Ak chceli prist s konkurencnym vyrobkom, tak mali dojst pred 6 rokmi ked zacala toyota vyrabat yarisa 1.0 50kw s priemerkou 4,3 l ktoru robim denne >:D
Tak na spritmonitoru je blazen ktery jezdi prumerne za 4.2, tak se mas co ucit (kola 145/80 nafoukana na 4.5bar >:-[] ), ale normalni lidi s tim jezdi za 5.6, takze zadny zazrak.
Mikesi, opet tady ze sebe delas saska - i male dite dnes vi, ze papirova spotreba a realita jsou dve rozdilne veci. Nebo ty snad naivne veris, ze to za tech 4.3 bude opravdu jezdit? >:D
Mily Katikakusi, jsem rad, ze to co vi i male deti uz jsi pochopil i ty, blahopreji. Ovsem az budes zase priste na neco odpovidat si to predtim aspon precti, jinak budes opet za vola >:D Spotreba 4.3 neni samozrejme ani udavana, ta je vyssi, ovsem dosahnout se ji asi da, otazkou pouze je za jakych podminek - k tomu taky smeroval muj predchozi prispevek.
Do mesta to máme asi 1 km, ale vzhľadom na denno-denné zápchy počítam za mesto aj to. Tých 10% mimo mesto je odhadom občasná jazda 30 km po diaľnici do Trnavy a 30 km nazad.
Ty to máš z BA do TT 30 km? Poraď, kadiaľ. >:-[]
P.S. Od Vás do Paštékova by som teda nechcel dochádzať, nie je deň, keď Vás nespomínajú v dopravnom servise.
VW trvalo 1 generáciu aby sme tu mali spať Lupo. Osobne som ale čakal väčší úlet , tak ako to bolo v prípade Lupa. Čo sa týka spotreby úvodných trojvalcov, VW mohol aspoň z marketingovych dôvodov prísť so spotrebou pod 4 L.
zvenku jakžtakž, interiér katastrofa..... ;-)
Snaha o interiérovou kombinaci "VW looku", jisté hravosti (lakovaná přístrojovka) a (logické) snahy o minimalizaci nákladů nemůže dopadnout jinak než jak to, co vidíme na fotkách.....
Je sice hezké, že se VW nechal při barevných variacích v interiéru inspirovat Fiatem 500, ale zatímco italům to funguje, u VW opravdu nikoliv..... Korunu marnosti v interiéru nasazuje volant, který je dole zarovnaný.... Do městského autíčka opravdu funkčně i esteticky fantastická volba ;-)
Nezbývá než položit obligátní otázku: "kdo si to koupí?".
Holky a vyznavači jistého kýče asi zůstanou u F500, lidi hledající "dospěle" vypadající mikroauto můžou zakotvit u nového Picanta (a uvidí se, jak bude vypadat nová Panda)... Pokud chceme zůstat u třídvířek, je tu třeba ještě docela povedené Twingo nebo KA....
A tak zatímco mistr elegance ( >:D ) se snad prodával aspoň v Brazílii, tak pro tohle autíčko od VW moc budoucnosti nevidím ani tam, protože v miniautech v Brazílii má Fiat veleúspěšné Uno....
Takže pokud bych si troufl tipnout, tak něco málo se toho prodá v Německu a to bude tak vše..... Snad kdyby to bylo aspoň hodně levné tak by to mohlo být lepší, ale VW se nikdy nějak nepodbízel, tak proč to čekat teď....
Uvidíme. Věřím, že VW má natolik schopný marketing, že mají propočítáno a promyšleno vše tak, aby se to prodávalo. Interiér se mi třeba docela líbí, malá autíčka mají být veselá. Co se konkurence týká - když člověk uvažuje o VW nemyslí většinou na korejce.
Jejich marketing je schopný jen do určité míry. Lupo taky neprodal, a to zkrátka proto, že bylo drahé a za tu cenu nemělo nic "extra" - narozdíl třeba od současného mini nebo Fiatu 500, což jsou také velmi malá auta za nemalé peníze. Obávám se, že up! půjde přesně stejnou cestou jako lupo - prodají se ty, co si koupí zastánci koncernu a kteří chtěji opravdu VW na kapotě (ti ostatní sáhnou po škodovce a seatu, které tu dříve nebyly a vyjdou levněji), nové zákazníky nepřitáhne. Fox přišel místo lupa z Brazílie, protože nový evropský model nechtěl VW financovat. up! ukazuje, že se asi Němci nepoučili dostatečně.
Koncern VW prostě male auta neumi. Nejmenši modely u AUDI A2 to je prostě strašak do zeli a součastna A1 je sice na tom co se tyče vzhledu lip ale pěkna to určitě neni. U VW jsou to zase "prditka" Lupo,Fox a teď UP ktery dopadl asi nejlip ale jak pišeš ten interier a zvlašť volant jak z jineho auta je nepovedeny.
Souhlas. Taky si myslím, že žádnou díru do světa na rozdíl od Mini nebo Fiatu 500 příp.Pandy to neudělá. Navíc rozhodně nebude za nějaký dvakrát levný peníz. To si neměčtí důchodci koupí raději Duster. :yes:
To lakování a zběžným pohledem jeden budík má být jakoby napodobeninou přístrojovky pětistovky? Lakování začala 500, pak Giulietta, a teď tahle kopie. Němec nikdy nic nevymyslí originálního...
Čiže si rád, že si sa v pár veciach aj netrafil? Mne osobne sa ráta, že zachovali markanty na prednom nárazníku, aj zalomenie línie okien a sklené tretie dvere dávajú autu šmrnc. Ale nájdu sa aj veci, ktoré mi nesedia, aj keď to tak majú aj iní.
žádný úlet, přesně ve stylu VW. Jen mi není jasný cílový trh a i když je tato třída zcela mimo můj svět nestyděl bych se do toho sednout. V Evropě tato kategorie obecně mizí pro nezájem zákazníků, viz třeba náš trh, který není zrovna bohatý ale v této třídě se skoro nic neprodá, v bohatších zemích je to ještě horší a těch pár chudých zemí v EU to nevytrhne. Snad nějaká Indie nebo Brazílie, tam by to velikostí odpovídalo ale na tamní poměry je to moc velký "přepych" a technicky moc sofistikované ve srovnání s Tatou nebo 40 let starými modely z Evropy, které tam „frčí“ no ale i tam se spíš prodává 100 starý Golf/Jetta než tyto pidiprckové. Tak snad zbývá jedině Čína ale i tam mi už dnes přijde, že se orientují na větší auta. Tak kde jsou ty trhy? Nebo hodlá VW masivně investovat do marketingu a přesvědčit Evropany, že toto je ta správná třída pro ně? :-)
"...náš trh, který není zrovna bohatý ale v této třídě se skoro nic neprodá," - veta si trochu odporuje, poslani tohoto auta nebude byt jedinym autem v rodine coz je celkem obvykly stav v cesku (maji jen na jedno auto, tak radsi vetsi), tohle auto ti je pro celou rodinu celkem na nic.
Ano souhlasím, ale kde je tedy potenciál prodejů? V bohatých zemích už vůbec ne tam se preferují do rodiny dvě a více rovnocenných aut daleko vyšších tříd, nějaké další chudé země jako Rumunsko mi také na tuto třídu nepasují takže kde vlastně. Jestli si dobře pamatuji tak v poslední statistice za celoevropské prodeje 2010 nebyl v první desítce ani jeden zástupce této třídy.
Práveže západná európa bude hlavným odbytiskom pre VW up. Dve-tri autá v rodine znamenajú, že sa nájde aj miesto pre krpca. Či už pre odrastené deti alebo pre manželku ktorej sa bude s mini lepšie parkovať pred nákupným centrom.
V Evropě tato kategorie samozřejmě nemizí, právě naopak. VW experimenty nedělá a UP je jasným důkazem, že je tato třída perspektivní. Umístěním výroby na Slovensko se může dostat na nižší náklady než konkurence - Twingo, kolínská trojčata. Může proto nabídnout podobné ceny a obsadit velkou část trhu. Jak je velký ? Evropské prodeje za loňský rok:
Panda 236 000
Twingo - 150 000
107 - 107 000
C1 - 102 000
Rozhodující prodeje jsou samozřejmě na západ od nás.
Např. v Holandsku je v TOP10 107, Twingo, Aygo,Ka, C1.
Dík za čísla, ale jen jsi mi potvrdil, že ten trh není nic moc, malá marže x nízké prodeje asi ani levné výrobní náklady nezachrání, nakonec v Kolíně je mají také a žádný success to není a v této třídě to není o nějaké technické vyspělosti aby se to dalo svést na Citroen, Peugeot nebo Toyotu, auto této třídy umí vyrobit i producent jízdních kol. Myslím, že stěžejní model to nebude a možná soustředění se na "nosné" třídy by bylo chytřejší, no ale asi je to daň za velikost koncernu, který musí pokrývat vše od Veyronu až po to šlapací auto.
VW se dostal na 1. místo evropských prodejů jen díky rozšiřováním svého modelového portfolia. V době, kdy se spoléhal jen na Polo, Golfa a Passata to nestačilo na Renault, který se právě díky novým modelům dostal na prodejní špičku / Twingo, Scénic /. Nevím jaká je plánovaná kapacita v Bratislavě - dle mě však je 150 000 aut reálných a to se počítá.
No ale ono jde o co nejvyšší zisk a až teprve potom o velikost prodejů (netvrdím, že ovládat trh není příjemné) a 150000 v této třídě kde marže je určitě nejnižší z celé produkce není žádné bingo a dělat to kvůli image je už úplně mimo. No nic, to že tomu nerozumím já nemůsí nic znamenat. Nebo strategové VW vědí něco co ještě nevíme my, jako třeba že brzo dojde nafta a bude po ptákách a pak by to dávalo smysl.
To je taky tím, že větší auta jsou tam zatížená větší daní... Proto se tam prodávají spíš ty menší - a tenhle důvod podle mě neplatí jen pro Holandsko... A pokud VW vidí, že mu v tomhle segmentu model chybí je jasný, že díru musí zacelit... Jinak by to nebyli Němci...
Cílová skupina je podle mě jasná. Manželka manažera, která potřebuje jen 2x denně vyzvednout jedno dítě ue školky a v pátek odpoledne dojet na nákup. Manažer bude nakonec taky rád, protože když dojdou v sobotu ráno rohlíky tak nebude muset tlačit z garáže Passata, ale jenom skočí do před domem stojícího UP ! :yes:
Tak to těžko. Manželka manažera totiž bude požadovat SUV, protože město je přeci strašně nebezpečná džungle >:-[] a bezpečnost pro ratolest především.
O Up! může být zájem max. tak pro studenty/důchodce/3-4. auto do rodiny... Tedy u nás žádná světlá budoucnost. Na západ od nás SNAD...
No, takže by nebylo od věci, pokud by ses sem pokusil napsat, jaký prodej odhaduješ. Myslím tím počty kusů, stačí pro celou evropu a pro celou rodinku NSF.
V tomto segmentu jsem se toho v minulosti najezdil až, až a proto se snažím se do něj pokud možno nevrátit. A přestože VW obecně moc nemusím, objektivně konstatuji, že mi na Up! nic podstatného nevadí. Ani design, který je dokonce, i přes nepopiratelnou příslušnost k rodině, i tak trochu veselý.
Koncern jako VW by měl mít zastoupení i mezi trpaslíky a to se asi povedlo docela dobře. Jak se bude prodávat ve velkém procentu rozhodne hlavně cena i v poměru k již existující konkurenci.
Zajímavé, že to takhle jde srovnávat pouze v některeých případech. Srovnávej evropský trh, na něm je Fox totálně prohrávající a nikdo tu ošklivku nechce.
Nemyslel jsem si, že by se designéři až tak moc odvázali, na VW je to opravdu uvolněné. Celkový design typický VW, vše dotaženo, minimum chyb. Na hodnocení techniky si musíme chvilku počkat, ale žádná katastrofa se asi konat nebude.
Celkově tipuju, že si zákazníky najde a nebude jich zrovna málo. Ano, dost lidí tu vzpomíná Pandu, ta je ovšem pořád trošku jiná. S vyšší stavbou kastle, pořád je tam cítit důraz na obestavěný prostor a praktičnost. Design jde spíše stranou. Z mého pohledu je Up! designově celistvější. Rozhodovat bude i cena, v této třídě je to totiž to mnohdy první a mnohdy i poslední, co je důležité (typicky u nás). V tomto případě je to ale VW - nejlevnější určitě nebude, spíš se ukáže na tom druhém konci. A že mu díky této pozici mnozí přisuzují neúspěch? Kdepak, pravda bude určitě někde jinde - je to přece VW. ;-)
Ale na co se těším víc, je tento malý prcek od Škodovky. Naději, že bude opravdu povedený, to dává velkou. :-)
u škodovky sem hodne zvedav jak se s tim popasuji. Neni mi jasne jak na to implantuji škodovackou masku, kdyz chladic je pod motorem. Je to totiz se zadnimi C svetly jediny identifikacni znak skodovky. Takze je dost mozne, ze se ty auta prilis lisit nebudou.
Bohužel, to co jsem viděl není zdaleka tak povedené jako Up. Zřejmě proto, že Up byl stavěn jako celek a Škodovka musela "napasovat" svůj čumák na jiné auto... Ale Up je pecka, lepší než jsme čekali. Uvidíme co nová Panda, ale teď je Up jednička... :yes:
dobrý postreh. pri takto malých autách sa počíta ozaj každý detail. taký prút veru nemá ani 4-ročná 500-ka.
