Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Cara Binieri
Ovladani tlacitky mi prijde z ergonomickeho hlediska lepsi, nez navigace sdruzenym ovladacem.
Auto vyborne.
Auto vyborne.
Nie zásadne. Príliš veľa tlačidiel odpútava pozornosť podobne ako priveľa funkcií na jednom ovládači. V tomto je asi nutný kompromis.
KANKUNEN
Já mám tak dojem, že u citrouše od hydroactivu upouštějí a DSky už mají jen pružiny a jednoduché zavěšení. Za pár let si koupíš Passata na vzduchu, ale citrouše jedině na pružinách, Peugeot šel taky u 508 k levnější nápravě.
Auto je to super až na tu obruč místo volantu.
Auto je to super až na tu obruč místo volantu.
Hydroakctivní odpružení (i sofistikovanější uchycení nápravy) je prostě DRAHÉ.. :-|
.. a když zmiňujete "bestseler" PASSAT - tak to je krásný příklad, že o nějaký drahá složitá sofistikovaná řešení "masový" zákazník NEmá zájem = tohle docela "mimořádné" řešení podvozku (a uchycení poháněné nápravy) je asi (bohužel) opravdu "ohrožený druh" ;-\
.. a když zmiňujete "bestseler" PASSAT - tak to je krásný příklad, že o nějaký drahá složitá sofistikovaná řešení "masový" zákazník NEmá zájem = tohle docela "mimořádné" řešení podvozku (a uchycení poháněné nápravy) je asi (bohužel) opravdu "ohrožený druh" ;-\
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
když ty něco napíšeš tak je to pokaždé "perla". :'-(
Náklady na vzduchové nebo hydropneumatické odpružení jsou velice podobné. Oba systémy potřebují zdroj tlaku, oba mají snímače světlé výšky bez kterých by to nefungovalo , oba mají nějakou řídící jednotku.
Vzduchový měch (pokud se pokazí) je daleko dražší na výměnu než koule nehledě k tomu, že u vzduchového pérovaní ještě pořád musíš mít extra tlumiče, zatímco koule už ten tlumič má v sobě ;-)
podobné to bude i s hmotností u obou systémů...
PS: Hydropneumatické odpružení rozhodně někončí, byť se to tak může některým zdát. Citroen si tuto technickou specialitu ponechá i pro další generaci C5. Potvrzuje to i koncept Citroen Tubik.
DS5 nemá hydropneumatické odpružení ne proto, že od něj Citroen upouští, ale proto, že stojí na platformě, která montáž hydropneumatiského odpružení neumožňuje. (Je to podvozek C4 Picasso)
Náklady na vzduchové nebo hydropneumatické odpružení jsou velice podobné. Oba systémy potřebují zdroj tlaku, oba mají snímače světlé výšky bez kterých by to nefungovalo , oba mají nějakou řídící jednotku.
Vzduchový měch (pokud se pokazí) je daleko dražší na výměnu než koule nehledě k tomu, že u vzduchového pérovaní ještě pořád musíš mít extra tlumiče, zatímco koule už ten tlumič má v sobě ;-)
podobné to bude i s hmotností u obou systémů...
PS: Hydropneumatické odpružení rozhodně někončí, byť se to tak může některým zdát. Citroen si tuto technickou specialitu ponechá i pro další generaci C5. Potvrzuje to i koncept Citroen Tubik.
DS5 nemá hydropneumatické odpružení ne proto, že od něj Citroen upouští, ale proto, že stojí na platformě, která montáž hydropneumatiského odpružení neumožňuje. (Je to podvozek C4 Picasso)
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ale to jsou info z MINULÉHO tisíciletí (ty citroeny "na břiše", tahle konstrukce končila s modelem Xantia :-)
PS: Ostatně (možná i proto) od první C5 (vyráběla se někdy od 2000/2001) je na ten podvozek záruka 5 let/200.000 km ;-)
PPS: Hodinová sazba v servisu audi je v česku cca 1200-1500 kč (u Citroën se v česku lze dostat i na méně než polovinu ;-)
PS: Ostatně (možná i proto) od první C5 (vyráběla se někdy od 2000/2001) je na ten podvozek záruka 5 let/200.000 km ;-)
PPS: Hodinová sazba v servisu audi je v česku cca 1200-1500 kč (u Citroën se v česku lze dostat i na méně než polovinu ;-)
PROČ by mělo mít uchycení náprav(y) něco společného zrovna s odpružením? :-)
Trochu "ohrožený druh" je UCHYCENí (přední) nápravy pomocí dvojitých lichoběžníků (tedy u supersportovních a luxusních auta ne, ale ve STŘEDNí třídě bohužel docela ANO ;-)
PS: A je SAMOZŘEJMĚ "náročnější" - prostorově i cenově :-)
Trochu "ohrožený druh" je UCHYCENí (přední) nápravy pomocí dvojitých lichoběžníků (tedy u supersportovních a luxusních auta ne, ale ve STŘEDNí třídě bohužel docela ANO ;-)
PS: A je SAMOZŘEJMĚ "náročnější" - prostorově i cenově :-)
Jde spiš o to, že konstrukce nemusí mít společného vůbec nic s výsledným dojmem. Vždy jde především o sladění všech prvků (tuhost uchycení, tlumiče, pružiny, stabilizátory atd..). Viz. např. sportovně "špatná" konstrukce zadní nápravy u Renaultů RS, nebo CTR.
Asi se jistě občas najdou výjímky potvrzující pravidlo (Ham mi nedávno argumentoval podobně, konkrétně zadní nápravou Kia Ceed - nebo čím :-) ), ale třeba to uložení POHÁNĚNÉ přední nápravy, to je tak "jednoznačné" (že tam "výjímku potvrzující to pravidlo" nejspíš ani NEnajdete - no možná u nějaké čínské automobilky, tam by to asi bylo možné... :-)
Tak kolega má asi trochu pravdu, i přes teoreticky vyspělejší konstrukci přední nápravy je C5 třeba v tebou citovaném Autocaru ohodnocen jízdně za špičkou třídy kdy jsou na tom Mondeo nebo Mazda 6 lépe, což nijak nesnižuje ostatní kvality C5 ale asi ta sofistikovanější konstrukce skutečně nedosahuje svého maxima a dobře poladěný podvozek byť jednodušší konstrukce je stavěn výše. Samozřejmě pozitivní stránka celé věci je, že C5 je pohodlnější než oba citované stroje. Takže ten příklad od Renaultu nebo Hondy není úplně od věci.
[odkaz]
[odkaz]
Ano. Jde o to, že Citroen je nějak naladěn, konkrétně do komfortu, což já osobně velmi kvituji. To je z mého pohledu to správné pro francouzskou produkci. Charakteristika. Jakási markanta značky. Zaklínat se ale obecně touto konstrukcí jako tou univerzálně nejlepší je nesmysl, protože třeba z pohledu dynamického naladění/charakteristiky vozidla je zde potenciál nevyužit. Čímž ale nechci říct, že je to špatně.
Koukám, tohle měla být spíš reakce na Kylie.
Koukám, tohle měla být spíš reakce na Kylie.
Říkat o "této konstrukci" (tedy dvojitých lichoběžnících s oddělenými těhlicemi) OBECNĚ že je univerzálně (nej)lepší (než nejrozšířenější řešení McPherson) je NAPROSTO správně (je mi líto - tady se MÝLÍTE ... zkuste anktetu, potvrdí vám to 10 z 10ti kontruktérů, ne VÁŽNĚ: Tohle je prostě "čistý FAKT ;-)
PS: Zjednodušeně řečeno (samozřejmě v tisících modelech LZE najít pár výjímek potvrzujících pravidlo :-) ) - ve VŠECH "drahých" vozech (sportovních i luxusních) najdete dvojité lichoběžníky/prostě "sofistikovanější" uchycení náprav a naopak ve všech "levnějších" vozech McPhersony (nebo nějakou jejich modifikaci) ...
... neb a protože (mimochodem pan McPherson ty vymyslel GENIÁLNĚ, neb jeho jednodušší, prostorově menší/méně náročný/levnější jednodušší systém zvládne naprostou VĚTŠINU toho co ono náročnější, složitější a samozřejmě výrobně dražší uložení).
Často tu v diskuzích čtu o víceprvku či skrutné příčce VZADU. No - u "předokolek" to má vliv a je to rozdíl, ale PODSTATNÉ (u předokolky OBZVLÁŠŤ!) je právě uložení té "důležité" přední nápravy (neb de facto TA určuje co a jak - a zbytek auta za ní, s trochou nadsázky, "jen tak vlaje" :-)
PPS: NEvěříte-li (a nechce-li se vám dělat ta "konstruktérská anketa" ;-) ), tak doporučuji JAKOUKOLI knihu o konstrukci motorových vozidel
Pěkný den (raději s vozy se "sofistikovanějším" uložením náprav :-)
PS: Zjednodušeně řečeno (samozřejmě v tisících modelech LZE najít pár výjímek potvrzujících pravidlo :-) ) - ve VŠECH "drahých" vozech (sportovních i luxusních) najdete dvojité lichoběžníky/prostě "sofistikovanější" uchycení náprav a naopak ve všech "levnějších" vozech McPhersony (nebo nějakou jejich modifikaci) ...
... neb a protože (mimochodem pan McPherson ty vymyslel GENIÁLNĚ, neb jeho jednodušší, prostorově menší/méně náročný/levnější jednodušší systém zvládne naprostou VĚTŠINU toho co ono náročnější, složitější a samozřejmě výrobně dražší uložení).
Často tu v diskuzích čtu o víceprvku či skrutné příčce VZADU. No - u "předokolek" to má vliv a je to rozdíl, ale PODSTATNÉ (u předokolky OBZVLÁŠŤ!) je právě uložení té "důležité" přední nápravy (neb de facto TA určuje co a jak - a zbytek auta za ní, s trochou nadsázky, "jen tak vlaje" :-)
PPS: NEvěříte-li (a nechce-li se vám dělat ta "konstruktérská anketa" ;-) ), tak doporučuji JAKOUKOLI knihu o konstrukci motorových vozidel
Pěkný den (raději s vozy se "sofistikovanějším" uložením náprav :-)
No hlavně Passat si může nechat o plynovém odpružení, natož hydropneumatickém akorát zdát >:D Do Passatu pořídíš maximálně elektronicky řízené tlumiče, to je vše...
guze
A za chvíli tu je slečna CAPSLOCK:D
Auto je to fajn. Tenhle článek bude, jako položit kornout a limonádu mezi vosí hnízdo a mraveniště. ;-)
Ehm, "paní" :-)
rokba79
Odsouvání sedadla jde vypnout v menu, je na to potřeba levý palec a asi 5 vteřin času. A retardéry mi zuby opravdu nevyráží, naopak, tam, kde ostatní musí krokem, já jen uslyším bum bum.
Jinak je C5 opravdu ikona pohodlného cestování a v tom co dělá, je excelentní.
Jinak je C5 opravdu ikona pohodlného cestování a v tom co dělá, je excelentní.
O tom sedadle jsem to chtěla (při čtení článku) napsat - tak jak vidím byla jsem "předběhnuta" :-)
PS: Prý existují "tací", co si C5 koupí i s V6 HDi Bi-turbo, ale to (skoro) NENí třeba - "optimem" pro vůz v něčem atakující VYŠŠí střední (v německém AutoZeitung najdete jeho srovnání s "prémiovkami" Mercedes E-Klasse a Jaguar XF) je zřejmě právě 2.2 HDi 150 kW/450 Nm ;-)
(to kdyby někdo měl zájem - o vůz o DOST lepší než je "obecná (místní) představa :-)
PS: Prý existují "tací", co si C5 koupí i s V6 HDi Bi-turbo, ale to (skoro) NENí třeba - "optimem" pro vůz v něčem atakující VYŠŠí střední (v německém AutoZeitung najdete jeho srovnání s "prémiovkami" Mercedes E-Klasse a Jaguar XF) je zřejmě právě 2.2 HDi 150 kW/450 Nm ;-)
(to kdyby někdo měl zájem - o vůz o DOST lepší než je "obecná (místní) představa :-)
Rysguf.
...sice kratky, ale aspon nejaky ;-)
Btw. ten zapor o odsunuti sedadla vodica po vypnuti zapalovania :-) , ide to deaktivovat v PC menu. Skor by som to dal ako klad, ze tam taka moznost vobec je, nie ako zapor. Ale kto chce psa bit...palicu si najde :-)
Pevny stred volantu nie je problem, 20 tlacitok na nom taktiez. Ziadny majitel C5 by nepovedal ze to je problem, je to komfortne, ked casom po pamati, po tme ci v rychlosti stlacim tlacitko ktore potrebujem, pretoze pri klasickom o 25% ci 45% naklonenom volante to je zlozitejsie (prax). Clovek si na to zvykne behom 10 minut. Kto tvrdi opak, ma zrejme nejaku blizsie nespecifikovanu vadu... >:-[]
Na druhu stranu ale musim napadnut aj spracovanie auta. Materialy su naozaj dobre, aj spracovanie vyzera ok, ale obcas pocut vselijake pazvuky, od okien, opierok vo dverach a najma ked sa clovek zaprie do stredovej opierky, tak to riadne vrzne...niekedy nic aj tyzdne a niekedy sa idem zblaznit :-) (ale mozno len u mojho kusu)
A co sa tyka Hydractivu, aktivacia pruzenia do modu Sport je citit na dialniciach, kde su "dlouhe tahle" zakruty, kde pri vysokych rychlostiach je pocit naklonu citelne mensi. Avsak na beznych cestach (90km/h) je to aj tak nepouzitelne, zrejme pre prudsie zakruty to nie je vobec citit. Auto sa naklana tak ako tak a v porovnani s Peugeotom 407, ktory som mal predtym to je tak obrovsky rozdiel, ze tam, kde som zakruty vybral v 90km/h rychlosti, ju s C5 musim davat tak na 75km/h max. Jednoducho, tych 10km ostrejsich zakrutach ide dole. A Sport mod tomu nepomoze. Mne to skor ale vyhovuje, aspon sa clovek neponahla a ten komfort stoji za to, aj keby som musel ist 40km/h... :-)
Inak dobry test, kratky, ale dobry :yes:
Btw. ten zapor o odsunuti sedadla vodica po vypnuti zapalovania :-) , ide to deaktivovat v PC menu. Skor by som to dal ako klad, ze tam taka moznost vobec je, nie ako zapor. Ale kto chce psa bit...palicu si najde :-)
Pevny stred volantu nie je problem, 20 tlacitok na nom taktiez. Ziadny majitel C5 by nepovedal ze to je problem, je to komfortne, ked casom po pamati, po tme ci v rychlosti stlacim tlacitko ktore potrebujem, pretoze pri klasickom o 25% ci 45% naklonenom volante to je zlozitejsie (prax). Clovek si na to zvykne behom 10 minut. Kto tvrdi opak, ma zrejme nejaku blizsie nespecifikovanu vadu... >:-[]
Na druhu stranu ale musim napadnut aj spracovanie auta. Materialy su naozaj dobre, aj spracovanie vyzera ok, ale obcas pocut vselijake pazvuky, od okien, opierok vo dverach a najma ked sa clovek zaprie do stredovej opierky, tak to riadne vrzne...niekedy nic aj tyzdne a niekedy sa idem zblaznit :-) (ale mozno len u mojho kusu)
A co sa tyka Hydractivu, aktivacia pruzenia do modu Sport je citit na dialniciach, kde su "dlouhe tahle" zakruty, kde pri vysokych rychlostiach je pocit naklonu citelne mensi. Avsak na beznych cestach (90km/h) je to aj tak nepouzitelne, zrejme pre prudsie zakruty to nie je vobec citit. Auto sa naklana tak ako tak a v porovnani s Peugeotom 407, ktory som mal predtym to je tak obrovsky rozdiel, ze tam, kde som zakruty vybral v 90km/h rychlosti, ju s C5 musim davat tak na 75km/h max. Jednoducho, tych 10km ostrejsich zakrutach ide dole. A Sport mod tomu nepomoze. Mne to skor ale vyhovuje, aspon sa clovek neponahla a ten komfort stoji za to, aj keby som musel ist 40km/h... :-)
Inak dobry test, kratky, ale dobry :yes:
Uplný suhlas. Na tlačítka na volante sa dá zvyknúť počas krátkej chvíle, a okrem klímy sa tam pohodlne ovládajú všetky dôležité funkcie služiace ku komfortu na palube. Súhlasím aj z vrzaním. Materiály sú vo väčšej miere použité kvalitné, ale bohužial, sú miesta kde sa evidentne buď šetrilo, alebo kvôly dizajnu sa použili nevhodné materiály. A tu spomeniem ešte madlá vo dverách, ktoré sú dizajnovo pekne, ale ten materiál !!! Vami spomínané časti vržú hlavne pri vysokých teplotách,ak auto parkuje na slnku. Zaujímavé, že to v testoch veľmi nespomínajú...pritom stačí zájsť k predajcovi, a tie madlá vržú aj pri vystavenom aute...som myslel že pri facelifte to odstránia. Ale komfort zvezenia tieto malé nedostatky ďaleko prevyšuje...Inak dobrý test :yes:
To s těmi madly je PRAVDA (mně měnili to u spolujezdce - které bylo "použito" doslova "párkrát" ... neb já jezdím "p-o-m-a-l-o-n-k-u" a jak "tady" každí VÍ, tak C5 do zatáček rychle ani NEumí, žejo :-)
PS: Tlačítek je sice "více" (osobně by se mi také víc libil nějaký "sdružený i-něco" ;-) ovladač), ale v reálu to NENí problém - tedy pokud vůz nemáte na (3-4) DNY na test, tak opravdu "no problem" (větší "problém" je když třeba - častěji - přesedáte z vozu do vozu, nedejbože když z "vozů do vozů", TO pak "mozečku" chvíli MŮŽE trvat než "se přeladí" :-)
PS: Tlačítek je sice "více" (osobně by se mi také víc libil nějaký "sdružený i-něco" ;-) ovladač), ale v reálu to NENí problém - tedy pokud vůz nemáte na (3-4) DNY na test, tak opravdu "no problem" (větší "problém" je když třeba - častěji - přesedáte z vozu do vozu, nedejbože když z "vozů do vozů", TO pak "mozečku" chvíli MŮŽE trvat než "se přeladí" :-)
Já v autě vozím (z 99%) jen SEBE - a možnost "poodjetí" sedadla (a masážní funkce sedadla :yes: :-) ) je SAMOZŘEJMĚ jen klad, Klad, KLAD ;-)
PS: Co se týče odpružení, asi "nabořím" zažité představy - čím jedete po kvalitnější silnici/dálnici, tím je "lepší" (na VELMi kvalitní vozovce - je doslova FENOMENÁLNí, skoro "plujete těsně nad povrchem" :-)
PS: Co se týče odpružení, asi "nabořím" zažité představy - čím jedete po kvalitnější silnici/dálnici, tím je "lepší" (na VELMi kvalitní vozovce - je doslova FENOMENÁLNí, skoro "plujete těsně nad povrchem" :-)
Odjetí sedadla (ala Citroen C5) nebo zvednutí volantu (ala Lexus IS) jsou opravdu šikovné věci. Rád bych to viděl ve více autech.
sgt
Tak pane Šuchu, tak vtipnú a pri tom objektívnu recenziu som už dlho nečítal. Tu sa nedá dať nič len :yes:
Emel
Přesně takhle vidím C5 taky... zájemce o komfortní auto by neměl testovačku s C5 vynechat. Kdo tu bude příště trousit nějaká moudra o nepoužitelnosti C5, napíše za trest stokrát větu Mírou komfortu je C5 Tourer důstojným soupeřem i prémiovým zástupcům vyšší střední třídy.
Trochu se OBÁVÁM, že i když to NAPÍŠE, tak si NEuvědmí (nepřipustí?), že to je prostě "pravda" - že to tak DOOPRAVDY je ;-)
To sice asi z prvu ne, ale podívejme na Galinu, ta to praktikuje pořád ve snaze přesvědčit ostatní, takže alespoň by tady byla trochu změna
Že bych jí ho (jen na chvilku!) půjčila...? ;-)
Ona se v něm už určitě svezla, zasnila se, někde uvnitř zamilovala, prodejci předváděčku děsně vychválila a pak se přemohla a přišla napsat na blog(a možná pak příjde do diskuze pod blog napsat prodejce pravdu o její návštěvě), že je to auto na nic, protože Apoštol je lepší, neb vždy je nejlepší aniž by to potřebovalo obhajobu, jak jsme mohli vidět třeba včera pod Cliem RS ;-)
lukas13
Pane Šuch, za mě :yes: a potlesk ve stoje. Jedna z nejlepších recenzí na tomto serveru.
Nechápu, proč to nejde ostatním, když ve vašem podání to působí tak lehce - mám na mysli styl recenze, kde nejdříve autor uvede specifikum daného vozu (zde extrémní příklon k pohodlí a komfortu) a z této základní premisy poté v rámci hodnocení vozu vychází. Může mě vzít čert, když se v recenzi dočtu věci typu že "komfort C5 jako dobrý, ale zatáčku tak jako Mondeo neprojede". Konečně někdo, kdo pochopil :yes:
Citroenu také potlesk ve stoje - hlavně za to, jak jde proti proudu. Takhle si každý může vybrat, co mu vyhovuje. Mimochodem, když vezmu v úvahu lidi z mého okolí, kteří 3/4mil. na auto mají, vetšina z nich by sáhla raději po komfortu C5 naž po "sportovnosti" Mondea. Včetně mě.
Jen jedno působí jako úlet - cena. Milion je hodně přestřelená cifra. Už chápu, proč C5 vídám tak málo.
Nechápu, proč to nejde ostatním, když ve vašem podání to působí tak lehce - mám na mysli styl recenze, kde nejdříve autor uvede specifikum daného vozu (zde extrémní příklon k pohodlí a komfortu) a z této základní premisy poté v rámci hodnocení vozu vychází. Může mě vzít čert, když se v recenzi dočtu věci typu že "komfort C5 jako dobrý, ale zatáčku tak jako Mondeo neprojede". Konečně někdo, kdo pochopil :yes:
Citroenu také potlesk ve stoje - hlavně za to, jak jde proti proudu. Takhle si každý může vybrat, co mu vyhovuje. Mimochodem, když vezmu v úvahu lidi z mého okolí, kteří 3/4mil. na auto mají, vetšina z nich by sáhla raději po komfortu C5 naž po "sportovnosti" Mondea. Včetně mě.
Jen jedno působí jako úlet - cena. Milion je hodně přestřelená cifra. Už chápu, proč C5 vídám tak málo.
Já tedy také :yes: , ale "proč to nejde" docela CHÁPU (a vzhledem k tomu je to spíš na :yes: :yes: :yes: :-)
PS: Ono "cit" pro auta NEmá každý - stejně jako si (skoro)každý myslí že je NADprůměrný řidič a v reálu.. :-) tak s tím "citem pro auta" je to možná JEŠTĚ "horší" (vzácnější ;-)
PPS: Vzhledem ke konstrukci (platforma C6, tedy VYŠŠí střední + materiálům + nejmodernější konstrukci motoru na který třeba dodnes nemá vw - audi odpověď) to zas TAK "přestřelená" cena není, ale vyšší je - to je pravda (na druhou stranu vůz z výše uvedeného snese částečné srovnání i s vyšší střední (test v AutoZeitung kde je srovnáván s Mercedes E a Jaguar XF) - prostě konstrukce a vůbec "pojetí" Citroën(u) C5 není - jak si možná někdo představuje - "do levna" (ale právě naopak :-)
PS: Ono "cit" pro auta NEmá každý - stejně jako si (skoro)každý myslí že je NADprůměrný řidič a v reálu.. :-) tak s tím "citem pro auta" je to možná JEŠTĚ "horší" (vzácnější ;-)
PPS: Vzhledem ke konstrukci (platforma C6, tedy VYŠŠí střední + materiálům + nejmodernější konstrukci motoru na který třeba dodnes nemá vw - audi odpověď) to zas TAK "přestřelená" cena není, ale vyšší je - to je pravda (na druhou stranu vůz z výše uvedeného snese částečné srovnání i s vyšší střední (test v AutoZeitung kde je srovnáván s Mercedes E a Jaguar XF) - prostě konstrukce a vůbec "pojetí" Citroën(u) C5 není - jak si možná někdo představuje - "do levna" (ale právě naopak :-)
S tvým PS. naprosto souhlas ;-)
Na té ceně trvám - je prostě vysoko. I proto jich jezdí na našich cestách méně, než by si jinak C5 zasloužila.
Na té ceně trvám - je prostě vysoko. I proto jich jezdí na našich cestách méně, než by si jinak C5 zasloužila.
Vyšší určitě je - ale nemyslím že NEzaslouženě. Základem je "drahá" platforma a popravdě NEšetřilo se ani jinde - výsledkem je na česko asi vysoká cena, jak píši na jiném místě, "těsně vedle" česka - v Rakousku se C5 dlouhodobě drží v první desítce a ve verzích kombi je potkáváte i jako taxi (v česku je cena možná i NEJdůležitější parametr a C5 je, narozdíl od C3 a C4 atd. "pojata" jinak/skoro "právě opačně" :-)
Ano, ano, vskutku velmi povedený test po všech stránkách... :yes:
Bristol
ten mega včetně příplatků mě celkem děsí vzhledem k tomu, že je v nabídce údajně ješrě silnější diesel...osobně si myslím, že v téhle konfiguraci na odbyt asi moc nepůjde...
tohle kouzelničení na "cenu od" u většiny evropských automobilek začíná bejt trapný...vždyt i octávka s trochu solidním motorem a výbavou nás vyjde na nějakých 600 tisíc...
a za tenhle mega už si asi raději přece jen koupím MB C250CDI 150kW a ještě nějakých 50 tisíc ušetřím
tohle kouzelničení na "cenu od" u většiny evropských automobilek začíná bejt trapný...vždyt i octávka s trochu solidním motorem a výbavou nás vyjde na nějakých 600 tisíc...
a za tenhle mega už si asi raději přece jen koupím MB C250CDI 150kW a ještě nějakých 50 tisíc ušetřím
a ten mega za mb-c neni nahodou taky od?
stačí mrknout na jejich web a zjistíš že "cena od" za céčko je něco kolem 650 tisíc... ;-)
tady však nejde o to...jistě nebudu kecat, když řeknu že premiové céčko za mega už bude solidně vybaveným vozem s mnohem vyšší image, lepším motorem a nesrovnatelně lepšími jízdními vlastnostmi...jediný mínus bude asi v tom prostoru...ale kdo bazíruje na obřích autech střední třídy tak má i vedle tohoto citronu dost možností na výběr si myslim...
neříkám nic, C5 se mě moc líbí, C6 je nádhera a DS5 je taky fakt hezký...jen ta cena je prostě už fakt premiová a to citroen při vší úctě...
tady však nejde o to...jistě nebudu kecat, když řeknu že premiové céčko za mega už bude solidně vybaveným vozem s mnohem vyšší image, lepším motorem a nesrovnatelně lepšími jízdními vlastnostmi...jediný mínus bude asi v tom prostoru...ale kdo bazíruje na obřích autech střední třídy tak má i vedle tohoto citronu dost možností na výběr si myslim...
neříkám nic, C5 se mě moc líbí, C6 je nádhera a DS5 je taky fakt hezký...jen ta cena je prostě už fakt premiová a to citroen při vší úctě...
Musíš srovnávat nejen cenu, ale i co za ni dostaneš za výbavu. Mercedes nakonfigurovaný na úroveň C5 Exclusive bude o kus dražší (což je v pořádku) a zároveň výrazně méně prostorný (což je logické vzhledem k pohonu a uložení motoru podél).
Hned tady "vedle" v Österreich se C5 dlouhodobě drží v první desítce :-)
PS: Já tedy slyšela, že ten "údajně silnější diesel" je V6 3.0 Bi-turbo a že "ten má ZÁTAH" ... jak třílitr 6ti válec s dvěma turby ;-)
(že v elasticitě je RYCHLEJŠí než např. aktuální Golf GTi - to MUSÍ být ale "jízda" :yes: :-)
PS: Já tedy slyšela, že ten "údajně silnější diesel" je V6 3.0 Bi-turbo a že "ten má ZÁTAH" ... jak třílitr 6ti válec s dvěma turby ;-)
(že v elasticitě je RYCHLEJŠí než např. aktuální Golf GTi - to MUSÍ být ale "jízda" :yes: :-)
Co to kecas ?
[odkaz]
Kde je C5 v prvni desitce, ani ne v prvni stovce !
[odkaz]
Kde je C5 v prvni desitce, ani ne v prvni stovce !
Asi myšleno v první desítce střední třídy.
Ano - MÁ NE"přesná" formulace!
(díky za "opravu"/upřesnění ;-)
PS: Chvilku mi to "trvalo", ale KONEČNĚ jsem vám odpověděla pod "Konec šestiválce Audi 2,7 TDi"
(díky za "opravu"/upřesnění ;-)
PS: Chvilku mi to "trvalo", ale KONEČNĚ jsem vám odpověděla pod "Konec šestiválce Audi 2,7 TDi"
Priste si ale vyber jiny trh (vetsi vzorek), jinak v prvni desitce stredni jsou skoro vsechna auta, ono jich zase tolik neni ;-)
Já na matematiku NEjsem moc dobrá, ale když jich tam je (v rakouské tabulce prodejů vozů střední třídy) 29? ;-)
.. tak ta první desítka myslím "zcela ODPOVÍDÁ" tomu jakým vozem Citroën C5 je :-)
.. tak ta první desítka myslím "zcela ODPOVÍDÁ" tomu jakým vozem Citroën C5 je :-)
matozippi
aka je v tom prevodovka? klasicky hydromenic alebo ten roboticky paskvil ktory PSA poslednou dobou pouziva?
Jeslti vím dobře, tak klasický Aisin, hydroměnič...snad 6AL, když tak mě opravte...
GTI
Srovnejme si trochu garážové horizonty. Testér to zapotřebí nemá, ty však ano. Tak především, kdybys měl někde načerpat vědomost o tom, jak také může auto jezdit (nemyslím něco v rovině raftu, myslím festovní, komfortní jízdu po silnici) bude nejlepší, když poprosíš někoho od Mercedes-Benz, aby to riskli a alespoň na hoďku ti zapůjčili třídní (prémiovou) variaci. Jmenuje se C-Klasse. Pokud ten šok přežiješ ve zdraví, budeš už navždy vědět, čemu se říká absolutní jízda, absolutní kontrola a absolutní zážitek.
No a pak už budeš jenom ten horizont třídně snižovat. Skončíš třeba na raftu, žádný drncání, a když pádlo dobře zanoříš, možná se i ve svatojánskejch proudech včas strefíš do zatáčky.
Když už jsme u toho meďáka, toho si v Mercedesu můžeš adoptovat za bratru 800 tyček (plus DPH). Horní raftík stál více než jeden milión korun... Co myslíš, najde se tu někdo, kdo by dal za střední citroen melouna? Já vím, ty bys ho dal, no naštěstí o tom, co a za kolik se koupí, rozhoduje u vás doma maminka.
Snesme to tedy na reálnou rovinu, to jest běžná cepětka, v rovině někde kolem sedmi stovek, samozřejmě bez raftu a bez kůže, prostě klasický francouzský mainstream, lačně konfiguračně pošilhávající po německé alternativě, a zde chvalme Citroen, že si nevybral Opel, nýbrž AUDI.
Tak jak? No takhle - [odkaz]
A závěr? Prémiový testér, prémiový text, text o mainstreamové střední třídě s raftoidní náturou a touhou, aby si okolí myslelo, že citroeny jezdí milionáři. Povídali, že mu hráli...
No a pak už budeš jenom ten horizont třídně snižovat. Skončíš třeba na raftu, žádný drncání, a když pádlo dobře zanoříš, možná se i ve svatojánskejch proudech včas strefíš do zatáčky.
Když už jsme u toho meďáka, toho si v Mercedesu můžeš adoptovat za bratru 800 tyček (plus DPH). Horní raftík stál více než jeden milión korun... Co myslíš, najde se tu někdo, kdo by dal za střední citroen melouna? Já vím, ty bys ho dal, no naštěstí o tom, co a za kolik se koupí, rozhoduje u vás doma maminka.
Snesme to tedy na reálnou rovinu, to jest běžná cepětka, v rovině někde kolem sedmi stovek, samozřejmě bez raftu a bez kůže, prostě klasický francouzský mainstream, lačně konfiguračně pošilhávající po německé alternativě, a zde chvalme Citroen, že si nevybral Opel, nýbrž AUDI.
Tak jak? No takhle - [odkaz]
A závěr? Prémiový testér, prémiový text, text o mainstreamové střední třídě s raftoidní náturou a touhou, aby si okolí myslelo, že citroeny jezdí milionáři. Povídali, že mu hráli...
Teda potřebovat tolik slov, abys sdělil že to je prostě drahý... ;-)
Jinak souhlas - kolem milionu už prostě tu prémii. Také bych sáhl po MB. A ještě ušetříš za servis :-! ;-)
Pokud by testovaný kousek byl za +/- těch 750 tyček, v pořádku. Takto nikoli.
Jinak souhlas - kolem milionu už prostě tu prémii. Také bych sáhl po MB. A ještě ušetříš za servis :-! ;-)
Pokud by testovaný kousek byl za +/- těch 750 tyček, v pořádku. Takto nikoli.
Jenže to má chybu... za milion je ta prémie v základní výbavě a zdaleka neobsahuje vše, co testovaná C5. Stačí přidat pár paketů a přídavků a jsme rázem o dvě, tři sta tisíců výše... A pořád to nebude vše.
Podle tebe je chyba, že Mercedes stojí více než citroen? :-) No, zde bude dnes zapotřebí hadrů...
Podle mě je chyba, že neumíš nejen řídit, ale už i číst a přemýšlet. >:D
Upozornil jsem pouze na značný rozdíl ve výbavě céčka - cituji: "za bratru 800 tyček (plus DPH)" a testované C5 a na nesmyslnou poznámku "kolem milionu prémii"...
Ale když nechceš, nepochopíš.
Upozornil jsem pouze na značný rozdíl ve výbavě céčka - cituji: "za bratru 800 tyček (plus DPH)" a testované C5 a na nesmyslnou poznámku "kolem milionu prémii"...
Ale když nechceš, nepochopíš.
Na to nemusíš upozorňovat, každý ví, že si můžeš přihazovat, avšak otázka pro tebe zní - co bys zvolil, horní (vybavenou C5) nebo ten základ od Mercedesu?
takúto možnosť voľby som už zažil s tandemom Passat B5.5 vs Audi A4. Vyhral jednoznačne Passat Highline so všetkým(naozaj so všetkým) + 2,5 TDI versus A4 so švihadlami a 1,9 TDI... >:-[] "Ťažká" voľba!
:-) Tohle je jiné dilema, než řešit zda C5 či MB-C...
ale tu by to dopadlo tak isto. Niet o čom, C5 v plnej poľnej + 3,0 HDI by ponuku C 180 CDI so švihadlami zmietol z povrchu zemského. Prémia neprémia, cítil by som sa v takom MB ako pozér najväčšieho kalibru čo ledva naškrabe na Medveďa... A to ja nerád. ;-\
V německém AutoZeitung šli ještě DÁL. Vzhledem k tomu že současný Citroën C5 je postavený na platformě vyvinuté pro C6 (tedy vozu VYŠŠí střední třídy), vzali jej do srovnávacího testu NE s C-Klasse, ale s JAGUARem XF a MB E-Klasse ;-)
PS: NE že by z toho přímo vyplývalo že C5 MB C přímo "sfoukne", ale.. :-)
.. ale naznačuje to, že maličko vyšší cena je VÍCE než oprávněná.. ;-)
PS: NE že by z toho přímo vyplývalo že C5 MB C přímo "sfoukne", ale.. :-)
.. ale naznačuje to, že maličko vyšší cena je VÍCE než oprávněná.. ;-)
Jiné dilema to možná je - otázkou je v KTERÉM případě jsou (reálné) rozdíly větší ;-)
V tomhle případě by prémie, chtě nechtě, neměla šanci. C5 by zvítězila, právě kvůli té výbavě.
Ty ses prohrál už u toho názoru, že 206 má špičkové jízdní vlastnosti, takže postavit tě před předmětné dilema, to je jako neználek před rájem... ;-)
Jen se musím opravit (přehlédl jsem se), ten základ je za 722 plus DPH... neuvěřitelné. Hlavně že máš jasno... :-)
Mimochodem, tohle máš v tom Cé základu:
Aktivace stěračů s dotekovou funkcí
Aktivace vnitřního osvětlení při dálkovém otevření vozu
Bezpečnostní pásy vpředu výškové nastavitelné, vnější vzadu s automatickým nastavením výšky a tříbodový středový pás vzadu
Boční ochranné vzpěry proti nárazu
Boční síťové kapsy v zavazadlovém prostoru (2 ks)
COMAND APS s navigací
Čalounění látka »Brighton«
Čelní a boční airbagy vpředu, kolenní airbag pro řidiče a okenní airbagy vpředu i vzadu
Čidlo zatížení sedadla spolujezdce
Čtecí lampičky a osvětlení na vnitřním zpětném zrcátku
Digitální hodiny
2zónová autom. klimatizace »THERMATIC«, oddělená regulace teploty vpředu, prachový filtr a spínač recirkulace s komfortní funkcí a větracími výdechy v zadní části vozidla
Elektrické ovládání oken 4x s komfortním ovládáním a ochranou proti přivření
Filtr pevných častic ( k.474) u vznětových motorů
Funkce ECO Start-Stop (nelze pro C 300CDI 4M , C 63 AMG)
Háčky na šaty integrované do víka zavazadlového prostoru
Chromované madlo víka zavazadlového prostoru
Indikace nedostatku provozních kapalin (motorového oleje a chladící kapaliny)
Indikace opotřebení brzdového obložení
ISOFIX- úchyty na upevnění dětských sedaček vzadu
Kapsa na mapy vzadu na opěradle řidiče a spolujezdce
Koncová světla LED
Komfortní multifunkční volant
Kombinovaný prachový a pachový filtr, přepínač uzavřeného cyklu s komfortní funkcí, sluneční senzor a vývody vzduchu pro cestující vzadu
Kryt zavazadlového prostoru a dělící síť od zavazadlového prostoru (vyjímatelná)
Krytá odkládací přihrádka se zásuvkou na středovém panelu (místo popelníku)
Kryty nástupních prahů vpředu a vzadu, vpředu s nápisem »Mercedes-Benz«
Lékárnička
Mechanická dětská pojistka pro zadní dveře a elektrická pro zadní okna
Mechanicky podélně a výškové nastavitelný volant
Nakládací hrana zavazadlového prostoru s ocelovým krytem
Nivoregulace světel
Odkládací přihrádka na středové konzole
Opěrky hlavy 5 x, vpředu a vzadu výškově nastavitelné, vpředu aktivní NECK-PRO, přední a zadní (mimo středové) s možností naklápění
Osvětlení vzadu
Osvětlení zavazadlového prostoru 2x
Otáčkoměr
Ozdobné chromované lišty
Ozdobné výplně interiéru - klavírový lak
Palubní počítač
Předepínače a omezovače upínací síly bezpečnostních pásů vpředu a na vnějších sedadlech vzadu
Přední sedadla s el.nastavitelnou výškou a opěradel včetně náklonu; sedadlo řidiče s mechanicky nastavitelnou bederní opěrkou
Přístrojová deska se 3 displeji a 3 analogovými kruhovými přístroji
Schránka před spolujezdcem osvětlená, klimatizovaná a uzamykatelná
Skládací přepravka
Sklopné háčky na tašky (2 ks) v zavazadlovém prostoru vlevo a vpravo
Sluneční clony s osvětleným make-up zrcátkem
Směrovky s dotekovou komfortní aktivací
Specifické prošití sedadel
Stěrače s dešťovým senzorem
Střední loketní opěrka vpředu s přihrádkou, s krytem stranově výklopným
Střední loketní opěrka vzadu s přihrádkou a dvojitým držákem nápojů
Úchyty na upevnění zavazadel 4x
Ukazatel servisních intervalů »ASSYST«
Ukazatel venkovní teploty
Zadní sklopná lavice 1/3 : 2/3 s tříbodovými pásy a 3.opěrkami hlavy
Zapalovací klíček s chromovým dekorem
Zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru
Zvuková signalizace při nepřipoutaném řidiči nebo spolujezdci a aktivní parkovací brzdě při rozjezdu, nebo při aktivním osvětlení při opuštění vozu
Jen se musím opravit (přehlédl jsem se), ten základ je za 722 plus DPH... neuvěřitelné. Hlavně že máš jasno... :-)
Mimochodem, tohle máš v tom Cé základu:
Aktivace stěračů s dotekovou funkcí
Aktivace vnitřního osvětlení při dálkovém otevření vozu
Bezpečnostní pásy vpředu výškové nastavitelné, vnější vzadu s automatickým nastavením výšky a tříbodový středový pás vzadu
Boční ochranné vzpěry proti nárazu
Boční síťové kapsy v zavazadlovém prostoru (2 ks)
COMAND APS s navigací
Čalounění látka »Brighton«
Čelní a boční airbagy vpředu, kolenní airbag pro řidiče a okenní airbagy vpředu i vzadu
Čidlo zatížení sedadla spolujezdce
Čtecí lampičky a osvětlení na vnitřním zpětném zrcátku
Digitální hodiny
2zónová autom. klimatizace »THERMATIC«, oddělená regulace teploty vpředu, prachový filtr a spínač recirkulace s komfortní funkcí a větracími výdechy v zadní části vozidla
Elektrické ovládání oken 4x s komfortním ovládáním a ochranou proti přivření
Filtr pevných častic ( k.474) u vznětových motorů
Funkce ECO Start-Stop (nelze pro C 300CDI 4M , C 63 AMG)
Háčky na šaty integrované do víka zavazadlového prostoru
Chromované madlo víka zavazadlového prostoru
Indikace nedostatku provozních kapalin (motorového oleje a chladící kapaliny)
Indikace opotřebení brzdového obložení
ISOFIX- úchyty na upevnění dětských sedaček vzadu
Kapsa na mapy vzadu na opěradle řidiče a spolujezdce
Koncová světla LED
Komfortní multifunkční volant
Kombinovaný prachový a pachový filtr, přepínač uzavřeného cyklu s komfortní funkcí, sluneční senzor a vývody vzduchu pro cestující vzadu
Kryt zavazadlového prostoru a dělící síť od zavazadlového prostoru (vyjímatelná)
Krytá odkládací přihrádka se zásuvkou na středovém panelu (místo popelníku)
Kryty nástupních prahů vpředu a vzadu, vpředu s nápisem »Mercedes-Benz«
Lékárnička
Mechanická dětská pojistka pro zadní dveře a elektrická pro zadní okna
Mechanicky podélně a výškové nastavitelný volant
Nakládací hrana zavazadlového prostoru s ocelovým krytem
Nivoregulace světel
Odkládací přihrádka na středové konzole
Opěrky hlavy 5 x, vpředu a vzadu výškově nastavitelné, vpředu aktivní NECK-PRO, přední a zadní (mimo středové) s možností naklápění
Osvětlení vzadu
Osvětlení zavazadlového prostoru 2x
Otáčkoměr
Ozdobné chromované lišty
Ozdobné výplně interiéru - klavírový lak
Palubní počítač
Předepínače a omezovače upínací síly bezpečnostních pásů vpředu a na vnějších sedadlech vzadu
Přední sedadla s el.nastavitelnou výškou a opěradel včetně náklonu; sedadlo řidiče s mechanicky nastavitelnou bederní opěrkou
Přístrojová deska se 3 displeji a 3 analogovými kruhovými přístroji
Schránka před spolujezdcem osvětlená, klimatizovaná a uzamykatelná
Skládací přepravka
Sklopné háčky na tašky (2 ks) v zavazadlovém prostoru vlevo a vpravo
Sluneční clony s osvětleným make-up zrcátkem
Směrovky s dotekovou komfortní aktivací
Specifické prošití sedadel
Stěrače s dešťovým senzorem
Střední loketní opěrka vpředu s přihrádkou, s krytem stranově výklopným
Střední loketní opěrka vzadu s přihrádkou a dvojitým držákem nápojů
Úchyty na upevnění zavazadel 4x
Ukazatel servisních intervalů »ASSYST«
Ukazatel venkovní teploty
Zadní sklopná lavice 1/3 : 2/3 s tříbodovými pásy a 3.opěrkami hlavy
Zapalovací klíček s chromovým dekorem
Zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru
Zvuková signalizace při nepřipoutaném řidiči nebo spolujezdci a aktivní parkovací brzdě při rozjezdu, nebo při aktivním osvětlení při opuštění vozu
Pár blbostí rozpísaných na pol strany. Vyškrtni hovadiny, ktoré sú úplne bežné, a neznamenajú žiadnu extra výbavu, vyškrtni prkotiny, ktoré sú proste špecifikami auta a nemajú žiadnu pridanú hodnotu a čo zostane? Počítať v strednej triede za výbavu auta otáčkomer, palubný počítač, bezpečnostné pásy, výstuhy dverí proti nárazu, chrómované madlo do kufra, slnečnú clonu so zrkadielkom, alebo ozdobný kľúč zapaľovania.....normálne si ma rozosmial, človeče. Varíš z vody, keď si to tak čítam zhora dole a odspodu nahor, a potom ešte raz, tak zisťujem, že v tom aute nič zvláštne nie je...
Klasická prémia ak niečo chceš, tak cvakaj. Inak aj VW to celkom "vie"... Pri Up! máš v základe DOKONCA aj predné kotúčové brzdy!!! >:D
ved ani nemoze byt. Ci uz 3er, C-klasse, pripadne A4, priplacat prave za vybavu. Ten vypis je uplne smiesny. Chybaju tam uz naozaj iba take veci ako Lakovany predny a zadny naraznik.. Hola verzia C-klasse ci po zuby vyzdobeny citroen? tot otazka..
Netvrdím, že je tam v základu něco zvláštního, avšak je tam toho dost na to, aby i ten základ motivoval nekoupit za milión citroena a koupit C. Navíc cenově je ten základ hodně pod milión.
Nejde len o výbavu ale aj o motor. Nechcel by som v MB C dostávať v dlouhém táhlém na frak od Octavie. ;-\
PS: Ver že som MB C v základe (a nielen v základe) videl a dokonca aj jazdil, ale ten základ vyzerá ako vykradnuté auto. K tomu "úžasné" plecháče. :no: Proste som už trochu zhýčkaný... >:D
PS: Ver že som MB C v základe (a nielen v základe) videl a dokonca aj jazdil, ale ten základ vyzerá ako vykradnuté auto. K tomu "úžasné" plecháče. :no: Proste som už trochu zhýčkaný... >:D
GTI, máš to zapotřebí? Shazovat se tím, že budeš překrucovat vše a za všech okolností? Lidi nejsou slepí a mají docela dobrou paměť, tím spíš na tvé texty.
O jízdních vlastnostech 206 píšeš v mém podání pouze ty sám.
A výbavu MB-C ti osvětlil už Klaudius, k tomu není co dodat. Navíc za 722 tisíc získávám C180 se základním benzinovým motorem. Co chceš postavit proti předmětné dvousetkoňové C5? Už zapaluje, nebo potřebuješ vyměnit svíčky?
Edit: Dělat frajera se základním premiantem a povyšovat se nad výborně vybavené, prostornější a výkonnější auto mainstreamu dovede pouze pozér a pokrytec nejhrubšího kalibru. Fakt jsi na tom tak špatně?
O jízdních vlastnostech 206 píšeš v mém podání pouze ty sám.
A výbavu MB-C ti osvětlil už Klaudius, k tomu není co dodat. Navíc za 722 tisíc získávám C180 se základním benzinovým motorem. Co chceš postavit proti předmětné dvousetkoňové C5? Už zapaluje, nebo potřebuješ vyměnit svíčky?
Edit: Dělat frajera se základním premiantem a povyšovat se nad výborně vybavené, prostornější a výkonnější auto mainstreamu dovede pouze pozér a pokrytec nejhrubšího kalibru. Fakt jsi na tom tak špatně?
Tak jak je to s 206 a jejími jízdními vlastnostmi? Nebo to nechme na jindy pod nějakou peugeotku.
Nezapomínej, že nejde o papírové skutečnosti, jde též o zpřevodování, o pružnost motoru, o celkové odladění vozu. A právě tyto skutečnosti by tě přivedly do náruče (i holého) C. To není o nějakém machrování to je o tom, že prémii nědělá jen exklusivní výbava, prémii dělá to všechno kolem. Ta výbava to celé pak posouvá až k té pověstné hranici nebe, ale základ je prémií zrovna tak.
Nezapomínej, že nejde o papírové skutečnosti, jde též o zpřevodování, o pružnost motoru, o celkové odladění vozu. A právě tyto skutečnosti by tě přivedly do náruče (i holého) C. To není o nějakém machrování to je o tom, že prémii nědělá jen exklusivní výbava, prémii dělá to všechno kolem. Ta výbava to celé pak posouvá až k té pověstné hranici nebe, ale základ je prémií zrovna tak.
Proč by mě měly přivést do náruče holého C, když mám hned vedle luxusně vybavenou C5? Nevidím v tom nejmenší logiku, natož emoce. Jen ty dvě, které jsem popsal výše.
Plus to má ještě jeden háček - současná produkce Mercedesu se mi zoufale nelíbí. Ty přeširoké tlamy, auta vzhledově těžká na zadek, neladící obloučky a křivky... Ne, to je auto jak pro sedmdesátiletého dědka a žádná prémie.
Plus to má ještě jeden háček - současná produkce Mercedesu se mi zoufale nelíbí. Ty přeširoké tlamy, auta vzhledově těžká na zadek, neladící obloučky a křivky... Ne, to je auto jak pro sedmdesátiletého dědka a žádná prémie.
Kupovat MBéčko v sociálu musí být trapas. Sedíš tam u prodejce a na příplatkovou výbavu pořád odpovídáš ne. Když tu trapárnu přežiješ, tak si pak můžeš hrát na prémiového člověka přesto, že na to nemáš. Takový naložený Pašík nebo Mondeo vyrovnaného člověka musí uspokojit víc než naškrábání na eMBo.
Máš poměrně zkreslené představy o tom, jak se nakupují auta. Zde přece nejde o nějaké trapasy, ostatně ony snad podle tebe jsou jiné pocity kupovat nevybavené mondeo? Ty nechápeš to základní, že prémie je to i v tom základu, nikoliv že se z nějaké šunky tím, že si do ní objednáš kůži stane prémie. Přesně tímhle syndromem trpí malonákupčíci neprémiové produkce.
Další z mnoha českých deformací lidských mozků, proč by si měl člověk kupujíc C v základu hrát na prémiového člověka, co je tohle za zhovadilost??? Nenapadají tě věci kolem, že někdo zkrátka chce tu značku, jež je symbolem kvality a luxusu, mít i bez kůže, AMG paketu nebo Cammandu? Český prosťáček si dnes navykl, že mondeo v plné je snad víc auto, než Cé v základu, taková blbost. Napadlo tě někdy, že o tu výbavu ve výběru vozu ani tak nejde? Koneckonců je mnoho lidí, komu přijdou dnešní moderní elektronické fičury aut k ničemu a vystačí si výbavou, jež opravdu využije (a ta je taky v základu), jmenuji něco bagů, ESP, klima, el. okna, co dál víc opravdu potřebuješ? Navigaci, není problém dokoupit neoriginální, možná vyhřívané sesle a lité kola. Dál nic.
Navíc snad není třeba připomínat fakt, že v sousedním Německu převažují Mercedesy v nižších výbavách, protože tam si lidé ty MB kupují pro svou potřebu a ne na honění ega a dokazování si něco sobě samému. Že mají vkus a prodeje těchto prémií jdou na vrub právě těchto C5 v plné snad netřeba připomínat.
Navíc snad není třeba připomínat fakt, že v sousedním Německu převažují Mercedesy v nižších výbavách, protože tam si lidé ty MB kupují pro svou potřebu a ne na honění ega a dokazování si něco sobě samému. Že mají vkus a prodeje těchto prémií jdou na vrub právě těchto C5 v plné snad netřeba připomínat.
Lenže v tom susednom Nemecku uvažujú o autách úplne inak aj z finančného hľadiska - nemôžeš porovnávať príjmy tam a v Čechách. A podľa toho sa mení aj pohľad na auto. Milión za holoauto a milión za plne vybavený voz, to je pre našinca zväčša podstatný rozdiel. Potom už duel prémia-neprémia stráca na dôležitosti.
Neobhajuj si tady své moudra z prstu vycucaná. Když ten milion mám, tak je úplně jedno za co a hlavně kde ho utratím. Jestli v ČR, Německu nebo třeba Moldávii. Jde tady o tvůj nesmyslný plk cosi o prémiovosti člověka, jež si koupí C-klasse v základu. Očividně totiž nepoznáš rozdíl mezi Cečkem a třeba již tím zmíněným Mondeem. Jde o kvality vozu a ne jeho výbavu. Tvá stejná logika by šla uplatňovat i jinde. Vzpomeň třeba na Hyundai XG 35. Auto s V6, automatem, v "plné" výbavě, ale místo E-klasse v základu by si jej mohl koupit jen blázen nebo člověk, jež autům nerozumí a je mu to putna. Jedno z toho jsi dle tvé logiky ty.
Tohle zas tak "vycucané" NENí! (doporučuji číst např. britský Autocar - zrovna srovnání tématu Mondeo versus i "prémiové" modely se tam věnovali, s poněkud JINÝM závěrem než vy :-)
PS: A to o značkách platí "obecně" - v česku (možná asi tím že k nim desítky let nemělo přístup) se "na značku" dá MNOHEM víc než v Německu, Rakousku... atd. ;-)
PS: A to o značkách platí "obecně" - v česku (možná asi tím že k nim desítky let nemělo přístup) se "na značku" dá MNOHEM víc než v Německu, Rakousku... atd. ;-)
Ale Ty jsi tvrdil ze za tu cenu je MB a kdyz Ti nekdo napise ze stejne vybaveny je drazsi, tak reagujes takto? Nedelas nahodou v politice, ze dokazes otocit jasne a spravne minenou reakci na Tvuj prispevek, tak, ze udelas z toho druheho vola. Me silne pripominas brouka Pytlika - vsude byl, vsechno vi?
Jinak MB-C se povedla, ale ze bych prezil nejaky sok se rict neda. Interier (palubka) pro me nic moc, mista na sedackach (hlavne zadnich s jejich kratkymi sedaky) taky podstatne min.
Jinak MB-C se povedla, ale ze bych prezil nejaky sok se rict neda. Interier (palubka) pro me nic moc, mista na sedackach (hlavne zadnich s jejich kratkymi sedaky) taky podstatne min.
Nikde netvrdím, že za tu cenu je MB ve stejné výbavě. Naopak píši, že C můžeš mít za 800 plus DPH, což se ti vyvrátit asi nepodaří.
Argument suna o tom, že je chyba v tom, že k této ceně musíš dohodit je zcela nesmyslná, neb napsat tohle o prémiovém modelu jako negativum svědčí jen a než o tom, že ctěný kolega tomu zatím moc nerozumí.
Pro mladého kluka tvé konfigurace mohou pevné názorové postoje vyvolávat lehké závratě, ale na to si zvykej, život není o tom, že se divíš, ale o tom, že do věcí... vidíš.
Argument suna o tom, že je chyba v tom, že k této ceně musíš dohodit je zcela nesmyslná, neb napsat tohle o prémiovém modelu jako negativum svědčí jen a než o tom, že ctěný kolega tomu zatím moc nerozumí.
Pro mladého kluka tvé konfigurace mohou pevné názorové postoje vyvolávat lehké závratě, ale na to si zvykej, život není o tom, že se divíš, ale o tom, že do věcí... vidíš.
Porovnávaš to tu s Medveďom za milión a pritom (dúfam) sám dobre vieš že ten Medveď bude za milión osekaný až strach. Skús porovnanie s Octaviou Scout - tá stojí tiež milión... :no:
Neporovnávám, jen píši, že je dobré si na ten milión nastavit referenční laťku. Ta auta jsou neporovnatelná, s tím souhlas. Scout je u nás na dvoulitrové naftě za šestpade...
Aby som netrepal len tak do vetra, Prebehol som si konfigurátor na toho Scouta a vyšlo mi 1 125 000(za Octaviu!!!). Keďže u nás v koncernových predajniach dávajú 10% zľavu na "počkanie", tak predpokladám že to isté sa deje aj u vás. Čiže sme zase pri tom milióne... Len podotýkam že aj ten Scout za milión bude asi iné kafe ako MB C za milión... >:D
Jistě, dobrá automobilka ti nabídne do auta vše co tě napadne, otázkou je, zda nejde jen o papírovou konfiguraci, jako že sis tam načetl čtyři druhy litých kol... >:D Ale jinak, jako má význam mít scouta do 750 a C5 do 800, tak stejně má význam mít C za jednadva. Ale scout či C5 za cenu nad milión, to už zavání (slušně řečeno) jistou rozhodovací nepraktičností :-)
P.S. Scouta za jednajedna ti nevěřím, podívám se na to.
Doplněk - tak jsem to tam narval snad úplně všechno (mimo tažného řazízení) a vychází mi to na 960. U vás máte "čudné" ceny.
P.S. Scouta za jednajedna ti nevěřím, podívám se na to.
Doplněk - tak jsem to tam narval snad úplně všechno (mimo tažného řazízení) a vychází mi to na 960. U vás máte "čudné" ceny.
No priznám sa, sprvu to bol nástrel od pásu... A potom som s malou dušičkou utekal radšej na stránku skoda auto. Tam som dokonale ustrnul nad nakonfigurovaným Scoutom mierne cez 1,1m CZK... :-)
PS: A to som zabudol na zimné obutie, ale to by som VYŽADOVAL zadarmo. Aj keby to mali strhnúť predajcovi z platu... >:D
PS: A to som zabudol na zimné obutie, ale to by som VYŽADOVAL zadarmo. Aj keby to mali strhnúť predajcovi z platu... >:D
Běžná C5 je na vzduchu, pružiny jsou jen pro základní výbavu a nejslabší motory. 700k vychází na Exclusive 2.0HDI 120kW.
V sériové výbavě je polokůže, kůže za 40 je víceméně standardní příplatek, speciální kůže Criollo za 110 už je asi trošku úlet.
Co se Mercedesu týče - problémem předmětného srovnání je nejen nepoměr výbavy, ale také to, že prémiová střední třída je přece jen menší, než ta mainstreamová. Ostatně, ne nadarmo srovnává tester komfort C5 s prémiovou vyšší střední.
V sériové výbavě je polokůže, kůže za 40 je víceméně standardní příplatek, speciální kůže Criollo za 110 už je asi trošku úlet.
Co se Mercedesu týče - problémem předmětného srovnání je nejen nepoměr výbavy, ale také to, že prémiová střední třída je přece jen menší, než ta mainstreamová. Ostatně, ne nadarmo srovnává tester komfort C5 s prémiovou vyšší střední.
Nesrovnávám, píši však že C5 za přes milión je prodejně nereálná. A naopak, že je tu střední prémie za nižší cenu. A i nevybavené C je samozřejmě jasnou volbou, v tomto duelu-neduelu.
Ta cena, ok, tedy C5 se pohybuje někde v rozumném rozmezí 600 - 700, to si umím představit, a to přesně tak jako C za jednadva.
Ta cena, ok, tedy C5 se pohybuje někde v rozumném rozmezí 600 - 700, to si umím představit, a to přesně tak jako C za jednadva.
Tady musím maličko ODPOROVAT. NEvím tedy jak konkrétně C-Klasse (má ale také "jen" McPhersony - i když u zadokolky to zas není až TAK důležité..), ale není to tak dávno co jsem měla možnost malého porovnání audi A4 2.0 TDi (s C5 V6 HDi) a ... a možnost tohoto srovnání bych PŘÁLA VŠEM ;-)
PS: Ale "trumfnout" (masážní) sedadla v C5 a vůbec pocit z vozu NEbude až tak lehké (jak si ti kdo NEokusili možná představují.. :-)
PPS: Citroën C5 se (i s tímhle, pro ni asi nejvhodnějším/nejlépe "pasujícím" motorem prodává - v cca stejně velkém státě jako je česko - dlouhodobě docela dobře ;-)
Ten snad "maličko vyspělejší" stát je shodou okolností HNED za jižní českou hranicí :-)
PS: Ale "trumfnout" (masážní) sedadla v C5 a vůbec pocit z vozu NEbude až tak lehké (jak si ti kdo NEokusili možná představují.. :-)
PPS: Citroën C5 se (i s tímhle, pro ni asi nejvhodnějším/nejlépe "pasujícím" motorem prodává - v cca stejně velkém státě jako je česko - dlouhodobě docela dobře ;-)
Ten snad "maličko vyspělejší" stát je shodou okolností HNED za jižní českou hranicí :-)
Já ti velmi fandím, a i když se nyní dopouštíš doslova fatálního diskusního kýče, tedy udržet v diskusi na výsluní svou vlastní garáž, pak když si tě tu kluci přečtou, věřme že pochopí, kdo dokáže ocenit kvality C5. Ano, dáma, která hledá vysokou míru komfortu. Popravdě přiznávám, že automaticky píši příspěvky jaksi pro mužskou část populace. Někdy mě až překvapí ta neuvěřitelná vyměklost současných mladých kluků, co si tu chtěj hrát na garážové mistry. Nahoře dokonce jeden dá vale základnímu Céčku od MB před komfortem ve vybavené C5. To je ovšem tragické... Omlouvá ho jenom to, že to C nikdy neřídil.
Tedy ano, chceš maistreamovou střední, která se velmi snaží vybočovat ze standardů třídy? Jsi dáma, jemná žena, která se nechce a nemusí těsnit v Pandě? Chceš střední komfort z Francie? Ber C5. Já to jel, nahoře máš odkaz na testík na blogu. Zcela průměrný vůz. Z trojice 508, C5 a Laguna ve mně jednoznačně pozitivní dojem zanechala pouze Laguna.
Tedy ano, chceš maistreamovou střední, která se velmi snaží vybočovat ze standardů třídy? Jsi dáma, jemná žena, která se nechce a nemusí těsnit v Pandě? Chceš střední komfort z Francie? Ber C5. Já to jel, nahoře máš odkaz na testík na blogu. Zcela průměrný vůz. Z trojice 508, C5 a Laguna ve mně jednoznačně pozitivní dojem zanechala pouze Laguna.
Také ráda (v reálném životě) používám metodu "nejdříve pohlaď a pak sekni" :-)
PS: Myslím že vaše jezdění s C5 bylo podobně "vzrušivé" jako to mé s audi A4 2.0 TDi - zrovna tak bych to (slušně) popsala jako: "Zcela průměrný vůz" ;-)
PPS: Když chcete "cítit" jaký je současný Citroën C5, MUSÍTE vyzkoušet buď tuto testovanou verzi (já tedy raději sedan než Tourer) 2.2 HDi 150 kW/450 Nm, která je zřejmě OPTIMEM pro tento vůz ... nebo samozřejmě V6 3.0 Bi-turbo :-)
PPPS: Ta volba AUTO-ZEITUNGu porovnávat C5 raději s E-Klasse (než s C) možná NEbyla "úplně od věci" ;-)
PS: Myslím že vaše jezdění s C5 bylo podobně "vzrušivé" jako to mé s audi A4 2.0 TDi - zrovna tak bych to (slušně) popsala jako: "Zcela průměrný vůz" ;-)
PPS: Když chcete "cítit" jaký je současný Citroën C5, MUSÍTE vyzkoušet buď tuto testovanou verzi (já tedy raději sedan než Tourer) 2.2 HDi 150 kW/450 Nm, která je zřejmě OPTIMEM pro tento vůz ... nebo samozřejmě V6 3.0 Bi-turbo :-)
PPPS: Ta volba AUTO-ZEITUNGu porovnávat C5 raději s E-Klasse (než s C) možná NEbyla "úplně od věci" ;-)
V tom s tebou nesouhlasím, nejvíce ti o svých kvalitách auto poví právě na tom základním motorovém osazení. Podívej se například na základ v BMW5, zcela regulerní auto. Výkon zaslepuje receptory, na to pozor. Ale abychom ty extrémy zprůměrovali, tak je dobře jít na ten střed, a to jak v motorech tak ve výbavě, tedy optimem tohoto modelu je ta klidná a nedrahá verze, jakmile to citroen žene do cenových výšek ztrácí body, neboť tam už nemá na to se***vat. Samozřejmě ve Francii je problémem to, že nemá na prémiové modely a tak to doslova "patlá" na mainstreamovou základnu, což holt je problém. S příchoderm DS svítala naděje, že se snad Citroen odstřihne a stane se vskutku prémiovou automobilkou. Na to ovšem nejsou děngy, a je to škoda.
V tom s vámi (někdy) nesouhlasím a (někdy) zase SOUHLASím ;-)
Příklad současného BMW 520d je VÝBORNÝ - je to mimořádně povedené auto i s tímto ZÁKLADním motorem (stejně jako Jaguar XF 2.2D - oba s FANTASTICKOU 8mi stupňovou převodovkou :yes: :-)
NEzkoušela jsem například současný ZÁKLAD audi A4 2.0 TDi 88 kW, ale "jen" tu silnější verzi (105 kW?) a je to ... (slušně řečeno) "žádný zázrak"? Jen naprostý ZÁKLAD, tedy sedadla, bych s C5 NEměnila ani za nic..
PS: Vaši teoretickou úvahu si dovolím "smést ze stolu" - OPTIMEM pro tuto konstrukci založenou na platformě pro vyšší střední/pro současný model Citroën C5 je (a jsem si na 99,9% jistá) právě "silnější" 4válec - 2.2 HDi 150 kW/450
(vím že na něj audi-vw zatím nemá odpověď - dojíždějící/starý V6 2. 140 kW/400 Nm je opravdu už trochu "out" - ale vskutku "je to ten PRAVÝ" :yes: :-)
PS: DS5 HYbrid4 mám slíbené na půjčení - dám vám vědět.. ;-)
Příklad současného BMW 520d je VÝBORNÝ - je to mimořádně povedené auto i s tímto ZÁKLADním motorem (stejně jako Jaguar XF 2.2D - oba s FANTASTICKOU 8mi stupňovou převodovkou :yes: :-)
NEzkoušela jsem například současný ZÁKLAD audi A4 2.0 TDi 88 kW, ale "jen" tu silnější verzi (105 kW?) a je to ... (slušně řečeno) "žádný zázrak"? Jen naprostý ZÁKLAD, tedy sedadla, bych s C5 NEměnila ani za nic..
PS: Vaši teoretickou úvahu si dovolím "smést ze stolu" - OPTIMEM pro tuto konstrukci založenou na platformě pro vyšší střední/pro současný model Citroën C5 je (a jsem si na 99,9% jistá) právě "silnější" 4válec - 2.2 HDi 150 kW/450
(vím že na něj audi-vw zatím nemá odpověď - dojíždějící/starý V6 2. 140 kW/400 Nm je opravdu už trochu "out" - ale vskutku "je to ten PRAVÝ" :yes: :-)
PS: DS5 HYbrid4 mám slíbené na půjčení - dám vám vědět.. ;-)
ELISEJSKE ZALMY s měkkým I no to mně po.ser záda :yes: :yes: :yes:
Pokus se přes tu chybu přenést.
Pokus se je nepsat.
Domníváš se, že jsem se překlepl záměrně? Normálně mi ulétl prst. Běžná věc, která se tu stane stokrát za den, jestli s tím máš problém, popros někoho ať ti uvolní pubertu.
Minule jsem ti také opravoval I/Y. Problém máš ten, že pro mnohé působíš jako "pán neomylný" a "vždy mám pravdu", tak se pak nediv, že jsi bedlivě sledován za každou I/Y hrubku... ;-)
Tak sleduj, počítám, že to bude zde tak tvoje seberealizace na úrovni dokonale korespondující s tvým rozhledem. Pamatuješ přece, jak jsi mi zde nedávno vnucoval Peugoet 207 v cross úpravě 8-s >:-[] údajně jako mistrovskej designovej kousek >:D :no:
Já ti jej nevnucoval, já ti vnucoval Fabku Scout... . O té jsi prohlásil, že se nepovedla, alespoň občas se s tebou dalo souhlasit >:D
A nevlkládej mi do úst slova, která jsem nepronesl. Vím, že si užíváš nepřítomnost zapisovatelky, ale i tady se dá dohledat staré příspěvky, tak abys pak nedostal nálepku nedůvěryhodného diskutujícícho, kterou tedy již máš 8-s >:-[] A nezapomeň, že nejen psaná slova, ale i pronesená na veřejnosti se zaznamenávají, aby pak tady nepřišla nějaká paní od Citroenu, že jsi C5 poslintal palubovku a musela tě od toho auta odtrhnout až ostraha při zavíračce prodejny, jak jsi předvedl u tvého "testu" 508 >:D
A nevlkládej mi do úst slova, která jsem nepronesl. Vím, že si užíváš nepřítomnost zapisovatelky, ale i tady se dá dohledat staré příspěvky, tak abys pak nedostal nálepku nedůvěryhodného diskutujícícho, kterou tedy již máš 8-s >:-[] A nezapomeň, že nejen psaná slova, ale i pronesená na veřejnosti se zaznamenávají, aby pak tady nepřišla nějaká paní od Citroenu, že jsi C5 poslintal palubovku a musela tě od toho auta odtrhnout až ostraha při zavíračce prodejny, jak jsi předvedl u tvého "testu" 508 >:D
Neplácej nesmysly. Ty jsi tu tvrdil, že 207 cross je povedené auto, dokonce jsem tě tam musel umravňovat, neb jsi mě tam nějak podivně a pro mne i dost nepochopitelně napadal. Za to ses nakonec omluvil, to ano, ale tvá estetika zůstala, předpokládám, ve vztahu k té 207 beze změny. Tedy ano, já vím, že ty ceníš 207 cross, pro mne jedno z nejotřesnějších aut na trhu.
Tak si to zpětně dohledej, jo? Možná ti totiž už začíná vynechávat paměť ;-) Já si to ani dohledávat nemusím, můj názor je pořád stejný a od té doby se nezměnil. A pokud jde o chválu, tak jsem 207 Outdoor chválil v rámci srovnání s jedinou konkurencí - Fabii Scout, protože proti ní je opravdu krasavec, ale to asi už pomalu vše. Dnes jsem F. Scout viděl v červené, přemýšlím, kdo si takovou hrůznou kombinaci mohl navolit. Černé plasty do půlky dveří, černé nárazníky a k tomu základní červená 8-s Ale to jsem trochu odbočil... Nicméně hledej.
Každopádně mi to příjde zvláštní, když taháš k I/Y nějaký půl roku starý rozhovor, tvé myšlenkové pochody jsou trochu bizardní, takové trochu "tonoucí se stébla chytá" >:D
Každopádně mi to příjde zvláštní, když taháš k I/Y nějaký půl roku starý rozhovor, tvé myšlenkové pochody jsou trochu bizardní, takové trochu "tonoucí se stébla chytá" >:D
Tedy ty některá auta hodnotíš výhradně v konfrontaci s jinými? >:D A jaký máš obecný, izolovaný pohled na ten vůz, na 207 cross. Já ti svůj napsal - v podstatě otřes. Tvůj pohled je jaký?
Ano, je dobré srovnávat s konkurencí ve třídě. Nebo ty postavíš vedle Hummera 911ku a soudíš? To přece nejde, to je amaterismus a omezenost jen na své preference.
Na 207 Outdoor? V první řadě je nutná správná volba v barvy, jsou jen 3 možnosti: bílá, šedá shark a černá (s přimhouřením oka i stříbrná). Pak je nutno Samotné oplastování autu více pomohlo a podařilo se, to je pravda. Problém spíše je, co se oplastovávalo. Peugeot to s tlamami přehnal, to je stará věc, co vypadalo z profilu dobře, to z čelního pohledu hrozně. Záď naštěstí podařená je, ta se podařila, ten C sloupek, který má mimochodem i A-classe např. (a řada dalších) je jeden z nejpodařenejších. Takže celkově bych to viděl třeba v bílé nebo shark za 2- až 3 (jako ve škole). Stačí?
Ale pořád jaksi nechápu, že to tady společně řešíme pod C5, asi máš k 207 nejěké skryté touhy >:D
Na 207 Outdoor? V první řadě je nutná správná volba v barvy, jsou jen 3 možnosti: bílá, šedá shark a černá (s přimhouřením oka i stříbrná). Pak je nutno Samotné oplastování autu více pomohlo a podařilo se, to je pravda. Problém spíše je, co se oplastovávalo. Peugeot to s tlamami přehnal, to je stará věc, co vypadalo z profilu dobře, to z čelního pohledu hrozně. Záď naštěstí podařená je, ta se podařila, ten C sloupek, který má mimochodem i A-classe např. (a řada dalších) je jeden z nejpodařenejších. Takže celkově bych to viděl třeba v bílé nebo shark za 2- až 3 (jako ve škole). Stačí?
Ale pořád jaksi nechápu, že to tady společně řešíme pod C5, asi máš k 207 nejěké skryté touhy >:D
Nevybavené "C" je jasnou volbou ? Možná pro tebe, ale hlavně, prosím tě, NEGENERALIZUJ ! 8-s
V tvém případě určitě.
Kdepak, i přes to, že M-B mám jako značku rád (i když je německá), tak bych rozhodně nedal přednost méně vybavenému "C" před C5. A nejsou to jen "hlody", které by měly inspiraci pouze v textu a fotografiích. V těchto obou vozech jsem se svezl...
To je zajímavé, žiji v přesvědčení, že velkým kladem německých aut je právě to, že jsou to auta německá. Ty máš na tohle jiný názor?
Žít s přesvědčením, že dobré na německých autech je to, že jsou německá a naopak, je trochu smutné.
Nevím jak se radovali majitelé Passatů 2,0 TDI PD, když stáli u cesty tak často, že si do auta začali přibalovat stan, že mají německé auto.... a naopak by to vždycky šlo...
Nevím jak se radovali majitelé Passatů 2,0 TDI PD, když stáli u cesty tak často, že si do auta začali přibalovat stan, že mají německé auto.... a naopak by to vždycky šlo...
To si pleteš, to se stávalo majitelům Lagun, a nebyly to stany ale přenosné modlitebny >:D
Ano, velkým kladem německých aut je právě to, že jsou to auta německá, a to zejména, když jde o konfrontaci s produkcí z Francie. Kdo tahá za kratší konec snad tušíš i ty. Německý automobilový průmysl je doslovná světová špička. Ale jak ty bys to mohl vědět...
Ano, velkým kladem německých aut je právě to, že jsou to auta německá, a to zejména, když jde o konfrontaci s produkcí z Francie. Kdo tahá za kratší konec snad tušíš i ty. Německý automobilový průmysl je doslovná světová špička. Ale jak ty bys to mohl vědět...
Tak ještě jednou čti a pomalu, zapni turbo mezi ušima, přivolej si sekretářku, manželku, koncipienta, prostě někoho, kdo ti to vysvětlí. To, že jsou Německá auta světovou špičkou vysvětluj těm, co z vlastní zkušenosti o tom nejsou přesvědčení a i těch není málo. Tím neříkám, že jsou špatná, ale dávat za plus, že německá auta jsou německá a tedy dobrá, zatímco francouzská (italská, japonská, korejská...) auta jsou francouzská, tedy špatná, je argument na úrovni diskutéra mateřské školy.
Takže tady s tou tvou omezeností ze sebe nedělej světáka, neb jsi leda za květáka ;-)
Takže tady s tou tvou omezeností ze sebe nedělej světáka, neb jsi leda za květáka ;-)
Ale vždyť tak to je, nebo se snad domníváš, že auta umí lépe arménci než japonci? >:D To je přece dané a hluboce vrostlé do daného národa. Samozřejmě, že ledacos z toho dnes smazává robotizovaná výroba, ale auto to není jen šroubovák a správnej utahovací moment, auto je komplex věcí, a končí to až odjezdem z prodejny. A právě Německo se svým příslovečným drillem, s tou akurátností je země, která to dotáhla v autoprůmyslu až tam kde je. Nebo se snad domníváš, že BMW, Mercedes a AUDI by mohli být zrovna tak značky francouzské nebo Řecké? :-) Nebuď bláhový, či tu nehraj naivního prosťáčka. Ty přece až budeš vydělávat velké peníze také nebudeš jezdit francouzský mainstream za pár šupek, ale pojedeš v Mercedesu, či v Porsche. Nebo bys měl raději jednou 207 cross >:D ;-)
Bože, bože... Před nedávnem jsem si opětovně prohlédl dokument Hitlerovi muži a jak jsem přečetl tvůj příspěvek, tak jsem si v kontextu s tebou na některé z nich vzpomněl 8-s :no:
A ty se domníváš, že Rolls by mohl být německý, Volvo čínské...?
To v čem jezdím nebo budu jezdit nebude záležet na zemi původu, ale na tom, co mi bude v ten moment lépe vyhovovat a co budu chtít. Když bych měl volit mezi C-classe nebo C5, tak bych volil C5 a to z mnoha důvodu. Jelikož jsem s oběma jel, tak mi C-classe příjde příliš tvrdá na M-B, i když je opravdu krásná vně i uvnitř... a našlo by se mnoho dalších důvodů. U jiné třídy by to bylo jinak. Rozhodně se ale nikdy nebudu rozhodovat jen podle znaku na kapotě a nebo nedejbože země původu. (Netvrdím, že pokud by byl výběr mezi dvěmi vyhovujícími auty, tak bych volil Evropu před Asii). Mimochodem, co jsi volil nakonec ty? Německo ne, viď? ;-)
A ty se domníváš, že Rolls by mohl být německý, Volvo čínské...?
To v čem jezdím nebo budu jezdit nebude záležet na zemi původu, ale na tom, co mi bude v ten moment lépe vyhovovat a co budu chtít. Když bych měl volit mezi C-classe nebo C5, tak bych volil C5 a to z mnoha důvodu. Jelikož jsem s oběma jel, tak mi C-classe příjde příliš tvrdá na M-B, i když je opravdu krásná vně i uvnitř... a našlo by se mnoho dalších důvodů. U jiné třídy by to bylo jinak. Rozhodně se ale nikdy nebudu rozhodovat jen podle znaku na kapotě a nebo nedejbože země původu. (Netvrdím, že pokud by byl výběr mezi dvěmi vyhovujícími auty, tak bych volil Evropu před Asii). Mimochodem, co jsi volil nakonec ty? Německo ne, viď? ;-)
No vždyť v tom si neprotiřečíš, naopak, ano, ti němci za jisté politické konstelace byli schopni v dějinách napáchat šílené zlo. Zrovna tak, jako zase v jiných politických a historických dobách dokázali být jednou z nejprůmyslovějších, vlastně nejprůmyslovější, zemí světa. Tos nevěděl? Ty nevíš, co páchali japonci za války? Tou svou dokonalou proorganizovaností tam na ně nikdo dlouho neměl, až museli dostat dvě za uši. A podívej se dnes, dokonalá organizace, špičková auta. To je základní charakter, základní rys.
Nikdo nechce, aby ses rozhodoval podle země původu, k tomu dojdeš přirozeně a sám. Nebudeš-li cítit vnitřní potřebu jezdit českým vozem, bude-li tě zajímat kvalita, půjdeš logicky pro německé auto. V prémii v podstatě ani jinam nemůžeš... :-) Jsou variace - Volvo Saab (kéž by) a Jaguar. A tím je to vyčerpáno. Možná ještě Alfa, tedy - ALVWA ROMEO.
Nikdo nechce, aby ses rozhodoval podle země původu, k tomu dojdeš přirozeně a sám. Nebudeš-li cítit vnitřní potřebu jezdit českým vozem, bude-li tě zajímat kvalita, půjdeš logicky pro německé auto. V prémii v podstatě ani jinam nemůžeš... :-) Jsou variace - Volvo Saab (kéž by) a Jaguar. A tím je to vyčerpáno. Možná ještě Alfa, tedy - ALVWA ROMEO.
Nejde o to, že Hitler a Hitlerovské Německo bylo Německo, ale o tu myšlenku, kterou prohlašuješ. Čili ne o tom, že je německo nejlepší, ale že jistá rasa/národ/stát je nějak nadřazený/lepší než ostatní. A to mě jaksi děsí, hlavně to zevšeobecňování. :-|
Proč bych měl končit třeba v té střední třídě u německého auta? Příklady vidíš přímo tady. C5, 508 a i Laguna v některých konfiguracích může směle předčit německou i jinou konkurenci a i naopak, záleží na nastavení požadavků. U prémie je situace trochu jiná, ale objektivně ne až tolik, jak se subjektivně zdá. Nebo proč tolik lidí končí v Subaru? Proč se pořád prodávají neněmecká auta?
Proč bych měl končit třeba v té střední třídě u německého auta? Příklady vidíš přímo tady. C5, 508 a i Laguna v některých konfiguracích může směle předčit německou i jinou konkurenci a i naopak, záleží na nastavení požadavků. U prémie je situace trochu jiná, ale objektivně ne až tolik, jak se subjektivně zdá. Nebo proč tolik lidí končí v Subaru? Proč se pořád prodávají neněmecká auta?
No jo, ale když ono to tak na světě funguje. Lidé nesmí dopustit aby se to zvrhlo, ale ten národní rys, to je skutečnost, která objektivně existuje. Číňani nenávidí japonce za to, co jim za války prováděli. Cítíš z tohoto důvodu nejakou historickou averzi k japonsku? Takto na věci nelze prostě nahlížet. Ostatně stačí jít na detail Velké franc. revoluce a vše je rázem v jiném světle...
Protože až budeš mít pracovní místo, na které se připravuješ, tak ta prémie bude logickou volbou... Jinak ano, chápu, jde jezdit i jiná než německá auta, někde to tu píši, z francouzské trojky ve mně stopu něčeho hlubšího zanechala po jízdě Laguna. Renault vůbec umí udělat tu težko popsatelnou radost z jízdy.
Protože až budeš mít pracovní místo, na které se připravuješ, tak ta prémie bude logickou volbou... Jinak ano, chápu, jde jezdit i jiná než německá auta, někde to tu píši, z francouzské trojky ve mně stopu něčeho hlubšího zanechala po jízdě Laguna. Renault vůbec umí udělat tu težko popsatelnou radost z jízdy.
Hele, GTI, nenuť mne abych tě poslal k opětovnému čtení! >:-[] Říkám, že tomu Německu to nezazlívám obecně, ale tá myšlenka se mi nelíbí... O tom, že všudemožně se páchalo všemožné zvěrstvo není pochyb.
Co bude logickou volbou netuším, možná Guru >:-[]
Co bude logickou volbou netuším, možná Guru >:-[]
Já stále nechápu, proč si neustále myslíš, že tvoje názory a přesvědčení musí každý sdílet či uctívat. Už jsem ti to napsal o pár řádku výše - Negeneralizuj, prosím :-)
To je třídně daná realita... mainstreamová střední se točí kolem dvoulitrové nafty v tebou uváděných cenových relacích, kdy prodeje táhnou firemní nákupy. Na domácích trzích je pak nějaký prostor i pro exkluzivnější varianty, při neexistenci lokálních prémiových značek se docela dobře prodává i C5 V6 HDI ve Francii nebo Superb V6 FSI u nás.
Céčko zdaleka jasnou volbou není, je to opět jen otázka preferencí... podobně, jako proti sobě můžou stanout třeba Golf GTI a BMW 1 (ačkoliv tam hraje jízdní esence významnější roli než u středního kombíku). Já osobně si na cingrlátka moc nepotrpím, na druhou stranu je pravda, že dobrý (silný) motor dokáže můj dojem z auta zásadně změnit...
Céčko zdaleka jasnou volbou není, je to opět jen otázka preferencí... podobně, jako proti sobě můžou stanout třeba Golf GTI a BMW 1 (ačkoliv tam hraje jízdní esence významnější roli než u středního kombíku). Já osobně si na cingrlátka moc nepotrpím, na druhou stranu je pravda, že dobrý (silný) motor dokáže můj dojem z auta zásadně změnit...
Ono nikto nespochybnuje fakt, ze c5 v cene milion a viac sa nepredava kazdy den. Podobne vybavenych a za tie peniaze beha v nasom regione len par kusov. Ta dilema mb c vs. C5 moze byt jasna az do chvile kym netrvas na pouzitelnostii zadnych sedadiel pre dospelych, resp.skoro dospele deti ;-) . Mimochodom , podobnu c5 (tej testovanej) som mal moznost prevetrat, zvezenie je to velmi prijemne (komfort, odhlucnenie, sedacky), ale cena bola uz hodne vysoka (cca 43k €)
Ano s tím souhlas, prostorové poměry v klasické prémii nedosahují poměrů těchto přerostlých středních francouzských aut - viz 508 či C5.
Nemusis ani brat do uvahy c5 a 508, zober apostola, pripadne inych zastupcov strednej triedy a vsetci deklasuju mb c v discipline priestor v interiery. Tym samozrejme netvrdim, ze su lepsi ako mb c ;-)
No, su to necele tri mesiace, co som si vyberal medzi Audi A4 a MB C-class (po facelifte). Samozrejme som sa zameriaval na skladovky, lebo cakat na to 4-5mesiacov... 8-s
S najslabsimi naftami (Audi s Quattro a MB s automatom) ma to s pozadovanou vybavovou vychadzadlo stale cez 40 000 Eur... (vratane zliav....). Nakoniec som si kupil Citroen C5 Exclusive 2,0hdi 160k za 27 000 Eur. Holt, nemam automat, nemam 4x4, ale mam 13 000 eur... a komfort (ktory je u mna na 1. mieste) sa neda porovnat, ak je 100 veci lepsich na Nemcoch, tak toto to nie je.
Ja viem dobre auto ocenit, preto mame doma VI Golfa, mame Touareg, ale proste za danu sumu je C5 v strednej triede alternativou, ktora ponuka aj cosi naviac (priestor, pruzenie, vykon/cena) oproti nemcom.
S najslabsimi naftami (Audi s Quattro a MB s automatom) ma to s pozadovanou vybavovou vychadzadlo stale cez 40 000 Eur... (vratane zliav....). Nakoniec som si kupil Citroen C5 Exclusive 2,0hdi 160k za 27 000 Eur. Holt, nemam automat, nemam 4x4, ale mam 13 000 eur... a komfort (ktory je u mna na 1. mieste) sa neda porovnat, ak je 100 veci lepsich na Nemcoch, tak toto to nie je.
Ja viem dobre auto ocenit, preto mame doma VI Golfa, mame Touareg, ale proste za danu sumu je C5 v strednej triede alternativou, ktora ponuka aj cosi naviac (priestor, pruzenie, vykon/cena) oproti nemcom.
A co kvalita? Jezdíš, nebo se to muselo dedělávat? Pokud máte ještě Touarega a Golfa umíš jistě ocenit německou spolehlivost, německou kvalitu. Jak je tom po třech měsících C5?
Po 3 MĚSÍCÍCH?!? ;-)
Vzhledem k (plné) záruce na 5 let/120 000 km zjevně docela DOBŘE :-)
Vzhledem k (plné) záruce na 5 let/120 000 km zjevně docela DOBŘE :-)
No, to je to :-)
V mojom pripade je tento fakt viac menej pasé, pretoze za A, auto sa pri mne ohreje cca. 3, maximalne 4 roky a po B, mam k tej C5 tzv. Ideal Drive na 4 roky (90 000km), tj. neplatim servis, neplatim naplne, nahradne diely vratane dielov ktore sa opotrebovavaju (brzdy, xenony...), zaruka je na tu celu dobu na cele vozidlo.
Ale nemal by som srdce na mieste, keby som nepovedal pravdu, z VI Golfu je citit vacsia solidnost (materialy/tvar/spracovanie) ako z C5.
Musim zaroven dodat, ze C5 je v tejto oblasti v rovine, ktoru som ochotny akceptovat, tj. nie je to zle, je to DOBRE, len nemci to maju lepsie, to je fakt.
Na zaver obhajim moje rozhodnutie preco C5 - pomer cena vs. vybava, velkost, komfort, motor a veledolezita zaruka all inclusive. Clovek musi skusit v zivote co najviac, aby zistil, co je najlepsie.
PS: jazdi, zatial jazdi :-)
V mojom pripade je tento fakt viac menej pasé, pretoze za A, auto sa pri mne ohreje cca. 3, maximalne 4 roky a po B, mam k tej C5 tzv. Ideal Drive na 4 roky (90 000km), tj. neplatim servis, neplatim naplne, nahradne diely vratane dielov ktore sa opotrebovavaju (brzdy, xenony...), zaruka je na tu celu dobu na cele vozidlo.
Ale nemal by som srdce na mieste, keby som nepovedal pravdu, z VI Golfu je citit vacsia solidnost (materialy/tvar/spracovanie) ako z C5.
Musim zaroven dodat, ze C5 je v tejto oblasti v rovine, ktoru som ochotny akceptovat, tj. nie je to zle, je to DOBRE, len nemci to maju lepsie, to je fakt.
Na zaver obhajim moje rozhodnutie preco C5 - pomer cena vs. vybava, velkost, komfort, motor a veledolezita zaruka all inclusive. Clovek musi skusit v zivote co najviac, aby zistil, co je najlepsie.
PS: jazdi, zatial jazdi :-)
GTI
Eso za 600 a DPH - [odkaz]
ESO za 680 a DPH - [odkaz] :yes:
Auto za milión (s DPH) - [odkaz]
Auto též za milión (s DPH) - [odkaz]
ESO za 680 a DPH - [odkaz] :yes:
Auto za milión (s DPH) - [odkaz]
Auto též za milión (s DPH) - [odkaz]
Skutečně ta "esa" vypadají v dané ceně tak, jak ukazují tvé fotky? Upřímně o tom silně pochybuji, ale na druhé straně chápu tvou snahu protlačit za každou cenu svůj názor.
Na toto je jediná "finta", porovnávat vozy vybavené na "srovnatelnou" úroveň (což občas JE trochu problém ;-)
PS: Dívala jsem se na české ceny a momentálně je C5 od 514.900 kč (za benzín 1.6 turbo 155 PS) po 910.900 kč (za verzi V6 3.0 Bi-turbo Exclusive :yes: :-)
PPS: Verze "by Carlsson" se v česku ani nenabízí.. (tam není problém dostat se někam k 55.000 € ;-)
PS: Dívala jsem se na české ceny a momentálně je C5 od 514.900 kč (za benzín 1.6 turbo 155 PS) po 910.900 kč (za verzi V6 3.0 Bi-turbo Exclusive :yes: :-)
PPS: Verze "by Carlsson" se v česku ani nenabízí.. (tam není problém dostat se někam k 55.000 € ;-)
Ale jistě že ne, MB-E za 1.062.000 je základní dvoulitr na 100kW, s černými střešními nosníky a 16" koly, bez mlhovek a s šedými lištami na masce. Tady je minimálně Elegance za 50k, metalíza za 25k a nějaká příplatková kola.
Jen tak mimochodem... nedávno jsem četl test naftových aut ve střední a Volvo skončilo výrazně za 508 i C5...
Jen tak mimochodem... nedávno jsem četl test naftových aut ve střední a Volvo skončilo výrazně za 508 i C5...
Ada je zase tady
Máte-li rádi svou páteř a budete-li chtít ve střední třídě koupit něco bez otravných přívlastků „sport“, skončíte dříve či později u VW Passat Variant 4 motion 2.0TDI 125kW. A nebude to volba z nouze.
Mám ráda svou páteř (a svou masážní sedačku v CITROËNu C5 ;-) ), přívlastek "sport" jsem v C5 poprvé použila za "šíleného" bočního větru (a trochu vliv má - ale naštěstí ne na "pohodu na palubě" :-) ) - na SPORT jsou jiná auta (spíše NE ta "střední až vyšší střední třídy" ;-)
PS: Skončit u(ž)u vw Passat 2.0 TDi? Proč? Co třeba ("tento") Citroën C5 2.2 HDi 150 kW/450 Nm? :-) ... myslím že to je VELMi povedená volba (tedy samozřejmě pokud nechcete 6ti válec s dvěma turby V6 3.0 HDi ;-)
PS: Skončit u(ž)u vw Passat 2.0 TDi? Proč? Co třeba ("tento") Citroën C5 2.2 HDi 150 kW/450 Nm? :-) ... myslím že to je VELMi povedená volba (tedy samozřejmě pokud nechcete 6ti válec s dvěma turby V6 3.0 HDi ;-)
Len neviem, či to z Tvojho uhľa pohľadu dokážeš rozoznať... :'-(
krome hulvatstvi si nic nepredved
priste se budes muset snazit vic, takhle se jen ztrapnujes - takze mokry hadry...dal uz to znas
Bodejť bych mokrý hadry neznal, když jsem je sem vnesl právě pro takové, jako jsi ty... >:D Ty máš koukám velké mezery i v diskusním vzdělání. Tak utáhni a přemýšlej jakou hlopost tu zase napíšeš příště...