Většina aut, co se mi při uvedení na trh nelíbí, časem tak nějak "zkrásní" a už se z nich člověku aspoň nezvedá kufr. Ale tohle auto je pořád stejná hrůza. 8-s
Není to špatné auto - jezdil jsem 50i .... Jenom pořizovací a provozní náklady jsou naprosto mimo (mnou) akceptovatelnou úroveň .... Ale rozhodně lepší vstupenka do prémiového světa než dříve diskutované 116 ;-) .
Kupodivu to si nemyslím ..... Tohle auto je opravdu něco jiného, takže velká část majitelů firem (s obratem vyšším než xx mil) ve věku pod 40 let ho prostě musela mít ..... zajímavé je, že ho poměrmě brzo předávají dále, teda svým drahým polovičkám, alespoň teda vím o 3 takových případech .....
To by jsi nemohl sednout prakticky do ničeho z německé prémie. Ten nízkorozhledový názor, že ten, kdo jezdí BMW/MB/Audi, je drogový dealer/mafián, nebo na to někde nakradl je stále přítomný.
Takhle jsem to absolutně nemyslel! Německou prémii respektuju, ale tyhle SUV opravdu někdy vypadají jako kdyby je řídil samotný Al Capone, i když ten měl styl....
Nedávno jsem si všiml u Shellky řidiče S500 4Matic, pán ve středním věku, vypadal naprosto v pohodě, nepotřebující "hustokáru" proste jen zastavil natankovat do skvělého auta na které evidentně nemusel škudlit. :yes:
EDIT: K těm černým sklům a barvě už zbývá jen značka 6A6 6666 nebo tak něco, to je jako poznávací znamení. Psychicky vyrovnaný člověk, byť zajištěný tohle nemá zapotřebí nebo ano?
Nemířil jsem až tak přímo na tebe, ale obecně a tvůj příspěvek se k tomu hodil ;-) . Spíš takové povzdechnutí nad malostí a paušalizováním na které lze narazit. S tím, že psychicky vyrovnaný člověk na sebe opravdu nepotřebuje upozorňovat absolutní souhlas.
Neberu to osobně, tohle je názorová diskuze :-)
Jen se někdy pozastavuju nad tím jaký člověk takové auto musí řídit... Taky jsou často v vidění namóděné blondýnky, ale to je zase jiná diskuze >:D
Asi ano. Ostatně si myslím, že takový vzhled byl i cílem designérů. Na některých trzích (USA, Asie...) je to asi výhoda, ale třeba u nás to tomu autu možná spíš škodí.
Jak mohli namerit prumer 7.5L, kdyz to pri ustalene rychlosti 100km/h (coz je skoro idealni rychlost pro spotrebu) zere 7.2L, s timhle se proste za 7.5L jezdit neda, tak tech 10L bude minimum. Soudruzi z EU by se meli nad vypoctem zamyslet a ne zakazovat detem do sesti let nafukovat balonky ;-\
PS: kdybychom byli v US, uz by bylo dost zalob na automobilky kvuli spotrebe
ked si das tempomat na 50 kmh tak ti to tam na rovinke toci urcite okolo 1000 otacok tak to zerie malo.. a o tom test spotreby je tam sa nejde stale 100 kmh rychlostou vacsina testu mimo mesta je 80 a aj menej. A maximum je 120.
pri dodrzani rychlostnych limitov a normalnej techniky jazdy nie je problem sa velmi tesne priblizit k udavanej spotrebe.
Samozrejme akekolvek vyuzitie inak impozantneho vykonu sa na spotrebe samozrejme prejavi. To snad chape kazdy...
Holt existují i lidé,kteří jezdí brzda,plyn,180 po dálnici a myslí si,že budou jezdit na vzduch...Normální člověk pochopí,že když bude jen lehce mazlit plyn,což u týhle nafty bohatě stačí,bude spotřeba kolem 8,5 litru bez větších problémů...a taky pochopí,že když to bude hnát,poletí to přes 13l...Ještě bych podotknul,že testovací vozy mají většinou málo najetých kilometrů,tudíž je spotřeba vyšší,ale to by měl redaktor podotknout,pokud tomu tak je...
Designově tohle auto hodnotit nebudu, protže se mi prostě nelíbí. Ale zdá se, že spojení téhle převodovky s tímhlke motorem je naprosto dokonalé. Přecijenom nafta se k SUV tak nějak hodí, takže motor s výkonem 225KW a krouťákem 600Nm jsou skoro snové parametry. Mslím, že dist kupců k této kombinaci sáhne a není se co divit. Zde se patří nejde jinak než zatleskat.
Sice Audi je s dieselama o něco dál v této kategorii (V8 TDI, V12 TDI) Ale i tak si myslím, že toto spojení v X6 patří ke špičce co člověk v kategorii SUV může dostat. :yes:
Fujtafl to je ale hnus tohle. I když zdejší usus velí raději počkat na rádoby kvalifikovaný soud zdejšího arbitera elegantiarum, mistra těžkého pera a logicky i stylisticky zcela nesmyslných rádoby květnatých leč veskrze dutých frází super-high-endového-sub-mainstreama GTI! Pro obé platí :no::no::no::no:
Je to katastrofa. Na těch šlupkách to vypadá jako trakař a jen to upozorňuje na tučnou masu plechu nad zadním blatníkem. Děs běs, jedno z nejhnusnějších aut posledních let. ;-\
Je zajímavé kolik lidí tohle auto nesnese a přitom všichni moji známí a všichni co se svezli tak říkali jak není úžasné. Jasně, sem ovlivněn tímto autem, máme ho doma, jezdím s nim a mám to auto rád. Je to auto které jezdí za nějakých 9-10 (bavím se o 6ti kvaltu, 210kW) a věřím že s 8mi stupňovou převodovkou pojede i za lehce přes 8. To auto prostě je minimálně praktické, ale maximálně klame tělem. A podvozek je toho důkazem. Tam kde mi silnější konkurent na rovince začal mírně ujíždět, tak na další zatáčce po stoupání sem ho bral z vnějšku.... Nechci si tady dokazovat koho sem kde předjel a jaký nejsem borec. Ne to opravdu nejsem. Ale jde o to pochopit, že v době kdy 90%(a to si myslím uvádím ještě málo) SUV jezdí výhradně po silnici, je tohle nejlepší možná varianta, protože na té silnici jezdí jako sedan. Kontroverzní design je otázka jedince, ale prodeje a četnost vozidel myslím, hovoří sama za sebe. A když už došlo na lámaní chleba, vždycky sem s X6 vyjel kam sem potřeboval...
Nejsem příznivce X6, ale pokud se oprostím od toho jak působí na okolí, tak čistě esteticky se mi celkem líbí. Problém je především v měřítku a jak jsem psal nahoře, člověk v tom vypadá jako kdyby měl v kufru mrtvolu, tím spíš s tmavými skly a v černé barvě. Bílá je zase módní podnikatelský kýč, něco jako věžičkové vily 90-tých let.
Kromě lepšího výhledu a velmi sporné bezpečnosti pro tohohle mastodonta moc výhod nezbývá i když musím uznat, že je svým způsobem impozantní. Spotřeba odpovídá benzínovému kombi vyšší střední, prostornost a bezpečnost je též srovnatelná. Jistě, tohle má mega krouťák a kola velké tak, že se vejde do kufru jen jedno. Nicméně pořád mi vrtá hlavou proč nevzít kombi 535... - dosaďte si písmenko dle nájezdu.
Dovolíš jako majitel X6 otázku? Zajímalo by mě, proč si vybral tohle auto a ne třeba 530xd nebo 535d (ať sedan nebo touring)? Já pořád nemůžu přijít na nic, v čem má to X6 výhodu kromě mírně větších terénních schopností, které ovšem - jak sám píšeš - využije málo majitelů. Jinak zbývají jen věci typu vzhled, image atd. Proti tomu nic, ale fakt se Ti X6 líbilo víc než "pětka"?
Jinak mi sedan / kombi řady 5 přijdou dynamičtější, pohodlnější, lepší v zatáčkách, úspornější (...) a kombi i praktičtější.
To ani ne, ale překvapovalo by mě, kdyby se někomu výrazně víc líbilo X6 než řada 5. A pokud by se někomu obě ta auta líbila plus mínus stejně, tak by o výběru měla rozhodovat další kritéria.
Jasně, pokud se někomu X6 líbí a "pětka" ne, tak není o čem. Pokud byl design hlavní důvod koupě X6, není co dodat.
No vidis :-)
Napr. moj otec sa pri kupe rozhodoval medzi X5 a 5touring a nakoniec sa rozhodol pre X hlavne pre jemu pohodlnejsie nastupovanie a vystupovanie. Takze aj taketo kriteria obcas rozhoduju :-)
Proto se ptám majitele X6, zajímají mě jeho důvody.
Nastupování - to je zřejmě taky velmi individuální, mě to právě do velkých SUV přijde spíš horší, člověk se musí "vytáhnout" nahoru, místo aby si lehce "klesl" do sedadla v "běžném" autě.
Teď budu trochu vulgární. Ale podle mého názoru pocit "nedotknutelnosti" vymysleli ti co na to nemaj. Je to prostě jen mýtus. Ten kdo ho má bude ho mít ve starém golfu i v X6. Je to totiž o lidech nikoliv o autech. Musel bych si dojít k psychiatrovi pro prášky pokud by se moje osobnost mněnila podle toho v jakém autě jedu a jak většinou usuzujéí pisatelé v diskuzích...
