Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéfdesignér Škody: Nová Octavia už je hotová

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 14. 9. 2011 • 05:24
113
Škoda již má připravenou třetí generaci modelu Octavia a mohla by ji v relativně krátké době předvést. Na frankfurtském autosalonu to ČTK řekl šéf designu Škody Jozef Kabaň.

"Nová Octavia už je hotová. V principu co se týče designu, tak jsme připraveni na to vůz v krátké budoucnosti ukázat," uvedl Kabaň.

Druhá generace Octavie je v současnosti nejprodávanějším modelem značky. Přišla na trh v roce 2004, tedy osm let po první generaci.

Ve Frankfurtu Škoda ukazuje koncept MissionL, který by se neměl příliš lišit od sériové podoby šesté modelové řady automobilky, která půjde na trh v příštím roce. Od představovaného konceptu se finální vůz bude podle Kabaně lišit například jiným provedením zadních světlometů nebo klikami dveří. Vedle představeného liftbacku Škoda připravila i sedan pro indický trh. Ve hře je podle něj ještě další karosářská varianta.

Designéři Škody mají pro avizovanou produktovou ofenzivu značky v příštích letech připraveny návrhy dalších modelů. Podle Kabaně se zabývali například velkým sportovně užitkovým automobilem či velkoprostorovým autem, tzv. MPV. To ale neznamená, že je firma nakonec začne sériově vyrábět. "Je potřeba, aby produkty, které uvádíme na trh, měly nějaké logické odůvodnění," podotkl.

Ještě letos na podzim Škoda představí v Česku mini vůz příbuzný s VW up!. Příští rok by se na ženevském autosalonu mohla objevit sériová podoba MissionL.

Podle neoficiálních náznaků by poté na podzim mohla přijít nová generace Octavie.

Aktualizováno 14.9.2011 20:30: Výroba třetí novodobé generace Škody Octavia by měla podle neoficiálního, ale dobře informovaného zdroje začít na začátku listopadu 2012.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Škoda "Touran"
| 15. 9. 2011
Jak skodovku nemam rad tak musim oponovat nemyslim si ze skoda pouze doplnuje WV.... naopak se stava pro WV docela zdatnym konkurentem ackoliv se to materince nelibi
Avatar - abacus
Škoda "Touran"
| 15. 9. 2011
Zlý motor nespravili. Len sa vyskytuje tzv. "anomália s posunutou vačkou", ktorá robí problémy. Práve u toho HTP-čka.
Ja osobne nemám rád reči "jedna babka povedala...." ale toto bola debata s majiteľom, ktorý vlastní autorizovaný servis Peugeot, je podielnikom v ďalších dvoch servisoch a podielnikom veľkoobchodu autosúčiastok pokrývajúcu asi 1/3 trhu Slovenska. Bol to on - človek, ktorý dvadsať rokov jazdí výhradne BENZÍNOVÉ auta (BMW), ktorý ma presviedčal, že tento benzín nie. Radšej diesel.

No a tie 2,0 TDI vo svojich začiatkoch neboli určite synonymom spoľahlivosti. Prvý rok zavedenia znamenal od technikov Bosch-a verdikt - ruky preč od dvojlitra, kým sa to vychytá. Radšej spoľahlivý "traktor" v podaní 1,9 TDI.

S tými prevodovkami súhlas. Hlavne BMP6, ale keď už raz dali prachy do vývoja snažia sa to pretláčať ako sa dá. Myslím si, že jeden čas sa na Slovensku dalo GPicasso kúpiť v benzíne v akcii len s touto "nešťastnou" prevodovkou.
Môj názor na P5008 už poznáš. Považujem ho za vynikajúce multifunkčné kombi.
Mňa u Peugota zaujala 3008. Zopár iných drobností u vodiča, menší ale variabilnejší kufor.
1,6 HDI v meste jazdila slušne, i keď u toho 6st bolo potrebné častejšie radiť.

A tie diesle sa určite najmarkantnejšie predávali vo VW. Pokiaľ tu bol 1,9 TDI. Príchodom turbobenzínov sa situácia určite mení. I vo fleetoch, nie len kategórie MPV vidieť dostatok TSI-čiek.

Tak nech to THP nezarachotí a nech auto slúži na to, na čo má a nepretŕča sa v servise. Je jedno akej značky to bude. To nikdy neteší. :-)
Škoda "Touran"
| 15. 9. 2011
Nezlob se, ale to je zas jedna "babská povídačka". Je to poprvé, co to slyším a že si servisní technici moc pozor na pusu nedávají. Kdyby měl člověk dát na to, co se povídá, tak si nekoupí zhola nic. Stejně tak se povídalo, jak strašnej je motor 2.0TDi, mám ho 2 roky v OII s najetými 80tis km a šlape jak hodinky.

Ten samý předsudek slyším v podstatě na každý menší turbobenzín, např z líhně VW (prý je špatný haha). Dost pochybuju, že by v tomto případě BMW a PSA udělali špatný motor... 1.6THP je v pohodě a navíc má celkem přesnou 6st. převodovku, výměna za 1.6 VTI by byla dost nešťastná, už kvuli 5st převodovce (to je děs) a slabšímu "krouťáku". 1.6HDi jsem už měl v C4GP a neni to věru špatný kousek, ale jak BMP6, tak i co jsem měl 5st manuál jsou dost děsný.

Kyklop níže má i pravdu v tom, že do MPV se více kupuje diesel, nicméně když najedeš cca 15-20tis ročně, tak se ti prostě nevyplatí....

BTW tohle střední MPV je nejlepší co můžeš sehnat poměr/cena. Pokud by Škoda udělala dvojče Touranu a cena by byla o 30-50tis Kč níže, tak to bude trefa do černého a já za 3 roky o ní budu i klidně uvažovat
;-) :yes: >:D
Škoda "Touran"
| 15. 9. 2011
Až bude touran dokonalej tak my uz tu daaaavno nebudem....
Škoda "Touran"
| 15. 9. 2011
GTI Nezabudaj, ze Touran bol postaveny proti Zafire a nie Zafira proti Touranovi.
>:D >:D >:D

Suhlasim ale s tebou, ze Touranu sa da velmi malo veci vytknut. A este ked si zoerieme, ze nasledujuca verzia touranu bude mat dve verzie, tak to bude uplne super. V Principe konkurencia je to co potrebujeme ako zakaznici, a tiez vtedy pokial nas automobilovy priemysel zivi...

Na novu zafiru sa ale bude VW tazko odpovedat, uvidime co vymyslia.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku