Ak chceli prist s konkurencnym vyrobkom, tak mali dojst pred 6 rokmi ked zacala toyota vyrabat yarisa 1.0 50kw s priemerkou 4,3 l ktoru robim denne >:D
Tak na spritmonitoru je blazen ktery jezdi prumerne za 4.2, tak se mas co ucit (kola 145/80 nafoukana na 4.5bar >:-[] ), ale normalni lidi s tim jezdi za 5.6, takze zadny zazrak.
Mikesi, opet tady ze sebe delas saska - i male dite dnes vi, ze papirova spotreba a realita jsou dve rozdilne veci. Nebo ty snad naivne veris, ze to za tech 4.3 bude opravdu jezdit? >:D
Mily Katikakusi, jsem rad, ze to co vi i male deti uz jsi pochopil i ty, blahopreji. Ovsem az budes zase priste na neco odpovidat si to predtim aspon precti, jinak budes opet za vola >:D Spotreba 4.3 neni samozrejme ani udavana, ta je vyssi, ovsem dosahnout se ji asi da, otazkou pouze je za jakych podminek - k tomu taky smeroval muj predchozi prispevek.
Do mesta to máme asi 1 km, ale vzhľadom na denno-denné zápchy počítam za mesto aj to. Tých 10% mimo mesto je odhadom občasná jazda 30 km po diaľnici do Trnavy a 30 km nazad.
Ty to máš z BA do TT 30 km? Poraď, kadiaľ. >:-[]
P.S. Od Vás do Paštékova by som teda nechcel dochádzať, nie je deň, keď Vás nespomínajú v dopravnom servise.
VW trvalo 1 generáciu aby sme tu mali spať Lupo. Osobne som ale čakal väčší úlet , tak ako to bolo v prípade Lupa. Čo sa týka spotreby úvodných trojvalcov, VW mohol aspoň z marketingovych dôvodov prísť so spotrebou pod 4 L.
zvenku jakžtakž, interiér katastrofa..... ;-)
Snaha o interiérovou kombinaci "VW looku", jisté hravosti (lakovaná přístrojovka) a (logické) snahy o minimalizaci nákladů nemůže dopadnout jinak než jak to, co vidíme na fotkách.....
Je sice hezké, že se VW nechal při barevných variacích v interiéru inspirovat Fiatem 500, ale zatímco italům to funguje, u VW opravdu nikoliv..... Korunu marnosti v interiéru nasazuje volant, který je dole zarovnaný.... Do městského autíčka opravdu funkčně i esteticky fantastická volba ;-)
Nezbývá než položit obligátní otázku: "kdo si to koupí?".
Holky a vyznavači jistého kýče asi zůstanou u F500, lidi hledající "dospěle" vypadající mikroauto můžou zakotvit u nového Picanta (a uvidí se, jak bude vypadat nová Panda)... Pokud chceme zůstat u třídvířek, je tu třeba ještě docela povedené Twingo nebo KA....
A tak zatímco mistr elegance ( >:D ) se snad prodával aspoň v Brazílii, tak pro tohle autíčko od VW moc budoucnosti nevidím ani tam, protože v miniautech v Brazílii má Fiat veleúspěšné Uno....
Takže pokud bych si troufl tipnout, tak něco málo se toho prodá v Německu a to bude tak vše..... Snad kdyby to bylo aspoň hodně levné tak by to mohlo být lepší, ale VW se nikdy nějak nepodbízel, tak proč to čekat teď....
Uvidíme. Věřím, že VW má natolik schopný marketing, že mají propočítáno a promyšleno vše tak, aby se to prodávalo. Interiér se mi třeba docela líbí, malá autíčka mají být veselá. Co se konkurence týká - když člověk uvažuje o VW nemyslí většinou na korejce.
Jejich marketing je schopný jen do určité míry. Lupo taky neprodal, a to zkrátka proto, že bylo drahé a za tu cenu nemělo nic "extra" - narozdíl třeba od současného mini nebo Fiatu 500, což jsou také velmi malá auta za nemalé peníze. Obávám se, že up! půjde přesně stejnou cestou jako lupo - prodají se ty, co si koupí zastánci koncernu a kteří chtěji opravdu VW na kapotě (ti ostatní sáhnou po škodovce a seatu, které tu dříve nebyly a vyjdou levněji), nové zákazníky nepřitáhne. Fox přišel místo lupa z Brazílie, protože nový evropský model nechtěl VW financovat. up! ukazuje, že se asi Němci nepoučili dostatečně.
Koncern VW prostě male auta neumi. Nejmenši modely u AUDI A2 to je prostě strašak do zeli a součastna A1 je sice na tom co se tyče vzhledu lip ale pěkna to určitě neni. U VW jsou to zase "prditka" Lupo,Fox a teď UP ktery dopadl asi nejlip ale jak pišeš ten interier a zvlašť volant jak z jineho auta je nepovedeny.
Souhlas. Taky si myslím, že žádnou díru do světa na rozdíl od Mini nebo Fiatu 500 příp.Pandy to neudělá. Navíc rozhodně nebude za nějaký dvakrát levný peníz. To si neměčtí důchodci koupí raději Duster. :yes:
To lakování a zběžným pohledem jeden budík má být jakoby napodobeninou přístrojovky pětistovky? Lakování začala 500, pak Giulietta, a teď tahle kopie. Němec nikdy nic nevymyslí originálního...
Čiže si rád, že si sa v pár veciach aj netrafil? Mne osobne sa ráta, že zachovali markanty na prednom nárazníku, aj zalomenie línie okien a sklené tretie dvere dávajú autu šmrnc. Ale nájdu sa aj veci, ktoré mi nesedia, aj keď to tak majú aj iní.
žádný úlet, přesně ve stylu VW. Jen mi není jasný cílový trh a i když je tato třída zcela mimo můj svět nestyděl bych se do toho sednout. V Evropě tato kategorie obecně mizí pro nezájem zákazníků, viz třeba náš trh, který není zrovna bohatý ale v této třídě se skoro nic neprodá, v bohatších zemích je to ještě horší a těch pár chudých zemí v EU to nevytrhne. Snad nějaká Indie nebo Brazílie, tam by to velikostí odpovídalo ale na tamní poměry je to moc velký "přepych" a technicky moc sofistikované ve srovnání s Tatou nebo 40 let starými modely z Evropy, které tam „frčí“ no ale i tam se spíš prodává 100 starý Golf/Jetta než tyto pidiprckové. Tak snad zbývá jedině Čína ale i tam mi už dnes přijde, že se orientují na větší auta. Tak kde jsou ty trhy? Nebo hodlá VW masivně investovat do marketingu a přesvědčit Evropany, že toto je ta správná třída pro ně? :-)
"...náš trh, který není zrovna bohatý ale v této třídě se skoro nic neprodá," - veta si trochu odporuje, poslani tohoto auta nebude byt jedinym autem v rodine coz je celkem obvykly stav v cesku (maji jen na jedno auto, tak radsi vetsi), tohle auto ti je pro celou rodinu celkem na nic.
Ano souhlasím, ale kde je tedy potenciál prodejů? V bohatých zemích už vůbec ne tam se preferují do rodiny dvě a více rovnocenných aut daleko vyšších tříd, nějaké další chudé země jako Rumunsko mi také na tuto třídu nepasují takže kde vlastně. Jestli si dobře pamatuji tak v poslední statistice za celoevropské prodeje 2010 nebyl v první desítce ani jeden zástupce této třídy.
Práveže západná európa bude hlavným odbytiskom pre VW up. Dve-tri autá v rodine znamenajú, že sa nájde aj miesto pre krpca. Či už pre odrastené deti alebo pre manželku ktorej sa bude s mini lepšie parkovať pred nákupným centrom.
V Evropě tato kategorie samozřejmě nemizí, právě naopak. VW experimenty nedělá a UP je jasným důkazem, že je tato třída perspektivní. Umístěním výroby na Slovensko se může dostat na nižší náklady než konkurence - Twingo, kolínská trojčata. Může proto nabídnout podobné ceny a obsadit velkou část trhu. Jak je velký ? Evropské prodeje za loňský rok:
Panda 236 000
Twingo - 150 000
107 - 107 000
C1 - 102 000
Rozhodující prodeje jsou samozřejmě na západ od nás.
Např. v Holandsku je v TOP10 107, Twingo, Aygo,Ka, C1.
Dík za čísla, ale jen jsi mi potvrdil, že ten trh není nic moc, malá marže x nízké prodeje asi ani levné výrobní náklady nezachrání, nakonec v Kolíně je mají také a žádný success to není a v této třídě to není o nějaké technické vyspělosti aby se to dalo svést na Citroen, Peugeot nebo Toyotu, auto této třídy umí vyrobit i producent jízdních kol. Myslím, že stěžejní model to nebude a možná soustředění se na "nosné" třídy by bylo chytřejší, no ale asi je to daň za velikost koncernu, který musí pokrývat vše od Veyronu až po to šlapací auto.
VW se dostal na 1. místo evropských prodejů jen díky rozšiřováním svého modelového portfolia. V době, kdy se spoléhal jen na Polo, Golfa a Passata to nestačilo na Renault, který se právě díky novým modelům dostal na prodejní špičku / Twingo, Scénic /. Nevím jaká je plánovaná kapacita v Bratislavě - dle mě však je 150 000 aut reálných a to se počítá.
No ale ono jde o co nejvyšší zisk a až teprve potom o velikost prodejů (netvrdím, že ovládat trh není příjemné) a 150000 v této třídě kde marže je určitě nejnižší z celé produkce není žádné bingo a dělat to kvůli image je už úplně mimo. No nic, to že tomu nerozumím já nemůsí nic znamenat. Nebo strategové VW vědí něco co ještě nevíme my, jako třeba že brzo dojde nafta a bude po ptákách a pak by to dávalo smysl.
To je taky tím, že větší auta jsou tam zatížená větší daní... Proto se tam prodávají spíš ty menší - a tenhle důvod podle mě neplatí jen pro Holandsko... A pokud VW vidí, že mu v tomhle segmentu model chybí je jasný, že díru musí zacelit... Jinak by to nebyli Němci...
Cílová skupina je podle mě jasná. Manželka manažera, která potřebuje jen 2x denně vyzvednout jedno dítě ue školky a v pátek odpoledne dojet na nákup. Manažer bude nakonec taky rád, protože když dojdou v sobotu ráno rohlíky tak nebude muset tlačit z garáže Passata, ale jenom skočí do před domem stojícího UP ! :yes:
Tak to těžko. Manželka manažera totiž bude požadovat SUV, protože město je přeci strašně nebezpečná džungle >:-[] a bezpečnost pro ratolest především.
O Up! může být zájem max. tak pro studenty/důchodce/3-4. auto do rodiny... Tedy u nás žádná světlá budoucnost. Na západ od nás SNAD...
No, takže by nebylo od věci, pokud by ses sem pokusil napsat, jaký prodej odhaduješ. Myslím tím počty kusů, stačí pro celou evropu a pro celou rodinku NSF.
V tomto segmentu jsem se toho v minulosti najezdil až, až a proto se snažím se do něj pokud možno nevrátit. A přestože VW obecně moc nemusím, objektivně konstatuji, že mi na Up! nic podstatného nevadí. Ani design, který je dokonce, i přes nepopiratelnou příslušnost k rodině, i tak trochu veselý.
Koncern jako VW by měl mít zastoupení i mezi trpaslíky a to se asi povedlo docela dobře. Jak se bude prodávat ve velkém procentu rozhodne hlavně cena i v poměru k již existující konkurenci.
Zajímavé, že to takhle jde srovnávat pouze v některeých případech. Srovnávej evropský trh, na něm je Fox totálně prohrávající a nikdo tu ošklivku nechce.
Nemyslel jsem si, že by se designéři až tak moc odvázali, na VW je to opravdu uvolněné. Celkový design typický VW, vše dotaženo, minimum chyb. Na hodnocení techniky si musíme chvilku počkat, ale žádná katastrofa se asi konat nebude.
Celkově tipuju, že si zákazníky najde a nebude jich zrovna málo. Ano, dost lidí tu vzpomíná Pandu, ta je ovšem pořád trošku jiná. S vyšší stavbou kastle, pořád je tam cítit důraz na obestavěný prostor a praktičnost. Design jde spíše stranou. Z mého pohledu je Up! designově celistvější. Rozhodovat bude i cena, v této třídě je to totiž to mnohdy první a mnohdy i poslední, co je důležité (typicky u nás). V tomto případě je to ale VW - nejlevnější určitě nebude, spíš se ukáže na tom druhém konci. A že mu díky této pozici mnozí přisuzují neúspěch? Kdepak, pravda bude určitě někde jinde - je to přece VW. ;-)
Ale na co se těším víc, je tento malý prcek od Škodovky. Naději, že bude opravdu povedený, to dává velkou. :-)
u škodovky sem hodne zvedav jak se s tim popasuji. Neni mi jasne jak na to implantuji škodovackou masku, kdyz chladic je pod motorem. Je to totiz se zadnimi C svetly jediny identifikacni znak skodovky. Takze je dost mozne, ze se ty auta prilis lisit nebudou.
Bohužel, to co jsem viděl není zdaleka tak povedené jako Up. Zřejmě proto, že Up byl stavěn jako celek a Škodovka musela "napasovat" svůj čumák na jiné auto... Ale Up je pecka, lepší než jsme čekali. Uvidíme co nová Panda, ale teď je Up jednička... :yes:
dobrý postreh. pri takto malých autách sa počíta ozaj každý detail. taký prút veru nemá ani 4-ročná 500-ka.
Predok sa im podaril ale to je asi všetko čo sa týka môjho prvého dojmu. Interiér je asi tak "imidžový" ako pri novom Chrobáku. Zadné svetlá pridávajú z karosérie pocit že je vysoká a úzka...
Já zase vidím zadní partii, jako designově velmi silnou stránku Upu. Myslím, že zrovna miniauto si nemusí hrát na nízko (střechou) rokročeného "sporťáka"...
No nevím, skleněné zadní dveře mě moc neberou. Když pominu svůj osobní názor, že by plech vypadal lépe, není to ani moc praktické řešení - bude to drahý, křehký a těžký díl na autě. Ale zřejmě bylo potřeba dodat autu nějaký rozpoznávací znak... budiž, ale vůbec bych se nezlobil, kdyby ho Škodovka neměla.
Veď hej. Aj keď to vyťahovanie Foxa nechápem, veď je to o 30 cm dlhšie auto - má rozmery Favorita a Feldy, patrí prakticky o triedu vyššie, aj keď má len 3 dvere a vyzerá jak hra na kolečkách.
A na to si přišel jak, snad ne, jen podle těchto fotek? >:-[]
Zadní stěrač G5/G6 je logicky delší, stejně jako tomu (velmi pravděpodobně) bude i u toho třetího brzdového světla. Tvarová podobnost tam pochopitelně je, protože je to pořád VW a taky co designově originálního by sis zrovna na zadním stěrači a třetím brzdovém světle představoval? ;-)
Nazvať najvyššiu výbavu slangovým slovom pre sfajčenie sa trávou...odvážny krok od konzervatívnej automobilky >:D:yes:
Ale k veci- sériový up sa mi páči viac ako koncepty. Normálne svetlá, použiteľnejšie previsy, podarený a praktický interiér.. som zvedavý na pomer cena/výbava, disciplína v ktorej VW nezvykne excelovať.
Každopádne, v dobrej farbe a na nejakých príplatkových kolesách to vôbec nie je zlé auto, za interiér dávam zvlášť :yes:
Úžasná premiéra je tu. Všichni po shlédnutí fotografií zírají v němém úžasu...
Je to on - Up! Jmenuje se stejně, jak se čekalo, vypadá stejně, jako koncept. Co na něm tedy germáni tak dlouho dělali???
Zároveň víme, jak bude vypadat nová Škoda City, stačí zaměnit znak (?)... Myslím, že i když to nebude špatný vůz, tak to může být slušný průšvih pro VW, alespoň co se prodejů v Evropě týká. VW však míří výš a v celosvětovém měřítku věřím tomu, že to nezvorali.
Som veľmi rád, že sa potvrdili špionážne zábery a na rozdiel od štúdie autíčko nehyzdia tie malé a zbytočné okienka pred vodičovými dverami - ako napríklad v novej Kii Rio. Zdá se, že VW na rozdiel od Opelu, ktorých ich pchá doslova všade, si uvedomuje kontroverznosť a zbytočnosť tohto prvku.
Zvenčí dobré, zadek je pěkný, černé sklo prostě funguje. Jsem zvědavý, jestli zadní světla budou pro všechny modely stejné, k VW mi moc nepasují, spíš ke Škodě. ALE ten interiér.. "Plech" na palubce nemá ani hundrdfünfka. Proč to nerozdělili aspoň nějakou tenkou chromovou lištou, mohla by navazovat na rámeček větracího otvovru a vršek neopatřily černým nebo antracitovým měkčeným plastem. Vždyť by to opticky i navazovalo na dveře. U černé karoserie to není problém, ale červená, bílá, ani modrou bych nechtěl. Nebo jakkoli jinak, tohle, uvidíme naživo, z fotek to
z fotek to vypadá zvláštně. Přesto o prodeje obavu nemám, ačkoli u nás více pod domácí značkou. VW určitě vymyslí nějaké koncernové restrikce ve výbavách, byť nakonec z konkurenčních důvodů a i kvůli výrobním nákladům asi velké nebudou, a pokud ne, pak jsem zvědavý, o kolik bude levnější Š a S.
