Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Ford Focus Economy 1,6 Ti-VCT (63 kW): Nový základ za 329.900,-Kč

71 komentářů

petr.senky
za manuální klimu 3pětky, no to je pěkný uff >😁 :no: :no: :no:
armanyk
Auto je pro mě vždy souhrnem všech vlastností, designem počínaje, přes podvozek a provedení interiéru (užitné vlastnosti), až po rozsah výbavy a poskytované záruky a servis, ale vždy v kontextu s cenou.
Zajímalo by mě, v čem je Fokus "jinde", proti třeba mnou zmiňovaným (a to je jen náhodný výběr, který nabízí lepší cenu a záruky).
Designem? Např. proti Bravu určitě NE! Interiérem? To už vůbec ne proti žádnému, které jsem zmínil. Výbavou? Cenou? Kvalitou?
Odpovězte si sami, já mám v tom jasno. Neprosazuji tady žádný konkrétní model, jen mě překvapuje přehnané Fordovo sebevědomí požadovat na holý model cenu, za kterou konkurence nabízí modely s rozsáhlou komfortní a bezpečností výbavou.
Deadlift
Ten motor je úplně stejný jako 1.6 Duratec Ti-VCT (125 k).

[odkaz]
Deadlift
Nebylo, protože by zákazníci nejspíš asi neušetřili. >😁
"Myslíš, že běžný zákazník, vybírající nový vůz, uvažuje stylem "koupím to, ve Fordu mi to hned předělají a je to"?"

Ano, to samé je dělo u Fiesty 1.25.
Avatar - das_autos
das_autos
S tím souhlasím.Focus ,golf,astra dlouho nic a pak zbytek.Každej kdo trochu cejtí co mu dělá auto pod zadkem ten rozdíl pozná.
Avatar - Guttalax
Guttalax
😉 Pro pohodové šoféry je to zcela dostačující.Pro cocotíky někdy nestačí ani 300 koní. :-!
Avatar - Ronault.
Ronault.
Cena je v nižší střední třídě rozhudující, kdyby nebyla, tak nebude cenový boj, nebudou slevy u prodejců atd. Tohle prostě neokecáš. A ano, za 368 tisíc Focus s klimatizací a slabým motorem není stejně dobrý jako za 368 tisíc třeba C´eed, který už bude mít lepší motor atd.
Co se týče pověsti Focusu? O čem mluvíš? O vždy jedněch z nejslabších interiérů? O bídných 1,8 TDDi?M? O 1,6 16V s kolísavým chodem motoru? Každé auto má svá plusy i mínusy a v tomto konkrétním případě prostě Focus výhodnou koupí není... a to i v porovnání s Trendem.
Fugi
No jo, ale zapomínáš na to, že hlavním smyslem této verze je očesat dosud základní model Trend a nabídnout novou verzi za menší peníze. Jaká by byla logika v tom, aby dražší model měl 5kvalt a oškubaná Economy verze 6kvalt? Tím by výrobní náklady stouply, ne naopak 😉
lukas13
Musí to přečipovat. Takový downgrade v praxi >😁 Nějak musí konkurovat legendární 1,4 od VW. Ten, kdo toto u Fordu vymyslel, musel být skutečně génius.
lukas13
Tím vlastně podporuješ Areseho názor, že jde o marketingovou absurditu. Myslíš, že běžný zákazník, vybírající nový vůz, uvažuje stylem "koupím to, ve Fordu mi to hned předělají a je to"? Nebylo by pro Ford jednodušší nabízet tuto verzi rovnou se 77kw? V tomto vlákně nikdo nekritizuje Focus samotný, pouze "výkon" marketingu.
Avatar - igor77
igor77
nechápu jak někdo může v r.2011 vyrobit jednašestku o výkonu pod 90 koní :no:
Avatar - Ham.
Ham.
Znám, a co jako z nich plyne? Každá automobilka dnes používá model paralelního prodeje nějakého staršího modelu s novým aby pokryla co nejširší paletu variant a kombinací cena/výbava - Renault, Opel, VW, tak proč by to nedělal Ford? Třeba v CZ je ten poměr vychýlen ke starším modelům protože je zde relativně chudý trh, v bohatých zemích to je přesně naopak. Nota bene minulá generace FoFo v pohodě stačí konkurovat ostatním ve třídě.
Avatar - H. Fuchs
H. Fuchs
Místo rádobysarkastických komentářů bys sis měl raději zjistit, jaký podíl na prodejích Focusu má stará a nová generace.
Deadlift
:yes:
Deadlift
Zákazník, který ale bude chtít levnější auto, je "trestán" umělým snížením výkonu, který mu ale na Fordově servisech během 5 minut předělají 77 kW (někde i zadara).

