Škoda již má připravenou třetí generaci modelu Octavia a mohla by ji v relativně krátké době předvést. Na frankfurtském autosalonu to ČTK řekl šéf designu Škody Jozef Kabaň.
Jednoznačně vidím místo v segmentu MPV typu Peugeot 5008 a Renault Scenic. VW má sice svého Tourana, ale dát 750 tisíc za krabici, to může jen blázen. Kdyby Škodovka postavila auto kolem půl milionu, určitě by se našlo dost zákazníků.
Na druhou stanu tenhle segment spíš ztrácí, proto také asi dostalo přednost SUV Yeti, kde prodeje vypadají mnohem příznivějši. Škodovka prakticky nemá moc možností rozšířit modelovou řadu, krom již známých novinek (miniauto, sedan A-entry, Yeti XL) je tu prostor pro malý sporthatchback (konkurent Velosteru), již zmíněné MPV a něco na způsob Multivanu, jehož ceny taky atakují nesmyslné částky.
Tiež niečo na spôsob VW Caddy, ktorý tiež nie je z najlacnejších (Fiatu a Oplu, a Peugeotu a Citroenu sa vyplatí vyrábať prakticky identické autá), a to samé o triedu nižšie - (Fiat Fiorino/Citroen Nemo/Peugeot Bipper-dobrý nápad, poslabšia realizácia). Takisto chýba malý pick-up. Niet konkurenta pe C3Picasso, Venga a podobne a tiež sa divím, že športovo orientovaný Seat dostal opäť veľké MPV a Škoda opäť nie. A ako si spomenul, chýba niečo športové, napríklad ideový pokračovateľ 110R, Garde, Rapid - a pritom by nemuselo ísť o silové mašiny. Škoda tiež robila kabriolety, na starú Feliciu sa už ale zabudlo - a celý VW Group nič také v portfóliu nemá. Možností by bolo, ale Nemci držia Škodu nakrátko...
Tak Roomster Praktik se dá považovat za něco na způsob Caddy apod., i když samozřejmě s rezervou. Celá filozofie Škody je nabídnout co nejvíc místa za co nejméně peněz, proto je škoda, že leaderem na poli užitkových aut je rádoby prémiovka VW, přitom tenhle segment je velmi zajímavý (nízké náklady na výrobu, relativně velký a stabilní trh - soukromý a státní sektor). Cabrio je spíš přáním, Škoda nemá model, který by poskytl základ (Fabia moc malá, Octavia zas moc velká), navíc VW má v nabídce už Golf cabrio a A3 cabrio. Ale pokud přijde nějaké zajímavé "coupé", mohlo by dojít i na cabrio s cenou do půl milionu.
Jenže musímě být realisté, Škoda bude plnit funkci globální značky s value for money filozofií, příští modely se ponesou spíš v duchu uspokojení poptávky na asijských trzích (Čína, Rusko, Indie).
Mne stále niečo chýba medzi Fabiou a Octaviou. A žiadna "A-entry" to nespraví, tam chýba regulérny plnohodnotný model. Podľa mňa spravili blbosť, že Favorita a Feliciu neposunuli vyššie, že Fabia ostala v rovnakej veľkostnej kategórii ako Polo a Ibiza. V tomto prípade je veľmi ťažké jednotlivé modely dostatočne odlíšiť, aby sa navzájom nekanibalizovali. Podľa mňa mala byť aj Fabia liftback ako Octavia, a tiež na pomedzí tried ako ona (a ako aj Superb nakoniec). Lift s dĺžkou Golfa, s technikou o triedu dole, to už by mohlo byť o niečom. Nebila by sa s menším a luxusnejším Polom, ani s podobne "lacnou" športovejšou Ibizou. A sedela by do rodiny škodoviek lepšie ako súčasná Fabia. A na takom základe by nemuselo byť zlé ani kabrio. V tejto cenovej kategórii koncern nemá nič, a podobne aj kupátka, ktoré ponúka, sú niekde celkom inde.
Oživovanie 110R, Garde, Rapid sa nekoná a asi ani konať nebude. Na západ a vlastne aj na východ tie autá nikto nepozná/l, čiže tadiaľ cesta nevedie. Koncern bol dlhé roky bez kupé a teraz má relatívnu novinku VW Scirocco. Myslím, že Škodovke nedovolí nič podobné. A povedzme si na rovinu, Škoda už nie je dávno česká a čo VW nepovolí, to sa nekoná... ;-)
S postavením Škody máš pravdu. S tým druhým nie. Vzhľadom na to, že ŠKoda bola značkou zo socialistického tábora, tak boli niektoré vozy známe docela dosť, aj keď sa to so svetovými legendami porovnávať nedá. Taká 130 RS spôsobila vo svojej dobe dosť rozruchu aj na európskej úrovni.
Jistě nosné téma. Malý problém spatřujme v tom, že postavit něco proti Touranovi, to je velmi těžké. V segmentu v podstatě nic lepšího není, auto je dotažené takřka k dokonalosti.
Jinak, gango, pozor na ten alkohol v profilu, upozorňovat na to, že rád piješ alkohol, to je výsada velmi nevypitých prosťáčků... nezbývá než věřít, že když už se tedy pokoušíš pít, že je auto v garáži. Tak si říkám, co ho asi vede k tomu, že si ze všeho co může tvořit život mladého člověka, někdo vybere do profilu zteplalý pivo. Divný ne?
>:D Tak fajn. Já, že jsem v životě poznal jen dva druhy lídí - jedni, co to uměli a druzí co o tom jen kafrali... ;-) Obecně však říkám na plnou pusu - pryč od toho.
A ty se řadíš k těm prvním, nebo k těm druhým? Pokud jde o ten chlast, pak by asi bylo lepší k těm druhým ... "přeneseně". U těch aut, ... jsme tady většinou ti druzí tebe zřejmě nevyjímaje, ale tím nemyslím, že je to špatně, protože pak bychom tady těžko měli důvod diskutovat, né? :-)
Klaudius napisal ze uz iba, z kontextu je jasne ze vsetky. Bohuzial z touranu sa stala nevzhladna krabica a jedine crosstouran ju trochu ozivuje na rozdiel od konkurentov. Test autobildu tiez nepomohol k jeho reputacii.
Jo, to se z tebe snažím dostat už od začátku.
Zatím ses zmohl akorát tak na, "to není nejlepší, jiní jsou lepší, to nemůžeš vědět, neříkej hop, apod."
Všechno v tak obecné rovině, že mi to přijde až křečovité.
Máš problém se postavit za svůj názor a podpořit jej argumenty. ;-)
Nie si paranoidný? Celý čas sa smejem, jak tu kŕčovito riešiš mňa. Pritom si zatiaľ nič rozumného zo seba nevypotil. Ak pre teba nie je dostatočne jednoznačná formulácia "všetci ostatní v segmente", potom je zbytočné sa baviť o čomkoľvek. Buď sa prepracuj k vyššiemu levelu, alebo neotravuj. ;-)
To tvoje "všetci ostatní" je pěknej nesmysl. Což možná odhadneš i ty sám. ;-)
Já problém s argumenty nemám, nemusím se uchylovat k obecným nicneříkajícím výkřikům, jako to děláš ty. ;-)
PS: U Touranu řeší v první a poslední řadě všichni jeho cenu. Žeprej je moc vysoká, ale jak říkám já, řešit veřejně cenu auta znamená, řešit veřejně svoji peněženku.
on je tu miestny saso, vyryvac a prostacek spolocne s vyssie white lablem. Chodia sa sem hadat a nadavat ludom za svoj nazor ktory prejavili v diskusii.. Vytvaraju miestnu "kulturu" degesov.
Třeba Peugeot 5008 je výrazně lepší než Touran, zkus si je oba a pak srovnávej ;-) Já se rozhodl pro 5008 a vůbec nelituju. V Touranu jsem si připadal jak zpět ve Fabii. Nehledě na to, za cenu 5008 1.6THP Premium máš Touran 1.2TSI v social edition :no:
Proto by tu měla být Škoda s obdobným MPV namířeným proti P5008, C4 GP, R Grand Scenic a za podobnou cenu a trefí do černého. Touran je naprosto předražený malý MPV - hraje si na premiovku, kterou opravdu neni... :-(
Kedy ste chlapci, myslím tým teba ericn, taktiež toho "alkoholix" a samozrejme urapotaného Klaudia boli v salóne VW?
Aspoň, keby ste si naštudovali cenníky.
Tvoje porovnanie ericn:
Touran Trendline 1,2TSI 17 420,-€
Peugeot Premium 1,6L THP 24 800,-€
Tomu "tvojmu" Peugeotu dostatočne sekunduje Touran Highline 1,4 TSI za 23 740,-€ ... a ešte si na dorovnanie ceny k tomu dokúpiš v balíku xenóny, lepšie rádio,parkovačky zatiaľ čo v Peugeote tie xenóny "nevedou".
A až nabudúce, chcete porovnávať ceny MPV pozrite sa čo stojí Ford, Citroen(ten samozrejme porovnajte bez tých akčných zliav -6000,-€)
Tak jsem se podíval na akční ceny v Česku:
Peugeot Premium 1,6 THP 504 900,- Kč
VW Touran 1,2 TSI 409 900,- Kč
Furt Ti tam líta 100 000,- Kč...... t.j. cca 4000,-€
Ona tá 1,6 THP sa veľmi nepredáva a upravujú cenu modelu smerom dole, aby výroba motora bola rentabilná. Na Slovensku vyšli s akčným modelom 3008 za 18 000 tis. eur. čo je cca 430 tis. českých. Myslím dobre, ale tá 1,6THP má nejakú malú konštrukčnú vadu motora. Je o tom informovaná celá sieť servisov Peugeot. Nemusí sa to stáť práve tvojmu motoru, ale náhoda je blbec. Mne osobne majiteľ servisu radšej odporúčal diesel, prípadne ak stále trvám na benzíne, tak radšej VTi.
A čo sa týka zliav pri predaji? Toyota na akčný model mi ponúkla 5% okamžite , Ford dáva na akčný model tak 2%, u VW nakonfigurované auto 7%. U Peugeotu mi povedali: Pri odkúpení Vášho auta -1500 € z ceny(to bola vlastne akcia)
Kúpa auta je o jednaní. :-)
Nezlob se, ale to je zas jedna "babská povídačka". Je to poprvé, co to slyším a že si servisní technici moc pozor na pusu nedávají. Kdyby měl člověk dát na to, co se povídá, tak si nekoupí zhola nic. Stejně tak se povídalo, jak strašnej je motor 2.0TDi, mám ho 2 roky v OII s najetými 80tis km a šlape jak hodinky.
Ten samý předsudek slyším v podstatě na každý menší turbobenzín, např z líhně VW (prý je špatný haha). Dost pochybuju, že by v tomto případě BMW a PSA udělali špatný motor... 1.6THP je v pohodě a navíc má celkem přesnou 6st. převodovku, výměna za 1.6 VTI by byla dost nešťastná, už kvuli 5st převodovce (to je děs) a slabšímu "krouťáku". 1.6HDi jsem už měl v C4GP a neni to věru špatný kousek, ale jak BMP6, tak i co jsem měl 5st manuál jsou dost děsný.
Kyklop níže má i pravdu v tom, že do MPV se více kupuje diesel, nicméně když najedeš cca 15-20tis ročně, tak se ti prostě nevyplatí....
BTW tohle střední MPV je nejlepší co můžeš sehnat poměr/cena. Pokud by Škoda udělala dvojče Touranu a cena by byla o 30-50tis Kč níže, tak to bude trefa do černého a já za 3 roky o ní budu i klidně uvažovat ;-):yes: >:D
Zlý motor nespravili. Len sa vyskytuje tzv. "anomália s posunutou vačkou", ktorá robí problémy. Práve u toho HTP-čka.
Ja osobne nemám rád reči "jedna babka povedala...." ale toto bola debata s majiteľom, ktorý vlastní autorizovaný servis Peugeot, je podielnikom v ďalších dvoch servisoch a podielnikom veľkoobchodu autosúčiastok pokrývajúcu asi 1/3 trhu Slovenska. Bol to on - človek, ktorý dvadsať rokov jazdí výhradne BENZÍNOVÉ auta (BMW), ktorý ma presviedčal, že tento benzín nie. Radšej diesel.
No a tie 2,0 TDI vo svojich začiatkoch neboli určite synonymom spoľahlivosti. Prvý rok zavedenia znamenal od technikov Bosch-a verdikt - ruky preč od dvojlitra, kým sa to vychytá. Radšej spoľahlivý "traktor" v podaní 1,9 TDI.
S tými prevodovkami súhlas. Hlavne BMP6, ale keď už raz dali prachy do vývoja snažia sa to pretláčať ako sa dá. Myslím si, že jeden čas sa na Slovensku dalo GPicasso kúpiť v benzíne v akcii len s touto "nešťastnou" prevodovkou.
Môj názor na P5008 už poznáš. Považujem ho za vynikajúce multifunkčné kombi.
Mňa u Peugota zaujala 3008. Zopár iných drobností u vodiča, menší ale variabilnejší kufor.
1,6 HDI v meste jazdila slušne, i keď u toho 6st bolo potrebné častejšie radiť.
A tie diesle sa určite najmarkantnejšie predávali vo VW. Pokiaľ tu bol 1,9 TDI. Príchodom turbobenzínov sa situácia určite mení. I vo fleetoch, nie len kategórie MPV vidieť dostatok TSI-čiek.
Tak nech to THP nezarachotí a nech auto slúži na to, na čo má a nepretŕča sa v servise. Je jedno akej značky to bude. To nikdy neteší. :-)
Jestli Ti prijde obytna krabice s priplacnutym motorem dokonala, kazdeho vec. Osobne myslim ze uz uvedeni a-entry nebo jak se bude jmenovat model mezi fabii a oktavii povede jen presunu skodovackych zakazniku od jednoho modelu k druhemu. Jeji modely se mimo ceny nicim neodlisuji, porad stejne krabice. :no:
Ty jseš taky krabice! >:-[] No každopádně design je čistě subjektivní záležitost a tak názor na něj někomu vyvracet je už z podstaty věcy stupidita :-! O čem se ale diskutovat nedá je, že Touran, co do kvality a technické vyspělosti, ani po spoustě let na trhu v segmentu konkurenci prostě zdaleka nemá! :-!
Taky nazor na design nikomu nevyvracim , rikam kazdeho vec, ale dokonalost to urcite neni. A co do kvality nevim, ale sem pocitam i poruchovost, kterou urcite touran neoplyva. Nevim co si predstavujes pod pojmem technicka vyspelost zrovna u lidoveho auta ;-)
V segmetu malých MPV??? Tourana!!! ;-) Nic lepšího podle mě prostě v segmentu není! Technickou vyspělost reprezentovanou nejlepšími jízdními vlastnosmi,řízením,řazením,kvalitou materiálů,precizním zpracováním atd. Už jen když se do toho auta posadíš,kvalita na tebe dýchne z každého detailu. Nesnáším, když se posadím do auta a připadám si jak v dětské hračce postavené už na první pohled za účelem co nejnižší výrobní ceny... Ale na druhou stranu chápu,že jsou lidé,kteří si potrpí hlavně na ten design a cenu (i když až to jednou budou prodávat,tak se asi s ohledem na tu prodejní cenu zase budou mlátit do hlavy,že si nekoupili toho Tourana:)) ) a zbytek je až tak nezajímá... Každej jsme jinej,každej člověk má jiné priority a tak to má být :-)
Nejak jsem nikdy nezkoumal Tourana, ale kdyz porovnam treba fabii a po otci zdedenou 20 let starou Hondu Concerto na popojizdky do lesa tak si nejsem jist ze maji lide stejne vnimani kvality materialu ;-) Nevim jestli utekla u tohohle modelu kvalita jen me nebo i vyrobci. Treba z hojne pouzivaneho chromu kolem tlacitek na me z koncernovych palubek zadna echt kvalita nedycha, spis takovy laciny kyc. Ale jak rikas kazdy mame jiny priority a tak to ma byt ;-)
S tou prodejni cenou si myslim ze se pletes, Nejvetsi prodelek je vzdy pri prodeji u drazsiho auta. Cena se starim aut priblizuje. Treba pri koupy oktavky a pocatecnim rozdilu 100tis mezo I30, si myslim, ze za 6 let ten rozdil nebude vice jak 50.
Uz si niekedy rozmyslal aj nad tym, ze strohost tourana mnohych neoslovuje a to bez ohladu na jeho ine kvality a prednosti? Takisto moze byt pre niekoho zasadny problemom to, ze zadne sedacky treba vyberat von a nielen zapustit do podlahy. Kazdy ma ine priority, ale to si sam napisal na konci svojho prispevku ;-)
Ve třídě připadá (pro chlapa) do úvahy v podstatě jen Touran. Pokud mám na věc nahlédnout stylem, pak ano, Touran je jediné auto daného segmentu, které vypadá jako auto a nikoliv jako rozsvícenej lustr z Kamenického Šenova >:D
No lenže na štýle sa moc nepovozíš a pohodlia(čo je v tejto triede jedno z naj merítok) ti tiež ten štýl, neponúkne. Veď kto by čakal od ťahača štýl kupé? ;-)
PS: Nebola pred krátkym časom najštýlovejšia Altea? >:D
V tejto triede nie je ani jedno auto pre chlapa. Ani tá tvrdá Altea... Tieto autá sú v prvom rade pre rodinu a tej sa podriaďuje všetko. Takže ešte raz. Nikto súdny hádam nečaká od ťahača vlastnosti športového kupé. ;-)
Pokud se domníváš, že autem pro chlapa je výhradně sportovní coupé, pak se u tebe v rovině představ stala fatální chyba. Ta nit se přece táhne celým světem aut, od F500 až po Rollse. Jsou vozy víceméně dámské konfigurace a pak jsou auta takříkajíc chlapská. To neznamená, že nemůže nějaká elegantní dáma vysednout z MB-GL. Ale když se stodvacetikilovej špek souká do pětitostovky, to se holt líbí zase tobě...
Heeej, pozor! Za 120 kilového dôchodcu súkajúceho sa z kupéčka som tu svojho času dostal poučenie také, že som si chvíľu myslel, že som na geriatrii. Nikde som nepovedal/nenapísal, že za auto pre chlapa považujem iba športové kupé. Tak mi teda nevkladaj do písmen svoje fantázie. Na druhej strane mi predstava že niekto môže MPV(akékoľvek) konfigurovať a chápať ako chlapské auto, vylúdi len úsmev na tvári.
Tak ako ťahač je od začiatku navrhovaný na ťahanie návesov a je tomu podriadené všetko, tak predpokladám, že aj pri návrhu MPV jeho výrobca chápe, že je to auto pre RODINU a tomu sa podriadi všetko. Niekomu to proste ide lepšie, niekomu horšie. Taký je svet a život...
Žiješ v zajetí akčních filmů. Nikam nechoď daleko, zvedni se, a běž se podívat na sebe do zrcadla. Odtušuju, že zrovna ty bys měl být chlap, ne? No, tak si sám sebe představ, jak se soukáš buď do Scénika nebo do touranu. Já tvrdím, že v tomto segmentu je Touran to jediné správné chlapské náčiní. Zrovna tak si umím představit ženu ve Scénikovi.