Nadhera, ale svetla a strechu mal krajsiu koncept ako seriove auto... ;-)
Inac, ak by som si mal kupovat miniauto tak Picanto, Beetle alebo Up. ;-):-)
Niak sa mi tie nove VW zacali pacit : touareg, tiguan, jetta, amarok alebo up. A hlavne Beetle.
Inac ten interier je nadherny, podoba tomu z beetla, len je civilnejsi a jednoduchsi.
Beetle, aspon teda ten novy urcite miniautom nieje. Ja som to myslel tak, ze pokial by som si kupoval niake male auto, beetle mu u mna konkuroval... ;-)
Ako uz byva u VW zvykom, auta su tvarovane ako prepravny kontajner na konkurencne vyrobky, v tomto pripade napr. pre Aygo.
Interier cerpa z najlepsej tradicie konca 80.rokov a ponuka motorov dnes skutocne vyrazi dych. Keby s podobnym konceptom uvedenia do predaj prisla konkurencia, tak ju koncernove ovecky znesu pod ciernu zemu.
Uzasne su aj nazvy vybav, prve dve naznacuju, ze si musite priplatit...chces aky-taky komfort? Move up!
V kazdom pripade, nic tak nepobavi ako pocuvat predajcu komolit anglicke slovicka, Czenglish je zabavna.
Ačkoliv nejsem zrovna příznivce a fanoušek koncernu Vw, tak nové mini UP! se mi docela líbí, tedy alespoň na těchto prvních oficiálních fotografiích. Na konečný verdikt si počkám až na živé setkání. Motory zatím hodnotit nebudu, třeba mile překvapí a bude to lepší a kultivovanější motor než naše známé HTP (alespoň doufám). Ale zajímá mě, jestli si sériová verze zachová ten variabilní interiér té studie, informace o variabilitě zadní sedadel v článku chybí. Nevíte někdo něco?
Nebude to mít nový Vw zrovna lehké, má dobrou konkurenci v podobě Picanta, Pandy, Twinga, kolínských trojčat a dalších, rozhodující bude určitě cena. Nechme se překvapit, jak to dopadne, jak se povede pětidvéřová verze a co na to nová Škodovka a především jak si poradí král této třídy s nástupcem Pandy.
Jako 3,4 auto do rodiny, asi ano, ale i tak bych asi volil Colt. Aygo je více než dobré, ale poněkud nudné. Ověřené a spolehlivé 1.4 16V a 1.6 16V už VW nenabízí a spolehlivější japonský Aisin (Tiptronic), byl nahrazen převodovkou DSG. Stejně tak, motory TSI nahradily výše zmíněné atmosféry, které jsou z hlediska dlouhodobého užívání spolehlivější. Bude záležet hlavně na cenové politice koncernu, vždyť za 215 t je tu nové (a větší) Polo, nebo nové Picanto, které je sice slabší v interiéru, ale podle testů je obstojně řidičsky zábavné, a to jsem zapomněl na konkurenty jako 107 nebo C1, (které by sice mou volbou nebyly, ale zejména C1 vídám docela často). Mou volbou by asi byl Colt, který se sice moc neprodává, ale to je stejné jako s Hondou Jazz. Dobrá, nedoceněná auta, která pouze nemají cenovku "cena od."
Kolíňáci mají katastrofální interiér. Jak zpracováním, tak materiály. Nebojím se je označit za interiérové outsidery třídy. Cestovat v tom autě dále jak 50 km je utrpení.
Jinak s tou cenou, základ musí jít pod Polo, to je snad jasné každému.
USA, 80-té roky 20 storočia. Na trhu sa objavuje nový look. Jednoduchosť, čistota, použitie kvalitných a trvácnych materiálov, funkčnosť. Móda a módne trendy sa dostali do ulíc. Už nie sú vyhradené len pre módne móla, či pre nablýskané párty večierky smotánky. „Street style“. Svetlo sveta uzrela značka Calvin Klein.
Prišlo nové milénium a VW nás nechalo po kúskoch „ochutnávať“ svoj staronový produkt v kategóri mini. Funkčné, čisté, jednoduché s ohľadom na to, čo v skutočnosti autočlovek do mesta potrebuje. Nehrá sa na žiadne „sportcoupé“, žiadne „minimestské SUV“. Žiadne neúčelné tvary a patvary, ktoré prilákajú davy. Davy ktoré by radi poznali chuť bohatstva. A vypočítavý svet im to servíruje v plných dúškoch lacného pozlátka, vydávajúc sa za to, čo v skutočnosti nie je. Mestský pretekár, či drsná offroadová slečna.
Auto UNIverzálnych tvarov pre jednoduchý a príjemný život v uliciach Vášho mesta.
UNIsex v lepenkovej krabičke. Podstata je vo výrobku. CK One.
Mně spíš mrzí, že VW nenabízí žádný slušný maloobjemový atmosférický motor (a že tu byly, 1.4 16V a především 1.6 16V), také je škoda, že spolehlivější Aisin (Tiptronic), nahradila DSG, jinak Up vypadá obstojně, i když interiér, (je alespoň podle fotografií), slabší.
Pěkné to je. Ty zřejmě základní kola na černém a bílém autě nejsou můj šálek čaje, ale to je ten poslední problém. Na rozpacích jsem zatím u zadní černé plochy, asi bych dal přednost normálně lakovaným dveřím. Zbytek ale celkem bez připomínek. Po faceliftu Twinga další zajímavý počin v této třídě.
Myslím si, že tu vw namixoval optimální poměr tradičně střídmého looku s nezbytnou hravostí městského mini. Právě ta zadní skleněná plocha je docela podařená... rozsvícená světla na ní vyniknou o to více..
Druhou stránkou mince bude interiér, který v top verzi na fotkách samozřejmě vypadá atraktivně.. V dostupnějších variantách bude ovšem o řád lacinější a ponurejší...
V článku se píše, že Up! má jen málo změn proti konceptu z roku 2007. Ten měl ale pohon zadních kol a motor vzadu. Je tedy tomu tak i u produkčního vozu?
Tak ako, je to prekvapenie, alebo nie?
Vpodstate nám VW ponúka to, čo od neho čakáme. Hranatú škatuľu. Ale taký strohý opis asi nestačí. Tá hranatá škatuľa totiž vyzerá celkom živo.
Za pozitívum môžeme počítať zachovanie základných rysov štúdie, laickým pohľadom sa toho veľa nezmenilo. Najmarkantnejší prvok - predný nárazník so zaujímavo riešenou mriežkou je najmarkantnejším aj v sériovom aute.
Druhú zaujímavú vec nájdeme vzadu - výlisok tretích dverí je zvonka celý prelepený sklom. Pekné riešenie. Trochu zamrzí privysoko ležiaci prah kufra. Nuž čo, budeme nakladať malé a ľahké kusy batožiny.
Ktosi tu chválil, že Up! nemá pred zrkadlom malé bočné okienko. Ale zas je tam nepekný čierny plast. Pripočítajme späťák a mám tu plochu o veľkosti dvoch dlaní, cez ktorú spoza volantu neuvidíš nič. To okienko vpredu nemusí byť pekné, ale fakt je to taký nezmysel?
Interiér - na týchto fotkách je pekný. Ale čo realita? Sedadlá s farebnou obrubou nebudú v každej výbave rovnako ani pás na palubke vo farbe karosérie. Ten je samozrejme z plastu. A čo dvere? Správne, je to poctivý čistý plech! U kolínskych plecháčikov to človek ešte ako-tak znesie, predsa len tie autá sú celé trošku "iné", no u európskeho "lídra" by som tak lacný prvok nečakal. Tu to nie je o štýle. Šedo-čierna realita lacnejších výbav plus ten plech až tak lákavé asi nebudú.
Zaujme kratučký malý "čumáčik", v ktorom je učupený malý motorček, ktorý ma tiež zaujal, naznačené výkonové verzie ale schladia nadšenie - nič nové pod slnkom, hoci na pohone samotnom by sa pár zaujímavostí našlo.
Výsledkom krátkej prednej časti (uvidíme, ako dopadnú crash-testy) je pomerne dlhá kabína, z ktorej profitujú najmä sediaci vpredu - tí si natiahnu nohy ako v Octavii. Vzadu to ale žiadna sláva nebude.
Celkovo je to zaujímavé vozítko. Som zvedavý, ako bude vyzerať na ceste v základnom šate. 13" kolesá, menej nápaditý interiér - no, uvidíme.
Pár vecí by mohlo vyzerať inak. Ale výsledok je celkom pútavý. Uvidíme, čo na to zákazníci - priznám sa, cieľovú skupinu zákazníkov tohto auta si nejak neviem predstaviť. Čiže ak sa prekvapko predstavením auta nekonalo, možno jeho predaje prekvapením budú.
Já myslím, že cílovka bude stejná jako u u ostatních z třídy A00. Teda asi vyjma Pandy, ta bojuje cenou, ale u nové Pandy to už bude s cenou zřejmě jinak... Jinak Picanto kupují v ČR zejména staří lidé v důchodu, pro mladé je cena kolem 200tis za Picanto už moc a pro rodin a lidi v produktivním věku jsou tahle auta malá...
Mě osobně se Up! líbí. Do města naprosto parádní volba, zastaví téměř všude a víkendová návštěva Kauflandu bude osvěžením i pro manžela majitelky... On to totiž s těmi řádově osmi metráky na světlech dá na prvních deseti metrech zaručeně nejrychleji a s vytočeným tříválcem vytočí kdejakého Loeba :-)
Příjde mi docela zajímavé, že to auto na mě působí uplně od A sloupku dozadu jako Škoda. Tak něják myšlenkově a podle stávající produkce, konceptů atp. to je celá škodovka... Nebýt tam loga VW, řeknu, že je to škoda... A vím, že to bude i škoda. Ale příjde mi, jako by design byl formován hlavně po "mladoboleslavsku..."
The Up will cost about 9,500 euros ($13,600), said a person familiar with the product who declined to be identified because the price has not yet been officially announced.
čím dlhšie sa na tú fotku vedľa článku pozerám, pripadá mi, že to auto je na trhu už aspoň 5 rokov a vyzerá staro...
Mám kamaráta čo pracuje vo VW (dosť špecializované miesto, ale nebudem konkrétny kvôli nemu) v Bratislave a bol pri vývoji Upu, sám mi potvrdil, že spracovanie, materiály a celkovo to auto je nie úplne podarene postavené a ani podarené.
Navyše ohľadom ceny sú len 2 možnosti, buď to bude hrať VW na "imidž, lifestyle" ( toto sa mne k tomuto autu nehodí) a ešte neviem aké slovo, ktoré je "in" a nahodí mierne povedané odvážnu cenovku na úrovni Pola ako """ imidžovejší ekvivalent""".(dúfam, že ste pochopili, že rozdiel medzi segmentom A a B mi je jasný...) Alebo to skúsi netradične nízkou cenou ( o čom veľmi pochybujem). Takže sa necháme prekvapiť. Každopádne, si cieľovú skupinu tiež neviem jasne vymedziť.
Pokud nasadí cenu na úrovni Pola, nebo jen lehce pod ní, bude to ke škodě koncernu, popřípadě jeho českého zastoupení. Spíš bych tipoval, že dvojice Polo / Fabia zdraží. Pokud by totiž Up začínal na 190 t/Kč v "základu," spousta lidí by sáhla po Fabii, jež je jen nepatrně dražší, ale větší.
já pořád čekám... >:-[]
Zatím teda nic moc..., ty ovace..., nepřišel hlavní úderník..., ale já se dočkám... On přijde... On nám to vysvětlí, že ten přední pohon je vlastně lepší než ten zadní... Ona už i ta REDAKCE je tak zmagořelá, že píše jen o minimálních změnách...
To bylo humbuku...
Tak pojď šášulko..., piš barde, piš... Zatím sem smutný...
Náhodou Jossalito občas v poslední době napíše i něco rozumnýho a k věci.. Takže... nemusíš být tak přísný...
