Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500: Motory 1,3 JTD a 1,4 16V na českém trhu končí, Gucci startuje

Jakub Sochor
Diskuze (16)
Stylové italské mini má zbrusu nový ceník pro český trh.

Základní verzí i nadále zůstává Pop, která standardně nabízí elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním v barvě karoserie, 7 airbagů, ABS + EBD, BAS (Brake Assistant System) či autorádio s CD a MP3 přehrávačem. Pohon zajišťuje motor 1,2 l o výkonu 51 kW při 5500 min-1.

Druhý stupeň výbavy představuje TwinAir, který k výše uvedenému přidává systém STOP&START . K výbavě TwinAir (a její nádstavbě TwinAir+) lze jako u jediné zvolit sportovní paket s anatomicky tvarovanými sedadly a zadním spoilerem.

Třetím v řadě je Lounge, jehož standardem je paket Chrom, kůží potažený volant s ovládáním autorádia s osmi tlačítky či zadní dělené opěradlo s hlavovými opěrkami 50/50. Lounge jako jediný v základu nabízí pevnou prosklenou střechu s protisluneční roletkou.

Zmíněný TwinAir+ je oproti TwinAir doplněn o sportovní, kůží potažený volant s ovládáním autorádia s osmi tlačítky a 16palcovými litými koly Black Jack.

TwinAir lze volit i ve verzí Cabrio s přídomkem C, jehož součástí je sportovní paket Light, zahrnující TwinAir lišty dveří a leštěnou koncovku výfuku.

Novou položkou ve výčtu výbavových variant je verze 500 by Gucci, která nabízí specifikum v podobě kitu Estetico Gucci (loga Gucci, lišty a koberečky). Dále vůz nabízí Paket Chrom (chromované lišty v náraznících, rámečky oken, koncovka výfuku, vnitřní kličky dveří a proužek na hlavici řadicí páky), chromované kryty vnějších zpětných zrcátek, kožené čalounění "Frau", kůží potažený volant s ovládáním autorádia s osmi tlačítky či zadní parkovací senzor.

Všechny verze obsahují dálkové ovládání centrálního zamykání, výškově nastavitelný volant, vyhřívané zadní sklo, elektrický posilovač řízení DualDrive elektricky ovládaná přední okna či Kit Fix & Go.

Fiat 500, který vychází ze studie Trepiuno, lze zušlechtit různými motivy polepů a barev karoserie.

Nabídka motorů skýtá 2 agregáty. Čtyřválec 1,2 l je k dispozici s verzemi Pop, Lounge a 500 by Gucci (i u Cabria). Dále lze volit dvouválcový motor TwinAir o objemu 0,9 a výkonu 63 kW při 5500 ot./min.

0,9 TwinAir je z několika hledisek unikátním počinem. Jde o jediný dvouválec v osobním automobilu na trhu, nemá tedy přímou konkurenci. Motor pracuje s ventilovým rozvodem MultiAir s hydraulicky ovládaným zdvihem a časováním ventilů. S kombinovanou spotřebou 4,1 l/100 km jde také o nejúspornější benzinový motor na trhu.

Z nabídky motorů pro český trh zmizely agregáty 1,4 16V a 1,3 MultiJet.

Fiat 500 - ceny na českém trhu
Motor1,2 8v0,9 TwinAir
Převodovka5M5M
Zdvihový objem [cm3]1242875
Válce/ventily4/22/4
Největší výkon [kW/min-1]51/550063/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]102/3000145/1900
Max. rychlost [km/h]160173
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,911
Komb. spotřeba [l/100 km]5,14,1
Cena Pop [Kč]269.000,--
Cena TwinAir [Kč]-309.000,-
Cena Longue [Kč]315.000,--
Cena TwinAir+ [Kč]-355.000,-
Cena 500 by Gucci [Kč]499.000,--
Cena 500 by Gucci C [Kč]569.000,--
Cena TwinAir C [Kč]-425.000,-


      

Jakub Sochor
Diskuze (16)
Avatar - jenik1
20. 10. 2011 17:36
Re: Výkon
Tak si zkus zajezdit v Pandě 1,2 51KW....Fakt zábava :-)
20. 10. 2011 17:31
Re: Výkon
Kdyz uz je rec o fiatich kW. Vzdycky, kdyz jsem nejaky Fiat ridil, jsem se pak sel podivat do technicaku, ze to prece nemuze mit tak malo kW. Treba Seicento 40kW jelo jako blazen :-)
Avatar - jenik1
20. 10. 2011 17:07
Re: Výkon
Fiat vždycky určoval směr vývoje motorů a ostatní se od Fiatu učili.
20. 10. 2011 13:46
Re: Výkon
Je, 51 kW je
-- cca 68.4 HP, Wattuv HP je 550 lb ft / s
-- 69.4 nemeckych PS (definovanych jako 735.5W)
20. 10. 2011 10:01
Re: odpoveď
V podstate mas pravdu - neni kun jako kun.

U nas, kdyz se pise ohledne vykonu o konich nebo konskych silach, muze se jednat o prepocet z kW na HP, nebo PS (v Italii CV), pricemz kazda tato jednotka ma prepocet z kW jinak.

Je tedy lepsi se orientovat podle kW, i kdyz je jich "mene".