Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v červenci 2011: 285 Superbů proti 207 Passatům ve střední třídě

Za tradiční první trojkou ve střední třídě se tentokrát umístil Opel Insignia, následovaný Peugeotem 508 a Renaultem Laguna.
Zpět na článek
22. 8. 2011 09:03
22. 8. 2011 09:04
22. 8. 2011 14:57
22. 8. 2011 15:16
22. 8. 2011 21:46
22. 8. 2011 22:29
22. 8. 2011 09:45
22. 8. 2011 15:18
22. 8. 2011 09:51
Avatar - kari.laz
22. 8. 2011 09:03
508 v TOP 5
Není to dlouho, co jsem tu psal, že 508 bude v TOP 5. A už je to tady. První tři místa jsou pevně rozdána, tam se nic na pořadí asi měnit nebude (Superb, Passat, Mondeo) ale dále to je otevřené a věřím že boj mezi 4. a 5. místem ještě nemusí být u konce. Takže :yes:
Rozbalit vlákno
13
22. 8. 2011 09:04
Re: 508 v TOP 5
tak 508 je taky bezva výrobek :-)
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2011 09:10
Re: 508 v TOP 5
508micka je nepremiovy kral triedy, je jasne ze pojde hore ;-)

tak dokonale auto peugeot este nemal, navyse jeho predaj sa len rozbieha, na dalsi rok budu uz ine cisla :yes:

peugeot ako vzdy u mna :yes:
22. 8. 2011 14:57
Re: 508 v TOP 5
508 asi bude dobré auto, ale na špičku třídy - Passat, Mondeo, Insignia, Superb - to ještě nestačí. Pokud se dlouhodobě udrží v TOP5 bude to pro 508 úspěch.
Avatar - iudex
22. 8. 2011 15:16
Re: 508 v TOP 5
Prosím Ťa, čím je Insignia na špičke triedy? U toho Supa by som to akotak akceptoval (vnútorný priestor -aj keď len pozdĺžne, motory, materiály a vypracovanie), ale Insignia? Sedel som, jazdil som a mať sa rozhodnúť medzi 508 a Insigniou, neváham a beriem 508. Jediné body v prospech Insignie vidím v ponuke silných benzínov (2,0T, 2,8 V T, viď ale Dinarove sklamanie z 2,8T), keďže ale po takých okrajových motorizáciách nepozerám, sú pre mňa (a pre 99% kupujúcich) irelevantné. 508 má dve vady: absencia silných benzínov a cena (to je ale len momentálny nedostatok).
Avatar - Nerez
22. 8. 2011 21:46
Re: 508 v TOP 5
Když to vyhrálo titul auto roku, tak asi nebude tak špatné, nemyslíš?
Avatar - kari.laz
22. 8. 2011 22:06
Re: 508 v TOP 5
To vyhrál i Nissan Leaf
22. 8. 2011 22:27
Re: 508 v TOP 5
A je to špatné auto jen kvůli designu?
Avatar - Nerez
22. 8. 2011 22:29
Re: 508 v TOP 5
Tak to byla vyjímka, která potvrzuje pravidlo >:D
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 00:01
Re: 508 v TOP 5
Jedním z hlavních kritérií je "inovativnost" a jednou "zpětně" za to možná bude "ceněn" jako PRŮKOPNÍK - ale tak už to bývá, že často hodnotíme "kladně" až ZPĚTNĚ ;-)
PS: Mně auta jako Fisker či Tesla PŘÍJDOU zajímavá a vidím v tom BUDOUCNOST (a i když mám spalovací motory/auta "moc ráda", tak jsme je používali celé minulé století a do konce "tohoto" století by ropa stejně NEstačila.. :-)
28. 8. 2011 14:25
Re: 508 v TOP 5
V Insignii jsem sice (bohužel) neseděl, přesto podle mně patří na špičku segmentu... Silné stránky: Design exterieru i interieru, dobré jízdní vlastnosti, silné turbobenzíny, slušná cena, inovace, které přinesla do neprémiové části segmentu jako první (čtení značek, světlomety AFL, ortopedické sedačky oceněné Euro NCAP atd.)... O kvalitách auta hovoří mimo jiné i testy, titul evropského auta roku i celkové prodeje...
Avatar - Katikakus
22. 8. 2011 09:15
Re: 508 v TOP 5
Ta 508 tam je zcela zaslouzene a doufam, ze se ji bude darit i dal. :yes:
Avatar - Emel
22. 8. 2011 09:45
Re: 508 v TOP 5
Zatím je na nějaké hodnocení ještě brzo. Peugeot teď těží z pozice novinky, pár registrací může být i na předváděčky, na druhou stranu se možná prodeje ještě úplně nerozeběhly.

Potenciálně na pátou nebo i čtvrtou příčku má, ale bude záležet na cenové politice a dalších faktorech. Nebýt cenové propasti, možná by se mohla popasovat i s Mondeem, které má přece jen už svá léta.
Avatar - iudex
22. 8. 2011 15:18
Re: 508 v TOP 5
Súhlas. Mondeo boduje pomerom value/money, alebo "veľký kus auta za malé peniaze", plus image špičkovo vyladenej predokolky. 508 ale potenciál má, hlavne po úprave cien smerom nadol.
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2011 09:04
citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
ta akoze nova c5-ka ktora vlastne uz nie je nova predava strasne slabo, 508micka je na trhu od jari a ma uz dvakrat tolko kuskov a aj laguna a to dokonca este sa dopredava aj 407micka ktora ma 25 kuskov.

uz aj audi mercedes bmw volvo subaru maju viacej, neviem teda s kym tu C5ku vlastne porovnavat, je dost bieda predat za 7 mesiacov 150 citroenov v strednej triede , take mondeo to zrobi za mesiac a o passate superbe uz radsej pomlcim ;-) ,

do konca roka budu rozdiely na peugeot a lagunu a takisto bmw subaru a .... este priepastnejsie
Rozbalit vlákno
98
22. 8. 2011 09:26
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
:yes:
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 12:03
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
To není ani "slabo" :-|
PS: Těžko říci proč, konstrukčně je to "mňamka", s 2.2 či V6 HDi je to "supermňamka" - výborné motory v kombinaci s asi nej- sedačkami ve třídě a skvěle izolovanou kabinou.. v reálu skoro vůz takové "(trochu)vyšší střední třídy" :-)
Je to prostě "jak v hudbě" - NEprodává kvalita (u aut snad "představy o ní" ;-)
Avatar - Dinar
22. 8. 2011 12:49
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Možná jako pojízdný gauč to mňamka je, z pohledu kohokoliv, kdo u auta preferuje alespoň nějaké dynamické schopnosti to je ve srovnání s čímkoliv evropským ve třídě docela bída. Nečitelný kolíbavý podvozek, rozbředlé řízení, a komfort? Ona citroenovská mantra? Na zvlněných silnicích o.k., ovšem na roletě, kanálech, tj. krátkých příčných nerovnostech funguje, z hlediska komfortu, hydro hůř než dobře nastavený klasický podvozek. Z mého pohledu, a zřejmě i zákaznického to žádná výhra není. A motor? 2,2 Hdi je opravdu sameťák, ale drtivá většina aktuálních čtyřválců kolem dvou litrů má velmi snesitelný projev, a zamontovány do aut střední třídy vykazují lepší dynamiku při lepší spotřebě. Takže "mňamkat" můžeš prakticky všude. Co se sedaček týká, vypadají dobře, sedí se v nich dobře (jenže ve kterých u akt. konkurence ne?), ale Kylie, co ta bezpečnost? Naprostý propadák v testu bezpečnosti (fce hlavových opěrek), snad druhé od konce v testu autobildu nebo AMS to už se přesně nepamatuju. A ty přece na testy dáš?!! :-) ;-)

Sumasumárum, C5 designovým posunem v audi stylu poskočilo mezigeneračně, uvnitř sice zůstává mírně zmatená ergonomie, ale je to pokrok jak zvenku tak zevnitř, jízdně nezáživné, jediná konkurenční výhoda je dýzlová V6, kterou ostatní nenabízí, což je vzhledem k faktu, že střední jede na dvoulitrech pro prodeje nepodstatné, takže já těm číslům v tabulce rozumím, a nedivil bych se, kdyby to mimo Francii vypadalo v ostatních evr. zemích podobně. ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 13:33
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Takových NEsmyslů na jednom místě - to se hned tak NEvidí (to co jste napsal jsou tak absurní nesmysly, že to snad ani nejde nazvat "klišé" :-)
1) fakt si myslíte že "většina čtyřválců .. vykazuje lepší dynamiku"?? (než 2.2 HDi 150 kW/450 Nm >:-[]
(měla jsem pocit, že o autech alespoň NĚCO víte :-)
2) říkáte "alespoň nějaké dynamické schopnosti"? Mne tedy při předjíždění BRZDí i sportovní Golf GTi :-) - možná byste si pmohl přečíst alespoň "místní" test Citroen(u) C5, resp. něco o motoru V6 HDi ;-)
(a při čtení doporučuji KLID, aby vás snad "netrefilo" :-) - a teď trochu vážněji: To co se o motoru i voze dočtete ZDE na auto.cz, ODPOVÍDÁ i mým praktickým zkušenostem ... je mi (vás) líto, ale vaše "představy" jsou docela HODNĚ "mimo" ;-)
3) sedačky jsou opravdu povedené (a bez přehánění spíše "povedenější" než u konkurence - což se týká i možnosti nastavení a masážní funkce), co se týče bezpečnosti je na tom C5 :yes: , překvapivě SLABÁ je opravdu ochrana při nárazu zezadu - prostě si MUSÍM dávat pozor, aby za mnou "panicky" NEbrzdil vw Passat, který má (dle testů) o dost horší brzdy než má C5 ;-)
(to víte, 340 mm kotouče "umí" :yes: :-)
4) designového posunu k audi bych se moc NEobávala (že by příští C5 vypadala opět stejně - jen s maličkými designovými "posuny" NEočekávám ;-) ), a jak jsem tu již MNOHOKRÁT psala, já na "vytvarování vnějších plechů" až tak moc NEdám, MNOHEM důležitější je pro mne interiér - jak se mi sedí, jak "se mi na vše sahá", jak se mi vůz ovládá..
5) většina ostatních (včetně Passat) NEnabízí NEjen V6 HDi, ale ani něco jako 2.2 HDi 150 kW/450 Nm ;-)
6) jak jsem již řekla, PRODEJNí čísla NEbývají v přímé souvislosti s kvalitou (to jste NEvěděl?? :-)
(v hudbě, v autech ... ani jinde - měla jsem nedávno možnost (pravda, trošičku "nefér") srovnání audi A4 2.0 TDi a C5 V6 HDi a ... a myslím že DOST (většina) lidí by po srovnání byla asi DOST překvapena.. ;-)
PS: A zkuste být "hudina" a přečtěte si (třeba "jen" zde na auto.cz) něco o motorech V6 3.0 HDi a 2.2 HDi (případně D u JAGUARu a LAND/RANGE ROVERu :-)
Já VÍM, že si autoři textů NEvymýšlejí - vy si, bůhvíproč, myslíte asi pravý opak ;-)
Avatar - Dinar
22. 8. 2011 14:07
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Copak, spadly ti hračky do kanálu?
Šmarjapano, tolik smajlíků a capslocku na jednom místě. Než ses v rozohnění rozprskala těmi smajlíky, měla sis pořádně přečíst, co píšu. Tedy hlavně to, že moje kritika se prakticky netýká motorů, ty naopak chválím, v případě V6 HDI říkám dokonce, že je to jediná výhoda, kterou C5 má před konkurencí. Tedy, tvé story o závodech s golfem GTI jsou sice pikantní, a řekl bych, že i dost vypovídající (o značce Kylie), ale k tomu, co jsem napsal se nijak nevztahují.

A co se 2,2 HDI týká, schválně jsem do textu vložil, že čtyřválce "zamontovány do vozu střední třídy", protože vůči nim nedává 2,2HDI C5ce nijak oslnivou dynamiku. Co je mi platné, že mám 150kW, když neujedu o 25kW slabšímu autu. Totiž, nehodnotím motor, ale citroen C5.

A to vyjádření k sedačkám. >:D Opět klička k passatu, trapné, tvůj vztah k passatu to už je skutečně fóbie, jenže, děvče, ten sedačkový propadák je fakt, který okecat nejde.

A k té radě nakonec, nikde nepíšu křivé slovo o motoru V6 HDI, to jen ty vidíš, co není, jinými slovy, zameť si před vlastním prahem a nastuduj nějaké ty testy v nichž C5 účinkuje... jen pozor, ať tě z toho neklepne, protože vesměs žádná sláva a "Já VÍM, že si autoři textů NEvymýšlejí - vy si, bůhvíproč, myslíte asi pravý opak" ;-)
22. 8. 2011 15:05
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Jen jedna poznámka k tomu "souboji" s Golfem GTI. Pružná zrychlení podle testů Autobildu:
Golf GTI
60–100 km/h na 4. 5,3 s
80–120 km/h na 5. 7,3 s
80–120 km/h na 6. 9,1 s
Viz
[odkaz]

Citroën C6 3.0 V6 HDI (C5 jsem nenašel, ale asi to bude plus mínus stejné)
60–100 km/h 4,3 s
80–120 km/h 5,2 s
To jsou samozřejmě údaje s automatem, čili (zřejmě) s postupným řazením
Viz
[odkaz]

Čili pokud si řidič GTI včas nepodřadí, může ho V6 HDI nemile překvapit
;-)
Avatar - Dinar
22. 8. 2011 15:10
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
To je úžasné zjištění. >:D Dýzlový motor s větším výkonem a krouťákem poráží slabší benzinový. Kolik je rozdíl ve výkonu a naopak ve váze? Stačí trocha zkušeností, a každý vsadí na třílitrový dýzl, v čem je ten objev?
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 15:12
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Že se NEstydíte! To právě VY jste přišel s tvrzením o "NEdynamice" C5 ..
.. pravda trochu "bolí", že? ;-)
PS: Přečtěte si SVŮJ text o "mém závodění s Golfem".. :-)
Avatar - Dinar
22. 8. 2011 16:35
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
>:D Úpal, teď je to jasné. NEdynamika C5 s motorem 2,2HDI, princezno, hodnoty velmi srovnatelné s třídní konkurencí s dvoulitry o výkonu kolem 170+ koní.

A moje poznámka o tvém závodění s golfem míří čistě na infantilitu tvých vět, velmi mi to připomělo wolffa a jeho slavnou jízdu pětistovkou v závěsu za audi a passatem tdi. Vy antivwkoncernový bijci musíte mít těžký život, neustálý silniční boj s passaty, audinami, golfy... sorry, u tebe né obyčejnými, ale gtíčky. >:D ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 18:25
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Ta "princezna" je sice lepší než "teta" apod. - ale stále "nic moc", spíš "slabota" :-)
Nu, tak si kupte dvoulitr o výkonu 170 koní - JÁ preferuji přednost tomu 2.2 HDi - ve voze patřícím stále ještě do střední (no před pár lety "hravě" do vyšší střední ;-) ), ale pocitově (i celkovým pojetím i velikostí) spíše na "horním" okraji třídy (což snad VYSVĚTLUJE tu potřebu "vyšších" motorizací - prostě když dáte stejný motor do menšího vozu, budou dosažené časy "atraktivnější" - přesto bývá jízda vozem vyšší třídy "lepší/příjemnější" atd. - NEtušila jsem že i tohle je vám nutno vysvětlovat .. :-)
PS: Ke koncernu vw - mrkněte někdy do nějakého toho katalogu ojetin (vpodstatě jakéhokoli za posledních třeba 20 let) - pak vám dojde že "prodejní úspěchy", nebo "popularita" NEjsou zcela v souladu s REÁLNOU kvalitou ;-)
PPS: Plus NEmám ráda pana PIËCHa - je to opravdu ŠPATNÝ člověk - a možná i vy víte že "ti slušní" z vw se ho pokusili "zbavit" (bohužel vyhozen z okna, časem se dveřmi vrátil) - já prostě při výběru "přístupu" k řízení firmy mezi PIËCHem a WIEDEKLINGem jednoznačně volím toho druhého (a jeho "styl" přístup - a to že ho Piech "na hodinu" vyhodil mne opravdu MRZí) - vy jste EVIDENTNí "piëchovec" >:-[]
Avatar - Dinar
22. 8. 2011 18:36
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Začínám si myslet, žes nějaký Piechův levoboček, který byl vyděděn, jinak si tu umanutost volkswagenem vysvětlit. Mě je zcela fuk, jak dopadne nějaký koncern za dvacet let, ať psa nebo vw, akcie žádného z nich nevlastním.

Tu C5 si "podá" od koncernového bratra 508 až po Accorda cokoliv ve třídě. No, možná s pár výjimkami. ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 19:27
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
PROČpak "uhýbáte"? Je to opravdu "volba" mezi "stylem" pana PIËCHa a WIEDEKLINGa. Má volba je jasná a já VÍM proč tak volím.
(což se o vás říci NEdá - působíte že "volíte" PIËCHa, ale PROČ, to vlastně ani NEvíte... ;-)
(je to asi jako v česku - zda Klaus, nebo Havel, to se možná "chytnete" :-)
22. 8. 2011 15:32
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Žádný objev, šla tu o tom řeč, tak jsem sem hodil čísla.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 15:45
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Já ta čísla "znám" (a "slovně" jsem je tu už párkát zmínila), ale asi není "nad konkrétní čísla" (s odkazy :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 15:11
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
A C5 je se stejným motorem samozřejmě ještě o "kousíček" dynamičtější (rozdíl si také už přesně nepamatuji, ale není nijak zásadní, prostě naměřené časy jsou "ještě o fous(íček) lepší"), tam už ani to podřazení moc NE"pomáhá" :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 15:35
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Děkuji za "konkretizaci" :-)
Avatar - kari.laz
22. 8. 2011 16:16
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
chtělo by to ještě uvádět otáčky, při kterých motor začíná akcelerovat. Jinak je jasné, že diesel s nějakými 500Nm bude mít spodek jinde než dvoulitrový benzín.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 16:21
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Změřit elasticitu není až takový problém (sledovat přesné otáčky by asi BYL) ;-)
Zajímavé že takto "vypreparované" to příjde "jasné", ale když řeknu že C5 je rychlejší/dynamičtější, má lepší elasticitu než kdejaký sporťáček (třeba Golf GTi), tak tomu "nikdo NEchce věřit" :-)
PS: Myslím že opravdu "pracujeme" hlavně s PŘEDSTAVAMi (vyjeté koleje jsou "svinstvo" - i ty na silnici, o těch v hlavě raději nemluvit ;-)
BMW je "sportovní", Citroën je "kolébavý" a já nevím co všechno (a v lepším případě to zvládneme "potlačit", ale stejně to tam "zůstává".. 8-s
Ach jo - i tak,
Pěkný den :-)
Avatar - Dinar
22. 8. 2011 16:40
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
To je argumentace jak noha. >:D V tom světě, který popisuješ, by ses také mohla dočíst věty o tom, že prachobyčené otylé SUV od Volkswagenu (Touareg v dýzlu) je "rychlejší/dynamičtější, má lepší elasticitu než kdejaký sporťáček (třeba CITROEN DS3), tak tomu "nikdo NEchce věřit" :-)

Teto, ty to tady strkáš někam na úroveň "Žena a život." :-!
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 16:49
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Pro vás ta reálná "svižnost" Citroënu C5 musela být RÁNA.. ;-)
.. což ale NEní důvodem/omluvou k "výplodům" typu:
"Žena a život" nebo "teto" :no: 8-s :no:
Avatar - Dinar
22. 8. 2011 17:20
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
No, pro každého, kdo má nějakou reálnou zkušenost s auty musí být strašná rána zjištění, že turbodýzlový šestiválec 3,0 "potrápí" turbobenzinový čtyřválec 2,0 , to je odhalení hodné automobilové Nobelovky, anebo spíš do Zlatého ventilku. >:-[] ;-)
Ale už se netrap, a raději dodržuj pitný režim, evidentně ti vedro neprospívá..., teto. ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 19:33
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Za NEdynamický jste Citroën C5 pokládal VY - já VÍM jak umí jezdit :yes: ;-)
(tak se teď NE"vykrucujte" :-)
PS: Na "Zlatý ventilek" je myslím spíš to, co si představuje snad i "většina" lidí, tedy to že Citroën C5 je "líné neohrabané auto co neumí pořádně ani zatočit atd. atd. ;-)
22. 8. 2011 16:46
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Nepleteš si trochu elasticitu a absolutní dynamiku auta ? Docela by mě v té tabulce od Magistra zajímala čisla shodných zrychlení u GTI ale o jeden či dva stupně zařazeny niže.
Avatar - kari.laz
22. 8. 2011 17:28
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Přesně to jsem měl na mysli. Nevím, kolik točí GTI při 60km/h na čtyřku, ale předpokládám, že to bude něco v nížších patrech stupnice. WL by nám to mohl zjistit.
22. 8. 2011 16:42
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Přesně (s tím podřazením). Je totiž otázka, jak který řidič chce "závodit".
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 15:31
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
1) s hračkami si (už moc) NEhraji :-)
2) kanálům se snažím VYHÝBAT (ne vždy to ale "vyjde" ;-)
3) čemu že to "o 25 kW" slabšímu (ve svých představách) neujedete?
4) též hodnotím CELÝ vůz - opět jste nenapsal KTERÝ že se to má C5 2.2 rsp. V6 HDi vyrovnat (nebo je "násobně" překonat) - PROČpak, buďte KONKRÉTNí :-)
5) to co nazýváte "sedačkovým propadákem" je v textu zde na auto.cz hodnoceno jako "nejlepší sedačky ve třídě za které by se nemusel stydět jakýkoli prémiový vůz luxusní pětimetrové třídy" (to byla citace) - nemají konkurenci ani v nastavování ani v masážní funkci, NEdostatek je POUZE při tom, když mne nabourá vůz ZEZADU (s PASSATem to přece NEní žádná "klička", on má OPRAVDU sedačky které se NEmohou s těmi z C5 srovnat a zrovna tak má DOOPRAVDY horší brzdy)
6) vaše NEsmyslná slova o "závodech s Golf GTi" ani nebudu komentovat - prostě o tom nic NEvíte a ... a nebo tomu prostě "nejste schopen uvěřit"? ;-)
7) váš komentář o této tématice POTÉ co Magistr dal odkaz na konkrétní časy, co jste si přečetl FAKTa je ... (doplňte si sám >:-[]
Avatar - Dinar
22. 8. 2011 16:46
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Zbytečné, opět sem strkáš V6 HDI o němž v negativním smyslu nepadlo z mé strany ani slovo. Má pak smysl reagovat?

Sedačky naprosto propadly v testu ADAC na bezpečnost, fce hlavových opěrek. Tečka. To nezachrání ani sto vět o passatech.

Věty o závodění s gti jsem komentoval výše.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 16:58
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
To je VAŠE reakce na MÝCH sedm bodů? CHÁPU, že se vám to dál už NEchce rozebírat :-)
(tak se dál "držte" toho nárazu zezadu/špatné funkce hlavových opěrek při nárazu zezadu - to je totiž JEDINÁ slabina Citroënu C5 - v mých "oblíbených" verzích 2.2 a V6 HDi ... a NEpřekvapuje mne že neumíte nabídnout "něco srovnatelného", neřkuli "násobně lepšího" ;-)
Pěkný den (nemám potřebu se přít, já narozdíl od vás VÍM, že ony dvě verze Citroënu C5 jsou docela HODNĚ PODceňované.. :-)
.. vy se spíš chcete "jen hádat" - o tom jaký má C5 podvozek a jak v reálu jezdí nevíte nejspíš "vůbec nic", že? ;-)
Avatar - Dinar
22. 8. 2011 17:32
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Já vím, je těžké udržet nit, odkazuju tě znova na svůj první příspěvek, na větu, "jediná konkurenční výhoda je dýzlová V6, kterou ostatní nenabízí". Máš to? Fajn, a teď si přečit, co mi tu píšeš a řekni mi, proč bych ti měl ukazovat něco "násobně lepšího" než V6. Je to opravdu tím sluncem? :-!
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 17:56
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
A co 2.2 HDi 150 kW/450 Nm? :-)
A co "nadstandardní" uchycení/uložení přední nápravy (převzaté z vyšší střední třídy)? :-)
A co masážní sedačka? ;-)
A co skvělé odhlučnění? :-)
PS: Já řekla že C5 (hlavně s těmito dvěma motory) je DOST PODceňovaný vůz a když ho "tak shazujete" jestli víte o nějaké alternativě = no a vy prostě NEvíte ;-)
22. 8. 2011 18:05
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
A co 4x4?
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 18:06
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Co s ním? ;-)
22. 8. 2011 18:09
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Není
Avatar - Dinar
22. 8. 2011 18:16
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
No a, mnohem důležitější je masážní sedačka. >:D
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 18:32
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
V reálném světě -- ro rozhodně JE :-)
PS: Vy máte (měl jste) 4kolku? Pokud nejste majitel horské boudy apod., tak to reálný smysl moc NEmá (ani to jste NEvěděl? ;-)
22. 8. 2011 18:53
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Ano, všichni umí řídit, všem je 4x4 na prd.
Jo, ale jak napadne první sníh, tak je to na cestách jak v autoškole. :-!
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 19:14
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Ne, myslím že jsem to napsala celkem "srozumitelně" v tom "PS" :-)
PS: A na téma "většina majitelů vozů s pohonem 4 kol ho nikdy nevyužije" se dnes už objevují texty i v "běžném" automobilovém tisku (je to z větší míry prostě "módní" záležitost ;-)
PPS: Ty "bajky" o tom jak vám v krizové situaci pohon všech kol pomůže znám (nedávno tu bylo hezké video s audi Q7). Jezdím jak s PŘEDOkolkou (s C5) tak se zado- a též jednou 4kolkou (s tou nejméně) a v reálném světě "v příkopě" možná spíš potkáte příliš sebejistého řidiče 4kolky, než "střízlivého" řidiče předo- či zado-kolky :-)
22. 8. 2011 20:09
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Ano, jak je 4x4 módní záležitost, to vidím každou zimu. Zbytek jsou jen kecy, osobní dojmy a vlastní vymytá hlava...
22. 8. 2011 22:12
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Jak lze vyhodnotit zda majitel využívá trvalý či automaticky připojitelný pohon všech kol?
Avatar - Dinar
22. 8. 2011 18:15
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Jaké příklady chceš uvádět? Je to těžké, všechny vyjmenovat a nikoho nevynechat, aby se případní fanoušci neurazili. >:D To myslím jako odpověď na konkurenci k C5 2,2 HDI, tedy cokoliv od konkurence s R4 dýzlem nad 125 kW včetně. A znova opakuju, C5 v tomto případě neztrácí motorem, ale nezískává jím žádnou výhodu... a vzhledem k tomu, že v ostatním podstatném, jízdní vlastnosti, ergonomie, zaostává, pak jako komplex také ve vztahu ke své ceně nepředstavuje nijak lákavou nabídku. Nechápat, že se neprodává, může jen...ale to už jsem tu někde psal. ;-)

Argumenty typu "nadstandardní" uložení přední nápravy můžou jen pobavit, resp. jak je s.akra možné, že s takovým hardwarem nedokázali u citroenu udělat podvozek, který funguje líp než u konkurentů se standardním uložením. Jinými slovy, důležitý je výsledek, snaha se hodnotí v MŠ.

Masážní sedačka, žůů, to je třeba uznat, na to konkurence nemá, cítím, že tady je C5 těžce nedoceněná. >:D

Odhlučnění, znova říkám, projeď se aktuální konkurencí, stavět tu C5 proti ostatním jako oázu ticha jsou možná loňské sněhy. V reálu je to prakticky nastejno, dokonce i taková mazda 6 po faceliftu je už tiché auto, navíc, každý, kdo má nějakou praktickou zkušenost napříč více značkami ví, že větší rozdíl než mezi konkurenčními auty znamená vyměnění gum na vlastním autě, jinými slovy rozdíly jsou tak malé, že ty reálné, stav gum, povětrnostní podmínky, hýbou decibely na palubě auta ve větších řádech než jaký vykáže jakékoliv měření hluku při srovnávání konkurenčních modelů... u pár takových měření jsem byl. ;-)
22. 8. 2011 18:55
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
S těma gumama pravda, zrovna nedávno jsem je vyměnil a hle, kolik udělá na pohodlí a klidu uvnitř pár mm gumy navíc. :-!
Avatar - white label
22. 8. 2011 20:24
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
A není po zdaleka jen o vrstvě "kaučuku" na vzorku pneumatiky, velké rozdíly (v tomto ohledu) jsou i u velmi podobných pneu, někdy i stejné značky a zaměření, např. CSC2/CSC3.
23. 8. 2011 12:12
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Já měnil Micheliny Pilot Exalto za nové, Opět Micheliny Pilot Sport3. Rozdíl - znatelný.
Avatar - white label
23. 8. 2011 12:43
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Tak to je podobný případ, stejná značka a přesto podstatnější rozdíl...
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 19:08
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Takže OPĚT ani jediný konkrétní model (to už NEbude náhoda.. ;-)
Masážní funkce sedadla je sice fajn, ale MNOHEM důležitější je FAKT jaká sedadla v reálu jsou - a "hodnocení" tady z auto.cz jsem citovala, jde o sedačky odpovídající spíše luxusnímu "prémiovému" vozu vyšší třídy.
K odhlučnění - vrstvená i boční skla (sklo-fólie-sklo) zajistí přece jen lepší odhlučnění "než je ve třídě běžné" - ale vaše "snaha" zpochybnit cokoli, jen aby C5 nebyla lepší, je skoro "obdivuhodná" :-)
PS: Jsou prostě lidé kteří volí vůz typu "génius průměrnosti" (tak nějak se jmenovalo dokonce NĚKOLIK článků o PASSATu), já volím trochu JINAK (a krom těch problematických opěrek hlavy - které jsou jinak jak "hezké", tak "příjemné", BŮHVÍPROČ NEfungují při nárazu do vozu zezadu "jak by měly" - na C5 budete jen těžko hledat nedostatky ..
.. k PASSATu se "vracím" neb to je v Evropě nejprodávanější vůz třídy - pro mne NEnabízí ani lepší motor, ani lepší sezení, ani lepší brzdy, ani lepší odhlučnění, stejné to bude s trakcí (dvojité lichoběžníky versus "tuctovka" McPherson), jistě "optimum" pro Passat je 2.0 TDi versus "optimum" pro C5 kterým je 2.2 HDi - tady bude mít Passat asi o něco LEPŠí spotřebu, ale .. ;-)
S tím uložením přední nápravy - ani tady evidentně vůbec NEtušíte o čem mluvíte (vaše "pateorie" by snad fungovala kdybyste srovnával začínající čínskou automobilku s podvozkovými mágy od BMW). Pokud máte alespoň přibližnou představu "jak to funguje/co to znamená", tak byste takový NEsmysl NEnapsal (leda byste "to zkusil" jestli to "projde" - no a NE"prošlo" :-)
PS: Prostě vy jste takový ten "typ" co je (z nějakého "zádadného" důvodu) přesvědčen, že vůz C5 "musí" být špatný (a vlastně ani sám nevíte proč, že? ;-)
PPS: Tak CO říkáte na test C5 zde na auto.cz na který jsem dala odkaz?
PPPS: Já s autorem (vpodstatě doslova) SOUHLASím :yes: :-)
Avatar - Emel
22. 8. 2011 22:02
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Já bych tak kritický nebyl... sedačky jsou fakt super, odhlučnění taky... na jeho vrub zřejmě jde nadváha C5. Nevím jak je na tom třeba aktuální Passat, ale při srovnání se Superbem a Mondeem v dvoulitrové naftě je C5 uvnitř subjektivně nejtišší, ať už se bavíme o aerodynamickém hluku nebo odhlučnění motoru. Hluk od podvozku a kol si hodnotit netroufám.
Avatar - positivemind
22. 8. 2011 19:28
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Copak, spadly ti hračky do kanálu?
Šmarjapano, tolik smajlíků a capslocku na jednom místě.