Ale tak snad dorazí.. Asi nějaká porada, takhle dopoledne v pondělí..
Ale dočkáme se. Neboj. :yes:
Ne. Co sem chtěl napsat sem už napsal... nějak mi tohle auto nestojí za reakce. Pro VW to bude zaplácnutí díry... Ukrajování konkurenci se nekoná... Už sme to rozváděli jinde.
Já bych tohle auto hodnotil, pokud by přineslo něco nového. Nestalo se tak. Ani nedotáhli konkurenci. Na to jaká se z toho dělala bublina... to za to nestojí.
Taky sem čekal, že přijdou s něčmí novým (po tolikati neúspěších v segmentu se snad aspoň pokusí zaujmaout nějakou inovací - aspoň koncept to naznačoval).. A ono nic a ještě k tomu pod tolikati značkama (veškerá inovace se zhmotnila v tvarování předních světel :-)...
No nevím, kdo to bude kupovat. >:D
Takže opět si myslíš, že se neprodá ani kus? "Ukrajování konkurenci se nekoná."
Osobně si myslím, že má z toho konkurence staženou pr...zadek. Protože třeba takový Fiat bude mít sám se sebou ještě hodně práce a ve všech jeho jeden a půl segmentu ho zčíná prohánět levná Korea. To VW je v klidu, ten stojí na střední a vyšší střední, Up! je jen dílek do skádačky a co víc, je docela povedený. ;-)
No mezi neprodá ani kousek (což platilo o Foxu) a ukrajování konkurenci je rozdíl (pebrání tržního podílu).
Už ti tady napsalo víc lidí co je problém toho auta...
To auto má (pro někoho) pouze jednu velkou výhodu oproti konkurenci... je to německý (chacháá).. a VW...
Bohužel pro koncern... Německo není typickým odbytištěm těchto aut... a když už se tam někdo pro takové auto rozhoduje... má na výběr... A co si budeme povídat... ať nežeru... jak Twingo, tak F 500 (se jaksi prodalo už přes půl milionu, což tomuhle prckovi nějaký pátek bude trvat (i dkyž sečtu všechny značky), než tohoto čísla vůbec dosáhne a další už jsou celkem etablovaní, takže ani v tom Německu to proti tomuhle autu nebudou nikdy úplní outsideři...
A co se týká typických trhů těchto malých aut (Paříž, Řím atd...), tak tam jsou místní (nejen Fiat) velmi etablovaní a zavedení. Pro Itala opravdu v tomto segmentu není důvod jít do šedého VW místo Pandy, či F 500, stejně tak jako pro Francouze (stačí se podívat, jak se v těchto zemích marginálně prosazuje škodovka s Fabií - to je na kusy a to neobkecáš)...
A mimoto, u nás (škodovka) tento segment není tak významný aby to pro automobilku hrálo nějakou roli...
Takže u nás možná těch 20 Pand a 5 F500 ukrojí... o tom není pochyb..., ale budou to spíše lidé, co by i tak Fiat, či Lancii, či Twingo nezvolili, ale koupili by Fabii. či Polo v základu - protože volkswagen (jsou tací). Takže já to spíš vidím na přerozdělení + mírném navýšení prodejů mezi jednotlivými koncernovými řadami.
P.S. Lupo podle mě ve své době bylo lepším autem, než je tenhle UP! a díru do světa neudělalo... ;-) - to zaprvé
Za druhé... Volkswagen je prostě znám tím, že je schopen nejen u nás prodat i totální houno... a ještě mu lidi ruce utrhají... jeden nás tady přesvědčoval, jaký je Fox mistr elegance... a v průměru se ho měsíčně prodalo...1ks. Není důvod si myslet, že se teď s průměrným nástupcem (uznávám, že Fox byl podprůměrný) něco zásadního změní. Ani po A1 pes (nejen ) u nás neštěkne...
Takže.. já narozdíl od někoho tady nepředpovídám vejbuch tisíciletí ( i když u tohoto auta by to bylo asi víc na místě než u F 500), ale jen říkám, že to bude pouze doplněk prodejů koncernu a více než konkurenci ukrojí Fabiím, Polům a Ibizím... To je realita. (myslet si, že v provedení Seat ukrojí Fiatu, Lancii a Renaultu je pitomost hodná místního šášuly, ta Lancia prodá jen v Itálii 75 000 Ypsilonek ročně, v Německu tak 5000 - to pro dokreslení rozdílu v trhu).
V Itálii se prodává hodně koncernových aut. A prakaticky každý, kdo nabízí nějaké miniauto, tam prodává, nejen domácí italové, ale i Korejci apod. Daří se tam výborně i Polu.
Nevidím sebemenší důvod, proč by se tam neměl prodávat Up.
Druhak, když škodovka nabídne něco nového na našem trhu, prakticky ihned se ten model u nás stane absolutní jedničkou segmentu. Nevidím sebemenší důvod, proč by to tak nemělo být např. s připravovanou Škodou City. To je specifikum naší kotliny a funguje to.
A1 bych moc nevzpomínal, pořád se jí u nás prodá řádově více, než třeba Alfy Mito.
Já to auto rozhodně nevidím jako nějakého outsidera. Na to je až moc dobré. ;-)
Tak zaprvé musím říct, že jak exteriér, tak interiér se ukrutně povedl. Takhle nějak si představuju mini pro chlapa. No a zadruhé si myslím, že tohle auto určitě namíří na Pandu, Picanto, nebo Sparka, ale spíš na Twingo (u levnějších kofigurací UPa) a na F500 (u těch vybavenějších). Určitě je to spíš stylovka pro singlistu/tku, nebo druhé auto do rodiny, než levné vozítko, které musí zastat vše. Cenu odhaduju od220t.
UP je dobry na zabitie, ten siroky predny stlpik a plastovy trojuholnik bude pekne tienit vodicovi pri pohlade sikmo vpred, spoza stlpika neuvidi ani slona, krasa, pre zeny taktiez idealne na sposobenie kolizii ked sa za stlpikmi zacnu skryvat aj doslova limuziny, prisla nova je doba. >:D
No to nevím, takhle z fotky to můžeš těžko posoudit. Počkal bych si na to, až si do něj sedneš. Mě ten A sloupek přijde v pohodě. Kromě toho, jestli VW na něčem bazíruje, tak je to ergonomie a nemyslím si, že to bude v tomto případě jinak. ;-)
Nedovedu si představit jak levnější UP útočí na 130 k Twingo. Základní UP bude za stejné peníze jako základní Twingo - cca 10 000,- Eur. O vyšších verzích a motorizacích UPu toho zatím moc nevíme.
je kazdemu jasne ze polo aj golf aj passat aj ked su to reklamy na nudu su velmi kvalitne a spolahlive auta proste pre normalnych ludi ktori vyzaduju aj istu davku imidzu a uzitkovu hodnotu.
Ale co ma byt pre krista pana toto? Ten akoze UP ci ako sa to vola vyzera horsie ako 12 rokov stare LUPO. Nechapem, ved po tom otrasnom foxovi uz nemohlo byt problemom postavit nieco krajsie a ajhla opat to vo VW v tejto triede aut nezvladli. Zadok je katastrofa, predok takisto, zboku cista krabica, interier ako spred 15 rokov, nevidim ziadne pozitiva tohto auta. Uz rok a pol stary spark vyzera lepsie a to iste picanto a takisto aj stara terajsia panda.
Tato bezpohlavna beztvara hmota menom UP teda skutocne nema sancu, LUPO bolo stylove male okate auticko za ktorym sa aj dnes rad pozriem ale ten UP? Grc sa malo volat.
Ale s tou spotrebou ma dostali. Pred niakym casom som niekde cital, ze ekologicka verzia bude mat spotrebu iba 2l/100km. A celkom som tomu aj veril, ved sa jedna o mini auto.
Ale spotreba 4.2 l/100km? Uz to je malo, ale od mini auta som cakal predsa len mensiu spotrebu, ved 4.2 l/100km ma dvojica C4/308 s mikrohybridnou technologiou [e-hdi]. :-|
Porovnavat litrove spotreby naft a benzinu se moc neda, litr nafty ma vic energie a hlavne se da docilit vysokeho kompresniho pomeru. Porovnavejme podobna benzinova auta. Treba Nissan micra dig-s (4.1l/100km), Fiat 500 TwinAir (4l/100km). nebo skoro deset let stare Aygo (4,5l), Suzuki Alto (4,4l) a podobne.
Nazev prispevku je samozrejme myslen ironicky. Pekne male auto, ale takovych jsou ve svete desitky. Vsechny zajimave prvky konceptu jako sitova sedadla a motor nad zadni napravou (jako kei car) vzaly za sve. Zadna inovativni technologie se - podle ocekavani - nekona. Nebo mi neco uniklo? ;-)
To je jedno, vyzerá to otrasne aj na 120tke, aj na Favorite a aj na UP!e ... Ale radšej som to zmazal, lebo to bol len zbytočný flame. Ja si to auto aj tak nekúpim, ani vo mne nevyvoláva žiadne emócie. Len som prekvapený, že pre takúto tuctovku je tu už 3 roky poplach - "technická revolúcia", "nové riešenia" a zrazu "skutek utek" a oni vybalia toto. Vivat marketing! :no:
Já bych neřekl, že je nutno převracet zaběhnuté. Auto se povedlo, má výbornou variabilitu, na svou třídu opravdu velký kufr (vzpomínaná Panda ho má menší), je připraveno na zástavbu elektriky, platforma se může natahovat, nějaké nové motory určitě ještě přijdou, stejně jako pětidvířko.
Já se přidám, a řeknu, že na 150 tis. by dosáhnout mohla. Pokud budou dostupné všechny tři modely k 1.1. 2012.
Nicméně i ten tvůj odhad, to je sakra číslo (myslím tím vysoké). ;-)
100 tisíc prodaných kousků je podle tebe hodně? Když Panda a F500 udělají dohromady tak 350 a samotné Twingo 150? 100tks by v případě evropské jedničky a nasazení pro všechny tři značky bylo dost málo (což já právě čekám....). 100tks bude atakovat i ta maličká a notně předražená Lancia "Y"..... (když bůh dá.... minimálně 70-80tks udělá najisto....)
Beru to z pohledu evropského leadera, který nestojí na produkci těchto pidiaut, třeba jako Fiat. Pro něho bude katastrofa, pokud se v v tomto "jeho" segmentu vynoří konkurence, která ubere 100 tis kusů. Ne třeba právě Fiatu, ale všem. V jakých mírách, to je třeba námět na další spekulativní diskuzi.
VW s Up!em nestojí ani nepadá. ;-)
Fiat se tohoto bát nemusí.... který z jeho modelů by tohle mohlo ohrozit? Pětidvéřovou Pandu nebo stylovky 500 a Y? Ne....
Tohle možná uzme něco z koláče těm kolínským trojčátkům a něco spíš sebere nejsociálnějším verzím Pola.... Italové můžou být zcela klidní....
Jinak statistiky z italského trhu jsou velice dobře dostupné a můžem příští měsíc mrknout, jestli se tam UP vůbec objeví.... ;-)
Já být na místě Italů, tak moc klidný nejsem. Když může v Itálii kralovat Golf, tak není sebemenší důvod, aby se neprodával i Up!. Mimoto, v Itálii jezdí docela dost koncernových aut obecně. ;-)
Srovnávat náběh výroby, to moc ani nejde. První kusy půjdou k prodejcům do celé Evropy a logicky se jich moc oficiálně neprodá. To platí u každého modelu obecně.
Jasně, Italové mohou být klidní. I tahle věta pobaví, kdo se v lese bojí píská si....
JInak už sem nemotej, že 500ka nebo Lancie jsou stylovky. Jsou to docela bežný a dost ošklivý auta - pětistovka není nic jiného než něco jako čínská napodobenina původního vzoru a s katastrofální ergononomíí a Ypsilon? Naživo jsme neviděl (a asi jen tak neuvidím), ale nevím proč, na fotkách mně tohle auto evokuje přecpanou jitrnici.
