Fiat 500: Motory 1,3 JTD a 1,4 16V na českém trhu končí, Gucci startuje
Základní verzí i nadále zůstává Pop, která standardně nabízí elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním v barvě karoserie, 7 airbagů, ABS + EBD, BAS (Brake Assistant System) či autorádio s CD a MP3 přehrávačem. Pohon zajišťuje motor 1,2 l o výkonu 51 kW při 5500 min-1.
Druhý stupeň výbavy představuje TwinAir, který k výše uvedenému přidává systém STOP&START . K výbavě TwinAir (a její nádstavbě TwinAir+) lze jako u jediné zvolit sportovní paket s anatomicky tvarovanými sedadly a zadním spoilerem.
Třetím v řadě je Lounge, jehož standardem je paket Chrom, kůží potažený volant s ovládáním autorádia s osmi tlačítky či zadní dělené opěradlo s hlavovými opěrkami 50/50. Lounge jako jediný v základu nabízí pevnou prosklenou střechu s protisluneční roletkou.
Zmíněný TwinAir+ je oproti TwinAir doplněn o sportovní, kůží potažený volant s ovládáním autorádia s osmi tlačítky a 16palcovými litými koly Black Jack.
TwinAir lze volit i ve verzí Cabrio s přídomkem C, jehož součástí je sportovní paket Light, zahrnující TwinAir lišty dveří a leštěnou koncovku výfuku.
Novou položkou ve výčtu výbavových variant je verze 500 by Gucci, která nabízí specifikum v podobě kitu Estetico Gucci (loga Gucci, lišty a koberečky). Dále vůz nabízí Paket Chrom (chromované lišty v náraznících, rámečky oken, koncovka výfuku, vnitřní kličky dveří a proužek na hlavici řadicí páky), chromované kryty vnějších zpětných zrcátek, kožené čalounění "Frau", kůží potažený volant s ovládáním autorádia s osmi tlačítky či zadní parkovací senzor.
Všechny verze obsahují dálkové ovládání centrálního zamykání, výškově nastavitelný volant, vyhřívané zadní sklo, elektrický posilovač řízení DualDrive elektricky ovládaná přední okna či Kit Fix & Go.
Fiat 500, který vychází ze studie Trepiuno, lze zušlechtit různými motivy polepů a barev karoserie.
Nabídka motorů skýtá 2 agregáty. Čtyřválec 1,2 l je k dispozici s verzemi Pop, Lounge a 500 by Gucci (i u Cabria). Dále lze volit dvouválcový motor TwinAir o objemu 0,9 a výkonu 63 kW při 5500 ot./min.
0,9 TwinAir je z několika hledisek unikátním počinem. Jde o jediný dvouválec v osobním automobilu na trhu, nemá tedy přímou konkurenci. Motor pracuje s ventilovým rozvodem MultiAir s hydraulicky ovládaným zdvihem a časováním ventilů. S kombinovanou spotřebou 4,1 l/100 km jde také o nejúspornější benzinový motor na trhu.
Z nabídky motorů pro český trh zmizely agregáty 1,4 16V a 1,3 MultiJet.
Fiat 500 - ceny na českém trhu | ||
Motor | 1,2 8v | 0,9 TwinAir |
Převodovka | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1242 | 875 |
Válce/ventily | 4/2 | 2/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 51/5500 | 63/5500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 102/3000 | 145/1900 |
Max. rychlost [km/h] | 160 | 173 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,9 | 11 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,1 | 4,1 |
Cena Pop [Kč] | 269.000,- | - |
Cena TwinAir [Kč] | - | 309.000,- |
Cena Longue [Kč] | 315.000,- | - |
Cena TwinAir+ [Kč] | - | 355.000,- |
Cena 500 by Gucci [Kč] | 499.000,- | - |
Cena 500 by Gucci C [Kč] | 569.000,- | - |
Cena TwinAir C [Kč] | - | 425.000,- |