Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Designový trojboj: Nissan Qashqai vs. Renault Koleos vs. VW Tiguan

Tři SUV po faceliftu, tři designové koncepce. Který výrobce to udělal nejlépe?
Zpět na článek
25. 9. 2011 09:58
25. 9. 2011 12:18
25. 9. 2011 10:11
26. 9. 2011 16:51
25. 9. 2011 10:31
26. 9. 2011 23:22
25. 9. 2011 10:44
25. 9. 2011 10:58
25. 9. 2011 14:04
25. 9. 2011 11:00
neregistrovaný "bukowski"
25. 9. 2011 11:59
26. 9. 2011 16:54
25. 9. 2011 11:22
25. 9. 2011 14:47
25. 9. 2011 15:10
25. 9. 2011 15:59
25. 9. 2011 16:22
25. 9. 2011 16:40
25. 9. 2011 17:14
25. 9. 2011 17:19
25. 9. 2011 19:58
25. 9. 2011 20:55
26. 9. 2011 23:50
26. 9. 2011 00:10
26. 9. 2011 16:49
25. 9. 2011 09:58
Souboj?
O souboji se dá mluvit v případě, že protivníci mají alespoň nějaké minimální vzájemné šance - tady se spíše jedná o popravu Koleose. Je až k nevíře, že "francouzský" renault použil tu nejhorší možnou variantu "korejského" designu. Přičemž nově nastupující generace jiných "korejců" - hyundai čtyřicítek - dokazují, že úspěch a krása jsou možné. To však Koleos sveřepě popírá. Takže zbývají dva, kteří ten souboj mohou skutečně podstoupit - Nissan a VW. Tady to bude opět jen a jen o osobních preferencích - zda "muskulaturní" a rádoby drsný výraz Nissanu či uhlazený "tradiční" VW. Jinak pokud by šlo čistě o technokratický přístup k bodování z pohledu dodržení tradiční linie a její posunutí výš - měl by vyhrát potomek vlkohrádčího klanu - je konsekventnější.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2011 12:18
Re: Souboj?
No právě. I na můj vkus je Tiguan přehnaně uhlazený, zaoblený (mimo naroubovanou masku).
25. 9. 2011 10:05
Nissan to vymyslel
Nissan je originál, ostatní jsou více či méně povedené kopie.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pelikoš
26. 9. 2011 16:51
Re: Nissan to vymyslel
jojo,jak řikáš
Avatar - kosmonaut
25. 9. 2011 10:11
Nissan
Tiguan vypadá otřesně, Koleos je pak naprostá katastrofa. Takže ačkoliv se mi dvakrát nelíbí, vizuálně to tady u mě vyhrává Nissan. ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2011 10:30
tiguan ma bocny profil jak ruske auto z roku 1988
ale kedze dizajn je vec vkusu niekto ma zase ten isty nazor na nissan alebo renault.

dizajn je velmi subjektivna vec, takze ked mam povedat moj osobny nazor mne sa najviac paci nissan, renault je celkovo dizajnovo najslabsi ale bocny profil ma velmi slusny, celkovo jasne vedie nissan, tiguan s koleosom su daleko za nim a faceliftom tiguan podla mna este viac stratil ako ziskal.

celkovo jasna volba nissan aj ked to nie je ziaden super vysledok ked ho clovek porovnava s takymi krabicami ako koleos a tiguan ;-)

chcelo by to porovnanie nissanu s niecim poriadnym
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pelikoš
26. 9. 2011 16:52
Re: tiguan ma bocny profil jak ruske auto z roku 1988
;-) >:D
25. 9. 2011 10:31
Asi Tiguan
Jenže...zase tak ceněný vítězství to nebude.
Koleos je naprostá katastrofa a já osobně bych se asi styděl takový auto koupit (pokud mě tu začnete kamenovat, že má dobrou techniku, tak naprosto stejná je v sesterském modelu od Nisanu). Vedle toho Tuscon vypadá jako rovnocený a možná i zdatnější soupeř.
Qashqai už na sobě dává znát svoje léta.
A tak Tiguan? Který před FL vypadal podle mě líp a teď je z něho cítit spíš snaha o unifotmiru,než o posun dále.
Rozbalit vlákno
1
26. 9. 2011 23:22
Re: Asi Tiguan
To je prave vec pohladu. Q+2 vs. Koleos = zhodna technika, rozmer, ale za design si pri Q priplatis cca 8000EUR. Potom uz len zostava na zvazenie, ci design za 8 litrov stoji za to.
Tiguan nepoznam, nejazdil som v nom. Cenovo je na urovni Q+2.
25. 9. 2011 10:44
ASX
No mezi temahle by u me vyhral asi Qashqai, ale jinak v tehle tride rozhodne ASX :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - m.z.
25. 9. 2011 10:58
Re: ASX
U mě vyhrává Tiguan.
neregistrovaný "bukowski"
25. 9. 2011 11:00
Re: ASX
:yes:
Avatar - pelikoš
26. 9. 2011 16:54
Re: qashqai
proti mtsu je výbavou,velikostí designem,zkrátka vším podle mě dál a propracovanější...
Avatar - nalimer
25. 9. 2011 11:22
Po facelifte
Cenim si, ze sa recenzuju auta podobnej kategorie, ktore presli faceliftom. Davat sem ix35 ci Sportage je nezmysel, su to auta o 3-4 roky mladsie vo vyvoji.
Uprimne, neoldujem tejto kategorii auto. Ani mestske a ani terenne auto. Z kazdeho trocha.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2011 11:59
Jednoznačně...
Qashqai. Tiguan mě vůbec nenadchl, Koleos je taková splácanina...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - zdravy rozum
25. 9. 2011 12:02
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2011 12:14
Re: Designový trojboj: a vyhrál čtvrtej - Kia, a to po všech
Ani náhodou...
Avatar - zdravy rozum
25. 9. 2011 18:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - levap.kesip
25. 9. 2011 12:40
Každý názor má váhu
Faktem je, že hodnotit design je jednoznačně individuální záležitost a těžko lze někomu říkat co se mu má líbit, která křivka na daném autě je nejlepší či jaký je správný sklon zadní partie vozu. Módní trendy nás všechny strhávají a my se vezeme s těmito názorovými proudy, a proto se i my přizpůsobujeme, ale naštěstí si máme možnost vybrat.
Již v roce 2007 jsem šilhal po Qashqaii, který mne učaroval pěknými tvary, ale jeho prostornost pro mne jako vysokého řididiče je nepřijatelná a z mého pohledu je to vůz nižší třídy na vyšším podvozku. Samozřejmě je zdařilý i facelift a jeho oblíbenost je neodiskutovatelná.
Na druhé straně stojí Tiguan, který je miláčkem spousty řidičů, ale i novinářů, tedy zde si dovoluji říci, že je nám hodně podsouváno jak má tento chlapácký vůz vypadat a je jistým vzorem. Boční profil vozu z mého pohledu docela vystihuje názor jiného diskutéra "topper1982". No položil jsem si otázku jaké by to bylo hodnocení v případě, že takový vůz přivedl na svět např. Fiat. Můj názor je na tento vůz vesměs pozitivní, ale tvary jsou trochu nudné a to platí i pro strohost palubní desky a středového tunelu, pokud se dá tak vůbec nazvat. Pro ty co hodnotí jen design, tak pžidávám, že svezení v tomto voze nepřináší výhodu vyššího posedu, protože řidič sedí zasunut pod palubovkou a celkově stějně vysoko, ne-li níže než ve voze Golf plus.
No nakonec jsem si nechal Koleose, který je svým vzhledem úplně jinde, nejsem přesvědčen úplnou krásou, ale jisté kouzlo má. Zde bych jen rád upozornil, že boční profil zejména přední partie je přizpůsobená účelností velkého nájezdového úhlu, a proto by měl stát proti němu Tiguan v provedeni Track and Field se stejným tvarem spodního spojleru. Leckdo by byl překvapen podobností bočního profilu této partie vozu s Koleosem. Problém je, že tato varianta Tiguanu je minimálně prodávaná, tedy většina zájemců jezdí ve voze provedení Sport and Style pouze s předním náhonem...... Ale nazpět ke Koleosu, který je tak trochu jako bublina na čtyřech kolech resp. podvozku celý převzetý (na chlup) z Nisan X-trailu. No když jsem jej viděl poprvé na obrázku,myslel jsem, že je to jen žert Renaultu, ale ve skutečnosti vypadá lépe než na fotografiích, bohužel patří do této kategorie vozů. Oproti Outlanderu, který vypadá na fotografiích špičkově, ale můj soud a nad tímto autem není v jeho prospěch, když jej vidím v reálu. No abych nezakrýval, tak jsem si to "ošklivé kačátko" Koleos po všech úvahách zakoupil a zatím nemám vnítřní problém s rozhodnutím, které jsem udělal před více než půl rokem. Byl jsem překvapen i reakcí okolí, která vůz prakticky neznala. Můžete vidět více reálných foto na "
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2011 13:15
Väčšine je to jasné!
V tomto prípade je to myslím jasné. Síce sto ľudí = sto chutí, ale tu musím priznať, že Tiguan to vedie s míľovým náskokom. Dizajnovo mu z tejto dvojky nedokáže konkurovať ani jeden. Tiguan je totiž jeden z najvydarenejších VW vôbec (spolu s Passatom CC a Sciroccom). Takže dávam palec hore, ale neteším sa na tie onanie v diskusii teraz od tunajších VW fanatikov.

PS: kabíny majú všetci traja veľmi slabé... ;-)
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2011 14:47
VW
U mě to bude asi VW a to díky své vyváženosti. Nissan má katastrofální vnitřek, VW katastrofální zadní část, Renault katastrofální přední část vozu. Ale i kdybych si kupoval VW, tak bych s nákupem spokojen nebyl. VW by měl zapracovat na zadní části, zlepšit design vnitřku a samozřejmě jako oba konkurenti zapracovat na spolehlivosti.

Jinak pro všechny tyto vozy platí, ničím nepřekvapí, ničím neurazí.
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2011 15:10
Koleos
Tuto kategorii vůbec nemusím. Tyto auta si po stránce designu nemusejí co vyčítat, ale vítězí Koleos svým alespoň lepším nájezdovým úhlem.
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2011 15:30
tady je to jasný,
aspoň pro mne. stejně jako někteří jiní nejsem ani já zastáncem téhle kategorie, nicméně čistě z hlediska designu tady vede Tiguan - jako snad jediný zástupce dává jednoznačně najevo kam patří. Facelift mu hodně pomohl, je to vypiplaný do mrtě. Koleose jsem naživo viděl asi 3x, asi není moc populární a ani se nedivím. Zaráží mě popularita Kaškaje, tohle auto se mi nikdy nelíbilo - ani ryby ani rak, prostě HB na velkých kolech, tvarově neuchopitelná směska + krysí ksicht, ani z hlediska vnitřního prostoru neoslní..nechápu, co na něm lidi vidí. ...možná protože je jako jediný rodinný auto od Nissanu (sbohem almero, sbohem primero..) v dnešní době - což je teda tragédie.
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2011 15:59
MISTR K.O.
No, to je teda neděle, porovnávat vizualitu kompaktní mainstreamové crossky, kompaktního supermainstreamového esuvečka, s kolosální produktovou parodií nejen na sebe sama (to je poklona) ale též na soustavné čínské tlaky dobýt eurotrh.

Tak popořadě - mistr Qvé - umanutě evropský design bez špetky jiskry, design příliš zatěžkaný opravdu těžkými křivkami a jakoby všude tak trochu přetékávajícím masem, auto působí ospale a navzdory barevné TV reklamě až... lenochodsky. Nic vzdálenějšího od klasiky, tedy od mixu italského šmrncu, německé dotaženosti a francouzské nonšalance v podstatě v Evropě neexistuje. Je to taková klasická šedá myš silnic, neurazí, ale ani nenadchne. Popravdě uznejme, že lidí, které bychom mohli také takto charakterizovat, je hodně, je mnoho. A tedy zde hledejme odpověď po vysokých europrodejích. Body za vizáž - 6 z deseti možných.

Mistr TG - zde není nutno se moc rozepisovat. Je to Volkswagenovská klasika, klasika, která netápe a nedomnívá se, že auta se vyrábí výhradně pro lidi do dvaceti let. Modernizací TIGI dorostl, zvážněl, zdůstojněl. Jde o referenční vůz třídy, v podstatě v mainstreamu včetně supermainstreamu jediný ve třídě, který má styl a nepůsobí jak hrouda hrachové kaše na greenu. Negativa? Sdělitelná žádná, osobně jsem jen čekal, že s modernizací přijde i trochu ostřejší zahranění karoserie, ale to je taková estetická nuance, jako dvojí kolibří mávnutí křídly na Sahaře... Body za vizáž - 9 z deseti (třídně) možných.

Mistr K.O. Těžko cokoli psát, pravděpodobně jedno z nejvýraznějších zklamání tohoto století. Zde v dalším odkazuji na názorovou brilanci kolegy Ozawasana, totiž byl to on, který si povšiml, že současná korejská produkce je evropštější, pro oko evropana travitelnější, než produkce koleosální... a to už za hlubokou úvahu stojí. Body za vizáž? No, zde snad musím požádat o možnost užití bodů jaksi záporných, tedy - mínus devět z mínus deseti možných.

P.S. Ten bodík má Koleos za zadní lampy.

BRAVWO (to je myslím výmluvné dosti) :yes:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Frasier
25. 9. 2011 16:22
Re: MISTR K.O.
Tá časť kde popisuješ Qashqai sa dokonale hodí práve na ten Tiguan. Mne osobne sa najviac páči dizajn Qashqai-a, Tiguan je pre mňa presne to čo píšeš v prvom odstavci, teda "klasická šedá myš silnic, neurazí, ale ani nenadchne" a Koleos ani neberiem ako Renault, beriem to skôr niečo ako "naša sestrička má vyvinuté SUV-čko tak hoďme naň znak Renaultu a predávajme ho aj tu".
25. 9. 2011 16:40
Re: MISTR K.O.
Nechci nyní zahajovat bratrovražednou válku o tom, kdo je v tom za šedou myš a kdo ne, ale Míro, pochop, co se ti více líbí, to tu nikoho nezajímá, my se tu snažíme konfrontovat horní automobily v jaksi pohledově obecné objektivní rovině.

Snad jen krátce, skutečnost, jak svojí práci dotahují ti nejlepší je pěkně vidět na tomto snímku, ten pohled doslova uhrane, neboť je tam vidět ta filigránská práce na hmotách, na poměrech skel a plechů, no pohleď - [odkaz]

No a tu myšovitost zase spatříš zde, je v tom dokonalý "nerukopis", rozbředlost, nevidíš tahy designera, jen je to jakž takž pohromadě - [odkaz]

Renault, pozor, Miro, je RENAULT, to co nahoře vidíš, to je přesně to, co si tvůrci renaultů představují pod pojmem - SUV od Renaultu. Nebo se domníváš, že to snad Renault "vyrábí" nedobrovolně?
Avatar - Frasier
25. 9. 2011 17:14
Re: MISTR K.O.
Proste to chápem tak, že "do toho nedali všetko". Proste Koleos nie je to najlepšie SUV aké vie Renault vyrobiť, ak vieš čo tým myslím...
25. 9. 2011 17:19
Re: MISTR K.O.
Domnívám se, že vím :yes:
Avatar - Emel
25. 9. 2011 19:58
Re: MISTR K.O.
Hele, zrovna tady vypadá ten Qashqai dost dobře... řekl bych, že přiostřený předek po faceliftu je jeho nejsilnější část.
25. 9. 2011 20:55
Re: MISTR K.O.
Moc se mi nechce Koleos bránit, přece jen by si zasloužil jiný kabát. Jen trochu se mu pokusím pomoci. Z této trojice je jednoznačně nejlepší v terénu a tomu byl přispůsoben i design. V porovnáni s Tiguanem vyniknou kratší převisy a evidentně mnohem větší nájezdové úhly. K tomu technika z X-trailu a máte tady docela dobré SUV, které se dá použít i mimo město. Procento prodaných aut s pohonem 4x4 mluví za vše. Jen ten kabát a krejčí mohl být od Renaultu.
26. 9. 2011 23:50
Re: MISTR K.O.
my se tu snažíme konfrontovat horní automobily v jaksi pohledově obecné objektivní rovině - ale k comu je ta rovina vztiahnuta?
Aj design je nutne zrovnavat v zrovnatelnom. Ak budeme hovorit o, ako si napisal pohledovem, tak je to velmi subjektivne, ako vsetko v umeni. Ale design by mal spajat ucelovost a aj umenie.
Pokusim sa prirovnat ku krasokorculovaniu. Aj tam sa hodnotia povinne cviky a volne jazdy, technika a umenie.
Tu su zrovnavane SUV vozidla a ich design musi splnat aj funkcionalitu kladenu na kategoriu SUV.
Q a T boduju u ludi za umelecku cast, ale uz bocny pohlad nasvedsuje, ze sa s nimi nerata v nejakom miernejsom terene. Ich dlhe predne a zadne partie na to nie su urcene.
Naopak Q ziskava u ludi minusove body za to ako na pohlad posobi, ale prave pozdlzny profil auta naznacuje, ze v terene sa uplne nestrati.
Vysledok je na kazom osobne a zalezi uz len na osobnych prioritach.
U mna je hodnotenie designu tychto aut vlastne nerozhodne. Raz ide krasa ide na ukor funkcie, inokedy funkcionalita prevazuje krasu. Tak si kazdy moze vybrat.
Avatar - pelikoš
26. 9. 2011 16:59
Re: MISTR K.O.
přesně,tygván (ten název je katastrofičtější nežli má nissan) je šedý,nenápadný auto bez nápadu.technika jistě není špatná,ačkoliv u koleose taky ne,ale je to jenom vw >:-[]
Avatar - Simcisko
26. 9. 2011 00:10
Zo skusenosti
V robotke mame TG1 a ja mam QQ2 v + 2 prevedeni. Ja milujem toho svojho a sef zase toho svojho...
Zasadny rozdiel je vsak v podvozku. TG je rozhodne o triedu lepsi ako Nissan. Mame vsak uplne ine motory (2.0TSI automat / 2.0dCi manual), plus ja mam predlzenu verziu a tak mi pride TG smiesne maly.
TG je vsak ovela pevnejsi, robustnejsi a celkova jazda je o niecom uplne inom.
Kedze vsak v QQ jazdim v obleku, potom ideme siesti na vikend do Talianska a dalsi vikend pevnejsi raftovacka, alebo bajkovacka a spime v aute... je to fantasticke auto presne pre mna - SUV. Krasny dizajn, variabilita priestoru, silny motor a radost a istota 4kolky...
Rozbalit vlákno
1
27. 9. 2011 14:30
Re: Zo skusenosti
...zkus benzin, to by ses divil kolik udela par kilo navic na predni naprave, najednou je Nissan "hravejsi", i kdyz na japonce maji benziny tedy priserne, tam je VW uplne nekde jinde. Diesel je ale o dost dynamictejsi...
Avatar - pelikoš
26. 9. 2011 16:49
jojo
je to tady...jak píše většina nahoře(až na pár nzkušených výjimek)jasný vítěz a miláček davu nissan qashqai ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
0