15 tisíc + batérie, to už sa cena môže blížiť avizovanej cene Nissanu Leaf, a to už je plnohodnotné auto, z tohto pohľadu je teda indická novinka sklamaním. Z tohto pohľadu to na masovú produkciu nevidím.
To nabíjanie je zvlášte - rýchlejším nabíjaním sa zväčší kapacita akumulátorov, že to zdvojnásobí dojazd?
Dizajn - dosť kontroverzný. Minimalistické okná predpovedajú minimalistický výhľad z auta, tiež by som to chcel vidieť po čelnom náraze. Zaujímavé línie mu nemožno uprieť, ale krásy rozhodne veľa nepobral. Škoda, že nie sú ešte žiadne fotky interiéru.
Uz se konecne probud. 20kE za Leaf je reklamni oblbovak, zcela mimo realitu. Ty indicke ceny odpovidaji zhruba ostatnim elektromobilum na trhu. Leaf je uplne mimo. Mikro Mitshubishi stoji okolo 30kE. Podobne ty Norske elektromobily. Z tohoto pohledu jsou indicke elektromobily uzasne levne. Mozna skutecne holy Leaf bude stat 20kE, jako reklamni tahak, ale pak se tam bude jeste carovat z cenou pronajmu baterii, takze cena bude uplne nekde jinde.
Tak uvidíme, možno máš pravdu. A možno nie. Ak splní slovo Renault, že elektrické verzie svojich áut dokáže predávať za cenu naftových, tak aj Leaf môže stáť oznámených 20 litrov. Potom sú všetky tieto vozítka predražené. A najmä Think, oni chcú zaplatiť predajom pár kusov snáď celý vývoj...
Kým sa do toho niekto nepustí vo veľkom (ako sa možno chystá Renault), tak ceny prijateľné nebudú.
Ostuda zapadnich automobilek je zavrsena. Indove, jeste nedavno jezdici na slonech, dnes disponuji technologii, ktera je pokrocilejsi nez technologie vetsiny sebevedomych zapadnich koncernu. Dokonce ti iiibr nejsebevedomejsi takovou techniku jeste leta mit v seriove vyrobe nebudou. To co mamuti koncerny s velkou hubou predvadeji dnes v konceptech s neurcitym datem vyroby, maji Indove v seriove vyrobe. Kolik jeste dukazu o tom, ze v uplynulem desetileti zapadni automobilky zily z podstaty a ostudne zanedbaly vyvoj, jeste potrebujeme aby se sefove tech mastodontu konecne probudili?
Na druhou stranu je možné, že brzy potkáš v nějaké evropské metropoli tento indický zázrak a nakonec zjistíš, že to má klasické olověné baterie. Totéž jsi tam mohl potkat 100 let tomu nazad.
Podle mně je to stejná PR bublina jako to vozítko na stlačený vzduch, psali o něm na jaře snad i slepičí noviny, zvidelnit se to je důležité. Že to je do nebe volající nesmysl je úplně vedlejší.
Žádná ostuda, to že jsou teď rádoby ekologické elektromobily v módě, to neznamená že jsou už konečně připravené konkurovat klasickým autům. Mimochodem třeba Golf electric se vyráběl už docela dávno, myslím se základem z trojkového Golfa. Nevýhody převažovaly, proto se neujal. Třeba na topení se tam používalo benzínové topení, protože jinak by posádka i baterky v zimě zmrzly. Stejně tak plno franzouzských pokusů. A když se spočítá ekologická a energetická náročnost výroby baterek a ekologická katastrofa a zamoření těžkými kovy všude kde se do nich těží suroviny pro výrobu, nejsou elektromobily ani zdaleka tak ekologické jak se zdají na první pohled. Jen znečištění generují nepřímo jinde...
Jen dotaz,byli už tehdy relativně dostupné Li-ion baterie?Vše tehdy záviselo pouze na těžkých olověných bateriích,v tom je ten propastný rozdíl.Tato technologie už uplatnění ve velkých aglomeracích přece jen může najít.
Diesel také byl znám dlouho,ale do osobmích aut měl cestu složitou a dlouhou.Vývoj baterií se prudce zrychluje,takže tenkrát bylo příliš brzy a právě teď už je třeba mít připravené projekty do budoucna.
To vieš, pre niektorých tunajších doba pred ich narodením snáď ani neexistovala, a čo nezažili, asi neexistuje, resp. o čom kdesi čítali, platí všeobecne a nikdy inak... >:D
Tady máš Falco jiný odkaz na Německo:[odkaz]
Je zajímavé,že i v tvém odkazu se píše o náskoku Japonců,za chvíli to budou i Korejci,kde dojde brzy k uplatnění elektromobilů.Další kdo tlačí na elektromobily je Izrael.Velké městské aglomerace v západní Evropě,myslím budou v dohledné době také zvýhodňovat elektromobily.
Tady jde spíše o to,že tradiční automobilky měli po léta velký vývojový náskok,dnes jsou všichni na stejné startovní čáře (Japonci už mají náskok).Proč?Kam šli prostředky na vývoj budoucích technologií?Každý směr je ale risk,uvidíme komu se co vyplatí.
To viz ze jsem to cet. Dokonce tam mam prvni diskuzni odstavec. To je uzasnej clanek a slovo od slova souhlasim. Plyne z nej, ze hlavni problem je na strane automobilek a statu.
No co ja vim, tak Tesla ma vyprodano na rok dopredu, Mitshubishi taky. Takze zajem urcite je. Ze se to dela zatim v tisiciovych seriich? No a co? Nekterych sportovnich aut se dela stejne mnozstvi a presto je koncern dela. Narozdil od nich ale elektropohony predstavuji budoucnost a drive ci pozdeji se jich budou delat milionove serie. Kde je psano, ze elektromobilu se musi od zacatku delat statisice. Zadna opravdu nova technologie nezacina v prvnim roku nasazeni statisicovou serii.
Jenomze dnes uz se rysuje velky problem zapadu. Az konecne nasadi novou technologii, tak uz v tom okamziku budou na trhu asijske automobilky se stejne vyspelou technologii. To je zasadni moment, protoze az dosud Asije vzdy dohanela zapadni konkurenty s nekolikaletou ztratou. Bohuzel zatim to vypada tak, ze s elektromobily to bude opacne. Evropa musi dohanet Asii. To znamena, ze uz od uplneho zacatku budou Asijke automobilky ubirat trzni pozice Evropanu. A to je dan za zaostavani. Nepremyslej co bude do konce roku, premyslej co bude za dva za tri roky.
Pánové, nezaměňujte moderní (Hi-tech) s ekologickými technologiemi! Za rychlý rozvoj ekologických či čistých technologii jsou většinou státní podpůrné programy. Právě jejich nastavení ovlivňuje nejen poptávku po těchto technologií, ale také nabídku. Pro žádný vetší koncern není dnes problém vyrobit kvalitní a plně funkční elektromobil, samozřejmě kromě baterii, jejíchž vývoj a výroba ovšem nespadá pod automobilky.
Hybrid. cz "Příznivci alternativních pohonů by jistě rádi viděli na ulicích tisíce elektromobilů už nyní. Faktem je, že k něčemu takovému není prakticky na žádné straně vůle. Masové rozšíření elektromobilů je tak spíše otázkou desetiletí, jak odhadují i někteří lidé z branže (především z Volkswagenu)."
VW jen reaguje na tržní prostředí, nemá jako automobilka povinnost měnit myšlení lidí, od toho má být ve společnosti někdo jiný.
Automobilky mysleni lidi meni denne marketingovymi nastroji. Neni to dlouho, kdy nikdo nechtel osobaky s dyzly, ale automobilky na nich zacaly pracovat a s pomoci reklamy to zmenily. Kdyz automobilky nemaji vuli komunikovat a nabizet elektromobily, nemuzeme se divit, ze jakoby "neexistuje poptavka".
Clanek ma pravdu. Zakladni problem je ten, ze neni vule. Ovsem treba rict, ze NEKDE, povetsinou mezi velkymi, neni vule. Protoze se zacinaji postupne rojit ti, kteri vuli maji. A ti si ukroji cast trhu elektromobilu na ukor tech co vuli nemaji.
Asi proste cítia potrebu byť za každú cenu iní. Tiež si myslím, že spraviť výrazné auto, ale hnusné jak cesta do roboty, je zlé riešenie. radšej by mali skúsiť niečo výrazné, ale milé, aby sa za nímkaždý otočil s úsmevom, a nie s prekvapením, čo je to za nechutnú príšeru...