Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai i40 kombi 1,7 CRDi – Korejské vlnobití

Až dosud se korejské snahy o útok na evropskou střední třídu rozbíjely o pobřeží. Teď už si ale musíte vykasat kalhoty, protože se vlna přelila.
Zpět na článek
10. 10. 2011 12:42
10. 10. 2011 13:16
10. 10. 2011 13:31
10. 10. 2011 13:41
10. 10. 2011 14:10
10. 10. 2011 14:14
10. 10. 2011 15:33
10. 10. 2011 15:38
10. 10. 2011 15:45
10. 10. 2011 15:50
10. 10. 2011 16:03
10. 10. 2011 17:02
10. 10. 2011 17:11
10. 10. 2011 17:24
10. 10. 2011 17:16
10. 10. 2011 17:23
10. 10. 2011 17:38
10. 10. 2011 17:44
10. 10. 2011 18:42
10. 10. 2011 18:53
10. 10. 2011 19:22
10. 10. 2011 19:32
10. 10. 2011 19:44
10. 10. 2011 20:01
10. 10. 2011 20:31
10. 10. 2011 20:31
10. 10. 2011 22:02
11. 10. 2011 06:42
11. 10. 2011 08:57
11. 10. 2011 10:26
11. 10. 2011 08:07
11. 10. 2011 08:58
11. 10. 2011 10:30
10. 10. 2011 22:45
11. 10. 2011 07:43
11. 10. 2011 12:47
12. 10. 2011 11:33
12. 10. 2011 12:42
10. 10. 2011 20:43
10. 10. 2011 22:09
11. 10. 2011 07:46
10. 10. 2011 19:53
10. 10. 2011 20:01
10. 10. 2011 20:10
10. 10. 2011 20:06
10. 10. 2011 20:15
10. 10. 2011 20:27
10. 10. 2011 20:39
11. 10. 2011 02:03
11. 10. 2011 07:48
11. 10. 2011 09:25
11. 10. 2011 09:37
11. 10. 2011 09:46
11. 10. 2011 09:56
11. 10. 2011 11:01
11. 10. 2011 12:00
11. 10. 2011 12:16
11. 10. 2011 12:48
11. 10. 2011 13:00
11. 10. 2011 12:53
11. 10. 2011 13:02
11. 10. 2011 12:50
11. 10. 2011 19:16
11. 10. 2011 20:55
11. 10. 2011 20:26
11. 10. 2011 20:56
11. 10. 2011 21:27
11. 10. 2011 21:35
13. 10. 2011 23:40
11. 10. 2011 22:07
11. 10. 2011 15:14
11. 10. 2011 15:44
11. 10. 2011 16:40
11. 10. 2011 17:18
11. 10. 2011 17:42
11. 10. 2011 20:48
11. 10. 2011 22:48
12. 10. 2011 07:38
10. 10. 2011 14:39
10. 10. 2011 19:01
11. 10. 2011 08:03
10. 10. 2011 20:26
10. 10. 2011 14:53
10. 10. 2011 15:09
10. 10. 2011 15:19
11. 10. 2011 12:50
10. 10. 2011 19:05
10. 10. 2011 20:26
10. 10. 2011 18:54
10. 10. 2011 19:38
10. 10. 2011 12:57
10. 10. 2011 12:59
10. 10. 2011 13:09
10. 10. 2011 15:43
10. 10. 2011 17:06
10. 10. 2011 17:15
10. 10. 2011 17:24
10. 10. 2011 17:31
10. 10. 2011 18:40
10. 10. 2011 20:36
10. 10. 2011 22:51
11. 10. 2011 07:51
11. 10. 2011 09:07
11. 10. 2011 10:01
11. 10. 2011 12:02
11. 10. 2011 12:52
11. 10. 2011 13:08
11. 10. 2011 20:37
11. 10. 2011 21:08
11. 10. 2011 23:07
12. 10. 2011 07:34
12. 10. 2011 21:45
13. 10. 2011 08:20
13. 10. 2011 13:45
13. 10. 2011 14:38
14. 10. 2011 00:06
14. 10. 2011 07:56
11. 10. 2011 21:22
11. 10. 2011 22:58
10. 10. 2011 13:21
10. 10. 2011 17:08
10. 10. 2011 23:20
11. 10. 2011 12:07
10. 10. 2011 13:39
10. 10. 2011 14:13
10. 10. 2011 14:13
10. 10. 2011 14:15
10. 10. 2011 16:49
10. 10. 2011 23:11
10. 10. 2011 15:10
10. 10. 2011 18:54
10. 10. 2011 19:31
10. 10. 2011 22:52
11. 10. 2011 11:40
11. 10. 2011 12:54
11. 10. 2011 08:09
11. 10. 2011 11:37
11. 10. 2011 14:31
11. 10. 2011 20:38
12. 10. 2011 19:23
12. 10. 2011 20:16
10. 10. 2011 15:00
10. 10. 2011 13:18
10. 10. 2011 14:10
10. 10. 2011 17:10
10. 10. 2011 22:53
10. 10. 2011 14:38
neregistrovaný "MR57"
10. 10. 2011 15:47
neregistrovaný "kamenp"
10. 10. 2011 14:57
10. 10. 2011 15:50
neregistrovaný "MR57"
10. 10. 2011 16:53
16. 10. 2011 21:15
10. 10. 2011 17:35
10. 10. 2011 18:13
10. 10. 2011 18:27
10. 10. 2011 18:32
10. 10. 2011 18:55
10. 10. 2011 19:31
10. 10. 2011 19:52
10. 10. 2011 21:15
10. 10. 2011 23:00
11. 10. 2011 07:07
11. 10. 2011 08:30
11. 10. 2011 09:37
11. 10. 2011 13:11
11. 10. 2011 13:23
11. 10. 2011 13:43
12. 10. 2011 03:50
11. 10. 2011 14:10
10. 10. 2011 18:27
10. 10. 2011 18:56
10. 10. 2011 19:25
10. 10. 2011 19:36
10. 10. 2011 19:41
10. 10. 2011 19:50
10. 10. 2011 17:55
10. 10. 2011 19:03
10. 10. 2011 20:36
10. 10. 2011 19:25
10. 10. 2011 19:34
10. 10. 2011 19:40
10. 10. 2011 19:47
10. 10. 2011 21:27
10. 10. 2011 22:21
10. 10. 2011 22:24
10. 10. 2011 22:30
10. 10. 2011 23:07
11. 10. 2011 17:34
11. 10. 2011 20:45
10. 10. 2011 20:09
10. 10. 2011 21:36
10. 10. 2011 21:52
10. 10. 2011 21:56
11. 10. 2011 13:16
11. 10. 2011 16:49
11. 10. 2011 08:39
11. 10. 2011 08:37
10. 10. 2011 21:45
10. 10. 2011 23:22
12. 10. 2011 23:50
13. 10. 2011 01:47
11. 10. 2011 14:29
13. 10. 2011 14:00
16. 10. 2011 21:02
Avatar - VelkejChytrák
10. 10. 2011 12:42
Jo,
vlnky. :-) To je pro děti, ne? Každopádně překvapivě na pohled zajímavější než leckterej evropan. Což se mi teda nepíše snadno. Jedno je ale jistý, rychle se to auto okouká. Hodně rychle.
Rozbalit vlákno
89
Avatar - kari.laz
10. 10. 2011 13:16
Re: Jo,
Vyvolá to wow efekt, aby to následně opadlo a ukázalo se, že prvotní nadšení bylo k ničemu a fakt, že to je ošklivé vyjde najevo naplno.
Avatar - fOE
10. 10. 2011 13:31
Re: Jo,
tvuj nazor (vsem tady dobre znamej) bych nezamenoval s "faktem", je to proste porad jen tvuj nazor ;-)
Avatar - kari.laz
10. 10. 2011 13:41
Re: Jo,
Věřím, že není jen můj, ale poopravím se, že takto si to vykládám já. Je ale pravda, že i zde na auto.cz se najde dost lidí, kterým prostě tento styl nesedí.
10. 10. 2011 14:10
Re: Jo,
Ještě, že se dokázal poopravit! Prý na Auto.cz se najde DOST lidí, kterým to nesedí??? Já opravdu nerozumím, NAOPAK! Na Auto.cz a příslušném grafíku hodnocení designu přes 63%!!! lidí dalo známku za 1 - vynikající, výborný! --- [odkaz]

Prostě se líbí; a tvrdím - co vybočuje, se často jen tak neokouká! :-)
Avatar - miromen
10. 10. 2011 14:14
Re: Jo,
Opravdu reprezentativni vzorek. >:D
Ale co s tim že to je sotva pruměr třidy ? No trochu rozumny člověk holdujici alespoň častečně autum se Hyundai vyhne a skonči u lepši konkurence.
10. 10. 2011 15:33
Re: Jo,
Jak se pozná rozumný člověk? Já jsem právě teď přešel z Hyu i30 na TSI a Konzern a fakt nemám pocit, že bych si polepšil :-( Víc to žere, víc to vrže...
Avatar - miromen
10. 10. 2011 15:38
Re: Jo,
Hm tak pokud je to nějaka bazarova paštika a to minimalně 1.8 TSI tak se nediv.
10. 10. 2011 15:45
Re: Jo,
1.4 TSI koupená jako nová v půlce srpna a vyrobená koncem července. Vrzat začala dnes, jak se ochladilo.
Ještě nějaké moudro?
Avatar - miromen
10. 10. 2011 15:50
Re: Jo,
Nevim jake knk TSI nevim s čim to srovnavaš. No nic abych řekl pravdu tak mě to až tak nezajima. Jen je docela znamo že zrovna atmosfery od Kia/Hyundai nejsou zrovna usporne narozdil od většiny TSIček.
10. 10. 2011 16:03
Re: Jo,
"jak je známo". A kolik z těch, co šíří to "jak je známo" s tím má najeto pár desítek tisíc? Garantuji Ti, že 1.6 CVVT je úspornější, než 1.4 TSI 92kW. Vzhledem k tomu, že obě auta mám/měl jsem, troufnu si porovnávat a s "jak je obecně známo" si vytřít... Při placení u pumpy se na "jak je známo" nehraje.
Avatar - miromen
10. 10. 2011 17:02
Re: Jo,
Pak ti doporučuji odlopatit se. To znamena až se naučiš jezdit s turbobenzinem tak napiš znova. Ja s tim neměl problem od začatku ale jak se řika žadny učeny z nebe nespadl tak ať se daři.

[odkaz]
[odkaz]
Avatar - KANKUNEN
10. 10. 2011 17:11
Re: Jo,
To jako nemá jezdit tak jak se mu jezdí dobře. Není jak přesvědčovat přímo majitele auta, že nem pravdu.
Avatar - miromen
10. 10. 2011 17:24
Re: Jo,
Chceš snad řict že charakter turbobenzinu a atmosfery je stejny nebo velmi podobny ?
10. 10. 2011 17:16
Re: Jo,
Golfa nemám a co jsem četl na Seat foru, tak tam lidé se spotřebou bojují úplně stejně. Vystřídal jsem už dost aut (řekněme od Fabie 1.2 12V po starého Cherokee 4.0l+jsem jezdil se dvěma diesely), ale takovýhle nárůst spotřeby při jízdě do kopce jsem neviděl. Možná, že ti úsporní borci jezdí důchodcovským stylem někde v rovinách. Ovšem při srovnatelném tempu (přesto ježděno více na spotřebu) v kopcovitém městě žere zatím 1.4 TSI o dva litry víc než 1.6 CVVT. Jsem z toho dost rozčarován. Sice je to ještě syrové, ale i tak...
Nehcic dělat flame, ale rozhodně se můj bývalý Hyu po stránce kvality výroby, dynamiky a už vůbec ne spotřeby nemusí Konzernem frustrovat.
Avatar - miromen
10. 10. 2011 17:23
Re: Jo,
No ja osobně taky prošel par for a zrovna spotřeba u TSI patři ke chvalenym vlastnostem takže chyba bude opravdu jinde. No a pokud se snažiš naznačit že snad dynamika u CVVT je lepši než u 1.4 TSI tak zde už to smrdi těžkou neobjektivitou. Co mysliš tou kvalitou vyroby ?
Avatar - CommonUser
10. 10. 2011 17:38
Re: Jo,
Tak neviem, kde je pes s menom TSI zakopany, ale za seba mozem povedat, ze 1,8 Valve 108kW (Avis) zerie menej cca 1L ako 1,4 TSI 150 PS Passat. Podobny styl jazdy.
TSI je dole zivsie a hore tupejsie.
Valve nema taky rozptyl spotreby, aj ked ho viac tocis. Tak neviem, kde je ten downsizing pokrok.
Ak neveris, skus si najst ADAC eco test a dalsie.
Avatar - miromen
10. 10. 2011 17:44
Re: Jo,
Ale vždt ty nepišeš vubec nic noveho. To že pokud budeš turbomotoru šlapat na krk tak je snad jasne že si přihne. Navic turbobenzin nema takovou gradaci vykonu jako atmosfera takže ikdyž je rychlejši(dynamičtějši) tak pocitově se to tak nemusi jevit. A to že jsou na trhu povedene atmosfery vim dalši takovou je třeba 1.8 od Hondy ale rozhodně to neni 1.6 CVVT. Ještě je tu ale věc když už porovnavaš s Passatem a to proporce a vaha aut ktere neznam.
Avatar - CommonUser
10. 10. 2011 18:42
Re: Jo,
Avensis Kombi posledny Model vs Passat Kombi pred faceliftom.
Nejake veci ako vaha auta a rozmery su na nete a nebudem to stale dohladatvat. Sorry.