Ne, je to o tom, že si každý rozmyslí vybržďovat dvouapůltunový SUV, je to o tom, že když ti do obličejé míří dvě deseticentimetrový koncovky, rozmyslíš si i lepení na zadek a tak... :-)
A dost to má společnýho i třeba s vyjížděním z vedlejší, to je prostě podvědomí.
Neber to osobně (nebylo to tak míněno), ale prostě mám pocit, že někdy řidiči drahých a silných aut a SUV zvlášť příliš spoléhají na jejich techniku. Ta je jistě skvělá, ale ne všemocná. Kolikrát se mi stalo, že mě někdo předjížděl třeba v mlze, hustém dešti nebo na náledí naprosto nesmyslnou rychlostí - a velmi často to byla právě velká SUV (nejen BMW samozřejmě). A i když takové auto má skvělou trakci, elektroniku atd., tak na tom náledí nebude brzdit o moc líp než kdejaký kompakt s ESP. A v mlze ti už auto nepomůže vůbec, kromě výjimek s nočním viděním.
Tak každý jezdíme jinde a máme jinou zkušenost. Pokud by mi někdo řekl abych označil řidiče kteří mě nejčastěji ohrozili ta křeknu obchodní zástupci a řidiči firemních kombíků. Ale nedokázal bych určit přesný typ vozu a vím že SUV by to nebylo. Mám najeto za deset let kolem 800tis km. Ale jak říkám je to jen moje osobní zkušenost takže se nebudu přít.
Záleží na lidech. Já mám zážitek z posledních 2 skoro nehod, že mne v obou případech nedobrzdila (zastavila vedle v prázdném protisměru) mamina ve felicii, která krotila vzpouru dětí na zadních sedačkách, než aby koukala, jaké barva svítí na semaforu. Znamená to, že by jsme měli Felicie odstranit ze silnic, nebo obligátní, že ženy neumějí řídit ? Ne. Stane se. Nikdo nejsme bezchybní.
Odpovím za sebe. Protože jsem 530d r.v 2007 míval. X6 sem nikdy nechtěl. Obecně sem předtím řídil ML, Q7, XC90.. a bylo to pro mne nezáživný. X6 ale jezdila o hodně lépe než 530d s M paketem! Nemyslím motor ale podvozek.
Lépe ve smyslu komfortu? Nevěřím, že by vysoké těžké SUV mohlo být oproti 530d lepší (stabilnější, rychlejší, lépe ovladatelné...) v zatáčkách, tedy s výjimkou výhod daných systémem xDrive, což by ovšem řešilo 530xd.
A komfort byl zase asi výsledkem toho, že 530d jsi měl s M-packetem, ne? Mimochodem na jakém rozměru kol? A používal jsi runflaty?
Věřím že nevěříš. To je totiž hlavní problém. Dokud si to neprojedeš nemůžeš uvěřit. Mě musel prodejce přemlouvat ať si ho na dva dny půjčím. Nechtěl jsem další nudné SUV s vlastnostmi autobusu. Nešlo o komfort ten byl u x6 mírně lepší. Především jde o jízdní vlastnosti. Samozřejmost s jakou auto jde do zatáčky.... Nemám sebemenší důvod nějak x6 nadhodnocovat. Má spoustu chyb jak píšu v recenzi, ale vždy mě rozčiluje ( neber si to osobně ) když mě někdo přesdvědčuje jaké to auto je a přitom v něm nikdy nejel.....
Auto sem si nekupoval já, nýbrž můj otec, věk 50, podnikatel co nacestuje ročně již pouze přes 30 tisic. Předtím byla starší generace x5 3.0d. SUV kategorie se mu líbila, značka BMW taky. Chtěl novou X5, jenže přišla X6, která vypadala jinak, líbil se mu design, v "reklamní" červené je to auto prostě hezké a mně se líbí taky. Po projížďce, s xdrive35d, motor který měl o 50kW víc než stará X5, podvozek na úrovni slušného sedanu, zjistil, že nic víc nepotřebuje. Zůstal zachován vyšší posed, což je prostě výhoda, dostal navíc dynamiku a spotřeba zůstala +- stejná.
V době pořízení X6 panovala ještě stará 5ka a tak nebyl důvod jít do staré generace. Dnes, kdy se možná chystá další obměna vozového parku, zvažuje třeba 5GT, ale tam už je to podle mně větší pruser s exteriérem, hlavně zezadu. Jenže zase vnitřní prostor, provedení, pohodlí, a přitom je to pořád výš než sedan. A jelikož již taťka nenajede tolik ročně jako kdysi, tak zvažuje i návrat k nižším vozům, 5er, 7er i za cenu ztráty toho vyššího posedu. Prostě lidské preference jsou různé a mění se.
Já osobně jezdím v BMW 320d (manual, zadokolka) a s X6 jezdím velmi rád. Protože se v ní jezdí prostě dobře, ať už po okreskách kde v zatáčkách sedí jako trojka s m-paketem, nebo po dálnici Ostrava - Praha - Ostrava kdy se prostě po jízdě necítím zdrcen nebo unaven. Nemohu říct, že bych si dokázal X6 pořídit jako jediné své vozidlo dejme tomu na 10-15 let, ale pokud bych se pokukoval po této kategorii vybíral bych mezi X5,X6(mně se prostě líbí) a Cayennem.
Každý máme své preference a volný výběr na trhu. Já sem chtěl naznačit, že tohle hybridní SUV jede prostě dobře, jsou lidi kterým se líbí a tak prostě s tím nemají problém ho řídit. Druhé SUV takového vzhledu nenajdete a osobně sem se ještě nesetkal se člověk co by mi řekl, mně se to nelíbí.
Podla mna kto chce "badass" auto si kupi Escalade. Ty co maju X6 su pre mna fakt len sedlaci co proste nemaju gule na badass auto tak si kupia "BayrischerMistWagen x6".
Tak ja som siel len v modelovom roku 2011 a tie elektromagneticke tlmcie maju nieco do seba. Je to jedno z najpohodlnejsich aut tejto planety a o to v tom segmente ide. A sorry ale X6 zataca dobre na SUV , to je v tejto kategorii aut uplne nepodstatny argument. Ked od auta ocakavas aby dobre zatacalo tak si kupis sedan najlepsie nejake Evo a uvidis co je dobre zatacanie.
A myslim si ze obe auta sa daju velmi dobre porovnat. Obe stoja okolo 2 mega, obe zeru rovnako (ked porovnas 50i a Esc.Hybrid) a jedine co hovori v prospech Bayrischer Mist Wagen je ze sedi lepsie na ceste a zrejme budete "in" je to zas nieco jak apple a alienware. Pokial chces pecku kupis si alienware,pokial chces byt "in" kupis si X6.
Cadillac je väcsi, pohodlnejsi, ma lacnejsie diely, je urcite viac "Badass", je to krajsie auto a je ergonomickejsie. Americke mamicky to auto ohodnotili jak najlepsie SUV.
A na rozdiel od X6 sa tam zmesti 7ludi a ne 4/5
Cadillac a X6 se nadají porovnávat. Leda v tom že mají oba 4 kola. Já jsem si tedy původně myslel že te ntvůj první příspěvek o badass je legrace ale teď vidím že ne.
Tak nezapomeň večer od mamky vychutnat řízek, nahodit dres, gatě a čapku, na krk budík vedle od Huonga a hurá na battle, ukázat všem, jak ti jde diktát. Jestli dorazíš v badass eskaládě, v bílý perleti a na zlatejch 30", budeš určitě král večera. Hlavně bacha na trému, aby jsi ten super řízek nenechal na hajzlíku.
A teď vážně. Měl jsi možnost porovnat (a ne třeba zrovna přímo) X6 a Escalade ? Je to až nedůstojné. Ano, Escalade je prostornější/praktičtější.
to auto je dizajnova hroza, bocny profil vraj dokonaly? autor clanku spadol z jablone?
auto ma dlhsi zadny previs ako mnohe kombiky a pritom je to v podstate hatchback, a ta masa plechu nad zadnym kolesom ak z traktora je co? hroza len pozerat ;-)
auto je kvalitne bezpecne luxusne ale pre mna nezaujimave a dizajnovo dpudive, mercedes M vsekym ukazal ako ma vyzerat SUV co aj dobre vyzera a aj nieco prejde v terene. Tieto vytunene cierne vdovy od bmw sa mi vobec nepacia
No zrovna ten novy M-kovy MB podla mna nie je ziadna vyhra...nepochybne skvela technika, ale dizajn prave zadnej casti vozu je prave tu pre mna :no: (zatial len z obrazkov), aj ked v tomto videu naznacuje skutocnost aj p.Chvala... [odkaz]
Kolem švorcáka může proletět drzek v Maybachu, v Bentely a já nevím v čem, dokonalé kladivo však je na silnicích jenom jedno - BMW X6. Absolutní arogance, absolutní sebevědomí a absolutní drtivá síla. Kradmé pohledy chodníkových prosťáčků se vpíjí do dlažebních kostek a u přechodů raději sebezáchovně simulují zavazování tkaniček.
Ano, BMW X6, to je doslovný garážový Terminátor. A nedej bože, když v tomto autě jede krásná mladá žena. To pak hoří horizonty, aurora, coby záštita spravdlivě rozhořčených, vypouští přetlakové dýmovnice, z komunistických manifestů se skládají vlaštovky v zástupné roli bombardérů a všichni biozvěsti se křižují před garážovým démonem zla.
Tak jak? No přečti si číslo kroutícího maxima, přečti si stať o dynamice, a na závěr se dodělej v cenové specifikaci. Pochop, tohle není svět garážových papírových draků, vždyť jenom udržet ixšestku na plakátu na zdi, na to bys potřeboval litry lepidla...
Tedy sejmi hučku, padni do prachu pangejtu, a až kolem tebe pojede nějakej ten diamantovej eurodrzek v X6... pak si téhle chvíle važ, ta chvíle má pro tebe hodnotu lurdského zázraku. Máš totiž naději prozřít, což při tvé legendární garážové tmě lze opravdu za zázrak považovat...
Ta arogance mě pořád fascinuje. V eco zelené pragmatické době postavit vlastně absolutně zbytečné, nepraktické a nesmyslné auto a ještě ho s ledovým klidem umět prodat.... Absolutní výsměch. V tomhle kontextu X6 vnímám jako automobilovou bombu začátku milénia, která nemá konkurenci. A počty kusů na silnicích ukazují, že to s přízemností snad ještě není tak špatné.
Neexistuje absolutně zbytečné, a nesmyslné auto. To jsou jen odposlouchané kecy novinářů které je psali ještě v době kdy X6 většina z nich viděla jen na papíře a testy si cucali z prstu.
Ne absolutně, ale ve vztahu k době. V době, kdy je tlak z Bruselu na emise, což vede k downsizingu, výrobci se zaklínají (pseudo)sportovností a zároveň praktičností, postavit mastodonta, který vzhledem k rozměrům nabízí méně praktičnosti a místa než konkurence, z podstaty rozměrů a hmotnosti nemůže zdánlivě dobře jezdit (ale jezdí) a jeho terení schopnosti jsou velmi omezené, považuji za ten výsměch a aroganci.
Ano takhle jak si to formuloval to dává smysl. Poprvé mi to dokázal někdo vysvětlit. Jinak díky bohu za jakýkoliv projev arogance vůči socialistickému Bruselu.
"Eco zelena pragmaticka doba"??? Kde a kdy se tahle vyvojova etapa odehravala? Pokud se totiz rozhlidnu po autosvete na prahu 21. stoleti, at uz v CR nebo v mezinarodnim meritku, dominuje mu naopak nastup cim dal tezsich, vetsich a neskonale vykonnejsich vozu doslova prekypujicich luxusni vybavou. Obludy jako X6, GL, Q7 a vubec cela plejada zastupcu SUV mody od Kaskaje vyse je toho dukazem. Nemluvim samozrejme jenom o SUVckach, vzdyt dneska uz nikoho neprekvapi ani sedan vyssi stredni, kterej meri 5 metru, vazi 2 tuny a s nejbeznejsim dyzlem dava 100ku za cca 6 vterin, jeste nedavno metu dostupnou akorat tak supersportum.
Prosim tedy o upresneni, jakou ze zelenou dobu mas na mysli a v cem je X6 dneska takovej ulet. Ja bych naopak rekl, ze X6 naprosto vystihuje ducha doby s jeho touhou po vecech co nejokazalejsich, nejimpozantnejsich a celkove co najvic davajicich najevo svoji nadrazenost nad "plebsem". Proto je nakonec tak uspesna - kdyby byla opradovym, autentickym unikatem jdoucim proti stereotypum, nikdy by se v ni tak neshlidla malomestacka cast movity spolecnosti, pro kterou predstavuje X6 absolutni modlu.
Mozna ze ty jsi osvicena vyjimka (bez ironie), faktem ale je, ze lidi se v kapitalisticky spolecnosti silne kastuji, at uz na bohaty, chudy nebo treba stredni tridu. Tohle neni nejakej marxistickej blabol, to je zkratka objektivni zhodnoceni vcelku prirozenyho a logickyho vyvoje. Samozrejme ze nekde je tridni charakter spolecnosti citit vice nez jinde (napr. anglosasky svet versus skandinavsky), obecne to ale plati vsude a v novych kapitalistickych statech obzvlast. Naopak cim vice jdeme na vychod (viz Rusko apod.), tim vetsi jsou mezitridni bariery a silnejsi snahy "tech nahore" odlisit se od "tech dole". Nakonec je to videt i na tech SUVckach - ve Svycarsku jsou jejich prodeje nevalny, bohaty clovek - a ze jich tam veru neni malo - si koupi kuprikladu S-klasse. Naopak v Rusku jezdi bohaci takrka vyhradne v SUVckach - a ne, neni to o rozmlacenych cestach, kdyz 95% z nich bydli v Moskve a Petrohradu, odkud v zajmu vlastni bezpecnosti nevytahnou paty. No a v takovy Cine chce "komunisticky" bohac idealne sedet v aute osamocen na trunu, aby bylo vsem jasno, ze je z jiny galaxie - viz [odkaz] .
>:D8-s
A proč by mělo být něco špatně na tom že někde jezděj "boháči" v SUV a jinde v limuzínách? Je to přece úplně jedno. Pokud z X6, CLS nebo GTR přesednu do A3 kterou má přítelkyně, mondea co jsem koupil tátovi nebo do starýho Espace s kterým jezdí brácha...tak necítím jako uživatel žádnou změnu v tom že by mi snad někdo na silnici ukazoval že je nademnou nadřazen.... Jasně...kdejakej blbeček mi to v zácpě pošle bez ohlídnutí do mého pruhu protože se nebojí že v tom autě sedí nějaký nebezpečný hovado a majitelé felicií soutěží na dálnici s A3 ( která mimochodem taky vůbec nejede ) ale tím to končí.
Tohle je vystihující podstatu zevnitř. Já po zralé úvaze odstavil Nissana GT-R na vedlejší kolej a na zimu si koupil úchylného Nissana Juke DIG-T. Jezím v něm rád, pocit z GT-R a manželčiné X6 nikdy nebyl nadřazený a nemám ho i dnes. Lidi hledí, proč v tom jezdím a já si to užívám, protože to utíká dobře a GT-R může být dále laděno pro ty správné chvíle, protože když jsem s nim jezdil kolem komína, cítil sem, že mu nedělám dobře.
BTW manželka má X6, protože se ji líbí. Tečka. Konec příběhu. Kdo v tom hledá víc, je idiot. :-!
Covece, zrovna od tebe tu ctu takrka vyhradne prispevky ve stylu "mam GT-R a X6..."; skoro me v souvislosti s touhle diskuzi napada znamy rceni o potrefeny huse.
Jinak vetu "proste se mi libi" rika o svym SUVcku kazdej, koho jsem potkal. Vzhledem k tomu, ze ty lidi ale docela dobre znam, vim, ze primarnim motivem, proc se jim to auto "libi", je prave ta snaha o okazalost, nadrazenost ci nejakou pofiderni (majetkovou) dominanci, coz je neco, co se mi absolutne protivi.
S tebou se nemá smysl přít....prostě vidíš lidem do hlavy a víš nejlépe co si myslí...Nemá smysl tě o něčem přesvědčovat protože ty už si svou pravdu našel. Jinak je hrozně divný když se majitel x6 vyjádří u článku o x6...je to fakt sprostota. Osobně by se mi více pozdávalo pokud by zkušenosti s x6 psali majitelé hyundaie i30 a naopak...to by teprve mělo tu správnou důvěryhonost a váhu. Vzhledem k tomu že tebe auta vůbec nezajímaj doporučuji ti jít třeba na idnes...tam najdeš spoustu parťáku co se s tebou budou rádi hodiny přít.
Ja nemam nic proti tomu, kdyz se k testu X6 vyjadruji jeji majitele, faktem ale je, ze "Sysojovi" posty jsou skutecne takrka vyhradne na tema "mam X6". Obecne mi to je fuk, at je klidne pise - kdyz se vsak neprimo ozval na muj prispevek, prislo me vzhledem ke kontextu docela trefny to pripomenout.
A jestli z toho, ze se mi nelibi SUVcka typu X6, vyvozujes, ze me nezajimaj auta jako takovy, tak ses docista pomatl. 8-s:no:
Lidí, kteří si autem něco dokazují, spíš lituji. X6 není můj šálek kávy, nemám ji rád, ale pokud si ji někdo koupí, protože se mu líbí, tak mi to nevadí. Je to jeho věc. Snaha dát najevo svou nadřazenost autem mi opravdu nepřijde vlastní bohatým lidem. To je vlastnost, kterou spíš vidím u rádoby bohatých než skutečně bohatých. Omlouvám se za tuhle příšernou větu. Snaha si něco dokázat, někam se zařadit. Vystavovat na obdiv majetek a úspěch není chování prospívající životu. Stačí se podívat na RR Phantom - když se zeptám mých známých na názor na tento vůz, tak bys nevěřil, jakého pohrdání se mu dostane. Maybach si vede o něco lépe, ale vyhrává klasický F segment. Nenápadnost je pořád v módě. Nikdy z ní nevyšla. Je řada lidí, o kterých se nepíše, nejsou v žebříčcích a téměř nikdo ani neví, že vůbec existují. Ti se mají často nejlépe.
Tohle paušální urážení úspěšných lidí a slušných majitelů okázalých aut je už hodně ohrané. Nebudu komentovat, jak to funguje na východ od nás, protože to snad není směr, kterým chceme jít.
Abychom si rozumeli - mne je uplne fuk, jestli si nekdo X6 koupi nebo ne a rozhodne nebudu nikoho presvedcovat, aby si ji nekupoval. Uz vubec pak nejsem pro nejaky brojeni proti tomu, aby se takovy auta vubec vyrabela a prodavala. To ovsem neznamena, ze na ni v diskuzi na autoserveru nemuzu vyjadrit svuj negativni nazor.
Samozrejme, ze skupina lidi predstirajicich ve skutecnosti neexistujici bohatstvi (to jsou prave ty bazarovy SUVcka, vuittonky od rakosniku apod.) jsou s prehledem nejubozejsi segment soferu. Na druhou stranu to neznamena, ze mezi "opravdu bohatymi" jezdci vsemoznych cernocernych X6tek s unikatnimi SPZkami (priklad) nejsou takovy, ktery si svym vozem nadrazenost dokazuji.
A posledni vec - muj odtazitej pristup k SUVckum a takovym jako je X6 zvlaste naprosto neprameni z odporu vuci drahym a luxusnim autum jako takovym. Ja se rad ohlidnu za kazdym krasym drahym autem, Astonem pocinaje a Ferrari konce, naopak jako milovnik krasnych a vyjimecnych aut je vidam na silnicich mimoradne rad. Uz vubec pak nemam nic proti uspesnym lidem, kdes proboha vzal neco o "tomhle pausalnim urazeni"? Doporucuju cist prispevky podstatne pozorneji. ;-)
Myslím to tak, že v době, kdy Brusel tlačí na spotřeby, stavět další monstrum, které je navíc prakticky ve všem (až na jízdu) horší než ostatní zástupci třídy a vlastně i domací konkurent, mi přijde výsměch těm zažitým trendům. Na druhou stranu to také ukazuje, co si zákazníci žádají od SUV (nepotřebují místo jak ve stěhováku, nepotřebují brodit potokem).
Mne v mym prispevku slo o to, ze dneska je treba na zdejsich diskuzich velmi popularni lkat na udajny drceni velkych a vykonnych vozu virtualnimi ekologickymi tlaky, az to obcas vypada, ze si snad dneska vybirame jenom mezi odrazedlem a trikolkou. Realita je ale holt presne opacna. A nic na tom nezmeni ani marketing automobilek nebo Bruselu, v obou pripadech je to akorat mlaceni prazdny slamy.
Velké a výkonné vozy jsou k dispozici stále i přes snahy Bruselu. Jde mi o to, že i mezi konkurenty ta X6 velmi vyčnívá tím, že je prostě ještě jinak jiná.
Ještě jedna poznámka. O nějakých movitých klientech se dá mluvit v případě nových vozů. Dnes se dá x6 dovézt za 800 tis a má ji kde kdo...a nemusí to být podmíněno nějakými miliony.
Tak jasne, ze X6 z druhy ruky je cenove uplne jinde nez nova, tak je to ale s kazdym autem, temi premiovymi zvlast. Nakousknul si kazdopadne mimoradne vyzivny tema - jezdce olitanejch SUVcek. 8-s
No ale o tom to přece celé je. Když já kupoval X6 jezdilo jich pár. Ve hvíly kdy je autu dva roky a více jeho cena extrémně padne a rázem si ho mohou kupovat řidiči lépe vybavených Fordů Mondeo protože ceny jsou si podobné... Nelze soudit lidi na základě auta.
Jo, nelze soudit lidi na zaklade auta, to je libiva fraze se kterou se kazdy hned ztotozni, bohuzel plati jenom do urcity miry. Jsem dalek toho, abych tady psal neco ve smyslu GTI-ho pokriku "jsi to co tvoje auto", ale faktem je, ze auto - podobne jako treba obleceni - o cloveku leccos prozradi. Samozrejme ne vsechno a vzdy, kazdopadne je to docela zajimavej indikator. Nebo ty by sis neudelal docela jasnej nazor na dejme tomu nejakyho vesnickyho diskofila riticiho se ve svym otuzenym favu se trema spoilerama a blikajicim podvozkem?
Btw mam zato, ze pohnutky kupcu novych a ojetych X6tek jsou uplne stejny, akorat ti druzi maji hloubeji do kapsy. Obema skupinam se X6ka kazdopadne "proste libi". :-)
Je to zvláštní. Někdo obviňuje někoho z primitivismu za to že si koupí auto určité značky. A já se ptám, není primitivní ten komu stojí za to rozebírat pocity a teoretické příčiny druhého člověka při koupi vozu, které se stejně nedají objektivně posoudit ani dokázat.Faktem totiž je že zdravému vyrovnanému jedinci je zcela u * co a proč koho vede ke koupi jakého vozu. Já to nepíšu za sebe. X6 mám a nemám jakoukoliv potřebu někoho přesvědčovat zda jsem normální nebo ne.... Je to prostě jen na tebe teoretická otázka.
Je pravda, že volba auta o tobě něco prozradí. Ale důvod nebývá jediný a naopak to, proč si myslíš, že si někdo takové auto pořídil, něco řekne o tobě. Pro mě mají majitelé X6 hlavně bizarní vkus. Bizarní mi nevadí, alespoň je na světě trochu rozmanitosti a člověk se nenudí. Když už bych je chtěl soudit, tak spíš podle toho, jak se za volantem chovají, než podle toho, co řídí. Na druhou stranu, proč by to člověk dělal? Je to ztráta drahocenného času. Jak to tak píši, tak si říkám, že bych měl jít pracovat a nevyhazovat tu čas z okna.
Nemusis mit starost, ze bych svuj volny cas travil sahodlouhym dumanim nad pohnutkami ci charakterem kupcu X6tek, to mam snad lepsi veci na praci. Kazdopadne tyto vozy a neprimo i valnou cast jejich klientely urcitym zpusobem vnimam, kdyz pro nic jinyho, tak pro to, kolik casu na silnicich travim. A svuj nazor pak zcela slusne popisuju v diskuzi o techto autech. Tecka. :-!
To s tím nemá nic společného.
Každý den parkuju na Praze jedna, už to vidím:
"Hele mámo, to je nějakej tschurák v černym bavoráku, já se mu nalepim tou naší Filckou centimetr za zadek. Jé trochu jsem ho drknul, no neva, on na opravu stejně má. Máňo, vem ho trochu dveřma ať to má kompletní."
Viděl jsi někdy, jak se tahle zvěř chová k luxusním autům? Na ty nejdražší si netroufnou, to mají strach, že skončí v Orlíku, ale tyhle obouchají s radostí.
Když vidim, jako sodu dávali Lacinovi s pouhým Superbem, neumím si představit, co by dělali s řidičem X6.
Ty si myslis, ze kauza Lacina nejak souvisela s tim, ze jezdil jednickovym Supem? Ani bych nerekl. Ostatne i ten tvuj virtualni priklad s Prahou 1 mi pripada dost paranoidni - pokud tam skutecne dennodenne parkujes, pak moc dobre vis, ze s X6 bys tam zadnou extra vyjimkou nebyl - to by naopak byl ten chudak s Felicii. A zdaj se ti snad auta rozsety dejme tomu po Starym Meste obitejsi nez nekde na sidlisti?
Já jsem přesvědčen že na tyto "kauzy" které jsme v poslední době viděli má obrovský vliv snaha médií o co největší využití případu a následnou sledovanost ( čti víc peněz ). V těchto reportážích dostane člověk okamžitě nálepku. Silné auto a funkce je jednoznačně přítěž a je v reportážích neustále připomínána. Osobně mne nezajímá co dotyčný dělá a čím jezdí ani jakou má značku. Před zákonem bychom si měli být všichni rovni a být posuzování jen podle přestupku který jsme udělali. Leč nejsme. Neposuzuji ten případ p. Laciny, ale jsem si naprosto jist že nebýt mediální štvanice a denodenních reportáží v TV dopadl by případ úplně jinak.
Koukni na D-Fense, tam je o tom spousta článků, počínaje zde:
[odkaz]
...a konče zde:
[odkaz]
A i kdyby nic z toho nebyla pravda a Lacina to udělal vědomě a schválně (čemuž nevěřím, ale mohu se mýlit), tak jeho právo na nezávislý a nestranný proces mohlo být ovlivněno silným tlakem veřejného mínění, médií a dokonce možná i politiky ("ukážeme voličům, jak trestáme piráty!").
D-Fens? Kdybych mohl argumentovat vysinutymi internetovymi extremisty, nasel bych podporu pro temer jakykoliv tvrzeni. A ze bylo Lacinovo pravo na spravedlivy proces ovlivneno nejakou medialni taskarici je jenom tvoje domnenka, u nas jsou nastesti soudy stale velmi nezavisly a soudci jsou neodvolatelni a neprelozitelni, takze nemaji duvod se zavdecovat mediim ani politikum.
Tak jinak. Můj bývalý obchodní partner zabil v autě tři lidi. Předjížděl přes dvě plný a v krvi měl 1.5 promile, koks a marihuanu. Řidičák mu sebrali po dvou letech. Odsoudili ho po třech. Dostal tři roky. Lacina tuším 6. Za vraždu dostaneš 6-8.
