To auto je těžký tank a podle toho vypadají i výsledky. Ochranu chodců by zlepšit měli, protože těmito vozítky (alespoň v našich končinách) většinou jezdí "nedotknutelní" s SPZ typu 1A1 1111. Za inspiraci v tomto ohledu by mohl sloužit třeba takový Citroen C6.
A malý postřeh na závěr: zpětné zrcátko na straně řidiče by opravdu nemuselo téměř samovolně odpadnout.
;-) Mě ty Audiny nevadí,ani jim nezávidím. Včera jel taky jeden s Passátem 2A- 4455.přes plné čáry v obci a tak kolem stovky. Takovým můžu jem popřát pořádný strom a mozeček na palubovce. Audi musí mít 5 hvězd.To by něktzeří nepřežili. >:D
Proč? Napsal jsem něco, co není pravda? Audi dělá určitě kvalitní auta a 5 hvězdiček je v této kategorii tak nějak povinnost. Proto překvapí, že ochrana chodců je na úrovni běžného SUV.
Aha, tak to se omlouvám. Řidiči A6 patří na silnicích k těm, kteří poctivě dodržují předepsané rychlosti, předjíždí jen tam, kde se smí, poctivě dávají blinkr a vůbec se chovají strašně ohleduplně vůči ostatním.
Trochu si prostuduj statistiky a uvidíš, že se i nehodovost řidičů jistých značek aut liší od běžného průměru.
Pokud věříš tomu co píšeš tak máš opravdu velký mindrák. Nehodovost způsobují lidé a ne auta, takže je úplně jedno do jakého auta nehodově náchylného řidiče posadíš, prostě pravděpodobnost, že způsobí nehodu je stejně velká ve Š-105 jako v A6. Auta, na rozdíl od lidí, nejsou magoři ale to vysvětlovat tobě je docela marný.
Trochu víc slušnosti by nevadilo!
Auta opravdu za nic nemůžou. Jenže velká a silná auta si odpradávna kupují především majetní lidé. To by nebylo na závadu. Jenže mezi majetnými je tak nějak statisticky víc těch, kteří si myslí, že jsou díky majetku něco trochu víc než ostatní, můžou si i víc dovolit a vůbec žijí trochu mimo realitu. Pokud se to děje mimo silnici, tak je to jen smutné. Jenže na silnici jde často i o život, a proto by neškodilo, kdyby A6 měla vyšší ochranu chodců.
Ano, právě jsi se krásně rozepsal a potvrdil svůj mindrák, cituji "Jenže mezi majetnými je tak nějak statisticky víc těch, kteří si myslí, že jsou díky majetku něco trochu víc než ostatní, můžou si i víc dovolit a vůbec žijí trochu mimo realitu" to netřeba komentovat, velmi krásně jsi se zařadil. Díky.
Tak trochu jinak, aby jsi to byl schopný pochopit. Většině lidí prostě lezou prachy na mozek a mění jejich chování (často ti, kteří zbohatli snadno a rychle), a pak jsou i takový, kteří jsou bohatí a zůstali normální (většinou za to vděčí své tvrdé dřině). Určitě znáš řidiče z obou kategorií.
Možná, že se ti rozsvítí, až tě nějaký týpek z první kategorie srazí na přechodu, protože zrovna musel hrozně spěchat.
Vždyť říkám, že tě chápu. A že nemáš rád třešně z toho si nic nedělej, hlavně, že si rozumíte. Jen tak na okraj, nejvíc nehod a s nejtěžšími následky způsobují mladí kluci, kteří si za první prachy pořídí 10 a více let staré 3,5,7 er nebo starou A3,4,6,8, starou alfu, golfa, dosaď si cokoliv s cenovkou do 100tis. a ten pak nadraný/nadrogovaný/dosaď si co chceš, rozstřelí v noci při návratu z diskotéky/z mejdanu/dosaď si co chceš, když nemají ani těch 20-80 tis. tak to učiní v tátově Š120 on totiž na zabití posádky není potřeba 4litr v A8 nebo 7er ale 30kW těmto umělcům stačí (na obrázku který jsi dal jako důkaz své teorie o zlých bohatých není ta zelená audina zrovna poslední model, resp. patří právě do té kategorie dotaženo na podvalníku/koupeno v bazaru o kterou úspěšný/bohatý člověk nikdy ani neuvažuje).
No a z toho plyne můj závěr, že s bohatými a chudými to vůbec nesouvisí (kdybych měl mindrák opačný než ty tak začnu hlásat, že za to mohou chudí nebo nepřizpůsobivý protože je přece jasný kdo si jde koupit do bazaru vrak za 80 tis. a zabije pak kamarády nebo mámu s dětmi na přechodu), ale je mi jasné, že tobě s tvým mindrákem kde jsi si rozdělil svět na špatné/bohaté a ty ostatní to vysvětlovat nemá cenu.
Paušalizovat/škatulkovat řidiče podle značky/ceny vozu, který zrovna řídí, má podobnou logiku/váhu, jako to dělat podle rasy, národnosti, pohlaví, sex. orientace, věku, barvy vlasů, barvy karoserie vozu, stáří vozu, výše konta, profese atd. atd.
A na tom nic nezmění ani (matematická) statistika, jejíž teorií jsou náhodnost a neurčitost modelovány pomocí teorie pravděpodobnosti.
Podstatně větší vliv mají např. (ne)zkušenosti za volantem, vliv omamných a psychotropních látek, nebo zdravotní stav (tělesný i duševní) apod.
Data o nehodovosti jsou OK, ovšem interpretace, že v těch autech sedí bohatí je totální hovadina. Sedí v nich bohatí stejně jako chudí. A pokud to někdo interpretuje jednostranně a má klapky na očích tak se nedá nic dělat, je to prostě kandidát na ty červené třešničky a víc se k tomu nedá dodat.
Ty neustále OPAKUJÍCÍ se "mindráky" a "červené třešničky" by mi na vašem místě dělaly "trochu starost" ;-)
NEmám pocit že to myslel nějak ZLE - že v "prémiových" vozech audi či BMW sedí spíše "bohatší" se (do jisté míry) nabízí.. :-)
Kdo zná realitu v Česku tak ví, že se prodá daleko víc starých křápů dovezených z celé Evropy než nových aut a u německé prémie tento nepoměr je zvláště vysoký. Bazary jsou plné šrotu který se často prodává za cenu benzínu/nafty v nádrži. Vyvozovat tedy, že v každém audi, mb nebo bmw sedí bohatí a proto jsou bohatí viníci vysoké nehodovosti je ptákovina a pokud někdo něco takového vyvozuje tak je slepý, nebo tady nežije nebo, a to je ta nejhorší varianta, nechce vidět, nechce vědět ale chce mít viníka. No a hledání viníků mezi bohatými s tím má tato země ty nejhorší zkušenosti které vedou rovnou do pekla resp. do totality. Ano auta německých prémiových značek jsou nejčastějšími účastníky nehod tečka. Teorie o tom, že automaticky jsou na vině bohatí je ubohý nesmysl který se většinou líbí těm kteří sami nemají schopnost něco pořádného dělat a aby si svou neschopnost nějak odůvodnili tak si najdou viníka, no a kdo jiný se hodí do takových teorií než bohatí. Netvrdím, že bohatý člověk se nemůže chovat na silnici jako dobytek (Trpišovský, Lacina) ale jak již napsal WL je pak jednoduché najít si jednoho viníka autonehody z nějaké entity (třeba zedníky nebo zubní laboranty) a prohlásit danou entitu za viníka všeho ale to dělají jen lidé s fašizujícími nebo komunizujícími (to je asi divné slovo ale lepší mě nenapadá) sklony.
No ano - to mi připomnělo dobu před nějakými 2-3 lety, kdy se po Wien proháněli v Porsche apod. mladí kluci, kteří je koupili od krizí postižených "za babku" - tedy než zjistili, že provozování těchto vozů vyjde dráž než ta "outletová" koupě ;-)
Nicméně tento typ lidí (které popisujete) asi také NEbude "nejtypičtějším pojištěncem u ČSOB" :-)
"Masové" shazování viny tam či onam je pochopitelně NEsmysl (třeba jako že všechny blondýny jsou "bubé" a NEumějí řídit, že? :-) ) ale myslím že "průměrný" majitel audi (i v česku) asi NEbude ze sociálně "(nej)nižších" tříd.. ;-)
PS: Jinak asi opradu "tečka" :-)
1) pojištěncem musí být každý, protože je zde zákonné pojištění
2) nejvíce řidičů D3 jsou běžní lidé protože z prodejů nových aut typu A6, A8, 5er, 7er, E, S (která si kupují movitější lidé) a z evidence motorových vozidel plyne, že zde je daleko více (násobně) vraků A6, A8, 5er, 7er, E, S které si určitě nechodí kupovat do bazarů právě ti bohatí. Ostatně bylo by dobré prohlédnout si také statistiky podle řidičů (muží bourají daleko víc než ženy, mladí muži daleko víc než muži středního věku a ti zase daleko víc než muži starší). No a pokud připustíme, že i bohatství nějak vzniká a roste v čase tak uvedené dvě statistiky (podle aut) a podle řidičů říkají jediné, ano audi, bmw atd. jsou nejoblíbenější auta rizikových skupin (mladí muži se sotva oschlým ŘP). Jak jsou na tom blondýny tak to nevím, statistika nesleduje.
