Jak to tak čtu zpětně, tak jsem o těch dimenzích vyjádřil neúplně. Ty ameriky jsou mechanicky zesíleny na ramenech a tak (oproti sériovým verzím), aby vydržely více neslušného zacházení. Hned se budu krýt, a řeknu, že nevím jak na tom jsou Octavie státní policie, ale o naddimenzování Fábií si troufnu pochybovat. :-)
jiste. jsou to uredni osoby, a to bohuzel - nejsou zamestnanci statu, ale obce. a taky dostavaji vic a vic pravomoci, opet bohuzel. dneska kazdej * od mestaku ma moznost nahlizet do evidence obyvatel, registru aut, za chvili pri tutom tempu uvidi i kartu od zubare. Zvlastni, ze nikde jinde podobnej institut nemaji (na slovensku maji pomerne malo pravomoci), v nemecku je pouze ordnungsamt, co rozdavaji _pokuty_. boticky se tam nenosi, rychlost meri policie. jen u nas musime mit neco extra.
co se pravomoci tyce - jiste, vesnice podepisou verejnopravni smlouvu o spolupraci a mesto nekonci za znackou konec obce. Ale v intencich zakona 553/1991 Sb. je pusobnost mp vymezena do strezeni poradku v obci (katastralniho uzemi obce), ne, ze budou hlidat 90 nekde v lese pred obci. MP si bohuzel hraje na suplement statni policie a podle toho to taky vypada
uzasna mestska policie v Laznich Bohdanec sama porusuje zakon a provozuje auto s doplnkama, co nejsou schvaleny pro provoz na pozemnich komunikacich. Nikoho to ovsem nevzrusuje, protoze oni jsou preci skveli. A mimojine, vsimli jste si, ze jim ani nevystrelily airbagy? nehlede na dalsi doplnky, jako je majak, vyhledavaci svetlo, prepazka atd. Jsou to proste dementi, kteri se zhlidli v nesmrtelnym Walkerovi. A dalsi vec k pobaveni jsou jejich vylozky, kde si nafrkali hvezdicky jako u policajtu - u nas MP zadny hodnosti nemaji, pouze "straznik"
Netvrdil bych, že ve Fabii nikoho nechytí. Kdyby jim dávali pořádný motory 2.0MPI nebo 1.9TDi tak je situace jinak. Jenomže to je drahý a již hranici 400, za co mají třeba i ty Ameriky...Stejně to neberu jako dobrou volbu. Agilita vozů mizerná, brzdy mizerný, spotřeba vysoká....za 400t. nakoupit jeté Audiny A6 s 3.0 TDi Q a je vymalováno.
Jinak viník nehody měl štěstí, že měl staré Audi a ne starého Forda nebo Toyotu. To by dopadl podstatně hůře.
S tím pucováním bot opatrně, s policajtama mám dobré zkušenosti, ale ocamcať pocamcať. Jednou jsem policajta poslal do *,když buzeroval ohledně stání na chodníku na chalupě. Chodník je na mém pozemku a je můj. Byl to nováček, neznající místní terén, nervák (obzvláště, když jsem ho s úsměvem z chodníku vykazoval), který si volal posilu, vyhrožoval a pak si utrhl ostudu.
Muzes to konkretizovat, jaky mel ten ridic Audi umysl?
Osobne tipuju, ze jeho umyslem bylo...predjet kamion. To je sok, co?
Nebo ty si snad myslis, ze jeho umyslem bylo naprat to plnou rychlosti do policajtu? >:D
Udelal chybu v odhadu, nebo se nesoustredil, ale jsem si jisty, ze jeho umyslem nebylo bourat. On tam misto Simiru z Bohdance mohl jet treba jiny kamion a jsem si jisty, ze kdyz mu to doslo, mely jeho spodary co delat, aby nepromokly.
Mimochodem - co ses ty zac? Bedna, nebo umastene sadlo? >:D
Mimochodem - v pripade Lacina, ktery tu ten humanista vytasil, taky k zadnemu vaznemu zraneni nedoslo, takze ocekavam verdikt soudu nad ridicem audi --> ?
Toto je reakce do diskuze ohledně údajně příliš měkkých praktik policie ČR - nechce se mi hledat vhodné místo do stromu o MPLB, kam bych to přidal, tak to dávám do nového příspěvku. Důvod, proč jsou na první pohled zákroky policie v USA přísnější a nekompromisní, je jednoduchý - v USA je menší (v některých státech minimální) kontrola zbraní. Proto může kdejaký jouda mít na palubě třeba brokovnici a není čas se s ním vybavovat a přesvědčovat ho, ať prosímpěkně vystoupí a jde nám tady dýchnout. Při komunikaci s policií v USA se vůbec nevystupuje z vozu a celou dobu musíte mít ruce na volantu. Tady v ČR si komfort trochu měkčí a "přívětivější" policie můžeme dovolit, protože jsou šance potkání ozbrojeného řidiče v zanedbatelných hodnotách.
Když nad tím tak přemýšlím tak máš určitě pravdu. Kdyby totiž před zatáčkou předjížděl autobus, jak sem si původně myslel, byl by to magor, ale když předjížděl kamión, tak to je úplně něco jinýho. Čili to bezcenný detail skutečně není jak správně píšeš.
Zdar, jen bych chtěl něco říct na to že jsi skončil 6krát mimo silnici zřejmě při uhýbání se z cesty nějakému podobnému šílenci... napadl mě takový názor že já bych se asi nechtěl vyhnout pokud by to šlo... nechci to říct úplně paušálně ale od stolu když o tom přemýšlím mi vychází tenhle výsledek: Pokud mu uhnu- napálím to do pole a jednoho krásného dne po třech vyvedených úhybech se stane něco že to už instinktivně opět strhnu ale nevšimnu si něčeho nebo mi zto nevýjde a potkám strom (či prostě něco) mimochodem v lese bych asi opravdu uhnul jen náklaďáku, a v ten moment já skončím dost pravděpodobně s těžkým zraněním, budu prdět do plenek a čůrat budu někde 8cm na boku pod žebrem kdežto ten co jel proti mě nezastaví, ujede a nikdo ho už v životě neuvidí a bude si dál žít možná i s čistým svědomím svůj nudný život... varianta dvě: budu mít velké těžké auto a do té audi 80 to napálím pod plynem (třeba ve phantomu)- díky násobně větší pohybové energii, mnohem většímu čumáku a násobně penější konstrukci se mi dost možná ani nic nestane kdežto plenky bude potřebovat ten naproti a já jakožto defakto obět mít ani černý svědomí nemusím. kdo řekně že bych mohl za těžké zranění či úmrtí v protijedoucím autě nechť nejdřív zakáže váhové a velikostní rozdíly mezi auty, všemi auty a pak se můžeme bavit o nějakém přidávání či nepřidávání plynu... nicméně tohle je jen těžká teorie stejně tak jako někteří píšou že se policajti měli vyhnout a měli na to dost času... až by přišlo na lámání chleba je to člověk od člověka.... někdo by brzdil, někdo strhnul řízení, někdo přidal, někdo by zrovna ladil rádio... tohle berte jen jako úvahu nad jednou z možností co se může stávat v českém světě motorismu... to že vás někdo vybourá a ujede je denní chléb spousty lidí a začíná to pro mnohé malicherným sprostým otevřením dveří svého auto do vedlejšího u supermarketu a končí ujetím od těžké nehody kde někdo zemřel... chci tím i trochu zasouhlasit s názorem některých lidí kteří říkají že by toho v tý audi dodělali,,, a to proto že souhlasím s tím proč to nejspíš říkají a to protože si myslím že nevidí sami jiné východisko jak toho řidiče potrestat... a není se jim co divit protože trest oko za oko zub za zub ještě relativně donedávna platil i v evropě a dodnes ještě má ve světě místy platnost... o kolik by klesl počet loupeží kdyby se zloděj bál kdyby přišel o ruce? nástroj který zneuctil ďáblovým činem... nedávno proběhl zprávami příběh o ženě které kyselinou vypálil oči její manžel a ona měla právo udělat mu to samé... neudělala to ale už jen to že to zrušila až těsně před výkonem udělalo z toho chlapa tak potrestaného že už si v životě nic takového nedovolí a dost možná z něj bude jiný člověk... a ještě malý doplňek... kdo se bojí cestování po silnici nemá na ni co dělat, život na silnici je boj a kdo nechce bojovat má jet vlakem... basta:-) Boji zdar! pokud mi chcete za můj sáhodlouhý a možná slaboduchý referát nafackovat udělejte to přes SZ sem už teda určitě nepůjdu;-)
chcete bezpeční auto? kupte si johndeer a když to do vás praští zfetovaný richard kettner v bílém kajenu urve vám maximálně jedno přední kolo a ani vám nevyrazí sušenku z ruky...
pánové číst vaši diskusi je opravdu vtipné... je jedno na čí stranu se přikláním víc ale je to lepší než si číst články na aktuálně cz. uznejte sami...
pěkná blbost... a co prasata ve škodovkách, renaultech, citroenech, fordech? a kde vidíš vytuněnou audi? já tam vidím skoroveterána bez viditelných úprav...
Pokud je to pro tebe zcela bezcený detail, tak nechápu proč to chceš dál rozebírat a reaguješ na to...
Já to naopak za úplně bezcenný detail nepovažuju...
A co když uděláte řidičskou chybu a smetete ze silnice Fábii s rodinkou na cestě na chalupu? Nebo budete mít závadu na voze. Už Vám někdy za jízdy bouchla pneumatika, nebo upadlo kolo? Větší hmotnost znamená větší zodpovědnost. To je vše, co si stačí uvědomit.
Tady je důležitý trend. Vozy budou lehčí a lehčí. To je nevyhnutelné. Spoléhat se na hmotnost jako součást bezpečnosti nemá perspektivu, i kdyby to mělo logiku.
Pointa je, že jste v háji tak jako tak, pokud dojde k vážnému narušení prostoru pro posádku. Je prakticky jedno, jestli to dostanete na boky, nebo na prsa.
Záleží jak vyjedete. Já už auto jednou poslal do škarpy a nic se nestalo, jen si sedlo na břicho. Pokud tam vjedete plynule polovinou auta, tak by to mohlo být v pohodě. A to jsem tam plynule nevjel - na krajnici jsem vjel v místě, kde byla odbočka na polní cestu a betonový most, vzal jsem to pravými koly přes obrubník mostu a do škarpy jsem spadl. Největší fór je, že škarpa byla tak zarostlá, že jsem o ní ani o obrubníku vůbec nevěděl, takže jsem tolik nebrzdil, abych si zachoval ovladatelnost, a vlétl tam prakticky v plné rychlosti.
Jinak máte pravdu, 100% bezpečné to není. Ale co v životě je? Věřím víc svým šancím na krajnici/ ve škarpě/ na poli. Také záleží, kde člověk jezdí. Já většinu času v ČR strávím na silnicích, ze kterých se do pole sjíždí skvěle - žádné škarpy, pole je na úrovni silnice, prostě idylka... jen ty stromy a keře naštvou. Na vyvýšené silnici bych si to sakra rozmyslel (únikové cesty zvažuji preventivně, člověk pak v krizi nevytuhne).
Tohle není o jednom případu z tisíce. To je dané konstrukcí vozu - nejde o jediný typ vozu, ani o jediný případ, u vozů podobné konstrukce je to běžné. Kdybych Vám chtěl dát příklad "jeden z tisíce," tak Vám řeknu o kousku, který ve 260 vylétl ze silnice, porazil strom a lidé z něj vylezli s odřeninami. To bylo o štěstí, protože padající strom auto rozkrojil jak nůž máslo.
Vy si prostě myslíte, že hrubá síla je řešení. Já Vám to neberu, ale můj přístup to není. Vždy dám přednost lehčímu autu s pevnou konstrukcí. Klidně obětuji část deformačních zón. Nehody v reálném světě nefungují jako při testech. Taková auta mají malou energii, snadno mění směr pohybu. Vevnitř jste jako kulečníková koule v karambolu, máte větší riziko vnitřního zranění (díky většímu přetížení se Vám spíš potrhají vnitřnosti), ale kabina přežije náraz do ledasčeho. V reálných situacích, kde nic není ideální, takovéhle řešení funguje líp. Ale také je mnohem, mnohem dražší.
Místo svýho blábolu mi sem radši hoď paragraf, popř. odstavec dle kterého může městská policie honit piráty po celé republice. Já mám plnou hlavu důležitějších zákonů ;-)
Obecně, kdyby se městská policie zrušila a místo ní se posílila státní + znovu zavedla třeba drážní policie, tak by to jen přispělo k větší bezpečnosti měst :-)
Jeden můj známý se zásadně v autě nepásá a když se ho zeptáte proč, tak Vám řekne že četl článek, kde se řidič nepřipásal, vylétl z auta a to mu zachránilo život. A zkuste si tomuto kamarádovi vysvětlit, že nepásání se pomůže tak jednomu člověku z tisíce(asi víc).
A toto je přesně tento případ, vy tady píšete o jedné situaci, ale tady jde o průměr(medián).
a skonci v priekope ani nezastavia a PZ vam povie,ze ste zaspali za volantom. Takymto ludom by som zobral vodicak na vzdy,alebo za trest ich dat ako testovacie figuriny do EURONCAP v cinskych autach, nech si uvedomia...
Ak by sa to stalo mne velmi by som vahal,ci ho tam neoplieskam a vratim spat do auta...
ano máte pravdu, SUV v pasivní bezpečnosti mají hlavně výhodu, když se srazí s lehším autem a to je právě ono. Když jako řidič SUV nezvládnu řízení(horší aktivní bezpečnost) a vletím do sloupu, tak se musí pohlcovat větší energie, takže třeba zemřu, ale mohu si říct že sem zemřel vlastní rukou(chybou). Kdežto když když pojedu třeba ve fabii a potkám těžší auto, které bude nebezpečně předjíždět, tak zemřu a vůbec to moje chyba nebude. A o to jde, mít kontrolu na vlastním životem. A nebezpečné předjíždění je velice častý jev na našich silnicích.
"maximálně to místo do hrudníku dostaneš do nohou"
no právě, kolik životně důležitých orgánů máte v nohách a kolik jich máte v hrudním koši a břiše?
s tím opuštěním silnice souhlasím, ale v čechách mají dost problémy udržet už tak dost rozsypané silnice a na nějaké okolí už naprosto kašlou, takže né vždy vyjet ze silnice musí být bezpečné. Jinak řečeno, když vyjede ze silnice a začenete válet sudy, tak můžete klidně zemřít a viník si může z vesela jezdit dál, protože on nemá ani škrábnuté aut, natož zdraví :-(
Ty si opravdu myslíš, že každý kdo si koupí silné auto (co je vlastně silné auto ?) si automaticky řekně "tak a teď všem ukážu, budu přejíždět důchodce na přechodech, 200 v městě 300 z místa, předjíždět budu minimálně přes plnou a ideálně na horizontu, nebo v zatáčce" ? Já tvrdím, že mladí řidiči, kteří nemyslí jsou problém obecně, ať jedou 911 nebo šlapací tříkolku. Na to, aby tito řidiči neřídili, ale policie nedělá nic. Nemá na to zadání.
Tak nějak. Viděl jsem srážku Elise a SUV - řidič Elise to v pohodě rozchodil, lidi v SUV na místě mrtví. Při nárazu SUV vylétlo ze silnice a střechou vlétlo do stromu. Značku nevím, nepoznal jsem. Není to ani tak podstatné, protože při takovémto nárazu prakticky v kterémkoli autě jsou šance na přežití mizivé. Je to jako ve rvačce, buď se naučíš rány přijímat, nebo se jim naučíš vyhýbat. Lehká a pevná auta jsou o vyhýbání. David porazil Goliáše.
U takového auta nejde o nic neobvyklého. Viděl jsem Elise, který zezadu v 50 km/h narazil do A8 - i v této malé rychlosti a výrazně nižším autě Elise zajel pod Audi. Nikomu se nic nestalo, autům také nic moc.
Jak jsem napsal, tahle mentalita je stejná jako u řady řidičů čtyřkolek, kteří považují pohon všech kol svého auta za samospasitelný.
Chlapci měli vlastně štěstí, že mají relativně velké auto. I když americká auta nejsou bůh-ví jak bezpečná, pořád váží něco ke dvou tunám, takže tam bylo dost materiálu na utlumení. Kdyby měli standartní výbavu, tedy Fábii, tak by se z ní asi stala nová Škoda Citigo.
Pokud mě paměť nešálí, tak v okamžiku, kdy se v protisměru objeví auto, překážkou jste vy, i když to je váš pruh, takže se máte uhnout, a to strážníci evidentně udělali. Bohužel, řidič audi se nepochopitelně uhnul ven přímo do nich, místo aby šel blíž k náklaďáku. Je to paradoxní, že řidič v audi takle ztratil nervy, i když jich měl dost, aby předjížděl v zatáčce s plnou čarou. Hned ovšem dodám teorii, že audi vlastně mohlo volit variantu nejmenšího zla, pač jestli mezera mezi náklaďákem a policisty se mu zdála úzká, tak v případě, že by ta auta šla do sebe jen "blinkry", audi by se pravděpodobně stočilo zadkem rovnou pod návěs, a pak by toho byly plný televizní noviny s "exkluzivními" záběry. (Ale věřte, že nad tim ten řidič v Audi určitě takle nepřemýšlšl v tu chvíly. To byl jen pud sebezáchovy, to co udělal.)
Nevím proč některé z vás dráždí, že policisté (strážníci) mají pozitivní přístup ke své práci a ze své vlastní iniciativity jezdí v americkém voze. Jistý český časopis o amerických vozidlech vydal v jednom z čísel článek právě o policejních amerikách u nás. Zásadní rozdíl oproti českým vozům je v tom, že to jsou opravdu policejní speciály, a to především v oblasti podvozku a pohonu. S Fábií nechytíte ani chromého zajíce, nedej bože snažit se ho sledovat po polní cestě.
O tom, že největší tur jezdí v Audi a Bmw, by se dalo opravdu seriozně přednášet. Něco na tom pravdy je, něco ne. Rozhodně se to ovšem nedá shrnou do jednoho řádku.
Všechno souvisí se vším, a tak úroveň příspěvků, ve kterou se masovější fóra (toto není vyjímkou) obvykle zvrhnou korespondují s názorem, jaká auta vytváří nejtragičtější nehody na silnicích. Vyplývá z toho naprostá neúcta k úřednické osobě některých jedinců. I kdyby po vás policista chtěl, aby jste mu pucovali boty, tak máte řvát "sir, yes, sir" a činit tak. Typicky české neustálé stěžování si, jak vás někdo buzeruje a nemá proč je v drtivé většině pouze paranoidní pocit vyplývající z lenosti a neochoty kohokoli poslouchat.
Jedno moudro na závěr. V této zemi se nikdo o nikoho nestará, ale jen do doby, než usedne za volant.
Podobně přejíždějící auto, už jsem několikrát potkal a zatím jsme se vždycky vyhli, ale nikdo nesmí zazmatkovat, v tomto případě Audi svým panickým chováním, znemožnilo bezpečné projetí příkopem MP.
add poslední věta: dík za potvrzení toho jen virtuálně diskusního "tvrďáka", já vím, dneska bys jednal úplně jinak a vymlátil mu (na férovku) ten jeho "nemozek" z hlavy..., i když pokud ještě šťastně žije, nic není ztraceno, ale máš recht, je lepší psát o tom na diskusích, než to skutečně udělat..., aspoň na něčem se shodnem...
P.S. Já tomu rozumím, někdo ti kdysi ublížil, ale nebyl za to náležitě potrestán, s čímž ses dodnes nevyrovnal, tak to aspoň různými způsoby ventiluješ přes NET...
V téměř každé druhé reakci argumentuješ tím, že je velký problém v tom, že si dnes každý může koupit silné auto, tak by mně zajímalo, jestli za silné auto považuješ i Audi 80, nebo Octavii s 66/81kW?
Díky za znalce, vidíš, stačila jedna trefná reakce a jak jsem u tebe hned stoupl, myslím ve srovnání s tvými předchozími příspěvky.
Mé soudy jsou zde známé, ale nejsou tak překvapivé jako ty tvoje "bezsoudy" s následným umlácením...
Přesně! :yes:
Podle jeho obecných keců o umlácení, by měli každého kdo zaviní dopravní nehodu s důsledkem smrti, na místě umlátit, nebo "aspoň" zastřelit, prostě to jeho oko za oko, zub za zub. A to se tu bavíme pod nehodou, při které ani k žádnému vážnějšímu zranění nedošlo, ale mohlo..., takže taky umlátit, preventivně!!! 8-s
Ja jen zdůrazňuji fakt (v ramci teto cele diskuse), že spoustu mladých a jiných hovádek má dnes možnost koupit si daleko silnější vozy za hubicku, které jim dodávají sebevědomí až na půdu... a proto prasí a ohrožují ostatní.
Já za volantem nadávám každému kdo prasí bez ohledu na to, jestli sedla GTRko, nebo ojetou Audinu, ci dedovu Felicii.
Mluvim o ojetinach nikoli o novych vozech... specialne BMW E46 ktera potkavam ridi vetsinou machirci s ksiltem ze se v jeho stinu behem leta hrave schovaji s hodne drsnym ultramacho RAPem na plny pecky... proste mafiani.
S dodavkari, alias Točvolanty, je to obdobné... jen jsem nemel cas a chut vsechny skupiny nebezpecnych individui vypisovat.
Neni to obycejna lidska chyba... plna cara, pravotociva zatacka, kamion... byl to umysl vypatlance, ktery nedokazal ve sve blbosti domyslet co vsechno svym stupidnim jednanim mohl zavinit.
A mel zpekla stesti podobne jako jini, kteri mohli byt na miste tech MP.
Takze kdyz uz jsme u toho prani jeden druhemu, tak ti preju obdobne pekny zazitek jako WL... abyste mohli prehodnoti sve hodnoceni obycejnych lidskych chyb jak rikas.
Ani bych se nedivil, kdybys tenkrat obhajoval toho mizeru co vytlacil na dalnici ty mlade v jejich skorapce... tfuj, taky jen obycejna lidska chyba.
Ale to nic nemění na tom, co jsem napsal, pravděpodobnost není pravidlo.
I v těch článcích se uvádí pouze velmi omezené informace, např. pouze nahlášené nehody, navíc nahlášené pouze jediné konkrétní pojišťovně, pouze z určité lokality (např. konkrétní stát) pouze z určitého sledovaného (relativně krátkého) období, nikde není napsané, že to v jiném období, na jiném místě nemohlo/nemůže/nebude podstatně jinak.
Milane na silnici jsi jednou nohou v hrobe. SUV je bezpecnejsi jen pri laboratornim pokusu. Pri celnim stretu s Fabii se - napriklad - klidne muze stat, ze to SUV najede na jeji predek, prevrati se na strechu a posadka skonci s polamanymi pateremi a vazy a lidi z Fabie tak maximalne s odreninami. Pocit super bezpecneho tanku je dost falesny a vyhody na jedne strane zase vyvazuji nevyhody na jine (ostatne tak je to se vsim...).
..na značce auta nezáleží...mě se stalo nedávno to stejné..jen v mnohem větší rychlosti...naproti předjížděl žigulík kamion..podařilo se mě téměř zastavit a být jendou stranou kol skoro v příkopě...ještě že ten v řigulu se namáčkl na kamion a tím jsme se jen políbili zrcátkama..ještě pár minut potom se ve mě krve nedořezali.
Jesteze MP LB jsou ponekud dusevne vyzralejsi nez ty. A to se rika, ze kdo byl na tom tak blbe, ze ho nevzali ke statni policii, tak sel na mestskou - a ty ses na tom jeste hur - no potes koste >:D
No a ja mam jinou prihodu:
Znamy jel s nejmenovanym SUV (mozna spis off-roadem) po podobne ceste. Proti nemu autobus a vedle nej motorkar - masina v pozici te audiny. Proste zkrat. Takze strhnul rizeni doprava do pole. Proletel prikop a v nem - zcela zamaskovana - byla betonova skruz, ktera ho "nakopla", udelal salto mortale a pristal na strese. Vystrihat ho museli hasici, pul roku nosil krunyr a je rad, ze neskoncil na voziku.
Motorkar? Lekl se taky a ustlal si v tom samem prikopu. Nic se mu nestalo, ale pry pak dost divne smrdel a neco mu prosakovalo z kombinezy...
Je zajimave, jak clovek v tom zlomku sekundy dokaze vybrat svym zpusobem "nejmensi zlo". Jet proti nemu kamion, jsem si jisty, ze to hodi do pole, jet tam ja na masine, taky letim do pole, jet tam ja v Hummeru proti te Audine - delam to, co ti straznici (asi).
U te maminy teda chapu, ze neslo apriori o maminu, ale o fakt, ze proti panu Audinovi mohlo jet neco ne-americkeho, mensiho a krehciho - je fakt, ze pak by ty nasledky byly jiste mnohem horsi...
Ten pocit, kdy uz pri najezdu vis, ze je vsechno spatne - tak ten znam moc dobre, fajn, zes mi to pripomnel :yes:
Každá statistika je pouze a především o přibližné matematické pravděpodobnosti a její přesnost/nepřesnost ovlivňuje spusta faktorů, stejně jako vyhodnocení závěrů z ní. Rozhodně není o nějakých obecně platných pravidlech.
Asi proto, že ty auta za cenu nové Fabie či základní Oktávky nabídnou poněkud víc muziky, daleko lepší vybavení, maj automat který se při hlídkování po městě hodí aosvědčily se jim.
Tak asi proto.
A když může mít pražská MP Hummer >:D
protoze maj radi americky filmy a tak se v tom zhledly. To, ze se v tech filmech s honickami a "bezmozkovym" chovanim policajtu inspirovali i v chovani, je taky fakt.
Me ale zarazi, jak jim to auto s ramem mohli prihlasit. Nova auta se s tim uz nesmeji prodavat, kvuli ohrozovani bezpecnosti chodcu a "predstavitele zakona" to pouzivaji.
Jen me zarazi ze ani jeden z nich neuhnul. Zvlast u skolenych MP bych to ocekaval, bo neni nic potencialne nebezpecnejsiho nez celni naraz dvou protjedoucich aut (samo krom betonove zdi), to uz je lepsi pres boudu do prikopa.
Co to bylo za idiota v tý audině? Jak může předjíždět před takhle nepřehlednou zatáčkou autobus? Ať chcípne než domů dojde. Takový řidiči nemaj na silnici co pohledávat.
no vycházím z možná mylné konstrukce - že v autě sedí profesionálové a sedí v "bytelnějším" voze. Jsou to chlapci(alespoň dle jejich videí) trénovaní a v dobré fyzické kondici - takže by se jim na tomhle místě fakt asi houby mimo silnici stalo. Dokonce možná ani jejich autu by se moc stát nemuselo. Ale, jak píšu výše -je to ex post a to je každý chytrý, jak rádio Venceremos, takže "kdyby" do historie nepatří. Jen s tím volantem - něco "podobného" se mi stalo nedávno - Podlehnuv své idiocii a přesvědčení, že Subaru a jeho 4x4 je mocné, jsem nasvištěl do kruhového objezdu mírně vyšší rychlostí, než je zdrávo. Což o to, na suchu by to nevadilo, jenže bylo zrovna po slaboulinkém letním dešti a pyl na vozovce vytvořil takový ten "led", na kterém se kola zrovna dvakrát nechytají. Možná znáš ten pocit, že už při nájezdu na kruháč víš, že je něco blbě.... Naštěstí, když jsem cítil, že to auto jde rovně a nezatáčí, ten kruháč nebyl "uzavřený", ale díky tomu, že je v polích, tak je vyvýšený s takovými těmi svahy dolů, tak jsem srovnal kola a šlápnul na plyn - plavně jsem si skočil na ten svah, který byl větší, než tady ten na tom videu..... Auto se sesunulo až dolů. Kdybych tvrdil, že jsem byl v pohodě- lhal bych - měl jsem nabobkováno. Z auta jsem vylejzal jako z tanku.....autu se nic nestalo - což mne překvapilo asi nejvíc. Mně taky ne - tedy krom toho, že jsem zjistil, jakou kravinu jsem schopný udělat i ve svém věku..... a děkoval jsem, že ten kruháč nebyl z těch, které mají kolem takové ty betonové sloupky..... Co tím básník chtěl říci - někdy opuštění vozovky za vhodných podmínek je lepší než setrvání na silnici - kdybych se s tím autem snažil "točit" do poslední chvíle, tak jsem do toho svahopříkopu šel bokem a nejspíš i přes boudu....
a ad mamina v puntu - pokud - teoreticky - srovnám schopnost reagovat a brzdit - dospělého trénovaného MP a maminy v puntu, která zrovna může čučet do zpětného zrcátka, k tomu stavbu Punta a amerického policejního vozu - tak jsem tím chtěl říci, že to mohlo dopadnout tak, že místo dvou zbořených aut a třech živých tam mohla být jedna zbořaná audina, jedna placka, kdysi Punto a pár mrtvých...... takže vlastně ten ooo..... v audině měl štěstí, že bořil policajty.....
Hezky ses tu "dobrovolně" obnažil...
Jak psal nedávno RS, blbé je nepochopit, ale ještě mnohem blbější je nepochopit a následně se k tomu podobně "fundovaně" vyjadřovat... 8-s
Jestli je zrovna GM rja "bedna" (nepsal to tu jen on), je proto, co jsem napsal, naprosto nepodstatné (na každé prase je řezník a na bednu ještě větší bedna).
Každý inteligentní člověk si dokáže aspoň připustit, že jednou může být, při dopravní nehodě, nejen na straně poškozeného, ale i viníka, stejně jako někdo z jeho rodiny, příbuzní, blízcí apod. Až někdy, nedej bože, způsobí nehodu třeba tvoje žena, tvé dospělé dítě, nebo tvůj otec senior (i s mnohem horšími následky, než v tomto případě) pak jistě takové radikální řešení případné "poškozené bedny" plně pochopíš...
Ďakujem.
Heh, ako sa tam jednateľ spoločnosti naváža do policajných Fabií...
Stále mi ale uniká že načo sú im také superautá... Či v CZ často mestskí policajti naháňajú a vytláčajú autá z cesty?
ešte raz si prečítaj jeho príspevok, lebo si ho zjavne nepochopil.
Jednoducho pri čelnej zrážke sa rýchlosti NESČÍTAVAJÚ ! Keď narazia približne rovnako ťažké autá rovnakou rýchlosťou čelne do seba, je to to isté ako keby jedno z tých áut narazilo pri rovnakej rýchlosti do nedeformovateľnej prekážky (betón, atď).
jj, tyhle zakomplexovaný městký pablbové. Prej "charlie" >:D .
Škoda, že u nás MP nemá práva jako na Slovensku, kde nemá ani majáky a může opravdu hlídat jenom ty pejskaře v parku...
Uhnout? A proc? To by mel snad ten ridic v protismeru, ne? Ja osobne bych do prikopu nesel, i kdyz vypada nevinne, nevim, co mne v nem ceka. Auto je delane na jizdu po ceste, ne na skakani do prikopu.
Jak mohli vedet, ze na zadnim sedadle auta v protismeru nesedi male deti - no tak to uz je fakt ale dost zahul uvazovat takhle zlomek sekundy pred narazem ZA KTERY NEMUZU, ne?
Ze mohl sejmout maminu v Puntu - to je jako co za konstrukci? Mamina ma snad vetsi "cenu" nez treba ja, nebo ty, nebo policajti z LB?
Vazne bych chtel v te situaci videt tebe...
Obvykle mivas dost strizlivy pohled na vec, a toho si vazim, takze ted to beru tak, zes mel mozna jen nejakou slabsi chvilku.
Buď jsi toho v životě zažil více než někdo stihne do smrti, nebo funguješ jen na základě doměnek a předpokladů (což si také zatím myslím) a dost to prozrazuje.
Proč si myslíš, že se u aut tohoto typu (Audi 80) jedná ("celkem vždy") o silný vůz, když většina těchto aut má (hlavně u nás) 1,9 TDI 66kW? Navíc Audi ani není luxusní značka (jem prémiová a v době výroby Audi 80 spíš ještě s odřenýma ušima) a tohle auto má do slova luxus pořádně daleko....
Nevim, jak moc se pohybuješ na českých (případně evropských) silnicích a případně jak regionálně. Já za sebe můžu říct, že řídím po celé naší matičce vlasti s ročním průměrem něco přes 50tis. a paradoxně nejmenší "problémy" mám právě s dražšími a rychlejšími vozy, resp. jejich řidiči. Naopak klasika jsou kamiony, "roboši" v různých dodávkách a osoby ženského pohlaví transportující děti. A většina problémů pramení z nevěnování se řízení.
A ja ti, ty bedno, ne-tocvolante a ne-fetaku, preju, abys jednou v zivote udelal uplne obycejnou lidskou chybu a pak byl za ni roztahanej po diskusi podobnymi demokraticky a zakonne smyslejicimi inteligenty jako ses sam.
A nejakej podobnej by ti moh i rozcisnout pesinku at to mas s i tresnickou na dortiku.
Musím říct, že zpočátku jsem měl z MP LB taky srandu, jak si z toho dělají divokej západ, ale vždy, když přes LB jedu, tak všichni bez vyjímky dodržují předpisy včetně kamionů a dodávkářů. Všichni vědí, že jsou tam "pošuci" a neriskují a hlavně v ten moment neřeší jestli, když po nich někdo "půjde", tak u toho bude, nebo nebude porušovat pravomoc. Jako občan LB bych jim zatleskal. Tam kde bydlím je obrovským problémem na příjezdech do obce (ne u "cedule", ale mezi zástavbou) donutit řidiče dodržovat rychlost. 70-80 žádná vyjímka. Vzhledem k tomu, že se takhle jezdí i kolem dětského hřiště, tak z pohledu nastávajícího otce bych klidně 2 borce z LB a jeden Dodge, nebo Chrysler ocenil. Současná MP jsou šašci, kteří na pokyn starosty zaplňují kasu za parkování.
souhlasim, dement je dement. A je úplně jedno, jestli má prachy nebo nemá. Pokud má, tak je to dement v A6. Pokud ne, je to dement ve Fabii. Ale to nic na věci nemění. Mám řekl bych auto v celku průměrné. Potkávám mraky lidí v horších autech a mraky v lepších. Jenže ten ve starém škopku se mi pořád snaží ukázat, že ten jeho škopek přece jenom není zase takový škopek a ten v lepší mi ukazuje, jaký je borec. Takže si nevybereš. Hlavně doufat, že takového idiota nikdy nepotkáme
To cos napsal je bohapustý nesmysl, i když se snažíš aby to vypadalo vědecky :no: Náraz auta do betonu v 80km/h by měl daleko horší následky než čelní srážka dvou aut z nichž každé jede 40km/h. Proč? Třeba už jenom proto, že auta nejsou pevně spojená se zemí, při nárazu se různě odrazí a hlavně mají deformační zóny, které velkou část energie nárazu pohltí tak, že ho "odvedou pryč" od posádky uvnitř. Kdežto beton ti neuhne ani i o milimetr a žádné deformační zóny nemá a tak posádka to schytá mnohem víc...
Je tu aj iná skupina odpadu za volantom - tí, čo si myslia, že zvládnu a môžu viac ako iní. Sedávajú prevažne v nových, hodne silných a hodne drahých autách. Ďalší dementi sedia v bežných autách, trpia pocitom nadradenosti, niektorí pocitom menejcennosti, a rôznymi podobnými "pocitmi", a kompenzujú si ich za volantom. Bezmozgov stretávaš bez ohľadu na značku, vek či cenu auta.
ono, 2 auta iduce 40km/h proti sebe != 1 auto v 80km/h do betonu.
Vysvetlenie:
Asi najjednoduchsie na pochopenie je pohlad z hladiska energie:
E = 0.5*mv^2 [kineticka]
=> E(2 auta iduce 40km/h) = 1/2*E(1 auto iduce 80km/h)
Dalej treba vziat do uvahy, ze pri naraze 2 aut sa energia deli ~1/2 medzi dve auta [alebo pre fyzikov - Newtonov 3. zakon].
==> 2 auta iduce 40km/h pri celnom naraze = naraz 1 auta do nepohyblivej prekazky
[detaily vynechane]
Znacka se tu resi pravdepodobne proto, ze v soucasne dobe si kazdy jelito muze takovou luxusni znacku (v hodne jete podobe) poridit temer kazdy. Bohuzel jsou to celkem vzdy silne vozy a takove chore bezmozky to potom buhviproc katapultuje do sorty nadlidi (tedy alespon v jejich predstavach). Paradox jako prase... tim nerikam ze se to tyka zrovna tohoto pripadu... tezko rict, proc si delnas kupuje jetou Audinu do prace a ne treba Dacii pickup 8-s
:yes: Hmm, já to naštěstí nezažil a nikomu to ani v nejmenším nepřeji, ale taky by mě zajímala po tom jeho reakce, "humanisty". Na tom videu je zcela jasně vidět, kdo to měl v hlavě "vymaštěný". Jo a ještě něco - zrovna dnes ráno mě na 20 km úseku rychlostní silnice, kde je povolená stovka, předjížděly dvě Audi min. 140 km rychlostí, jako bych to tady včera nepsal.
Pokud ovsem zrovna GM.rja neni ta bedna... kazdej nemusi byt umastene sadlo s pupkem a specialne muskulaturni typy se radi vyjadruji o osobnich odplatach, nebot jim to sebevedomi dovoluje.
To jen obtloustli a umasteni kasparci sedi v rohu a krci se strachem aby nedeostali na budku :-)
Ty Labele...jiste ctis demokracii a zakon a po pohrbu sve zeny (blizkych), ktere ti sejmul vymasteny nach*any tocvolant, nebo fetak, pujdes jiste takovemu individuu minimalne podekovat. Uplne ti rozumim >:-[]
Docela bych ti pral, abys alespon jedenkrat zazil osobne neco podobneho... a pokud to prezijes, tak mozna prehodnotis pohled na radikalni reseni a osobni souboje muze proti muzi (co berou zakon do svych rukou) ;-)
Zajima me ve kterem bode pane "jazyku a retoriky znaly"... protoze ja byvam "obvykle" klidny... tzn. ze ne vzdy a za vsech okolnosti...
Pokud snad myslis samozvane ochrance lidskych prav... tak ten vyrok je spojeny s gaunery a tak byl take myslen - rypave slovickareni si nech do skoly, zde opravdu neni cviceni z retoriky a ja se do role retora a jazykoznalce nikde nepasoval :-!
Pokud bychom se srazili spolu, coz je temer absolutne nepravdepodobne, tak by ohrozil me a nejak bychm se s tim vyporadali.
Pokud by ovsem ohrozil, nebo zmrzacil nejakou dalsi osobu (matku s detmi) a pribuzny teto by se s nim sel vyporadat, asi by se mi to nelibilo, ale dovolim si tvrdit, ze bych byl smiren s tim, ze syn dostal to, co si podle pomstychtiveho pribuzneho zaslouzil.
Tezko rict, jak bych presne reagoval, ale vzhledem k tomu, ze nejsem humanista a uznavam trest stylem oko za oko, zub za zub, musel bych se s tim nepokrytecky smirit...
Cely zivot je mi zle z humanistu, takze myslim, ze takto polozene recnicke otazky postradaji smysl. Minimalne v mem pripade... :-!
Ne, těsně před nárazem bych si přál, aby moje auto zatáčelo a já mohl vypadnout tomu náklaďáku z cesty. Za 6 let jsem skončil párkrát mimo silnici a nesčetněkrát na nezpevněné krajnici, protože jsem se nějakému šikulovi vyhýbal. Radši si risknu, že to posadím na břicho.
Jinak souhlasím s WL, SUV jsou již dnes velmi dostupná. Tenhle přístup "čím víc, tím líp" vždy vede k eskalaci. Když si lidé začnou kupovat těžší auta kvůli vyšší bezpečnosti, zbytek se přizpůsobí a neguje jakoukoli výhodu.
PS: Větší vybavený sedan v dnešní době pomalu dosahuje hmotnosti SUV při nižším těžišti (tedy větší stabilitě). Udělat auto vyšší neznamená přidat tunu železa. Když chceš hmotnost, SUV není jediná cesta. A rozdíly půjdou spíš dolu. Vyšší posed nezachrání vůbec nic - maximálně to místo do hrudníku dostaneš do nohou.
Trakce je spíš zásluha podvozku a pneumatik, ne typu karoserie. Mají větší brzdy, aby kompenzovaly vyšší hmotnost. SUV, které brzdí lépe než odpovídající sedan, tolik není.
Větší hmotnost znamená víc energie a ta energie se nikam neztratí. Čím lehčí auta se srazí, tím lépe. Kdyby každý přemýšlel jako ty, tak akorát vzroste počet mrtvých na silnicích. Hmotnost je ti akorát dobrá k tomu, abys druhého přetlačil, tedy při nárazu podstoupil menší přetížení. Ten zásadní problém je, že hmotnost pro tebe pracuje jen do té doby, dokud se srazíš s (výrazněji) lehčím autem. Nedej bože, abys to napral do pilíře mostu. O hmotnost moc nejde. Klíčová je pevnost kabiny. Všimni si, jak se staví lepší sportovní auta. Dá se "opravit" ledacos, jen nesmíš být na placku. A hlavně v souvislosti s SUV (a dalšími vozy s vyšší stavbou) je tu otázka nekompatibility deformačních zón. V testech to funguje, ale v praxi už zase tolik ne.
Jinak mi větší auto nevadí z principu. Vadí mi, že řada jejich řidičů (troufám si říci většina) si neuvědomuje, že neřídí obyčejné osobní auto. Podobnou míru ignorance člověk nachází u řidičů aut s pohonem všech kol.
Vie mi niekto povedať, že prečo majú mestskí policajti v Česku americké autá s push bumper grillom?! Seriózne ma zaujíma že čo za firmu vie takéto autá sprostredkovať.
Dost špatný argument. Najde se dost malých městských aut s "mizernou pevností karoserie" a o brzdné dráze ani nemluvě. Nesmíte kupovat to nejlevnější v danné kategorii!
SUV jsou sice těžší, takže mají díky vyšší hmotnosti větší setrvačnost, ale mají také větší trakci a také se SUV osazují většími brzdami.
No podle mě ty netupější hlavy zatím jezdí v Audi, Passat, Golf - hathback, kombi. Na silnici sem každý den, takže tohle mě nikdo nerozmluví. Sám spadám do "rizikové kategorie" 20-25let. A když sem v pátek-sobota v hospodě nebo na diskotéce tak jasně vidím do čeho ty tupý-ožralý hlavy sedají! Ale už dlouho sem neviděl agresivní SUV, samozřejmě že se najdou extrémy typu Trpišovský, ale tady jde o medián.
Nechápejte mě špatně, na auto.cz jsem nový, řízení miluji, ale přesto volím větší, řidičsky nudnější auta, protože chci o svém životě, neživotě rozhodovat sám a nechci umřít jenom protože nějaký "Golfista" chtěl zápůsobit na svou přítelkyni a tak musel předjet ten kamión v nepřehledné zatáčce ve které sem zrovna já jel :-(
Jediné co si člověk těsně před nárazem může přát je být v něčem těžším a sedět co nejvýš.
SUV nemusí být vždy bezpečné, ale může to být modní doplněk s velkým kabátem a mizernou pevností karoserie. A co delší brzdná dráha?
Naštěstí teď je vlastní jenom velký hlavouni..... :-):yes:
milane SUV, máš snad pocit, že ojetá (ale i nová) SUV jsou aktuálně nějak mimořádně cenově nedostupná (myslím relativně)?
Zřejmě především "přání otcem myšlenky", viz podoba tvého nicku i začátek příspěvku...
Každý extrém je mimo, a to jak proti, tak i pro, SUV nevyjímaje...
já to říkám pořád, jedině SUV. Jasně že tenhle typ auta má horší jízdní vlastnosti, ale na tyhle situace(střet dvou aut - pasivní bezpečnost) je to ideální - vyšší posez, vyšší hmotnost.
Pr*ser ale bude, až tyhle auta zlevní a tyhle vypatlanci si je začnou kupovat, kvůli "imidži", to bude teprve "o život"- bezmozek v Q5-7 proti mamině s dětma ve Fábce :-(
Nejhorší jsou ty co ve starý plechovce myslí, že svedou všechno a tím myslím auta všech značek co už mají výkon poloviční a jízdní vlastnosti tříkolky....
Pak tu jsou tací co si za první výplatu koupí zajetý (nebo nový) silný auto na splátky, ale na mozek už nemají penízky.
Jinak ten kluk (holka) se snad poučil....a na silnici je aspoň o d*bila méně.
A ruku na srdce kdo z vás neudělal za volantem pí*ovinu, ale naštěstí nic se nestalo.
Já jich udělal víc, ale zatím bez kolize...naštěstí :-)
Presne, zadny takovyhle skatulkovani neni mozny. Mozna plati pro urcity skupiny lehky vychyleni z prumeru. A zrovna ridici novych BMW a Audi, zvlast tech silnejsich, mivaji povetsinou rozum a pouzivaji za jizdy hlavu.
Súhlasím, v tejto situácii mali dobrú príležitosť "strhnúť to do poľa". Žiadny strom ani ostrý zráz, len lúka neoraná.
Ale po bitke je každý generál, a ja si netrúfam tvrdiť, žeby som nezadupol brzdu a nemodlil sa. Nakoniec mali mestskí aj chlapík v audine šťastie v nešťastí.
Jedni tvrdí zásadně Audi, druzí zase BMW, přitom už z principu je podobné zobecňování blbost úplně stejná..., bez ohledu na to, kterou značku někdo zrovna plácne... 8-s
Prosím vás (neboj, to ti nevykám), nechte si ty primitivně silné řeči pro spolužáky o přestávce, tady je to dneska samý Rambo, ale kdyby z toho auta náhodou vylezla nějaká ramenatá "bedna", tak budete takhle malincí, protože byste měli strach, aby doma nakonec poznali spíš vás, místní diskusně virtuální kulturisty a vyznavače všemožných bojových umění muže proti muži, co berou běžně zákon do svých rukou... >:-[]
Koukám, že jsem tě vytočil jak ostře vyladěné HTP. Jen nadávky si nech příště pro manželku. Na internetu najdeš spousty videí s kolizemi, ve kterých se nic nestalo a člověk se nad nimi zasměje [odkaz]
Městská policie je tu od toho, aby udržovala bezpečí a pořádek ve městě, kde působí. A ne aby honila v 10 let starým americkým střepu piráty (sic to není tento případ). Od toho tady máme státní policii, která je na podobný akce vyškolena a vycvičena.
Já mám spíše pocit, že tebou popisovaná nemoc postihuje spíše frajery s BMW. Ono těch, co si BMW koupí pro jeho jízdní vlastnosti je míň, než těch, co si to koupí kvůli "imidži" mafiána ;-\
no kdyby seděl v orámovaným LCčku tak by strážníci měli pjoblém ;-) . Ale jinak je jasné, že značka toho ola za volantem nedělá.... to mohl bejt frája v peugeotu nebo dacii - to je jedno - každopádně měl nějaký pochroumaný obvody uvnitř toho špuntu na krk....
Sorry, ale podle mých zkušeností jsou největší hovada opravdu v Audinách. Mě to už přijde jako mentální nemoc - jdu si koupit Audi, abych všem na silnici ukázal, jaký jsem frajer, ale IQ mi tím okamžikem kleslo pod 80. U BMW tyto problémy až tak nevidím, občas, ale řekl bych, že asi stejně jako u jiných značek.
Teda, tohle mě udělat s amerikou, tak doma ten jeho xicht nepoznají, i kdybych za to měl jít sedět...
Souhlas, navíc je vidět, že mu ti policajti dělali docela slušný prostor zajetím až na krajnici, ale ten osel toho bohužel nedokázal vůbec využít a nesnažil se jet maximálně možně vpravo (blíž k náklaďáku)...
Jinak je komické, jak tu někteří řeší víc samotnou značku (pěkně starého) vozu, než řidiče za jeho volantem, kdyby jel třeba v Toyotě, tak by značka vozu naopak neznamenala vůbec nic.. 8-s
takhle to beru..... empé má primárně zajišťovat pořádek na rizikových místech a ne buzerovat babičky s volně puštěným jezevčíkem...... v tomhle se shoduji s jedním mým radikálnějším známým, který při nasazování botičky na jeho vůz MP v půl páté ráno před jeho barákem, "zajistil" vozidlo MP proti odcizení tím, že do otevřeného vozu s klíčky v zapalování nasedl a odjel před služebnu státní policie, kde nahlásil, že řidič vozu MP porušil tím, že nezajistil vůz proti odcizení - docela show ;-)
Nikde nepisi, ze je to normalni, pouze posuzuji to co predvadeji sasci z MP Lazne Bohdanec a tim ale automaticky nerikam, ze najizdeni atp je v poradku.
kolik diskutujicich v podstate "neprimo" stoji na strane nejake socialne a dusevne slabe spiny v olitane Audine jen proto, aby mohla virtualne vystoupit proti MP.
Obvykle byvam velmi klidny, ale stat se tohle me, nebo me zene vlastnorucne bych mu vymlatil z hlavy mozek nez by dorazila Policie CR. (Humanistum a samozvanym ochrancum lidskych prav - predevsim prav takovych gauneru - bych s chuti upravil fasadu taky)
takže mám respektovat "naše kulturní zázemí" v tom, že je normání a ospraveditelné prchat před policií na výzvu k zastavení? Je normální na policistu najíždět? S reputací péchá a empé - souhlas - to však nemá nic společného s tím, že neuposlechnu výzvy či zaútočím....A ad Bohdanec boys - pokud nepřekračují zákon.........proč ne?
já vím, že reaguji ex post na situaci, takže můžu být chytrý jako rádio. Při první bouračce jsem taky akorát stál na brzdě a čekal....a poučky byly někde hoooodně daleko - takže primární je, že to nikdo neodnesl - tu blbost toho chlápka v audi. Možná máš nakonec pravdu s tím čelním nárazem, mně ten terén a rychlost ale nepřijde na přesboudu.....
Dovolim si rict, ze zobecnovani tu plati... a lze pausalizovat. Staci se podivat na silnici, imbecilove (na veku nesejde) v olitanych "kdysi" luxusnich vozech ohrozuji na silnici slusne ridice dnes a denne. Problem je v tom, ze dnes si kazdej jouda co vydelava 15 hrubeho muze poridit z bazaku na pujcku od Providentu "silnej" stroj. Kdyz me bylo 18 tak jsme meli jen 2 volby... stodvaciase a favorit. Na vic nebylo. A kazdej kdo hazardoval byl vytrestan velmi rychle.
Tahle videa a informace ve me opravdu vyvolavaji vztek... sam jsem byl jiz nekolikrat za svoji desetiletou karieru ohrozen takovymi gaunery. A ruku na srdce, mit moznost, umlatil bych je klicem na kola. O kazdeho takoveho zm*da na silnici mene = plus pro vsechny ohleduplne a slusne ridice.
1. Nejsme v USA (preci jenom jine kulturni zazemi, jina kriminalita atp.)
2. Statni policie (i kdyz si o ni nemyslim nic dobreho) ma asi tak 1000X vetsi renome nez sasci z Lazni Bohdanec, kteri si hraji na amercike poldy se vsim vsudy.
V podstatě souhlas, jen s tím opuštěním silnice nesouhlasím, je tam sice pole ale taky příkopa, která by ty policajty nejspíše dostala do kotrmelců, což by mělo mnohem vážnější následky.
Volba (i když asi podvědomá) čelního nárazu na plnou plochu předku auta bylo to nejlepší co v dané chvíli mohli udělat, protože deformační zóny obou aut pohltily maximum kinetické energie.
Snaha o nějaké vyhnutí nebo vybočení mohla dopadnout mnohem hůře.
tak dvě věci - když má někdo takový výcvik, jímž se MP Bohdaneč chlubí - tak se používá tzv. řízené opuštění silnice - a tady na to byl prostor i čas - nebyly tam stromy, prudký svah - nic, co by dva maníky ve "zpevněném" voze ohrožovalo na životě..... Jenže oni volili čelní náraz svého oramovaného vozu do jiného osobního vozu.... Jistě - klasická úleková reakce - zapřít se, stát na brzdě a modlit se.... Oni prošli, alespoň podle jejich promo videí určitým nadstavbovým výcvikem... Jak mohli vědět, že na zadním sedadle toho ooota v protisměru nejsou malé děti?
Je jen dobře, že to takhle dopadlo - jenom plechy. Jinak ten idiot v protisměru by zasloužil nadosmrti přijít o řidičák - mohl sejmout mladou maminu v puntu nebo něco takového - mamlas - slušně řečeno.
A ještě noticka - přestože je kritizuji, že nezamezili srážce - o což by se určitě snažili, kdyby proti nim hučela Scanie, řeči a zpochybňování jejich zákroků ve výše uvedených příspěvcích jsou mimo.
Ti, kteří takto přestupují zákon - nezastaví, najíždí, ujíždí, prchají - tohle vyzkoušet například v USA - tak se nikdo nebude divit, když je smetou ze silnice - to je takové to najetí vozem na zadek vozu - a nikdo tam neřeší, jestli se zdrhajícímu zlomí vlas......To jenom takový ten náš český očůrávalismus nás jaksi vnitřně nutí se vším vyj....b...a..t.....A největší machr je ten, kdo jim zdrhne..... Ale to asi není podle práva ne?
Jsou to také úřední osoby, vykonávají práci stejného druhu jako Policie. A v zákoně je psáno, že se zastavit musí na pokyn příslušníka PČR nebo strážníka obecní Policie. To co řidička udělala hraničí s demencí...
Řekl bych méně. Ale je to fofr, podle videa měli tak vteřinu uvědomit si, že proti nim je auto a začít brzdit. Na rozhodování, jestli to poslat do pole asi "čas" nebyl, tam už jde spíš o instinkt vyhnout se.
Ano, vivat zobecňování, Audi, BMW= řidič prase, kdoví kde na to vzal, bič na ně! A navíc v černý barvě! Přijde ti to normální? A přijde ti normální nahlas vyslovit přání, aby ty obecní komici z LB dávali někomu po hubě?
Že to odhadem 15ti leté auto řídil zhruba padesátiletý muž v montérkách, to už jaksi nezapadá do mantry žurnalistů o pirátech, ale přece to bylo AUDI! Tím nijak nezlehčuji (snad) chvilkové zatemnění mozku toho řidiče.
ze takito mantaci na audinach a baworakoch jazdia jak prasce, o co sa ten * na tej starej rachotine snazil? Predbiehat nakladiak na neprehladnom useku moze len koko.t, mali mu policajti dat po hube a nechat zapaltit skodu na oboch autach.
pan boh nas chran pred magormi na vytunenych audinach co nemaju mozog a dokazuju si ze su majstri sveta ale to im vtaka nepredlzi ;-) smola