>😁

No to je pravdu hrůza! >😁 :yes:
lukas13
Za mě palec nahoru, vidím to úplně stejně.
Skutečně >😁 ?
Avatar - Ham.
Ham.
Šílený, předražený, interiér hrůza, exteriér katastrofa, minulá generace lepší, bez klimy, podivný, jsou tu lepší auta. Být půl roku v komatu tak by jeden myslel, že se tu mluví o nějaké činské novince. Ale realita je jiná, Focus je jediné auto v nižší střední kterému meziročně rostou prodeje a doslova vymetl Megana z druhé pozice za Golfem. No to asi bude tím, že Evropani jsou fakt nějaký divný a kupují předražená, hrozná, bla, bla, bla, bla auta, anebo, že by někteří zdejší bryndálkové byli totál mimo mísu? B je správně.
Provocateur
Nesrovnávám výbavu, tu si můžeš dokoupit. Odpověděl jsem na otázku, proč si třeba toho Focuse někdo koupí. O tom, že by nebyl Focus lepší než zmíněná výběhová čtyřka může pochybovat málokdo. A že při srovnatelný výbavě vyjde mnohem dráž? Až, teda spíš jestli, si třeba Hyundai vybuduje s i30 takovou pověst podloženou technikou, tak si rádi nasadí ceny srovnatelné s Focusem 😉
lukas13
Tak v tomto máš naprostou pravdu. :yes:
Arese
Toto je typický příklad absurdity, která vznikla jen na popud marketingových stratégů - o kolik se liší výrobní náklady na motor 1.6 16V/63 kW a 1.6 16V/77 kW?!! - pravděpodobně budou úplně stejné. Zákazník, který ale bude chtít levnější auto, je trestán umělým snížením výkonu. A svým líným autem potom může na silnicích vytvářet zbytečné krizové situace při předjíždění, najezdech na dálnice apod. Nebylo by tedy lepší zlevnit 77kW verzi na cenu té 63 kW a zvýšit tak konkurenceschopnost?!!!
lukas13
Je fakt že posuzovat toto na domácí půdě Meganu je stejně směrodatné, jako odvíjet závěry ohledně kvality OII dle cen na českém trhu 😉
lukas13
Jenže pokud ten Golf projedeš, tak garantuji, že to nepoznáš. Zejména naladění podvozku je famózní. Z hlediska načasování tento krok VW považuji za takřka geniální - starý model vyladili k dokonalosti a díky ušetření prostředků na vývoj si mohou dovolit skvělé ceny. V době krize paráda. Původně jsem facelift z V na VI odsuzoval, ale s odstupem času musím VW vyseknout poklonu.
Avatar - "Brňák"
"Brňák"
Přesně!!! :yes:
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
Ronault.
2+2 =4, ale je to economičtější verze než 3+0=3 :yes:
Marketingový tah roku :yes: >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tam je ten problém - nebude řešit pár tisíc navíc...? To dělá kdo u auta za 280 000 Kč? 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Otázkou ale je, jestli je Focus opravdu lepší auto, když nemá klimatizaci a slabší motor. Jde o to, že jsou prostě detaily, kam patří klimatizace a i motor, které nedokáží být vykompenzované tím, že auto má komunikativnější řízení... obzvlášť na co komunikativní řízení u motoru, který pomalu ani nedovolí využít celý potenciál podvozku.
ericn
... opravdu, ale opravdu nevidím tu výhodu >😁

Focus III zrovna krásu nepobral, má podivný design, zmenší se mu kufr na použitelnou hranici, ořežou výbavu a navíc do něj nacpou přiškrcený motor 1.6 63kw? Za 329900? Tak to se mi snad jen zdá... >😁

Focus II FC byl nějvětší trhák v nižší střední třídě, kus pořádného auta se super jizdníma vlastnostma (dokonce i 1.6i se 74 kW) s rozumnou výbavou a pěknou cenou, ach jo...

Ford Quo vadis.... 😒
Avatar - Nerez
Nerez
Protože více stupňů, kratší zpřevodování, rychleji jde do otáček 😉
armanyk
Auto je pro mě vždy souhrnem všech vlastností, designem počínaje, přes podvozek a provedení interiéru (užitné vlastnosti), až po rozsah výbavy a poskytované záruky a servis, ale vždy v kontextu s cenou.
Zajímalo by mě, v čem je Fokus "jinde", proti třeba mnou zmiňovaným (a to je jen náhodný výběr, který nabízí lepší cenu a záruky).
Designem? Např. proti Bravu určitě NE! Interiérem? To už vůbec ne proti žádnému, které jsem zmínil. Výbavou? Cenou? Kvalitou?
Odpovězte si sami, já mám v tom jasno. Neprosazuji tady žádný konkrétní model, jen mě překvapuje přehnané Fordovo sebevědomí požadovat za holý model cenu, za kterou konkurence nabízí modely s rozsáhlou komfortní a bezpečností výbavou.
Srovnávám výkonově stejné motory od Fiatu, ta Alfa je na tom výkonem ještě o něco líp, je mladší, celkově by měla být sportovněji laděná, ale prostě netáhne tak jako Lybra.

Kde se v lidech bere to přesvědčení, že více stupnů = více dynamiky 😄 ?
Avatar - Nerez
Nerez
No, ale srovnáváš různá auta s různými motory. Uvidíš, že kdybys projel Bravo 1.4 s 6st. a 5st. tak 6st. bude dynamičtější.
Spotřebu má 6 st. Bravo lepší, s dynamikou je to přesně naopak.

Kamarád měl Lancii Lybru s motorem 2,4 JTD 103 kW 5 st. převodovka, vyměnil za Alfu Romeo GT 1,9 JTD 110 kW 6 st.převodovka a pocitově táhne Lybra mnohem lépe.
Avatar - Nerez
Nerez
No, osobně jsem s Bravem nejel. Ale podle mě musí mít Bravo se 6st. manualem lepší dynamiku než kdyby mělo 5st., protože 5st. má délší převody. Pokud to tak není, laskavě mě opravte.
Avatar - Nerez
Nerez
Mně se osobně nelíbil interiér jediného modelu Fordu za poslední roky. Zvenku Ford dělá spoustu krásných aut, které se perfektně řídí, ale ty nteriéry, děs běs...
Mino21
Souhlasim. Novy Focus se mi sice zvenku nelibi, ale kvuli tomu interieru bych si ho hned koupil 😄 Osobne mi prijde velmi dobry. Ale za ty ceny... no nevim.
pogo26
I proto je teď ve Francii základní Golf o 5 000,- Euro levnější než nejlevnější Mégane.
Avatar - H. Fuchs
H. Fuchs
Tady by ale bylo spravedlivé říct, že Golf je již výběhový model, který spíš morálně konkuruje FFII.
Avatar - H. Fuchs
H. Fuchs
paul77
souhlas
lukas13
Chci tím říct, že Focus a Golf stojí na většině západních trhů +/- podobně. U nás je Focus v základních výbavách výrazně dražší. Golf 1,2 TSi + paket Comfort (5 dveří + pár dalších maličkostí), klima i rádio v ceně, 340t. Do ceníku Focusu se již ani dívat nemusím.
Avatar - H. Fuchs
H. Fuchs
Taky znám lidi, kterým je líto připlácet za klimu, ale takoví si obvykle kupují nejlevnější fábky nebo thalie za 200 tisíc, a ne auto za 330. Za tuto cenu je podle mě dnes cokoliv bez klimy neprodejné.
webpaja
Bez ohledu na to, zda se člověku líbí nebo nelíbí nová generace FF si myslím, že nikdo, kdo oba modely reálně projede a nebude řešit pár tisíc navíc nedá přednost starému modelu.
Provocateur
Koupí to třeba ten, kdo chce lepší auto než i30, Ceed, Cruze nebo Bravo 😉
Vzhledem k tomu, že se stahuje každý gram na emisích bych se změny převodovky ani nedivil, konec konců Fiat dává 6-ti kvalt do Brava s motorem 1,4i 66 kW, bohužel i díky tomu je dynamika tristní ;-\
Avatar - Nerez
Nerez
A podle všeho dvojka vypadá a jezdí lépe než trojka. Ani já bych zde nic neřešil a bral dvojku :yes:
Avatar - Nerez
Nerez
Golf se 63 kW bude stačit spoustě lidí, i mně těch mých 66 kW v Astře stačí na to moje ježdění.
Jirik_auto.cz
ad 3. Chces tim rict, ze na zapad od nasich hranic neni Golf o tolik drazsi nez Focus, jak tomu je u nas, chapu to po zbeznem proletnuti ceniku Golfu a Focusu spravne?
lukas13
1. Nikdo zde nepláče, pouze svobodně vyjadřujeme svůj názor. Nikdo zde nekritizuje možnosti, alternativy. Jen návštěvníci serveru Auto.cz, fandové do aut a potencionální zákazníci kritizují Ford za to, že Focus je v ČR drahý. Toť vše.

2. Teorie s FoFoIII vs japonci je skvělá, až na to, že ten vybavený japonec stojí jako holina od Fordu. A ještě k tomu to jede. Tomu říkám moci si vybrat 8-s

3. Právě Ford s Focusem II patřil k těm progresívním na našem trhu, těm, díky nimž dnes můžeme auto koupit nejvýhodněji za několik desetiletí. Cena FoFoIII na našem trhu je úlet - nikde na západě není cenový rozdíl mezi FoFo III a Golfem tak obrovský.

4. Všechny generece Focusu považuji za vynikající auta (hlavě jedničku), v rámci možností mainstremového C segmentu dělaná pro řidiče. K FoFo III mám výhrady pouze ohledně interiéru, jinak je to po všech stránkách výborné auto. A proto nechápu, proč zrovna ty, velký fanoušek značky, obhajuješ tuto cenovou politiku Fordu. Díky ní budeme nových Focusů na našich silnicích vídat výrazně méně, že by si tento vůz zasloužil.
bojler_
:yes:
bojler_
Takže je podle tebe u auta podstatný hlavně rozsah výbavy? Mně se Focus nijak extra nelíbí, a už vůbec ne v interiéru. Přesto bych ho s ostatními jmenovanými nesrovnával ani náhodou. Focus je trochu jinde.
Fugi
No vidíš to, mě se třeba naopak interiér FF3 moc líbí a považuji ho (na rozdíl od prapodivné zádě verze hatchback) za velké plus tohoto modelu. Samozřejmě nemluvím o této "ekonomické" verzi bez rádia, ale alespoň o Trendu. O Titaniu nemluvě...
Fugi
Vzhledem k tomu, že dosud základní 1,6 77kW je 5 kvalt, tak se u verze se sníženým výkonem nedá očekávat nic jiného 😉
lukas13
Jenže na západ od nás není FoFoIII tak výrazně dražší než např. jeho největší konkurent Golf. V době, kdy konečně výrazně zlevňují i japonci (M2, Civic) jsou české ceny FoFo zcela mimo mísu.
jiriga
souhlaism s prvni vetou, ten interier je opravdu udesny....ale ne s druhou😄 se vsichni porad smali korejcum a jeich interierum, ale ti jsou ted optoti Fordu uplne jina liga. mi prijde, ze Ford ma nejakou krizi identity, neda se nej koukat ani zvenku ani zevnitr...cmax hruza, mondeo mi , prinejmensim v kombiku, prijde hrozne mastodoitni...no, brr
D.U.K.E.
nejvetsi ironii na tom ovsem pratele je, ze se stale nabizi focus II classic s motorem 1.6 74kW s velmi dobrou vybavou a s cenovkou 279 900, s paketem design se vejde s prehledem do 300 000 a neni co resit.....
King of rain
Úsměvné, pořád ty samé kecy....nechte Ford prodávat a pak mu vystavte vysvědčení.Každej si snad může koupit co chce a pokud si to najde zákazníky, tak proč to kritizovat.Jako že je konkurence levnější?Tak ať je...Ford nemusí, věřte že až bude muset, tak to udělá.On chce vydělat, jedno jakým způsobem.A pánové, nejsou tak daleké doby, co si člověk nemohl vybrat, nebyli možnosti, nebyli alternativy...o komančích nemluvě a vy to teď kritizujete.Znám lidi co nechtějí klímu, nechtějí tam nic navíc.Chtějí jen co nejrozumější cenu a Ford jim to nabídne.(+sleva u prodejce).Přijdeš k Japoncům...skvělá to auta, ale vše skoro v plné palbě.Poměr cena výkon bomba....ale borec chce něco levnějšího, nechce tam tohle a tamto.Prostě nechce...a tady tu možnost má a to je dobře.
Avatar - Well-being
Well-being
kdy se výbava této edice zlepší nebo cena sníží ...
armanyk
Když je tady Hyundai i30, Kia Cee'd, Chevy Cruze nebo Fiat Bravo, které za podobné peníze nabídnou podstatně více muziky (čti výbavy a výkonu), než focus.
Economy (socka) edition je to pouze výbavou a motorem, nikoliv cenou. :no:
paul77
No, na západ od nás se prodává Fofo III velmi dobře. U nás jsou ale zákazníci více citlivý na cenu... takže by to chtělo tuto verzi výbavy ještě tak o 20.000 zlevnit.
lukas13
Přesně. Umím si představit, že klimu a rádio ti nabídnou v showroomu jako bonus. Takže netlačíš cenu dolů, Ford ti místo toho nabídne výbavu (za 38 tisíc 8-s ), která je u mnohé konkurence samozřejmostí. Nicméně tím mnoho nových zájemců prostě nénalákají.

