Když to lidi kupují, tak to VW svádí. Aź to lidi pochopí a přestanou kompromisně udělaná auta kupovat, bude muset VW nasadit u škody to nejlepší co má, ale to se nestane.
Nicméně, pokud by tento kompromis znamenal snížení ceny, je to zcela legitimní a OK. Ale to se také nestane.... :-):-):-)
Cesi Skodovky kupovat neprestanu, o to sa naozaj nebojim ;) Kym to bude mat velky kufor (a ten to mat bude) a TDI, je podla mna (aspon tunajsim) ludom uplne ukradnute, na com (akej platforme) to jazdi. Ked donedavna mohla Skoda predavat Octaviu Tour, ktora mala jednoduchu zadnu napravu, a ludia to kupovali, myslis, ze sa od tej doby daco zmenilo?
A víš kolik aut má ještě jednoduchou zadní nápravu a funguje dobře? Vím, že tě to hodně pálí, ale dokud budou mít češi trochu rozumu a dokud nebudou mít všichnii na Porsche, což nebudou, budou pořád kupovat hodně škodovek. Koneckonců, škodovky jsou pořád na prvním místě i na Slovensku takže taky uvažujou...
až na to, že Škoda u nás DÁVNO není levná. Situace na našem trhu je o to tristnější, že často je výhodnější VW, který není založen na kompromisech (na rozdíl od Škody, kde v podstatě jedině Yeti není jeden velký kompromis.
Co se jednoduché zadní nápravy týká, právě u nás jsou velmi citelné její limity. Pokud je kvalitní povrch, vlečka příliš nevadí. Jakmile přijdou nerovnosti, tak 4prvková zadní náprava se s obyč. nedá srovnat a kdo okusí, nechce už jinak :-!
To nedělá jen Škoda. Spoustu automobilek si přizpůsobuje názvy trhu. Trhů máme několik: Evropa, Sev. Amerika, Již. Amerika, Čína a roste Rusko + Indie.
VW Jetta je Jetta jiná v Americe a jiná zde (tady Golf VII, tam předchůdce A-Entry a následník naší Bory). VW Passat je Passat je tady, Passat v Číně je starý Passat B5) atd.
A dokonce Opel se jmenuje všude jinak (část Evropy Opel, tuším Benelux má Vauxhall a America má Chevrolet - Opel Astra je téměř Chevrolet Cruz).
V době kdy se víceprvek nedostává řadě aut nižší střední "zavedených" značek asi nebude zvolená platforma pro pragmaticky zaměřenou značku zásadním problémem. A jestli něčím Roomster ve své třídě i po letech vyhrává, je to kupodivu právě ten podvozek.
Jinak gratuluju auto.cz k objevu této informace. Snad si poopraví dezinformace o údajném Roomsteru RS, což byly právě muly Toleda a Popularu..
no jo...ale roomster je autem o třídu níž...těžko říct co to uděla s tak velkým autem...no uvidíme zatím se moc předbíhá...počkejme si na první jízdní dojmy, test a srovnávací test s konkurenty...
ale začínám se čím dál vic obávat, že cruze bude v této kategorii možná lepší nabídkou...
těžko říct, co to udělá s větším autem? Zadní náprava z O1 a nová přední z Pola? Nebude to technickej hit, ale víceprvek nemá spousta aut a když uvážíme cenu kolem 250k v základu...
Za 250 v základu mám i30 nebo Kiu Ceed. A jakou mají zadní nápravu?
Ovšem to není to hlavní, tyhle káry už mají aspoň celý podvozek z nižší střední.
Čili pokud chtějí tenhle zázrak Škodováci prodávat za 250 v základu, nepovažuju to za nabídku roku... Kdyby šli řekněme na 200-220, stálo by to možná za úvahu.
Pokud tedy správně chápu určení tohoto vozu jako kladiva na Dacii.
Jo a v základu by pro náš trh měla být aspoň klima a dva pytle plus nějaký čtyřválec (klidně třeba MPI, ale hlavně ne HTP)...
Myslím, že z VW šlo, že se nemá jednat o přímého konkurenta Loganu. Jinak víceprvek imho chybět nebude a není důvod předpokládat, aby se podvozek nepovedl...
Jako základ bych ale taky raději viděl čtyřhrnek (klidně 1.4MPI), uvidíme ;-\
Nechce se mi to hledat, ale byla O1 opravdu o tolik větší a těžší než bude Rapid? Ad výkon: tomto případě bude důležitější velikost a průběh točivého momentu, který měla ta obstarožní 1.4 přece jen o něco málo vyšší...
