Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Suzuki chce, aby VW odvolal tvrzení o porušení smlouvy

28 komentářů

Avatar - Bristol
Bristol
asi nepatří mezi solidní obchodní partnery: buďto z vás uděláme divizi jako ze škodovky nebo seatu....a nebo nebudeme kamarádi... 😉

jinak s tím indickým trhem má VW asi recht...ono v celé asii pokud pomineme čínu nemá VW příliš silnou pozici...asii prostě ovládaj japonci a korejci...a vyšší třída kupuje německou premii BMW a Mercedes případně ameriku....
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano, dle "tisíce a jednoho" náznaků, informací a nejspíš i FAKTů p. Ferdinand Piëch a "jeho současné vedení vw" (členové staršího managementu kteří se jeho praktikám "vzepřeli" byli "odejiti") zřejmě opravdu NEní "vášnivým propagátorem fair play" 😉
Subaru.in
Neminim to vezlem, ale fair play nepatri do hry o Moc, Vliv, Monopol... ci dominantni postaveni na trhu...

Problem je asi, ze VW vedeni si myslelo nejspise ze vse pujde tak jak chteji, ale Japonska mentalita je mnohem slozitejsi... to neni nejaka bulharska male zkrachovala firma jez jim bude libat ruce.

Asi se nedivim, obe strany se povazovaly vzdy v minulosti za nadrazenou rasu... takze to neni nerovnomerny hrac.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je mi líto, alespoň "nějaké" dodržování pravidel do hry patří (a pro japonce je celkem typické, že domluvená dohoda prostě PLATÍ).
PS: Při jednání s (PIËCHovským) vw je asi vhodné OPAKOVAT si poslední verš otčenáše: "..zbav nás (chraň nás) od zlého" 😉
PPS: Ve vedení tak velkých konglomerátů jako je dnešní vw jistě nenajdeme samé "světce", ale ve většině případů mají i tito lidé "své hranice" (připomínám ne až tak dávnou "vzpouru vedení vw" (vzpouru "těch slušných"/těch "slušnějších") právě proti PIËCHovi a jeho praktikám - které byly i ně prostě "příliš"
(z mého pohledu) Bohužel oknem vyhozen, po nějaké době dveřmi se vrátil a dnes už "vwládne všemu" (a Suzuki by se mu v jeho dlouhodobém plánu hodilo, no zdá se že se bude muset "spokojit" s jejich know-how na výrobu malých aut - což vůbec NEní špatný "úlovek" 😉
PPPS: Tohle NEní o "nadřazené rase" (tohle téma je v Německu DŮSLEDNĚ "hlídáno" - to je o kronkrétních jednotlivcích a byť samozřejmě NEvíme jaká přesně byla dohoda mezi firmami, "tipla" bych si KDO pravidla "nedodržel" 😄
Avatar - Bristol
Bristol
ferdinand piech je klasickým diktátorem a megalomanem...chran bůh aby se dostal do politiky...jeho nápady jako phaeton, továrna v drážďanech nebo bugatti veyron...totálně prodělečný podniky...jen proto aby si nějaký starý blázen pohonil ego...
a na bugatti veyron už dnes stačí každý druhý malosériový výroce typu zenvo nebo koenigsegg za třetinové ceny...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
S definicí F.P. souhlasím, ale on je (bohužel) VELMI (a také "všeho") SCHOPNÝM "megalomanem" = momentálně jsme v situaci kdy dosáhl vpodstatě VŠEHO co chtěl (byť často minimálně "problematickými" prostředky).
NEvím jestli chtěl Suzuki "získat", ale URČITĚ chtěl jejich "know-how" na malé vozy (a to ZÍSKAL ;-\
Hendly
Stále tu vedeš nějaké dohady o neférovosti vedení VW, stojí za tím nějaká znalost o co jde nebo to jsou titulky blesku?

Jinak je naopak obdivuhodné jaký tah na bránu má F.P. i když dosáhl takového úspěchu. Vypadá to že si uvědomuje to na co většina zlenivělé evropy zapomněla, to že začal boj o přežití.

Postoj Suzuki je v tomhle pohledu nepochopitelný. V momentě kdy sehnala silného spojence uzavře smlouvu s konkurencí.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Taky neznám zákulisí téhle dohody, ale jako nepochopitelný bych postoj Suzuki rozhodně neviděl. Jestliže potřebujou diesely a za dva roky se s VW nerozjel jediný společný projekt, jak myslíš, že můžou ještě dlouho čekat ? Silný spojenec, který nic nedělá, je k ničemu.
Avatar - Ham.
Ham.
Smlouvu mezi VW a Suzuki nikdo neviděl, ale ty už máš jasno, víš kdo je vinen a kdo čistý jak lilie. Škoda , že nežiješ někdy kolem konce 17 stol. ve Francii, myslím, že Robespierre by z tebe měl radost a udělal by z tebe předsedu, pardon, předsedkyni.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zase "vedle"! 😉
Zrovna MNE by Robespierre (bez jakýchkoli diskuzí) poslal pod gilotinu 😄
PS: Jinak "kdo je vinen" samozřejmě nevím - kdo má "čistý rejstřík" a kdo je "recidivista" ale ano 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Poslal, ale až bys vykonala špinavou práci, on takové zapálené co dopředu bez důkazů umí určit kde je pravda vždy využíval.
Avatar - woody-alien
woody-alien
A jak dopadl snad každej ví. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ZASE "vedle"! 😉
FAKT myslíte že já bych dělala "špinavou práci"? 😄
(navíc pro JAKOBÍNa? 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, na tyto věci jsi ideální typ.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Teď už píšete fakt BLBOSTi :no: ;-\ :no: 8-s :no:
Avatar - Ham.
Ham.
No ale ty jsi začala...
O.M.Levinson
Je to těžký soudit, každej chce hlavně vydělat - u nís díky VW zůstala zachovaná tradice výroby automobilů - a vliv na HDP i zaměstnanost je samozřejmě významný... Ovšem fair-trade rozhodně není součástí image VW... Obecně vyrábí vcelku kvalitní auta, někdy dokonce naprosto perfektní (Porsche) nebo totální masakry typu Bugatti.. Každopádně jsou všechny produkty předražené a ceníková cena nového auta prakticky u žádného modelu neodpovídá užitné hodnotě.. Přesto je dobře, že se najde pořád ještě spousta lidí, kteří kupují všechny ty Golfy, Altey, Passaty, Octavie a Fabie... Dokud se budou tyhle předražený auta prodávat, bude se dařit výrobě aut i u nás...
Subaru.in
Ted nejakych 15-20 let se vetsine automobilkam dari bude, ale problem nastane az Cinsky a Indicky trh bude nasyceny a rozvinuty.

Tam se pote ukaze a bude odehravat boj o preziti.... je krasne neco porad vyrabe a prodavat do rhu jez nejsou zasypany, ale vsichn vime, ze driv ci pozdeji budou.
Avatar - Bristol
Bristol
jenomže porsche a bugatti jsou trošku svébytné automobilky...nebo máš snad pocit, že porsche je třeba překarosovaná audina...?? 😉

to ano seat a škoda byly naprosto loosersky značky v problémech a mizernými auty když je VW převzal...mrkni co seat před převzetím koncernem vyráběl za "skvosty" to samé o škodovce v bledě modrým...tam si VW mohl dovolit udělat si z nich naprosto a totálně závislou divizi...ale zkus udělat tohle se suzuki, porsche nebo lambem a mužou jim akorát pánové z VW líbat půlky...porsche nebo lambo i suzuki bez VW v pohodě přežije...škoda a seat bez koncernu nepřežijou ani den...během 20 let nevvyvinul jedinou součástku, jediný motor...ani ten pitomej deštovej senzor...takže jako automobilky by vubec nebyli schopni fungovat...
Hendly
Co se teda dělá v těch budovách vývoje v Seatu a ve Škodě?
Avatar - Bristol
Bristol
co třeba design, interiér, ladění podvozku, tlumičů...?? nebo máš snad pocit že se tam vyvíji koncernové převodovky a motory?? 😉 jediný co se z motoru v čechách dělá...a to jen montuje je dvanáctistovka TSi
Hendly
Takže podle tebe je v Seatu a Škode jen středisko designu a ladění? Kde jsi na to přišel?
Avatar - Bristol
Bristol
tak vzhledem k tomu že podvozek, převodovka, motor, a další důležité technické součástky jsou sdílené...tak těm jejich "vývojářům" moc práce nezbývá...
Hendly
A to nemůžou pracovat na těch sdílených dílech? Kde bereš tyhle informace? Vlastní teorie?
Avatar - Bristol
Bristol
pokud vim tak klíčové části se vyvíjejí přímo pod patronací VW...a pak se to montují do škodovek, audin, VW, seatů atd...
Hendly
Ano, VW dává celému koncernu směr, ale vyvíjí se to na různých místech. Nebo máš jiné informace?
Avatar - Bristol
Bristol
a k tomu seatu: s jejich posledními dvěma modely(exeem a alhambrou) měli velmi málo protože tam změnili akorát značku a kola...a napsali na zadek velkým písmenem alhambra...práce tak na půl dne... 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Že časem (některé modely) BUDOU "překarosované audiny" (nebo obráceně) je na 99% jisté 😉
("šlo to" s Lamborghini - půjde to i s Porsche 😄