Frankfurt 2011
:no: :no: :no:Bohužel . Když se na ně podívám ,tak je to bud zmenšenina nějaké Kyje nebo natáhlina něčeho už udělaného. :-!
Jasne... ale keby to malo na grile napr. štyri kruhy bola by to neskutočná pecka, takto to je iba zmenšenia (menuj mi ktorú Kiu by mohli zmenšiť aby dostali cca 5m auto >😁 ). Fakt nechápem predsudky niektorých ľudí voči či už kórejským, talianskym alebo neviem akým autám. :no: :no: :no:
😉 Na to ,že kyjá vyrobila v roce 1953 první jízdní kolo ,tak tento vůz vypadá jak z Jiříková vidění.K Italským autům nic nemám .Protože Italové umí auta a kafe! :-!
Aké dobré autá kto robí sa pozná podľa toho, ako dlho robí autá? Podľa toho by Japonci a napríklad VW museli robiť len o trochu lepšie šunty od Kórejcov a najvyššiu prémiu by robili Francúzi...
, protože Kia nikdy nic takového nevyrobí a nebo to bude trvat cca 5 let a více.
Design se povedl, ale kolik takových krásných konceptů jsme už viděli......
Design se povedl, ale kolik takových krásných konceptů jsme už viděli......
Nemyslel si nejakú inú značku? Čo Optima napríklad? Tiež iba sen?
Taktéž příliš nepochybuji o tom, že se auto dostane do série... Spíš mně zajímá, jestli to bude v podobě klasického sedanu nebo tohoto "4dveřového kupé"... Celkový sportovnější charakter Kie (oproti Hyundai) by tomu napovídal, ale těžko říct, na odpověď si asi ještě počkáme... Každopádně, výsledek by mohl dopadnout zajímavě Hyu/Kia na to dost odvahy a drzosti určitě mají (viz Hyundai Veloster, Kia Soul atd.)...
Nazval jsi to velmi přesně - "drzost"! A chápu to spíš v tom pozitivním smyslu... takže i slovo "odvaha" i "risk" to jen dokreslují 😄
Jinak víme, že za pár týdnů bude k vidění reálný velký sedan (K9) s pohonem zadní nápravy a nějakým "velikým motorem" (V😄 - na netu jsou spy-foky. K tomu se dá leckde dočíst, že se pracuje na sportovním voze o stejném základu (alias Genesis coupe?). Koncept, o kterém se tu bavíme, mi do toho nijak moc nezapadá, leda... že jde jen o designové cvičení. Něco jako Š Vision D.
Jinak víme, že za pár týdnů bude k vidění reálný velký sedan (K9) s pohonem zadní nápravy a nějakým "velikým motorem" (V😄 - na netu jsou spy-foky. K tomu se dá leckde dočíst, že se pracuje na sportovním voze o stejném základu (alias Genesis coupe?). Koncept, o kterém se tu bavíme, mi do toho nijak moc nezapadá, leda... že jde jen o designové cvičení. Něco jako Š Vision D.
Pleteš se. Koncern HKMC má velmi rychlé tempo vývoje modelu - určitě ne 5 let (pět let trval vývoj nového modelu ještě tak v 70. letech). Mimoto vozí studie/koncepty pravidelně na autosalony cca 2x do roka. Klobouk dolů za tu pracovitost, byť ty koncepty jsou někdy velmi nehezké (tento je povedený).
Jako základní linky je to pěkný. Ale jako celek za 3.
Prečo? Čo Ti tak výrazne nesedí?
Trojka u mě znamená dobré, což je v tomhle případě slušné hodnocení. Já bych možná šel i na čtyřku. Problém je, že mi chybí řada úhlů, abych to mohl posoudit. Takhle na mě celek působí jako slátanina. Vzhledem k tomu, že dvojku u mě mají auta jako BMW F10, tak tohle není dvojka ani omylem.
To je právě úhel pohledu každého hlasujícího. To BMW (F10) z mého pohledu nepřináši nic nového - cizelují se stejné tvary k dokonalosti. Zde u konceptu Kia ... (nemá ani název, divné) je několik věci, které jsou novátorské. Např. přední světla překrytá částečně plechem z blatníku (je-li to blatník nebo už nárazník - nevidno spáru), řešení A-sloupku, disky kol, možná i zadní světla (uvidíme je později)...
