Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

REVA NXR a NXG: Indické elektromobily příjdou do Evropy příští rok

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Indická firma REVA zveřejnila další oficiální informace o svých elektromobilech NXR a NXG.

Třídveřový čtyřmístný hatchback NXR (zkratka ze slovního spojení NeXt Reva) je poháněn elektromotorem, který napájejí lithium-iontové baterie. Ty se dobíjejí 8 hodin a zaručují dojezd až 160 km. Pokud majitel využije rychlejší nabíjení za 90 minut, akční rádius vozu se dle údajů automobilky prodlouží dvojnásobně! Při dobíjení za pouhé čtvrt hodiny se sníží na pouhých 40 km.

NXR je vybaven například bezklíčkovým vstupem, na přístrojové desce pak najdeme displej. Automobil má i řadu telematických funkcí. Řidič je například informován pomocí krátkých textových zpráv o nízkém stavu baterií a vzdálenosti k další dobíjecí stanici. Po registraci mu na jeho e-mailovou adresu chodí v měsíčních intervalech výpisy, jak ekologicky se svým vozem jezdí. Přijímá také výpisy o závadách, či platbách pojištění.

REVA nedávno zveřejnila krátkou informaci o možnosti dobíjení baterií přes SMS, ale detaily si nechala až do Frankfurtu. Jak tedy systém, který je nazván REVive, funguje? Zákazník, který při jízdě vybije akumulátory a jeho vůz se zastaví, se může telefonicky obrátit na centrum podpory. Operátor analyzuje dosavadní způsob jízdy vozu a okolní podmínky, na kterých je výdrž baterií také závislá a pak na dálku aktivuje rezervní množství energie. Během několika minut je tedy malý automobil znovu schopen jízdy na krátkou vzdálenost, například domů, nebo na místo, kde můžou být baterie dobity.

Ceny modelu NXR se v Evropě liší podle daňového zatížení v různých státech. Zákazníci budou mít také možnost koupit vůz bez baterií, které pak budou měsíčně splácet. Základní cena malé revy tak ještě klesne. Průměrně dosahuje 14.995 eur za verzi Intercity s Li-on bateriemi, které ovšem uvnitř chybějí. Za základní variantu City pak zaplatíte v průměru 9.995 eur, ta je poté vybavena klasickými olověnými akumulátory. Jejich hlavním negativem je nejen vyšší hmotnost, ale také menší dojezd, jen 80 km. Maximální rychlost je také nižší – 80 km/h, v městském provozu, pro který je NXR určen, ji však kvůli rychlostním omezením stejně nelze dosáhnout.

Model NXR by se měl začít prodávat i v Evropě na začátku roku 2010, malý elektromobil bude možné objednat na stránkách www.revaglobal.com již v době konání IAA.

REVA se zmínila i o chystaném dvoumístném roadsteru NXG (NeXt Generation), který je vystaven ve Frankfurtu jako koncept a jeho výroba začne zřejmě v roce 2011. Uvozovky jsou na místě, neboť se jedná spíše o velmi zvláště tvarovaný hatchback s výklopnou zadní stěnou a odnímatelným dílem střechy (targa).

Ten ujede na jedno nabití až 200 km a dosáhne maximální rychlosti 130 km/h, která je limitem na dálnicích v řadě evropských zemí včetně České republiky. Vůz disponuje stejnými funkcemi jako malý NXR včetně REVive. Pokud jsou jeho baterie nabíjeny rychleji, akční rádius se prodlouží na až na 400 km. Předběžná cena je stanovena na 23.000 eur bez akumulátorů, ale s měsíčním poplatkem.

Indická Reva Electric Car Company je společným podnikem indické Maini Group a kalifornské AEV LLC. Kapitál pro rozvoj projektu poskytly investiční fondy Global Environment Fund a Draper Fisher Jurvetson.

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
20. 9. 2009 23:20
Re: Pokoreny zapad
Automobilky mysleni lidi meni denne marketingovymi nastroji. Neni to dlouho, kdy nikdo nechtel osobaky s dyzly, ale automobilky na nich zacaly pracovat a s pomoci reklamy to zmenily. Kdyz automobilky nemaji vuli komunikovat a nabizet elektromobily, nemuzeme se divit, ze jakoby "neexistuje poptavka".

Clanek ma pravdu. Zakladni problem je ten, ze neni vule. Ovsem treba rict, ze NEKDE, povetsinou mezi velkymi, neni vule. Protoze se zacinaji postupne rojit ti, kteri vuli maji. A ti si ukroji cast trhu elektromobilu na ukor tech co vuli nemaji.
Avatar - Falco
20. 9. 2009 20:14
Re: Pokoreny zapad
Pánové, nezaměňujte moderní (Hi-tech) s ekologickými technologiemi! Za rychlý rozvoj ekologických či čistých technologii jsou většinou státní podpůrné programy. Právě jejich nastavení ovlivňuje nejen poptávku po těchto technologií, ale také nabídku. Pro žádný vetší koncern není dnes problém vyrobit kvalitní a plně funkční elektromobil, samozřejmě kromě baterii, jejíchž vývoj a výroba ovšem nespadá pod automobilky.

Hybrid. cz "Příznivci alternativních pohonů by jistě rádi viděli na ulicích tisíce elektromobilů už nyní. Faktem je, že k něčemu takovému není prakticky na žádné straně vůle. Masové rozšíření elektromobilů je tak spíše otázkou desetiletí, jak odhadují i někteří lidé z branže (především z Volkswagenu)."

VW jen reaguje na tržní prostředí, nemá jako automobilka povinnost měnit myšlení lidí, od toho má být ve společnosti někdo jiný.
19. 9. 2009 15:51
Re: Pokoreny zapad
To viz ze jsem to cet. Dokonce tam mam prvni diskuzni odstavec. To je uzasnej clanek a slovo od slova souhlasim. Plyne z nej, ze hlavni problem je na strane automobilek a statu.

No co ja vim, tak Tesla ma vyprodano na rok dopredu, Mitshubishi taky. Takze zajem urcite je. Ze se to dela zatim v tisiciovych seriich? No a co? Nekterych sportovnich aut se dela stejne mnozstvi a presto je koncern dela. Narozdil od nich ale elektropohony predstavuji budoucnost a drive ci pozdeji se jich budou delat milionove serie. Kde je psano, ze elektromobilu se musi od zacatku delat statisice. Zadna opravdu nova technologie nezacina v prvnim roku nasazeni statisicovou serii.
Jenomze dnes uz se rysuje velky problem zapadu. Az konecne nasadi novou technologii, tak uz v tom okamziku budou na trhu asijske automobilky se stejne vyspelou technologii. To je zasadni moment, protoze az dosud Asije vzdy dohanela zapadni konkurenty s nekolikaletou ztratou. Bohuzel zatim to vypada tak, ze s elektromobily to bude opacne. Evropa musi dohanet Asii. To znamena, ze uz od uplneho zacatku budou Asijke automobilky ubirat trzni pozice Evropanu. A to je dan za zaostavani. Nepremyslej co bude do konce roku, premyslej co bude za dva za tri roky.
19. 9. 2009 08:48
Re: Pokoreny zapad
Tady máš Falco jiný odkaz na Německo:[odkaz]
Je zajímavé,že i v tvém odkazu se píše o náskoku Japonců,za chvíli to budou i Korejci,kde dojde brzy k uplatnění elektromobilů.Další kdo tlačí na elektromobily je Izrael.Velké městské aglomerace v západní Evropě,myslím budou v dohledné době také zvýhodňovat elektromobily.
Tady jde spíše o to,že tradiční automobilky měli po léta velký vývojový náskok,dnes jsou všichni na stejné startovní čáře (Japonci už mají náskok).Proč?Kam šli prostředky na vývoj budoucích technologií?Každý směr je ale risk,uvidíme komu se co vyplatí.
Avatar - Falco
19. 9. 2009 06:30
Re: Pokoreny zapad
Drapalíku, ty psychopate, četl jsi to [odkaz] tak co ti není pořád jasné?

Co myslíš, kdyby začal zítra VW nabízet elektromobily, kolik by se jich do konce roku prodalo?