Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2011: 285 Superbů proti 207 Passatům ve střední třídě

Aleš Dragoun
Diskuze (171)
Za tradiční první trojkou ve střední třídě se tentokrát umístil Opel Insignia, následovaný Peugeotem 508 a Renaultem Laguna.

Celkový červencový trh optimisticky stoupl: o 31,5 %. Před rokem bylo nově zaregistrováno 774 vozů, v letošním sedmém měsíci 1.018, tedy o 244 více.

V měsíčním pořadí zvítězil tradičně Superb, v tomto případě s 285 kusy. Passat obsadil druhou příčku (207) a třetí Mondeo má na kontě 155 aut. Čtvrté místo patří Opelu Insignia, ale ten už měl velkou ztrátu: pouhých 49 nových registrací. O páté pořadí se dělí Peugeot 508 s Lagunou (38).

Pryč jsou doby, kdy jsme běžně v Top 5 vídávali Audi, to se s oběma modely (A4 a A5) nachází těsně pod ní.

Superb vykazuje meziroční nárůst o velmi slušných 50,8 %. Před rokem bylo zaregistrováno 189 aut a byl až druhý za Passatem. Ten si oproti červenci 2010 naopak pohoršil o 2,4 % (-5 vozů). Mondeo si loni vybralo jen 68 Čechů, letos si tedy radikálně polepšilo o 127,9 %, respektive 87 exemplářů. Opel Insignia je na tom lépe o 69 %, před dvanácti měsíci rozšířilo vozový park na domácích silnicích 29 aut. Na závěr tu máme Lagunu. Francouz zaznamenal nárůst o 22,6 %, loni si našel 31 nových majitelů.

Mluvit o zlepšení Volva S/V60 v řádech tisícovek procent by bylo letos nošením dříví do lesa. Nejhorším z modelů, které se loni prodávaly velmi slušně, je Subaru Legacy. Je až patnácté, oproti loňsku spadlo o deset míst a ztratilo více než polovinu. Podobný kousek má na kontě i trojkové BMW, přes 40 % ztratil Citroën C5.

Střední třída, registrace na českém trhu v červenci 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období7/20111-7/20117/20111-7/2011
1.Škoda SUPERB285284328,0%34,9%
2.Volkswagen PASSAT207137520,3%16,9%
3.Ford MONDEO15597715,2%12,0%
4.Opel INSIGNIA493604,8%4,4%
5.Peugeot 508382943,7%3,6%
5.Renault LAGUNA383213,7%3,9%
7.Audi A4353133,4%3,8%
8.Audi A5292042,8%2,5%
9.Mercedes-Benz C251792,5%2,2%
10.Toyota AVENSIS241452,4%1,8%
11.Mazda 6211452,1%1,8%
11.Volvo S60/V60212012,1%2,5%
13.BMW 3182021,8%2,5%
14.Citroën C5171541,7%1,9%
15.Subaru LEGACY141911,4%2,3%
16.Hyundai i4012131,2%0,2%
17.Toyota Prius7180,7%0,2%
18.Lancia DELTA4280,4%0,3%
19.Peugeot 4073250,3%0,3%
19.Saab 9-3380,3%0,1%
19.SEAT Exeo3270,3%0,3%
-Ostatní modely101231,0%1,5%
-CELKEM10188146100,0%100,0%

Objem českého trhu ve střední třídě se oproti prvním sedmi měsícům roku 2010 zvýšil o 2,5 %, ze 7.944 na 8.146 kusů, letos tedy zákazníci zatím odebrali o 202 vozů více.

V celkovém pořadí od ledna je v čele Superb s 2.843 kusy (podíl 34,9 %) před Passatem (1.375, 16,9 %) a třetí je Mondeo, které se přes tisícovku zatím nedostalo (977, 12 %). Čtvrté místo náleží Opelu Insignia (360, 4,4 %) a na páté příčce najdeme Renault Laguna (321, 3,9 %). Audi A4 a Peugeot 508 jsou ovšem těsně v závěsu.

V meziročním srovnání si vedoucí Superb polepšil o 299 vozů (+11,8 %). Passat je v mínusu, ztratil přesných 10 % (o 152 kusů méně). Prodeje největšího evropského čistě osobního Fordu vzrostly o 123 automobilů (14,4 %). Opel Insignia je na tom ještě lépe (+30,9 %, loni 275, letos +85). Laguna měla před rokem 299 aut, letos +22, což je nárůst o 7,4 %. Pochopitelně i v této statistice jsou letos bezkonkurenční Volva řady 60. Nejhorší vyjma výprodejových modelů jsou Toyota Prius a Seat Exeo, z nejprodávanějších pak Subaru Legacy, jehož pád přesáhl 30 %.

Největší škodovka dominovala počtům vznětových motorizací, bylo jich 260 (91,2 % z celkových registrací). Pro Passaty s motory TDI se rozhodlo 176 zákazníků (menších 85 %) a Mondeo s tímto druhem paliva má na kontě 106 kusů (68,4 %). U Opelu Insignia rovněž převažují agregáty spalující naftu, jsou zastoupeny 38 exempláři (77,6 %). Peugeot 508 si připsal 35 vozů s turbodiesely, má tedy z trochu širší první pětky nejvyšší podíl 92,1 %. A Laguna? Ta má 33 aut a 86,8 %.

Alternativní paliva jsou u nás v této kategorii popelkou, v červenci je reprezentuje třináct Passatů na CNG a pět Lagun, které konzumují bioethanol E85.

Aleš Dragoun
Diskuze (171)
28. 8. 2011 14:25
Re: 508 v TOP 5
V Insignii jsem sice (bohužel) neseděl, přesto podle mně patří na špičku segmentu... Silné stránky: Design exterieru i interieru, dobré jízdní vlastnosti, silné turbobenzíny, slušná cena, inovace, které přinesla do neprémiové části segmentu jako první (čtení značek, světlomety AFL, ortopedické sedačky oceněné Euro NCAP atd.)... O kvalitách auta hovoří mimo jiné i testy, titul evropského auta roku i celkové prodeje...
Avatar - white label
24. 8. 2011 10:39
Re: premie-nepremie
Zase můžu jen souhlasit...
Avatar - Emel
24. 8. 2011 10:29
Re: premie-nepremie
Jistě, design i aerodynamika karoserie byly zajímavé, stejně jako technická řešení, ale nic převratného se neudálo. Pokud postavíš vedle DS nějaké konkurenční auto z té doby, pak bude sice DS na špičce, ale tolik nového nepřináší. Kotoučové brzdy i další komponenty tu byly už dříve, jediná revoluce spočívala v hydraulickém systému, ten se ale neuchytil. Nic proti DS, patří ke klenotům 50. let, spolu s Gullwingem, DB4, Corvettou a dalšími.
Avatar - white label
24. 8. 2011 00:09
Re: premie-nepremie
Dohledáš? Zbytečně nikde negůgluj... >:D
Může být jak Sisi/Sissi, tak Lisi..., jen doufám, že mi tou údajnou spojitostí s ní, nechceš naznačit, že jsi taky vdaná za svého bratrance (Buřtíka)? >:-[]
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 23:47
Re: premie-nepremie
ad BMW - NE (ale chcete-li "základ" jejich dnešních vozů vám "dohledám" ;-)
PS: Za to vypadlé "s" se omlouvám a NEšlo mi až tak o "půvab" (jak jsem ostatně napsala... :-)