Novinky
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozteč byla do r.1993. navíc před tím byla rozdeč na Š120 taky jiná, jen Favorit měl (po vzoru Italů) tuto
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ano, to máš recht, že Favorit do r. 93 měl rozteče 98 a později po faceliftu měl 100.
ALE😒br /> 1) předešlé modely měly jinou rozteč, pokud se nepletu, tak Š105 108mm
2) nejde říci, že od r. 93 se vyráběl nekomunistický Favorit, protože v základu to byl pořád stejný Favorit. Měl jsem oba, jak před tak po faceliftu a rozdíl nebyl nijak diametrální. Rozteč se zvětšila proto, že byl dán brzdový systém z Golfu, ale celkově ty brzdy lépe nebrzdily, v podstatě stejně.
3) On ten "komunistický" Favorit se tady vyráběl do r. 2001 (pokud se nepletu) a to převlečený za Feldu. V podstatě se dá říct, že kdyby Favorit trochu dříve přišel na trh a měl jen pár věcí lepší, tak to bylo velmi dobré auto, i když navržené v komunistickém státě. Co mu chybělo na tu doby, to bylo lepené čelní sklo a dvojtá přepážka mezi motorovým prostorem a kabinou, proto ta hlučnost, což byla největší slabost Favoritu i Felicie. Jízdní vlastnosti naopak nebyly vůbec zlé.
ALE😒br /> 1) předešlé modely měly jinou rozteč, pokud se nepletu, tak Š105 108mm
2) nejde říci, že od r. 93 se vyráběl nekomunistický Favorit, protože v základu to byl pořád stejný Favorit. Měl jsem oba, jak před tak po faceliftu a rozdíl nebyl nijak diametrální. Rozteč se zvětšila proto, že byl dán brzdový systém z Golfu, ale celkově ty brzdy lépe nebrzdily, v podstatě stejně.
3) On ten "komunistický" Favorit se tady vyráběl do r. 2001 (pokud se nepletu) a to převlečený za Feldu. V podstatě se dá říct, že kdyby Favorit trochu dříve přišel na trh a měl jen pár věcí lepší, tak to bylo velmi dobré auto, i když navržené v komunistickém státě. Co mu chybělo na tu doby, to bylo lepené čelní sklo a dvojtá přepážka mezi motorovým prostorem a kabinou, proto ta hlučnost, což byla největší slabost Favoritu i Felicie. Jízdní vlastnosti naopak nebyly vůbec zlé.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Okruhy do kříže byly od začátku, zátěžák byl ve všech Forman, Pick-up. Všechny Favority měly omezovací ventily, u Feldy to bylo myslím stejně.
Ono ty jsi hlavně odborně řečeno "lineárně struktorovaný člověk", ale to už je jiná záležitost.
To lepené sklo nebylo zcela všude, ale to hlavní jej měli, stejně jako jeho větší sklon, tak jak původně plánoval Bertone.
180 tkm na Favorita či Felicii nebylo mnoho. V podstatě odzkoušená technika po desítky let bez větších technologických výdobytků... ale i tak, když to vemu zpětně, dokázal Favorit/Felicia pozlobit. Třeba homokyneťáky odcházely hodně brzy, stejně jako relé alternátoru, nová pojistková skříň na faceliftovaných modelech byla daleko horší než na předfaceliftovým a pořád tam byl nějaký studeňák... korozi je zbytečné zmiňovat.
Ale motor, tak ten díky řetězu a pokud měl správnou údržbu po stránce oleje a vody (pokud jej někdo neodvařil), vydržel statisíce.
To lepené sklo nebylo zcela všude, ale to hlavní jej měli, stejně jako jeho větší sklon, tak jak původně plánoval Bertone.
180 tkm na Favorita či Felicii nebylo mnoho. V podstatě odzkoušená technika po desítky let bez větších technologických výdobytků... ale i tak, když to vemu zpětně, dokázal Favorit/Felicia pozlobit. Třeba homokyneťáky odcházely hodně brzy, stejně jako relé alternátoru, nová pojistková skříň na faceliftovaných modelech byla daleko horší než na předfaceliftovým a pořád tam byl nějaký studeňák... korozi je zbytečné zmiňovat.
Ale motor, tak ten díky řetězu a pokud měl správnou údržbu po stránce oleje a vody (pokud jej někdo neodvařil), vydržel statisíce.
To je pravda, ale na evropskou konkurenci mu chyběl pětiložiskovej OHC motor s různými objemy, diesel a nějaká ta výbava.
Pravda, z druhé strany byl připraven motor o objemu 1,1 a 1,6 s 74 kW, což nebylo málo. Samozřejmě vzhledem k finančním možnostem by se nic z toho do výroby nedostalo, natož diesel.
Ono mozky na to ve Škodovce byly, i za komunistů, ale ne finance.
Ono mozky na to ve Škodovce byly, i za komunistů, ale ne finance.
takze to si zapotil hned na uvod v tom tvojom dementnom prispevku...to znamena, ze hjundaj kija su vyspelejsie masiny ako ferrari...tiez sa ich vyrobilo len par!!! Ty si tomu dal....made in slovakia
Všechny zpravodajské servry jsou plné omezení výroby motorů a převodovek ve Škodovce. Jen na AUTO.cz je hypersuperextra oslavný článek o Škodě. Můžu se domnívat že to je skrytá reklama (což nejspíš je), anebo je redakce neskutečně "korunovaná".
Hyundai vyprodukuje za rok priblizne 3 mil. aut, cize taketo cislo dosiahnu behom troch rokov.
a to je automobilka, ktora ma nieco cez 50 rokov...
to len pre info__pre tych silnych diskuterov, ktori vyzdvihuju skodu nad h/k...
cize, ked viac predas, mas vacsiu odozvu od zakaznikov, co polepsit, co sa ludom paci a v neposlednom rade nadobudnute skusenosti atd...
preto skoda vzdy bude zaostavat, aj ked ma "silneho partnera" ktory hlada inspiraciu na stankoch Hyundai. 😁
mimochodom, vacsiu plecku nemohli zvolit za jubilejny voz...
fabiu monte carlo??? to radsej supa v LK prevedeni...
za toto rozhodnutie :no:
sa spamätaj...ale na co ti to budem vysvetlovat...
moj prispevok je ironia...
Navíc Hyundai si mohl vyrábět co chtěl, kde chtěl, v jakým množství chtěl. Že tady strana a vláda neinvestovala do Škodovky, že byly Spartaky jen na poukaz, že se Škodovka nedostala za 40 let přes 190 tis. aut ročně, že se 120tky jakožto jediná modelová řada vyráběla 14 let, za to Škoda opravdu nemůže.
Chce to tlumit vášně, zamyslet se a na věc se podívat z globálnějšího pohledu.
Nechápu, proč by zdejší diskutéři neměli vynášet Škodu na H/K? H/K se rozvíjejí mílovými kroky, ale zatím nejsou prakticky v žádném směru na špici. Jen přestali ve všech směrech zaostávat za konkurencí a jsou s ní plně srovnatelní. Stejně jako Škoda...
Zatím VW prodá minimálně 2 x více než H/K, takže dle tvého úsudku k němu přichází 2 x více zkušeností, 2 x více odezvy od zákazníků, taže (zase dle tvého úsudku) se bude VW 2 x rychleji vzdalovat H/K i ve vývoji....
A na poslední blábol nebudu reagovat, protože to už udělalo mnoho jiných....