Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rozhovor Auto.cz: O budoucnosti Kia Europe s Benny Oeyenem

6. 9. 2011 • 20:27
115
18
Zobrazit náhledy (115)
Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio Kia Rio
Viceprezident Kia Europe pro marketing a produktové plánování nás nechal nahlídnout do budoucnosti korejské značky.

Letošní rok je pro Kiu obdobím velké obnovy modelového portfolia. Postupně na evropský trh přijde čtveřice nových modelů: Picanto, Rio, Optima a nakonec nový Cee’d.

Nová generace model Rio přichází v tří- a pětidveřovém provedení. Chystá Kia i variantu Rio kombi?

Benny Oeyen označuje tuto karoserii v segmentu malých aut za zajímavou variantu. V současné době se ale počítá jen s dvojicí hatchbacků a pro vybrané trhy mimo EU zase se sedanem.

„Problémem jsou výrobní kapacity,“ dodává. Podobná je i situace ohledně kombi odvozeného od modelu střední třídy Optima.

„Optima kombi by byl velmi zajímavý model. Výrobní linky ale jedou naplno, se dvěma karoseriemi bychom nemohli prodávat více aut než samotných sedanů.“ Navíc na rozdíl od tříprostorové karoserie má kombi výraznější prodejní potenciál jen v Evropě.

Rychle stáčíme řeč k nejdůležitějšímu z příštích modelů. Kdy se dočkáme nového Cee’du?

„Příští rok. V nové generaci se představí nástupce všech tří karosářských verzí.“ Pro_cee’d představuje čtvrtinu prodejů, hatchback a kombi se dělí o zbytek přibližně na půl. Jedná se tedy o úspěšný produktový mix šitý na míru evropským zákazníkům, Kia evidentně nemá důvod na něm nic zásadního měnit.

Později se náznakem dozvídáme i přibližný nástin růstové strategie. Ročně se v Evropě prodá stabilně kolem 100 tisíc Cee’dů: „90 % z nich ale kupují soukromí zákazníci. V daném segmentu přitom fleetoví zákazníci tvoří zhruba 35 % celého trhu.“

Na co dalšího se můžeme u Kie těšit? Chystají se modely, které nemají alternativu u značky Hyundai?

„Takový model už máme – Soul,“ usmívá se Benny Oeyen. Opět s odkazem na vytížené výrobní kapacity vylučuje, že by Kia v dohledné době představila další novou modelovou řadu nebo se vydala mimo zavedené segmenty. Jak je to v obecné rovině? „Základní filozofie je jasná: sdílet s Hyundaiem co nejvíc dílů pod povrchem a zároveň mít co nejrozdílnější design. Kia sází na emoce a dynamiku, a proto má firemní barvu červenou – Hyundai s modrým logem plní úlohu dostupné prémie.“

Týká se sportovní směřování Kie jen designu nebo i zaměření budoucích modelů?

„Nejprve jde o výraznou stylizaci aut.“ V další fázi se Kia zabývá možností sportovnější varianty některého ze stávajících modelů – tím máme rozumět vstup na pole hot-hatchů.

„Jako samostatný sportovní model připadá do úvahy sedan, kupé a kabrio,“ nastiňuje Benny Oeyen vzdálenější budoucnost. Zatím není definitivně rozhodnuto, jasné ale je, že podobný vůz nepřijde dřív, než bude kompletně obměněno celé portfolio masově prodávaných modelů.

V Americe už Kia prodává hybridy, kdy se dostane hybrid na evropský trh? „Příští rok na jaře přijde vedle benzinového a dieselového motoru i Optima Hybrid.“ Kia se tím zařadí k několika málo automobilkám, které umí nabídnout v jedné karoserii tři různé druhy pohonu. Podle reakcí se pak rozhodne o uvedení dalších hybridů. Kromě toho korejský koncern připravuje také vlastní elektromobil.

Na závěr máme připravenou až téměř filozofickou otázku: Jak se stavíte k pohonu všech kol v tradičních typech aut jako sedan, kombi nebo hatchback?

„Osobně jsem příznivcem takových vozů, ale trh na ně reflektuje jen lokálně. V zemích jako Švýcarsko, Skandinávie nebo jih Německa je o ně velký zájem, v celkových počtech se ale jedná jen o malé procento trhu.“

Co to znamená konkrétně? Kia tyto varianty nezavrhuje, nyní má ale 4x4 jasnou prioritu u SUV. Prodejní statistiky navíc dokládají, že i u SUV ne všichni zákazníci vyžadují pohon všech kol. Proti nasazení 4x4 do běžných vozů navíc hovoří omezení vnitřního prostoru kvůli středovému tunelu nebo zvýšení spotřeby paliva.

Tato odpověď může být i vysvětlením strategie dalších automobilek. Benny Oeyen totiž před nástupem ke Kii pracoval v podobných pozicích i u Fordu a u Mazdy.



Související články

Témata
Avatar - Katikakus
6. 9. 2011 23:53
Re: vtip dna
Takze jste na tom ted oba stejne... >:-[]
Avatar - Katikakus
6. 9. 2011 23:52
Re: Kupecké počty
A jak to souvisi s tim, co jsem napsal???
6. 9. 2011 19:39
Re: vtip dna
Ztratil jsi poslední soudnost?
6. 9. 2011 17:13
Re: vtip dna
Passat je prémie ?
6. 9. 2011 16:34
Re: Kupecké počty
Jeden kamarád má hodně věrohodné informace,jak od škodovky,tak od Kie. :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku