Design
Přihlásit pro přidání komentáře
Ada je zase tady
potom přišel pád :no:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jen v autech... predpokladam pan vsechnovidel, vsechnonejlipumi, a vsechnoopravoval mechanik ridil i Civic 8. generace, ze jo....? :no:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tak ted si jeste jednou po sobe precti cos napsal, a potom pochopis proc jse tam kde jses...
Pro tebe jinak zkosum jeste jednou i tu otazku, treba ji taky pochopis, ridils toho civica nebo ne? Pac prodeje ve stredni evrope mluvi o hodne vecech, zejmena o tom jak moc dokaze skoda oblbovat lidi, ale rozhodne ne o kvalitach daneho vozu, spis se koukni na celosvetovy prodeje.
Pro tebe jinak zkosum jeste jednou i tu otazku, treba ji taky pochopis, ridils toho civica nebo ne? Pac prodeje ve stredni evrope mluvi o hodne vecech, zejmena o tom jak moc dokaze skoda oblbovat lidi, ale rozhodne ne o kvalitach daneho vozu, spis se koukni na celosvetovy prodeje.
white label
výborný článek i galerie k němu... :yes: 😉
Avantime - vazne super! :yes😒br />
Jen bych si dovolil pripominku😒br />
Obcas pouzivas slova, ktera se k sobe moc nehodi. Viz treba nadpis odstavce: "Zvyseni aerodynamiky". Aerodynamika muze byt lepsi nebo horsi, ale asi ne vyssi nebo nizzsi... Stejne tak "Sportovni proporce". Sportovni muzou byt na aute tvary, nebo rysy, nebo detaily, ale proporce samotne sportovnost moc neurcuji. Svetlomety se "nezdrahaji" tradicni kruhove formy, ale "vzdavaji se ji atd...
Jsem si jisty, ze mi rozumis.
Jen bych si dovolil pripominku😒br />
Obcas pouzivas slova, ktera se k sobe moc nehodi. Viz treba nadpis odstavce: "Zvyseni aerodynamiky". Aerodynamika muze byt lepsi nebo horsi, ale asi ne vyssi nebo nizzsi... Stejne tak "Sportovni proporce". Sportovni muzou byt na aute tvary, nebo rysy, nebo detaily, ale proporce samotne sportovnost moc neurcuji. Svetlomety se "nezdrahaji" tradicni kruhove formy, ale "vzdavaji se ji atd...
Jsem si jisty, ze mi rozumis.
ericn
... Honda má za sebou 9 generací úspěšného hatchbacku. Fotky u článku ukazují vývoj designu, což je fajn. Doufám že Auto.cz v tom bude pokračovat i u jiných výrobců...
Za mě asi nejpodařenější generaci je 5G a 8G :yes: Naopak co se mi teda opravdu nelíbí je 7G - vypadá jak zápasník sumo a ani ve verzi Type-R nic moc, spíš se odkazuje na mini MPV než na obratný hatch :no😒br />
9G se mi líbí také, jsem zvědav jak si povede... 😉
Za mě asi nejpodařenější generaci je 5G a 8G :yes: Naopak co se mi teda opravdu nelíbí je 7G - vypadá jak zápasník sumo a ani ve verzi Type-R nic moc, spíš se odkazuje na mini MPV než na obratný hatch :no😒br />
9G se mi líbí také, jsem zvědav jak si povede... 😉
dan8
Vsechny jsou pekne, ale 5. generace je naprosta bomba, opravdu nadcasovy design, vypada krasne doted 😄 8g taky neni spatna.
euro89
5. generace jako coupe je nejhezčí Civic ze všech! :yes: Jinak všeobecně Civic vypadal vždy líp jako sedan nebo coupe, než jako 3/5dv. hatchback.
5 generace nejhezčí byla, ale právě jako hb, ideálně 1,6 VTi (160PS). Pro holky k tomu tehdy byla designově docela povedená dvoumístná verze targy CRX.
LEGOPARK
Na fotografiach mate v drvivej vacsine Ameriskeho obcana a nie Europskeho. A tam boli rozdiely.
Pekelná Micinka
5. a 6. generace jsou legendy, pak to šlo do kopru. Pamatuji si to zděšení z interiéru 7g, páka zasazená jak v dodávce, vyčpělej exteriér. ;-\ Ale zachovalé jedničce na letní víkendy bych se nebránil. 3g má zase pěkný futuristický interiér.
Choochoo
Je ten blatnik a jeho hrana zamerena na aerodynamiku nebo jde jen o designovy prvek, vyskytujici se cim dal casteji na japoncich.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Je to len designovy prvok...Z hladiska aerodynamiky je vhodny "boat tailing", teda postupne zuzovanie karoserie od zadnych dveri...
[odkaz]
[odkaz]
To je mi jasne, ale preci jen to tim zuzovanim nedostanes do spicky. Takze neni to z hlediska aerodynamiky prvek podobny spoileru na strese, kdy zde ma dojit k odtrzeni proudu?
Tím zúžením částečně snížíš odpor vzduchu.
Funkce spoileru je zpravidla o lepším přítlaku za cenu zvýšení odporu vzduchu...
Funkce spoileru je zpravidla o lepším přítlaku za cenu zvýšení odporu vzduchu...
Nemyslim spoiler, myslim treba hranu pro odtrh proudení na kufru nebo nad zadnim sklem. Treba favorit mel zadni sklo se sklonem 60°, coz je problem. Prechod mezi laminarnim a turbuletnim proudenim, coz je konstrukcne spatne, proto se instalovala hrana, ktera jasne urcovala turbuletni proudeni
nad sklem
[odkaz]
U kufru, ikdyz tam to dnes resi vetsina vyrobcu
[odkaz]
nad sklem
[odkaz]
U kufru, ikdyz tam to dnes resi vetsina vyrobcu
[odkaz]
Ano to je přesně ono,odtrhová hrana.Uvidíme to časem asi i u více výrobců.
pro někoho zbytečný designový prvek,ovšem ve skutečnosti funkční detail.
pro někoho zbytečný designový prvek,ovšem ve skutečnosti funkční detail.
Jsem si rikal, ze by to tak mohlo byt, kdyz jsem treba videl malou listu pod svetlem u noveho Civica. Omlouvam se za obrazek, ale je to tam videt 😉 a jeste poladim oko
[odkaz]
[odkaz]
Prej se u Civica na aerodynamice hodne zapracovalo, takze predpokladam, ze i ty svetla ktera jsou nekomu trnem v oku jsou vysledkem optimalizace.
Johne, mas to nejak overene?
[odkaz]
[odkaz]
Prej se u Civica na aerodynamice hodne zapracovalo, takze predpokladam, ze i ty svetla ktera jsou nekomu trnem v oku jsou vysledkem optimalizace.
Johne, mas to nejak overene?
ano také může mít funkční význam,ale to nevím určitě.Velmi podobné prvky se objevují u aut,optimalizovaných na spotřebu,oproti běžným modelům,které tuto hranu nemají.
U jednoho hybridního auta to bylo přímo zmiňované.Zase úprava oproti konvenční motorizaci.Jinak si myslím,že automobilky samy většinou nezveřejňují proč a přesně které prvky jsou aerodynamicky činné.
U jednoho hybridního auta to bylo přímo zmiňované.Zase úprava oproti konvenční motorizaci.Jinak si myslím,že automobilky samy většinou nezveřejňují proč a přesně které prvky jsou aerodynamicky činné.
I takovéto nenápadné "lízátko" dokáže zvýšit přítlak (ve vyšších rychlostech) velmi výrazně.
[odkaz]
[odkaz]
Myslis na strese? Asi by to taky neco delat mohlo, ale prijde mi to hodne male. No,urcite to tam ale nebude spatne 😉
Prvky o kterých diskutuje Choochoo ,ale nejsou zaručeně o přítlaku,nýbrž a pouze pro snížení aerodynamického odporu. 😉
Tento odkaz [odkaz] tu dal kdo, svatý Petr?
Chceš snad tvrdit, že jen Milotec dodává spoilery hlavně proto, aby majiteli upraveného vozu snížil spotřebu a aerodynamický hluk... >😒]
Chceš snad tvrdit, že jen Milotec dodává spoilery hlavně proto, aby majiteli upraveného vozu snížil spotřebu a aerodynamický hluk... >😒]
Ano toto sem dal také ChooChoo (zřejmě specielně pro tebe,tam je odtrhová hrana nejčastěji a může plnit funkci přítlčnou),ale držím se tématu jen odtrhových hran,nebo za chvíly budeme u křídel,ale tam každý význam chápe.Mimochodem právě tvé příspěvky jsou směrovány zde pouze na přítlak,nikoliv nižší aerodynamický odpor.
Odtrhová hrana, která snižuje aerodynamický odpor (jakési "zúžené prodloužení") vypadá třeba takhle😒br />
[odkaz]
[odkaz]
Na rozdíl od menšího spoileru/"křídla" (tzv. lízátka) nevytváří odpor proudícímu vzduchu, ale vhodně jej usměrňuje, zatímco lízátko odpor proudícímu vzduchu vytváří (minimálně částečně mu stojí v cestě), čímž vytváří i větší přítlak...
[odkaz]
Na rozdíl od menšího spoileru/"křídla" (tzv. lízátka) nevytváří odpor proudícímu vzduchu, ale vhodně jej usměrňuje, zatímco lízátko odpor proudícímu vzduchu vytváří (minimálně částečně mu stojí v cestě), čímž vytváří i větší přítlak...
Napíši tedy raději něco k článku. Velké a upřímné díky za dokonalou práci. Tohle jsou články, k nimž se člověk opakovaně vracívá. Honda zaslouží současně pochvalu za civikovskou výrobní strategii, a kdyby ještě u hondy uměli karoserie jako kdysi - [odkaz] , mohli jsme tu voskovat všichni dojednoho. Takhle tu sakéorgie laskavě přenechávám výhradně členům klubu...
