Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Koleos: První jízdní dojmy

Tři roky po uvedení na český trh přichází modernizace Koleose. Jaké je teď korejské SUV s francouzskou DNA?
Zpět na článek
3. 10. 2011 07:47
3. 10. 2011 07:59
3. 10. 2011 08:26
3. 10. 2011 08:29
3. 10. 2011 09:20
3. 10. 2011 09:42
3. 10. 2011 10:12
neregistrovaný "kamenp"
3. 10. 2011 10:28
3. 10. 2011 11:09
neregistrovaný "kamenp"
3. 10. 2011 12:43
3. 10. 2011 12:49
3. 10. 2011 15:55
neregistrovaný "kamenp"
3. 10. 2011 20:39
3. 10. 2011 20:38
3. 10. 2011 21:15
3. 10. 2011 22:28
4. 10. 2011 08:13
3. 10. 2011 23:37
3. 10. 2011 17:18
3. 10. 2011 08:36
3. 10. 2011 09:22
3. 10. 2011 13:50
3. 10. 2011 14:14
3. 10. 2011 09:50
3. 10. 2011 10:25
3. 10. 2011 10:34
3. 10. 2011 17:54
3. 10. 2011 20:40
3. 10. 2011 19:06
3. 10. 2011 11:02
4. 10. 2011 00:31
3. 10. 2011 11:11
3. 10. 2011 13:35
3. 10. 2011 14:28
3. 10. 2011 16:38
3. 10. 2011 18:48
3. 10. 2011 19:08
3. 10. 2011 19:18
3. 10. 2011 19:52
3. 10. 2011 20:11
3. 10. 2011 19:42
3. 10. 2011 16:28
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 10. 2011 17:24
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 10. 2011 17:38
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 10. 2011 17:21
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 10. 2011 17:38
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 10. 2011 17:40
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 10. 2011 18:50
Avatar - Starfighter
3. 10. 2011 07:47
Koleos
Tomu už zbývá jen zahrát smuteční pochod.

Odložené dálkové ovládání z počátku 80. let nebo pokus o netradiční skloubení designu a ergonomie? [odkaz] [odkaz]
Rozbalit vlákno
18
Avatar - KANKUNEN
3. 10. 2011 07:59
Re: Koleos
Tohle auto drtí jeho design. I ten největší pitomec co tady kdy napsal, by dokázal navrhnout něco stravitelnějšího. Stačilo by si vzít vzor z Laguny 1, vypadalo to dobře a bylo to renaultí tvář.
3. 10. 2011 08:26
Re: Koleos
Suhlas, exterier vyzera strasne. Z boku mi to trochu pripomina staru Sportage, dizajn tohto auta je niekolko rokov pozadu. Ak nepridu s nizkou cenou, tak sa toto auto nechyti.
Avatar - Stefič
3. 10. 2011 08:29
Re: Koleos
no teď startuje na 600k v ČR. Osobně jsem tohle auto viděl jen jednou a to na Slovensku. Po Praze jsem ho ještě neviděl. takže prodejnost asi nebude nic moc.
3. 10. 2011 09:20
Re: Koleos
Ty si taký ovládač nikdy nepoužíval, pravda? Ruka na lakťovej opierke a prsty priamo na ovládači. Zakrátko sa ich naučíš a nepotrebuješ tam pozerať ani jedným okom. Nevyzerajú nijak strašne a sú umiestnené veľmi prakticky. Podobne ako tiež často kritizované ovládanie rádia pod volantom. Pritom je lepšie ako tlačidlá na volante.
3. 10. 2011 09:42
Re: Koleos
No, asi jsi to nepochopil - nejde o ovladac navigace atd, ale o dalkovy ovladac auta, ktery po nastoupeni odlozis vlevo od otocneho ovladace...nicmene mam pocit, ze to ovladac neni, neni to nahodou rucni brzda nebo tak neco?
neregistrovaný "kamenp"
3. 10. 2011 10:12
Re: Koleos
Sám jsi se správně opravil, je to vážně ruční brzda. V článku píšou, že je příkladně velká a s tím nelze než souhlasit. Dálkový ovladač od auta, u Renaultu tedy kartu, nemusíš nikam strkat ani vyndavat, prostě ji necháš v kapse u kalhot a jedeš.
3. 10. 2011 10:28
Re: Koleos
Aha jasne. No a nema treba Scenic elektronickou automatickou brzdu? Ale toto je vlastne Samsung, takze reseni asi jine. Clanek jsem necetl, dik za upresneni :-)
neregistrovaný "kamenp"
3. 10. 2011 11:09
Re: Koleos
I tohle je elektronická automatická brzda a řešení bude asi dost podobné jako má Scénic. Při vypnutí motoru se ti automaticky zatáhne a můžeš ji samozřejmě aktivovat i ručně pomocí zmáčknutí právě toho "dálkového ovladače" vedle ovládání navigace. A když se pak rozjedeš, tak se automaticky povolí. Jde to ale jen když auto skoro stojí (nezapneš ji pokud jedeš víc jak asi 5, 10 km/h, nevím kolik přesně..no ve stovce ji nezatáhneš), takže zimní radovánky na parkovišti jsou o něco ochuzeny :-)
3. 10. 2011 12:43
Re: Koleos
Zadnej drift jo :-O Nudaaa >:-[]
Ja myslel, ze brzda je upne automaticka, tzn ze ji tam nemam. Proc by se nemohla aktivovat vzdy pri zastaveni? No, asi by se to kazilo, jasne, ale uby by čudl
3. 10. 2011 12:49
Re: Koleos
AKtivácia pri zastavení? To je pekný nezmysel. Predstav si, že by si šiel v kolóne a každých pár metrov by sa ti ručná brzda zaťahovala a uvoľnovala....
To tlačítko je dôležité - takáto brzda zároveň plní funkciu asistenta pri rozjazde do kopca. Vtedy brzdu tlačítkom zatiahneš, zaradíš jedničku, pustíš spojku a v okamihu záberu sa ručná brzda sama povolí a plynule sa rozbehneš. Výborná vec, hlavne pre tých, ktorým rozbiehanie sa do kopca inak robí problémy.
Čudlík namiesto páky je dosť dobré zlepšenie - nechcel by si ovládanie hlasom? >:D
neregistrovaný "kamenp"
3. 10. 2011 15:55
Re: Koleos
Ještě jen doplním, že asistent pro rozjíždění do kopce má Koleos taky (ten je plně automatický a funguje až od strmějších kopců), ale ten nefunguje na principu ruční brzdy. Prostě pustíš brzdu, ale brzdy jsou ještě vteřinu dvě aktivní, takže stihneš v klidu přehodit nohu na plyn a rozjet se..ve výsledku to je stejný jako se rozjíždět s tou ruční brzdou, jen ji nemusíš tlačítkem zatahovat-aktivovat :-)
3. 10. 2011 20:39
Re: Koleos
No vidíš, to som nevedel. S Koleosom skúsenosť v jazde nemám. Možno tá automatická ručná nefunguje tak ako som napísal - len som predpokladal, že riešenie je renaultovské, mal som Scénic, a tam to tak fungovalo.
3. 10. 2011 20:38
Re: Koleos
Jednak - brzda by se logicky aktivovala pri uplnem zastaveni, pri popojizdeni logicky ne. A zadruhe, kdyz se auto odbrzdi do kopce pri seslapnuti plynu, proc by se neodbrzdilo na rovine pri tom samem? Jedina nevyhoda by byla, ze by se sepinala a povolovala velice casto, zadne jine omezeni by tam nebylo.
3. 10. 2011 21:15
Re: Koleos
Čo je úplné zastavenie? V kolóne často stojím 10-20 sekúnd, bolo by nezmyslom, aby sa na tú dobu auto zabrzdilo. Tá jediná nevýhoda ako píšeš, je zásadná. Frekvenciu činnosti parkovacej brzdy by si zvýšil odhadom tak o 1000% - predstav si pokles životnosti a zvýšenie poruchovosti. Nehľadiac na to, že takáto brzda by logicky musela byť konštruovaná s ohľadom na takúto záťaž a logicky by sa premietla do ceny. A nemusím ani dodávať, že úplne, ale úplne zbytočne. Za cenu jedného tlačítka.
Elektronika v spojení s mechanikou nie je vždy na 100% spoľahlivá, záložný spôsob ovládania vždy príde vhod.
Predpokladám, že nie si technik.
3. 10. 2011 22:28
Re: Koleos
Ty si tady fakt honis triko uz na kazdem :-) V kazdem prispevku pisu, ze problem by byl caste spinani a povolovani brzdy, pro toto jedine je to blbost, jinak kdyz to jde do kopce, proc ne po rovine? Na to nepotrebuju byt technik ;-)
A jak pise kamenp, Koleos ma asistent v kopci, ktery neni primo rucni brzda, ale souhra brzd, proc by toto nemohlo platit i pri zastaveni?
Nejdriv prosim te poradne cti, nez tu zacnes nekoho poucovat...
4. 10. 2011 08:13
Re: Koleos
Lebo medvede, kokso...že nie si technik som podotkol celkom správne, lebo melieš dookola tú istú volovinu. Evidentne nemáš predstavu o tom, ako funguje ručná brzda.
3. 10. 2011 23:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - spesini
3. 10. 2011 17:18
Re: Koleos
Souhlasím s Starfighterem, tomu autu už nic jiného nezbývá.
I po faceliftu hrozné auto. :no:
Avatar - Stefič
3. 10. 2011 08:12
tvar kufru nechápu
při pohledu na kufr tohoto auta nějak nechápu. Svažitá záď auta ubírá v horní části kufru potřebné litry a využitelnou se stává pouze spodní část kufru. Pokud budu štosovat krámy do výšky, tak patrně páté dveře nepůjdou zavřít. [odkaz]
Rozbalit vlákno
4
3. 10. 2011 09:21
Re: tvar kufru nechápu
A prečo chceš od SUV taký nezmysel? Na to si kúp Caddy! Niektorí už neviete, jak by ste si kopli...
Avatar - Stefič
3. 10. 2011 10:31
Re: tvar kufru nechápu
možná tě to překvapí, ale kufr potřebuji k tomu, abych něco převezl. A pokud mi designer tuto možnost bere jen proto, aby vytvořil nesmyslný designérský prvek, tak to se na mě nezlo, ale to mi hlava nebere. Praktičnost neočekávám od Ferrari, ale od takového auta ano.
3. 10. 2011 12:50
Re: tvar kufru nechápu
Praktičnosť SUV a praktičnosť sťahováka sú dve rozdielne veci. Našťastie máš ako v každej triede možnosť voľby. Nepáči sa Koleos? Máš na výber dosť iných možností, ktoré budú mať možno nejaký kompromis alebo slabšie riešenie tam, kde ti na tom nezáleží.
Avatar - Andromeda
3. 10. 2011 16:07
Re: tvar kufru nechápu
;-) :yes:
3. 10. 2011 08:36
Šereda
Vídám dva (!) v ulici kde pracuju. Je to vážně nepovedený auto - jako facelift se u týhle kačeny dá počítat i čelní náraz nebo pár kotrmelců ze stráně. Tohle je ale marnej boj, zásadní chyby zůstaly a jen dostaly modernější fasádu.
Rozbalit vlákno
3
3. 10. 2011 09:22
Re: Šereda
Definuj zásadné chyby. Ak ostanú v rovine dizajnu, beriem. A z praktického hľadiska?
3. 10. 2011 13:50
Re: Šereda
to by som si tiež rád prečítal ;-)

lebo zatiaľ v roznych testoch to s Koleosom dopadne vždy +/- rovnako:

negatíva - vzhlaď podivný až šeredný

a potom už len pozitíva a sociálne istoty - slušný podvozok jak na ceste tak do terénu (vychádza z X-trail, takže to nie je len "mestské" SUV)
interiér kvalitný (samozrejme nemusím sa každému páčiť)
Motory slušné, priestor v rámci triedy adekvátny.

