Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt 2011

Zpět na článek

Nový motor Renault Energy 1,2 TCe 115 (85 kW) dostane přímé vstřikování (video)

47 komentářů

jossalito
Motor má oproti 1.2 TSI jeden cm3 a 10 koní navíc! >😁

Jinak parametry pěkné. :yes:
Teil
Parametry pěkné, jen s tím dle mého brutálně zaspali, nejsem žádný přeborník, ale mám pocit, že 1.2 TSI jezdí minimálně 2,5 roku =)
jossalito
Před tím měl Renault 1.2 TCe. Taky turbo, ale bez přímovstřiku. Přišli tedy o něco později, ale přece a poslední rozhodně nejsou. 😉
Avatar - Nerez
Nerez
Papírové údaje zajímavé, ale něvěřím tomu, že spotřeba klesne oproti předchůdci o 1,5 l/100km. To tak možná, že by s tím jezdil důchodce někde mezi poli.
jossalito
1.2 TCe je dost žíznivý, takže tomu přímovstřiku věřím i ohledně spotřeby.
Avatar - Andromeda
Andromeda
U 1,2 Tce nevím, 1,4 Tce je citlivá na způsob jízdy a bumbá 😉 - jel jsem ji v Grandtouru a motor se mi celkovým projevem líbil, řekl bych více, než 1,4 Tsi ( bezprostřednější reakce , nicméně popravdě nebylo to porovnání bezprostředně po sobě, tak nebudu vynášet soudy ). Ona i ta 1,4 Tsi si s trochu nervóznější nohou nestydí říci o dávku paliva, ale v tomto ji o něco Tce překonává...
jossalito
Když vezmu 1.2 TSI, tak je úspornější, než právě 1.2 TCe. Obecně každý benzínový turbomotor je na těžkou nohu extrémně alegrický.
Avatar - Andromeda
Andromeda
Ano, to se nepřu - jen jsem dal do fóra vlastní zkušenost. A co se spotřeby týče u stávajících foukaných konkurenčních modelů 1,4 TCe+TSI, tak většina dostupných zdrojů favorizuje TSI.
Jo, těžší pravá = spojenec pumpaře 😉 ...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jako předchůdce berou 1,6 16V s 81 kW a věřím tomu, že podle evropské metodiky klidně ten litr a půl sundají. Realita bude zase jiná jako všude jinde.
Avatar - Andromeda
Andromeda
Jak již psal kolega, zaspal jsi ty - již cca min. 2 roky je v nabídce Renaultu původní 1,2 Tce, jenž sloužil především v Cliu a neobjevil se v Meganu, oproti 1,2 Tsi v Golfu ( překvapivě příjemná kombinace ).
Ano, nešlo o přímovstřik ( špatný motor to není ) - to je aktuální až u tohoto kousku, jenž takto vypadá nadějně.
Co jsem možná přehlédl, je info, zda je turbíčko chlazeno vodou...Docela důležité info ( ten "starý" motor ho vodou chladil )
Teil
Dík za aktualizaci mého povědomí :yes:
Avatar - Andromeda
Andromeda
V pohodě 😉
Ten starý TCe ale šíleně čoudí 😄
Avatar - Andromeda
Andromeda
>😁 Přiznám se - nejezdím ho, ale zasmál jsem se, trefa...
pogo26
Jde o to, jak se na to díváš. Staré 1.2 TCe zase bylo dřív než 1.2 TSI. Tam asi zaspal VW. Kdyby Renault neměl dřív staré 1.2 TCe, tak by asi přišel dřív s novým 1.2 TCe.
Avatar - Atlis
Atlis
1.0 EcoBoost ma o jeden valec menej ako TSI a ma o 15k viac 😉
Frantizsekk
No, a formule 1 mely v 80. letech pres 1000 koni z 1,5l objemu.
U turbomotoru jde spis o lazeni nebo napr. zarazeni auta do pojistny tridy kvuli ruceni....
Vzpominam si, ze tsi (77) melo na brzde asi 86 kw.
Avatar - Nerez
Nerez
A WRC mají z 1.6T 300 koní a to ještě omezených. Nebýt toho, tak mají 500 - 600 kobyl :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Všechny motory koncernu Volkswagen mají na brzdě o 10 i více procent vyšší výkon než udávaný.
Tajda
tak a teď o karkulce.....
Avatar - ryman
ryman
chce to více číst a méně psát.. [odkaz]
Avatar - Atlis
Atlis
hej, hej. 1.6T 300k aj 1.5T z F1 su uplne bezne motory do fabie, ktore vydrzia najazdit par sto tisic km... :no:
Nicco
Pretoze bude mat turbo aj elektricky pohanany kompresor - to aby ked uz opravis turbo si mohol zacat pracovat na kompresore - joke 😉
Avatar - ryman
ryman
😄 :yes:
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
U koncernu se to moc nepovedlo a jednadvojky se sypou ;-\ Renault v benzínech zachrápal, ale toto je parametrově výborný motor. :yes:
Avatar - Andromeda
Andromeda
To o chrápání bych tak generálně netvrdil ( patřili k průkopníkům přeplňování ) ... Foukané dvoulitry dělají hodně dlouho, 1,2 Tce se prodává docela dlouho, 1,4-ka v první generaci slouží taky přes dva roky, u 1,6-ce, jenž slouží u Nissanu nevím, z jaké je líhně ( myslím, že byl použit motor japonců...), ale prodává se asi rok v Juke...Tento motor je 2. generace , tak s tím chrápáním to není vůbec tragické...
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Beru to takto, koncern nabízí TSI od 1.2 po 2.0 v několika objemových a výkonových variantách. Renault nabízí Tce 1.2 a 1.4 to je zatím všecho. V Laguně snad ani pořádný benzín není, nabízená atmo 2.0 je spíš k pláči...
Avatar - Andromeda
Andromeda
Samozřejmě, že šířkou nabídky ať už objemů či verzí , má koncern náskok - to nepopírám. Jen tvrdím, že až tak nechrupčili - foukané dvoulitry dělají léta v několika variantách a to, že zmizely z ceníků v Čechách, neznamená, že neexistují.
Místní nabídka je poplatná místnímu trhu, respektive jeho možnostem a požadavkům, včetně dumpingových cen 😉 ...
Atmo jsem vynechal...
Voni dělali i přímovstřik (neturbo) 2.0 IDE, ale ten s českým palivem moc neběhal, tak ho sem přestali vozit...
Avatar - Andromeda
Andromeda
Atmosféry jsem obstrouhnul a máš pravdu, na ten bych asi skutečně zapomněl...
Avatar - Alpinis182
Alpinis182
a 2.0 TCe ti nic nerika ? : )
jossalito
Ve své podstatě u toho koncernu je i 2.5, 3.0, 4.0, 5.0 TFSI. 😉
Avatar - Alpinis182
Alpinis182
V mojí podstatě jde koncern kolem mě velkým obloukem 😉
pogo26
Ještě má 2.0 TCe. Ale máš pravdu, VW byl tentokrát rychlejší a má i svá negativa. Ukončení výroby nejsilnější 1.4 TSI, problémy 1.2 TSI. Renault se asi poučil z rychlého zavádění novinek na přelomu tisíciletí a soustředil se hlavně na kvalitu.
Avatar - Typhoon
Typhoon
Tady se stále avízuje ukončení výroby motoru 1,4 TSI a přitom se stále nabízí, to mi hlava nebere. Sám jezdím 1,2 TSI (77kW), v čem jako má být problém?
lled
Jde o tu silnejsi variantu 1.4ky .... tusim 118 kW....a 1.2 TSI problemy? staci mrknout tady😒br />
[odkaz]

popripade

[odkaz]
adamikos
Ber to takto aliance Renault - Nissan nabízí 1.2 TCe 74 kW (od r. 200😄, 1.2 Energy TCe (2. generace) 85 kW (od r. 2012), 1.4 TCe 96 kW (od r. 2009), 1,6 Turbo od Nissanu. 1.8 Nemají a 2.0 Turbo mají od výkonu 132 kW až po 191 kW. A 2.0 Turbo používají od myslím r. 2003. To, že u nás v Laguáně nemají žádný pořádný benzín je pravděpodobně chyba českého zastoupení...na západě se prodává 2.0 Turbo 155 kW zcela běžně. Berme to tak, že koncern má náskok max tak v přímém vstřiku, avšak ve výkonech, kvalitě motorů a v hlavně v dieslech, tam má VW gruppe co dohánět 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Renault má těžište prodejů ve Francii a tam se prodávají hlavně diesely. Papírové parametry jsou jedna věc, realita však může být jiná.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zážehové jsou emisně průchodnější do měst, i když u přímovstřiků to už taky trošku přestává být pravda. To byl ostatně třeba důvod, proč první Priusy jsou benzin+elektro, neboť nešlo o minimalizaci spotřeby, ale emisí ve městech; Japonsko už teď je pomalu jedno velké město...
Avatar - Anonym
Anonym
Prius je určen především pro USA, kde jsou pro osobní auta velmi přísné emisní limity, které by diesel jen velmi těžko mohl splnit. Přísné emisní limity jsou i v Japonsku, ale tam místo hybridů jdou spíše cestou miniaut, protože kromě emisí řeší i nedostatek místa.
Řekl bych, že Evropa jde stále do slepých uliček složitých dieselů a x-krát přeplňovaných benzínů.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Evropa je hodně tradicionalistická, zakládá si na "kolébce motorismu" a to se samozřejmě projevuje i v současné produkci. Současná turbománie mi trošku připadá jako krok stranou s úmyslem nepřiznat, že vlastně nic nového už vymyslet nejde a od Japonců se přeci učit nebudeme...
Avatar - dicky
dicky
Ale dejte pokoj s pokrokem a ve stylu 1.2 turbo.
Tady jde o jednu krasnou vec aby vuz s timto motorem se uz nedal dale prodavat jako ojety.
Jinak tyhle male veci s turbem je skvele vymyslena vec na lidi aby si uz proste museli co kazde tri roky koupit new vuz.
Jednoduse proto ze tyto motory budou nastaveny na interval 120 000 km a pak odejdou.
Cilene.
Kdepak ekologie emise nebo spotreba kdeze jen dobre nastaveny byznys plan jak z vas dostat za 2-3 roky zas nove penize vcetne a samozrejme i z tech lidi co si zatim byli zvykli kupovat ojetiny po 1 majitelich.
Jako ojetiny budou neprodejne protoze jejich opravy budou neumerne drahe a uz se nevyplati oni ho vyrobi levneji nez kdyby byla poradna kvalita a tak lidi budou muset pro novy at mensi treba ale novy automobil.
A akcionari automobilek v EU uz se na to velmi velmi tesi vyroba bude stale rust.
Uvidite za par let samy kdo mel pravdu >😁
Avatar - Typhoon
Typhoon
Myšlenka nepochybně zajímavá, nicméně, dle mého názoru, postavená na hlavu. Kdo by vymyslel a prodával motor jen na 120000 km, byl by za 3, 4 roky totálně odepsaný u motoristické veřejnosti.
Michal Stehnij
Problémy s 1.2 a 1.4 TSI bohužel jsou. Rozvody u Fabie jsou sice vedeny řetězem, (což by měla být výhoda, ale příliš není je taky fakt). Nejedná se totiž o pořádný kvalitní řetěz, ale "řetízek, " který může přeskakovat. Potom je tu problémový software řídící jednotky, ale to pokud vím, vyřešilo nahrání softwaru nového. To, že atmosféra vydrží větší km průběh je jasné, i když i přeplňovaný motor má své výhody.
Avatar - Typhoon
Typhoon
Co jsem našel v diskuzích na netu, jednalo se o dvě nepovedené šarže z roku 2009 a začátku 2010. Nebylo to nic kritického, takže svolávačka nebyla a řešilo se to během garanček. Auto mám vyrobené v 07/2010, takže se mě to snad nebude týkat.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ty jsi... nemám slov.
Kdyby tomu bylo, jak říkáš, přijdou evropské automobilky do čtyř let o 50% svých zákazníků, neboť tolik je podíl soukromých klientů, jimž auto vydrží obvykle déle, než čtyři roky a stodvacet tisíc kilometrů. Akorát firemní sektor mění auta hned po skončení leasingu.
Než napíšeš pí*čovinu, radši se fakt jednou pořádně zamysli.
Petto
Vidieť že si technicky neznalý. Nenapísal si jediný dôvod prečo by mal takýto motor vydržať menej kilometrov. Bohvie či máš vôbec vodičák.