Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Fiat 500: Motory 1,3 JTD a 1,4 16V na českém trhu končí, Gucci startuje

16 komentářů

Avatar - jenik1
jenik1
Tedy máte napsáno, že 51 KW je 61 koní. Není to chyba?
Wartburg 353W
Je, 51 kW je
-- cca 68.4 HP, Wattuv HP je 550 lb ft / s
-- 69.4 nemeckych PS (definovanych jako 735.5W)
Avatar - jenik1
jenik1
Fiat vždycky určoval směr vývoje motorů a ostatní se od Fiatu učili.
Wartburg 353W
Kdyz uz je rec o fiatich kW. Vzdycky, kdyz jsem nejaky Fiat ridil, jsem se pak sel podivat do technicaku, ze to prece nemuze mit tak malo kW. Treba Seicento 40kW jelo jako blazen 😄
Avatar - jenik1
jenik1
Tak si zkus zajezdit v Pandě 1,2 51KW....Fakt zábava 😄
wolff
Ne nemají v tom chybu.
V případě německých a nebo korejských koní, by to skutečně bylo cca 69,34 (zaokrouhleno 70), v případě italských koní se skutečně jedná o pouhých 61. >😒] >😒]
Italští koně mají cca 10% úmrtnost...(a nechce se jim pracovat a dodržují siestu)
gtv6
ale to neva, 60 italskej plnokrevníků vypráská 70 korejskejch pohublejch mul, s prstem v nose >😁
wolff
Joo... pokud se jim zrovna chce makat... >😁 , pak těch žlutejch kobylek může být třeba i 100... :yes:
jossalito
Spíš mi vysvětli, proč vyřadili podle mne nejlepší motor, co měli v nabídce?

Nikdo ho tu nekupoval?

Nechat tam drnčící dvouválec bez kultury chodu (což byl i 1.3 JTD) a stavět atmosféricky na staré 1.2? Nevím...
wolff
Má cenu ti něco psát?
Hele, já 1,4 doma mám, je to dobrý motor, ale už bych stejně volil 2válcový multiair.
Tehdy ještě nebyl, tak se koupila 1,4. Dvouválec i svým nezaměnitelným projevem k tomu autu pasne... To, že se to tobě nelíbí, ještě nic neznamená. (asi si s tím ani nejel).

Mám pocit, že multiair trošku polevnil (býval za stejnou cenu jako 1,4), takže úprava ceníku nejspíš odpovídá tomu, co se tady a jak skutečně prodávalo.

I tak je ten multiair nejvýkonější motor v nabídce minitřídy (nikdo nic silnějšího nenabízí- nebavím se o Abarthu a Mini).
Avatar - Righ
Righ
Souhlasim, ze TwinAir je pro 500ku jednoznacne lepsi a logictejsi volba nez odchazejici 1.4ka a dokazu si jen tezko predstavit, ze by nekdo pri vyberu z techto dvou agregatu zvolil atmosferu. Turbo je zivejsi a uspornejsi, charakterove navic k 500ce pasuje jak usity - 1.4ka byl solidni motor, ale celkove vzato byl jen jednim z mnoha takovych motoru na trhu a konkurenci nijak zvlast (pokud vubec) neprevysoval.

Jinak clanek m pripada dost neprehledny a chybi mi v nem nektery podstany informace jako napriklad zda je klima soucasti standardu uz od zakladni vybavy (ci od ktery jiny) nebo jakej je rozdil mezi vybavou TwinAir a TwinAir+ - cenovej rozdil 45 tisic totiz rozhodne neodpovida jenom jinymu volantu a kolum.

Kazdopadne Fiatu patri za 500 jako takovou i za jeji soucasny naceneni palec. :yes:
Mr.Murphy
já jsem taky jel s oběma motory (1.4 a Twin-air) a bez debat bych bral dvouválec.... :yes:
Sice trošku drnčí a v nízkých otáčkách mi přišel mrtvý (byl to syrový motor, 500km najeto), ale jede jak pila a je zábavný :yes:
Úplně jsem čuměl, jak rychle to auto na okreskách atakuje rychlosti 130kmh a klidně i vyšší.... (bez nějakého adrenalinu....)
ericn
No nevim chlapi, radeji bych tam videl foukanej 4hrnek vykonostne kolem 100-110 koni, jako tovarni top verzi. 2hrnek 0.9l/63kw jako slusny zaklad.

Na divoceni je tu tovarni tuning Abarth 😄
_MT_
Co takhle Smart? Ten má silnější motor ve standardní nabídce (nepočítaje verzi Brabus).
Avatar - Sosa
Sosa
haha no neviem prave korejci su e😜erti na papierove kone a to som neni sam co to hovori :no:
MariAchi
V podstate mas pravdu - neni kun jako kun.

U nas, kdyz se pise ohledne vykonu o konich nebo konskych silach, muze se jednat o prepocet z kW na HP, nebo PS (v Italii CV), pricemz kazda tato jednotka ma prepocet z kW jinak.

Je tedy lepsi se orientovat podle kW, i kdyz je jich "mene".