Je jasne, ze turbo pri zatazi cucne viac, pretoze mu to turbo (+kompresor) dovoli. Mne islo o to, ze pri cca rovnakej jazde to turbo s priamym vstrekom papa viac, aj ked je vykon na ceste (vs auto) podobny. Cize zmysel vyssich nakladov mi unika.
Atmo ale nikdy neda dole ten vykon pri podobnom max vykone oboch motorov - menej radenia na ceste.

1.8 VTEC od HONDY mne nesadol (ani 2.0 VTEC) - eko norma tieto motory "zabila". Do 3000 ot/min mrtve aj voci Valve a to dost citelne.
Treba pojazdit a menej citat ... :-) Nic v zlom ;-)
Avatar - miromen
10. 10. 2011 18:53
Re: Jo,
No mě se taky nechce hledat jen jsem tim naznačil že tam zřejmě budou nějake rozdily a ty maji vliv na spotřebu.

To že jsou turbobenziny na provoz přijemnějši je fakt. Smysl vyššich nakladu je v tom že pravě turbobenziny knk. TSIčka jsou v běžnem kombinovanem provozu uspornějši než atmosfery tak proč ti unika smysl ?

Ale to je přece jedno jestli tobě 1.8 od Hondy sedi nebo ne. Povedeny motor to prostě je a řeč je hlavně o spotřebě a ta je pravě u hondi 1.8 dobra.
Avatar - CommonUser
10. 10. 2011 19:22
Re: Jo,
Ja ti prave vyvraciam, ze
"TSIčka jsou v běžnem kombinovanem provozu uspornějši než atmosfery".
Ja mam opacnu skusenost. Mozno TSI vs FSI alebo stara 1.8 20V 125 PS. To neviem posudit. Celkove naklady za cca zivotnost auta su na strane atmo. Hlavne ked sa pozriem na tie cost-cutting-solutions. Ale hadat sa tu s tebou nebudem. Nech si kazdy vyhodi penaze za co chce a spolahlivost riesi sam.

1.8 VTEC je slusny motor. Nepapa, ked sa netoci cez 4000. To ale potom staci aj dole zivsi 1.6 MPI 74kW >:D
VTECu uznavam krasne spicky hore s peknym zvukom. TSI je zvukovo najhorsie. Mne od HONDY "bohuzial" sadol najviac starsi 2.2 CDTi 140 PS bez DPF. Ale za 6L to velmi nejazdi :*) , proste tych 140 PS chce svoje, co je normalna vec.
Avatar - miromen
10. 10. 2011 19:32
Re: Jo,
Hele ja se bavim ve všeobecne rovině. A vubec nepopiram kvality jistych atmo motoru ač bych už žadnej nechtěl. Ty porovnavaš prostě jeden motor a z toho usuzuješ že tomu tak je všeobecně. Navic pokud se nemylim ten motor v Passatu se už nějaky rok nevyrabi a už delši dobu je nahrazen jinym.
Avatar - CommonUser
10. 10. 2011 19:44
Re: Jo,
No vseobecne plati pre benzin stochiometricky pomer a za vacsi vykon (krutak) dole zaplatim vacsou spotrebou a zlozitostou motora. Alebo sa mylim ? :-!
Avatar - miromen
10. 10. 2011 20:01
Re: Jo,
Ona je pravě ta vyhoda turbobenzinu v nejpouživanějšich otačkach a přesněji při konstantnich rychlostech. Když si vezmeš že maš max. krouťak už pod 2000ot a prd to žere tak je to opravdu přijemne. Samozřejmě pokud to začneš točit nad cca 4000ot tak už se toho moc neděje a navic to žere a to určitě vic než srovnatelna atmosfera. Ono neni třeba u mě problem dostat se s turbobenzinem pod 5l což jsem u atmosfery nezažil. Jednou jsem se dostal pod 4l ale to byla z me strany uchylarna.
10. 10. 2011 20:31
Re: Jo,
A je nějaká přímá úměra mezi otáčkami a spotřebou?Nebo je přímá úměra mezi točivým momentem a spotřebou.Co myslíš?
10. 10. 2011 20:31
Re: Jo,
Mironmene, nic ve zlém, ale myslím, že jsi typický loser z diskuzí. Znovu se tě ptám: kolik tisíc km jsi najel s CVVT a kolik s 1,4 TSI? Absolutně mě nezajímají tvéje hloupé kecy typu: "prošel jsem X fór", "všeobecně se ví"... Myslím, že ty primárně víš prd. Pro tvoje info s turbem jezdit umím a představ si, že vím, že když se na turbo motor šlape, tak to žere. Nicméně poraď mi, jak mám jezdit v prudkých kopcích s turbomotorem, abych na to trochu nešláp. Ne, fakt na 900 rpm to nejede.
Takže: na stejné trati, s přibližně stejným časem i30 CW 1,6 CVVT jel za necelých 9,4l/100 km. Aniž bych nějak hleděl na spotřebu. S XL 1,4 TSI jedu tu samou trať, spíše s horším časem, s koukáním na spotřebu atd. za min. 11.2 l/100 km. Ano, TSI je o malý fous dynamičtější (rosdíl necelá sekunda), ale myslím, že kdyby tam měl Hyu motor se spotřebou a cenou TSI, tak to pojede neporovnatelně lépe. Celkově mi přijde, že celé slavné TSI je na prd. V reálu to prostě žere hodně, a celkem se začínám bát životnosti a spolehlivosti.
Co se týče kvality zpracování, tak Hyu po třech letech provozu nevrzal a neměl jedinou poruchu. Altea vrže po měsíci. Stejně tak nám vržou služební Škodovky, byť ne tak rychle.
Zhrnuto - 1,6 CVVT při nepatrně horší dynamice měl skoro o dva litry nižší spotřebu, pořizovací cenu i servisní náklady. Neříkám, že mě to extra deptá - celkem mám radost z nového auta, jede to fakt pěkně, ale kecy na téma super TSI a * CVVT si nech pro někoho, kdo s tím nejezdí.
Avatar - miromen
10. 10. 2011 22:02
Re: Jo,
Tak ja z tebe mam opravdu a upřimně dost. Normalně jsem v šoku. No nic ja jedno TSI vlastnim doma. Před tim jsem měl několik atmosfer+plno těch co mi prošlo rukama ale to vubec neni podstatne.
Uplně bohatě mi stači že ty tu od začatku srovnavaš i30CW s Alteou XL. No potěš mě to mi ještě teď hlava nebere ale opravdu nebere. Jestli to tvuj mozek dokaže tak zkus si představit kdyby se ty motory prohodily včetně převodovek. Tak věř tomu že z XL se stane zdechlina s ještě horši spotřebou než s 1.4 TSI. A z i30 by razem byla "střela". Ale jestli ja to nepišu zbytečně.
Jinak ano kopec a to i prudky lze vyjet s turbobenzinem tak že spotřeba bude na palubaku pořad pod 10l. Ale tohle KOUZLO si necham pro sebe protože si to asi necham patentovat.
Jo a na zavěr co jsi udělal koncernu VW že ti za Fabii učtuje na servise 3 500-5000kč ? Tzn. že jsi platil 2X vic než je normalni. Zkus se tim pochlubit na Škodovacke forum a pak sem hoď reakce.
11. 10. 2011 06:42
Re: Jo,
Aha, panáček celou dobu operuje s "všeobecň se ví" a "prošel jsem fóra" a najednou se objeví TSI v garáži. Ach ten zázrak anonymity. A co máš za TSI? Fabijku s 1.2?
Pro tvoje info znalče: altea není větší auto, než i30cw. Je kratší, užší, s podstatně kratším rozvorem. Pouze je o něco málo vyšší a těžší. Jestli dokážeš s Alteou vyjet kopce, co jezdím, pod deset, máš u mě dva litry. Plus platím náklady na cestu. V reálu se ale domnívám, že celý trik s tvým tsi je v tom, že žádné nemáš, nebo že tě tlačí stará.
Avatar - miromen
11. 10. 2011 08:57
Re: Jo,
Jak jsem psal vubec neni podstatne jake mam auto ale když to chceš vědět tak je to Golf 1.2 TSI. Jinak s tebou je to opravdu dost marne. Altea XL ma jiny tvar karoserie a to aerodynamicky určitě horši než i30cw. Delka auta nema žadny vliv na spotřebu. Podstatna je čelni plocha a vyška. Těch 6cm v neprospěch Altei XL + typ karoserie už dost degraduje jeji schopnosti vuči i30cw. No a pak je tu jak pišeš drobnmy rozdil ve vaze. Ten drobny rozdil pokud jsou na netu spravně uvedeny vahy je svinskych 222kg. A je logicke že pokud budu zdolavat nějaky kopec tak ty kilogramy budou sakra znat. Takže ano TSIčka dokažou jet kopec pod 10l a je dost možne že to umi i ta tva Altea XL ale za to určitě ruku do ohně nedam.
11. 10. 2011 10:26
Re: Jo,
To že má 1.2 TSI o dost menší spotřebu než 1.4 TSI je obecně známá věc. Abych tak použil tvojí terminologii. Také má o dost více problémů se spolehlivostí.
Jediný údaj o cx Hyu, co jsem našel na netu (www.auto-catalog.com) je 0.34. U Altey 0.312. Kde bereš podporu pro tvrzení, že je aerodynamika Hyundaie lepší?
Výška nemá na odpor vliv. Důležitá je čelní plocha. Pokud je auto vyšší, ale užší a do výšky se silně zužuje (Altea) může být jeho čelní plocha klidně stejná či menší, než u auta širšího, co se moc nezužuje (Hyu).
S tou hmotností jsi něco hulil? Katalogová hmotnost Hyu i30 cw 1.6 CVVT je 1330kg. U Altey XL 1.4TSI potom 1400kg. A to ještě někdo říká, že Seat uvádí hmotnost s řidičem a Hyu bez. Kde je tvých 222 kilo?
Když jsem měl i30 na autováze (jel jsem do staviv pro písek) tak ukazovala 1414 kg (nosiče na střeše, bordel v kufru). Rozdíl ve váhách je max. v řádu desítek kg, aerodynamiku má lepší Seat (podívej se jen na řešení stěračů i kapkovitý profil Altey), čelní plocha bude zhruba stejná, možná o malý fous větší u Altey, ale kdo ví. Každopádně, kde je to tvoje MNOHEM VĚTŠÍ auto? Pokud se posadíš do mého auta a rozjedeš se do prudkého kopce, které jezdím pod deset litrů, tak, abys neblokoval dopravu, uděláme z toho hojně navštěvovanou reportáž a já ti fakt zaplatím dost peněz. Háček je v tom, že prostě kecáš, to nejde.
Prostě jezdím danou trasu už X let s různými auty. Altea je z nich nepatrně nejtěžší. Nicméně žere na téže trase o dva a více litrů více, než předchozí auta. OK, beru syrovost, i když podle komentářů v Seat Foru i na moje.auto bych moc čekat neměl. Shrnuto - mám auto s menším vnitřním prostorem (celkem výrazně), větším kufrem (celkem výrazně) mnohem lepší výbavou, o trochu komfortnějším podvozkem, který se navíc chová zábavněji, o kousek lepší dynamikou, kterou ale nemohu moc využívat, které je o 100k dražší, žere o dva litry více, má dražší servis, lze očekávat více problémů, po dvou měsících vrže víc, než Hyu po třech letech a má méně než poloviční záruku. Kde je ta technická superiorita koncernových aut?
11. 10. 2011 08:07
Re: Jo,
Ještě k tomu servisu Fóbije:
dával jsem jí do jediného autorizovaného místního servisu. Chtěl jsem vždy vydesinfikovat klimačku a vyčistit auto. Tedy věci, co dělal Hyu potom sám. Hodinová sazba byla o stovku vyšší u Hyu než u Škody, normu si nepamatuji. Hyu dovoloval vlastní olej, pokud byl v uzavřené origolahvi a dodaným produktovým produktovým listem. Ta drahá oprava byla výměna kostí a toho horního dílu (už nevím, jak se to jmenuje) cca dva měsíce po záruce. Pak mi také kousek po záruce měnili jakési čidlo. Ani jsem nevěděl, že je rozbité...
Avatar - miromen
11. 10. 2011 08:58
Re: Jo,
Jak jsem psal nechapu co jsi koncernu VW udělal že se ti takhle msti.
11. 10. 2011 10:30
Re: Jo,
Čím se mi mstí? Dej si auto na garančku do autorizovaného servisu, nech si vyčistit interiér, umýt ho a vydesinfikovat klimu a na jaké budeš částce? Možná kousek níž (ceny kolísají), ale dramatický rozdíl v tom nebude. Prostě u nás v Hyu servise měly všechny tyhle věci v ceně prohlídky. Nebavím se o tom, že Fabie z výroby silně táhla do prava a v rámci záruky se nepodařilo vyřešit. Pak se ukázalo, že to bylo obutím, na které to dali. O životnosti přední nápravy Fabie toho najdeš na netu dost a "ochotě" Škodovky řešit to kulancí po záruce také. Mohl by ses soustředit třeba na věcné připomínky a nechat si nekonkrétní cancy pro sebe?
Avatar - Ronault.
10. 10. 2011 22:45
Re: Jo,
fenri, nepříjde ti trapné, dělat tady strašného frajera, že TSI si veme o litr a půl více než VTi, ale zároveň srovnáváš o dost větší Alteu s i30? Srovnej i30 s Golfem, srovnej klidně i30 s Golfem 1,2 TSI, protože to je konkurent pro 1,6 z i30, na 1,4 TSI už Korea nemá odpověď v i30. Mimochodem včera ve čtyřech lidech v Golfu s plnou bagáží s dálniční 130 kopec nekopec spotřeba něco málo přes 6 litrů, dle tvrzení majitele je pro něj rekord 10,5 l/100 km, to ale jel stále 200-210 km/h. Takže pokud ty s TSI jsi jezdil za tolik, tak bych tě na silnici nerad potkal.
11. 10. 2011 07:43
Re: Jo,
Ronaulte a nepřijde ti trapné tady dělat strašného frajera a nevědět, že Altea není větší, než i30cw? Mrkni se ty frajere na rozměry těch aut. Altea je o šest čísel vyšší (ovšem s tím, že se vzhůru silně zužuje, takže má pak logicky i o dost užší interiér, než i30), ale je kratší, užší a má menší rozvor. Kde je to tvoje "o dost" větší? Proč bych měl i30cw srovnávat s podstatně menším Golfem? Navíc sladké tajemství: Altea je na podvozku Golfu. Altea je trochu přifouklý Golf (méně než Octa).
Nic ve zlém, ale jsi úplně mimo...
Co se týče spotřeby: máš tento konkrétní motor a jezdil si s tím kritizovaným znalcem mironmenem? Pokud ne, buď tak hodný a nepiučuj ty, co s to mají a mají s tím najeto desítky tisíc.
Avatar - Ronault.
11. 10. 2011 12:47
Re: Jo,
fenri, jestli s tím máš nebo nemáš najeto, to víš doopravdy jen ty, my ostatní si to můžeme nebo nemusíme myslet.

Pokud je pro tebe výškový rozdíl 6 cm zanedbatelný, tak slovo jako aerodynamika je asi rovnou sprostý.

i30 cw je podstatně menší než Golf kombi? No tak to je perla dne, to by stálo za nominaci do zlatého ventilku.
Avatar - miromen
12. 10. 2011 11:33
Re: Jo,
:yes:
Ronault ono je logicke že pokud někdo přejde z kompaktni třidy ikdyž kombi verze do segmentu MPV tak musi počitat s tim že krom nespornych kladu tato změna přinese logicky i zapory. A mezi jasne zapory scela jistě bude patřit spotřeba. Stači se podivat na Spritmonitor a porovnat spotřebu 1.4 TSI v ruznych autech. A konkretně zjistiš že Altea XL ma znatelně větši spotřebu než tento motor v kompaktim autě jako je Golf. Pokud se podivaš na spotřebu Altea XL s 1.6 75kw tedy atmosfera tak ta ma ještě o nějakych 0.6l větši spotřebu než 1.4 TSI. Takže problem rozhodně neni v motoru. Spravně jsi porovnal Golf vs i30 a tam je krasně vidět jak se věci maji. Jasně že Spritmonitor neni scela objektivni ale jistou vypovidajici hodnotu určitě ma a těžko hledat přesnějši porovnani. Takže pro některe ano TSI neni žadny zazrak ale pokud je motor dynamičtějši,pružnějši,tišši,kultivovaně… a ma menši spotřebu tak je jasne že je holt lepši než prakticky kdejaka 1.6 nebo 1.8 atmosfera.
12. 10. 2011 12:42
Re: Jo,
Ach jo mironmene, KDE pořád bereš ten blud, že Altea je MPV? Chtěl bys jí snad srovnávat s Voyagerem? Espacem? Galaxy? Co je pak Alhambra?
Pokud to auto váží zhruba stejně, má lepší aerodynamiku a jen nepatrně větší čelní plochu (tj. jeho aerodynamický odpor je zhruba stejný), proč by mělo dramaticky víc žrát, při srovnatelné dynamice? To, že má posuvné zadní sedačky snad spotřebu nezvedá - to mi nechceš tvrdit, že?
10. 10. 2011 20:43
Re: Jo,
Mironmene, klidně tě zvu, zaplatím cestu - půjčíš si moje auto a zajedeš s ním nějaký běžný okruh pod 5 litrů. Vaz lámoucí podmínka ovšem bude, že tě nesmí předjet ani jeden Trabant s přívěsem.
Navíc nezbývá, než se ptát, kde je při takovém stylu jízdy radost za volantem? Ano, když to oroštuji, tak svému bývalému autu ujedu. O fous. Ale k čemu to, když musím jezdit jak důchodce po třech mrtvicích, aby to žralo jen o něco víc, než předchozí auto...
Avatar - miromen
10. 10. 2011 22:09
Re: Jo,
Jen tě uklidnim a vysvětlim tak že to snad pochopiš.
Napsal jsem že je to na MĚ uchylna spotřebu a to proto že ja jezdim dost nadlimitně a svižně. Takže ve mě pana klobouka opravdu nehledej. Takže to že jsem jednou měl spotřebu pod 4l neznamena že jsem kloboučnik ale že s turbobenzinem v MICH rukou lze zajet s touto spotřebou kdežto s podobně vykonnou atmosferou NE.
11. 10. 2011 07:46
Re: Jo,
Chlapečku, i výrobce uvádí spotřebu mimoměsto 5.5. S tím, že už jeden soud ohledně toho, že lže prohrál. Ty s tím jezdíš nadlimitní rychlostí pod 4? Mě to ukazuje 4l momentální spotřebu se zahřátým motorem a vyhozeným kvaltem. Ve chvíli, kdy nemám nohu na plynu. Znovu: jaké máš TSI a v jakém motoru?
Znovu: kolik jsi najel s 1.6 CVVT, že víš, že je to *?
Znovu, proč si myslíš, že je kvalita/spolehlivost/náklady u VW vyšší, než u Hyu?
10. 10. 2011 19:53
Re: Jo,
Pointa downsizingu je, že většinou člověk nepotřebuje plný výkon motoru, takže při klidné jízdě dokáže jezdit menší přeplňovaný motor za méně než větší atmosférický motor s obdobným výkonem. Ale jakmile na něj začneš tlačit, tak sežere i trávu okolo silnice. Což určitě víš.

Pokud má přeplňovaný motor větší spotřebu než atmosférický při daném stylu jízdy, tak to prostě znamená, že vyžaduješ větší výkon, než ti dokáže efektivně poskytnout. Tedy, majitel si koupil motor s moc malým objemem. To je celé tajemství. Pokud plánuješ létat po dálnici, nemůžeš koupit přeplňovaný motor, který tak tak stačí, a myslet si, že bude jezdit ekonomicky. 1.4 TSI je motor dobrý do Golfu, který se toulá dost po městě a okreskách a na víkend se podívá na dálnici.