Keď vidím ísť vodiča, ktorý porušuje zákon vedome niekoľkokrát za sebou (žiadne smerovky, prekročená rýchlosť v obci aj mimo, telefonovanie ...), tak je to väčšinou vodič drahých áut z nemeckého tria. To budú asi tí "prémioví ľudia", ktorí sú viac ako zákon a my všetci ostatní.
Souhlasím s tvou statistikou nehodovosti v závislosti na věku řidiče.
Jenže já jsem dával odkaz na statistiku nehodovosti v závislosti na značce.
Všimni si, že se tam nebývají ani věkem řidiče ani stářím auta.
Takže nepleť dohromady jabka a hrušky.
V pohode. Pri každodennom jazdení vidím a musím konštatovať, že "prémioví ľudia" v prémiových autách sú najväčšie hovädá na cestách. Štatistiky to potvrdzujú.
P.S. To nie je žiaden mindrák ani závisť majiteľom áut za milión a viac. Možno budúci rok budem patriť k nim, ale na ceste sa budem správať vždy v zmysle zákona, slušne, ohľaduplne...
Prepáč, ale podľa tohto tvojho príspevku si buď latentný idiot alebo ovca s vylízaným mozgom - existujú iba tieto dve možnosti, ver mi. Ak niekto napíše na autoserveri že "na ceste sa budem vždy správať v zmysle zákona", tak na charakteristiku dotyčného sa hodí len jedna z dvoch možností z prvej vety. Na ten tvoj zákon zvysoka se.ú tí, čo ho schválili v parlamente, potom aj tí, ktorí majú dohľad nad jeho dodržiavaním (viď policajti a ich nehody, či už služobné alebo súkromné, naposledy policajný prezident s rýchlosťou 132km/h na ceste s 90km/h a podobne) a potom na ten tvoj zákon takisto se.ú ostatní normálni ľudia. Prečo? Lebo je to normálne... Nebudem ti zdôvodňovať, prečo je to tak, lebo ak si na to neprišiel sám doteraz, tak je to zbytočné. Ja jazdím už pomaly 20 rokov a nejaké predpisy mám u * (samozrejme okrem základných všeobecných pravidiel cestnej premávky typu prednosť v jazde, pravidlo pravej ruky a podobne, ktoré práve ovciam nič nehovoria, hlavne že neprekračujú rýchlosť a sú to tí "dobrí vodiči"...). Rýchlosť mimo obce, predbiehanie či už cez plnú alebo prerušovanú čiaru - to je výhradne na mojom posúdení situácie. Mimochodom oveľa bezpečnejšie je predbiehať cez plnú čiaru - pri fakte, že cez 90% ľudí na cestách sú idioti alebo ovce mám aspoň akú-takú istotu, že mi žiadny chmulo, resp. častejšie nejaká "defenzívna vodička" nevybehne rovno pred auto, resp. ma nevytlačí úplne z cesty, čo sa mi na prerušovanej čiare stane minimálne raz za mesiac (to vybehnutie z kolóny rovno pred predný nárazník)... lebo tam predbiehajú tí "slušní vodiči", ktorí jazdia v rýchlostných limitoch a je úplne jedno, že o situácii okolo seba nemajú ani šajnu. Ak začneš raz pri šoférovaní používať rozum a brať si ponaučenia zo situácií, ktoré okolo teba v cestnej premávke vznikajú, zistíš, že dodržiavanie nejakého debilného zákona je jedna z posledných vecí, ktoré by ťa na ceste mali zaujímať. Nehladiac na to, že onen zákon slúži na úplne iné veci, ale na to ty zrejme nikdy neprídeš...
Správať sa podľa situácie ? Cesta dole kopcom, z vedľajšej cesty sa vyrútilo auto s vozíkom, ktoré mi nedalo prednosť a ledva som dobrzdil. Predbehol som ho, ale už začala dedina namerali mi 78 km/h. 120 eur pokuta.
Predpisy budem dodržiavať, nielen kvôli nepokutám, ale kvôli bezpečnosti mojej aj ostatných. Ak je značka STOP, tak zastavím, hoci vidím, že je cesta voľná, nie na dvojke prejsť ako väčšina. Blinkre používam vždy a jazdím štýlom 50-90-130.
Asi som latentný idiot. Čo si Ty vursum ? Na ceste by som Ťa stretnúť nechcel. Keď máš predpisy v pi.., Tvoja vec, ale nemusíš urážať normálnych ľudí. Ak sa správaš aj v reálnom živote ako za volantom, tak zbohom. Mal by si sa liečiť ...
Určite budeš bezmozog, ktorý ma v obci na firemnej dodávke vybliká pri 50-tke.
Statistika nehodovosti značek je OK a z jaké statistiky jsi vyzkoumal, že v těch autech sedí bohatí? Můžeš dát odkaz? Kdybys napsal, že auta některých značek mají vyšší nehodovost tak neřeknu ani popel, když z toho vyvozuješ, že bourají bohatí tak to nemáš ze statistiky ale ze své nenávistného pohledu na svět a to je tvůj problém.
Teda at ctu jak ctu, nikde jsem si nevsiml slovniho spojeni Audi A6 a bohati lide. Vidim jen A6 a nedoknutelni a silne auta si kupuji majetni lide, coz oboji je jak dle prilozene statistiky (radoby nedoknutelni) a vseobecneho prodejniho fakt jen a jen pravda. Ja bych tvou reakci spis nazval ke klasicke potrefene huse, co? ;-)
A nikdo netvrdi, ze co Audina, to hovado za volantem, jenze jak je i podle dat videt, je to tak
Není to pravda, audi, bmw, mb si kupuji i lidé na sociálních dávkách, bazary jsou plné polorozpadlých audin, bmw, mb a jestli je někdo nebezpečný tak ne majetní ale ti co si kupují tyto auta a to jsou dvě množiny které nejsou shodné. Opakuji, nejbezpečnější řidič je žena, pak starší chlap, pak nejstarší chlap, pak chlap ve středním věku a úplně nejnebezpečnější je mlaďoch s čerstvým ŘP a je jedno jestli jede v audi nebo Š-120. Úplně poslední statistika z letošního roku dává na první místo "smrtelných" zabijáků skupinu úplně nejstarších řidičů (myslím, že je to nad 75 let) kteří v letošním roce předběhli dokonce mlaďochy. Nových prémiových aut se v ČR prodávají desítky kusů měsíčně max. stovky a tisíce se sem tahají ze šrotišť celé Evropy a ty si nekupují majetní. Nijak mě neruší spojení že audi, bmw etc. mají největší nehodovost ale spojovat to s majetnými lidmi je čistý populismus.
Kdo to má dobré v garáži a v hlavě ještě lepší, toho články, statistiky ani Gaterovy názory nemají důvod vyvádět z míry. Chtěl bych to vyjádřit slušně ale pro popis jeho chování mě napadá jen tohle výstižné spojení: řve jak malý fakan...
Bohužel při nárazu se zvedající kapota (výrazně snižující sílu nárazu chodce do ní) zůstala poněkud "nedoceněna" a hlavně "osamocena" :-|
[odkaz]
PS: "(tak trochu)zbytečnost" typu AFIL (hlídání jízdního pruhu) se docela "rozvinula" (něco podobného dnes má MNOHO značek), "(skoro ÚPLNĚ)zbytečnost" jako filtr pevných částich (které měl PSA také jako první) má dnes každé auto - a ta kapota (kterou bych z těchto tří věcí dala asi na první místo)...
Pěkný den :-)
Při havárii tohoto typu je zpětné zrcátko to poslední, co by tě trápilo.
Výsledek A6 je solidní, ochrana chodců je vedlejší disciplína. Mimochodem, typická 3.0 TDI Quattro je s hmotností necelých 1800 kg ještě relativně lehké auto.
Ochrana chodců je "VEDLEJŠí dispiclína"?? ;-)
Myslím že poté co je to "technicky vyřešeno" kapotu s jakou přišel Citroën C6 mohlo mít KAŽDÉ "dražší" auto (něco to stojí - lze pochopit že jí nenajdeme v levných vozech), ale ve vyšší střední a výše to dnes již MOHLO být "standardem" :-|
Je to vedlejší disciplína v tom smyslu, že každý dbá primárně na ochranu svou a svých blízkých. Myslet na ostatní je fajn, ale znáš to o tom kabátu a košili...
To ne (v EuroNCAP je hezká "funkce" že se můžete podívat na vozy co dopadly "stejně/podobně" :-)
PS: Neb NEmám tolik zkušeností s audi, trochu mne překvapilo hodnocení "asistenční systémy", rsp. audi nemá nic jako "nastavitelný omezovač rychlosti"?
(koncernovwých fandů je tu jistě dost a dost, takže "děkuji za odpověď" ;-)
Tohle zacina byt pomerne rozsirena funkce i v osobnich vozech. Absence ve vyssi stredni je celkem prekvapiva, kdyz i ve stredni to dnes jiz neni nic neobvykleho.
Jaký "omezovač" rychlosti máte na mysli? Nastavitelnou signalizaci! překročené (nastavené) rychlosti (tu mají i starší A6ky) ,nebo skutečný fixní omezovač! nastavený výrobcem zpravidka na 250km/h?
Které běžné osobní vozy má takovýto omezovač (který tě vůbec nepustí přes určitou nastavenou hodnotu) uživatelsky nastavitelný?
White label myslel spíše FUNGOVÁNí omezovače. Na ty co po dosažení nastavené rychlosti udělají "píp" a na ty (které nazývá "fixní", a zmiňuje je v souvislosti s "omezovačem ve 250 km/h") který vás přes tu rychlost prostě NE"pustí" ;-)
Já popravdě nejvíc využívám tempomat (často i ve městě), ale v levných vozech typu C3 (který mám třeba půjčený když jdu na servis) se rychlost udržuje HŮŘE než v "drahých" vozech = "ťuknout" si tam omezení NEní od věci..
PS: Jen mne trochu překvapilo že audi něco podobného NEmá, nic víc..
Mám pocit, že jsi další, co si plete poměrně běžnou signalizaci! překročení nastavené rychlosti (kterou mají i starší A6ky) se skutečným omezovačem! (viz 14:48).
Mne jen trochu zarazilo, že nové audi A6 dostalo za "Asistenční systémy/omezovač rychlosti" hodnocení "nula"
NEvím co přesně myslíte "běžnou signalizací" - (i) ten malý Citroën C3 má OMEZOVAČ rychlosti (prostě když si ve městě nastavíte 55 km/h a on prostě rychleji NEjede..
Dodnes nechápu smysl omezovače rychlosti. Pokud si omezím rychlost na 55km/h a potřebuji v určité situaci zrychlit mám prostě smůlu. Bežnou signalizaci mají myslím většina koncernových vozů. Pokud někdo nedokáže udržovat povolenou rychlost v autě nemá co vněm dělat.
Tady DOST záleží JAKÝM vozem jedete. Obecně v "dražším" voze se rychlost udržuje SNÁZ než v "piksle" :-)
PS: A je-li třeba, vypnutí omezovače je záležitost "ŤUKnutí" ;-)
V krizových situacích to takzvavané tuknutí může trvat sekundy a obzvláště pokud si neuvědomíš že ho máš aktivovaný a čekáš že auto bude zrychlovat. Ale nic proti někomu to může vyhovovat.
PS: Mi se udržuje dobře rychlost i v "piksle", zatím jsem problém s udržováním rychlosti v žádném autě neměl, snad jedině že by byly francouská auta byla tak trochu jiná.(promiň za to rýpnutí)
Jezdím "tu a tam" i jinými auty než jen francouszkými (když na to myslím, jela jsem snad již VŠEMI auty - myslím ze všech států .. tedy s výjímkou Číny a Indie a tak (maličké rýpnutí by ale i tak bylo SAMOZŘEJMĚ "prominuto :-)
S tím udržováním rychlosti - samozřejmě že LZE jet dannou rychlostí jakýmkoli vozem, ale OPRAVDU v tom cítím (docela velký) rozdíl.. ;-)
Ten omezovač rychlosti má (dle mne) smysl asi HLAVNĚ do města (a tam potřeba nějakého "zásadního" zrychlování asi spíš NE"hrozí" a i to deaktivování bude - ehm VĚTŠINĚ řidičů - trvat spíš MÉNĚ než "sekunDY" :-)
(no MNĚ nejvíc vyhovuje tempomat - jak jsem již psala používám ho jak v nad200kilometrových rychlostech na dálnici, tak ve městě..
