Autor si na úvod neodpustil zkritizovat normálního Superba, který je myslím v poslední době celkem ozdobou našich silnic. Po počáteční rezervovanosti kvůli poměrně jednoduchému vzhledu a neobvyklým křivkám předních a zadních světel jsem mu přišel na chuť, proporce jsou úplně v pořádku,protažená kabina je povedená, velikost Audi A8 nebo MB S není u auta od Škodovky třeba, motory jsou přiměřené a celek ve své třídě je myslím jedním z nejhezčích. Kombi se mi obecně až tak nelíbí, ale tento Superb vypadá dobře. :yes:
Hele zas tak kritický rozdíl to není-jak ty tady píšeš. Někdo je užší, nekdo širší víš, vyždycky se najde někdo větší, delší, širší, úspornější atd. Nejlepší auto na světe Superb není, ale je rozhodně jedno z nejpovedenějších---a rozhodně lepší než C5 >:-[]
Design Superbu je bohužel opět hodně konzervativní....
A za konkurencí v podobě Mazdy 6, Citroënu C5, Mondea nebo Hondy Accord designově zaostává... Nejhorší jsou na Superbu usedlé linie a tvar, umístění i velikost zadních světel.
Re: Design Superbu je bohužel opět hodně konzervativní....
Osobně se mě nejvíc líbí mondeo, ale názor jedince je vždy jiný. Myslím, že superb je sice usedleší, ale pro mnohé to bude tím pádem jasná volba. Někdo nechce, aby se za ním všeci otáčeli.
Je tu ještě někdo, kdo čekal v případě Superbu nějaký zázrak? Je někdo kdo vůbec v mainstreamu na zázraky čeká? Zázraky se přece dějí v úplně jiných autorovinách.
Superb kombi je superb kombi. Tedy zredukujeme-li diskuzní první dojmy než na design, pak právě a zejména v kontextu s liftem tu musí velmi silně a zřetelně zaznít věta, že jestli se něco škodovce letos povedlo, je to (samo, vedle yetiho) ausgerechnet tohle kombi. Já tu už pár kombi viděl... i chalupářů. Ti zde však jezdí v kombi o dvě třídy menších. Tohle je liga "riviéra"...
Co se týká nárůstu rozměrů zavazadlového prostoru, pak poměřovat karoserie kombi a sedan/lift, je jako zvažovat, zda je lepší tříkolka nebo sněžnej skůtr. Z podstaty věci je přece jasné, že základní vnitřní rozměry kufru se nijak výrazně nemohou od sebe lišit. Užitný trik kombíků spočívá přece v tom, že se dá náklad vršit až po strop, nikoliv tím, že by se snad zásadně měnila podlahová výměra kufru.
P.S. Už jsem v Superbu jel. O osobním (ne)pohodlí by mě nenapadlo uvažovat, ani kdybych v něm čekal dvě hodiny u šraněk až projede zpoždené pendolíno. Čekám na redakční "druhé" dojmy. Ty první jsou pro mne... jak to jen napsat... až přespříliš nemilosrdné.
Si kup pohřebák a dej si do zadu sedačky. Jestli chceš ložit kolno nahoru >:-[] Nevím, ale jestli dáváš kufry na paletu a obmotáváš ,,střeč" fóliů, aby nespadly až ten kufr otevřeš.
Taks to napsal i za mě, nejdřív jsem si říkal, že zareaguju na to blábolení v článku, ale pak jsem se na to vybodnul. Je to podobné jako včera v postřezích o 5GT, pár povrchních vět, několik nesmyslů a závěry jako psané z Marsu. K tomu cos napsal jako reakce na "zázrak se nekoná" atd., bych ještě doplnil, ten nesmysl o krátkém rozvoru superbu, ve třídě jej má větší jen mondeo, věta "A tak znovu došlo na osvědčený škodovácký recept – obrátit nevýhody krátkého rozvoru ve výhodu" to je v případě superbu, který deklasuje ostatní ve třídě prostorem pro nohy na zadních sedačkách už fakt perla, nonsens nehodný autonovináře. Je to naopak, jistě jsou věci, které lze superbu kombi vytknout, třeba absenci dvousetkoňové benzinové motorizace (snad jen dočasně), ale rozhodně ne využití a obestavění vnitřního prostoru, kdy stejně velké mondeo nestačí ve většině parametrů a ještě o kus větší insignia je v tomto směru vyloženě pro smích.