Predok sa im podaril ale to je asi všetko čo sa týka môjho prvého dojmu. Interiér je asi tak "imidžový" ako pri novom Chrobáku. Zadné svetlá pridávajú z karosérie pocit že je vysoká a úzka...
Já zase vidím zadní partii, jako designově velmi silnou stránku Upu. Myslím, že zrovna miniauto si nemusí hrát na nízko (střechou) rokročeného "sporťáka"...
No nevím, skleněné zadní dveře mě moc neberou. Když pominu svůj osobní názor, že by plech vypadal lépe, není to ani moc praktické řešení - bude to drahý, křehký a těžký díl na autě. Ale zřejmě bylo potřeba dodat autu nějaký rozpoznávací znak... budiž, ale vůbec bych se nezlobil, kdyby ho Škodovka neměla.
Veď hej. Aj keď to vyťahovanie Foxa nechápem, veď je to o 30 cm dlhšie auto - má rozmery Favorita a Feldy, patrí prakticky o triedu vyššie, aj keď má len 3 dvere a vyzerá jak hra na kolečkách.
A na to si přišel jak, snad ne, jen podle těchto fotek? >:-[]
Zadní stěrač G5/G6 je logicky delší, stejně jako tomu (velmi pravděpodobně) bude i u toho třetího brzdového světla. Tvarová podobnost tam pochopitelně je, protože je to pořád VW a taky co designově originálního by sis zrovna na zadním stěrači a třetím brzdovém světle představoval? ;-)
Nazvať najvyššiu výbavu slangovým slovom pre sfajčenie sa trávou...odvážny krok od konzervatívnej automobilky >:D:yes:
Ale k veci- sériový up sa mi páči viac ako koncepty. Normálne svetlá, použiteľnejšie previsy, podarený a praktický interiér.. som zvedavý na pomer cena/výbava, disciplína v ktorej VW nezvykne excelovať.
Každopádne, v dobrej farbe a na nejakých príplatkových kolesách to vôbec nie je zlé auto, za interiér dávam zvlášť :yes:
Úžasná premiéra je tu. Všichni po shlédnutí fotografií zírají v němém úžasu...
Je to on - Up! Jmenuje se stejně, jak se čekalo, vypadá stejně, jako koncept. Co na něm tedy germáni tak dlouho dělali???
Zároveň víme, jak bude vypadat nová Škoda City, stačí zaměnit znak (?)... Myslím, že i když to nebude špatný vůz, tak to může být slušný průšvih pro VW, alespoň co se prodejů v Evropě týká. VW však míří výš a v celosvětovém měřítku věřím tomu, že to nezvorali.
Som veľmi rád, že sa potvrdili špionážne zábery a na rozdiel od štúdie autíčko nehyzdia tie malé a zbytočné okienka pred vodičovými dverami - ako napríklad v novej Kii Rio. Zdá se, že VW na rozdiel od Opelu, ktorých ich pchá doslova všade, si uvedomuje kontroverznosť a zbytočnosť tohto prvku.
Zvenčí dobré, zadek je pěkný, černé sklo prostě funguje. Jsem zvědavý, jestli zadní světla budou pro všechny modely stejné, k VW mi moc nepasují, spíš ke Škodě. ALE ten interiér.. "Plech" na palubce nemá ani hundrdfünfka. Proč to nerozdělili aspoň nějakou tenkou chromovou lištou, mohla by navazovat na rámeček větracího otvovru a vršek neopatřily černým nebo antracitovým měkčeným plastem. Vždyť by to opticky i navazovalo na dveře. U černé karoserie to není problém, ale červená, bílá, ani modrou bych nechtěl. Nebo jakkoli jinak, tohle, uvidíme naživo, z fotek to
z fotek to vypadá zvláštně. Přesto o prodeje obavu nemám, ačkoli u nás více pod domácí značkou. VW určitě vymyslí nějaké koncernové restrikce ve výbavách, byť nakonec z konkurenčních důvodů a i kvůli výrobním nákladům asi velké nebudou, a pokud ne, pak jsem zvědavý, o kolik bude levnější Š a S.
Nadhera, ale svetla a strechu mal krajsiu koncept ako seriove auto... ;-)
Inac, ak by som si mal kupovat miniauto tak Picanto, Beetle alebo Up. ;-):-)
Niak sa mi tie nove VW zacali pacit : touareg, tiguan, jetta, amarok alebo up. A hlavne Beetle.
Inac ten interier je nadherny, podoba tomu z beetla, len je civilnejsi a jednoduchsi.