Nedávno představený Up!, což považuji za konkurenci Splashe, disponuje tříválcem o stejném objemu, ale s výkonem o 5kW větším. A papírovou spotřebou o jednu deci menší. >:-[]
Cenu můžeš odhadnout, nějaké proklamace zde již proběhly a 100% bude začínat pod Polem.
Tedy, jestli zde máme Polo za 240 tis ? tak Up! bude cca o 20-30 tis níž. Ještě pod ním bude malá škodovka. Ta by se měla dostat určitě pod 200.
Priamejsim konkurentom je novy Chevrolet Spark. Jeho stvorvalec 1.0 ma sice spotrebu 5,1 (no v meste 6,6 voci 5,9 u Suzuki), vykon 50kW a o 3NM vyssi krutak a nizsiu hmotnost, napriek tomu nizsiu maximalku a horsie zrychlenie. Splash nie je ziadne mini, ma 3,715m. V Splashi je tento 3-valec zakladnou motorizaciou, VW UP! ma 55kW v nie zakladnej motorizacii (tusim 44kW?).
Mal som na mysli sucasny zaklad (pri uvedeni na trh). Kazdopadne UP!u fandim, v MPV so znackou Skoda a pohonom na LPG by to bolo to prave pre mna. Horsie to vsak bude asi s cenou. Ta v pripade VW pri novych modelov zacina obvykle dost vysoko, zatial co napr. spominane Suzuki si to dovolit velmi nemoze, co je pre mna podstatne.
No on 3dv UP zatím zdaleka není konkurentem pro 5dv miniMPV Splash/Agila. Pokud jde o motor, tak zrovna od tebe bych nečekal, že se tu budeš ohánět suchými tabulkovými čísly. ;-) Japonci tyhle malé vvt motory umí. Jak pojede litrový Up zatím nevíme.
Po vymene starsieho 1.2 za 1.2 VVT bola zmena trojvalca nutna. Suzuki stlacilo spotrebu 1.2-ky z 5,5 na 5,1 a zaroven dvihlo papierovu spotrebu 1.0-ky z 5,0 na 5,1. Takze uprava trojvalca potesi. Osobne mam doterajsiu 1.0-ku. Vykon postacuje, no nizsiu spotrebu by som bral. Toto by som uz na LPG mozno neprerabal.