>:D :yes:
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 19:47
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
K hračkám jsem se již jednou vyjadřovala ;-)
(a všechny jsou na svém místě :-)
Avatar - kari.laz
22. 8. 2011 14:27
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
citace: měla jsem nedávno možnost (pravda, trošičku "nefér") srovnání audi A4 2.0 TDi a C5 V6 HDi

Trošku nefér je asi slabé slovo.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 15:16
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
To ani NE - jde o cenově celkem SROVNATELNÉ vozy a pochopitelně NEsrovnávám výkon motoru!
JEN tvrdím, že Citroën C5 v motorizacích V6 a 2.2 HDi je docela "hrubě" PODceňované auto :-)
(v česku se "nepřekvapivě" prodalo nejvíce Passatů a Superbů - kdyby všichni kupci těchto vozů vyzkoušeli/porovnali s výše zmíněným, myslím že mnozí z nich by byli přinejmenším "překvapeni" ;-)
Avatar - Dinar
22. 8. 2011 17:38
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
No, a kdyby ty ses svezla některým, a nejen německým, autem od konkurence, zjistila bys, že je velmi málo důvodů sáhnout po C5. V6? Jistě, ale to je stejný okraj, kvůli ceně, jako např. V6 v superbu nebo passatu. Copak se tu někdo rozčiluje, jak jsou tahle auta s vé šestkami podceňovaná. Búúú, V6 do každé rodiny. Chce to kontakt s automobilovou tržní realitou, pro úspěch modelu libovolné automobilky ve střední třídě je mnohem podstatnější jak jezdí a kolik stojí v základu (1,6d např.) a hlavně s dýzlem kolem 100kw. Pobrekávat a nechápavě kroutit hlavou nad neúspěchem C5 s tím, jak je to nepochopené auto s V6kou, to je opravdu hondé automobilového analfabeta, teto. ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 17:50
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
ZOPAKUJi to ještě jednou - vaše urážky jsou TRAPNÉ a UBOHÉ a s vámi končím
(můj pohled na C5 je holt spíše "rakouský" - kde je "vnímána" a "prodávána" docela dobře a váš pohled je .. váš ;-)
PS: Samozřejmě vím, že "nejprodávanější" bývají u střední třídy motory okolo 100 kW - a samozřejmě i C5 2.0 HDi 120 kW je "použitelná" - JÁ ale hledám k vozu vždy "tu pravou" motorizaci, a tou je u C5 (velikostně spíše NADprůměrného vozu střední třídy) motor 2.2 HDi 150 kW/450 Nm
V6 HDi je spíš jen "pro fajnšmekry" :-)
PS: NEvím co jste myslel tím "nejen německým" vozem, mám trochu praxe i s vozy japonskými (i francouzskými a švédskými ;-)
PPS: A prosím NEchte urážek typu "automobilový analfabet" (to nejste ani vy) - je to DOSLOVA "ubohé" (když dojdou argumenty "nasadit" urážky :no: 8-s
22. 8. 2011 21:04
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Kylie když jsem si pročetl Vaší zdejší obhajobu C5-ky tak mám pocit,že píšete o voze v konfiguraci tak za cca 1milion,opravte mne jestli se pletu,ale to asi nebude obvyklá cenovka střední třídy v ČR (když se divíte malým prodejům). A za tyhle peníze moc lidí do Citroenu nepujde,mozna uz jen z principu.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 22:17
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Ano, NEpletete se, Citroën C5 je asi "použitelný" v levnějších motorizacích, ale já za "optimální" (snažím se hledat vždy "ten pravý/nejzajímavější motor k dannému vozu") motorizaci k C5 považuji 2.2 HDi 150 kW, který aktuálně v česku stojí 830 t. a byť výbava je slušná něco asi přikoupíte = koncová cena by mohla být nějakých 900 t. kč (u "plně" vybavené verze V6 HDi Exclusive se dostanete kamsi kousek NAD milion, čistě teoreticky se LZE dostat až k 50.000€, ale to BEZ jakékoli slevy - a nějakou VŽDY "dostanete" :-)
Já už se ani tak NEdivím (to se spíš divím neustále roky a roky opakovaným "klišé" o Citroënech s hydropneumatickým odpružením ;-) ), jen mi to příjde trochu "líto" - VÍM jaké je to auto a příjde mi to "trochu škoda" (chápu že se v česku C5 nikdy nebude prodávat jako škoda - superb, ale jejich "reálná" kvalita je řekněme cca "stejná" - já si myslím že "reálnější" je jejich umístění v "Car of the year", ale můžeme to zjednodušit na "jsou cca stejné" ..a prodeje jsou .. no NE cca stejné ;-)
22. 8. 2011 17:02
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Dynamika odpovídá hmotnosti auta a hmotnost odpovídá velikosti, zejména šířce. Hlavní problém je u nás cenová politika citroenu - kdokoliv si otevře standardní ceník, nutně o citroenu přestane uvažovat. Že se citroeny ve skutečnosti prodávají za ceny úplně jiné, se ani nemusí dozvědět. Každopádně ale za jednu z výhod citroenu považuju, to, že jich jezdí tak málo, takže nízké prodeje mě netrápí.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 19:25
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
:yes: :-)
Avatar - Ham.
22. 8. 2011 12:46
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
No já bych řekl, že C5 se prodává přesně podle svých kvalit tedy mizerně. Nejlegračnější jsou výrobci a jejich fandové kteří brečí, že mají špičkový produkt a ti hloupí lidé to nedokáží pochopit a ocenit a jejich "skvělá" díla nekupují. Přesně to je jejich největší omyl který je stahuje do pytle nicotnosti.
Avatar - Dinar
22. 8. 2011 12:50
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Stručně řečeno, já jsem na to potřeboval dva odstavce. :-) ;-) :yes:
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 13:38
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Vy dva "odborníci" - zkuste si pro začátek o voze/motorech které "kritizujete" nebo dokonce spíš "shazujete" něco PŘEČÍST a ještě lépe si C5 2.2 či V6 HDi půjčit a PAK mi "nabídněte lepší alternativu/-vy" ;-)
Avatar - Dinar
22. 8. 2011 14:15
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Tak snad jednou pro vždy - dýzlové motorizace v C5 nejsou předmětem kritiky, přestaň si to zjednodušovat, je to dětinské.

Problém je právě v tom, že tys evidentně dlouho nic konkurenčního ve střední neprojela, protože prakticky všechno jede líp než C5 (tím jede, myslím práci podvozku).
Avatar - KANKUNEN
22. 8. 2011 14:29
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Taky třeba podotknout, že ten pevný střed volantu určitě vystraší nejednoho zákazníka. Francouzi řeší takové pitomosti místo toho, aby měli moderní automat.
Avatar - Dinar
22. 8. 2011 14:39
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Jo, volant jsem nahoře "ideově" zahrnul do věty o zmatené ergonomii, určitě jedna z věcí, která dost lidí odradí. Je to takový pozůstatek citroenovské tradice, být v něčem extravagantní, bohužel v ergonomii tyhle věci vždy spíš znamenají krok zpět než inovaci. Jak je vidět, svou minelu pochopil i citroen a v nových modelech se vrací zpět ke klasickému "kormidlu". ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 15:41
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Ano, bohužel ano. Pokud byste jen "neteoretizoval" ale měl alespoň maličkou praxi, věděl byste že je to o zvyku a praxi (tak jako všechno) a za týden dva o tom ani nevíte (no pravda, když jezdíte RŮZNÝMi vozy, tak si to uvědomíte ;-) ). Volant v C5/použitý airbag je tak jednoznačně lepší/bezpečnější, ale to asi bohužel NE"stačí" (navíc je výroba takového volantu/airbagu dražší - no a většina lidí je asi spíše "povrchních" jako vy, takže... :-|
Avatar - Dinar
22. 8. 2011 16:53
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Občas se tu vyskytne exemplář lišky chválící svůj ocas, ale ty jsi eso, a říkám, že wolffův trůn se otřásá v základech, tohle už je patologické.

Pokud jde o konfekční auta (nemyslím Bristoly), pak ze současné produkce je velmi málo aut, která bych neřídil. Co se C5 týká, tak verzi 2,0 hdi na pérech a 2,7V6 na vzduchu, mé dojmy se shodují s tím, co se píše v naprosté většině testů v nichž se nějaká varianta C5 vyskytne. Tu 2,7 V6 si mimochodem pořídila moje sedmdesátiletá vídeňská tetička, myslím, že charakterem je to auto přesně pro tuto cílovou skupinu. ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 17:03
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Vaše "zaslepenost" je skoro příkladná (to přece nemá žádnou souvislost se mnou ;-) ) - dost výmluvné je srovnání prodeje vozů střední třídy v česku a Rakousku (ten můj vůz je jen jeden ks - ten celková čísla asi moc NEovlivní, že? :-)
PS: Jestli jste si tetičku s V6 2.7 HDi NEvymyslel - tak asi VÍTE, jak "moc" je jiné vnímání (a prodeje) C5 ve Wien a v česku ;-)
PPS: Vy jste EVIDENTNĚ čech :-)
Avatar - Dinar
22. 8. 2011 17:27
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Přesněji jsem Moravan, ale tím pádem Čech, ano, a co má být? Jestli myslíš, že to znamená, že na rozdíl od tebe nemám problém s identitou, pak ano, je to tak, to z tvých příspěvků tak zoufale čiší, nevím kde stojím (nejspíš tě neberou tam ani tady), hlavně se potřebuju vymezit, ukázat, že jsem jiná (náš národ tohle nebo tohle nedělá) volba národa záleží na tom, o čem a s kým je zrovna řeč... :-) ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 18:05
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Raději NEzkoušejte "filozofovat" (to i ta auta vám šla "lépe" :-)
PS: Já si myslím (moje znalosti i praktické zkušenosti říkají), že "rakouský" pohled na C5 je k realitě blíže než třeba ten VÁŠ ;-)
PPS: Docela bych si přála abyste byl "donucen" ke slepému testu více vozů střední třídy (kdy by bylo "vše zakryté" a vy jste NEvěděl co řídíte) - mám dojem že jste "přesně ten typ", co by konečnými výsledky byl ŠOKOVÁN ;-)
Avatar - Dinar
22. 8. 2011 18:26
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Až budu chtít začít s filozofií najdu si adekvátního partnera. ;-) :-) To co píšu, je spíše z ranku psychologie, částečně odpověď na to, proč diskutuješ jak diskutuješ, tím myslím to časté označování svých diskusních oponentů coby čecháčků resp. čechů s malým č, ve smyslu sdílení nějakých obecných národnostních "kvalit", kterých Kylie, stojící mimo resp. nad, byla ušetřena. Z nadužívání tohoto postupu jen dovozuji, že problém, psychický, je na tvé straně, nějaká ta kRIzička iDentitičky. :*) :'-( :-) Nic z filozofie k tomu netřeba, teto. ;-)
Avatar - white label
22. 8. 2011 18:31
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Tak tady jsi udeřil hřebíček přímo na hlavičku..., viď naše rakousko-uherská princezno-teto Kylie... >:-[]
Avatar - Ham.
22. 8. 2011 18:55
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
>:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 17:43
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Za tu "tetu" máte TUČNÉ mínus (fakt je to "hloupěurážlivé" NIC jiného :no: 8-s :no:
PS: No a spojení "Dinar a filozofie" - to je jedna z mála ŽIVOTNÍch JISTOT - že nic takového nikdy nebylo není a nebude ;-)
Avatar - white label
23. 8. 2011 19:04
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Napsal jsem velmi ohleduplně "princezno-teto", takže bych očekával naopak aspoň špetku "vděčnosti"... ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 19:20
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
NEvymýšlejte si prosím! Urážky tu používáte pouze VY a teď mi do úst zkoušíte vkládat i NEsmysly co jsem NIKDY NEřekla! :no: 8-s :no:
(mám na mysli vaše LŽIVÉ OBVINĚNí, o "označování oponentů coby čecháčků" !!!!!
Sbohem :no: 8-s :no: ;-\ 8-s
(umíte leda URÁŽET - vy musíte mít HODNĚ malé koule :-(
PS: A zdůrazňovat že s filozofií jste nikdy ani nezačal NEmusíte - to se od člověka "vašeho ražení" snad ani nedá "očekávat"
Avatar - Ham.
22. 8. 2011 19:29
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Dneska je tu docela sranda :yes:
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 19:39
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
To možná ano, ale to LŽIVÉ obvinění od DINARa - to NEeee! To se mi opravdu NElíbí :no: 8-s :no:
22. 8. 2011 20:12
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Myslím, že to tetka nemá šanci pochopit. Ale za snahu máš :yes:
>:-[]
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 11:25
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
"Tetka"?!?!? :no: 8-s :no: ;-\ :no:
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 11:27
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Ten fórek s filozofií a adekvátním partnerem je PERFEKTNí :yes: :-)
Dloooouho jsem se tak nezasmála >:D
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 15:14
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Já bych nejraději 8mi stupňový ZF, ale popravdě CO se vám na tom 6ti stupňovém automatu od Aisin zdá "nemoderní"?? :-)
PS: Zrovna jsme ho diskutovali pod článkem o novém LEXUSu GS .. ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 13:36
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
To je právě ten OMYL - reálné kvality C5 se dočtete i zde na auto.cz (a s tím textem nelze než "naprosto souhlasit") - proč vy tvrdíte "pravý opak" - TO je otázkou :-)
PS: U aut (i jinde) je to opradu "stejné/podobné" jako třeba u hudby, souvislost mezi kvalitou a prodeji je v lepším případě "občasná" ;-)
22. 8. 2011 15:44
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
to s tou souvislostí mezi kvalitou a prodejem je náhodou pravda ;-) taková Honda Accord není ani v žebříčku. Bohužel pro ni platí, že je moc drahá a lidi neví, že jednoduše je špičková. A pokud chceš Kylie lepší alternativu, tak právě Accord je zajímavá volba. I když uznávám, že nemá tak výkonný diesel, nevím na co v Japonsku čekají...
Avatar - Ham.
22. 8. 2011 15:50
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Tak Accord je určitě lepší auto než C5 ve všech parametrech ale asi vyjma ceny, tam by vyšší cena byla snesitelná ale ne o tolik jak to vyskočilo v poslední době. Nicméně myslím, že časem se to zase srovná.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 16:07
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Tak "ve všech parametrech"? :-)
PS: Já náhodou Accord ráda (Honda byla moje první auto a Accord se dostal "do finálového výběru" - v němž vyhrál C5). A cena? Ta je (vpodstatě) STEJNÁ ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 16:31
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Accord jsem zvažovala "minule" - dostal se mi až do "finále", já nakonec zvolila benzínový V6 3.0 - proti R4 2.4 (NEjde mi o benzín/naftu, spíše hledám "lepší/sympatičtější", pro vůz "vhodnější" motorizaci - což tedy také často "těžko vysvětluji" :-)
PS: "Celkově" je mi sympatičtější benzín, ale nafta (když je to V6 s dvěma turby) také "může být" ;-)
PPS: Hondě se se "silnější" naftovou verzí až tak NEdivím, reálné prodeje by byly "minimální" - přes veškerý rozvoj dieslových motorů je nafta VÝHRADNĚ evropskou záležitostí a náklady by se prostě NEvrátily
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2011 13:41
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
no dost zvlastna logika zda sa ti snad kvalita citroenu C5 polovicna ako u P508 ked ma len jeho polovicu predanych kusov? Alebo je teda laguna o tolko kvalitnejsia a lepsia ze predava dvakrat tolko co C5?

Nie vzdy je to o kvalite a u aut teda to uz v dnesnej dobe nikdy nie je o kvalite, dnes uz nekvalitne auta neexistuju cize problem predajnosti nepedajnosti je inde. Je snad C5 menej kvalitnejsia ako laguna? Pochybujem a aj napriek tomu predava podstatne menej v cechach. Vo francuzsku alebo inde moze byt situacia opacna a C5tka tam moze dominovat.

Rozhoduje cena , pocet predajnych miest, servis, imidz, dizajn, - kvalitu ma uz dnes aj dacia takze problem je inde a kvalita nie je rozhodne to s cim ma C5 problem.
Avatar - Ham.
22. 8. 2011 15:47
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Samozřejmě když má někdo dvojnásobné prodeje tak neplatí přímá úměra o dvojnásobné kvalitě. Rozdíly jsou v řádu 5-10% u jednotlivých kritérií a v celkovém hodnocení auta třeba bude rozdíl řekněme 3-4%. No ale svět je krutý a těch o 4% lepších aut si koupí 90% zákazníků a 10% zbyde na to horší. Většina zákazníků ať již cíleně a sofistikovaně nebo jen podvědomě, si ohodnotí karoserii (vnitřní prostor pro posádku, kufr, funkčnost, ergonomie přístrojů, výhled z auta), bezpečnost ( z nějakého testu si zjistí brzdné dráhy na suchu, na mokru, po zátěži, jak svítí, co dělá při u-splitu, jaké jsou prvky aktivní a pasivní bezpečnosti), jízdní komfort (kultura chodu, přední, zadní sedačky, klima, vnitřní/vnější hlučnost, subjektivní pocity na palubě/materiály, odpružení prázdný/naložený etc.), vezme motor (průběh momentu, výkon, spotřebu, servisní intervaly, řazení, odstupňování, pružnost etc.), ovladatelnost ( řízení, trakce v zimě, světlá výška etc.) a nakonec vezme cenu a podívá se kolik za své peníze dostane a nakonec se podívá na image značky no v těchto šachách prostě C5 vychází jedno z nejnižších ELO a to na mistry světa nestačí ale nikdo netvrdí, že je to auto polovičních kvalit než 508. Samozřejmě, že některá kritéria někteří zákazníci preferují víc a některá méně ale tak to je a výrobce se musí umět trefit a když si třeba usmyslí a neodstraní pevný střed volantu tak možná rovnou může zapomenout na 50% klientů jen na takové jedné konině protože se zdá, že to skutečně mnoha lidem vadí no a jsme u tvého skuhrání na téma geniální auto vs. tupí zákazníci, prostě platí co jsem říkal, nemá cenu brečet ale je potřeba vyrobit lepší auto než 508, řeči o geniálním autě jsou k smíchu.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 16:16
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Ty úvahy o 5-10% atd. jsou "zajímavé" a vy tomu snad opravdu věříte, ale takhle to opravdu NEní (ale ta formulace/kombinace ELO bodů a C5 - to OCEŇUJi, to je ORIGINÁLní :yes: :-)
V autech, v hudbě, ale třeba i v politice "většinový" výběr rozhodně nikdy NEznamenal že ta "většina" (lidí) vybere lepší (popravdě VĚTŠINA lidí NEumí zpracovat informace a dál s nimi pracovat - to není urážka, to je "drsný" FAKT.. :-|
.. takže si NEumí vybrat "tu nejlepší" televizi, "tu nejlepší" ledničku atd. atp. a samozřejmě to platí i na auta. Většina lidí má PŘEDSTAVU co je a co není kvalitní a TÍM se řídí (v minulé, současné i budoucí generaci výrobků - BEZ ohledu na "reálný" aktuální stav). Tak to prostě bylo je a (asi ještě dlouho) bude (u aut je dobré "zpětné" ohlédnutí skrze katalog ojetých vozů - to je krásná ukázka a "důkaz" že "masovost" prodejů vpodstatě NEmá souvislost s kvalitou ;-)
PS: Občas se tyhle množiny samozřejmě "protnou" (v hudbě i autech ...), ale bohužel to NEbývá moc často..
Pěkný den :-)
22. 8. 2011 20:13
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Ano, jen naše ukrajinská uklízečka ví, jak to přesně je. Problém je jen jeden. Nikomu to nikdy neřekne. >:D
22. 8. 2011 17:11
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
:yes:
22. 8. 2011 13:53
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
V C 5 som nikdy nesiel ani nikoho z mojich znamych nepoznam, kto by ju mal, ale taku kritiku si nezasluzi, ked citam reakcie na Citroen-forach. Mimochodom som hladal, ako sa C 5 dari v Rakusku. Nic konkretneho som nenasiel ale v Juli mal Citroen v AT 1317 Ks a z toho C-Stvorka 519 ks. Ak C-Trojka nejakych 300 ks, tak ten zvysok vypada oproti CR pre C 5 nie zly.
Inak Citroen v At za (1-7) 8254 ks. Pekne cislo.
22. 8. 2011 14:59
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Prosím, [odkaz] C5 se v Rakousku prodává lépe než u nás, cca dvojnásobné prodeje oproti Laguně, ovšem poloviční ve srovnání s 508. Zaujmou vynikající čísla i40. Zde je souhrn všech tabulek, milovníci statistik si můžou například srovnat prodeje dle spolkových zemí [odkaz]

Lehce OT: jen pro zajímavost, ve Vídni je nejprodávanější i30, ve Vorarlbergu se udalo 24 Citroenů C-Zero
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 15:43
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Děkuji za odkaz(y) :yes: :-)
Avatar - Emel
22. 8. 2011 17:29
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Jen další doklad toho, jak jsou statistiky jedné země ošidné. Člověk by si řekl, že Rakousko bude podobné našemu trhu - tedy s preferencí německé produkce, jen bez deformace domácí automobilkou. A pak se podívá do žebříčku a nachází nepochopitelné odchylky oproti "běžné" silniční realitě.

Například Mondeo - 99. místo, 560ks prodaných od začátku roku (a loni za stejnou dobu totéž), poražen třeba právě i tou C5.

Nebo Sharan na 10. místě, 3456ks... že by pohon 4x4 slavil takový úspěch v hornatém Rakousku?

Naopak velkoprostorová Xsara Picasso, která je ve Francii v TOP 10 (myslím), tu má jen 25ks.
22. 8. 2011 21:30
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Emel, zhodnotil si to strucne a spravne. Mozno mi to niekto vyvrati, ale ja som sa v AT este skoro s nikym nestretol, kto by si kupoval auto po nejakom uvazeni, po porovnaniach a viem, co hovorim. Bud mam smolu alebo neviem. Vidia reklamu alebo ma nejaka znacka dobre image (VW, Skoda...) a podla toho sa kupuje. Strasne 8-s ale taka je moja skusenost uz s mnohymi.
Avatar - pario
22. 8. 2011 18:17
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Zaujímavé čísla :yes: Všimol som si, že v Rakúsku je Octavia v segmente D a Superb v E!!!
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 15:42
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Troufla bych si říci, že "vnímání" třeba konkrétně C5 je v Rakousku a česku až "zásadně jiné" (téměř opačné...
... TĚŽKO říci proč?
22. 8. 2011 16:44
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
Řekl bych že cenou, Laguna je u nás jasně nejlevnější, projel jsem ceníky francouzské trojky u nás a v Rakousku, hledal jsem sedan/liftback s nejlevnější naftou

Laguna
A 25 490 EUR
CZ 17 472 EUR

C5
A 25 950 EUR
CZ 22 454 EUR

508
A 25 400 EUR
CZ 23 066 EUR

kurs pro přepočet jsem vyhrabal na idnesu, 24,49 Kč/EUR
P.S. osobně bych si vybral Peugeota
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2011 19:38
Re: citroen predava strasne slabo na to ake ma auto
To jsou celkem ZAJÍMAVÁ srovnání (chtělo by to "komplet" ceníky - nejlépe od "všech" nebo alespoň více značek.. ;-)
PS: Popravdě měla jsem už Citroën jak v česku (od českého dealera, na českých značkách), tak na rakouských a i když na "snahu" a "přístup" si ani u českého rozhodně NEmohu stěžovat, tak "celkové zázemí" je NEsrovnatelné..
PPS: 508 2.2 HDi se mi NEzdá špatnou volbou .. ;-)
(i když já bych NEměnila :-)
Pěkný den :-)
Avatar - Tomas_2002
22. 8. 2011 09:51
CNG
13 Passatů na CNG během měsíce podle mě není nijak špatný výsledek.
Rozbalit vlákno
0
22. 8. 2011 17:18
premie-nepremie
Můžete mi prosím někdo vysvětlit co znamená premiové vozidlo a nepremiové. Všude to tady čtu a nevím co to je. Osobně si představuji premiové jako nějaké echt kvalitní vozidlo a tudíž mě napadají jen dvě značky a to BMW a Mercedes. Ostatní jako VW, audi, Peugeot atd. jsou jen obyčejné vozítka, kterých na silnici potkám mraky. Děkuji
Rozbalit vlákno
56
Avatar - kari.laz
22. 8. 2011 17:35
Re: premie-nepremie
Co je na Audi méně premiového, než na MB a BMW?

Výbava? to asi těžko, je to srovnatelné
Motory? to asi taky těžko, protože i tam je to srovnatelné

Takže marně přemýšlím, co je na Audi méně premiového.
22. 8. 2011 20:24
Re: premie-nepremie
Tak Audi je jen obyčejnej VW, ale s jinou budkou, nic víc, nic míň. To bych za echt auto nepovažoval.
Avatar - white label
22. 8. 2011 20:26
Re: premie-nepremie
Kdy tě znovu rozmrazili, letos v červenci? ;-) >:-[]
22. 8. 2011 21:45
Re: premie-nepremie
Které obyčejné VW je základ pro A5, A6, A7, A8, R8 ?
Avatar - white label
22. 8. 2011 21:53
Re: premie-nepremie
Tak na to zeptej Kasprika...., a přidal bych i A4ku. ;-)
23. 8. 2011 08:02
Re: premie-nepremie
Pardon. ;-)
22. 8. 2011 23:30
Re: premie-nepremie
No to já nevím, ale když mi někdo řekne AUDI tak se mi nevybaví teda žádné poctivé auto. Co má soused-policajt Audi A6 tak se mu na 120 tisících zadřelo naftové čerpadlo a když mě tím vezl tak to taky takovej zázrak nebyl. Oproti tomu doktor má BMW 530 D a to je teda jiné svezeníčko oproti rachtající 2.5 TDI.
Avatar - Nerez
22. 8. 2011 23:44
Re: premie-nepremie
Z policejního platu si asi novou A6 dovolit nemůže. To byla určitě nějaká olítaná herka >:D
Avatar - white label
22. 8. 2011 23:53
Re: premie-nepremie
Jasně, že jo: A6/C5 (V6 2.5 TDI) z přelomu tisíciletí (1997-2004).
Avatar - white label
22. 8. 2011 23:49
Re: premie-nepremie
A6 s 2.5 TDI? :-) Takže jsem to s tím "rozmražením" trefil přesně. ;-)
Co tak svézt se s A6 o jednu/dvě generace novější, doba A6/C5 (nebo 5er E39) už je pořádnou chvilku minulostí...
23. 8. 2011 08:05
Re: premie-nepremie
Názor dle jedné ojetiny. Bravo. >:D >:D .
Tedy znovu. Které obyčejné VW je základ..... viz. výše.
Avatar - Emel
22. 8. 2011 17:40
Re: premie-nepremie
Přehoď Audi ze skupiny 2 do skupiny 1 a máš to správně. Pokud bys váhal... podívej se na nabídku modelů, výkony nabízených motorizací, ceny aut i výbavy.

Na pokraji prémie stojí ještě Jaguar, Lexus, Infiniti, Volvo. Z evropského pohledu každé z těchto značek něco chybí, občas se mluví o subprémii, to je nad rámec této diskuse.

K prémii patří i nějaká image, která se buduje dlouholetou nabídkou nadstandardních vozů, účastí v motorsportu, technickými inovacemi, přístupem k zákazníkům, marketingem...

Konečně... občas se tu vedou anarchistické diskuse, zda snad obyčejná mainstreamová automobilka může vyrobit prémiové auto. Například VW Phaeton. Nebo naopak, prémiová automobilka neprémiové auto. Například Audi A3 1.9TDI v předokolce a základní výbavě. Ale to je slovíčkaření.
Avatar - Dinar
22. 8. 2011 17:55
Re: premie-nepremie
Vím, že nějaká ta kriteria nesplňují zcela, ale přesto, Jaguar a Lexus jsou premie, z hlediska vnímání trhem jednoznačně, ceny srovnatelné s D3, image též. Právě z důvodu absence image, v Evropě, bych třeba Infiniti také nechal mezi těmi subpremianty, Volvo tam zas patří pro relativní technickou nedostatečnost.
Avatar - Emel
22. 8. 2011 22:21
Re: premie-nepremie
Schválně jsem napsal na okraji prémie, abych se vyhnul přímému ano / ne. Ale budiž... Typická prémie v podání D3 je vnímána jako lepší spotřební zboží... tedy auta, kterými by jezdil každý, pokud by na to měl. Je to mainstreamový produkt ve vyšší kvalitativní třídě.

Do této definice se nejvíce hodí Volvo, jen jeho úroveň není tak vysoká. Ale stačilo by trošku přitlačit na motorech a přihodit jeden model na horní straně portfolia...

Jaguar v indických rukou (což může zejména anglický zákazník nést dost těžce) si musí vystačit se třemi modely a třemi motory, které jsou ale na vysoké úrovni. Jejich prodeje jsou malé, což ho staví někam na pomezí exclusive, prémie a propasti.

Lexus... zkus se na Lexus zeptat někoho, kdo se v autech nepohybuje. Jeho image v Evropě není ani zdaleka srovnatelná s D3, ale ani s Volvem nebo Jaguarem. Jediný servis mimo Prahu je v Brně... atd.
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 00:13
Re: premie-nepremie
Nebyl náhodou Jaguar (s podobným počtem motorů a modelů) PREMIE dokonce dávno PŘED tím, než se "zrodila" německá D3? :-)
PS: Obecné vnímání "prémie" je (jak ostatně dokazuje i váš a DINARův příspěvek) vlastně "poněkud NEsmysl" (já to "umělé rozdělování" NEmám ráda) - myslím tím dohady zda je/není a "jak moc je" prémií Lexus, Jaguar či Volvo :-)
PPS: Už jsem se tu párkrát zmínila, že jsem shodou okolností měla možnost trošičku NEfér srovnání jednoho PRÉMIOVÉHO (audi A4 2.0 TDi) vozu s NEprémiovým (C5 V6 HDi) - myslím že tušíte v kterém voze vládne "prémiovější" atmosféra.. ;-)
23. 8. 2011 08:16
Re: premie-nepremie
Tak přesah neprémiových výrobců, resp. jejich určitého produktu do prémiové třídy existoval, existuje a existovat bude. Neznamená to ale, že to daného výrobce automaticky do prémie posunuje.
Nechápu, proč pořád zmiňuješ to nefér srovnání, když sama uvádíš, že je nefér.
Avatar - white label
23. 8. 2011 08:35
Re: premie-nepremie
Poslední věta - přesně! Jak kafemlejnek... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 11:09
Re: premie-nepremie
NEfér je JEN porovnávat motor(y), VŠE ostatní je ale samozřejmě "plně" srovnatelné (nebo? ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 11:19
Re: premie-nepremie
To samozřejmě NEposunuje ani v mých očích (když to označení považuji za NEsmysl :-) ). Jen jsem upozornila, že "obecně" je jedno z těchto aut POVAŽOVÁNO za "prémiové" a to v přímém srovnání "prémiovější" zase NE (prostě celé tohle umělé rozdělování je NEsmysl - "tuctový" zákazník řady DS má dnes PRÉMIOVĚJŠí "podmínky/servis" než běžný majitel "prémiového" vozu.
Dle MNE je tohle celé prostě JEN "hra" (a nejde pochopitelně jen o auta, stejně se to "hraje" u vín a u ... ;-)
To srovnání je NE"fér" pouze kdybychom srovnávali výkon motoru, jinak je samozřejmě "plně" platné (a já prostě raději vůz co PŮSOBí "prémiověji", než vůz co JE POVAŽOVÁN za "prémii" :-)
Avatar - Emel
23. 8. 2011 09:44
Re: premie-nepremie
Těžko říct co byl Jaguar, já ho vnímal spíš jako exklusivní malosériovou značku. Já tu diskusi neberu nijak smrtelně vážně, jen tak s Dinarem tlacháme... nikoliv o reálných kvalitách aut, spíš o profilování trhu, kdy Audi + MB + BMW tvoří jednu homogenní skupinu (většina klíčových modelů i motorizací se protíná a prodeje jsou řádově podobné) a ostatní spíše vykrývají části portfolia.

Kasprik se (nevím jestli vážně) ptal co je to prémie, tak jsem mu řekl svou představu... tedy že to je velkosériová produkce nadstandardních aut.

Jinak.... jsou modely a jsou značky. Je samozřejmé, že prémie se ve svých základních variantách protíná s běžnou produkcí, ostatně protíná se i v cenách. Výjimkou nejsou názory, že třeba staré Audi A3 nestíhá ani stejně konfigurovaného Golfa... ale to na věci nic zásadního nemění, s příchodem nového modelu se to vrátí zpět do normálu.
Avatar - white label
23. 8. 2011 10:29
Re: premie-nepremie
S tím Jagem to vidím podbně, na typickou prémii má malé portfolio nabízený modelů a korosářským variant atd. a (relativně) nízké prodeje, ale na druhou stranu s jeho exkluzivitou pořádně zacloumal Ford (viz X-type v kombíku apod.) a vůbec novodobější změny majitelů, i když v poslední době jde o jasné celkové zlepšení jeho produktů.
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 22:59
Re: premie-nepremie
Takže to jako Jaguar kdysi (s cca stejným porfloliem modelů/motorů) prémie byl a teď už není? (a kdy přesně že přestal být prémiovou automobilkou..? ;-)
Avatar - white label
23. 8. 2011 23:19
Re: premie-nepremie
Napsal jsem snad někde, že Jaguar kdysi prémie byl a teď už není?
Já jen, že o tom nevím... ;-)
22. 8. 2011 19:59
Re: premie-nepremie
Do prémie se na evropském trhu dají zahrnout BMW, Mercedes, Audi, Volvo, Saab, Jaguar, Lexus, Infiniti, Alfa Romeo, Lancia, MINI, Cadillac plus některé prémiové produkty jiných značek (Citroën s řadou DS, VW s Phaetonem...).
Lincoln a Acura se tu ofiko neprodávaj, jinak by tam byli taky. Docela otázka je, jestli do prémie lze zařadit Smart (já bych byl spíš pro).

Vymyslet jednoznačnou definici té kategorie (proč tohle je prémie a proč tohle není) je docela obtížné, snad by se dalo říct, že jsou to značky od nichž kupci očekávají víc než jen prostý užitek, prostředek pro dopravu z A do B, prostě "něco navíc" a jsou za to ochotní i víc zaplatit.
A co "víc"? Roli hraje spousta vlivů od techniky, přes možnosti individualizace (x barev karoserie, druhů čalounění, výroba aut doslova "na míru"...), služby zákazníkům, historii atd. Zcela jednoznačně je ale u těchto značek důležitá IMAGE.
A význam těch jednotlivých vlivů se mění na jednotlivých trzích (v USA má např. technika motorů a podvozku nebo historie značky asi menší význam než v Evropě) a taky se mění v čase. Dřív se prémiová auta od těch ne-prémiových zásadně odlišovala technikou, dnes je mnohdy technika velmi podobná nebo i shodná (VW-Audi, Fiat-Lancia, Opel-Saab) a zásadní roli přebírají "soft" faktory.
22. 8. 2011 20:17
Re: premie-nepremie
Ale ale.
Volvo, Saab, Alfa Romeo, Lancia ani Mini tam nemají co dělat. Nesplňují totiž základní podmínku prémie. Dostatečnou modelovou paletu, technickou vyspělost, přítomnost luxusního (třídně) sedanu s osmiválcem apod.
Divné, žes ty opomněl Maserati, které bych tam bez mrknutí oka zařadil.
Někdy tu o té definici psal Marko článek.
22. 8. 2011 20:30
Re: premie-nepremie
Článek znám, nicméně je to věc názoru. Ale všechny tyhle značky novináři do prémie běžně řadí a já nevidím důvod nesouhlasit. Ostatně i sám Marko psal o Alfě jako o prémii:
[odkaz]

Alfa a zejména Volvo mají podobně široké portfolio jako třeba Lexus nebo Infiniti (v Evropě) a technikou se taky nemají zač stydět (čímž netvrdím, že mají všechno co Lexus, ale to platí i naopak a napříč všemi značkami, každá má něco svého).

Bohužel osmiválec jako kritérium je dnes už trochu pasé, bojím se že za pár let už ho nebude mít ani BMW :-(

Maserati je o úroveň výš - spolu s Porsche a spol. Přece bys značku s cenovkami od 3 mil. Kč výš neřadil vedle těch, které končí (!) někde na polovině nebo ještě níž.
Avatar - white label
22. 8. 2011 20:35
Re: premie-nepremie
Volvo má aktuálně k prémii nesporně blíž, než třeba zrovna ta Alfa...
22. 8. 2011 20:36
Re: premie-nepremie
To možná ano, ale pořád to je max subprémie stejně jako Alfa.
22. 8. 2011 20:37
Re: premie-nepremie
Schválně jsem zapátral a třeba hned zde na auto.cz:
[odkaz]
Cituji: "Za posledních 15 let vzrostly výrobní kapacity i prodeje všech tří německých prémiových značek, ale ani pozice Volva, Alfy Romeo, Lexusu není horší než dříve. Růst objemu výroby i prodeje prémiových vozů má pokračovat také v následujících letech." atd.

Ale jak píšu, řazení některých značek je věc názoru, někdo to vidí takhle, někdo jinak a žádnou absolutní pravdu tu nenajdeme.
Jen u toho Maserati snad není spor, to jasně patří výš.
22. 8. 2011 20:46
Re: premie-nepremie
Mimochodem, ten článek Marka (starý 4 roky) bych doporučoval přečíst, jde tam vidět, jaké měla Alfa plány a kam to dopracovala. Jak se říká, od deseti k pěti.
22. 8. 2011 20:55
Re: premie-nepremie
Před čtyřmi lety byly plány mnoha firem, lidí a států dost jiné, než dnešní realita. Koneckonců i Saab, Volvo, ale i GM / Opel (a Řecko, Island, Irsko...) by mohli vyprávět. Krysa je sviňa...

