Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 5: České ceny čtyřválcových turbo-motorů

Diskuze (30)
Benzinový dvoulitr se nabízí za rovný milion, xDrive se díky čtyřválcům dostal pod 1,3 milionu korun.

Podzim 2011 přináší do BMW řady 5 celou řadu novinek. Znamenají ústup klasických bavorských šestiválců – místo nich přichází dvě verze benzinového přeplňovaného čtyřválce a nový čtyřválcový biturbodiesel.

V případě zážehových motorizací české ceny jednoznačně favorizují nový základ 520i (135 kW, 270 Nm). Cena nastavená v případě sedanu na rovný milion korun je totiž o 147.500,- Kč nižší než u motor 528i (180 kW, 350 Nm)! Rozdíl přitom není kompenzován žádnými odlišnostmi ve standardní výbavě.

BMW řada 5 - ceny nových zážehových motorů
Motor520i528i528i xDrive530i
Převodovka6M (8A)6M (8A)8A6M (8A)
Zdvihový objem [cm3]1997199719972996
Válce/ventily4/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]135/ 5000-6250180/ 5000-6500180/ 5000-6500200/6100
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/ 1250-4500350/ 1250-4800350/ 1250-4800310/ 1600-4250
Max. rychlost [km/h]227 (226)250 (250)250250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,9 (8,0)6,2 (6,3)6,56,5 (6,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,8 (6,4)6,8 (6,5)7,07,6 (7,4)
Cena sedan [Kč]1.000.000,-1.147.500,--1.187.500,-
Cena sedan aut. [Kč]1.055.450,-1.202.950,-1.267.500,-1.242.950,-
Cena Touring [Kč]1.066.250,-1.213.750,--1.253.750,-
Cena Touring aut. [Kč]1.121.700,-1.269.200,-1.333.750,-1.309.200,-

Kdo lituje konce šestiválcového 528i, může sáhnout po mírně posíleném atmosférickém šestiválci v 530i (200 kW, 310 Nm). Za dva válce navíc a naopak absenci turbodmychadla si ovšem z Mnichova říkají o příplatek 40 tisíc korun.

Nové motory znamenají širší nabídku verzí s pohonem všech kol. Benzinový čtyřválec 528i xDrive je k mání za 1.267.500,- Kč, cena dieselového 525d xDrive je na korunu shodná.

BMW řada 5 - ceny nových vznětových motorů
Motor520d520d Edition525d525d xDrive530d530d xDrive
Převodovka6M (8A)6M6M (8A)8A6M (8A)8A
Zdvihový objem [cm3]199519951995199529932993
Válce/ventily4/44/44/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]135/4000135/4000160/4400160/4400190/4000190/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/ 1750-2750380/ 1750-2750450/ 1500-2500450/ 1500-2500540/ 1500-3000540/ 1500-3000
Max. rychlost [km/h]227 (225)231243 (239)234250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,1 (8,1)8,27,0 (7,0)7,06,0 (6,1)6,0
Komb. spotřeba [l/100 km]4,8 (4,7)4,55,0 (4,8)5,15,7 (5,3)5,5
Cena sedan [Kč]1.045.000,-1.060.000,-1.147.500,--1.272.500,--
Cena sedan aut. [Kč]1.100.450,-1.115.450,-1.202.950,-1.267.500,-1.327.950,-1.392.500,-
Cena Touring [Kč]1.111.250,--1.213.750,--1.338.750,--
Cena Touring aut. [Kč]1.166.700,--1.269.200,-1.333.750,-1.394.200,-1.458.750,-

Znaky 525d přitom nově znamenají dvoustupňově přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru. S parametry 160 kW a 450 Nm je to zatím nejsilnější dieselový čtyřválec od BMW.

Šestiválcový diesel 530d si společně s příchodem nových motorů také polepšil – konkrétně o 10 kW a 20 Nm. Současně s tím se snížila kombinovaná spotřeba. Vylepšený třílitr se ovšem už od jara nabízí v modelu 530d xDrive.

Biturbo šestiválec 535d posílil také: o 10 kW a 30 Nm. Nejšpičkovější diesel z Mnichova se současně s řadou 5 objevuje i v modelu X3 xDrive35d a kupé a kabriu 640d.

BMW řada 5 - ceny stávajících motorů
Motor535d535d xDrive535i535i xDrive550i550i xDrive
Převodovka8A8A6M (8A)8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]299329932979297943954395
Válce/ventily6/46/46/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]230/4400230/4400225/5800225/5800300/5500-6400300/5500-6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]630/ 1500-2500630/ 1500-2500400/ 1200-5000400/ 1200-5000600/ 1750-4500600/ 1750-4500
Max. rychlost [km/h]250250250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,55,55,8 (5,9)5,85,04,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,78,1 (7,6)8,010,411,0
Cena sedan [Kč]--1.292.500,----
Cena sedan aut. [Kč]1.450.000,-1.515.000,-1.347.950,-1.412.500,-1.822.500,-1.887.500,-
Cena Touring [Kč]--1.358.750,----
Cena Touring aut. [Kč]1.516.250,-1.581.250,-1.414.200,-1.478.750,-1.888.750,--

V případě nejsilnějších motorů se šíře nabídky u kombi Touring srovnala se sedanem. Jedinou výjimkou je osmiválec 550i, který nelze kombinovat s karoserií kombi a pohonem všech kol.

Diskuze (30)
27. 9. 2011 07:36
Re: 528i za 6,2 sekundy?
No vidis, ted jsi to potvrdil. Jezdis s lehkou nohou v aute o tridu nizsi a podstatne lehsi za vyssi spotrebu, nez udava vyrobce. Neni co dodat.
Avatar - skejpa
26. 9. 2011 20:40
Re: Nejlepší motory
:yes:
Avatar - skejpa
26. 9. 2011 20:36
Re: 528i za 6,2 sekundy?
:yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
26. 9. 2011 19:59
Re: 528i za 6,2 sekundy?
Jasně, po deseti tisících se tahle verze prodávat nebude, ale já jsem za ní rád, že vůbec existuje.
Avatar - Machýrek
26. 9. 2011 18:11
Re: Stale o nekolik kroku pred ostatnimi
Miril jsem jinam ;-)
MB je rovnocenny paralelni stream k BMW (samozrejme pouze v podmnozine portfolia, ktera ma ekvivalenty na obou stranach).