Počítám, že bude o něco málo menší, než O1 a pak doufám, že bude také lehčí, ale v dnešní době honby za hvězdičkama o tom i pochybuji.
Jako základ nevidím 55kW špatně. Důchodce, který má v očích smrt a v peněžence vítr, přehnoupne li se mu ručička tachometru přes 100 km/h, tomu HTP bude bohatě stačit. Ostatní ať vezmou 1.2 TSI či 1.6 TDI a určitě budou nadmíru spokojeni.
Pořád škodovku považuji za lepší a techničtější značku, než jsou korejci. Viz ty jejich (ne)slavné podvozky. Sice mají multilink, ale suverénně nejhorší, který zde je, a který překonávají mnozí s obyčejným řešením nápravy.
Taky nevidím jediný důvod, proč by škodovka měla jít pod cenu? Proto, abys na ni dosáhl i ty? Nebo máš snad pocit, že se škodovka neprodává? Spíš mám ten dojem, že je škodovka mimo tvé možnosti.
Až si budu příští rok kupovat auto, plánuju za něj dát cca 350 tisícovek.
A v čem jezdíš ty, borče?
Jenom konstatuju, jakou cenu bych tady viděl jako přiměřenou. A to prostým porovnáním s konkurencí. Kolem 250 koupíte taky třeba Mégane Generation, což je taky "ošizený" Mégane (pokud tenhle model bereme jako "šizenou" Oktávku). Jo a třeba Bravo od Fiata stojí taky takhle nějak. Jenomže to jsou u nás obchodně dost nešikovné značky. Ale z těch lepších - třeba takový Focus dvojka se teď prodává za necelých 270 tisícovek (motor 1,6 benzín a výbava myslím Trend plus). Opel Astra classic je na tom podobně. A pokud bych si měl vybírat mezi nimi a touhle Škodovkou, dopadne to asi jasně... Tedy pokud rozdíl bude nějakých cca 20 tisíc a pokud bude výbava patřičně očesaná. Při rozdílu 50 tisíc by se už stálo za to zamyslet a při rozdílu 70 tisíc by už ta Škodovka mohla být i lepší variantou...
Je to samozřejmě jenom můj názor, ale asi nebudu sám, kdo to takhle vidí.
200 by byla hodně dobrá cena.
Spíš vidím reálně základ někde na 230 tisícovkách.
A teď ještě jde o to, co v tom základu bude.
Jestli 100 koníků, pak mě Škoda příjemně překvapí. Spíš očekávám nějaký motor kvůli reklamnímu "cena již od...), třeba 1,4 MPI 55 kW s příplatkem tak 20 za 1,6 (a ta už by těch 100 kobyl mohla mít). Anebo jako základ dají 1,2 HTP, vyladěnou na těch vyšších 51 kW (ale to snad ne).
A jestli dají do základu ještě klimu (stačí manuální), bude to za tyhle prachy hit.
Ale odhaduju, že to napřed zkusí prodávat za podstatně víc peněz - a pokud to lidi dají, není se jim co divit. To je kouzlo PR...
Jo a abych odpověděl - pokud byto mělo 100 koní a aspoň tu klimu a dva pytle, asi bych to bral za 230. Samozřejmě pokud by v tom bylo dost místa pro čtyři dost rozměrné lidi (o prostoru pro náklad snad u Škodovky mít strach nemusíme) >:D
Škodovka tě překvapí už možná tím, že má k dispozici pro Rapid nové motory v přeplňované podobě.
Jen ten základní bude nepřeplňované, přepracované HTP s 55 kW.
Škodovka na našem trhu NEBUDE nejlevnější. S tím počítej.
Já neříkám, že to bude tak jak píšu. Jenom píšu, jakou cenu a výbavu bych viděl jako rozumnou.
A to nové HTP bude zase trojhrnek, nebo se snad můžeme těšit na čtyři válce?
V dnešní době, kdy jeden výrobce vedle druhého uvádí nové motory s třemi válci, na čtyřválce v základu zapomeň. I do BMW řady 3 půjde tříválec. Nehodnotím, jestli je to dobře či špatně, pouze konstatuji stav.
V Rapidu by mělo být nové, přepracované a tříválcové ...HTP. Jestil chceš čtyři válce, zkus (aspoň) 1.2 TSI, ten motor tě nemůže zklamat.
Řekl bych, že kvůli nižším výrobním nákladům, pak mě napadá ještě úspora paliva. Ale možná je tam ještě jiný důvod.