Jinak si radši někde tipuj spíš kolik se prodá těch fiatích zázraků, o VW strach neměj, to se postará samo. No a italské statistiky - tak dobře dostupné, si můžeš studovat, jak chceš, hlavně si probírej kladivo na Golfa Bravo a mrkni se, jak je na tom úžasná produkce AR. Jinak tě mohu uspokojit, příští měsíc se v těch statistikách v Itálii, ale i skoro nikde v Evropě Up asi neobjeví, když se teprve začíná vyrábět. Ono je to stejně hloupé, jako kdyby tady někdo psal, že je zvědav, kolik se objeví příští měsíc nových Pand....
Nojo, když si přečtu wolffa výš na tebe, tak je mi jasné kolik bije....
ahoj Berane, dobře že ses stavil :yes:
F500 a Y nejsou stylovky.... samozřejmě, podle tebe.... Leč nějakých 200 tisíc kupujících v Evropě ročně si myslí něco jiného.... ;-) (nebo že by si F500 a Y kupovali kvůli fenomenálnímu poměru cena/výkon?)....
Jinak taky koukám, že u tebe nic novýho.... Žluč vlevo, žluč vpravo.... :*)
Víš hochu, ta žluč je až příliš cejtit z tebe, tak to neházej jinam. Ona ta věta že Taliáni mohou být v klidu to jen dokazuje. No, je vidět že jsi se inspiroval u Kylie, ta záplava smajlíků je skutečně podnětná.
Jinak, já z prodeje Upu nemám ani floka, auta téhle velikosti nepatří k mým oblíbeným a tipování nechám na sport. Tipovat, kolik se vyrobí a prodá aut nechám zrovna na ty tvý oblíbený taliány, ty to už hlásí několik let dopředu, kolik toho vyrobí a prodaj. Až na to, že ty cifry pak nějak většinou nějak nevycházej.
Jinak mně tohle auto nechává klidným a chladným zrovna jako Škoda City. Mně holt nějak chybí ta tvoje objektivitá, kdykoliv se ob´jeví cokoliv od FIATu (zázrak, dokonalost sama ve všech směrech) a od ostatních značek na čele s VW (hnus, slabota, nedokonalost a poruchovost). JInak jsi jaksi nestačil racionálně odpovědět na to, kolik se objeví upů v Itálii, když se ještě nevyrábí na prodej....
A xo si představuješ pod pojmem stylovka? To je jenom PR - normální malý auto, nástupce Secienta, nic víc....a Y? Ani nemluvě. Ale schválně, jak bys charakterizoval stalovku? Podle mně je to jenom prázdný pojem. Malý auto, v čem je stylové? Že napodobuje něco, co tady bylo před 40 lety za zcela jiné situace a za jiných okolností? Sorry, většinou se shodneme a dokonce ani nemívám potřebu tvé názory komentovat, ale v tomhle to vidím jinak. Jaký styl má jednokaroseriová napodobenina 40 let starého auta, které kdysi motorizovalo Itálii? Není to jenom opakování rádobym´dního klišé?
Nie ani omylom. Päťstovka bola od samého začiatku zamýšľaná ako štýlové auto a po úspechu reinkarnovaného Mini sa netreba čudovať. Žiadny prázdny pojem, k dokonalosti potiahnutý štýl, zavedený autom, ktoré motorizovalo Taliansko. To je vec, ktorá tu má cenu - nie auto pre všetkých, tým pádom pre chudobných a v chudobnej dobe - ale auto, ktoré dalo Taliansku kolesá. To je jeho odkaz. A ten má cenu. Autíčko sa rokmi stalo legendou, nová päťstovka to využíva, vsadila na jej dizajnový štýl a rozvíja ho. Nič viac, ale tiež nič menej. Žiadne klišé v tom nevidím. Jej odkaz je jasný.
Plán je na 150 tisíc kusů ročně pro všechny 3 značky. Jen bych podotknul, že koncern většinou má nastaveny plány tak, že jdou splnit. Jedinou výjimkou byl snad Phaeton, ten ale nyní zachraňuje Čína a navíc se blíží konec jeho kariéry. Navíc u těch prcků je třeba vzít v potaz, že příjdou ještě další karosářské verze (zejména 5 dv) a s tím i další motory (a pohony), čímž se opět navýší výroba...
Dalsi vyjimkou byly A2, Fox, Lupo, A1 a Golf Plus. Tipuji 80 000 diky wow efektu. Bude zalezet na zakladni konfiguraci a vysi cen v priplatkovem seznamu.
Jediný přestřel v oficiálních plánech byl právě jen Phaeton. Na ostatní věci dostali dodavatelé požadavky právě na počty, které se pak skutečně vyráběly... ;-) Víc to tu ale rozmazávat nebudu.
....za interier. Vskutku pohledne vozitko. Koncene interier koncernu VAG, ne ktery se da divat a vypada hned utulne.
Exterier je typicky koncern. Jednoduse nenadchne. VW je takovym malym "nicitelem konceptu". Z povedeneho konceptu udela....Volkswagen.
Ale to vsechno neubira na tom, ze auto vcelku chvalim.
... co proti Up!u máte? Mě se celkem líbí (tedy známka za 2), jak zvenčí, tak uvnitř. Rozhodně mi přijde lepší a víc sympatický jak trojčata z Kolína. Abych jen nachválil přední světla mohli býti doplněny o LED denní světla jako u konceptu, jinak dobrý.
Otázka je jiná, jak tohle auto přijme trh a jak nastaví cenu, pokud bych si ho měl koupit jako auto "do města". Tedy u mě by to bylo třetí auto do rodiny, nedal bych za něj víc jak 150-170tis Kč, jenže tohle bude asi o dost výše. Za 230tis už můžu mít např Ibizu 1,2 Ref nebo i20 Inclusive Plus1,2 DOHC 16V, což jsou o kategorii větší auta ;-)