahové služby, ten je spása všech Rendlíkářů. Vsadím se, že pokud se tohle stalo, tak za tím vězí on, když tomu nebožákovi na benzínce povolil kolo a pak jen čekal na tu pravou chvíli. >:-[]
Ádíku, ten odkaz, co si poslal, je tvé vlastní dílo? Sám tady hlásáš, že hodnotu příspěvku tvoří i slohová a gramatická úroveň, ale tohle se musí luštit >:D
Citace: "Ač Renaulta nevlastním" >:D >:D >:D
Tys to nepochopil, to je jen potvrzení pisatelových slov, nevlastní ho, tak ani logicky nemůže přesně vědět jak se to píše, podobně jako třeba já... ;-) >:-[]
Nastesti uz rendlik nevlastnim. A po zkusenostech uz taky nikdy nebudu. Ten vyse uveden odkaz na e prispevky vlastniku kreatur firmy rendlik a syn myslim jen popisuji holou realitu. :no:
Vzheledem k tomu, že jsem loni s Octavii TDI absolvoval asi 2500 km dlouho cestu až na jih Itálie, tak ti klidně povyprávím.
Celou cestu chrastilo okrasné chromované tlačítko ruční brzdy (majitel auta řekl alibisticky řekl, že mu to nevadí).
Auto bylo týden před cestou na garanční prohlídce, přesto u Innsbrucku začlo blikat mazání. Nebyl olej, TDI ho za těch 500 km cesty od servisky spotřebovalo.
Celou cestu vrzala přední náprava na každé nerovnosti. Prý je to normální.
Majitel prohlásil, že je to spolehlivé služební auto. Sice mu byla 2x měněna jednotka centrálu, protože na ní kapala voda z hadičky ostřikovače, takže se auto střídavě nezávisle a kdykoliv odemykalo a zamykalo.
2x byla měněná váha vzduchu.
Startér se taky odporoučel... atd. atd....
Kupodivu byl spokojen. Upozorňuji, že auto mělo najeto pouze 130 000 km.
Posledních 800 km z Benátek jsem absovoval už za volantem jednoho Rendlíka, který stejnou cestu zvládl bez dolití oleje, bez jakéhokoliv vrzání, podstatně tišeji a pohodlněji, nemluvě o prostornosti. Měl najeto 150 000 km a trvale obsazuje poslední příčky TUV. Mám na to tedy svůj vlastní názor, odzkoušený.
Máš pravdu, nic to nedokazuje, stejně tak, jako všechny statistiky spolehlivosti. Kdybych se řídil statistikami spolehlivosti TUV, tak si musím koupit Ford Fusion, ale to bych musel bejt padlej na hlavu, koupit takovou hnusnou "škatuli", naštěstí koupě auta se neřídí statistikami.
Jinak mne se I30 libi. Ale jeste vic se mi libi, kdyz ho ve Photoshopu prizvednu cca o 2 - 3 cm, aby netahal bricho po zemi. Hned je z nej fakt pekne auto. A navic nema tachometr a otackomer v kelimkach od jogurtu.
Proc monster truck? Jsou to snad tvoje vlhke sny? Monster truck s motorem 1,5 dci? >:-[]
A to, ze TDI PD byl docasne kvuli ekonomum nahrazen levnejsim CR TDI, je opravdu velka skoda, protoze to byl seriove vyrabeny maly dieselovy motor se zatim nejvyssimi vstrikovacimi tlaky a tim padem nejvetsi energetickou ucinnosti (t.j. nejmensi mernou spotrebou). Ale jsem naprosto jiste presvedcen, ze se k nezavislem vstrikovani VW zanedlouho vrati, protoze se zanedlouho bohuzel asi dozijeme toho, ze litr benzinu bude za 100 korun - a kazde usetrene deci na 100km se bude pocitat. :-!
Nejsem ten, který každé auto musí přizvedávat výše a výše, nejlépe do výšky monster trucku. >:-[]
O TDI PD a o tom jak funguje jsme se spolu už bavili, dokonce nejen já, ale i jiní VWfilové, stejěn ti však nikdo nedokázal vysvětlit jak to s tím nezávislým vstřikováním doopravdy je, že jsi naprosto vedle ;-)8-s
Když se ti tak nelíběj "kelímky od jogurtu" na přístrojové desce (mě se taky nelíběj), tak co říkáš na novou Škodu Yeti, ta je má taky? Já osobně jsem z nich po chvíli šilhal. Ale chápu, Škoda Yeti patří do koncernu VW, tak budou asi úchvatný, že jo, nebo se mýlím?
Ta korejská auta navrhoval Pininfarina nebo Bertone?
K tomuto článku a zdejší bandě onanis.. co vlhnou při pohledu na tu Korejskou hrůzu řeknu asi tolik.Každý průměrně inteligentní Evropan si půjde mnohem raději koupit Golfa,Focuse,Astru,Megana,308, nebo i Bravo popř C4!To jen u nás lidé dokáží kupovat to co je jinde špatně prodejné!Stačí se kouknou na tu Korejskou dvojku nebo na prodejnost neuvěřitelně zastaralé Octavie 1!Pokud chce nějaký Němec nebo Francou Azijské auto tak půjde koupit Mazdu 3,Hondu Civic nebo Toyotu Auris!Určitě nepůjde do Hyundae ;-) !
Re: Ta korejská auta navrhoval Pininfarina nebo Bertone?
Tak tá tvoje zastaralá Octavia Tour sa už na Slovensku "zakapáva" a väčšina predaných Octavii je už O2, S spredajom neporovnateľne modernejších Ceedov či i30 sa nedá preto ani zrovnávať. Vzhľadom na "úžasné" ceny tohoto výbehového modelu v Čechách - predpokladám, že tiež nejde na odbyt (z tejto tabuľky sa to veľmi neodozvieme).
A prosil by som špecifikovat to "jinde". Lebo i napr. vo Veľkej Británii sú obaja kórejci pred škodovkami.
Re: Ta korejská auta navrhoval Pininfarina nebo Bertone?
Když jsem předloni byl v Německu (Freiburg-Bádensko), viděl jsem tam docela dost SUV. A jen málokteré z nich bylo BMW. Většina Hyundaiů Santa Fé a Tucson, nějaké Kie taky, Japonců minimálně.
Já vím, nižší střední to není. A taky je pravda, že Ceedů tam moc neměli a i30 jsem ani nezahlédl - ale tenkrát je snad ještě ani nedělali.
Re: Ta korejská auta navrhoval Pininfarina nebo Bertone?
Ono to bylo hlavně tím že Rákosky mnohem dříve dodázali rozpoznat potencial SUV.Ale v současné době to už nemají tak růžové.VW má Tiguana,Ford Kugu,Škoda Yetiho,Renault Kaleos atd.A přece jen ta auta jsou dost jinde.Dneska už třeba Hyundai kopíruje Ford Kuga!