Je to přesně naopak, 2 roky trvalo BMW dohnat Mercedes který má 150 kW / 500 Nm. Pro Mercedes je to otázka naladění řídící jednotky, je to otázka zda vůbec něco takového chtějí a potřebují. A rovnou si odpovím - nepotřebují, protože mezi 150 kW čtyřválce a 190 kW šestiválce bude vložen dieselhybrid se 165 kW.
Je to trochu jinak než píšeš, BMW do této chvíle nasazovalo single turbo R6 se stejným výkonem, ale podstatně příjemnějším chodem a hlavně ve spojení s 8° převodovkou.
To je spíše otázka vkusu, já mám 7G a necítím potřebu mít 8G. Různé ty 8G a plánované 9G jsou více marketingovým nástrojem než že by opravdu přinášely velký přínos. A pak, Mercedes je konzerva a nikam nespěchá, už riskoval svoji dobrou pověst v nedávné minulosti dost a dost. A já mohu potvrdit že Mercedes je zpět se svojí kvalitou i pověstí - luxusní, dostatečně výkonný (nemusí být s výkony na špici) a hlavně robustní. BMW (Audi za konkurenci nepovažuji, je to jen pozlátko) ještě bude mít problém, až Mercedes odkryje všechny karty, první kartou bylo Béčko, které ale není konkurencí pro BMW, další bude Áčko, dieselhybridy ve všech velkých vozech, potom nové GL, facelift GLK, nové GLC, BLK, bude toho dost (a na závěr konkurent X6 - hrůza - ale musí to být). Ve všech zmiňovaných vozech bude vylepšený 2,1 CDI biturbo (v GL pouze jako dieselhybrid). A pokud třeba je motor BMW trochu kultivovanější, s dieselhybridem se to ještě více setře. A navíc, každý ví, že je to (v dnešní době) jen otázka utlumení, v S-Klasse není 4 válec slyšet vůbec. Mimochodem, jsem zvědav kdy nový diesel biturbo šoupnou do řady 7.
Zbytečné dohadování se, tady nezaostává nikdo za nikým, bmw má dvouturbový dýzl už pár let stejně jako MB, jen ho nenasadilo do vyšší střední. Z hlediska uživatele je to skutečně čistě otázka priorit, buď stejně výkonný šestiválec s lepším projevem nebo o litr úspornější čtyřválec... a co se převodovek týká, je to podobné, principielně, všechno nad šest stupňů je zbytečně moc, čistě řešení pro co nejlepší "tabulkově ekologická" čísla. I když... přece jen si troufnu říct, že ten ZF osmikvalt je o něco lepší než 7g-tronic. ;-)
Přesně, BMW 123d s biturbo čtyřválce o 150kW už existuje snad dva tři roky. Jen jej implantovali navíc už jen do X1, takže se o něm neví tolik jako o 250CDI od MB, který jej dává všude.
Ještě jsem neměl tu čest s modifikovaným 7G, znám jen verzi montovanou do 2009 a ta byla taková vlažnější, přesto hladká, ale podřazení od ní bylo oproti ZF8 daleko za očekáváními.
To je možné ale nějaké extra sportovní chování se od Mercedesů ani neočekává, tady je to jasně rozděleno - BMW/sport, Mercedes/návrat k robustnosti, Audi/parazituje. :-)
Audi parazituje :-) to mi nevymluvíš :-) To máš jak se Škodovkou, vwlastník VW založený ke konci 30 let 20. století parazituje na firmě založené v 80. letech století 19. ;-\
Ovšem na rozdíl od Renaultu byli ve VW alespoň schopni rozeznat potenciál naší značky, i když dusit Škodovku by mohli i méně.
Nu, co dělat, kdyby nepřišli náckové a po nich komančové, Mohla Škoda kupovat VW a nebo hrát dnešní roli Audi........ :-|
Tak to bych teda chtel videt. To je snad jen teoreticky udaj, ne? 7,2 sek. by bylo bajecne, ale tohle?
A jiz tradicne kombinovane spotreby pod 5 litru naftaku jsou taky jen "delani si srandy ze zakaznika". To jako ze mimo mesto to zere 4 litry? Jak muzou takhle lhat?
Kamarad ma focuse 1.8 tdci. Jezdi hlavne dalky a spotreba se ustalila na 5,5L. Jak muze mit o 400kg tezsi auto s vetsim motorem mensi spotrebu? Vysvetlete mi to nekdo.
sam si si na to odpovedal.... kupil Ford >:D
E91 320d, 30% v meste, 70% mimo mesto (nie dialnica), v meste tacho 60 a mimo tak 120-130 podla nalady... 5,4/100km. Tiez som si myslel ze to nie je mozne... tam, kde koncernove dychavicne TDI zralo 6-7L, mam skoro dvojnasobok vykonu za menej a to mam asi tak 150kg navyse od O-II ;)
"Drive BMW. Else you are not really driving"
"Vylhané", tedy měřené dle stávající metodiky, jsou všechny spotřeby (jak benzínů tak dieselů). Úplně řvu smíchy, když vidím, jak lidi onanují nad tabulkovými spotřebami turbobenzínů a paralelně okamžitě označují tabulkové spotřeby dieselů za vylhané..... >:D
Doufam, ze s tou onanii jsi to nemyslel na me, protoze ja nad turbobenziny neonanuju. Jeste jsem chtel v puvodnim prispevku pripsat, ze kdo si koupi 528 misto 530 je *, ale v posledni chvili jsem si to rozmyslel.
O papirovych spotrebach benzinaku vim taky sve, psal jsem to tady jiz mnohokrat. CLS 63AMG - kombinovane 9,9L - :-)