Každý motor má nějaký výkon, který dokáže podávat efektivně. Cílem je vybrat si motor, který dokáže efektivně pokrýt většinu tvých potřeb. Když jezdíš 90% času ve městě, koupíš si malý motor a vysokou spotřebu na dálnici přežiješ, když jezdíš 90% času na dálnici, koupíš si větší motor a přežiješ naopak vysokou spotřebu ve městě. Porovnání motorů není o špičkových výkonech.
Avatar - CommonUser
10. 10. 2011 20:01
Re: Jo,
Aj velky motor moze bezat v uspornom mode - pomoze tomu VTEC, Valve, eValve, Vanos atd.,
Ja to beriem vykon vs vykon ! Ten TSI ma o 2kW viac a k tomu priamy vstrek.
Ak chcem menej vykonu, tak vezmem mensi motor aj bez turba. A co takto vykonove straty napr. kompresor v nizkych otackach ...
10. 10. 2011 20:10
Re: Jo,
Já vím, že se to dá řešit. Třeba vypínáním válců. Ty máš problém pochopit, že nejde o špičkový výkon. A už vůbec ne u přeplňovaných motorů. Špičkový výkon je u nich jen iluze - když to budeš potřebovat, dá ti to, ale za velkou daň. Rozhodně nechceš v běžném provozu jezdit v tomto pásmu. Je to o tom, že nákupní taška dokáže jezdit i na dálnici, nižší střední dokáže svižně předjíždět, nebo našlápnutý sedan dokáže po okruhu prohnat sporťák. Není to o tom, že se snažíš ten výkon využívat každý den. Pokud ano, tak jsi magor a tu spotřebu si zasloužíš.
10. 10. 2011 20:06
Re: Jo,
Ano,v tomto přesně spočívá downsizing.Ale vše platí,pokud tyto přímovstřikové přeplňované motory používají stechiometrickou směs.Čili kolik to je 14-15:1?No a třeba motory od Hondy (bez přímého vstřiku) pracují při nízké zátěži na směs22:1,GDI(může být i jiný přímý vstřik,třeba bývalé FSI) od mitsu používalo 40:1,atd.A to je to podstatné,sice menší objem (TSI),ale stejné množství benzínu,jaké má ve větším objemu vzduchu dobrá atmosféra.
Ale pouze při částečném zatížení.Jinak můžeme zde vést debaty o vysokých otáčkách a jejich vlivu na spotřebu,nebo točivém momentu a jeho vlivu na spotřebu,čerpacích ztrátách.Hodnotách tření,čerpacích ztrát?
Většině lidí zde stačí malý objem,nízké otáčky a hotovo :-!
10. 10. 2011 20:15
Re: Jo,
Máš pravdu. Rozhodně jsem nechtěl naznačit, že jde o triviální otázku. To, co jsem napsal, je hodně laický pohled na základ této problematiky.
10. 10. 2011 20:27
Re: Jo,
Ano,Tvůj příspěvek o něco výše o výběru motoru je přesný.
10. 10. 2011 20:39
Re: Jo,
No, pokud je 92 kW v turbu na mini MPV podmotorované, pak nezbývá, než se ptát, kde udělali soudruzi chybu. Mám to tedy chápat tak, že jediný motor Konzernu použitelný pro auta nad Fabia/Polo je 1,8 TSI? Bohužel mezi 1,4 TSI a 1?8 TSI nic není...
11. 10. 2011 02:03
Re: Jo,
Ono ani nejde tak o podmotorovanost. Jde o to, jak motor využíváš. Pro mě osobně by do Golfu byl optimální 125 kW 1.8 TFSI, ale ten se do něj nedává, takže určitě GTI, což je nejlepší volba z hlediska poměru cena/ výbava/ výkon v aktuální nabídce benzínových Golfů. Golf 1.2 TSI by si měl spotřebově i dynamicky s i30 1.6 CVVT poradit. A člověk musí brát v potaz, že Altea XL bude o takových 200 kilo těžší, což je spíš hodnota ze střední třídy, takže by dvoulitr asi neuškodil (pro mě).
11. 10. 2011 07:48
Re: Jo,
Golf 1.2 TSI s 1.6 CVVT neporadí. Resp. neporadila si Fabia, takže předpokládám, že těžší Golf už vůbec ne. Testováno, možná bych vyhrabal i video. TSI není žádný zázrak. Bohužel.
Avatar - miromen
11. 10. 2011 09:25
Re: Jo,
Škoda že na AMuS už nejsou tabulky s naměřenou dynamikou a pružnosti. Nevim co by jsi potom psal ale asi něco ve smyslu protěžovani koncernu VW. To zřejmě tve video musi byt opravdu zajimave.
11. 10. 2011 09:37
Re: Jo,
koukám ty jsi úplný teoretický Einstein. Škoda, že jsi v tom nikdy neseděl. Ale kucí říkali, že...
Hele borče - co máš za auto a čím si jezdil?
Kdy mi přijedeš ukázat, jak se Altea 1.4 TSI rozjede do prudkého kopce pod deset litrů? Jenom kecáš a kecáš a plkáš co jsi našel na forech, když ti tatík zaplatil internet, viď?
Avatar - miromen
11. 10. 2011 09:46
Re: Jo,
Ty jsi marny připad a ja ustoupim protože s tebou nema cenu debatovat.
11. 10. 2011 09:56
Re: Jo,
Ano, člověk, který s něčím jezdil a má to je pro teoretického pubescentního kecálka, kterému možná táta půjčil HTP dost velké sousto. Stále nevíme nic o tvém úžasném TSI, co jezdí nadlimitní rychlosti pod 4 litry (Hele, nejezdí pod dva? Kdyby ses ještě trochu snažil, co?...). >:D
No nic, hlavně že je Altea mnohem větší auto, než i30cw, viď, ty znalče...
Avatar - CommonUser
11. 10. 2011 11:01
Re: Jo,
fenri: nechaj tak, nema to zmysel. Teoretikov je plny net. Niektori si potrebuju "honit brko", ze maju doma "Überauto", inak bz to ich ego neprezilo. TSI je proste overkill a vzdy zere najmenej.
Ti co jazdia viacej znaciek vedia :-!
Avatar - miromen
11. 10. 2011 12:00
Re: Jo,
No vidim že vy dva si budete dobře notovat. Takže vam fandim ať vam to ladi.
A ano přesně tak teoretiku je plny net zvlašť těch kteři neměli tu možnost si jiste věci vyzkoušet a pak je hani. Pak jsou tu taci jako MR.fenri kteři vědi že vlastně nic nevědi a neumi si dat ruzne souvyslosti dohromady. Proto jsem to s nim vzdal a dal raději nereaguji.
11. 10. 2011 12:16
Re: Jo,
Hele mironmene, ty musíš mít asi hodně velký mindrák, že? Fakt ti táta to HTP nechce půjčit?
Uvedl jsem řadu zcela konkrétních argumentů a čísel, která jasně vyvracela tvé lži (hmotnosti aut, rozměry, aerodynamika, záruční podmínky...). Jediné, na co ses vzmohl bylo primitivní útočení bezmozka, které mu je jasné, že nemá argument, tak si alespoň kopne. Jak jsi přišel na to, že vím, že nic nevím? Jaké "souvyslosti" jsi měl na mysli?
Mimochodem, už tu kňučíš podruhé či potřetí, že nebudeš reagovat... ;-)
11. 10. 2011 12:48
Re: Jo,
Takže abychom to shrnuli:
1) Altea je srovnatelně velká s i30 a má dokonce nižší čelní odpor.
2) Miromen správně píše, že spotřeba nesouvisí s délkou vozu.
3) Miromen se naopak fatálně mýlí s tou výškou, ta skutečně spotřebu neovlivňuje.
4) Miromen uvádí, že jezdí s Golfem 1,2 TSI.
Avatar - miromen
11. 10. 2011 13:00
Re: Jo,
Jo s tou vyškou mi to ujelo přiznavam.
Avatar - miromen
11. 10. 2011 12:53
Re: Jo,
Vyjimečně a naposled:svou posledni větou jsi jen podtrhl to co jsem o tobě napsal. Takže ještě jedenou si zjisti jestli jsem kňučel 2x nebo 3x. Napsal jsem to pouze JEDNOU a to že nebudu reagovat na TEBE.
Jinak si nastuduj jak se počita odpor vzduchu to tve Cx,dej si do pořadku druhy karoserii zvlašť kombi vs MPV,pořadně prostuduj vahy danych aut atd. A jestli si nejsi vědom toho jake věci davaš do souvislosti z kterych pak šiřiš nepravdu tak je to problem vyplně tve hlavy.
11. 10. 2011 13:02
Re: Jo,
Píšeš-li o fenrim, je to reakce o fenrim.
jak se počítá odpor vzduchu vím. Altea má cx nižší než i30 a hodnota čelní plochy není u těchto aut nikde uvedena. Vzhledem ke geometrii těch aut se dá očekávat, že u Altei bude mírně vyšší. Což v kombinaci s nižším cx Altey dá dohromady zhruba stejný odpor, jako i30. Máš s tím nějaký problém? Altea není MPV, ty jelito všeznalé. Výrovbce to označuje jako MSV, do MPV to nikdo necpe a v reálu je to mírně zvýšený variabilní kombík. Máš ještě něco chytrého, ty teoretický garážníku? I kdyby Altea byla označována jako MPV, nic to nemění na faktu, že aerodynamický odpor auta je daný čelní plochou a cx. To, jakými písmenky auto označíš (notabane, když je označíš blbě), je přírodě, potažmo aerodynamice jedno.
Nevidím důvod, proč bych měl dál studovat údaje o váze. Já ty auta na rozdíl od tebe mám/měl jsem a na rozdíl od tebe vím, kolik váží. Mrkni se do techničáku těch aut. Zase jenom nekonkrétně plácáš.
11. 10. 2011 12:50
Re: Jo,
Hyundai CW 1.6 CVVT váží 1.311 kg dle Evropské normy RL 92/21/EWG, Altea XL 1.4 TSI má v Německu uváděnou 1.478 kg, ale nemá to podle normy, narozdíl od Hyundaie. Dá se předpokládat, že skutečná hodnota je 1553 kg. Pro porovnání, Golf Variant 1.4 TSI 90 kW má hmotnost 1.394 kg. Všechny váhy jsou v nejzákladnější výbavě s daným motorem, takže příplatky ji samozřejmě zvedají.

