Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

BMW 5: České ceny čtyřválcových turbo-motorů

30 komentářů

Avatar - Machýrek
Machýrek
Diesel 2,0 l, 160 kW, 450 Nm :yes: :yes: :yes:
Jak dlouho potrva konkurenci se tomuhle vyrovnat? 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Je to přesně naopak, 2 roky trvalo BMW dohnat Mercedes který má 150 kW / 500 Nm. Pro Mercedes je to otázka naladění řídící jednotky, je to otázka zda vůbec něco takového chtějí a potřebují. A rovnou si odpovím - nepotřebují, protože mezi 150 kW čtyřválce a 190 kW šestiválce bude vložen dieselhybrid se 165 kW.
webpaja
Je to trochu jinak než píšeš, BMW do této chvíle nasazovalo single turbo R6 se stejným výkonem, ale podstatně příjemnějším chodem a hlavně ve spojení s 8° převodovkou.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To je spíše otázka vkusu, já mám 7G a necítím potřebu mít 8G. Různé ty 8G a plánované 9G jsou více marketingovým nástrojem než že by opravdu přinášely velký přínos. A pak, Mercedes je konzerva a nikam nespěchá, už riskoval svoji dobrou pověst v nedávné minulosti dost a dost. A já mohu potvrdit že Mercedes je zpět se svojí kvalitou i pověstí - luxusní, dostatečně výkonný (nemusí být s výkony na špici) a hlavně robustní. BMW (Audi za konkurenci nepovažuji, je to jen pozlátko) ještě bude mít problém, až Mercedes odkryje všechny karty, první kartou bylo Béčko, které ale není konkurencí pro BMW, další bude Áčko, dieselhybridy ve všech velkých vozech, potom nové GL, facelift GLK, nové GLC, BLK, bude toho dost (a na závěr konkurent X6 - hrůza - ale musí to být). Ve všech zmiňovaných vozech bude vylepšený 2,1 CDI biturbo (v GL pouze jako dieselhybrid). A pokud třeba je motor BMW trochu kultivovanější, s dieselhybridem se to ještě více setře. A navíc, každý ví, že je to (v dnešní době) jen otázka utlumení, v S-Klasse není 4 válec slyšet vůbec. Mimochodem, jsem zvědav kdy nový diesel biturbo šoupnou do řady 7.
Avatar - Dinar
Dinar
Zbytečné dohadování se, tady nezaostává nikdo za nikým, bmw má dvouturbový dýzl už pár let stejně jako MB, jen ho nenasadilo do vyšší střední. Z hlediska uživatele je to skutečně čistě otázka priorit, buď stejně výkonný šestiválec s lepším projevem nebo o litr úspornější čtyřválec... a co se převodovek týká, je to podobné, principielně, všechno nad šest stupňů je zbytečně moc, čistě řešení pro co nejlepší "tabulkově ekologická" čísla. I když... přece jen si troufnu říct, že ten ZF osmikvalt je o něco lepší než 7g-tronic. 😉
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Přesně, BMW 123d s biturbo čtyřválce o 150kW už existuje snad dva tři roky. Jen jej implantovali navíc už jen do X1, takže se o něm neví tolik jako o 250CDI od MB, který jej dává všude.
webpaja
Ještě jsem neměl tu čest s modifikovaným 7G, znám jen verzi montovanou do 2009 a ta byla taková vlažnější, přesto hladká, ale podřazení od ní bylo oproti ZF8 daleko za očekáváními.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To je možné ale nějaké extra sportovní chování se od Mercedesů ani neočekává, tady je to jasně rozděleno - BMW/sport, Mercedes/návrat k robustnosti, Audi/parazituje. 😄
webpaja
Neřekl bych, že je to takto. BMW přidává na luxusu, M-B na sportovnosti a Audi se snaží vyhovět všem nárokům.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Audi parazituje 😄 to mi nevymluvíš 😄 To máš jak se Škodovkou, vwlastník VW založený ke konci 30 let 20. století parazituje na firmě založené v 80. letech století 19. ;-\
Ovšem na rozdíl od Renaultu byli ve VW alespoň schopni rozeznat potenciál naší značky, i když dusit Škodovku by mohli i méně.
Nu, co dělat, kdyby nepřišli náckové a po nich komančové, Mohla Škoda kupovat VW a nebo hrát dnešní roli Audi........ 😐
Avatar - Machýrek
Machýrek
Miril jsem jinam 😉
MB je rovnocenny paralelni stream k BMW (samozrejme pouze v podmnozine portfolia, ktera ma ekvivalenty na obou stranach).
BroukJ
Tak to bych teda chtel videt. To je snad jen teoreticky udaj, ne? 7,2 sek. by bylo bajecne, ale tohle?

A jiz tradicne kombinovane spotreby pod 5 litru naftaku jsou taky jen "delani si srandy ze zakaznika". To jako ze mimo mesto to zere 4 litry? Jak muzou takhle lhat?
webpaja
Je to měřeno dle aktuální normy, tedy stejné pro všechny. Obecně při nízké zátěži žere kolem 5-ti litrů a přes 8 se dá dostat až při šílenostech.
BroukJ
Kamarad ma focuse 1.8 tdci. Jezdi hlavne dalky a spotreba se ustalila na 5,5L. Jak muze mit o 400kg tezsi auto s vetsim motorem mensi spotrebu? Vysvetlete mi to nekdo.
salatos
sam si si na to odpovedal.... kupil Ford >😁
E91 320d, 30% v meste, 70% mimo mesto (nie dialnica), v meste tacho 60 a mimo tak 120-130 podla nalady... 5,4/100km. Tiez som si myslel ze to nie je mozne... tam, kde koncernove dychavicne TDI zralo 6-7L, mam skoro dvojnasobok vykonu za menej a to mam asi tak 150kg navyse od O-II 😉
"Drive BMW. Else you are not really driving"
Avatar - skejpa
skejpa
:yes:
BroukJ
No vidis, ted jsi to potvrdil. Jezdis s lehkou nohou v aute o tridu nizsi a podstatne lehsi za vyssi spotrebu, nez udava vyrobce. Neni co dodat.
webpaja
Technologie je jaksi jinde než v 90-tých letech a konstrukčně spíš v 80-tých.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
"Vylhané", tedy měřené dle stávající metodiky, jsou všechny spotřeby (jak benzínů tak dieselů). Úplně řvu smíchy, když vidím, jak lidi onanují nad tabulkovými spotřebami turbobenzínů a paralelně okamžitě označují tabulkové spotřeby dieselů za vylhané..... >😁
BroukJ
Doufam, ze s tou onanii jsi to nemyslel na me, protoze ja nad turbobenziny neonanuju. Jeste jsem chtel v puvodnim prispevku pripsat, ze kdo si koupi 528 misto 530 je *, ale v posledni chvili jsem si to rozmyslel.
O papirovych spotrebach benzinaku vim taky sve, psal jsem to tady jiz mnohokrat. CLS 63AMG - kombinovane 9,9L - 😄
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Proč? Taková 530i v manuálu (u 528i manuál nelze) je krásná volba fajnšmekra...
webpaja
A takových se najde >😒]
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Jasně, po deseti tisících se tahle verze prodávat nebude, ale já jsem za ní rád, že vůbec existuje.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nemyslel, brouku >😁
kubas93
je podle mě 535d, ten motor je papírově naprosto fantastickej!
Xawier
Věř tomu, že i v reálu! 😉 😄 :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Honimil papírový? Vyzkoušet, a potom posuzovat, nic dalšího nedává smysl.
Xawier
Ty jseš ocas! Jel jsem s tím už před měsícem 😉 Včera jsem proháněl A6 Avant 3,0 BiTDI/230 kW a mám jasno! Králem je BMW! :-! :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
BMW má nejlepší motory, ale dokáže je ještě zdatně přikrášlit.
Avatar - skejpa
skejpa
:yes: