Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen up! oficiálně: Mini-VW odhalen

21. 8. 2011 • 19:02
27
202
Zobrazit náhledy (27)
Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up!
Fox je zapomenut, po čtyřech letech čekání přichází produkční verze Volkswagenu up!.

V prosinci se začne prodávat nová generace miniauta od Volkswagenu. V Bratislavě vyráběný up! zatím dostane jednu karosářskou verzi a jeden motor. Na další rozšíření nabídky, včetně sesterských modelů Škody a SEATu, si musíme ještě počkat.

Malý VW dostane novou generaci tříválce. Jeho zdvihový objem je 1 litr a na výběr budou dvě výkonové varianty: 44 a 55 kW. V hledáčku je pochopitelně spotřeba a flotilové emise. V tomto směru nabídne up! s balíčkem BlueMotion Technology (BMT) 4,2 l, resp. 4,3 l/100 km. Obě hodnoty odpovídají méně než 100 g CO2 na ujetý kilometr, což je rozhodující kritérium pro maximální daňové zvýhodnění na mnoha evropských trzích.

Alternativu představuje verze spalující zemní plyn (CNG). Její výkon bude 50 kW a spotřeba plynu 3,2 kg/100 km (emise CO2 86 g/km, resp. 79 g/km ve verzi BMT).

Od roku 2013 by se měla přidat i verze poháněná elektromotorem.

Ve srovnání s původním konceptem up! z roku 2007 došlo jen k minimálnímu počtu změn, které byly nutné pro uvedení do sériové výroby. Prodloužily se převisy, zjednodušila se optika světel, zmizela malá okýnka v A sloupku a objevily se zpětná zrcátka a kliky z běžné produkce Volkswagenu.

Některé z těchto změn předznamenala už studie E-Up! z roku 2009, který ale zase experimentovala s jiný tvarem bočních oken a zkrácenou karoserií.

Rozměry projektů automobilky Volkswagen ve třídě minivozů
ModelDélka [m]Šířka [m]Výška [m]Rozvor [m]
up! (produkční verze)3,541,641,482,42
Up (koncept 2007)3,451,63--
E-Up! (koncept 2009)3,201,641,472,19
Lupo3,531,641,462,32
Fox3,831,661,542,47

Vnější rozměry nakonec narostly na vcelku běžných 3,54 x 1,64 x 1,48 metru. To téměř přesně odpovídá o desetiletí staršímu Volkswagenu Lupo. Specialitou je ovšem rozvor dlouhý 2,42 metru, který překonává i řadu o třídu větších modelů.

Ani interiér nepředstavuje zásadnější odklon od dříve prezentovaných konceptů. Nabídne prostor pro čtyři cestující a nadstandardní zavazadlový prostor. Ten pojme v základní konfiguraci 215 litrů a po sklopení zadních sedadel až 951 litrů.

Jako první městské miniauto dostane Volkswagen up! systém automatického brzdění ve městech, nazvaný City Emergency Braking. Při rychlostech do 30 km/h dokáže v případě hrozící kolize automaticky zabrzdit nebo zpomalit vozidlo.

Na úvod přijdou tři verze: take up! nabídne nízkou cenu, move up! se zaměří na komfort a high up! (ve dvou verzích up! white a up! black) bude lifestylovým vrcholem.

Verze se značkou Škoda by se podle neoficiálních informací měla jmenovat City, SEAT nejspíš dostane název Mii.

Poprvé v modelu značky Volkswagen bude nabízen systém maps + more, jehož základem je mobilní osobní informační a zábavní zařízení PID (Personal Infotainment Device).

Systém maps + more vznikl jako unikátní koncept dostupný pro všechny majitele modelu up! ve spolupráci se společností Navigon, jedním z předních světových dodavatelů navigačních systémů. Uživatel jednoduše vloží zařízení PID do vyhrazeného držáku nad středovou konzolou. Na rozdíl od mnoha jiných podobných systémů tohoto druhu se maps + more dokáže mnohem lépe propojit s ostatními systémy vozidla. Díky tomu může například ovládání a sledování navigačního systému, telefonu a informačního a zábavního systému probíhat prostřednictvím dotykového displeje PID, který slouží rovněž k zobrazování důležitých provozních informací včetně přepínání do režimu vizuálního displeje systému ParkPilot, který sleduje a ukazuje vzdálenost vozu od překážek při parkování a manévrování.

Témata
Avatar - PeterLuk
23. 8. 2011 13:18
Re: Super
Beetle, aspon teda ten novy urcite miniautom nieje. Ja som to myslel tak, ze pokial by som si kupoval niake male auto, beetle mu u mna konkuroval... ;-)
Avatar - "Brňák"
22. 8. 2011 22:20
Re: CENA
Na chlup.
22. 8. 2011 21:51
Re: TIPOVAČKA
Nie ani omylom. Päťstovka bola od samého začiatku zamýšľaná ako štýlové auto a po úspechu reinkarnovaného Mini sa netreba čudovať. Žiadny prázdny pojem, k dokonalosti potiahnutý štýl, zavedený autom, ktoré motorizovalo Taliansko. To je vec, ktorá tu má cenu - nie auto pre všetkých, tým pádom pre chudobných a v chudobnej dobe - ale auto, ktoré dalo Taliansku kolesá. To je jeho odkaz. A ten má cenu. Autíčko sa rokmi stalo legendou, nová päťstovka to využíva, vsadila na jej dizajnový štýl a rozvíja ho. Nič viac, ale tiež nič menej. Žiadne klišé v tom nevidím. Jej odkaz je jasný.
22. 8. 2011 20:52
Re: TIPOVAČKA
Hele, mi je to v podstatě jedno kolik prodaj. ;-)
22. 8. 2011 20:29
Re: TIPOVAČKA
výborně, teď ten plán ještě naplnit a můžete bouchat šampaňské.... ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku