Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 5: České ceny čtyřválcových turbo-motorů

BMW
BMW
BMW
BMW
112 Fotogalerie
Diskuze (30)
Benzinový dvoulitr se nabízí za rovný milion, xDrive se díky čtyřválcům dostal pod 1,3 milionu korun.

Podzim 2011 přináší do BMW řady 5 celou řadu novinek. Znamenají ústup klasických bavorských šestiválců – místo nich přichází dvě verze benzinového přeplňovaného čtyřválce a nový čtyřválcový biturbodiesel.

V případě zážehových motorizací české ceny jednoznačně favorizují nový základ 520i (135 kW, 270 Nm). Cena nastavená v případě sedanu na rovný milion korun je totiž o 147.500,- Kč nižší než u motor 528i (180 kW, 350 Nm)! Rozdíl přitom není kompenzován žádnými odlišnostmi ve standardní výbavě.

BMW řada 5 - ceny nových zážehových motorů
Motor520i528i528i xDrive530i
Převodovka6M (8A)6M (8A)8A6M (8A)
Zdvihový objem [cm3]1997199719972996
Válce/ventily4/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]135/ 5000-6250180/ 5000-6500180/ 5000-6500200/6100
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/ 1250-4500350/ 1250-4800350/ 1250-4800310/ 1600-4250
Max. rychlost [km/h]227 (226)250 (250)250250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,9 (8,0)6,2 (6,3)6,56,5 (6,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,8 (6,4)6,8 (6,5)7,07,6 (7,4)
Cena sedan [Kč]1.000.000,-1.147.500,--1.187.500,-
Cena sedan aut. [Kč]1.055.450,-1.202.950,-1.267.500,-1.242.950,-
Cena Touring [Kč]1.066.250,-1.213.750,--1.253.750,-
Cena Touring aut. [Kč]1.121.700,-1.269.200,-1.333.750,-1.309.200,-

Kdo lituje konce šestiválcového 528i, může sáhnout po mírně posíleném atmosférickém šestiválci v 530i (200 kW, 310 Nm). Za dva válce navíc a naopak absenci turbodmychadla si ovšem z Mnichova říkají o příplatek 40 tisíc korun.

Nové motory znamenají širší nabídku verzí s pohonem všech kol. Benzinový čtyřválec 528i xDrive je k mání za 1.267.500,- Kč, cena dieselového 525d xDrive je na korunu shodná.

BMW řada 5 - ceny nových vznětových motorů
Motor520d520d Edition525d525d xDrive530d530d xDrive
Převodovka6M (8A)6M6M (8A)8A6M (8A)8A
Zdvihový objem [cm3]199519951995199529932993
Válce/ventily4/44/44/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]135/4000135/4000160/4400160/4400190/4000190/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/ 1750-2750380/ 1750-2750450/ 1500-2500450/ 1500-2500540/ 1500-3000540/ 1500-3000
Max. rychlost [km/h]227 (225)231243 (239)234250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,1 (8,1)8,27,0 (7,0)7,06,0 (6,1)6,0
Komb. spotřeba [l/100 km]4,8 (4,7)4,55,0 (4,8)5,15,7 (5,3)5,5
Cena sedan [Kč]1.045.000,-1.060.000,-1.147.500,--1.272.500,--
Cena sedan aut. [Kč]1.100.450,-1.115.450,-1.202.950,-1.267.500,-1.327.950,-1.392.500,-
Cena Touring [Kč]1.111.250,--1.213.750,--1.338.750,--
Cena Touring aut. [Kč]1.166.700,--1.269.200,-1.333.750,-1.394.200,-1.458.750,-

Znaky 525d přitom nově znamenají dvoustupňově přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru. S parametry 160 kW a 450 Nm je to zatím nejsilnější dieselový čtyřválec od BMW.

Šestiválcový diesel 530d si společně s příchodem nových motorů také polepšil – konkrétně o 10 kW a 20 Nm. Současně s tím se snížila kombinovaná spotřeba. Vylepšený třílitr se ovšem už od jara nabízí v modelu 530d xDrive.

Biturbo šestiválec 535d posílil také: o 10 kW a 30 Nm. Nejšpičkovější diesel z Mnichova se současně s řadou 5 objevuje i v modelu X3 xDrive35d a kupé a kabriu 640d.

BMW řada 5 - ceny stávajících motorů
Motor535d535d xDrive535i535i xDrive550i550i xDrive
Převodovka8A8A6M (8A)8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]299329932979297943954395
Válce/ventily6/46/46/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]230/4400230/4400225/5800225/5800300/5500-6400300/5500-6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]630/ 1500-2500630/ 1500-2500400/ 1200-5000400/ 1200-5000600/ 1750-4500600/ 1750-4500
Max. rychlost [km/h]250250250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,55,55,8 (5,9)5,85,04,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,78,1 (7,6)8,010,411,0
Cena sedan [Kč]--1.292.500,----
Cena sedan aut. [Kč]1.450.000,-1.515.000,-1.347.950,-1.412.500,-1.822.500,-1.887.500,-
Cena Touring [Kč]--1.358.750,----
Cena Touring aut. [Kč]1.516.250,-1.581.250,-1.414.200,-1.478.750,-1.888.750,--

V případě nejsilnějších motorů se šíře nabídky u kombi Touring srovnala se sedanem. Jedinou výjimkou je osmiválec 550i, který nelze kombinovat s karoserií kombi a pohonem všech kol.

Vstoupit do diskuze (30)