Každé ráno sa súkam do Altei. Tiež som si naivne asi pred rokom myslel, že to je to jediné pekné, chlapské MPV. A ver že po roku to vidím trochu inak... ;-)
Dizajn scenica mna neoslovuje, ale mas tu este napr.zafiru, p5008, c4 picasso, atd...vyber je vcelku slusny a vobec si nemyslim, ze len touran musi byt ta spravna "chlapska" volba
Chápu že cokoliv patří pod křídla VW je pro tebe dokonalé nebo takřka dokonalé, ale s tím Touranem jsi se mírně sekl. Je to auto, které nikdy nevzbudí žádné emoce a nabídne pouze a jenom to, za co zaplatíš.
Konkurence přináší MNOHEM více. Králem asi zatím pořád průkopník Renault, hodně dobrá MPV umí nabídnout Ford atd...
Upřímně řečeno, ten váš "koncern" nemá žádné auto na úrovni C-Maxe (vůz na které nemá podvozkově ani Golf) nebo Berlinga (praktičnost)...
Jediné tomu podobné snad Škoda Roomster (není zlá), VW Caddy, Altea XL...
Toť vše. O praktičnosti Golfu Plus není třeba mluvit, to auto je zbytečné.
Takže budu rád, když si za pár let zajdu okouknout sportovní MPV škodovku abych potěšil sebe i rodinu. Zatím tedy pro mě vítězí Ford!
Musím ťa upozorniť, že ten Ford Ti skutočne ponúkne dostatok "emócií".
Samozrejme, že ak za emócie považuješ, že pri každej jazde ti stúpa krvný tlak a adrenalín, pretože ti opäť vŕzga palubovka, píska ukotvenie zadných sedačiek a sem tam sa ozve sedadlo vodiča. Plasty nelícujú, pri vysávaní auta zistíš, že na tom tapacírungu tak šetrili, že vidíš kabeláž auta. Takže ak ti takéto "drobnosti" nevadia budeš s Fordom spokojný. Jazdnými vlastnosťami si Ford a Touran môžu podať ruky. Ale pozor Touran tu má možnosť adaptívnych tlmičov, možnosť športového podvozku, či naopak zvýšený podvozok. A tieto možnosti a celkovo široké možnosti konfigurácie nikto neponúka. (teda pokiaľ viem Ford bude na tom asi z ostatných konkurentov najlepšie ale potom ta cena... .... možno viac ako u VW). U Forda sa oplatí vyberať akčné ponuky.
Tak držím palce pri výbere rodinného auta.
GTI Nezabudaj, ze Touran bol postaveny proti Zafire a nie Zafira proti Touranovi.
>:D >:D >:D
Suhlasim ale s tebou, ze Touranu sa da velmi malo veci vytknut. A este ked si zoerieme, ze nasledujuca verzia touranu bude mat dve verzie, tak to bude uplne super. V Principe konkurencia je to co potrebujeme ako zakaznici, a tiez vtedy pokial nas automobilovy priemysel zivi...
Na novu zafiru sa ale bude VW tazko odpovedat, uvidime co vymyslia.
Souhlas, Škodovce malé MPV vyloženě chybí. To, že má Škodovka hrát "praktickou" roli v rámci koncernu je bohužel, pouze a jenom, zbožné přání jejího marketingového oddělení. Jediná praktická věc v celém modelovém portfoliu značky je tak maximálně velký kufr u Oktávky a i tady by se dalo polemizovat zda je ten dlouhý a úzký "tunel" opravdu praktický. Když bych měl charakterizovat pozici Škodovky v rámci koncernu tak jednoznačně je to konzervativní značka s důrazem na lowend s velmi omezeným modelovým portfoliem. Škodovka se evidentně designem a technickým pojetím nejvíce inspiruje v Německu a ve Skandinávii. Nejvíce praktická evropská auta se ale vyrábějí ve Franci a tam by tedy škodovka měla hledat svůj vzor. Ovšem, pokud chce opravdu hrát roli toho praktického.... Seat na to jde částečně správně, jednoduše kopíruje italskou Alfu, bohužel na MPV 8-s
Škodovce chybí také nějaká dodávka, nástupce 1203. Divím se, že nebyl žádný vyloženě přímý nástupce - Favorit a Felicia Pick-up nepočítám, Fabia/Roomster Praktik už vůbec ne....
Jak skodovku nemam rad tak musim oponovat nemyslim si ze skoda pouze doplnuje WV.... naopak se stava pro WV docela zdatnym konkurentem ackoliv se to materince nelibi
Ono Skoda a MPV vobec nieje take nerealne. Nastupca Roomsteru by mal byt viac hranatejsi, a nie taky vystredny ako je teraz. Dlhsie sa sa uz spekuluje, ci bude dvojca Touranu. Ocakavam, ze to pride na trh koncom 2012 az zac 2013.
Otazne budu este kroky Renaultu, ze ktorym smerom posle Daciu. V principe nieje problem najst uz prve kresby logana s posuvnymi dverami vo forme MPV. A to je vyzva, na ktoru musi (mala by) Skoda(VW) reagovat.
Roomster pravděpodobně zůstane v tom samém segmentu, kde je. V posledních letech mu roste slušná konkurence (C3 Picasso, Meriva), takže by byla chyba, pokud by tenhle segment Škoda opustila bez adekvátní náhrady.
Súčasný Roomster nie je pr Merivu alebo C3 Picasso žiadny konkurent. Vypadá jak staré Combo a skoro tak je vo svete aj vnímaný. Ďalšia generácia má už byť pravoverným malým MPV. Teda vraj.
Nezadluženější stát v Evropě je Německo, nejzadluženější automobilka je VW - a rozhodující vliv v ní má stát. Ale vzhledem k tomu, že je Německo démonizováno jako superstát, nikdo si moc netroufá o tom psát. Jasné, němečtí jsou majitelé 90% časopisu i novin a to je síla.
To se potom vyrábí auta na dluh, hlavně aby byly kusy a VW bylo první na světě.
Ale proč je VW zadlužený, to už nenapíšeš, co? Že si půjčí prostředky k rozvoji výrobních kapacit, k zakoupení podílu v různých dalších společnostech a podobně... Tedy investice, které mu v budoucnu přinesou další kapitál. Aspoň si nemusí půjčovat na platy a materiál k výrobě...
Jednou to skončí i v Německu. Nevím kdy VW těch 85 mld. Euro zaplatí a z čeho když to pořád roste. Taky nevím kdy Německo zaplatí ty dva bilióny euro. Německo o 15% neplní kritéria o zadlužení.
Naposledy jsem ti věnoval dost řádků argumentačního textu. A nejen já. Bohužel, nebyl si na ně schopen vůbec nijak zareagovat.
Něco sis někde přečetl, zmotal dohromady a vypadlo z tebe co vypadlo. Nesmysl.
Letadlo tak možná z tvého pohledu. Že se nedožiješ splacení té půjčky.
Na čem funguje současná celosvětová ekonomika? Jo, je to to tvoje "letadlo". A co se tak povznést nad toto, pro tebe zajisté skandální, odhalení a zkusit rozlišit pojem, kdy jeden půjčku pravidelně splácí a ten druhej ne. Jaký je v tom rozdíl? Podstatnej, bohužel pro tebe, tak daleko ses zatím nedostal...
Hmm, to je zajímavá otázka... půjčka je příčina a dluh je následek, ale v daném kontextu v tom žádný velký rozdíl nevidím. Můžeš mi napsat svou interpretaci?
tak opať sa stalo čo som čakal ostatne ako vždy pod člankom značky vw group,sa opať spustila vlna mudrosti a pravd...ale bohužial,bohužial pre vas...koncer vw group je tak zly ,že ma auto prakticky v každom segmente ,predaje ktore možu mnohy len ticho zavidiet ....mne je jasne že hocičo čo vw spravi je zle hrozne,ale jedno viem aj ja sam,že sa to tak či tak bude predavať...Touran je možno bez emocii ,prakticky ,ale je to poriadne auto...niekto kupuje rozumom niekto očami...pre mna je sučasny scenic nepekny priam až lacno vyzerajuci...komu sa nepači stale tu su traja francuzi a potom ešte aj nemci,da sa vybrať aj medzi japoncami...