A co se týká toho, že TSI nemůže zklamat (já vím, psal to Jossalito, ale nechce se mi psát dvě odpovědi) - jízdní vlastnosti jsou u turbobenzínu slušné, akorát si radši počkám, co to bude dělat za dva-tři roky. A přece jenom turbo na motoru zpravidla znamená taky o něco dražší servis. Třeba to tak v tomhle případě není, píšu jenom svůj názor.
Potažmo kvůli tomu co jsi psal ale jinak je to z důvodu dosažení výhodného objemu jednoho válce, který je ideální mezi 400 a 500 ccm, tzn. že u čtyřválce je ideální objem mezi 1600 a 2000 ccm. U menších objemů je čtyřválec luxusem. Samozřejmě jsou tady i vrozené nectnosti tříválců, bohužel, jako vyšší nedospělý zvuk a vibrace.
No technickej hit to nebude, ale na normální jezdění je víceprvek zbytečnej luxus, tak ho tam prostě nedali. Osobně ho taky nemám a nijak mi to nevadí. Pokud bych tomu chtěl jako případný majitel vylepšovat jízdní vlastnosti tak bych tam dal nějaký pořádný kola. To udělá strašně moc.
Platforma Roomsteru je sice o třídu níž, ale třeba rozvorem je skoro o 4cm větší než ta u současné Octavie. A kdo bude chtít u Škody víceprvek, má u Octavie III s rozvorem cca 2680mm příležitost..
Rozvor není na platformě příliš závislý - u předokolky není mezi přední a zadní nápravou žádné spojení a může tam teoreticky přijít tolik plechu, kolik se výrobci zachce.
To zase není úplně pravda, proto O1 musela mít rozvor 2512 (A3, Golf, TT, Toledo) a O2 2578 mm (opět stejné modely) protože prostě používaly stejné platformy...
Není o třídu níž. Je to PQ34, součaný Golf, Octavia, A3 atd. používají PQ35. První číslo je třída, druhé číslo je verze. Takže platforma Roomsteru je stejné třídy jako platforma Golfu, jen je starší.
No šetření je vidět na Škodovkách už cca od roku 2004-2005. S příchodem krize v 2008 se to ještě zhoršilo. Táta má Oktávku z roku 2005 a ač má stejně najeto jako já oproti mojí 2003 má interiér v tak zbědovaným stavu, že to vypadá tak na hození do šrotu. Všechny plasty jsou ošoupaný oloupaný no katastrofa. Jo jen tak mimochodem proč by to mělo mít špatný jízdní vlastnosti?
Tak že nebude zadná nová platforma, ale vezmou stavajíci platformu a daji do zadu vlečnou napravu tak jako u VW jetta z Mexika to nahráva že a-entry bude stavajicu oktávka ale daji na ni jíne panely a jednoduší napravu do zadu.
nejslabší stránkou bude, jako vlastně vždy u ŠKODY, základní motorizace,....s trochu normálním, obstojným motorem pak půjde cena prudce nahoru, a tím koupě v této kategorii, ztratí úplně na významu :no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no:
.. že s nástupem tohoto (reálně) vlastně nástupce Octavie, se z Octvie III "ofic" stává (jako)PLNOHODNOTNÝ vůz střední třídy (takový "lepší" Citroën C5 - jak si jistě MNOZí budou myslet ;-) ) a ze SUPerbU (jako)PLNOHODNOTNÝ vůz vyšší střední třídy (takový "lepší" JAGuar XF - v myslích některých tím pádem "vwlastně" i "skorolepší" JAGuar XJ apod. :-)
TO jsou "vwěci", že? ;-)
(a TOHLE jiné automobilky OPRAVDU NE"umí" - vwymyslet :-)
bingo...ešte som sa nikdy nič nedozvedel od kylie okrem všeobecnych faktou ,ktore si prečitam na auto.cz nič rozumne jej ruky ešte nenapisali.každy jeden prispevok je antivw a netreba zabudnut spomenut citroen C5 ;-) len jedna rada obmedzit uražanie vw fanušikou a menej tlačenia c5ky a bude to fajn,kylie predsalen si rozumna nemožeš sa rovnat s istymi diskutermi,tak ja len tolko samozrejme v dobrom myslene...
pre upresnenie nikde hore nevidim,žeby bolo spomenute spojenie škoda octavia 3 ako stredna trieda či superb ako vyššia strednaa...obmedzenost niektorych ludi je jedna vec fakt je to ,že octavia je a bude nižšia stredna a superb stredna ...to čo tu prezentuješ je tvoj nazor tak to tak aj napiš ,že ty to tak vidiš nehovor za ostatnych...to že maš nejaky vw komplex je tiež tvwoja,vwec tak si ju aj rieš sama so sebou ,hm? napišeš sice plno toho,ale trištvrte z toho je bla vw bla C5 atd...
NeODPORUJETE si trochu? ;-)
Nejdříve píšete že se NEdozvíte NIC krom "všeobecnych faktou" a hned nato "nikde hore nevidim,že by bolo spomenute" .... to co jsem napsala :-)
NEměl byste se ROZHODNOUT co tedy chcete? MÁM psát věci co NEjsou (zatím) veřejně známé, nebo...?
PS: Já myslela že VŠICHNi píšeme "své názory" - nebo vwy jste snad nějak "centrálně řízen(i)"?? 8-s Já jsem MĚLA "podezření"! ;-)
Hezký Nový rok (raději BEZ "centvwálního řízení" přeji :-)
NEpotŘEBUJi aNI VĚTší, ANi meNŠÍ MOniTOR A zEjMÉnA nEpOTŘEbujI Ve ZMĚti VeLkÝcH a MAlÝCh pÍSMeN lUŠtIT BLÁbolY o ToM, JaK jsOu ProdUKTy pSa ÚŽasnÉ Ve srovNÁnÍ s VÝroBCi AuT, KteŘÍ tO OpRaVDu UmÍ. :no:
Nějak se vám "RoZuTíKaLa" písmenka (navíc BEZ jakéhokoli smyslu či DŮRAZU na intonaci - jak to používám já, bych tedy řekla - nebo? ;-)
PS: Produkty PSA jsou "úžasné"?? NE"kecáte" vy trochu? :-)
PPS: Shodou okolností DNES jsem dávala na odkaz vozů co mi od Citroën příjdou "zajímavé" (stačí na to prsty jedné ruky - trochu nešikovné obsluhy cirkulárky ;-)
Máte-li zájem, je to "Citroën C4 vs. DS4 - Hnědý duel, vlákno "SHRNOVAČKA" 16.11. 14:41 :-)
neodporujem ty asi nevieš čitat,alebo neruzumieš moc pisanemu textu to s tym centralnym riadenim si nechaj pre seba a zavolaj do PSA ,lebo sa mi vidi še si nejaka pokazena... všekto čo sem napišeš su opisane veci a pokial niečo vide z tvojej hlavy je to blbost na Entu...si fakt nejaka pokazena inak už to neviem napisat pokial si teda normalna dospela ženska a ne nejaka 14r pubertačka...tvoj nazor mna nezaujima ,ale tlačit niekomu do hlavy že ten tvoj citron je od kompaktu až po vyššiu strednu to najlepšie auto na svete ma už važne nebavi...minuly rok si napisala cez 3722 prispevkou a každy jeden o ....
VŠE co napíši je "z mojí hlavy" (stejně jako to "vaše z vaší"!!! Nebo? ;-)
CO (konkrétně) vy považujete "za blbost na Entu"?? (zvládnete napsat alespň NĚJAKOU konkrétnost - nebo zůstanete u "obecných, zcela NEkonkrétních, proklamací"? :-)
PS: Božíčku PROČ si hned při prvním dnu roku (tak) VYMÝŠLÍTE?!? (nevíte že "jak na nový rok, tak po celý rok!? ;-)
(není to tak dávno, co jsem tu psala, že od značky Citroën MNE zajímá/za "zajímavé/kvalitní" považuji... že by mi na to stačily prsty JEDNÉ ruky.. >:-[]
.. a zjistila jsem že dokonce "s rezervou" :-)
"Prodávám jak se mi (ze solidního zdroje) doneslo" (a navíc mi to příjde - s příchodem RAPIDu i "celkom logické" ;-)
PS: Tak tyto modely mne opravdu NEoslovují :-)
viz "Hnědý duel - Citroën C4 vs DS4"
vlákNo "SHRNOVAČKA" 16.11. 14:41 ;-)
Nevím, jejich "strategicko-taktické" pláný bývají (VELMI) "dobré"! ;-)
(a potřeby na "další růst" rozměrů Octavie nějak "pořešit" museli.. uvidíme, ale mně to NEpříjde "špatné" - netuším tedy/nedovedu si představit, jak se "popasují" s "typickým" vw představitelem střední třídy PASSATem vs právě Octavia - ale jejich invence v tomto směru bývá FAMÓZNí = jistě to nějak "fik fik fikaně" vymyšlené mají.. :-)
PS: "..celkom suhlasite heh" (s čím?? ;-)
suhlasim s vyberom aut v tom danom vlakne v tom hnedom duely ...aaa myslim,že octavia 3 povyrastie,nie nejak vyrazne a ostane vačšim autom v nižšej strednej
Jsem ráda že jsme se (také jednou :-) ) shodli - a hlavně myslím že "tak to prostě JE" ;-)
Octavia 3 URČITĚ "povyroste" (bude mít konečně i větší rozvor (byť "trend" velkých převisů má být "zachován") a jestli myslíte že zůstane (NEJ)"vačšim autom v nižšej strednej" - no, samozřejmě "může být", ale ... já slyšela co jsem slyšela a jak jsem řekla, působí to i docela LOGICKY (proč mít 2 vozy v nižší střední a "nahoře" NIC - když to lze presentovat jako jeden "v nižší střední" (Rapid), jeden "ve střední" (Octavia) a jeden "ve vyšší střední" (SUPerb) :-)
no zaleži len na tom ako sa rozdaju karty vo vw groupe...ono logiku to ma akurat škoda rapid ma byt vačšia jak fabia menšia jak octavia ,ale za rozumne peniaze...nemyslim,že by bolo pre škodovu dobre mať v nižšej strednej auto ,ktore ma lowend povdvozok a ma byť za lacne auto...
