BMW 5: České ceny čtyřválcových turbo-motorů
Podzim 2011 přináší do BMW řady 5 celou řadu novinek. Znamenají ústup klasických bavorských šestiválců – místo nich přichází dvě verze benzinového přeplňovaného čtyřválce a nový čtyřválcový biturbodiesel.
V případě zážehových motorizací české ceny jednoznačně favorizují nový základ 520i (135 kW, 270 Nm). Cena nastavená v případě sedanu na rovný milion korun je totiž o 147.500,- Kč nižší než u motor 528i (180 kW, 350 Nm)! Rozdíl přitom není kompenzován žádnými odlišnostmi ve standardní výbavě.
BMW řada 5 - ceny nových zážehových motorů | ||||
Motor | 520i | 528i | 528i xDrive | 530i |
Převodovka | 6M (8A) | 6M (8A) | 8A | 6M (8A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 1997 | 1997 | 2996 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 135/ 5000-6250 | 180/ 5000-6500 | 180/ 5000-6500 | 200/6100 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 270/ 1250-4500 | 350/ 1250-4800 | 350/ 1250-4800 | 310/ 1600-4250 |
Max. rychlost [km/h] | 227 (226) | 250 (250) | 250 | 250 (250) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,9 (8,0) | 6,2 (6,3) | 6,5 | 6,5 (6,6) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,8 (6,4) | 6,8 (6,5) | 7,0 | 7,6 (7,4) |
Cena sedan [Kč] | 1.000.000,- | 1.147.500,- | - | 1.187.500,- |
Cena sedan aut. [Kč] | 1.055.450,- | 1.202.950,- | 1.267.500,- | 1.242.950,- |
Cena Touring [Kč] | 1.066.250,- | 1.213.750,- | - | 1.253.750,- |
Cena Touring aut. [Kč] | 1.121.700,- | 1.269.200,- | 1.333.750,- | 1.309.200,- |
Kdo lituje konce šestiválcového 528i, může sáhnout po mírně posíleném atmosférickém šestiválci v 530i (200 kW, 310 Nm). Za dva válce navíc a naopak absenci turbodmychadla si ovšem z Mnichova říkají o příplatek 40 tisíc korun.
Nové motory znamenají širší nabídku verzí s pohonem všech kol. Benzinový čtyřválec 528i xDrive je k mání za 1.267.500,- Kč, cena dieselového 525d xDrive je na korunu shodná.
BMW řada 5 - ceny nových vznětových motorů | ||||||
Motor | 520d | 520d Edition | 525d | 525d xDrive | 530d | 530d xDrive |
Převodovka | 6M (8A) | 6M | 6M (8A) | 8A | 6M (8A) | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 1995 | 1995 | 1995 | 2993 | 2993 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 135/4000 | 135/4000 | 160/4400 | 160/4400 | 190/4000 | 190/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 380/ 1750-2750 | 380/ 1750-2750 | 450/ 1500-2500 | 450/ 1500-2500 | 540/ 1500-3000 | 540/ 1500-3000 |
Max. rychlost [km/h] | 227 (225) | 231 | 243 (239) | 234 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,1 (8,1) | 8,2 | 7,0 (7,0) | 7,0 | 6,0 (6,1) | 6,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,8 (4,7) | 4,5 | 5,0 (4,8) | 5,1 | 5,7 (5,3) | 5,5 |
Cena sedan [Kč] | 1.045.000,- | 1.060.000,- | 1.147.500,- | - | 1.272.500,- | - |
Cena sedan aut. [Kč] | 1.100.450,- | 1.115.450,- | 1.202.950,- | 1.267.500,- | 1.327.950,- | 1.392.500,- |
Cena Touring [Kč] | 1.111.250,- | - | 1.213.750,- | - | 1.338.750,- | - |
Cena Touring aut. [Kč] | 1.166.700,- | - | 1.269.200,- | 1.333.750,- | 1.394.200,- | 1.458.750,- |
Znaky 525d přitom nově znamenají dvoustupňově přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru. S parametry 160 kW a 450 Nm je to zatím nejsilnější dieselový čtyřválec od BMW.
Šestiválcový diesel 530d si společně s příchodem nových motorů také polepšil – konkrétně o 10 kW a 20 Nm. Současně s tím se snížila kombinovaná spotřeba. Vylepšený třílitr se ovšem už od jara nabízí v modelu 530d xDrive.
Biturbo šestiválec 535d posílil také: o 10 kW a 30 Nm. Nejšpičkovější diesel z Mnichova se současně s řadou 5 objevuje i v modelu X3 xDrive35d a kupé a kabriu 640d.
BMW řada 5 - ceny stávajících motorů | ||||||
Motor | 535d | 535d xDrive | 535i | 535i xDrive | 550i | 550i xDrive |
Převodovka | 8A | 8A | 6M (8A) | 8A | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2993 | 2993 | 2979 | 2979 | 4395 | 4395 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 230/4400 | 230/4400 | 225/5800 | 225/5800 | 300/5500-6400 | 300/5500-6400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 630/ 1500-2500 | 630/ 1500-2500 | 400/ 1200-5000 | 400/ 1200-5000 | 600/ 1750-4500 | 600/ 1750-4500 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,5 | 5,5 | 5,8 (5,9) | 5,8 | 5,0 | 4,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,4 | 5,7 | 8,1 (7,6) | 8,0 | 10,4 | 11,0 |
Cena sedan [Kč] | - | - | 1.292.500,- | - | - | - |
Cena sedan aut. [Kč] | 1.450.000,- | 1.515.000,- | 1.347.950,- | 1.412.500,- | 1.822.500,- | 1.887.500,- |
Cena Touring [Kč] | - | - | 1.358.750,- | - | - | - |
Cena Touring aut. [Kč] | 1.516.250,- | 1.581.250,- | 1.414.200,- | 1.478.750,- | 1.888.750,- | - |
V případě nejsilnějších motorů se šíře nabídky u kombi Touring srovnala se sedanem. Jedinou výjimkou je osmiválec 550i, který nelze kombinovat s karoserií kombi a pohonem všech kol.