Jasne, media se chytnou jakyhokoliv "stavnatyho" tematu a pokud je v zajmu ctenosti/sledovanosti udelat z nejakyho aktera pribehu zlosyna, bez vahani to udelaji. Zrovna tak se shodnem na tom, ze pred zakonem bychom si meli byt vsichni rovni a ani ja nekoukam v podobnych kauzach na znacku auta nebo funkci vinika. Nesouhlasim ale s tak prikrym odsudkem rozhodujiciho soudu v pripade Lacina - muj pravni nazor je takovy, ze na zaklade predlozenych dukazu a v ramci platnych pravnich predpisu Lacina mohl dostat takovy trest, jaky dostal. Chces-li me presvedcit o opaku, musis argumentovat konkretne a ne v obecnych pojmech o "medialni stvanici" apod.
Nevim, co s tim ma kauza Vitkov co spolecnyho, takhle off topic uz bych kazdoadne nezabihal. Mimochodem trest pro ty nacky byl zcela v souladu s ceskym trestnim zakonikem, presto jsem vsak ze vsech stran - od posledniho internetovyho blogera az po prezidenta - slysel, jakej je ten trest neadekvatni a nespravedlivej.
Ach jo, za vrazdu 6-8? Nez zacnes neco vykrikovat, tak zkus stravit aspon par vterin se stryckem Googlem - [odkaz] . Uznavam vsak, ze tahle diskuze nema smysl, protoze ty si evidentne pletes pojmy s dojmy. Proto sbohem a satecek. ;-)
Ale je zase fakt že těmto kauzám se věnuje jen žumpa typu idnes, prima, nova... a díky tomu se zase v jejich "zprávách" nedozvíte to skutečně podstatné co se děje. Ale asi to táhne lidi. Nedělali by něco čím by si snižovali zisk...
Hm, ja hodil do google Lacina a v nekolika clancich jsem pres ctrl+f zadny "luxusni" apod. nenasel. Ano, porad dokola se pise o "piratovi z D1", ale to pro to, co udelal, coz je mimochodem neomluvitelny a takovy oznaceni si imho zaslouzi. Informace o tom, ze je manazer, je samozrejme nadbytecna, ale to vyplyva zkratka ze snahy podat co nejvic informaci o takovy medialne vdecny postave. No a o Superbu se psalo stejne tak, jako ze "odhozena" ridicka mela Mazdu.
Jasně, ten pohled je dost nadsazený.
Ale ruku na srdce, nechal bys svou X6 s klidem stát někde na Florenci nebo Poříčí když víš, že tam po půlnoci potáhne banda ožralejch neandrtálců z tý diskotéky na Štváně?
Nebo nebál by ses jí zaparkovat třeba v Mostě u Kauflandu?
Já se bojím o kterékoli svoje auto, navíc čím dražší, tím víc. Ně, že by šlo o ty peníze, ale je to objekt, u kterého je mi každého poškození líto. A kdyby mi někdo objel korunou 164, asi bych byl večer ve zprávách a za měsíc u soudu.
Obitý jsou, podívej se na lišty a rohy, okraje dveří a na rámečky RZ. Jasně, X6 se značkou 2AK na omlácení neměla čas, ale ty dvou-tříletý auta už mají oděrek (i těch úmyslných dost).
Lacinu považuji za oběť systému, je mi ho opravdu líto. Ano, třeba tu nehodu svým zkratkovitým jednáním do jisté míry způsobil, ale i tak by měl být po celou doby procesu označován za osovy podezřelou ze spáchání trestného činu, ne za piráta a nepřítele.
Člověk nemůže být odpovědný za ostatní, proto nevidím důvod, proč by měl takto pykat za přehnanou reakci nezkušené řidičky Mazdy.
Podobných manévrů vidím na silnici spousty, několik jsem jich způsobil (i nechtěně) sám. Ale to už je jiná diskuse.
Netvrdim, ze o svoje auto nemam strach. Ten strach se ale podle me neodviji od absolutni ceny auta, spis od toho, jak narocna investice to pro kupce byla - tak napriklad znam postarsi par, ktery se o svou Fabii kombi uzkostlive strachuje, protoze za ni dali nekolik let uspor. A zrovna tak znam chlapika, kterej je ve vztahu ke svymu Cayenne Turbo oproti nim az apatickej, protoze jeho koupe pro nej proste nepredstavovala zadnej problem. Proto nevidim duvod, abych byl nejak vyznamne obezretnejsi u absolutne drazsiho auta, kdyz to auto by melo vzdycky vicemene odpovidat mym prijmum.
Mě jde o ten konkrétní vztah k té dané věci.
Třeba s notebookem zacházím příšerně, protože vím, že když zítra půjdu do alzy, koupím tam ten shodný kus a nebude mě to stát žádnou námahu.
Ale třeba do Q4 jsem vrazil dost práce a dost sil (motor, lak, podvozek atd.), než abych o něj tak snadno přišel. A to má cenu cca 300 tisíc? Asi bych radši vyhořel.
Nebo si vem, v obýváku mám mimo Xboxu jediný kus hi-fi, a to gramofon Harman Kardon ST7 z roku 1977 s komplet zesilovačem a repráky. Cena opět zanedbatelná, ale stejně jako u Alfy je to věc, kterou už člověk nikdy nekoupí. Proto k ní mám vztah.
Pro mě je auto (obzvášť prémie nebo zajímavé modely) společně s letadly a raketoplány vrcholem lidského umu, proto těžce nesu, když se na něm chce vydovádět skupina přivožralejch Hotentotů. Takže při totálce by mě ani tak nebolely peníze (pojišťovna to stejně zamázne, tak co), ale spíš ten zmačkanej plech.
Asi týden zpátky jsem v Praze na kruháku před Opatovem potkal C63 AMG zezadu napasovanou pod kamionem. O peníze nejde, ale toho výrobku je škoda.
Jo, to jsme si nerozumeli. Ted uz chapu, ze jsi mel na mysli specifickej vztah ke konkretni veci, do ktery clovek vlozil krome penez i snahu a usili, pripadne ktera pro nej ma nejakou historickou hodnotu. Takova cena je samozrejme nevycislitelna a mit takovy srdcovy auto jako je ta tvoje Alfa, urcite bych si setsakra dobre rozmyslel, kde ho necham stat.
Ja mluvil obecne o "masovych" premiovych karach jako je treba prave ta X6ka, ktery jsou pro svy kupce uplne stejne spotrebnim zbozim jako jsou pro jinou sortu kupcu treba Fabie. Touhle optikou pak skutecne neni rozdil, jestli nekde nechas to nebo ono auto. A ani si nemyslim, ze by ti nekdo do X6ky zamerne narazel apod., to je nastesti spis z rise nenaplnenych obav. Jak se na tebe lidi koukaj je vec jina, ale uprimne receno, zrovna to by mne bylo uplne fuk. Ja si SUVcko nekoupim proste proto, ze ho z rady duvodu nechci ja, treba prave pro ten image, kterej maji tyhle vozy v mych vlastnich ocich. O ostatni jde az v posledni rade.
Nikdy bych neřek, že budu s GTI v něčem souhlasit, ale to co napsal, tak je naprostá pravda, nic víc mě nedokáže naštvat, než když v Praze vidím ženskou řídit X6 bo Q7 a jiný podobný přerostlý rádoby auta. To by bylo najednou v Praze místa na parkování, kdyby "podnikatelé" začali svejm manželkám kupovat Smarta v Brabusu, když teda chci ukázat kolik mám "peněz". Nejsem ten co by jim záviděl, ale když mi ženský v X5 vytroubila na křižovatce, že jsem jí projížděl v koloně moc pomalu, tak to mi vážně hnulo žlučí.
Tak si teď dejte facku a vemte si rozměry aut prémiové třídy. Ano x6 skutečně zabere více místa než smart. Pokud se ale mrkneš na srovvnání s limuzínou podobné kategorie zjistíš že to co jsi napsal je blábol. Limuzína nikomu nevadí ale SUV to je obeaz všeho zlého...
Limuzína je pro mě auto luxusní třídy, tím pádem BMW 7, A8, S-Class a koukni kolik těhle jezdí po Praze a kolik SUV, limuzína je už daná jako auto pro vrcholné politiky a manažery, ale za to SUV si většinou kupujou podnikatelé, takže proto jsou asi braný jako obraz všeho zlého, já osobně proti nim nic nemám, pokud s nima nemusím trávit čas ve městě. Taky máme doma Dodge Ram a do Prahy s ním jezdím minimálně, to si radši vezmu Alfu a mám klid.
BMW 7, S class, Lexus, A8 jezdí po Praze mraky. Těžko někdy někdo spočítá přesný poměr. Pořád nějak nechápu v če mje problém. P.S. jakej je rozdíl jestli auto řídí politik, manažer nebo podnikatel a jak se vlastně za volantem pozná kdo je kdo?
To co kdo řídí, jsem bral jen jako možný příklad, proč lidé nemají rádi SUV, mě SUV nevadí, ale vadí mi proč mám ve městě vídat ženský za volantem X5 atd, který se hrnou po silnici a myslí si, že sou na silnici jen oni a nikdo jinej.
Asi bych to jen upřesnil, ne v drahých autech, ale v SUV. Já když si jdu koupit nějakou věc, tak hlavně přemejšlím, jak jí využiju a vybírám jí podle účelnosti, ale mě tady pořád uniká k čemu je ženský k ježdění po praze dobrý SUV. To je myslím otázka, která by stála za odpověď.
No jo jenže ty všechno narazíš na svoje potřeby a odmítáš uvažovat o tom že každej člověk je jinej a od auta vyžaduje jiný vlastnosti. A někdo od auta nevyžaduje nic, jen aby ho odvezlo z A do B. Moje máma rozlišuje jen auta podle barev. Nevidí rozdíl v tom když jsem jezdil fábií nebo čím jezdím teď. To o čem uvažuju já je, proč bych měl sakra vůbec přemítat z jakého důvodu si kdo kupuje auto? Vůbec mě to nezajímá a není to moje věc.
Asi to bude tím, že jsem vyrost mezi autama a dívám se na to ze stránky člověka, kterej se setkává s autama denně a to jinak než, že s nima jezdím z bodu A do bodu B. Ale jo máš pravdu, pro obyčejného uživatele je todle asi fakt jedno, tam jsou hlavní jiný faktory.
Ježiš Honzo vždyť ty mluvíš úplně z cesty...chápu že máš jako pár dalších tady pocit že seš skutečně povolanej soudce kterej rozhodne v čem a proč by měli lidi jezdit. Ty přece víš co jsou dobrý auta a ostatní jsou idioti. A te nkdo má jiný názor a potřeby je prostě jen laik a obyčejný uživatel který se nedokáže rozhodnout tak dobře jako ty. Ale to je prostě hovadský sebestředný jednání. Takhle se chovaj komunisti. To je jak kdybych přišel k řidiči dodávky a řek mu že je hovado protože normální lidi v autě nic nevozej stejně jako já. Člověče vyndej si hlavu z *. Dospěj a prostě řekni že ty rád jezdíš do města malým autem a máš rád to a to to.....a neřeš jiný lidi. To zavání mindrákem.
Jaj já se měl dřív kouknout jaký máš auta, než se s tebou pouštět do diskuze >:D no nic, teď už je to jedno. Krapet sem teda nepochopil to tvoje přirovnání s dodávkou, páč to vážně nedává vůbec smysl.
Panebože, jestli bych se měl považovat za povalanýho soudce, tak to by bylo už hodně špatný, já se vždycky rád něčemu přiučím a rozhodně o sobě nebudu tvrdit, že vím a znám všechno. Jen říkám, že toho o autech vím hodně. Jo mám rád ježdění po městě malým autem, nepotřebuju si honit ego velkým autem, mám ho doma, ale je to auto na práci. Řešit jiný lidi není zdravý prospěšný, ale řešit názory od toho diskuze sou, hele já se snažím diskuzím na netu vyhejbat jako čert kříži, používám je spíš jen na zabití času a pobavení se nad tím jak se tady někdo s někým hádá o totálních kravinách. U tohodle auta, jsem chtěl jen přidat svůj názor, sice to nebylo úplně k auto, ale týkalo se ho. Hele asi bych to ukončil, tady se stejně o ničem rozumným pokecat nedá. A jestil mám mindrák, tak jo z ženskejch ve velkejch SUV, jo z toho mám mindrák to máš pravdu. Ale tak tím posledním příspěvkem si mě krapet připomněl, že to asi všechno zase moc řeším a mám si jet svojí a ostatní neřešit.
Q7 ani X5 mne NE"berou", ale X6 mne "magicky" přitahuje od chvíle svého zrození ;-)
VYNIKAJÍCÍ auto, výborné motory, famózní vzhled :yes::-)
PS: Já bych na vás troubila JEN kdybyste udělal něco (hodně) "ošklivého" ;-)
PPS: V centru Prahy občas také parkuji, vzhledem k "vymezeným" parkovacím místům je myslím JEDNO, jestli tam necháte BMW X6 nebo Citroën C1, aneb 1 auto = 1 parkovací místo :-)
PPPS: a LZE pochopit "manželku podnikatele", že raději jezdí s BMW X6 (apod), než se SMARTem (byť od BRABUSu ;-)
OK, tak ses udělal a teď mi zkus prosím vysvětlit proč jsme na jednom z prvních míst v prodeji těchto(X6, Q7 ...) a tomu podobných aut v evropě. Poměr celkových prodejů versus tato skupina modelů. Jsme totiž hned za Ruskem, Rumunskem ...., Německo jako domácí zemi nepočítám. Že bychom dle tvé logiky byli ti nejsilnější, nejsebevědomější nebo snad nejarogantnější?
Jsem toho ještě plnej, jestli to vyjde, bude to natuty garážovej projekt roku. Tedy údajně nám redakce chystá dokonalou silniční studii. Spolupracujou na tom největší evropští výrobci, ostatně bude to mít určitě širokej dopad do motoristické veřejnosti. Tedy o co jde. No, jde o to, že se bude hledat nejoblíbenější auto. Vypukne to prvního listopadu na strahovským stadionu. Každá automobilka může dát do placu dva své modely. Účast už potvrdil BMW, daj X6 a X5. V naftě. Ale třeba se vytáh´i Fiat - Croma v kůži a nová Panda na zimákách. Terno. Údajně do toho jde i renault s latitůdou a megánem.
No a teď samotná organizace. Je známo, že na auto.cz jsou registrované nicky, ten kdo napsal letos alespoň deset příspěvků se může dostavit na ten strahov, tam budou vyštosované jednotlivé modely aut, od každého modelu fakt přesnej počet podle počtu nicků. Tedy je-li 158 nicků, bude na place taky 158 ixšestek, 158 panamer, ale i naštěstí 158 pětistovek od fiatu atak dále a tak dále. Každý si bude moci vybrat podle chuti a svého zápachu. Jde o to, aby nebyla třeba u té pětistovky strkanice, prostě každej diskurér si bude moci svobodně vybrat auto. No, a to auto, od něhož zůstane na place nejméně kousků vyhraje letošní první ročník soutěže - VYBER A ODPAL.
Možná tu někoho napadne, že vítěz je dle diskusních zdejších oratorií jasný předem, jo, ok, něco mezi loganem a meganem, ale nechme se překvapit. Já osobně hupsnu do... ale to si necháme jistě každý až na ten Strahov. Jasně, nic neplatíš, je to celý grátis.
Jo, abych nezapomněl, to auto, které vybereš si můžeš nechat pro svojí potřebu. Tak v listopadu na Strahově. A ne abys tam mezi těma auťákama kmital jak ferda mravenec a nevěděl, jestli máš vzít panameru nebo pětistovku, v klídku si vyber doma, máš na to skoro měsíc. Takováhle akce se neopakuje každej rok.
Cože, barvu? Ty se ptáš, jestli si budeš moct vybrat barvu? No, tohle je trochu vořech, ale když ještě dnes v noci nastoupíš se stanem na ten strahov k hlavní bráně, určitě na tebe ta tvoje barva vyjde, o to nemusíš mít starost.
P.S. Víš že jsem docela zvědavej jak dopadne ta horní ixšestka, ale ještě víc jsem zvědavej jak dopadne ten megán, případně jak dopadne Alfréd, zdejší diskusní majstrštyk... a vůbec, jestli něčeho lituju, pak toho že tam údajně nebude bravo, ale co, vždyť ona taková eS-kláda svoje zastane přinejhorším taky, ne?
Básnické střevo? To má spíš autor tohoto článku :-!
Když už jsem byl v bavorsku stavil jsem se za svým dlouholetým přítelem Joachimem. Joachim je poslední dobou typickým příkladem
pokrytectví. Přestože byl dříve velice aktivním a platným členem alpské gaykomunity, nyní žije "spořádaným" životem.
Aby zakryl svou minulost, křečovitě se uvrtal do dysfunkčního vztahu s hrochem. Jiné slovo, které by adekvátně popsalo těleso se
kterým Joachim sdílí domov i lože mne totiž nenapadá. Aby toho nebylo málo, z důvodů své profláklosti v alpském podhůří zvolil
za manželku cizinku - vzal si polku. Mafián, který mu ji na zakázku dodal byl zcela jistě amatér druhé až třetí kategorie.
Joachim neznalý fungování trhu sáhnul po první imigrantce kterou mu nabídli. Místo aby dal vědět mě a mému kolegovi Dimitrovi.
Mohl mít nádhernou moldavku z katalogu za poloviční peníz.
Ale co už, je to jeho volba.
Co mne však iritovalo mnohem více byl fakt, že mu dotyčná Agniezska (jak té obludě říká) kecá nejen do života, ale i do vkusu.
Kdysi bavorský etalon stylu a elegance, byl donucen prodat svůj Phaeton, Touareg i Eos, aby vyhověl přání mastodonta.
A co jiného si mastodontní, tupá samice z periferie světa přála jiného než koncentrát hnusu, kýče a tuctovosti.
Mastodont si prosadil BMW X6
Automobilce BMW už nejspíš definitivně přeskočilo. Jako by nestačilo že jejich zbastleniny s příšerným chováním a nepřátelským
interiérem málokdo kupuje. Nejspíš začla soutěžit s korejskou perverzí Ssang Yong v tom kdo se co nejvíc zalíbí vkusu zfetovaných
klingonů. A modelem X6 má zcela jistě řádně našlápnuto.
Pokud se vám nelíbí trojková řada BMW (a pokud již máte noční poluce za sebou, není důvod aby se vám líbila), nebude se vám líbit
ani když se o metr zvedne. Humus na kolečkách je ještě pochvala vzhledem k tomu jak ten paskvil působí.
Ono vůbec nápad udělat kupé SUV je perverzní a dobře vystihuje jak se BMW staví k ekonomii, ekologii a bazální mezilidské slušnosti.