Také by mě zajímalo, jak měříš spotřebu. Předpokládám, že dotankováním. Snad v každém manuálu je napsáno, že za určitých podmínek palubní počítač ukazuje nesmyslné hodnoty, což je jeden ze zdrojů jeho odchylky. Pokud je tomu tak, tak by mě zajímalo, kde a jak jezdíš. 11,2 litru je příšerné, i těch 9,4 je hrůza. 11 litrů je spotřeba šestiválce, nebo osmiválce na ecorunu.

Nebudu 1.4 TSI obhajovat. Tenhle motor jsem nikdy moc nemusel, trochu se to zlepšilo u jeho slabších a novějších verzí, na kterých se podepsalo Audi. Dokud nedostane novou konstrukci z rodiny EA888, tak kamarádi nebudeme. Potom se uvidí. Neberu ti, že jezdíš s touhle spotřebou, ale hlava mi to moc nebere. Pravda, s 90 kW 1.4 TFSI jsem jezdil jen v A1 a navíc s DSG, ale těmto číslům jsem se ani nepřiblížil. Kromě rychlého létání na dálnici spotřeba ušla (jako benchmark jsem bral Yaris 1.33). Jediná další 1.4 TSI, se kterou jsem jel, byla v Polu GTI a to je trochu jiný kalibr.
Avatar - miromen
11. 10. 2011 19:16
Re: Jo,
Ano přesně z těchto udaju jsem vychazel tzn. rozdil min.222kg. Navic Altea XL patři mezi MPV (ikdyž vlastně MSV protože automobilka Seat ji tak nazyva >:-[] )
a zde vydim dalši nevyhodu oproti kombiku co se spotřeby tyče. Takže je snad jasne že při stejnych motorizacich bude Altea XL jasně znevyhodněna. Stejně jako ty se ale i tak te spotřebě dost podivuji a hledal bych chybu jinde. A faktoru je vic než dost.
11. 10. 2011 20:55
Re: Jo,
Ale prd, ty vemeno z velblouda. Máš doma Alteu XL TSI i i30cw? Nebo si obvolával kolegy, zda je někdo nemá? Ke tvé smůle já ty papíry mám. Jeden originál, druhý kopii. Altea dle techničáku váží 1403 kg bez řidiče. Opravdu si myslíš, že i30 cw 1,6 CVVT váží méně než Fabia Combi, aby to vycházelo na to tvoje "o 222kg lehčí"?
Já nevím, že tě tak baví ze sebe dělat vola.
Proč Altea patří mezi MPV? Protože nemá vzadu tři samostatně manipulovatelné sedačky? Protože není (na rozdíl od Peugeotu 308 SW) sedmimístná? Protože si ani výrobce nemyslí, že patří mezi MPV? NE, jediný důvod je, že si král všech neználků miromen myslí, že tam patří. A to navzdory jasně pochopitelnému a fyzikálně odůvodnitelnému faktu, že označení zkratkou kategorie nemá na jízdní odpory žádný vliv.
Shrnuto, to tvoje "mnohem větší a o 222kg těžší" auto je kromě jednoho rozměru ve všech směrech menší, váží o nějakých slabých 70 kg méně a má menší cx.
Poteš nás ještě nějakým moudrem o autech, které jsi viděl možná přes sklo showroomu. ;-)
11. 10. 2011 20:26
Re: Jo,
Ale to nejsou správná data,Altea XL 1,4TSI váží 1478kg i s řidičem,bez řidiče 1403kg.Viz odkaz:[odkaz]
[odkaz]
K TSI,když úspornější ježdění tak diesel,kdo opravdu nemá rád naftu pak hybrid.
Jinak atmosféra mi dáva smysl jako konstrukčně jednodušší ,čili vyšší předpoklad výdrže všech komponent motoru.
Avatar - miromen
11. 10. 2011 21:27
Re: Jo,
Pokud se podivaš na oficialni stranky Seatu tak je tam vaha 1478kg bez řidiče. Na strankach tkz. autokatalozich byvaji dost často chyby. Je ale pravda že ty chyby jsou i na oficialnich strankach automobilek. A tak velky vahovy rozdil se mi nezda takže těžko řict.
S těmi motory souhlas. Pokud ma někdo obavy o spolehlivost tak pro něj diesly a turbobenziny nejsou a musi se tak řikajic vratit na strom mezi atmosfery. Jenže jak je vidět tak atmosfery jsou vytlačovany a ve spanku jsou už jen Japonci. Korejci pokud se nepletu maji již nabito.
11. 10. 2011 21:35
Re: Jo,
Ne, na stránkách Seatu se nepíše, že je to bez řidiče. Píše se tam pohotovostní hmotnost. Jenže ono je na ní více norem. Prostě ta Seatí je s řidičem. Projeď si seat.forum, nebo hod to auto na váhu.
A samozřejmě ono je to v reálu ještě celé jinak, protože se to liší dle výbavy. Takže jestli tě to potěší, tak moje Altea dle TP váží 1403 kg bez řidiče. Podle autováhy (nevím jak přesná, jezdím tam pro písek a cement a váží tam i tatrovky) vážila moje Altea 1439kg s nosičema Thule. Hyu tam se stejnými nosiči měl 1414. Stav nádrže si nepamatuji, ale dejme tomu, že rozdíl může činit do 50 kg, spíš méně. Prostě Altea váží podle mě v průměru o 60-85 kg víc, než Hyu. Ůdaj z techničáku je jedna věc, údaje z katalogu druhá (mimochodem většina on-line katalogů uvádí u Altey 1400 kg) a váha (byť nepřesná, ale asi pořád stejně nepřesná) třetí věc. Mrkni ještě na váhu Octy se stejným motorem a výbavou. Altea je jistě těžší (je sice kratší, ale vyšší a možná něco sežere větší pasivní bezpečnost), ale o moc to nebude. 222 kg je utopie.
13. 10. 2011 23:40
Re: Jo,
[odkaz]