Když se podívám na nabídku konkurence, za 330t mnozí nabízejí velmi, velmi dobře vybavené auto. O normální, důstojné motorizaci nemluvě. FoFoII byl vloni v mém nejužším výběru vozu, při současné nabídce FoFoIII bych se ani neobtěžoval návštěvou prodejce.
Mirasr
Co je na tom EKONOMY? Žere stejně jak silější verze 1.6 a u ní se nedopláci za klima. Na rychlosti mi až tak nezáleží ale moje thalie má zrychlení 13s na 100, myslim že si nikdo pro ostudu neveme tenhle pekáč :no:
lukas13
Ford se patrně chce opět dostat mezi cenové štiky C segmentu, ale toto je, dle mého názoru, úplně špatně. Motor naprosto nedostatečný, příplatek za klimu neskutečný. Takže, pánové od Fordu, prosím znovu a lépe. :no:
Nicco
Asi sa novy Focus nepredava az tak dobre, ako boli ich ocakavania.
Nepodareny dizajn a vysoka cena robi svoje.
Za tu cenu radsej Golf.
petr.senky
fakt žejo, kroutím nad touhle nabídkou hlavou 8-s šílený tahy Fordu :no:
Pepis
Ani náhodou :no:
swifter
Právě že se poučil - ale v cenotvorbě, dobrá cena pro fanouše, kteří toho novýho fokála musí mít za každou cenu. Vždyť mu to natře i načipovaný HTPéčko! ALe někomu taky stačí Golf 63KW že.... >😁
bicak77
Tak tenhle stupeň výbavy je opravdu k smíchu. Jsem zvědav, kolik focusů bez klimy a "benefitem" snížení výkonu se může prodat. Zrychlení z nula na sto na úrovni Fabie HTP 51kw není už ani k smíchu, ale spíše k pláči ;-\ Focus se mi líbí, ale ne tento.....
Pokud bude nejslabší motor stále ve spojení s 5-ti stupni, tak by mohlo,
ale žádná sláva to nebude.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ten interiér je naprosto šílený. :no: Ford by se měl poučit u Škodovky, aby věděl, jak má vypadat interiér! :yes: