Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2011: Audi A6 – Pět hvězd, ale jen těsně mezi nejlepšími

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (101)
I přes vynikající celkový výsledek by Audi mělo u A6 zlepšit ochranu chodců.

Audi A6 dosáhlo v testu Euro NCAP vynikajících výsledků ve všech kategoriích. Jedinou výjimkou je kategorie ochrany chodců, kde získalo jen 41 % maxima. Limitem pro pětihvězdičkový výsledek je při tom 40 %.

Předmětem testu bylo Audi A6, 2,0 TDI s čtyřdveřovou karoserií sedan s pohotovostní hmotností 1650 kg a levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného vozu obsahovala stabilizační systém, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínači a omezovači síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíčního dítěte instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka FAIR G 0/1 ISOFIX (VW Bobsy), pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Römer Duo plus (pomocí úchytů ISOFIX) orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. A6 je vybaveno adaptivními čelními airbagy a bezpečnostními pásy. Senzory v předních kolejnicích snímají, zda je řidič blízko nebo dále od volantu. Ochranný systém je přesně vyladěn, používá speciální ventily v airbazích a předepínače bezpečnostních pásů upravené na přesnou velikost jezdce.

Při čelním nárazu systémy pracovaly dobře a hlavy řidiče i spolujezdce byly dobře ochráněny.

Údaje z figurín řidiče a spolujezdce indikují dobrou ochranu kolen a bérců řidiče i spolujezdce.

crashtest audi euroncap vyssistredni crashtest audi euroncap vyssistredni

Audi A6 do stejné míry ochrání cestující různých výšek sedících v různých pozicích.

Při bočním nárazu figuríny hlásily dobrou ochranu všech částí těla, avšak dveře řidiče byly po testu uvolněny, za což byl vůz penalizován.

Při nárazu na sloup poskytuje vůz mezní ochranu hrudníku řidiče.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytuje při nárazu zezadu krční páteři dobrou ochranu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,993%7,594%788%3,383%3391%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figuríny 18měsíčního dítěte získalo Audi maximální počet bodů.

Airbag spolujezdce je možné pro umístění dětské sedačky vypnout. Přepínač není standardním vybavením žádného z modelů, což nesplňuje požadavky Euro NCAP.

Na nebezpečí při použití dětské autosedačky na předním sedadle bez vypnutí airbagu není jasně upozorněno. Je použita jen odstranitelná nálepka s piktogramem.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční12100%4100%2100%18100%--
36 měsíční11,697%4100%2100%17,698%--
Vozidlo-542%
Ochrana dětí-4183%

Ochrana chodců

Nárazník zajišťuje nohám chodcům dobrou ochranu, hrany kapoty nezískaly za ochranu chodců jediný bod.

Kapota byla ve většině oblastí zhodnocena jako poskytující špatnou ochranu dětem i dospělým chodcům.

Celkový výsledek 41 % je blízko hranici 40 % pro zisk pěti hvězd v roce 2011. Pokud by bylo Audi A6 hodnoceno v roce 2012, Euro NCAP by mu pět hvězd neudělilo.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců8,736%00%6100%1541%

Asistenční systémy

Elektronická kontrola stability je u A6 standardním vybavením, čímž splňuje požadavky Euro NCAP. Dalším standardním vybavením jsou připomínače zapnutí pásů řidiče a spolujezdce. Omezovač rychlosti není k dispozici.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Audi A6 dobře chrání děti i dospělé cestující. Přesto je třeba vylepšit ochranu při nárazu na sloup a především ochranu chodců.

Metodika Euro NCAP 2012 aplikovaná na letošní skóre by Audi A6 vyloučila z klubu pětihvězdičkových aut.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3391%4183%1541%686%79%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (101)
Avatar - Katikakus
22. 9. 2011 13:54
Re: Na ceně nezáleží
Peto, mi mluvime o omezovaci rychlosti. Ty mas taky zrejme zapnuty omezovac...mysleni.
29. 8. 2011 23:00
Re: Mein Gott
"Donaudampfschiffahrtskapitänswittwen versicherungsgesellschaftshauptgebäude seiteneingangstür" je také dobré. Nebo hodně známé "Hottentottenpotentatenattentatentaeter tante" :-)

Samozřejmě to má být dohromady. Určitě jsou i delší. Nejhorší je to přečíst - za běhu oddělovat slova.
29. 8. 2011 17:06
Re: Mein Gott
>:D šmarjápannopodsepenská........ no tak to jste mne dostala :yes:
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2011 16:31
Re: Mein Gott
A co říkáte na "Feuerwehrrettungshubschraubernotlande platzaufseherin"? ;-)
(ono to má být DOHROMADY, ale "systém to nebere" :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2011 16:23
Re: Tak si to shrňme.
Máte tušení KOLIKRÁT jste za posledních 24 hodin užil slovo MINDRÁK? :-)