Ale přidat můžeš kohokoliv, jen by to vůči nim bylo trochu nefér, většina aut střední třídy je pod 4,8 metry délky, schválně jsem vybral ty největší a se superbem nejporovnatelnější.
Jako výtku k Supu II obecně (sedan/kombi), která ale vychází z konstrukčního hlediska, bych ještě zmínil absenci nějakého "prémiovějšího" obsahu motoru u nafty - naftový "ekvivalent" k benzínovému šestiválci.
S tím prostorem na zadních sedačkách na tom třídně Superb možná není nejlíp, ale chtěl bych vidět někoho kdo si bude stěžovat že nemá kam dát nohy nebo hlavu. :-)
Netuším, neměřil jsem... reagoval jsem na článek, ale bylo to myšleno tak, že v autě této třídy prostě málo místa není. Možná jsem to špatně formuloval.
Většinou ne, ale najdou se "mistři" využití prostoru, v takovém C5, které není o moc menší si za řidiče vyšší postavy sedne jen beznohý a kufr přitom průměr, o accordu s kufrem velikosti kombíku B-segmentu už tu řeč byla, jo, u některých to je prostě na divení se, kam se ty centimetry poděly, ale jestli škodovka obecně v něčem exceluje (a superb kombi to jen potvrzuje) pak je to právě obestavění vnitřního prostoru, proto mi ty nářky v článku přišly zcela mimo.
Stačí se podívat na třetí fotku, kde je pravděpodobně řidičova sedačka posunuta zcela vzad a toho místa je tam mraky. Co mě udivuje je plastový kryt B sloupku ta šířka je fascinující.
Nie často sa zhodneme, ale tentokrát plne súhlasím. Je to Skodovka + je to kombi = je to jedno z najvacsích kombi vobec (konkurovat mu z tohto hladiska moze len E -klasse). A o to ide. To je najsilnejsia devíza, ktorú bude zvazovat kazdý kupujúci takto velkého kombíka. Dizajnérske výstrelky sa na kombi moc nenosia, a ak áno, skoncí to ako u Accordu Tourer, ktorý batozinovým priestorom horko tazko konkuruje Fabii Combi. I pre mna osobne je kombík podarenejsí ako lift.
Souhlas, ještě bych dodal, že tohle je trefa do terče, kam původně mířilo mondeo, tj. v nižších výbavách flotilizovat firmy a v těch vyšších si kousek uzmout od držgrešlovějších zákazníků vyšší střední. Jenže je tu pár ale, které tyto ambice mondea zabíjejí, superb a teď posílen argumentem velkého kombi je má, v základu se dostane pod šest set, ale top motorizace a výbavy se můžou minimálně pro srovnání směle stavět proti pětkám nebo éčkům v nižších výbavových úrovních. Kdo by si ještě před deseti lety pomyslel, že škodovka bude mít auto, které se dá z hlediska obecných kvalit srovnávat i s manažerskou třídou od MB.
Ale GTI , Superb kombi žiadne kombi nie je , veď to vieš najlepšie sám >:D .
"GTI, 7. 3. 2009 21.12
Žijeme v době naplněných snů. Vše již bylo vyrobeno - nejlepší kabrio, nejlepší limuzína, nejlepší… kombi. Vše také již samořejmě bylo definováno - co je cabriolet, co je limuzína, co hatchback, co… kombi.
Karoserie kombi se vyznačuje akcentem na nákladový prostor. Její definiční znaky jsou:
- rovná střecha
- svislé víko kufru
- v segmentu kompakt zpravidla delší karoserie oporoti hatchbacku
- po sklopení sedadel vznikne rovná ložná plocha.
Tedy závěr, žádné kombi, jde o crossoverový kompaktní mainstreamový produkt pohybující se na pomezí… asi nejblížeji u - kombi/coupe." >:-[]
V rámci korektnosti diskuze, bys měl též uvést, že tam kde výrobce rezignuje na více než jeden definiční znak se již nejedná o klasické kombi, což samozřejmě není problém horního superbu.
Jinak na mě děláš dojem poměrně nedorostlého prosťáčka. Soudím tedy podle infantilnosti tvých úsměvů.
Naprostý souhlas, takovou úroveň článku bych na Auto.cz nečekal :no:
Navíc nechápu, proč je design SupuII tak kritizován, když ho potkám, vždycky se za ním otočím a řeknu si: pěkný auto.
Osobně se mi opravdu hodně líbí tolik kritizovaný Roomster (IMHO nejhezčí krabicák, co se vyrábí). Sám jsem hrdým majitelem Multiply, i když to byla zpočátku z nouze ctnost...
Proč je tolik lidí co se týče designu obecně tak "zaprděných"???
Vzhledem k tomu, kolik se pohybuje po ulici neuvěřitelných tuningovotuzingových kreatur, které se majitelům líbí, tak se opravdu není vůbec čemu divit ;-)
Za clanek davam autorovi jednoznacne :yes: . Na pomery auto.cz je v clanku minimum PR blabolu a je napsal vecne bez zbytecnych kudrlinek.
Superb Combi se proti hatchsedanu skutecne povedl. Nehyzdi ho nesmyslny dabldekl a proporce jsou jiz skoro v poradku. Doufejme, ze se zlepsi i jizdni vlastnosti. Nalozeny dabldekl sebou v zatackach vlaje jako zastava na konci vysilani nekdejsi ceskoslovenske televize.
V uspech tohoto kombiku netreba pochybovat. Taxi sluzby se o nej poperou. Dokonce zahlavi jednoho svedskeho platku ho nazvalo kladivem na Volvo v70.
Už se těším na všechny ty hnidopichy a hledače chyb. Tak co to bude tentokrát? Záď je už hezká, anténa je fuč, objevily se novinky, jako bezklíčkové ovládání a elektrické víko kufru, tak snad už jen úzká karoserie, nebo že by pravé koleno?
Jdětě se bodnout. Superb hraje ve své třídě první housle. Brawo Škoda :yes:
Prvni housle tak možna někde v garaži v podani uhroidu. Desigmově snad všichni v teto třidě maji navrh , podpruměrnym podvozkem patři take do podpruměru a prostor klasicka škoda nebo prostornost se určuje jen podle zadniho mista před koleny ?
Chapu, ze jsou redaktori pritomni na autosalonu v jednom kole a pri psani x clanku denne chte nechte musi sahat po osvedcenych frazich a obratech, nicmene v tomto pripade uz mi to pripade lehce nad unosnou hranici. Proc proboha napriklad v souvislosti s kombi porad zaznivaj floskule o ceskych chaluparich? Opravdu si nekdo mysli, ze stale se zmensujici skupina chataru, ktera to v patek zabali ve dve odpoledne, aby kvapem jela nekam zalivat zahonky nebo sekat travu tvori cilovou skupinu Superbu kombi? Jak uz nekdo myslim psal vyse, tihle lide kupuji se spocenym celem Fabii nebo Fusiona. Vzdyt je rada dalsich duvodu proc mit opravdu velky kombi, jako je pocetna rodina, casty dovoleny na horach ci u more, moznost prevazet kola po sklopeni sedacek i uvnitr auta apod. Podobne hloupe vyzniva stale opakovana mantra na tema kratkyho rozvoru, kdyz ve skutecnosti Superb patri se svym rozvorem na spicku tridy. V jeho pripade mi pripada nefer i osocovani z nepomeru delky a sirky, kdyz treba Insignia, na jejiz adresu jsem nic podobnyho neslysel, je pri vice jak 8 cm navrch do delky jenom o necele 4 cm sirsi. Autor podobne legracne objevuje Ameriku s tim, ze kufr Superbu kombi oproti liftu co do rozmeru nijak vyrazne nevyrostl. Prinos kombi je prece principialne jiny - plnohodnotny paty dvere, kvalitne obestaveny a dostupny kufr s nizkou nakladaci hranou, diky dvojity podlazce lozna hrana licujici s naraznikem atd. K pousmani nuti i obvykly presvedceni, ze hlavnim poslanim Superbu je "vozit komfortně a důstojně důležité lidi vzadu." Superb je i pres velkej podelnej prostor na zadnich sedadlech auto jako kazdy jiny a prodeje vlade ci dokonce lidem s soferem bude nepochybne tvorit naprosto marginalni cast prodeje. Pasazery vzadu tak budou hlavne deti, pribuzni a kolegove, zadnej obtloustlej chlapik s monoklem a v cylindru. :-)
Naproti tomu nemam problem s tim, ze se autorovi nelibi liftback, design je zkratka vec vkusu, avsak vseobecny prijeti "laickou i odbornou" verejnosti rozhodne nebylo tak jednoznacny, jak ho mistr redaktor popisuje. A kdyz uz mu bylo neco vytykano, slo hlavne o C sloupek vytvarejici ponekud netradicni siluetu vozu a pak tvar zadnich svetel, jejichz zaoblenost nekoresponduje s ostre rezanymi celnimi svetly. Za tezce neobjektivni ale povazuju narikani nad skromnymi rozmery sedadel ci udajnym "nepohodli". Znam interier Supu i jeho konkurentu a Skodovka se rozhodne nemusi za nic stydet, a to ani co do sirky vozu. Clanky na auto.cz vetsinou drzej slusnou uroven, ale tenhle kousek, zvlast pri pohledu na skutecne tristni druhy odstavec, se mezi ne urcite zaradit neda. Takze auto.cz:no: a Superb :yes:
Tak tak, líbí se mi jak auto.cz kecalo o tom, že lidi si mylně zaměňují Superba z vládníma limuzínama a ted tu opět pindaj otom jak je to nekomfortní pro důležizé lidi vzadu :no:
Největší omyl automobilek a současně mocná marketingová zbraň je v udávání velikosti kufru v litrech... Zejména Škoda v tomto hraje prim... Každému spadne čelist když si přečte že Octavia combi má propánaboha 580l ! a Superb dokonce přes 600 !... Ale skutečnost, že opravdovou využitelnost kufru definují hlavně rozměry kufru, zákazníkům uniká... Zajímavostí je, že jistou dobu Autobild provedl test využitelnosti kufrů několika aut a zjistili, že zdaleko nejhůře dopadl koncern VW, který sice uváděl papírově neskutečné hodnoty, které se v praxi, ale nepotvrdily... Může jít o záměr a pak je to v podstatě klamání zákazníka nebo jen o špatnou výpočtovou metodiku...
Nový Superb Combi se mi líbí, více než liftback, ale i ten se mi celkem líbil. Akorát ty hagusy, to je hnus velebnosti.
Nechápu, proč musí platit kombi = hagusy.
Beru to u rodinných stěhováků typu Octávia Kombi nebo Focus Kombi, ale u auta, které se snaží stát někde na pomezí střední a vyšší střední třídy, no nevím.
By mě docela zajímalo, jak často je majitel takového auta využije.
"Slušná je užitečná hmotnost 563 kg, výrazně překonávající Octavii." - to by me zajimalo jak a v cem Octavii v tomhle parametru prekonava? Mozna by mel autor aspon navstivit stranky Skoda-auto nez neco placne.