Osobne se mi tiež nepáči (aj keď v niektorých farbách sa na to dá pozerať), ale čisto z pohladu cena vs užitná hodnota (bez exteriéru) to nie je vobec zlá ponuka
3. 10. 2011 14:14
Re: Šereda
To aj môj názor, takže v prípade kritiky som zvedavý na podrobnosti - ako v tomto prípade.
Avatar - Starfighter
3. 10. 2011 09:27
OT: Seat Mii oficiálně
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
3. 10. 2011 09:32
Re: OT: Seat Mii oficiálně
celkom sa mi pozdava ;-) vyzera to tak,že seat mii tiež nesie už linie noveho smeru...a čo dodať vw group urobil v ramci možnosti tri zaujimave autá a ešte svoj model odlišil viac jak by sme tu všetci čakali
3. 10. 2011 09:27
nič moc,ale lepšie jak predtym...
vyzera to jako clio grandteur suv ,nikdy sa mi to nepačilo ,čo sa tyka interieru nemam slušneho slova...ale predok sa im podaril,aspon,že ten :yes: viac ma zaujala diskusia pod člankom,teda skor len jeden diskuter...len tak dalej Klaudius možno obratiš druhych na tvoju vier >:-[] :no:
Rozbalit vlákno
1
3. 10. 2011 14:15
Re: nič moc,ale lepšie jak predtym...
Clio grandteur suv? Hoď odkaz.
Avatar - 3_diamanty
3. 10. 2011 09:34
z praktickeho hladiska auto nema jedinu chybu
dizajn je vec vkusu, kto chce si kupi koleos iny zase nieco ine o tom to vlastne je. Nikto nikoho to predsa nenuti kupovat a tak je zbytocne sa ukajat a nadavat a zhadzovat to auto.

Pri pohlade do inerieru vidime ze navigacny system je velmi pekne zapusteny do palubovky a je pekne vyssie cize displej je pekne viditelny a citatelny a nemusime tam nic vyklapat ani zase dole smatrat pod volantom aby sme daco videli. Lepsie to nema vymyslene ani volvo ani nemci, v tomto niet co vytknut absolutne sikovne vyriesene a velmi elegantne. Takisto sa mi paci ten ovladac za radiacou pakou je rieseny opat velmi prakticky a clovek len polozi ruku na lktovy opierku a intuitivne to ma vsetko pod rukou. Opat treba pochvalit ze vo dverach je dost mieat na flasu a je to iste lepsie riesenie ako pchat na stredovy tunel rozne drziaky a male priecinky. Volant, budiky, zladenie kurenia bocne vyplne dveri a linia okien , vyhlad, nemam co vytknut auto posobi zvnutra sviezo a elegatne a moderne. Vsetko je tam kde ma byt a navyse dizajnovo do seba to peken zapada, kruhove otvory ventilacky davaju autu hravy a sportovy nadych a celkovo to posobi nie nudne ale naopak velmi hravo a stylovo.

Z praktickeho hladiska absolutne niet co vytknut a auto odnesie ludi rovnako fajn a pohodlne ako RAVka, tiguan sportage a dalsie
Rozbalit vlákno
5
3. 10. 2011 09:43
Re: z praktickeho hladiska auto nema jedinu chybu
pre mna by nemalo to auto jedinu vedu keby sa zasadne zmenili dve veci... 1. interier nakolko toto čo je tam dnes je čista korea čo sa tyka tvaru aj kvalitou spracovania a použitich materialou. Renault robi posledne roky krasne palubovky tak prečo musi byť taky patvar v koleose??/ do dvojičky Samsung QM5 sa hodi,ale renault si zasluži niečo viac.../ a 2. silueta je to čo nemožem jaksi prekusnut,auto tejto velkosti,určenia,s prihliadnutim ake auta su mu konkurenciou u mna neuspeje ked bude vyzerať ako aktualne clio v kombiku...
3. 10. 2011 14:20
Re: z praktickeho hladiska auto nema jedinu chybu
Prečítaj si dočerta aspoň názov príspevku - píše o PRAKTICKOM hľadisku, čo tu teraz drístaš o patvaroch palubky a siluete? Keby si namiesto toho kopania za každú cenu aspoň 5 minút uvažoval... Ak máš čím teda...
4. 10. 2011 09:23
Re: z praktickeho hladiska auto nema jedinu chybu
sa spamataj kamarat..nikam nekopem len pišem svoj nazor...prakticke hladisko nikoho nezaujíma pokial je auto ako celok na prd ,sorry >:-[] :no:
Avatar - pumpkin
4. 10. 2011 00:22
Re: z praktickeho hladiska auto nema jedinu chybu
clio v kombiku? to chce teda slušnú dávku fantázie...
Avatar - salamoon
3. 10. 2011 17:22
Re: z praktickeho hladiska auto nema jedinu chybu
suhlasim,skromne,trosku obycajne,nenapadne,ale NESKUTOCNE UCELNE auto.
velmi podarene,idealne pre toho,co neriesi pozerstvo,machrovanie atd. nevadi mi ani interier,koleos by som v pohode bral... :yes:
3. 10. 2011 09:50
vrhl jsem
No tak jsem zkoukl galerii a pozvracel jsem se. Korejec a Renault je vhnus velebnosti.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Katikakus
3. 10. 2011 10:03
Re: vrhl jsem
Kapriku, diky, ze jsi nas o sve nehode informoval. doufam, ze se to obeslo bez vaznejsich nasledku...
3. 10. 2011 10:25
Re: vrhl jsem
Jo v pohodě teď to čtu a dloupu se v nose a uvažuju jestli si to někdo vůbec koupí.
Avatar - Stefič
3. 10. 2011 10:34
Re: vrhl jsem
určitě, vždycky se najde nějaký zvrhlík :-)
Avatar - Andromeda
3. 10. 2011 16:11
Re: vrhl jsem
Když už máš za sebou kompletní a komplexní vyprázdnění, tak zamáčkni to v nose a počkej si na statistiku-aby nebylo repete...
Avatar - Emel
3. 10. 2011 19:06
Re: vrhl jsem
Prodeje jsou relativně slušné, necelých 30.000 kousků za první pololetí 2011:

[odkaz]
Avatar - manitou
3. 10. 2011 11:02
DĚKUJME
peugeotu a citroenu, ti to přeci jen s převlekem outlandera a asx zvládli o světelné roky lépe :yes: renault se pořád designově hledá ... už od dob představení avantime ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pumpkin
4. 10. 2011 00:31
Re: DĚKUJME
trochu neobjektívne porovnanie, nie? inak som zvedavý na predajné čísla Aircrossu tak o tri roky...
3. 10. 2011 11:10
francouzská (re)kapitulace
Je historickou pravdou, že moderní Francie má kapitulaci jaksi v krvi. Některé - údajně vtipy - mluví dokonce o tom, že francouzské tanky mají jenom zpátečku a nejopálenějším místem francouzského vojáka je jeho podpaží, ale proč proboha kapituluje Renault i v případě designu. Předesílám, po kolikáté už, že nejsem designový odborník a vozy posuzuji jen podle toho jestli "se mi to líbí" nebo ne. Ostatně i můj vkus - Subaru - nekoheruje s hlavním proudem, ale francouzskou "školu" - mám hozenou asi někde úplně jinde.... Tohle je korea, jak vyšitá a přijde mi, že obkreslovali u Sang Yongu, přičemž SY to obšvihl od Buicku, takže nevím vlastně, kde tento vůz má kořeny - má-li nějaké.
O obestavění a vnitřním prostoru asi nemá smysl se bavit - tady to auto bude na špičce, ale tak nějak vnitřně nechápu, proč se Renault ubírá tímhle směrem.... Vždyť umí hezká auta..............
Rozbalit vlákno
15
3. 10. 2011 11:16
Re: francouzská (re)kapitulace
:-) Ozawasane... dokonalé, smekám pane :yes:
3. 10. 2011 12:14
Re: francouzská (re)kapitulace
Díky, leč smutně přiznám, že mne současný směr Renaltu nějak vnitřně neuspokojuje - kdysi to byla premisa francouzského šarmu - nyní.................v nejlepším mnoho otazníků.....
3. 10. 2011 14:21
Re: francouzská (re)kapitulace
Minimálne Koleos a Latitude idú po vedľajšej ceste, pravda pravdúca.
Na druhú stranu všimni si - keď šiel Renault vlastnou cestou, bol za to tvrdo kritizovaný. Tí istí ľudia mu dnes vytýkajú opúšťanie danej línie...
3. 10. 2011 14:32
Re: francouzská (re)kapitulace
to sice ano, ale já si renaultu vážil pro jeho setrvání do docela elegantním stylu, kterým tlačil dopředu "francouze", když Citroën a Lviče spali na vavřínech a trošku uvadali(pro lingvisty Citroën a Peugeot jako značky uvadaly a spaly - jistě). To se mi na Renaultu líbilo a byl mi tím sympatický. Tohle, jak přiléhavě píšeš, chození po vedlejší cestě, rozdvojení, mi přijde ranou pod vlastní pás....
Aby bylo jasno, já kvůli Renaultu sebevraždu realizovat nehodlám, jen mne segment SUV zajímá, protože mi je blízký a Renault mne tímhle krokem zkrátka trošku mrzí, protože je excelentní ve vnitřním obestavění prostoru a šarmu interiéru, ale dokonale to k....í vnějškem - a to by se schopnému spolutvůrci automobilových dějin stávat nemělo. Pominu-li jeho "dar nedar" v podobě 2,5dCi motoru Navaře, tak mi nic zlého neprovedl... ;-)
Avatar - Andromeda
3. 10. 2011 16:36
Re: francouzská (re)kapitulace
Je fakt, že od určitého období jako by měla automobilka svůj vnitřní problém sama se sebou. Ano, vzhledem k její bývalé pozici z let devadesátých a začátku milenia, kdy měla tah na branku, na trh uvedla několik pro veřejnost designově sporných , nicméně svébytných, originálních a vyjímečných vozidel, může oprávněně působit na pozorovatele jako ústup z kdysi vyjímečných vydobitých pozic...
Na otázku: "Proč se tak dělo" ( snad v minulém čase ) nejspíše může z fleku vypuknout dlouhá polemika a zas tak jednoduchá odpověď to nebude - tudíž se vyhnu spekulativním názorům.
Budu optimista a doufám, že ono období vnitřní konsolidace ( nejen v rámci značky, ale i koncernu-myslím toho s kosočtvercem ) sloužilo jako oddechový čas, jako nadechnutí před výrazově jasněji profilovaným a modelově náležitě sebevědomým návratem do ringu...
Vyzývatelů přibývá...
3. 10. 2011 20:42
Re: francouzská (re)kapitulace
Že by s tým niečo mala aj neprítomnosť Le Quémenta?
Avatar - Andromeda
3. 10. 2011 20:52
Re: francouzská (re)kapitulace
Toť otázka... Kdo ví, co vše se pod Renaultí sukní v čase změn ve vedení dělo...Idylka to asi nebyla...
3. 10. 2011 21:57
Re: francouzská (re)kapitulace
Le Quémentovi asi poslední roky trochu přistřihli křídla. Ale je pořád na co vzpomínat.
Talisman (2001)
[odkaz]
Vel Satis (1998)
[odkaz]
Argos (1994)
[odkaz]
Fluence (2004)
[odkaz]

Altica (2006)
[odkaz]
.
.
.
Avatar - Andromeda
3. 10. 2011 22:43
Re: francouzská (re)kapitulace
Řekl bych, že v duchu redefinic cílů a směřování , k nimž došlo po personálních změnách ve vedení koncernu, byl elegantně vlivově "odzbrojen"a s poděkováním naznačeno, že doba a její duch si žádá změny >:-[] ... A dle mne tímto krokem přišel Rencek o "koule", o spolutvůrce ( jestli ne tvůrce ) dnes tolik žádané vyjímečnosti,vyzionářství a avantgardy...
Bohužel...
K těm studiím: co dodat...Opravte mne, ale co se týče minimálně mainstreamu ( drze tvrdím s velkým přesahem ), v té době neměla konkurence nikoho lepšího, jestli vůbec stejně schopného...
4. 10. 2011 15:22
Re: francouzská (re)kapitulace
:yes: Právě osobnosti jako P. Le Quément dokáží získat automobilkám věrné fanoušky. Není jich však tolik, aby se objevily v každé automobilce a v každé době. Já jsem měl to štěstí, že jsem si mohl osobně užít Twingo, Mégane II HB a Scénica - auta na která se bude dlouho vzpomínat. Na Mégane II HB jsem ani po skoro 10 letech nenašel nic rušivého. Líbí se mi pořád víc. Nenapadá mě jiný kompakt za posledních 20 let, který by se mu kvalitou designu alespoň přiblížil.
Avatar - Andromeda
5. 10. 2011 00:44
Re: francouzská (re)kapitulace
:yes: Tak tak, souhlas, jak s P. Le Qumentem, tak s tím, že M II HB skutečně kvalitou designu kraloval, záď ve stylu berlinety u kompaktu ;-) ...
3. 10. 2011 17:14
Re: francouzská (re)kapitulace
Ten současný letos končí. Příští rok přijdou nové modely a FL stávajících. Uvidíme už práci dua VDA + A.Loo. Pelatu ve vedení vystřídal navrátilec z Nissanu a infiniti C. Tavares, který by měl dostat od Ghosna více volnosti. Renault si samozřejmě kritiku za několikaletý spánek zaslouží. Na začátku tisíciletí ovládl evropský trh a trochu se při tom unavil. Doufejme, že nový designový směr, nové motory, nástup elektroaut a snad i vstup do prémiových vod dostane Renault zpět na evropský trůn. Pak by snad francoužští Renaultfans odpustili i nenáviděnému C. Ghosnovi.
3. 10. 2011 12:07
Re: francouzská (re)kapitulace
nejopálenějším místem francouzského vojáka je jeho podpaží >:D >:D >:D :yes:

Renaulty mám moc rád a právě proto se mě Koleos nelíbí. Čert vem jestli je to Korea nebo ne. Hlavní problém je že to nevypadá jako Renault. Ani jedna designová špetka ze zbytku portfolia Renaultu, žádný společný rys.... prostě nic. To auto má asi tolik sexepealu jako korejská plavkyně. Nicméně o technických a jízdních kvalitách nepochybuji.
3. 10. 2011 12:15
Re: francouzská (re)kapitulace
:yes: . Jo a víš o tom, že existuje určitá skupina, které plavkyně, sponzorované plochodrážními ovály, poměrně rajcuje? ;-)
3. 10. 2011 12:23
Re: francouzská (re)kapitulace
Proti gustu.... >:D
3. 10. 2011 11:11
KOLOSÁLNÍ KOLEOS
Čtu velmi ostrá diskusní slova na hlavu koleose, pánové klid, já bych to zase tak špatně neviděl. Nezapomínejme, že Renault jednak není Volkswagen, a současně pak si uvědomme, že každá automobilka vyrábí auta především pro zájemce, kteří si ta auta kupují. No, a Koleos si kupují lidé, kterým je (i) designový směr Renaultu nejbližší na celém světě, proč jinak by si renaulty kupovali, že? Totiž jen o to jde, my zde máme výbornou vizuální definici toho, jak si u Renaultu představují vůz dané kategorie, a to ceňme.

Pro mne je Koleos designově vrcholným aktuálním Renaultem, je v podstatě jedním z vrcholů aktuální nabídky. Vše, co na jeho karoserii vidím je "porenaultovsku" jistě správně. Nebo se snad domníváš, že Renault vyrábí modely, které považuje za nepovedené?

Koneckonců, pasujme horní model do celého portfolia značky - například Fluence, Latitude, to jsou přece věrné a "porenaultovsku" jistě nádherné modely. Nevytrhujme proto jeden model z jinak ucelené nabídky.

Tedy ano, kupci Renaultů jásají nad modernizovaným koleosem, na diskusním renaultovském fóru se jistě pějí ódy, prostě zcela přirozený stav. A to, že tvá či má představa o mainstreamovém SUV je zcela, ale zcela jiná... no, právě proto přece Renaulty nejezdíš, nejezdím... nejezdíme.

Na prvních dojmech oceňme jednak to, že jistě správně pasují Koleose mezi konfigurační klasiku, viz. - klasické uspořádání přídě, to se ostatně v rovině značkového genofondu potvrzuje i co se týká konfigurace posazu za volantem, no, za volantem, jak je shora uvedeno, spíše - nad volantem... a tedy i v tomto si klasičtí renaultovští (zejména MPV) jezdci budou jistě libovat. Pozornosti by neměla uniknout i formulace, totiž, cituji: "Vysoko umístěná a do výšky vyhnaná kabina..." To "vyhnání", jako velmi velmi ojedinělá charakteristika svou věcnou a výrazovou opodstatněnost v textu jistě má.

Pro mne jsou zdejší horní první dojmy (ostatně jako tradičně) významným informačním pramenem. Dnes snad bych ještě dodal že i velmi velmi výmluvným.

