Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP 2011: Kia Picanto – Pouze čtyři hvězdy

Z testů Euro NCAP si Kia odváží 4 hvězdy a to především díky slabé ochraně chodců.
Zpět na článek
27. 8. 2011 14:24
27. 8. 2011 12:17
4 hvězdy, ale bezpečnost jako 5
V minulém článku se vedla sáhodlouhá diskuze, že Picanto, které získalo 'jen' 4 hvězdičky je propadákem. Ono je ale potřeba se na ty výsledky podívat trochu podrobněji. A proto jsem rád, že se tu tento článek objevil:-)
Je z něj totiž patrné, že ve všech oblastech krom asistenčních systémů si Picanto 5 hvězdiček bez potíží zaslouží. Na tak malé auto vynikající výsledky. Bohužel ta jedna kategorie ho sráží do klubu 4 hvězdičkových (nikoliv čtyř procentních). A jelikož je v článku zmíněno, že EuroNCAP u této třídy ESP nevyžaduje jako základ, není brána jeho absence v potaz, co se týče bodového hodnocení. Znamená to tedy, že 5 hvězd uniklo Picantu kvůli nějakým dalším asistenčním systémům.. Připomínač pásů na zadních sedadlech? Omezovač rychlosti?

ESP lze v ceníku při koupi zvolit, každý zákazník tu volbu má. Ptám se tedy, je NUTNÉ vyžadovat tyhle další as. systémy? Není to tak trochu už na palici? Ono to hodnocení pak není úplně o bezpečnosti.. Konstrukteři odvedou dobrou práci při návrhu deformačních zón, posádka je ochráněna, ale nestačí to. Za chvíli se bude vyžadovat i připomínač otevřenýho poklopce u kalhot! Lidé ztrácí svůj vlastní rozum, bohužel:-(
Vetšina pak bere tento výsledek jako propadák, ale já to vidím naopak. Podle mě, kdo má alespoň špetku rozumu musí vidět, že to propadák rozhodně není, spíše naopak. Pánové v Kia Motors rozhodně :yes:

(stačí porovnat s auty této kategorie o x let dozadu, jaký pokrok udělali)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - gld
28. 8. 2011 00:07
Re: 4 hvězdy, ale bezpečnost jako 5
:yes:
28. 8. 2011 00:13
Re: 4 hvězdy, ale bezpečnost jako 5
Ono je to asi jedno, ale podle informací, které vidím na situ NCAP, je to trochu jinak, než tady píše redakce. Především: odůvodnění u asistenčních systémů "jelikož jeho nabídku v základní výbavě tak malého auta Euro NCAP 2011 nevyžaduje, nebyla tato skutečnost hodnocena". Já vidím zcela jiné odůvodnění: "Electronic stability control is available as an option on the Picanto. However, its sales as standard equipment are not
expected to meet Euro NCAP's 2011 requirements and the system was not assessed". Čili: "ESP je u Picanta k dispozici jako volitelná výbava. Neočekává se ale, že by prodeje s touto výbavou jako standardní splnily požadavky Euto NCAP 2011 a systém nebyl hodnocen." Komisaři jednoduše usoudili, že se neprodá dostatečné množství (tj. 95 % a víc, to je požadavek NCAP) Picant vybavených standardně ESP (standardně? když je to volitelná výbava?). Takže dali za tuhle kategorii Picantu 0 % - ne podle faktických prodejů, ale na základě své osobní úvahy. U jiných modelů jiných značek naopak dospěli podobnou úvahou k tomu, že i když tam ESP je také volitelně, procenta mu započtou, protože se aut s touto výbavou prodá dost.

Pak tady byla penalizace za zadní dveře otevřené při nárazu. Nevidím nikde číselné vyjádření té penalizace (třeba "odečteno x bodů"), takže těžko říct, jak a kde přesně byla uplatněná. Technická drobnost je, že redakce to má obráceně: dveře se otevřely při bočním nárazu na bariéru, což je napsané jednak v protokolu na situ NCAP, jednak jasně vidět i na videu (bariéra je hodnocená jako méně náročný náraz). Naopak zůstaly uzavřené na zámek při bočním nárazu na kůl/sloup (hodnoceno jako náročnější náraz). Přitom bodový zisk dostalo Picanto větší právě za bariéru, než za sloup...

Za hlavní důvod 4 hvězd ovšem označili sami komisaři právě to "jenom volitelné ESP" (u HKAG se mu říká ESC). Britský automobilový tisk to ale komentuje tak, že v UK budou dodávána všechna Picanta standardně s ESP (tady to je: [odkaz] a ještě jednou podrobněji: [odkaz] ), čili by defakto v UK těch 5 hvězd dostalo.
Upřímně vzato, je to celé dokonale žabomyší.
29. 8. 2011 09:13
Re: 4 hvězdy, ale bezpečnost jako 5
Nejlepší je, že se tím spousta lidí řídí. Takže ti jsou pak schopni tvrdit, že Picanto není bezpečný auto alébrž má jen 4 hvězdy. To že je panáček řidiče i spolujezdce celej zelenej max místy žlutej a 4 hvězdy tudíž pramení z nějaký jiný ptákoviny jim nedojde.
Avatar - Guttalax
27. 8. 2011 14:24
čtyry
[odkaz] Jako bonus Šedivák už asi neletí
Rozbalit vlákno
1
Avatar - zdravy rozum
28. 8. 2011 06:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
27. 8. 2011 17:56
Co tu pořád řešíte?
Vždyť Kia má sedm.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Guttalax
27. 8. 2011 18:30
Re: Co tu pořád řešíte?
;-) 7 kulí jako v Sarajevu? >:D >:D >:D Kolega mu řiká pyča auto :yes: :yes:
Avatar - Ham.
27. 8. 2011 22:06
Re: Co tu pořád řešíte?
taky dobrý, já slyšel zase familiární (pronáší to jedna známá) ty náše malé čudo (nevím kde to vzala, snad nějaká odvozenina ze slovenštiny nebo tak něco ve smyslu podivnost) takže jezdí čudem, parkuje s čudem, couvá čudem, myje čudo atd.
Avatar - gld
28. 8. 2011 00:12
Re: Co tu pořád řešíte?
Tipuješ správne, "čudo" je slovenský výraz pre "podivnosť". Český ekvivalent ma nenapadá ale nie je to príliš pejoratívne označenie..skôr také familiárne.