Pěkný den :-)
To není ani moc o krizovkách. Omezovač typu "Citroën" je perfektní na dálnicích s hustším provozem. Na jedné straně mi nedovolí jet přes (dejme tomu) 130 km/h, na druhé straně to není tempomat, který bezhlavě drží rychlost až do sešlápnutí brzdy. Já třeba při dojíždění pomalejších aut brzdím motorem, namísto abych hned šlapal na pedál. To tempomat neudělá, tenhle typ omezovače ano.
Na silnici by byli jen ti, co dodržují povolenou rychlost....odhaduji, že by se silniční provoz snížil tak o 80% >:-[] >:-[] >:-[]
Docela utopie, ale byla by to krása.
Míval jsem omezovač, coby doplněk k tempomatu, je to fce k ničemu, použil jsem to jen jednou, když jsem to chtěl vyzkoušet. Ale k vaší druhé větě. Pokud jsem si omezil rychlost a potřeboval v určité situaci zrychlit, neměl jsem prostě smůlu, nýbrž plynový pedál měl možnost "domáčknutí pod plným" a tím se omezovač vypnul.
Napr. v Megane sa omezovac deaktivuje pri zosliapnuti plynoveho pedalu na podlahu, takze ono nudzove zrychlovanie nevyzaduje ziadnu zvlastnu cinnost, do nicoho netreba tukat ani nic podobne. ;-)
Tak kupříkladu u Peugeotu funguje nastavitelný omezovač rychlosti tak, že když rychle prošlápnete plynový pedál až na podlahu, tak se vypne a auto přidá. Takže v krizové situaci ztráta čas nula nula nic.
To mi neříkej, že ses s tím v autě nikdy nesetkala, minimálně v prémii je to běžné. Prostě si na palubním počítači nastavíš rychlost, po jejímž překročení se ozve varování/signalizace (nějaký hlasitý tón), který tě na překročení této rychlosti upozorní.
Ale ano - ale zdá se že NCAP to "nestačí", že chtějí "aktivní systém" (a opravdu i ten malý Citroën ho má). Popravdě je to trochu "bubost" (čímž NEchci "shazovat" tyhle "doplňkové asistenční systémy") co zrovna hodnotí a co ještě ne (já bych třeba - z HODNĚ kladně hodnotila "hlídání slepého úhlu"..
Mě osobně víc vyhovuje jen varování než tvrdé zaražení. Ať už jde o krizové situace, nebo o propojení s hlídáním značení.
Jak jsem napsal pod jiným článkem o EuroNCAP, hlavní smysl vidím v tlaku na zavedení pomocníků do sériové výbavy. Na počet hvězdiček nekoukám. Pro marketing je důležité mít pět hvězd, pro mě je důležitý výsledek v ochraně dospělých, jak moc se deformovala kabina, popřípadě si přečíst poznámky z průběhu testu.
Mě spíš mnohem více překvapilo, že A6 nemá v základní výbavě vypínač airbagu spolujezdce. Ten považuju za důležitější, než omezovače. I když manažeři vlastně asi děti nemají...
Neviem, neviem, cim viac sa tym zaoberam, zda sa mi rozumnejsie pocet hviezd nejak oddelit, co sa tyka bezpecnosti ludi v aute a bezpecnosti ludi v pripade narazu do tych, ktori su von. Domnievam sa, ze 95% ludi sa, ked sa uz pytaju na "hviezdy", nik z nich ani len netusi, ze tie pripadne odobrate "hviezdy" sa vztahuju i na naraz chodcov. Nevravim, ze je to zle, vravim len, ze by sa to malo oddelit.
Hvězdy ber jako bezpečnostní kvalitu aut celkově. A budeme-li porovnávat s konkurencí tak je prostě chyba že Audi umí méně, byť jde "jen" o ty chodce a půjdeme li do krajností tak i o tvé svědomí, žes někoho zabil.
Mozno by bolo zaujimave zistit, ze O KOLKO je percentualne vyssia pravdepodobnost zranenia alebo umrtia, ak do toho isteho chodcu za tych istych podmienok narazis s autom, ktore ma za ochranu chodcov 5 hviezd a s druhym, ktore ma za ochranu chodcov len 4 hviezdy.
Viem, aj medzi tymi autami, ktore maju 5 hviezd je vzdy nejaky rozdiel ale predsa len tak nejaka percentualna pravdepodobnost existovat musi. Je dajme tomu medzi priemerom 5-hviezdickoveho a priemerom 4-hv. auta rozdiel 5% alebo 10 alebo 20% alebo dokonca este viac.?
Tp je jednoduche koukni na ty testy a vidíš to přímo na těch figurínách. Podle obarvení tělesných částí vidíš jak velké by bylo zranění. Pokud má figurína hlavu červenou zrejmě by u reálného chodce byla na kaši tedy by nepřežil. Atd. Ovšem zejména tady na tomhle serveru mám pocit, že jistí diskutéři by přežili i s hlavou na střepy, neboť je to u nich jen prázdná schránka bez přiřazené funkce... >:D Tím teď pochopitelně nemyslím tebe, jen aby bylo jasno.
abér né Kárl, áper ter Kott - tak jsme si prosfištěli pár německých slovíčeka plavně se přeneseme k textu - zbulvárnělý titulek má asi vyvolat dojem, že nová ásex to zvládla jen o příslovečná prsa korejské studentky. Trošku mne děsí doba, kdy bude o bezpečnosti vozu rozhodovat schopnost odvrátit srážku s mravencem či koeficient vztahující se k počtu zabitých čmeláčků na 100 km jízdy....
Nikterak nechci zlehčovat hodnocení "ochrany chodců". Ale montovat ho do "bezpečnosti" automobilu je trošinku , jak to říci, snad "zvláštní". Sobecky se přiznám, že jsem nikdy při výběru vozu nebral ohled na případnou srážku s chodcem. Chápu, že bych měl být zastřelen, pokud možno na útěku, ale dovolím si tvrdit, že tak nějak podobně uvažuje 99% lidí. Skutečně mne děsí doba, kdy někoho napadne marketingově zúročit - vozy jsou při srážce bezpečné i pro chodce.... Aby nedocházelo k tomu, kdy se v našich končinách zavedla tzv. "absolutní" přednost chodců na přechodech, kdy se tito vrhali prakticky nekontrolovaně na zebry(ne v ZOO), v přesvědčení, že to auto musí zastavit.... mnoho se jich bohužel přesvědčilo, že vůle není zeď.....
Audi je bezpečný vůz. Co je nebezpečné je vždy mezikus mezi pedály a volantem, který vůz používá jako náhražku, ať již ega či čehokoliv čeho se mu nedostává......
PS - Co lokomotivy? Kolik hvězd mají v případě nárazu s chodcem?
Když už, tak správně říkejte "Haube" - to počeštění na "haubna" je DĚSNÉ :-)
(a nebo na to máte "hezké české" KA-PO-TA ;-)
PS: No a jak už MNOHO let (od premiéry Citroënu C6) víme, matrací NEtřeba - úplně stačí "aktivní kapota", kde pyrotechnické náboje nadzvednou zadní část kapoty směrem k padajícímu chodci.. :-)
was? Kaput? Warum kaput? Meine haubitz ist nicht kaput..... .. ;-) Kylie - smiřte se s tím, že zkrátka a dobře čeština se ještě neoprostila od dob Obrození národního od vlivu "mateřštiny". Tzn. němčiny - a máme tady v tom sudetském prostoru trošku sklon k tomu, že si němčinu počešťujeme......
A co když pyrotechnické náboje selžou a zastřelí chodce, který by jinak utrpěl jen menší průhled čelní sklem na mojí tchýni?
Když už bychom chtěli býti úzisty - tak pyrotechnické slože..... či náložky, ale náboj.... Majn kot.......um kotes filén.....
To máte fajn (že vám vaše "Haubitze" ještě funguje.. :-)
Já s tím až tak problém NEmám - to já "jen tak" ;-)
Takový případ nebyl zaznamenán - jak u Citroën C6, tak u Jaguar XK, tak u Nissan Skyline (a nikde jinde to snad není) JEN trochu nadzvednou kapotu, takže chodec padá "kratší" dobu a spadne "do měkkého" - na zdeformovatelný plech, motor pod ním je "daleko" :yes::-)
(škoda že se to "nechytlo" alespoň ve vyšších kategoriích vozů.. když už je to "vymyšleno" :-|
PS: "slože"?? Tak to se přiznám to mi NIC NEříká - a čeština NEdělá problém, ale v takovémhle "odborném" slově to ... se omlouvám.
nálož - slož - explozivní slož - kdysi se to používalo - ale to je fuk... No zrovna před pár dny mne slečna na německé lince fiatu přesvědčovala, že když Freemont nemá xenony, tak má ale spoustu pozitivních sonderausštatungů - a mluvila i o aktivní kapotě - tak to jsem zvědav.
Věřím, že ta kapota dokáže trošku pomoci v případě velmi pomalých nárazů... ale upřímně - pokud do někoho nahučí naplno vůz ve více jak 20km rychlosti.....a když už to bude padesátka......mno - pak leda by se z kufru vystřelovala dlouhá síť.... Stejně tak zákaz rámů na offroady...... prý to mučí chodce..... ale zabraňuje například větším škodám při střetu se zvěří - tady mluvím o offroadech, ne SUV vozech, kde ten rám při střetu nadělá více škody než užitku a slouží v podstatě jen jako "parkovací" senzor...... A ten můj houfnic ještě snad funguje - nevím -neptal jsem se doktora ;-)
1) vaše psaná němčina je "fakt sexy" :yes::-)
2) rámy bych NEchala (tak jak jsou ;-)
3) ta "náruč" kapoty letící chodci napřed možná pomáhá víc než si představujete - své doby se o tom i docela psalo (ale to je už ... nevím, hodně let :-)
4) doktory bych do toho (posouzení stavu Haubitze) NEtahala.. ;-)
díky za tu němčinu ;-) - jste galantní - někdo by to mohl i nazvat przněním - ale jsem rád, že neberete život v některých okamžicích až tak vážně :yes:
za rámy máte u mne jedničku s hvězdičkou.
co se kapoty týče - u malých střetných rychlostí nemám pochyb, ale u větší je to pak už o fyzice - bohužel - a tam už ani tak nejde o kapotu......a máte pravdu - doktora ještě chvilku vynechám ;-)
Hezký den
Počeštěných německých slov se používá spousta a haubna je docela časté, dokonce odhaduji častěji používané než kapota, zvedák také používá asi menšina motoristů protože heber/hever je docela běžné slovo a dalo by se jít do desítek příkladů (šalt páka, sesle, blinkr a desítky další jen kolem aut). Jinak souhlas, kapota je na C6 skvělá, asi nejlepší kapota ve třídě.
Čeština vůbec obsahuje řadu slov převzatých z Němčiny, ať už je to šroub (die Schraube) nebo flaška (die Flasche). Němčina patří do historie Čech. V době národního obrození například chtěli nahradit kapesník výrazem smrko-noso-čisto plena (alternativně nosočistoplena, nejsem si jist a zdroje se mi rozchází), nebo klavír výrazem břinkoklapka a studenta nazývat knihovtipníkem. Nakonec se došlo k tomu, že převzatá slova v Češtině nejsou tak špatná věc.
Co se videorekordéru týče, magnetoskop je pro změnu z Francouzštiny (magnétoscope). Také se právoplatně nachází ve slovníku cizích slov. Čeština, pokud vím, nemá vlastní výraz pro toto zařízení.
:yes: . nechápu lidi, kteří se nedokáží smířit s tím, že jazyk je "živý" a nikdy nebude tak, "jako za mlada" a neustále bude podléhat cizím vlivům..... Ty případy - čistonosoplena a klapkobřinkostroj - to je obrozenecká klasika, kdy chtěli býti chlapci papežštější než papež. Zlaté Rakousko Uhersko - ale to bychom se dostali někam úplně jinam.........Když já si vzpomenu, jak se mně na škole natrápila paní profesorka se staroslověnštinou a staročeštinou......mein Gott :-)
"Donaudampfschiffahrtskapitänswittwen versicherungsgesellschaftshauptgebäude seiteneingangstür" je také dobré. Nebo hodně známé "Hottentottenpotentatenattentatentaeter tante" :-)
Samozřejmě to má být dohromady. Určitě jsou i delší. Nejhorší je to přečíst - za běhu oddělovat slova.
S kapesníkem je to složitější. Původně se říkalo kapesní šátek. Šátek je germánského původu, kapsa je zase latinského. Dnes známý kapesník pravděpodobně vznikl po vzoru německého das Taschentuch. Proto se obrozencům nezdál. Předmětem národního obrození byla spisovná čeština. Šnuptychl to do ní nikdy nedotáhl.