Nu, nejspíš se shodneme že to JISTĚ (velmi) dobře naplánované a "koncernově napříč" zkombinované mají - a to jak "presentovat" (prodat) auto, v tom jsou VELMi dobří = takže "uvidíme" :-)
Ó kéž by (to byla blbost ;-)
TAKový je "pvwán" majitele firmy a TAK tyto vozy budou presentovány a TAK to (asi) vwětšina lidí "sbaští" (a ještě budou říkat JAK jim "chutná" :-)
Musíte pochopit, že když si jde koupit český občan auto, tak je mu úplně jedno (asi většinou, snad nejsou úplně všichni trubky), jestli octavia patří do nižší střední, nebo střední třídy, prostě vidí kus auta (já octavii považuji za velmi dobré, a to nejsem "koncerňák"), s obrovským kufrem, tak jí prostě koupí....to co vy tady píšete (samozřejmě nesmí chybět zmínění Citroënu C5 - stále si pamatuju jak se píše "ë"), je jen o tom co si lidé budou myslet kam to auto patří, né kam OPRAVDU patří a to nechápu, jaký to má smysl.....navíc vůbec nechápu proč zrovna tohle řešíte......závist, že je koncern lepší než PSA(střílím od boku)???
Suhlasim s Kylie. Nasledujuca Octavia bude zrejme prezentovana ako "o level vyssia Octavia nez doteraz", aby mohla byt predavana za vyssiu cenu. Cize lowcostovy kostitras Rapid bude v porovnani so sucasnou Octaviou nizsie a novu Octaviu nam budu vnucovat ako "mensi Passat". Ale zase na druhej strane, ak by ta nova Octavia na rozdiel od sucasnej Octavie nehucala, nebuchotala a nevytriasala z nas dusu, tak by sa oplatilo priplatit. Ale ludia si nepriplatia, lebo na to nemaju - za posledne si kupia velku skrupinu Rapida bez airbagov, bez ESP, bez nicoho... (ale to nevadi, ze to nema hlavove airbagy, predsa to ma v zozname vybavy vypisane vselijake odkladacie pakety a haciky v kufri....)
Pokud tomu skutečně strčí PQ34, tak rozdíl mezi platformou Rapidu a Octavie, která přijde, budou dvě generace - ta totiž dostane MQB, stejně jako Passat, Golf, A3 a časem všechny modely koncernu od střední níž kromě A4.
Jinak pěkná hyperbola. Bez ESP v EU už nic nevyjede a bez airbagů by se museli před EuroNCAP zahrabat pod zem.
... tie hlavove airbagy a ESP som porovnaval s Roomsterom, ktory ich nema ani v najvyssej verzii vybavy. Aj ked si kupim najvyssiu vybavu, tak musim za ESP a hlavove airbagy doplatit dalsich 600€. Niekedy su nariadenia EU dobre - aspon sa tieto prvky dostanu do standardu vsetkych znaciek.
Co máte pořád s tím "musím připlácet?" Mě by vadilo, kdybych si připlatit nemohl. Nebo když navážou takhle zásadní položku na nějaký vyšší stupeň výbavy (to mi vadí z principu). Pokud by lidé o ESP měli zájem, tak prostě bude, nepotřebuješ k tomu EU. Vem si klimatizaci - i když není v základu, tak jí skladovka nejspíš mít bude, protože jí kupuje víc a víc lidí. Osobně považuji za slušnost dát plnou (nějakou příplatkovou drobnůstku člověk promine) bezpečnostní výbavu do základu, ale jsou horší věci.
Škodovka je koncernový low end. Člověk se musí smířit s tím, že bude nabízet spíš nutné minimum.
Presne tak, kedze je to koncernovy low-end, tak nie je prekvapujuce, ze za niektore bezne veci si treba priplatit. Ale to by sa nemalo tykat bezpecnostnej vybavy. To iste francuzke automobilky - v malych modeloch to nie je ziadna slava, myslim ze u nich treba v niekotrych pripadoch skocit vyssie vo vybave, aby mali urcitu bezp. vybavu.
Jo, viděl jsem to, že v nejnižším stupni nebylo ESP ani za příplatek. Byl to myslím Megane a 308.
Jak jsem napsal, považuji to za slušnost; na druhou stranu lepší za příplatek, než když nemáš možnost vůbec.
Edit: Teď jsem se podíval a u Megane Generation to tak skutečně je, u 308 je v základu vše kromě hlavových airbagů - 9.700,-. Buď změnili nabídku, nebo si to špatně pamatuji. Mám takový pocit, že korejci také v tomhle nevynikají. Pravda je, že jsem se naposledy na nižší střední nějak obsáhleji díval asi před rokem.
Rapid posune novou Octavii do vyššího levelu? No to nevím, králem nižší střední musí být GOLF a VW nikdy nedopustí, aby byla Octavia lepší.
Jedině, že by marketing zamakal a posunul opravdu vnímání Octavie na úroveň vozu střední třídy - tedy jako konkurenci pro Mondea atd. Lepší než Passat nikdy Octavia III nebude tak takhle by to opravdu mohlo klapnout.
Bohužel se tím jen posílí "simlpy clever", neboli podvod na zákazníky, který si v omylu bude kupovat vůz "střední" třídy za míň než u konkurence, jenže na technickém základu Golfu. Prostě něco jako současná Jetta.
Že to lidi budou kupovat, je víc než jasné. Jen by mě zajímalo, jestli bude Rapid opravdu lift nebo sedan. Lift je populární snad jen u nás ve stř. Evropě.
Však bude (Golf KRÁLem nižší střední) - a "velká" Octavia bude (zřejmě) "levně" postaveným (hůře vybaveným?) soupeřem PASSATu..
(tedy jestli se nezměnily původní "strategické" plány - což ale asi spíš NEee ;-)
Jenže on i ten Passat bude mít stejnou platformu jako Golf. Když může Passat být vůz střední třídy, tak snad může i ta Octavia, ne? Ještě jsem neviděl definici střední třídy, která by určovala nějaký minimální technický nebo technologický standard. ;-)
octavia 3 pride na MQBčku a dalšia generacia passatu tiež tak,avšak modularna platforma dovoluje rozmerovu volnost,preto od upu po passata bude rovnaky,ale iny podvozok.razvor širka atd všetko sa bude riešiť v rozmedzi danych tried...octavia nižšia stredna ,passat stredna hotovo ,žiadne menenie sa nebude diať.rapid nebude natolko velky ,aby uplne nahradil octaviu ...a triedy aut su určene podla rozmerov,razvor,celkovy rozmer auta,priestor v interieri atd...
nema to logiku...od 96 si budovat nejake miesto s octaviou a potom v roku 2012 sa na to vykašlat a nekam posuvať octaviu...octavia je rozmerovo na hrane triedy a tak by to malo aj ostat octavia bude velka a superb bude tiež,ale vo svojej triede,je to akysi presah teda aspon na oko octavia funguje to tak prečo nie ,ked si človek kupi radšej octaviu ako velke auto,to iste superb dlžkou je takmer vyššia stredna...tymto ma škoda presah do dvoch tried čiže viac potencialnych zakaznikov...jednoducha matematika. preto nevidim jediny jeden dôvod posuvať octaviu a superba,kedže rapid ma byt lacny model...
Já mám takový pocit, že to je oficiální plán. Nechce se mi to hledat. Nový Superb má být vyšší střední "se vším všudy," Octavia má být střední a tahle nová kreace má převzít její pozici v nižší střední. Takhle nějak by to mělo být, jestli se nepletu. Oni už tam nakukují dnes a mají právě ještě o pár centimetrů povyrůst. Ostatně už dnes Škodovka zařazuje do statistik Octavii jako střední a Superb jako vyšší střední. MQB umožní hlavně nárůst rozvoru, takže tam spadne i dle většiny používaných tabulek.
Samozřejmě, že platforma toho moc neřekne o kvalitě použitých komponent. Budeme se muset nechat překvapit.
Řekl jsem snad něco jiného? Jelikož tu ta auta ještě nejsou, tak se těžko mohu vyjadřovat k jejich konkrétním odlišnostem. Zkus si to přečíst od původního příspěvku.
Pozastavovat sa nad jednoduchou zadnou napravou a zakladnym 55 kW motorom u auta, ktore by malo byt relativne velke a k tomu lacne (uvidime cenniky, mozno budeme prekvapeny) je minimalne zabavne. Ked sa pozrieme do nizsiej strednej, tak zistime, ze vozidiel s jednoduchou zadnou napravou je stale dost a nikde v testoch nevidim, ze by tie vozidla jazdili v zasade zle (cim netvrdim, ze vzdy dokazu golfu, alebo focusu).
Koniec koncov, nikto nas nenuti si tieto auta kupovat
Konstrukci zadni napravy u Golfu bych bastlem nenazyval. Tam je ten viceprvek dokonce i velmi dobre odladen. Problem nastava v Octavce, kde diky dlouhemu previsu jdou jizdni vlastnosti rychle do kopru.
To je fakt. Pěkně do ukázal ("dokázal") velký srovnávací test (AutoMotor und Sport - myslím) všech vozů nižší střední, kde ve slalomu a vyhýbacích manévrech a já nevím už při čem ... Golf obstál na VÝBORNOU, Seat Leon (dokonce) EXCELOVAL a škoda Octavia TOTALně PROPADLA (byla poslední, úplně nejhorší ze všech vozů své kategorie ;-\
tri auta na rovnakom podvozku tak da rozum,že pojdu rovnako ...leon ma tvrdšie nastavenie nižšie tažisko a octavia ma naopak kufor na rozdiel od golfa a leona
Si malinko protirecis - tri auta na stejnem podvozku, ale diky rozdilne konstrukci karoserie praveze stejne nejedou.
Tady je krasne videt, ze podvozek, ktery v jednom aute zajistuji spickove vlastnosti, v jinem, diky jine konstrukci zbytku vozu, nestaci ani na prumer tridy.
v octavii 2 je podvozok myslim dosť schopny samozrejme pokial denno denne neskušaš schopnosti...ono leon je o kus menšie auto podobne aj golf,tlmče,pruženie si ladi každy sam tak tam možu byť dosť rozdiely...ale octavku radim k lepšiemu priemeru. a najvyššie mazda 3 a fofo
Naprosto "normálně" použitelný POCHOPITELNĚ je - na druhou stranu někdo musí být "nejhorší" (ze všech - to vwěru NENí "lepší průměr" ;-) ) a to je v tomto případě škoda Octavia (a trochu paradoxně STEJNÁ platforma, STEJNÉ mechanické díly, STEJNÝ motor - Seat Leon je naopak nejLEPŠí.. :yes::-)
.. ale má menší kufr, to je fakt ;-)
Stejná platforma nutně neznamená stejný podvozek a už vůbec ne stejné naladění. Tak intimně tahle auta neznám, ale spíš si dali u Seatu (Audi) nejvíc záležet na naladění. Má to, přeci jen, být levnější alternativa k Audi, takže bych se nedivil, kdyby vycházel z A3 místo z Golfu.
No v případě vozů jako Leon a škoda jde (evidentně) o VELMi "jiné" naladění (a že různé vozy MUSí být jinak naladěny je asi jasné..
PS: Myslím že podvozek Octavie v reálu NEní "problémový" (jak by mohlo naznačovat to poslední místo), ale ty velké (přesněji NEJVĚTŠí) PŘEVISy
("přinášející" velký zavazadelník) mají prostě svá ale...
PPS: NEmohu si "odpustit" - jaké jsou (české) prodeje Octavia vs Leon? 10 : 1 nebo (ještě) víc? :-)
Já se musím přiznat, že mi na Seatech vždy nejvíc vadil interiér. Od střední školy je nesleduji, ale v té době jsem se zajímal o Leon a nikdy bych nevěřil, že Seat je pod vedením Audi.
Tohle srovnání kulhá na více než jednu nohu. :-) Ale řekl bych, že to bude víc (ve prospěch Octavie).
Přiznávám že interiér SEATů, vw, škody atd. také NE"studuji" (nicméně vždy je to "něco za něco" - někdo má větší zavazadelník, někdo lepší odladění podvozku, a když např. dražší tlumiče/pružiny tak prosttě slabší palubku... to mi příjde "ok" - no a VĚTŠINA lidí volí asi "palubku a pak zavazadelník", nebo obráceně? ;-)
(NEok mi příjde vnímání: Octavia je VE VŠEM lepší - například - a (i) z toho plynoucí "více než 10 : 1 :-)
Spíš to vypovídá to tom, že to, v čem je Seat lepší, většina trhu nepovažuje za zásadní (nebo o tom ani neví). Navíc Škoda je v pozici domácí automobilky. A Seat není nějak zvlášť úspěšný celkově, takže vyčítat mu to v ČR postrádá smysl.