Na druhou stranu, kdo by čekal že Alfa bude mít v USA nachystanou perfektní dealerskou síť...
22. 8. 2011 21:43
Re: premie-nepremie
Teď jde jen o to, čím tu dealerskou síť zaplní, aby američané začali brát Alfu jako plnohodnotného hráče a ne jen jako "ozdobu".
Avatar - Machýrek
23. 8. 2011 07:33
Re: premie-nepremie
..vse je otazka kombinace image, jejiz mira je ovlivnena zejmena tradici a PR/MKT aktivitou znacky v konkretni zemi a take tvym subjektivnim vnimanim znacky: me z toho treba vyhazi BMW, MB, Jag, RR/LR, vse ostatni je (jako premie) bezcenne. Hodne lidi v premii uvazuje i o Audiwagenech, ale kdyz jim to tak vyslo, respektuji to, nicmene, kdyz na silnici potkam Audiwagen, tak ja v nem vidim neco nesrovnatelne horsiho, nez v cem sedim ja.. takze asi tak.. je to velmi subjektivni, prave proto, ze jediny skutecny atribut premie je image.
23. 8. 2011 08:24
Re: premie-nepremie
To je ten tradicionalistický pohled na značky. Neřekl bych, že image je jediný atribut prémie, ale nejsilnější to ano. Síla značek, které jsi výše jmenoval je nesporná a z mého pohledu lze z historického hlediska mluvit o definujících značkách prémie. Na vývoji/postavení těch značek v dnešních dnech je vidět, jak je image a síla jména důležitá a nejvíce se to ukazuje u Jagu. Proti BMW, MB velmi úzké modelové portfolio, výběr motorizací, ale síla jména stále obrovská. Naopak Audi, které co do palety modelů, motorů, výbav, kvality může v klidu konkurovat stále ještě nemá to rovnocené top jméno, nebo chceme-li zvuk jména. Z novodobého pohledu bych se nebál Audi i Lexus do prémie zařadit.
23. 8. 2011 08:42
Re: premie-nepremie
Tak tak :yes:
Avatar - white label
23. 8. 2011 10:21
Re: premie-nepremie
V celku samozřejmě souhlas, ale ono to ani u toho ryze tradionalistického pohledu není úplně jednoduché, viz značně rozdílné histrorie a počátky jednotlivých automobilek, o kterých tu píšem, takže záleží i na tom, jak dlouhá doba k termínu tradice (ve spojení s "prémií") vlastně stačí.
Avatar - Emel
23. 8. 2011 12:25
Re: premie-nepremie
Nicméně třeba tradice BMW taky není nijak závratná... pokud hledíme až k počátkům automobilismu, je BMW zastíněno značkami jako Ford nebo Renault. A samozřejmě - Mercedes. Větší rozdíl je mezi Mercedesem a BMW než mezi BMW a Audi.
Avatar - white label
23. 8. 2011 12:45
Re: premie-nepremie
Ano, přesně tak, právě na tohle jsem tady narážel v 10:21.
Avatar - Emel
23. 8. 2011 12:48
Re: premie-nepremie
Hele, nepřijde ti, že se nějak nebezpečně shodujeme v poslední době :-)?
Avatar - white label
23. 8. 2011 13:01
Re: premie-nepremie
Jj, patříš (čím dál víc) k těm nickům, které mi častěji "mluví z duše", např. (podle abecedy) Dinar, figurka, Ham., MT, ozawasan, woody-allien atd. Právě tyhle (a jim podobné, např. Perun) nicky dokáží držet poměrně vysokou úroveň zdejších diskusí a eliminovat tak některé aktivní nicky "lowendové" kategorie...
;-) :yes:
Avatar - Emel
23. 8. 2011 13:53
Re: premie-nepremie
Dám si na to pozor
:yes:
Avatar - white label
23. 8. 2011 14:05
Re: premie-nepremie
Kdyby měl někdo pocit, že jsem zrovna na něho zapomněl, ať se klidně přihlásí, alibisticky připomínám, že jsem neuvedl úplně všechny... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 17:07
Re: premie-nepremie
Emh, a KDO to na ten "high" a "low" end rozděluje - VY osobně? :-)
Avatar - white label
23. 8. 2011 19:02
Re: premie-nepremie
Kdo jiný, když je to můj názor/pohled, snad bys mi to nechtěla rozdělit třeba ty... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 22:55
Re: premie-nepremie
No JISTĚ že chtěla.. ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 17:25
Re: premie-nepremie
Hledět až k "počátkům" automobilismu je až moc - tady už ŽÁDNÁ souvislost NEní. V reálu se toho ale taky zas tak moc "převratného" za celé roky NEstalo (další "revoluce" je ale "za dveřmi". Dívala bych se maximálně tak 56 let dozadu, kdy ZLOM ve vývoji aut do "dnešní" podoby byl Citroën DS (pro "některé alergiky na citróny :-) ) - sorry, klidně si představ(uj)te že to byla jiná značka, ale TAKhle to prostě JE/bylo ;-)
PS: Prostě "dnešní" automobil jak ho známe "započal" roku 1955 (a dají se najít samozřejmě další menší "milníky", nicméně tohle je po FORDově zahájení sériové výroby, což byl také "zlom jak hrom", další "nej-" zlom/revoluce - v konstrukci vozu ... a bohužel nějak "zásadně" dál jsme od té doby NEdošli... ;-)
PPS: Myslím že "pojetím/konstrukcí" vozu si jsou MB a BMW blíž než audi/BMW - to se možná spíš necháváte ovlivnit jejich neustálým "srovnávacím soubojem" :-)
Avatar - white label
23. 8. 2011 19:06
Re: premie-nepremie
Jeden o voze, druhá o koze...
Emel o tradici, Kylie o konkstrukci... >:-[]
Tys byla v minulém životě určitě nějaký politik, nebo státník, že by Marie Terezie? >:D
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 19:30
Re: premie-nepremie
To jste NE"trefil" (aneb díváte se na to "úúúúzonce" z pohledu dnešní doby), když "poodstoupíte" a podíváte se na TRADICI za celou dobu "automobilismu", tak...
PS: "přeložím": Díváte se na "století" aut JEN z pohledu "dneška" ;-)
PPS: Tradice (z latinského "traditio") je v překladu PŘEDÁVAT = mezigenerační PŘEDÁVÁNÍ schopností, poznatků, obyčejů ... konstrukce ;-)
PPPS: Za Marii Terezii DĚKUJi! Ale já snad spíš "Alžběta Bavorská". Přeložím: Sisi :-)
(narodila se v Bavorsku, žila v Rakousku ;-)
ehm - a byla česká královna :-)
Avatar - white label
23. 8. 2011 23:27
Re: premie-nepremie
Takže podle tebe jsou dnešní BMW vlastně takovou "předávanou evolucí" jejich původního lidového DIXI (samozřejmě včetně konstrukce)? >:-[]
Za Marii Terezii děkovat nemusíš, ale v souvislosti s tebou bych spíš zůstal u ní, přece jen Sisi (taky Lisi, nebo Sissi s dvěma "eS") byla mnohem půvabnější, než ta Marie Terezie... >:D
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 23:47
Re: premie-nepremie
ad BMW - NE (ale chcete-li "základ" jejich dnešních vozů vám "dohledám" ;-)
PS: Za to vypadlé "s" se omlouvám a NEšlo mi až tak o "půvab" (jak jsem ostatně napsala... :-)
Avatar - white label
24. 8. 2011 00:09
Re: premie-nepremie
Dohledáš? Zbytečně nikde negůgluj... >:D
Může být jak Sisi/Sissi, tak Lisi..., jen doufám, že mi tou údajnou spojitostí s ní, nechceš naznačit, že jsi taky vdaná za svého bratrance (Buřtíka)? >:-[]
Avatar - Emel
23. 8. 2011 21:30
Re: premie-nepremie
To trošku dost přeháníš, ne? DS byla sice revoluční model, nicméně jeho největší finesa - pneumatické odpružení - žádným zásadním způsobem automobilovou realitou nezahýbalo.
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 22:52
Re: premie-nepremie
NEjde o odpružení (to sice bylo a je "fajn") ale o celý vůz jako takový (od zavěšení kol po aerodynamiku). Prostě od té doby se dělají auta "stejně" (bez ohledu na znáček na kapotě), i když si to možná NEpřipouštíme, tak nikam dál jsme zatím NEpokročili (udělali jsme samozřejmě drobné "evoluční" kroky, auta jsou rychlejší a mají kratší brzdnou dráhu ale "celkové pojetí/konstrukce vozu", ta je od té doby STEJNÁ ;-)
Je MOŽNÉ, že právě "nyní" jsme/blížíme se do období další "revoluční" změny - která se bude týkat pohoných jednotek (ale celková "koncepce" vozů se asi hned tak NEzmění - i když ... mne osobně VELMi zaujala studie BMW i8 :yes: :-)
Avatar - Emel
24. 8. 2011 10:29
Re: premie-nepremie
Jistě, design i aerodynamika karoserie byly zajímavé, stejně jako technická řešení, ale nic převratného se neudálo. Pokud postavíš vedle DS nějaké konkurenční auto z té doby, pak bude sice DS na špičce, ale tolik nového nepřináší. Kotoučové brzdy i další komponenty tu byly už dříve, jediná revoluce spočívala v hydraulickém systému, ten se ale neuchytil. Nic proti DS, patří ke klenotům 50. let, spolu s Gullwingem, DB4, Corvettou a dalšími.
Avatar - white label
24. 8. 2011 10:39
Re: premie-nepremie
Zase můžu jen souhlasit...
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 11:23
Re: premie-nepremie
"Umělé" označení "prémiové vozidlo" je hlavně "MARKETINGový výmysl" ;-)
PS: Rozděluje firmy na ty co "by měly" dělat kvalitnější/"prémiovější" vozidla a na to co by je dělat NE"měly" (občas "to vyjde", občas zase NEee :-)
(popravdě, častěji "to vyjde" ;-)