Měl by, ale u automobilové konfekce to zas tak doslova neplatí, nejsou to žádná grand turisma a už vůbec ne supersporty, žejo, ale normální převažedla na lidi a bagáž. Takže já rozlišuju svůj pocit nespokojenosti např. u Velosteru, který byl avizovaný jako kvazi-kupé se sportovním duchem, od tolerance vůči normální produkci. Nějaké ty dynamizující prvky pentlí designéři na běžná auta u Fordu, Renaultu, Opelu, tak proč ne u Kie. Prozatím se o něčem takovém dá trochu mluvit u nového Ria (když vynecháme povinné svaly nasazené na Sportage a Sorento) a s přivřeným okem u (dožívajících) Forte Coupé a evropského bratrance pro_cee'du. Na Riu je ta stylizace imho zcela v pořádku, protože se ukazuje, že podvozek byl naladěný pečlivě a dobře a bude schopen dalšího vývoje směrem ke sportovnímu chování. Není nutno ani vteřinu pochybovat, že Schreyer má na prkně (jestli ne už někde v modelárně a dál) něco s výrazně sportovnější koncepcí, protože sporťáky jsou jeho oblíbený šálek. Myslím, že brzy uvidíme ve Frankfurtu, co má za lubem. Je to celé samozřejmě posun filozofie designu značky, protože ještě před nějakými 5 lety stála na filozofii "cihly", ale v poslední době zřetelně sílí tendence ji dynamizovat.
Hyundai přišel s konceptem "modern premium" už někdy loni v zimě. V zásadě jde o to, že Hyundai se chystá těžit ze stále rostoucích prodejů a povědomí o značce a přesunout váhu prezentace z argumentu "cena" na argument "kvalita". Je to samozřejmě podpořené tím, že se v Asii a US velmi dobře prodává Genesis a (trochu kupodivu) také Equus. Už jsme se tady o tom bavili a mně se nechce to znova překládat, tady je odkaz pro anglicky gramotné: [odkaz] Je tam i zajímavá poznámka o aerodynamickém tunelu v Namyangu. O té dvouspojce už jsme si tady říkali několikrát: je z vlastního vývoje a už se montuje. Zatím jsem ale neviděl zprávu, kdy se objeví v produkci dodávané do Evropy.
Nevím co je k smíchu, představením i40 na toto pole Hyundai vstoupila, uvidíme jak se jí bude dařit, kvalitou zpracování a použitými plasty v interiéru se může Passatu směle rovnat. Pak už je to jenom o tom, jestli se někomu líbí uhlazené linie Passatu, nebo Fluidic sculpture Hyundai. Sám jsem na prodeje tohoto modelu zvědavý. Navíc nechápu, proč by ta která značka neměla mít ambiciozní cíle, takže váš posměšek není ničím jiným než důkazem vlastní hlouposti.