Strana 7, poznámka pod čarou 4. Vysloveně bez řidiče. Českým katalogům už dlouho nevěřím. Ale naprosto beru, pokud jsou ty údaje odlišné od reality. Neschopnost někdy nezná mezí.

BTW: Jediná zajímavá norma je ta evropská (již zmíněná 92/21/EWG). Ta počítá s 68 kg řidičem a 7 kg zavazadel. Německá DIN je identická, jen nemá toho řidiče a zavazadla.
11. 10. 2011 22:07
Re: Jo,
Na strom?No přeplňované motory se dělají už nějaký ten pátek,tak proč najednou posledních pár let takový povyk.
Ale dovedl bych si představit v i40 motorizaci jako v Sonatě
[odkaz]
Nemusí jezdit za 4l/100km ale za 6 je reálných a přitom výkonu super.Auto použitelné na dynamiku,spotřebu ve městě i na dálnici.Spolehlivost minimálně stejná jako turba,spíše vyšší,žádné vysoké tlaky,teploty,otáčky.
Škoda,že evropa těmto pohonům nepřeje,zatím.Takže kdo se má vrátit na stromy.
11. 10. 2011 15:14
Re: Jo,
Fenri, trochu soudnosti.. předpokládám, že tenhle článek je od tebe:

[odkaz]

článek je vtipnej, talent na psaní máš... ale když v článku reportuješ, že máš najeto 3000km a spotřeba se nádrž od nádrže zlepšuje, tak tady plamenně tvrdit cosi o užraném autě není na místě... až s tím najedeš víc, tak určitě sám budeš víc věřit tomu, co píšeš...

U CC 125KW 4-motion jsem měl na začátku průměr 7,8l/100km, teď jsem u 7,0l/100km... spotřeba se mi tak ustálila opravdu asi až po 15tkm... (teď najeto 40tkm a spotřeba se nemění.
11. 10. 2011 15:44
Re: Jo,
Píšu, že motor se zlepšuje. Spotřeba zatím těžko říct: těch nádrží bylo příliš málo. Nicméně žádné, ani nové, auto mi nežralo ZDALEKA tolik. Co jsem četl na SeatForu a moje.auto.cz, tak ta spotřeba zas tak dolů nepůjde. Navíc u žádného z mých aut nebyla spotřeba udávaná výrobcem v TAK PROPASTNÉM rozdílu k realitě. Přiznám se, že jeden z důvodů pro koupi TSI měla být dobrá dynamika při dobré spotřebě. Dynamika je celkem OK, ale proti Hyu to zas takový odvaz není, ale ta spotřeba je strašlivá. Prostě jsem chtěl upozornit na dva rozpory:
-TSI prostě v praxi není kdovíjak nadřazeno "pitomým korejcům". Máš komplikovanější a mnohem dražší motor, který jede kousek lépe a mnohem více žere. V reálu s tím nakonec jezdíš pomaleji, než s tím CVVT, abys to uživil.
-snad žádné auto nemá takový rozdíl ve spotřebě tabulkové a reálné.
11. 10. 2011 16:40
Re: Jo,
s našimi firemními Golfy 1,2TSI 63KW máme spotřebu okolo 7l průměr a tam se střídají různí řidiči, takže nikdo na spotřebu moc nehraje..

obecně, tvůj motor je užranej a srovnávat jeden konkrétní motor s jedním konkrétním motorem a říct, že celá skupina motorů (TSI) stojí za prd, je dost odvážné :-)

Že jsou údaje automobilek hausnumera, aby to hezky vypadalo je bohužel smutný fakt.
11. 10. 2011 17:18
Re: Jo,
Hele, můžeš mi říct, kde jsem napsal, že TSI stojí za prd? Díky.
Napsal jsem, že TSI v praxi není žádný zázrak a nepřináší reálné výhody oproti dobrým atmosférickým motorům. A mezi ně řadím i CVVT, třebaže mironman, ať s tím nejel, ví, že je mnohem horší než TSI.
Ano, údaje automobilek o spotřebě bývají optimistické, ale většinou jsou v korelaci. S I30 se mi dokonce občas dařilo jezdit i kousíček pod údaji výrobce a jeho hodnot pak dosahovat bez velkého omezování se. Když s TSI i za cenu velkého "řešení" spotřeby jsem cca 30% nad údaji výrobce, tak mi to nepřijde, jako nějaký extra velký bonus a něco, za co by se musel Hyu stydět ve srovnání s überwagenu Konzernu.
Kde jsou výhody TSI? Žerou mnohem více, než tvrdí výrobce (pročti si fora, koukni třeba na test "krátké" okty 1,4 TSI DSG na zavolantem.cz, kde auto dokončilo test s hezkými 13.6 l). Dobře tahají od nízkých otáček (v těch nejnižších jsou naopak velmi slabé) a potom už moc negradují. Jsou celkem tiché. Musí se nimi extra opatrně (dochlazovat turbo, ještě víc si dávat pozor na točení studeného...). Jsou drahé. Zdá se, že budou celkem problémové (min. 1.2 má dost problémů, potkané ventily i u 1,8 TSI také nejsou výjimkou). Kde je ten zázrak. Nejsou to špatné motory, ale že bych z toho učurával nebo měl pozit, že atmosféry jsou na prd, tak to fakt ne...
11. 10. 2011 17:42