Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda CX-5: První dojmy (video)

Po velké CX-7 a ještě větší CX-9 přichází Mazda s SUV kompaktnějších rozměrů. CX-5 míří přímo proti Tiguanu a Yetimu.
Zpět na článek
15. 9. 2011 10:15
15. 9. 2011 13:23
16. 9. 2011 23:29
19. 9. 2011 13:26
19. 9. 2011 13:41
19. 9. 2011 13:48
19. 9. 2011 16:06
15. 9. 2011 08:37
Největší hvězda autosalonu.
Nový model, nová konstrukce, nový motor, nová převodovka (nové barvy :-) ), kdo to ve Frankfurtu má? Těším se na praktické testy, zejména jsme zvědavý na automatickou převodovku Mazdy. Trochu postrádám bližší informace o systému pohonu AWD.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - kari.laz
15. 9. 2011 14:31
Re: Největší hvězda autosalonu.
UP! ;-)
15. 9. 2011 14:46
Re: Největší hvězda autosalonu.
O.K., čekal jsem, kdo to řekne :-) . Ale UP! byl představen už před autosalonem, takže to není stroprocentní premiéra ;-) .
Avatar - kari.laz
15. 9. 2011 15:56
Re: Největší hvězda autosalonu.
Kde?
19. 9. 2011 10:54
Re: Největší hvězda autosalonu.
[odkaz]
15. 9. 2011 08:53
miesto na zadnych sedadlach
podľa videa a obrazkov na : [odkaz]
je to s miestom na zadnych sedadlach prave naopak dostatok miesta
Rozbalit vlákno
17
15. 9. 2011 09:21
Re: miesto na zadnych sedadlach
Tak ten figurant asi nebude zrovna moc pořízek :-) ... Ale přesto - místo na zadních sedadlech je jedna z veličin, které si radši ověřím sám. Onehdy jsem si sedl do Yetiho a nestačil jsem se divit, jak málo místa je vzadu (mám 188 cm). Naopak ve Forestru bych mohl vzadu jet klidně 1000km. A nakonec jsem se v testech dočetl, že jsou to konkurenti a místa je v nich zhruba stejně....
Avatar - WinDiesel
15. 9. 2011 09:55
Re: miesto na zadnych sedadlach
V tom to je. Nakonec je to napsáno hned v podtitulku - CX5 bude konkurentem jak Tiguanu, tak Yetimu, a o to jde. Zdejší redakce splnila zadání/úkol a našla hnidu. Ode dneška budou všechny články napsané o CX5 zdůrazňovat krátké sedáky vzadu a málo místa (místa bych řekl je tam dost, sedáky jsou asi kratší).
Toho, že je to opravdu pěkné malé SUV s ultramoderní technikou, již si někdo nevšimne. Nicméně, jsem přesvědčen, že po úspěchu ASX uspěje i CX5.
Avatar - Katikakus
15. 9. 2011 11:53
Re: miesto na zadnych sedadlach
A pritom prave na sme.sk pisou ohledne mista tohle:
"Veľa miesta

S rozmermi 4540 x 1840 x 1670 mm je Mazda CX-5 typickým predstaviteľom kompaktných športovo-úžitkových vozidiel. Z priemeru vytŕča hodnota rázvoru osí kolies 2700 mm.

Kabína prekvapí ponukou miesta vpredu i vzadu. Batožinový priestor pojme v základnom usporiadaní rovných 500 litrov (vrátane schránky pod falošným dnom). Zadné operadlá sú delené v pomere 40:20:40 a jednotlivé časti sklopíte potiahnutím príslušnej páčky priamo v kufri."

Čítajte viac: [odkaz]
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
15. 9. 2011 12:12
Re: miesto na zadnych sedadlach
Tak jestli toto video, kdy se nepříliš vzrostlý redakor vtiskne do zadní řady za sedadlo, kde předtím seděl, má být důkazem... Ano, dokonce tisková zpráva Mazdy se mi snažila vnutit, že CX-5 má neprostornější zadní řadu sedadel ze všech konkurentů. Právě proto jezdíme na autosalony, abychom se ihned po představení přesvědčili, jak ta auta vypadají ve skutečnosti. V Hyundai a Kia je vzadu víc místa, v Tiguanu nejspíš taky. S Yetim je CX-5 pocitově na stejno, ale Mazda je zase o 30 cm delší. To není chyba, CX-5 musí být logicky menší než CX-7 a taky k tomu přidává ten velký kufr.
A nakonec i z toho vámi odkazovaného videa je jasně vidět, jak krátké sedadlo CX-5 má.
Avatar - Katikakus
15. 9. 2011 13:34
Re: miesto na zadnych sedadlach
Lukasi. Se 175 cm sice Rasto neni zadny cahoun, ale rozhodne ani trpaslik. Ze by se na zadni sedacky "vtisknul", jsem ve videu nepostrehl. Naopak jsem postrehl, ze mu pred koleny zustava nejakych 10 cm mista a nad hladou zhruba stejne prostoru. Takze do zadu si bez problemu a pohodlne sedne i vyssi clovek.