Ono je to jedno z dalších rozpracování konceptu Kia Kee (2007) a je na tom výborně vidět, že PS se průběžně názorově vyvíjí - podle mého velmi dobrým směrem k určitému odlehčení, uvolnění, pohybu a nadhledu. A přitom si pořád zachovává své konstanty: minimalistickou stylizaci linií a vynikající cit pro hmoty. Jeho spojování s tradicí školy Bauhausu je opravdu na místě. Tady je odkaz na Kee: [odkaz]
BMW F10 je z jiného těsta, mnohem bližšího Hyundaii (aby ne, že pane Bürkle). Schreyerův a jejich vesmír mají jiné adresy. Když už porovnávat, tak snad opravdu raději s tím Astonem One 77. Nebo možná ještě líp s Audi E-Tronem ([odkaz] ) 😄
BMW F10 je z jiného těsta, mnohem bližšího Hyundaii (aby ne, že pane Bürkle). Schreyerův a jejich vesmír mají jiné adresy. Když už porovnávat, tak snad opravdu raději s tím Astonem One 77. Nebo možná ještě líp s Audi E-Tronem ([odkaz] ) 😄
Díky za postřehy. Kee ve mě vždy vzbuzovala pochybnosti (nicméně i to je nejspíš účel konceptů). Ovšem tento koncept je opavdu u něco dál. Říkám opakovaně: jde o práci s hmotou! A v tom to vidíme shodně.
Jinak je zajímavé sledovat, jak se ten či onen pán-designer pohybuje mezi značkami a hlavně, jakou za sebou nechává "stopu". Jen s tímto pohledem je pak možné dát do jedné "poličky" Mercedes Benz, Hyundai a BMW.
Hezký večer.
Jinak je zajímavé sledovat, jak se ten či onen pán-designer pohybuje mezi značkami a hlavně, jakou za sebou nechává "stopu". Jen s tímto pohledem je pak možné dát do jedné "poličky" Mercedes Benz, Hyundai a BMW.
Hezký večer.
Trojka je síce "dobré", z opačného pohľadu je to ale známka znížená o celé dva stupne a celkovo je presne v polovici hodnotiacej stupnice. Čiže zrejme je v tom niečo zásadné.
Mimochodom, rovnakým pohľadom hodnotíš koncepty aj sériové autá? Ja nie.
Mimochodom, rovnakým pohľadom hodnotíš koncepty aj sériové autá? Ja nie.
Prakticky stejným pohledem. Krása je jen jedna. Takže koncepty mají trochu výhodu. Píše se, hodnoťte jako ve škole. Lidé jsou na jedničky zvyklí. Dávají je kde čemu. Podle mě jednička patří elitě a trojka není něco, za co by se člověk měl stydět. Elita značí, že se pohybuješ někde kolem 5, možná 10 procent.
A trojka je uprostřed, protože průměr je dobrý. Nepochválí tě za to, ale vedeš si jako ostatní, tedy dobře, obstojně.
A trojka je uprostřed, protože průměr je dobrý. Nepochválí tě za to, ale vedeš si jako ostatní, tedy dobře, obstojně.
No zejména ta "tyčka" za A sloupkem, to je dle mého cítění krajně neestetické a přijde mi to jako technologická berlička, což u konceptu tohohle ražení nemá co dělat. Zadek je takovej opticky vysokej, trochu mi to přijde jak zadní "čelo" u Corvette C5/6 se světly jako z nějakého virtuálního mixu od Fiskera. Navíc přední část je daleko víc futuristická a složitější než zbytek od prvních dveří dál, resp. styl předku mi nesedí ke zbytku auta a opět to nevzhledné dělení skla v předních dveřích zvýrazněné lištou, aby to ještě víc přitahovalo pozornost. K tomu nerovná horní hrana čelního skla, zajímavé, ale pro mě rušivé. Takže to pozitivní je boční profil a zajímavá kola. Trochu málo na to, abych tomu mohl dát lepší než 3.
Zepředu se teda inspirovali až moc Astonem One-77. Jinak to ujde... Kia a Hyundai se mi teda vůbec nelíbí. Hyundaiův fluidní design s rozteklým předkem a zabedněná Kia Sportage, co vzadu má jen malé okno. :no:
Jediné korejské auto, co se mi líbí, je Genesis.
Jediné korejské auto, co se mi líbí, je Genesis.
Považte, když tam přijedete limuzínou se zadohrabem do kia, co namaloval šrajer, to vám vysekne poklonu i vedoucí lídlu.
Šrajer :no:
Šrajer :no:
Klasický strýček Bobek....škoda čakať čokoľvek iné. Ale už začínaš byť nudný, skús niečo iné.
Mimochodom, Lidl je aspoň iný - všetky ostatné reťazce ponúkajú prakticky to isté, Lidl má z veľkej časti vlastný sortiment, ktorý budeš inde hľadať márne. Aj to sa cení. 😉
Mimochodom, Lidl je aspoň iný - všetky ostatné reťazce ponúkajú prakticky to isté, Lidl má z veľkej časti vlastný sortiment, ktorý budeš inde hľadať márne. Aj to sa cení. 😉
Povedzte mi pán redaktor, čo vy si predstavujete pod takým pojmom "klasické čtyřdveřové kupé"? >😒]
Ja by som to tak tiez nazval 😉 . Jednoduch su auta, ktore su niekde "medzi". Vsetci vieme o ake auta sa jedna. Myslim, ze oznacovanie aut nie je ziadna dogma.
Hezký auto. Ale každou linku na něm jsem už viděl někde jinde. Dost tragická vykrádačka.
Jasne, má to rovnaké dvere, okná, blatníky, kolesá aj všetko ostatné ako x ďalších áut. Že sa nehanbia toľko kopírovať...!!!
v nadpisu vypadlo jedno slovo a sice uctivě. I kdyby se to vyrábělo jakože 100% nebude tak do Astonu to má hodně ale opravdu hodně daleko.
To je jednoznačne pravda. To by mohli prirovnávať aj Panameru... 😉
Škodovky od MB až po 125 sa určite najviac kamošili so všetkými 911...
Škodovky od MB až po 125 sa určite najviac kamošili so všetkými 911...
Tvé myšlenkové pochody jdou nějak mimo mě, srovnává se tu (nebo se snaží srovnávat) Aston a studie Kia a Ty sem matláš Panameru a Škodovky. Nějaký mindrák?
To srovnání nám podsouvá redakce a Klaudius to srovnání ironizuje.
Wikipedie: "Ironie je literární nebo řečnická forma, která dosahuje zvláštní, často humorný účinek tím, že vyslovuje něco podstatně jiného než skutečně míní: může přehánět, zastírat nebo říkat přímý opak. Je na posluchači nebo čtenáři, aby si toho všiml a rozuměl podle toho."
Wikipedie: "Ironie je literární nebo řečnická forma, která dosahuje zvláštní, často humorný účinek tím, že vyslovuje něco podstatně jiného než skutečně míní: může přehánět, zastírat nebo říkat přímý opak. Je na posluchači nebo čtenáři, aby si toho všiml a rozuměl podle toho."
Aha, tak vy jste dva, jeden stvoří nesmysl a druhý jej vysvětluje ironií... 8-s
AM Rapid je dizajnersky paskvil - natiahnute kupe s priestorom na dalsie dvere bez akejkolvek napaditosti. Nehovoriac o schode v kufri... Keby to mol Moskvic, prosim. Kia si sice poziciava od Astonu, ale auto nevzniklo natiahnutim ineho modelu.
V kazdom pripade, vzhladom na to, ze Aston patri co sa spolahlivosti a kvality tyka (kvalita auta sa nemeria kvalitou koze) niekde medzi cinskych a talianskych/francuzskych vyrobcov, tak je volbou jednoznacne Kia.
Aspon mate zaruku, ze vam rano po 2 dnoch necinnosti nastartuje.
V kazdom pripade, vzhladom na to, ze Aston patri co sa spolahlivosti a kvality tyka (kvalita auta sa nemeria kvalitou koze) niekde medzi cinskych a talianskych/francuzskych vyrobcov, tak je volbou jednoznacne Kia.
Aspon mate zaruku, ze vam rano po 2 dnoch necinnosti nastartuje.
Myslim si, ze je uplne jedno ako budu auta od Kie vyzerat, pokial budu mat na kapote KIA, budu podla mnohych uz od "narodenia" strasne, hrozne, hotovy paskvil, des, hroza. Ak by sa tam len tak nahodou zmenil znak.... bude to super. Za mna ma Kia :yes:
Dle evropských statistik nezjistím, jak jsou na tom Číňani, ale můžu se podívat na Korejce. Ti zatím mohou o francouzské kvalitě a spolehlivosti jen tiše snít. >😒]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Mně jde spíš o to, aby auto jezdilo a ne o to, že mi Korejci dají dlouhou záruku. Dle ADACU mně to korejská auta nezaručí. Dávat odkaz na korejskou samochválu by se taky asi nemělo : " Hyundai vyrábí nejkvalitnější a nejspolehlivější vozy na německém trhu " - k tomu není co dodat.
Tusil jsem, ze se budes tocit na tech strankach Hyundai. K tomu zaveru ovsem dosel nemecky AutoBild, takze si to klidne najdi u nej. Je to v tom clanku dostatecne jasne uvedeno, takze budu predpokladat, ze jde o prehlidnuti a ne o neschopnost chapat psany text.
Problematika ADAC tady byla rozebirana nescetnekrat... :no:
Problematika ADAC tady byla rozebirana nescetnekrat... :no:
Znovu budu citovat: " Hyundai vyrábí nejkvalitnější a nejspolehlivější vozy na německém trhu ". statistiky TÜV a ADACU mluví jinak. Proto jde o cenu za dlouhou záruku a levný servis + malá a lehce splnitelná očekávání zákazníků / stačí se podívat na ceny korejců v Německu /. Pohádce o nejspolehlivější značce na německém trhu může věřit jen ten nevětší pomatenec. I ten však bude se svým novým autem určitě spokojen.
Takze jeste jednou a pomalu - o netvrdi Hyundai, k tomu zaveru dosel AutoBild na zaklade svych kriterii, ktere mimochodem zohlednuji i TUV😒br />
[odkaz]
[odkaz]
Realiability index neni o Nemecku.
PS: S tim ADACem jsi smesny, ten tady beres vazne snad pouze ty. >😁 TUV mimochodem ma taky sve mouchy.
[odkaz]
Realiability index neni o Nemecku.
PS: S tim ADACem jsi smesny, ten tady beres vazne snad pouze ty. >😁 TUV mimochodem ma taky sve mouchy.
Jak už jsem psal - Jen pomatenec věří víc novinářům než ADACU nebo TUVu. Jinak ten britskej index taky samozřejmě není o spolehlivosti. Navíc řešit spolehlivost aut dnes nemá asi cenu. Já kupuji jen to nejhorší a vše je v pohodě. Pokud dnes někdo tleská Korejcům, tak bude za pár let oslavovat i Číňany. U těch Číňanů bych to i pochopil. Nejsou tak uzavření a dle jejich nákupů moc dobře vědí, kde se dělají nejlepší auta. To Korejci nebo jejich obdivovatelé budou tvrdit, že si kupují výhradně korejská auta jen kvůli tomu, že jsou nejkvalitnější a nejspolehlivější na světě / zatím v Německu a UK /.
ADAC ma zkreslena cisla - vsechny nemecke automobilky maji vlastni asistencni sluzby. TUV ukazuje pouze to, jak majitel o auto pecuje - resp. v jakem stavu s autem prijede na STK. Prave proto novinari prihlizeji k vicero faktorum, aby mozne zkresleni co nejvic eliminovali. Jenom pomatenec toto nevi a nebere v uvahu.
Britsky index ma k objektivite pochopitelne nejbliz, Kazdy, kdo umi cist a precte si metodiku, toto davno vi.
Britsky index ma k objektivite pochopitelne nejbliz, Kazdy, kdo umi cist a precte si metodiku, toto davno vi.
P.S.: slovní spojení "klasické čtyřdveřové kupé" mě velmi pobavilo 😄
PS: "klasické knedlíky z prášku" >😁
Zkusil jsem hledat fotku, kde by byli oba pánové spolu... marně >😒]
Jinak jsem před lety byl překvapen, že jsou jen tři ocenění designéři (čestný doktorát od Royal College of Art) v rámci automobilového průmyslu: Sergio Pininfarina (bez pochyb), Giorgetto Giugiaro (a nikoliv Bertone, přátelé!) a ten třetí byl (svět se vidil a já též) Peter Schreyer. A okomentoval to: "Kia mi dal příležitost zformovat celou svou značku, design a charakter. Málokdy má designer takovou příležitost pracovat s čistým kontem."
Já bych mu dal čas 😄
Jinak ještě je čtvrtý (mušketýr do trojice) >😁 Colin Chapman (Lotus), který má totéž ocenění.