Do objemu prostoru, kde je vyspělá automobilka schopna instalovat kvalitní rodinný vůz se sportovním přesahem (VW Touareg), BMW
vměstná hybrida pro dva egoisty a kilogramy zbytečného a odporně tvarovaného, nekvalitního plechu.
Vzhled čelní masky se neliší od jiných zbastlenin s vrtulí ve znaku, takže má výraz obrýleného chovance ústavu jež trpí silným předkusem.
Retardovanou image dotváří imitace předního difuzoru ze zahradního pletiva. Boky vozu dodržují tradici nevkusu z mnichova. Jedna křivka
střídá druhou, navzájem se popírajíce, tu jedna objem přidá druhá dvojnásobek ubere. O aerodynamickém tunelu zřejmě mnichovští
genossen od války neslyšeli. Ovšem zadní partie vozu, to je skutečný unikát. Kam se hrabe Ssang Yong. V BMW vychází vstříc své klientele
- labilním jedincům s krizí identity a tak je snaha o nabubřelost, až pompéznost do očí bijící. Ale netřeba se dlouho rozepisovat o tom
že se to nepovedlo. Tam kde má Phaeton přirozenou majestátnost, má BMW X6 křiklavou křečovitost. Ani poprsí s absurdními svítilnami a
díky zdvihnutí zádě odhalené, ještě absurdnější široké pneu k vyvolání pocitu solidnosti a přirozené majestátnosti nestačí.
Dojem jakési demoverze auta dokresluje plastová imitace zadního difuzoru z nechtuně nekvalitního, šedého plastu. Vůbec celý vůz do světa
až příliš okatě křičí, že Lidl Automotive byl hlavním dodavatelem materiálů. Seberete-li odvahu nasednout do něčeho co má nosnou kostru
ze slisovaných plechovek piva Ambrosius, plasty z kelímků od zotta a xenonové čočky z obalů od schwarzwaldské šunky čeká vás další otřes.¨
Interiéru dominuje palubní deska připomínající koňský žlab. V rámci mnichovské doktríny chaosu však na ní není kousek pravého úhlu - to
aby nedejbože nebyla praktická. Takže si na ní ani ten blbý párek nenakrájíte. Což je ovšem dobře, neboť je celá vyrobena z okaté imitace
plastu, která je prudce jedovatá. U BMW asi musí řidiče nejprve přiotrávit, jinak by měl nutkání vozem nejezdit a ještě lépe, jej vůbec
nekupovat. Volant spolu s přístrojvou deskou a znakem uprostřed v klidové poloze připomíná smějící se obličej. Ovšem není to ta veselá
a hravá rozesmátá tvář jíž důvěrně známe například z fábie. Tohle je vysmívavý drzý a pohrdavý vzkaz tvůrcům tohohle bastlu jež nese
informaci zhruba ve smyslu : "Jsi idiot a máš mindrák, my to víme pro takové vozy stavíme".
Středová konzola je pro změnu designu krabicového a dominuje jí zabodnutý šroubovák a kelímek jogurtu - řadící páka a ovládač
chaos-drive. Pokud jste prostorově rozměrnější tak se vám na sedadlech převzatých z autobusů MHD bude sedět nehezky. A pokud
nemáte orangutanní ruce, pak si ani blbé rádio nezapnete. Nechápu jak se do toho mohla hora sádla s jmenovkou Agniezska vůbec
vměstnat. Pokud si sedačku rozumně upravíte za vás už nevejde nic co je tlustší než snowboardové prkno. Ale budiž, má to být
vůz hlavně pro dva.
Jste-li polská selka, nebo albánský dealer, z interiéru BMW X6 budete v rozkroku humidovat. Pokud ale máte alespoň zbytky vkusu,
soudnost a smysl pro kvalitu bude se vám chtít tolik zvracet, že vám nebudou stačit odkládací prostory...
Po nastartování jednotky s názvem 5.0i vám bude jasné co je její předchůdce. A také budete celým tělem cítit že oněch 6 válců
sakra chybí. Chod je nepravidelný, rozjet celé, na dvoumetrových tlumičích postavené monstrum je docela problém. Díky absurdně
širokým pneumatikám a maloobjemovému motoru, jemuž nepomáhá ani asistence nízkotlakého turba je s každým přidáním plynu cítit
absolutní nedostatek newtonmetrů. Aby tomu tvůrci BMW dali korunu, vybavili vůz automatickou převodovkou. Jenomže u BMW neumí
(mimo jiné) žádné převodovky, natož automatické. Takže na nějaké řazení, nebo přibližný odhad zařazeného stupně rovnou zapomeňte.
Aby toho nebylo málo, krom pokusu o automatickou převodovku se mnichovští tvůrci pokusili také o pohon všech kol. Vzhledem k tomu
že jsou jakžtakž schopni vyvinout pouze zadní náhon, nezbývalo jim než při tvorbě čtyřkolky použít zadní náhony dva. Díky tomu vůz
poněkud hůře zatáčí. Snad ještě hůře než jede a díky podmotorování a nedostatku válců jede strašně.
Na přístroje jsem díky jejich debilnímu designu a vzdálenosti od mého sokolího zraku neviděl, ale pocitově trvá dobré půl minuty
než dosáhnete maximální rychlosti v obci. Do té doby bojujete s všelikými ovladači, převodovkou, nekomunikativním řízením, plytkými
brzdami a drnčivým zvukem motoru i palubky. Sportovní mód u BMW neznají. Při pokusu o dvojitý proklik plynového pedálu vůz zavibroval,
poskočil a chcípl. To se evidentně nepovedlo. Na druhou stranu je nedostatek zrychlení vlastně bezpečnostním prvkem - chrání vás
před najetím do zatáčky v rychlosti vyšší než 40km/h. Což by vzhledem k bočním náklonům a nestabilitě celého monstra mohlo stát
život, či minimálně zkažené odpoledne.
Pokud vás v brožuře k tomuhle bastlu údaje o zrychlení naplnily očekáváním, pak vězte, že v životě praktickém je situace zcela jiná.
Asi tak o jednu desetinnou čárku. Jediné kde se (bohužel) nepletli byl údaj o spotřebě,tolik benzínu jsem snad ještě nikdy do ničeho nenalil.
A to ani když jsem coby kaskadér v akčním filmu zapaloval stodolu.
V BMW by se měli naučit, že pokud chtějí, aby jim auto trochu jelo je třeba dát užší gumy. Také v komunikativnosti řízení mají sakra
mezery, pokud tedy člověk pomine další "detaily" jako otřesný design vnějšku i vnitřku a neevropsky šuntové použité materiály.
Jako etalon by jim mohla sloužit Škoda Fabia Greenline jež jsem měl tu čest nedávno sedlat a v ničem mne nezklamala.
Ale pokud jste polská selka či albánský dealer bude vám vůz vyhovovat. V prvním případě pro jeho praktičnost a provozní rychlost,
jež vyhovuje pro jízdu na poli, nemluvě o tom že konečně bude ve vašem okolí něco co má menší * než vy.
V případě druhém oceníte dostatečně identifikovatelný vzhled, dostatek úložného prostoru pro heroin a terénní prostupnost při
jeho distribuci.
"...Automobilce BMW už nejspíš definitivně přeskočilo. Jako by nestačilo že jejich zbastleniny s příšerným chováním a nepřátelským
interiérem málokdo kupuje..."
Tohle celé má byt nějaká vtipná historka nebo sem prostě BMW * a nepochopil sem do dnes jak BMW stojí za lejno a VW je nej¨?
Jenom technickou - 50 je 8 válec, takže oproti starším 750 mu asi spíše budou chybět 4 válce .....
Jinak naprostý souhlas s volbou slečny z Moldávie, tedy Moldavské republiky nebo východní části Rumunska .... Moldova připradla SSSR po 2.světové válce a jsou to Rumuni .... Výběr je opravdu velmi dobrý. Díky mixu tureckých a ukrajinských genům si lze vybrat od černooké/černovlasé po modrookou blondýnu a ženy jsou naprosto civilizované a vzdělané .... jenom je nesmíte nechat "rozežrat", pak je provozní náklady velmi snadno přibližují X6 50i.
NE a ne a Ne a nE a NEsouhlas! ;-)
PS: My "ostatní" (co nejsme ani polské selky ani albánští dealeři - čehožeto?) na 99,99% NEpůjdeme doo vw TOUAREG >:-[]
PPS: Možná zůstaneme u AMG, možná zkusíme RR - ještě uvidíme :-)
(a BMW X - něco s motorem V12 - to by se nám/tedy MNĚ, líbilo asi MOC :yes:;-)
Ješiš, co se stalo ... už žádný Citroen ?? Krásný a ladný C-Crosser s nejlepším dieslem na světě ? Všichni nám nějak začínají emigrovat k mercedesu ...
To přece záleží na "kategorii vozu"! :-)
Když vůz střední třídy, tak Citroën C5 V6 HDi Bi-turbo (ostatním doporučuji vynikající 2.2 HDi 150 kW/450 Nm ;-)
Když "krabici", tak "já si se" docela dovedu představit v ML 6.3 AMG (třeba v jednom tři roky starém... tam si se dovedu představit téměř DOKONALE ;-)
Když roadster, tak (opět) Mercedes SL a (opět) motor 6.3 AMG
A jako "třešničku" na dortu - když SPORTovní vůz, tak Ferrari
Tak asi TAKHLE :-)
PS: A nej(kultivovanější) diesel na světě býval V6 2.7 HDi, jeho současná reinkarnace 3.0 HDi už o špetku jeho "ultrasametovosti" přišla, ale stále "to docela jde" - leckterá "prémiověji" vnímaná konkurence by mohla "leda závidět" ;-)
PPS: A "klasický" V12 od BMW mne opravdu "láká" a "přitahuje"
A jestli chcete ještě nějaký Citroën, tak DS3 1.6 turbo (nebo rovnou Racing :-)
PPPS: Tak a (teď) co VY?!? ;-)
Ja to tak srovnane nemam .... stredni trida - cokoliv firemniho ...