Ano, sedak je kratky.
15. 9. 2011 14:53
Re: miesto na zadnych sedadlach
Ad sedáky. Když dáváte dozadu dětskou sedačku, jsou daleko lepší krátké sedáky, protože pak dítě má nohy přirozeně dolů. Když je sedák dlouhý, opírají se nohy ještě o hranu sedáku a je to nepohodlné. Vím, je to subjektivní, ale vzadu dospělé prakticky nevozím. Chci tím také říci, že v Mazdě asi vědí, co dělají.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
15. 9. 2011 15:24
Re: miesto na zadnych sedadlach
To je taky pravda! Netvrdím, že je to selhání Mazdy, jde prostě o vlastnost daného modelu.
Avatar - WinDiesel
15. 9. 2011 14:03
Re: miesto na zadnych sedadlach
....... v Tiguanu nejspíš taky .........

pane redaktore, jak příznačné, jak ubohé. Nevíte, ale máte vymytý mozek jaksepatří takže se předem předpokládá že Tiguan prostě MUSÍ být lepší, co?

Opět jste zabodovat a potvrdil obecně panující názor, že auto.cz je dobře honorováno Škodou Auto a Volkswagenem.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
15. 9. 2011 15:22
Re: miesto na zadnych sedadlach
Tiguan opravdu není můj favorit a to ani z osobních důvodů, ani tak jak se nás snažíte obviňovat. Prostě v CX-5 vzadu není místa na rozdávání, stejně jako třeba v Mitsubishi ASX (a abych vás uklindil, Nissan Juke je na tom - nečekaně - ještě hůř :-) ). To samozřejmě ani není smyslem auta, které má pokojně existovat v nabídce své značky společně s dalším jen o něco větším modelem. V Mazdě snad ani nikdo při vývoji nemyslel na dlouhodobé plné obsazení interiéru. Ale když se v tom smyslu vyjádřím, tak je to hned špatně...
Svého času jsme měli stejně rozhořčené reakce stran menšího prostoru na zadních sedadlech Giulietty. Příznivci některých značek asi nesnesou, když se na autě najde byť jediný a ještě navíc nikterak významný nedostatek.
A zajímavé je, že například podobná a ještě důraznější výtka směřovaná na Citroën DS4 před rokem, žádná falešná obvinění v diskusi nevyvolala.
15. 9. 2011 18:02
Re: miesto na zadnych sedadlach
Pane Vaverka, to že najdete chybu na daných modelech, na to není nic špatného. Problém je v tom, že Vy ty chyby hledáte pouze na některých modelech a značkách a v dalších testech stále dokola chyby opakujete. Začněte hledat chyby na vašich oblíbených značkách, je jich tam více než dost, ale vy je evidentně přehlížíte, protože pro Vás nejsou důležité.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
15. 9. 2011 18:37
Re: miesto na zadnych sedadlach
Můžete dát příklad?
16. 9. 2011 09:49
Re: miesto na zadnych sedadlach
V podstate to mate jedno, oni by to take delali, kdyby za to dostali zaplaceno, tim samozrejme nechci rict, ze to delate ;-) Proste kazdemu se zavdecit neda...
19. 9. 2011 10:57
Re: miesto na zadnych sedadlach
staci sa pozriet na udelovania bodov v testoch ci pri porovnavackach. Vid posledne vase faux pas v tom divokom zrovnani scouta a forestra v ohodnoteni jazdnych vlastnosti. Bolo Vam to vytknute aj v diskusii.
Avatar - Ghostyx
19. 9. 2011 13:32
Re: miesto na zadnych sedadlach
Nemuze to byt az tak male, pokud srovnavam s CX-7 ve ktere je mista na zadnich z vlastni zkusenosti pri mych 185cm vysky dost a dost (v ramci konkurence SAV samozrejme) a pri vedomi, ze rozvor CX-5 je temer shodny s CX-7 a ze karoserie CX-5 je jenom o cca. 3cm uzsi a o cca. 14cm kratsi nez stavajici CX-7. :-|
Avatar - skejpa
19. 9. 2011 19:50
Re: miesto na zadnych sedadlach
:yes:
Avatar - skejpa
19. 9. 2011 19:54
Re: miesto na zadnych sedadlach
Budte v klidu, ne kazdy fanousek mazdy se kvuli ferove zminenem nedostatku rozcili :-) I na te fotce z prvniho prispevku tady v tom stromu je videt, ze tam zase tak moc mista na nohy neni. Jde hodne o to, co kdo povazuje za standard. Ja jel naposledy shodou okolnosti vzadu ve phaetonu a mista tam bylo 2x tolik. Jeste predtim v Getzu a mista tam bylo tak asi jako tady, mozna trochu min a stejne sme vklidu dojeli z pardubic az na snezku a zpet. Tak katastroficky to tady nevidim. Je to proste takove rodinne auto, detem ten prostor bohate staci (dospelim na kratsi vzdalenost bohate taky) a CX-5ka ma kupu dalsich vybornych vlastnosti, ktere tohle uplne zastinej, takze bych si s tim tolik nelamal hlavu. Naopak, jsem rad, ze jste na to upozornil, sam bych si toho ani nevsiml :-)
Avatar - Katikakus
15. 9. 2011 12:06
Re: miesto na zadnych sedadlach
Rastislav Chvala - figurant ma 175 cm.
15. 9. 2011 10:15
Palubka
...no docela mne zklamala ta palubka, i jsem o tom uvazoval, ale je to takovy temny cerny bez napadu, vidim v tom levnou ameriku, ale mozna fotky klamou, urcite si ji ale projedu a uvidime nazivo. I kdyz mozna bude lepsi pockat na novou CX-7, tedy doufam ze v EU bude.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ghostyx
15. 9. 2011 13:23
CX-5
Jo jo vypada to, ze se dilo zdarilo nadmiru. Jak exterier, tak interier. A co to? :-O Nesali me nahodou zrak? >:D Koukam, ze konecne to ma od vyroby parkovaciho asistenta dokonce i ve predu (fotka te tmave stribrne verze)... No to je teda siiiiila! :yes: Tak snad konecne soudruzi u Mazdy pochopili, ze je to ostudne pro znacku rozebirat kvuli tomu fungl novej autak na miste doruceni, kdyz to uz i soudruzi z Koreje pochopili a bez rizika dokur.eni (jak se to mnohdy u takoveho postupu delo) to budou montovat jiz pri vyrobe, kdy se logicky autak sklada a nikoliv ho slozenej znovu kvuli tomu rozebirat mistnimi "odborniky", jako v pripade CX-7. :-! Vyrazne to znevazovalo jinak tak skvelej autak, jakym bezesporu CX-7 je a to byla skoda. Tak drzim pesti ve snazeni... :yes:
Rozbalit vlákno
0
16. 9. 2011 23:29
cena
Netusite, jak to muze byt s cenou?:)
To auto me hodne laka, asi do jara pockam
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ghostyx
19. 9. 2011 13:26
Re: cena
Tipuji v max. vybave kolem 800 tis. Mozna o neco vice... Pokud by to bylo mene, tak by to docela prekvapilo... :-)
19. 9. 2011 13:41
Re: cena
Bude to asi konkurent Kugy, Tiguanu, Quashqai (nebo jak se to píše)... takže cena někde okolo těchto (asi lehce pod Tiguanem). Je zajímavé sledovat konkurenty, mají čerstvé cenové akce. Myslím, že příchod CX-5 a Subaru XV konečně trochu rozvíří trochu ustáté vody menších SUV.
19. 9. 2011 13:48
Re: cena
Ještě dodatek: montáž bude asi na Thaiwanu, komponenty vyráběné v Číně. Nevím, zda bude jedna fabrika nebo více. Takže sbohem Hiroshimo!(?). Cena výroby tedy klesne, ale zase se bude muset zaplatit vývoj všeho se "Sky".
Avatar - skejpa
19. 9. 2011 19:45
Po delší době nadšení
Je tomu už docela chvíle, co jsem byl spokojenej s návrhem mazdy a letos se konečně zase začíná blýskat na lepší časy. Pokud má design CX-5 nést rysy stylu kodo, který má být implantován i dalším modelům, pak říkám jednoznačné ANO. A technika ? Až moc hezký pohled na papíře. Radši budu brzdit nadšení. Atmosférický dvoulitr se 121KW a spotřebou 6 litrů ? No jestli se spotřeba udrží pod 8, tak to bude fantazie :-) Taky nabídka 4x4 nebo 4x2 ke každému motoru je výborná.

Mazda zase konečně válí a ja se jen těším na další modely založené na filozofii kodo a technickém balíčku skyactiv. Snad to nepřeženou s cenou protože tohle má velkou šanci na úspěch i v naší překoncernované zemičce :-) :yes:
Rozbalit vlákno
0