Škoda Auto: v Mladé Boleslavi vyroben desetimiliontý vůz
Desetimiliontý vůz zůstane v muzeu Škody Auto. Vozy se v Mladé Boleslavi vyrábějí už 106 let; v hlavním závodě největší české automobilky začali průkopníci automobilismu Václav Laurin a Václav Klement s výrobou vozů v roce 1905. Škodovka vyrábí auta i ve svých závodech v Kvasinách, ve Vrchlabí a také v zahraničí. Celkem Škoda do dnešního dne vyrobila téměř 14 milionu automobilů.
"Deset milionů vyrobených vozů značky Škoda jen v Mladé Boleslavi je dokladem síly českého automobilového průmyslu a inženýrského umu," řekl předseda představenstva společnosti škoda Auto Winfried Vahland. Do roku 2018 chce automobilka, která od roku 1991 patří koncernu Volkswagen, svůj prodej minimálně zdvojnásobit na 1,5 milionu vozů ročně.
Automobilka chystá v příštích letech největší modelovou ofenzívu ve své historii. V nejbližších dvou až třech letech podle Vahlanda představí každých šest měsíců nový vůz. Na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu představila česká automobilka v podobě vozu MissionL konkrétní prognózu kompaktní limuzíny. Krátce poté představila v Mladé Boleslavi malý vůz Citigo.
"Nová kompaktní limuzína a další nové modely jsou garantem toho, že v našem kurzu budeme i v příštích letech úspěšně pokračovat," doplnil Vahland. Proto v Mladé Boleslavi, Kvasinách, ale i Číně a Rusku intenzivně buduje nové výrobní kapacity. V Kosmonosích koncem roku 2011 otevře nové školící centrum pro zaměstnance.
V Číně bude Škoda ve spolupráci s mateřským koncernem Volkswagen v Šanghaji od konce roku 2012 vyrábět novou kompaktní limuzínu a od roku 2013 model Yeti. V Rusku bude od konce roku 2011 z linky závodu automobilky GAZ Group v Nižním Novgorodu sjíždět taktéž model Yeti. V Indii již výrobu kompaktní limuzíny pod názvem Škoda Rapid zahájila.