Krabici nechci, pokud by mi neco spadlo na hlavu a chtel jsem SUV vezmu RAV4 v benzinu ... roadster - Smart kabrio .... sportovni vuz - Smart Brabus .... pak me samozrejme lakaji zvlastni auta - takze pokud bych si musel koupit auto, tak asi u X6 skoncim ..... jediny citroen, ktery me laka je uz drive zminena C6 - bohuzel z ALD zmizela velmi rychle, takze asi nejsem sam, kdo to auto chce vyzkouset na vlastni smysly .... Omlouvam se za chybejici hacky a carky ....
.. ano (alespoň) vyzkoušení C6 "na vlastní smysly" MÁ "smysl" (je, vzhledem k originalitě odpružení, velmi "doporučeníhodné" ;-)
Pěkný den (s Citroën C6 takový spíš JE :-)
Hele já nevím řekl bych že jde o legraci. Ale ztrácel by někdo tolik času kvůli legraci? Potkal jsem na webu dost divný jedince takže soudy radši vynášet nebudu.
Ano, to nepochybně. Ale podle toho, jaký si kdo koupí model bys poznal, kdo tomu rozumí a kdo si to kupuje aby ostatní čuměli... což je primární motivace majitelů X6...
Bereme-li X6 jako vůz s podtextem arogance a ještě jej tak veřejně adorujeme, pak se stavíme do role té malé porce "máčů" honících si v tomto voze ego.
Sám jej vidím jako zajímavý skoro architektonický kousek a okruh mě známých majitelů X6 mě v tom jen utvrzuje.
Zajímavý vůz neotřelého vzhledu s jasně definovaným stylem, přiměřeným prostorem (neznám nikoho mladšího než 40+ a tedy ambice na rodinný koráb nemusí splňovat) a přesvědčivými vlastnostmi na silnici.
Ne arogance, ale jistá vyjímečnost a grácie se hodí k X6 více než cokoliv jiného.
Jistě že. :yes:
K těm všem důvodům, proč koupit, klidně připočti to, že tím nasereš lůzu, jejíž názor stejně nikoho nezajímá a na kterou BMW určitě ve svém skvělém marketingkvém oddělení nikdy nemyslela, protože jim nemá co nabídnout >:D
Sysoji, jenom se zeptám, měl jsi předtím nějaké jiné BMW? Nebo je tohle tvoje první? X6ky si zhusta kupujou lidi, co předtím o BMW ani nezavadili... a těm můžeš těžko vysvětlit, proč je X6 pro pravověrného fanouška značky - no prostě sra.čka...
Kdo je pravověrný fanoušek značky? Ten co má desáté BMW v řadě? Ten co má dvacet let staré BMW ale je srdcař? Ten kdo BMW nikdy nevlastnil ale má ho rád?
Jéžíš marjá turbodehtová chrochtavá potvora s pohonem 4x4 a automatem, takhle si BMW teda rozhodně nepředstavuju... Freude am Fahren - to určitě neplatí pro tohohle bastarda.... designově dejme tomu ok, ale jízdně - dva měsíce v roce bych to snesl, ale v létě by to pro mně bylo utrpení, jako chodit v červenci v pohorkách...
Máš spoustu blbých keců, docela by mě zajímalo, v čem jezdíš.
X6 je naše první BMW, je to mé ženy, vozí v něm syna a sebe. Není moje ve smyslu užívání.
Pro mně jsou všechny BMW pomalé - na cestě při plném tempu neefektivní, tak jsem si potunil nové R35 GT-R a jsem spokojený. Nezkoušej proto prosím předemnou machrovat o BMW jako sportovní značce, jsou to "look at me" produkty pro obyčejné řidiče.
Když na BMW tlačíš, tak buď nepřenese výkon nebo utaví brzdy. To je fakt super Freude am Fahren :no:
Už mám plechovou, ale u řešení její absence jsem se ve finále dost dobře pobavil (narozdíl od Bárty)...
Jinými slovy nemá smysl s Tebou ztrácet čas. OK :-!
8-s Fakt? S takovejma názorama? To je smutný, ale nakonec to jen potvrzuje to co jsem říkal. Je to o lidech a ne o autech kterými jezdí. Auto z tebe blbve neudělá.
Já jsem se už od začátku snažil vysvětlit co se míní "Freude am Fahren" - to nemá nic společného se sportovností. Ale to ty asi můžeš těžko pochopit. Mimochodem, ta motorka je ze všech motorem BMW ta nejmíň sportovní, to už ti nevadí?
Jezdil jsem v mnoha SUV. Je to v něčem jiné? Chápu, podařilo se jim trošku víc smazat rozdíl mezi osobním autem a mastodontníma krávama, ale stejné jízdní vlastnosti jako pětka v M-paketu to asi nemá, že? No a tím je to pro mně vyřízeno....
Proč píše o jízdních vlastnostech někdo, kdo nemá vkus na auta?
Dle Tvého výpisu aut výše jsi typický BMW zaslepenec, ale pravda je bohužel taková, že ideální značka neexistuje.
Každá lepší automobilka má ve s vém portfoliu skvosty i propadáky (tím určitě nemyslím X6).
Kdybys měl M3 E92, tak mlčím a pochopím, proč nemusíš X6, ale s těžkou 650i, kde je motor na hranicici snesitelnosti výkonové nouze a Z4 2.3i, která je spíš tak před kavárnu, to spíš vypadá jako neschopnost se správě rozhodnout při výběru vozu.
Co Tě štve? Že je X6 50i rychlejší neš Tvé auto? Nebo že má nesrovnatelně lepší interiér? Nebo že se míň naklání a v zimě nebo v dešti se nemusíš omezovat, zatím co zadohrab bez samosvoru je lepší v takovém případě odstavit? Nebo to, že je díky aktivnímu diferenciálu míň nedotáčivá než 650i, které stejně vždy hrabe jen vnitřní kolo...
Tipuju Tě, že máš doma malou BMW kapli, kde trávíš volný čas meditováním nad svými vozy vymítáním X6tek >:D
Navrhuji stáhnout si do kaple nějaké aktualizace :-!
X6 50i 0-100 5,4 naproti tomu BMW 650i 0-100 za 5,2. Nevím, jak by mohla být X6 rychlejší.
Zadohrab je pro pokročilejší řidiče, 4x4 se kupuje blondýnkám aby si neublížily. BMW mi vyhovuje, má určité renomé, daleko lepší než Datsun:-) jo a Z4 je manželky...
Jen tak mimochodem, 650i je o 30 kg lehčí než GT-R :-!
To je jasné, že bude váha růst, když je GT-R 4x4 transaxle.
BTW renome GT-R je určitě výš něž jakéhokoliv BMW - teda u lidí, kteří rádi jezdi, ne u těch, kteří rádi machrují značkou, protože nerozumí tomu uvnitř.
BMW 650i má 0-100 za 5,4s, BMW X6 50i 5,1s (www.fastestlaps.com je lepší, než tovární údaje)
Moje GT-R 0-100 za 3,05s a 0-200 za 10,5s (polovina toho, co 650i), tak tu moc nemachruj ;-)
Ohledně keců kolem 4x4, to snad není možné... Pokročilejší myslím není synonymum slova pomalejší, to si pleteš :-!
Když dáš na zadek 80%, to se dějou věci :yes:
Mám 650i po faceliftu, takže 5,2. Když se tak držíš fastestlap.com tak si tam projdi porovnávací testy na okruhu, X6 dostala na pr.del i od BMW 135i. Ano, GT-R je nepochybně rychlejší, ale taky o hodně škaredší a je to - což se koneckonců dost často všude píše - bohužel jenom Nissan, takže i kdyby to mělo stovku za dvě sekundy, každý to tak nějak chápe jako druhou ligu.
A pokročilejší není synonymum slova pomalejší, pokročilejší znamená, že potřebuješ víc řidičských dovedností k jeho řízení.
GT-R škaredé, 650i pěkné... To asi stačí, léčba by to mohla napravit.
A ohledně značek, přestaň číst Esquire, pusť si Topgear a začni jezdit pořádně, lecos pak pochopíš a hlavně Ti bude líp. Mezi veřejnosti profláklé rádoby luxusní zboží, na které va finále dosáhne každý, není strop.
Tenhle skvost jsem přehlédl. 650i zadohrab je víc nedočivá než X6 50i s pohonem 4x4? A já jsem doteďka myslel, že zadohrab je od přírody přetáčivý a čtyřkolka více či méně nedotáčivá...
Další důkaz toho, jak jsi mimo.
Dnes jsou i zadokolky (kromě sportovních aut) laděny jako nedotáčivé, tedy při úhybném manévru nebo průjezdu zatáčky jdou ven čumákem.
K přetáčivému smyku se musí silně provokovat, což není špatně.
Jen abys věděl, protože jsi to ještě evidentně netestoval :-)
Věděls třeba, že jsou některé předokolky přetáčivé? ;-)