Trzni hodnota VW: 1.4 bilionu korun, Honda 1.35 bilionu korun - tedy hodne velke sousto.
P.S. Nevíš jaký je stav za 1-9? 😄
Jsem zkoukl prodeje asi 15 největších trhů v Evropě (kromě Belgie). Naposledy tady byla statistika do července, kdy o pár stovek byla na tom líp Fiesta, v srpnu se muselo Polo dostat před Fiestu, ale v září Fiesta zabrala a zase vede. Do září jsem se dostal k těmto číslům😒br />
Fiesta: 249 377
Polo: 245 331
Fiesta vítězí jenom v Anglii 77 tis. : 36 tis. (jenom v září se Fiest prodalo o 7 tis. víc než Pol) a Itálii 52 tis : 34 tis. Ještě v Irsku, ale tam je to jen o 1 tis.
Polo boduje samozřejmě v Německu 70 tis. : 40 tis ( v září Pol o 2 tis. více ), potom překvapivě v Holandsku 20 tis. : 10 tis., dále Rakousko + 5 tis., Francie + 4 tis., Švýcarsko + 2,5 tis., Španělsko + 2 tis.
Ještě perlička ze Švýcarskýho trhu. WRX STI se průměru prodá 110 ks za měsíc >😁
EDIT: Stav k 31.8. byl v celé Evropě😒br />
Polo: 241,142
Fiesta: 237,110
Moje čísla do září je přesně 13 zemí
Podle zdejších diskusí určitě ještě mnohem víc... >😒]
Nejvíc se podle zdejších diskuzí a anket prodá Kia & Hzundai, Fiat & Alfa >😁
Jo a Polo se celkem snaží, uvidíme jak dlouho mu to vydrží >😒]
[odkaz]
[odkaz]
Hlavni designova konkurence
[odkaz]
[odkaz]
Pro tuhle konkurenci musi jeste u vw dozrat cas 😉
[odkaz]
[odkaz]
Tahle "zrůdička" s červenou plexibradavicí vzadu a podlitinou vpředu [odkaz] se designově bohužel nechytá nejen na Golfa, ale ani na to Bravo a spoustu dalších..., funlogo u tvého nicku na tom těžko něco změní... 😉
P.S. Golf, to je design, kdy méně (kýče) znamená celkově více
[odkaz]
a podobně tomu (bohužel kdysi) bývalo i u Civicu.
Nej foto z Frankfurtu :yes:, musim na nej koukat porad a porad :yes😒br /> Az prijde novy oturbeny Type-R, tak pak muzem porovnavat porovnatelne. Jinak ty laciny ledky ve svetlech :no:
[odkaz]
Dnes jsou běžně dostupné i tzv. "bezbodové" leddiody, které opticky svítí souvisle "nebodově" (podobně jako neonová trubice), což vypadá podstatně méně kýčovitě/"cirkusově", doufám, že na ně postupně přejde většina výrobců aut.
U audi jsem si rikal, jestli to neni zamerenim na cinsky trh 😉 Prijde mi to takove delane akorat na miru jinemu rejzakovi >😁
Pro jistotu jsem se znovu podival na nej fotku z Franfurtu a nemuzu jinak, sorry :yes: 😉
Kdyz bude pak vypadat CTR 9G nejak takhle, to uz mi asi oci uplne vypadnou. Akorat doufam ze ten oturbenej motor bude vyrazne lepsi nez v Golfu, aby jsme mohli porovnavat 😉
[odkaz]
Designová inspirace Itálií je zřejmá, ale italský design má Golf v rodokmenu, stejně jako "zkratku" GTI u hh verze. Taková Alfa má tenhle motiv kol v mnoha různých variacích, ale ani v jedné nejsou designově/tvarově tak jednoduché a přitom zároveň tak působivé, jako právě ty 18" Detroity na GTI5/6..., mimochodem třeba podle Autocaru nejhezčí HH kola vůbec...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Chyba pri nacitani stranky
...zadny rozdil nevidim, šušu.
[odkaz]
[odkaz]
3dv Stilo a 3dv Golf.
Pokud je tve vnimani sveta tak jednoduche, ze 3dv auta jsou pro tebe uplne stejna, dokud se na nich nenadelaji siiiilene prolisy, ufo svetla, nadorovite zadni lampy a pokud mozno jeste ufo palubovka - pak teda utikej do Hondy...
Mimochodem - nevim, jestli ti to uz nekdo rekl - Stilo se uz tak nejak v EU neprodava..
Nerikal jsem najdi 10 rozdilu oproti Civicu, to je mi jasne to se hleda samo >😁
kdysi byl civic krásné a designově vyvážené auto..jako v současnosti golf...i když tam se mě ta designová variace započatá mimochodem krásným golfem III a IV je už přece jen trochu mimo...snad to VII změní víc zásadně...
ovšem tenhle civic :no: :no: předek ještě okej...ale zadek odpornost...kdyby tomu alespon dali nejaky normalni svetla...a ne toto...
design v japonsku dost upadá...poslední pěkna auta: accord a mazda 6