Ekonomika
Je to těžký soudit, každej chce hlavně vydělat - u nís díky VW zůstala zachovaná tradice výroby automobilů - a vliv na HDP i zaměstnanost je samozřejmě významný... Ovšem fair-trade rozhodně není součástí image VW... Obecně vyrábí vcelku kvalitní auta, někdy dokonce naprosto perfektní (Porsche) nebo totální masakry typu Bugatti.. Každopádně jsou všechny produkty předražené a ceníková cena nového auta prakticky u žádného modelu neodpovídá užitné hodnotě.. Přesto je dobře, že se najde pořád ještě spousta lidí, kteří kupují všechny ty Golfy, Altey, Passaty, Octavie a Fabie... Dokud se budou tyhle předražený auta prodávat, bude se dařit výrobě aut i u nás...
Ted nejakych 15-20 let se vetsine automobilkam dari bude, ale problem nastane az Cinsky a Indicky trh bude nasyceny a rozvinuty.
Tam se pote ukaze a bude odehravat boj o preziti.... je krasne neco porad vyrabe a prodavat do rhu jez nejsou zasypany, ale vsichn vime, ze driv ci pozdeji budou.
Tam se pote ukaze a bude odehravat boj o preziti.... je krasne neco porad vyrabe a prodavat do rhu jez nejsou zasypany, ale vsichn vime, ze driv ci pozdeji budou.
jenomže porsche a bugatti jsou trošku svébytné automobilky...nebo máš snad pocit, že porsche je třeba překarosovaná audina...?? 😉
to ano seat a škoda byly naprosto loosersky značky v problémech a mizernými auty když je VW převzal...mrkni co seat před převzetím koncernem vyráběl za "skvosty" to samé o škodovce v bledě modrým...tam si VW mohl dovolit udělat si z nich naprosto a totálně závislou divizi...ale zkus udělat tohle se suzuki, porsche nebo lambem a mužou jim akorát pánové z VW líbat půlky...porsche nebo lambo i suzuki bez VW v pohodě přežije...škoda a seat bez koncernu nepřežijou ani den...během 20 let nevvyvinul jedinou součástku, jediný motor...ani ten pitomej deštovej senzor...takže jako automobilky by vubec nebyli schopni fungovat...
to ano seat a škoda byly naprosto loosersky značky v problémech a mizernými auty když je VW převzal...mrkni co seat před převzetím koncernem vyráběl za "skvosty" to samé o škodovce v bledě modrým...tam si VW mohl dovolit udělat si z nich naprosto a totálně závislou divizi...ale zkus udělat tohle se suzuki, porsche nebo lambem a mužou jim akorát pánové z VW líbat půlky...porsche nebo lambo i suzuki bez VW v pohodě přežije...škoda a seat bez koncernu nepřežijou ani den...během 20 let nevvyvinul jedinou součástku, jediný motor...ani ten pitomej deštovej senzor...takže jako automobilky by vubec nebyli schopni fungovat...
Co se teda dělá v těch budovách vývoje v Seatu a ve Škodě?
co třeba design, interiér, ladění podvozku, tlumičů...?? nebo máš snad pocit že se tam vyvíji koncernové převodovky a motory?? 😉 jediný co se z motoru v čechách dělá...a to jen montuje je dvanáctistovka TSi
Takže podle tebe je v Seatu a Škode jen středisko designu a ladění? Kde jsi na to přišel?
tak vzhledem k tomu že podvozek, převodovka, motor, a další důležité technické součástky jsou sdílené...tak těm jejich "vývojářům" moc práce nezbývá...
A to nemůžou pracovat na těch sdílených dílech? Kde bereš tyhle informace? Vlastní teorie?
jinak s tím indickým trhem má VW asi recht...ono v celé asii pokud pomineme čínu nemá VW příliš silnou pozici...asii prostě ovládaj japonci a korejci...a vyšší třída kupuje německou premii BMW a Mercedes případně ameriku....
Problem je asi, ze VW vedeni si myslelo nejspise ze vse pujde tak jak chteji, ale Japonska mentalita je mnohem slozitejsi... to neni nejaka bulharska male zkrachovala firma jez jim bude libat ruce.
Asi se nedivim, obe strany se povazovaly vzdy v minulosti za nadrazenou rasu... takze to neni nerovnomerny hrac.
PS: Při jednání s (PIËCHovským) vw je asi vhodné OPAKOVAT si poslední verš otčenáše: "..zbav nás (chraň nás) od zlého" 😉
PPS: Ve vedení tak velkých konglomerátů jako je dnešní vw jistě nenajdeme samé "světce", ale ve většině případů mají i tito lidé "své hranice" (připomínám ne až tak dávnou "vzpouru vedení vw" (vzpouru "těch slušných"/těch "slušnějších") právě proti PIËCHovi a jeho praktikám - které byly i ně prostě "příliš"
(z mého pohledu) Bohužel oknem vyhozen, po nějaké době dveřmi se vrátil a dnes už "vwládne všemu" (a Suzuki by se mu v jeho dlouhodobém plánu hodilo, no zdá se že se bude muset "spokojit" s jejich know-how na výrobu malých aut - což vůbec NEní špatný "úlovek" 😉
PPPS: Tohle NEní o "nadřazené rase" (tohle téma je v Německu DŮSLEDNĚ "hlídáno" - to je o kronkrétních jednotlivcích a byť samozřejmě NEvíme jaká přesně byla dohoda mezi firmami, "tipla" bych si KDO pravidla "nedodržel" 😄
a na bugatti veyron už dnes stačí každý druhý malosériový výroce typu zenvo nebo koenigsegg za třetinové ceny...
NEvím jestli chtěl Suzuki "získat", ale URČITĚ chtěl jejich "know-how" na malé vozy (a to ZÍSKAL ;-\
Jinak je naopak obdivuhodné jaký tah na bránu má F.P. i když dosáhl takového úspěchu. Vypadá to že si uvědomuje to na co většina zlenivělé evropy zapomněla, to že začal boj o přežití.
Postoj Suzuki je v tomhle pohledu nepochopitelný. V momentě kdy sehnala silného spojence uzavře smlouvu s konkurencí.
Zrovna MNE by Robespierre (bez jakýchkoli diskuzí) poslal pod gilotinu 😄
PS: Jinak "kdo je vinen" samozřejmě nevím - kdo má "čistý rejstřík" a kdo je "recidivista" ale ano 😉
FAKT myslíte že já bych dělala "špinavou práci"? 😄
(navíc pro JAKOBÍNa? 😉