BRAVWO VOLKSWAGEN :yes:
Rozbalit vlákno
3
3. 10. 2011 12:12
Re: KOLOSÁLNÍ KOLEOS
Tohle má s Renaultem společné asi tolik co Freemont s Fiatem. Nulová designová invence. Žádný designový odkaz na zbytek modelové řady Renaultu. Jasný příklad nepovedeného přelepení loga.

Bravo Peugeot/Citroen tam se to povedlo na 100%
Avatar - Ji/Ri
3. 10. 2011 19:44
Re: KOLOSÁLNÍ KOLEOS
:yes: hlavně Lvíci jedou krásně.... 508, 4008, .... ještě by to chtělo nástupce 607....
Avatar - 3_diamanty
3. 10. 2011 21:23
Re: KOLOSÁLNÍ KOLEOS
508 nahradza aj 607micku ;-)

takze nastupca je uz na svete a dari sa mu super :yes:
Avatar - Emel
3. 10. 2011 13:35
Koleos 1,5
Facelift se jednoznačně povedl... možná původní verze měla větší návaznost na designový jazyk značky, ale předek z Clia na SUV vypadal divně (no, na Cliu taky). A dá se očekávat, že s příchodem nových modelů u Renaultu zapadne Koleos do portfolia lépe.

Myslím, že 2.0dCi 110kW v 4x4 je docela zajímavá nabídka. Ne že by mě to auto nějak nadchlo, ale to nakonec ani žádné jiné mainstreamové SUV. Snad jen ten středový panel mi vyloženě vadí.
Rozbalit vlákno
12
3. 10. 2011 14:24
Re: Koleos 1,5
Čo konkrétne Ti na ňom nesedí? Vzhľadovo alebo z praktického hľadiska?
3. 10. 2011 14:46
Re: Koleos 1,5
To je subjektívna záležitosť. Popravde ani ja nie som z dizajnu tohto auta nijak odviazaný, a to jak zvonka, tak zvnútra. Ale kvitujem jeho priestorovú ponuku (kabína je takmer na úrovni MPV), praktickosť a jazdné kvality. Ostáva dúfať, že ďalšia generácia dostane podobnú techniku, ale podstatne francúzkejšiu tvár.
Avatar - Emel
3. 10. 2011 16:38
Re: Koleos 1,5
Exteriér mi nevadí... možná proto, že v této mě nepříliš sympatické třídě nejsem schopen vnímat jemné nuance, všechno pro mě padá do jednoho pytle. Tiguan nebo Koleos, nevidím v tom až tak zásadní rozdíl. Ok, Audi Q5 nebo BMW X3 jsou jiná liga... ale to i velikostně.
3. 10. 2011 18:48
Re: Koleos 1,5
Jde o to s čím srovnáváš, oproti původní verzi je tenhle FL krok vpřed. Tiguan je naprosto jiná liga a např i oba nový frantíci P4008 a C4 Aircross jsou o dost dál :yes:

To samé bych řekl o jejich bratříčkovi ASX a třeba o Kii Sportage. Koleos v tomto případě tahá za sakra krátkou část provazu ;-)
Avatar - Emel
3. 10. 2011 19:08
Re: Koleos 1,5
Tiguan sice po faceliftu také prokoukl, ale nějaký zásadní rozdíl v tom nevidím. Snad krom toho interiéru.
3. 10. 2011 19:18
Re: Koleos 1,5
Opravdu nevím co by mě přimělo si Koleos koupit... ;-\ To auto neni ani hezký ani zajímavý. V podstatě to, co já na něm vidím použitelného, je motor 2.0dCi.

Tiguan je naprosto dotažený malý SUV, za mě kloubouk dolu. Je jich vidět po cestách hodně, kdežto Koleos jsem viděl za poslední půl rok jen jeden a to u mého klienta (dostal ho za hubičku) ;-)

Z novinek v tomhle segmentu jsem hodně zvědavý na P4008, to se mi fakt moc líbí a jakmile bude na trhu, jdu se projet :yes:
Avatar - Emel
3. 10. 2011 19:52
Re: Koleos 1,5
To záleží, proč by sis vůbec kupoval SUV. Pokud by tě zajímaly jízdní vlastnosti v terénu, pak Koleos umí nabídnout víc než Tiguan.

Pokud se podíváš do ceníku, pak 2.0dCi 110kW 4x4 pořídíš za 600t se slušnou výbavou. Za 670 už máš i kůži, Xenony a audio od Bose. Nejlevnější čtyřkolka v naftě od VW je za 680, je to ale pěkné holátko (mimo jiné jede na ocelových 16" a ty vypadají opravdu otřesně).
3. 10. 2011 20:11
Re: Koleos 1,5
Dobrá otázka, nu 4x4 už jen proto, že mám chalupu na Vysočině a taky jsem přes zimu dost často na horách. Popravdě je to občas záhul s předokolkou, když to na Vysočině napadne :yes:

S těmi cenami máš pravdu, Koleos je levnější, nicméně to nevyváží to jak to auto vypadá. Prostě se mi nelíbí a přece si nebudu kupovat něco z čeho bych pak byl nas.... ;-) To si raději připlatim a budu v klidu :yes:
Avatar - white label
3. 10. 2011 20:41
Re: Koleos 1,5
Myslím, že ta terénější verze Tiguanu (Track and Field) má s Koleosem docela srovnatelné schopnosti v terénu, ale s cenou za slušnou výbavu už je to (jak sám píšeš) opravdu jinak...
Avatar - white label
3. 10. 2011 19:24
Re: Koleos 1,5
Facelift Tiguanu se mi dost líbil na fotkách, v reálu je to slabší, teda s výjimkou verze Track and Field, která vypadá dost dobře i v reálu, bohužel je těchto verzí Tiguanu velmi málo, přitom mu sluší a dává mu nejen větší styl, ale (podle mě) i větší smysl ...
Avatar - Emel
3. 10. 2011 19:42
Re: Koleos 1,5
Já musím přiznat, že jsem pofaceliftový Tiguan v reálu ještě neviděl... vycházím z fotek, kde vypadá jako menší Touareg - až na záď, která je taková podivně nijaká a ve srovnání s poměrně dlouhým předním převisem na mě působí nevyváženě.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 10. 2011 16:28
Velebení většiny...
Změny jsem uvítal, příď vykazuje dynamičtější tvary a lépe koresponduje s podobně zaměřeným Latitude...

Ale!

Poté, co Renault vychoval novou generaci futuristů, lze považovat jejich současné modely (čest výjimkám!) za pouhopouhé doplnění klasiky, za kterou se mnozí lidé, namlsaní četnými kreacemi, nechtějí ani otočit... nějak jim za tu námahu nestojí. Štafetu invence nyní přebírá Citroën, který si pokrokářů a futuristů váží očividně více.

Vždyť jen pouhé srovnání otevírá oči:

[odkaz]

vs.

[odkaz]

...

[odkaz]

vs.

[odkaz]

...

[odkaz]

vs.

[odkaz]

Smutné, přesmutné...
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Andromeda
3. 10. 2011 17:04
Re: Velebení většiny...
Tak tak, jako by se kladl příliš důraz na ono "košile bližší kabátu", nebo "lepší vrabec v hrsti,než.....". Znovu opakuji, že na mne to působí tím dojmem, že se v rámci koncernu hooodně "konsolidovalo, optimalizovalo slaďovalo", včetně stránky personální.
Zapomíná se, že kucí mají skutečně globální záběr, po období velkých fúzí na konci minulého milenia se během nedlouhé doby v nesnázích ocitli takřka všichni účastníci těchto operací a některé spojení i přes finanční + především "kulturní" náročnost nepřežily. Jiní naopak expandovali tak rychle, až byly dostiženi vlastnoručně vygenerovanými omyly z vidiny celosvětového produkčního premianství společně s důsledky opuštění receptů sloužících v minulosti k dosažení pozic, z nichž onen útok realizovali...
Snad se u Renaultu i přes prozatím ordinovanou designovou asketickou kůru znovu vzchopí a po období "pro ně průměrnosti" , použijí u nových vozidel onu správnou porci originality... ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 10. 2011 17:24
Re: Velebení většiny...
Slibně zatím vypadá aktuální trend studií R-space a dalších. Zdá se, že Renault po letech hledání nachází alespoň náznak lepší budoucnosti. Uvidíme, snad to tentokrát výjde :-)
Avatar - Andromeda
3. 10. 2011 17:26
Re: Velebení většiny...
Už je Jakube na čase, příliš ho nezbývá...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 10. 2011 17:38
Re: Velebení většiny...
Přesně tak, zvláště, když nejbližší konkurence (PSA) zbrojí (velmi zajímavě)... někdo by měl ve Francii prásknout do stolu.
Avatar - Andromeda
3. 10. 2011 17:47
Re: Velebení většiny...
Nevím jestli do stolu, nebo do "velkého" Carlose G. >:-[]
3. 10. 2011 18:17
Re: Velebení většiny...
Možná se to už stalo. C Tavares má mít mnohem víc volnosti než Pelata. C. Ghosn po průseru s údajnou špionáží, nevstoupením Renaultu na čínský trh, nasazením designu ala Toyota ( geniální Ghosnova myšlenka, jak se stát světovou jedničkou), neschopnost prodat veřejnosti zlepšení kvality, ........... už akcionáře Renaultu asi moc nebaví.
Avatar - Andromeda
3. 10. 2011 19:05
Re: Velebení většiny...
;-) souhlas. Carlos, původně dosazený Renaultem do vedení Nissanu, aby co by finanční "jezuita" alias krotitel nákladů přivedl japonce k černým číslům, po své misi převzal otěže koncernu a některá rozhodnutí hraničí...s výchovným záhlavcem.
Když si jeden uvědomí, jakou měl Rencek pozici třeba před 11 lety ( jak jsi trefně nedávno vzpomenul v jiné souvislosti, včetně čísel Fiatu...), tak se dá říci, že tvůrčí anestezie trvá příliš dlouho.Narážel jsem i na pravděpodobné neshody ve vedení po dosazení Carlose a z toho plynoucí personální změny - prostě klasika.
Je načase...
3. 10. 2011 20:04
Re: Velebení většiny...
Na druhou stranu je také možné, že C. Ghosn postupoval v Renaultu správně. Třeba se Renault opravdu potřeboval dát v ústraní dohromady. Na přelomu tisíciletí měl Renault skvělý design, zaváděl novou techniku, vytvářel nové segmenty, byl prodejně velice úspěšný - prodával vic než VW. Měl velkou šanci dál růst. Možná tehdy moc spěchal a to se mu vymstilo (kvalita). Pravdu o C. Ghosnovi se dozvíme během několika málo let. Je čas, aby se Diamant opět rozzářil.
Avatar - Andromeda
3. 10. 2011 21:10
Re: Velebení většiny...
Je to možné, minimálně tlak na kvalitu byl krok správnou cestou. Docházelo také k vzájemnému "prolínání kultur" ,způsobů řízení a personálním změnám, rotacím přímo ve vedení Renaultu - kdo byl někdy jakoli účasten fúzi dvou velkých firem,bývalých konkurentů mi dá za pravdu, že to není jednoduchý proces...
Nicméně kroky C.G., které jsi popsal, z jeho strany šťastné nebyly. Jde o svébytnou osobnost a souhlasím s tím, že jeho skutky zhodnotí čas...
A samozřejmě ona záře -> už aby tu byla ;-) ...
3. 10. 2011 21:18
Re: Velebení většiny...
Ono je celkem snadné kritizovat. Ale i peníze jsou důležité. A ty možná na vstup na čínský trh nebo SUV nebyly. Navíc až nyní be se měly začít projevovat výhody aliance - společné platformy, motory,..... A pak je tady jedna velká Ghosnova sázka na budoucnost Renaultu jako lídra na trhu elektroaut - stálo to hodně prostředků a kapacit a výsledek je nejistý.
Avatar - Andromeda
3. 10. 2011 23:30
Re: Velebení většiny...
Chraň bůh, že bych vůči němu vedl nějakou válku nebo propagandu - to ne. Nazývám posledních cca 6 ( možná více ) let obdobím celkové konsolidace, obdobím vstřebání a fukčním zažitím fúze s Japonci, takovým uklidněním a nadechnutím - výše uvádím, že vždy jde o z mnoha hledisek náročný proces, nota bene s globálním dopadem. Nezmiňuji to jen jednou.

Co se konkrétně mně nelíbí, je příliš dlouhá doba "průměrnosti" a "ochota", s jakou opuštěl své pozice.
Ty jsi uvedl jeho konkrétní sporná rozhodnutí a přes respekt vůči němu začínám být přesvědčen, že hraje hru dost na ostří nože, až vabank ( právě ony elektrovozy...).
Trocha reality: Nissan - opouští v Evropě v rámci koncernové strategie střední třídu ( nahrazen Renaultem, jinak velmi nezvyklé řešení ) a klasickou nižší střední (tady je na scénu novátorsky vržen v nové kategorii Kaškaj-risk, jenž je ziskový ).

Renault se vzhledově velmi, velmi umírňuje, zpomaluje se implementace nových technologií ( nehodnotím "elektrodivizi" ) do produktů, některé mají celkové zpoždění ( vzhledem k velikosti, významu a historii automobilky ).
Přejme tedy značce návrat na světla ramp...
3. 10. 2011 23:44
Re: Velebení většiny...
Tím kritikem jsem myslel i sebe.
Avatar - Andromeda
4. 10. 2011 00:06
Re: Velebení většiny...
V pohodě, rozumíme si ;-)
Avatar - Andromeda
3. 10. 2011 19:15
Re: Velebení většiny...
PS: On ten Toyotí design hubí především samotnou Toyotu ( ač sám osobně nejsem jeho nepřítelem,ani mi nevadí ) a jí jsem měl na mysli v souvislosti s příliš rychlou realizací ambiciozního cíle být č.1.
3. 10. 2011 18:06
Re: Velebení většiny...
Do stolu se už prásklo. Nové vedení, nové duo designérů. Ještě k tomu Koleosu. To je samozřejmě pro Renault nedůstojné. I to je jedna z věcí, které fanoušci Renaultu C. Ghosnovi vyčítají. Zastavil projekt Megane SUV a velkého SUV. Pro Japonce je C. Ghosn ikona, ve Francii ho nenávidí. C. Ghosn podle nich upřednostňuje Nissan před Renaultem. Podle mě,ale Renaultfans jen trochu závidí Nissanu úspěch.
3. 10. 2011 17:10
Re: Velebení většiny...
:yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 10. 2011 17:21
Re: Velebení většiny...
:yes:
Avatar - white label
3. 10. 2011 17:32
Re: Velebení většiny...
Tak, tak... :yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 10. 2011 17:38
Re: Velebení většiny...
:yes:
Avatar - salamoon
3. 10. 2011 17:32
Re: Velebení většiny...
"Štafetu invence nyní přebírá Citroën, který si pokrokářů a futuristů váží očividně více."

skor ako citroen by mi tam pasoval peugeot... :yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 10. 2011 17:40
Re: Velebení většiny...
Myslím, že Peugeot jde cestou elegance se sportovním nádechem. Určitý futurismus vidím spíš u Citroënu (v rámci PSA, v současné době i Francie obecně).
3. 10. 2011 17:47
Re: Velebení většiny...
:yes:
Avatar - salamoon
3. 10. 2011 17:57
Re: Velebení většiny...
edit
Avatar - white label
3. 10. 2011 17:59
Re: Velebení většiny...
Souhlas, jen aby to nebyl futurismus ala DS5, aneb jak pejsek s kočičkou pekli dort... 8-s ;-)
Avatar - salamoon
3. 10. 2011 21:16
Re: Velebení většiny...
ds5 nie je uplne zla,ale je tam toho strasne vela... :-(
Avatar - white label
3. 10. 2011 21:26
Re: Velebení většiny...
No, tam je snad úplně "všechno"... 8-s
3. 10. 2011 18:51
Re: Velebení většiny...
JJ taky bych to tak viděl :yes: ;-)
Avatar - salamoon
3. 10. 2011 21:17
Re: Velebení většiny...
edit: reakcia na "17:40 Avantime"

povodne som si to myslel,ze to tak aj bude,no v mojich ociach sa citroen dostava skor do cirkusantskej roviny,ako do roviny futurizmu.iste,ds linia nesie posolstvo studii,z ktorych vychadza,avsak preplacanost zabija ich cistotu.
samozrejme tymto netvrdim,ze je to tak,ako pisem,a nie tak,ako ty. :-) ;-)
Avatar - pumpkin
4. 10. 2011 00:54
Re: Velebení většiny...
:yes:
3. 10. 2011 21:17
Re: Velebení většiny...
:yes:
Avatar - twistedTSD
3. 10. 2011 18:50
Před FL...
...to možná taky nebyl zázrak, ale přišel mi celkem akceptovatelný. Teď to, co se mi líbilo nejvíc, vyměnili za jakousi divnou nesourodou směs tvarů...Nic moc tedy...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pumpkin
4. 10. 2011 01:17
aspoň reklama...
...bola podarená: [odkaz]

Mrzí ma že si Renault takto kazí meno. Dúfam že Samsung dizajn postupne prestane prúdiť do Európy a Renault sa vráti k svojmu vlastnému originálnemu dizajnu a bez žiadnych kompromisov.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
4. 10. 2011 11:27
Tohle nejsou první jízdní dojmy
ale prachsprostá reklama :no:
Rozbalit vlákno
0