Ale já to ani "nevyčítám", to je spíš "povzdech" že to co (z mého pohledu) dělá auto (lepším) autem naprostou většinu lídí vlastně (naprosto) NEzajímá.
A u aut je to opravdu stejné jako v hudbě (a literatuře), jak jste jednou "in" PRODÁVÁTE (a to i v případě že konkurece je objektivně lepší - a vw se okolo jejich značek a výrobku nějak "daří dělat jméno", ten seat je jen výjímka potvrzující pravidlo ... a nutno objektivně říct, že tam koncernoví stratégové opravdu udělali CHYBY až NEpochopitelných rozměrů - skoro by s vedením MB mohli soutěžit zda oni hůř "spravovali" Seat či nebo ti druzí Maybach :-)
Pěkný den
V případě Seatu mi připadalo, že Audi neumí replikovat svůj úspěch (přeci jen je to jejich zodpovědnost). I ze situace u Lamborghini jsem měl pocit, že to tak trochu flákají. Vypadalo to, že jsou tak zaměření na svůj růst, že nevěnují dost pozornosti zbytku své skupiny. Vzhledem k poslednímu vývoji jsem zvědavý, jak Audi zapracuje na Seatu. Není na tom nejhůř, ale paradoxně propadá tam, kde by to člověk od Audi vůbec nečekal. A VW nehraje do karet současná situace na trhu. Takže je také otázka, jak se s tím poperou.
Já bych osobně hlasoval pro Daimler, protože ten byl v pozici veleúspěšné automobilky, ikony na trhu, a přesto to zvoral.
Já bych to na (zas tak) "jednoznačné" vítězství managementu DAIMLER NEviděla - ono oznámit že Seat bude "sportovně" zaměřená značka konkurující Alfě a jako tu "sportovně laděnou konkurenci Alfy Romeo" nabídnout vozy tvarů MPV - to je také docela "PERLA" ;-)
Musím běžet - pěkný (zbyteček) Nový rok (i nový rok :-)
Pravda je, že Seat tolik nesleduji, takže mi zřejmě řada přešlapů unikla. Nicméně nabídka Alfy tak prořídla, že je tohle tvrzení prakticky pravdivé. >:-[] (Konkuruje s přesahem.)
Já to vítězství stavím čistě na tom, že MB byl na vrcholu a nikam se nemusel hnát, kdežto Audi mělo plné ruce práce samo se sebou. Sice Seat zanedbali, ale ještě ho neodřízli. Tak uvidíme. Seat nemá problém s auty, platformu a motory dostane od koncernu, že auto umí naladit, to už ukázali, stačí trochu vypilovat kabinu (to je spíš mé osobní přání), možná si ujasnit pozici značky a pohnout s marketingem. Podle mne Seatu v růstu nic závažného nebrání. Jen se do toho obout.
Pujde hlavne o cenu. Nastupce octavky(a castecne i feldy) nebude o zavodeni. Bude o Value 4 Money. Kus auta za dobry penize. Ber nebo nech byt. Chces neco lepsiho? Jdi si treba pro A3.
Pokud bude podvozek dobre udelany, nebude se ceho bat v dany tride aut.
Pak je druhej pohled na vec: 1,2 HTP muze byt pro Rapida idealni motorizaci, a proto se objevuje v nabidce :))
Víc než super jízdní vlastnosti mě zajímá životnost podvozku. Asi nejsem náročný, ale u první Fabie se podělalo velmi rychle vše co mohlo. To jsou pak příjmy pro servis
Vleceny ramena- bez problemu. Predek je vec nejista. Ja osobne bych si hned priplatil za nejakej paket *odolny podvozek* Nemyslim tim ten *pro spatne cesty*
Pokud se budou prodávat levná řešení (viz podvozek),
nemám s tím problém. Jenom nechápu, jak si český člověk libuje ve velkém kufru, i když 95% jízd je naprosto prázdný. A úplně mě fascinuje "hodně místa v podélném směru" - Suberb, když se 3 lidi mají problém vedle sebe posadit...
Re: Pokud se budou prodávat levná řešení (viz podvozek),
Ja kufr vyuziju docela casto. I kdyby byl potreba min, proste ho mas. Nemusis o nicem premyslet, nikoho se prosit.
U toho Supa je spis horsi to, ze se tam nedaji dat 3 autosedacky pro potěr. Pak by to bylo poradny rodinny auto. 3 lidi vzadu dneska uz snad nejezdej.