Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Rapid bude mít platformu jako Roomster

Diskuze (125)
Spojit požadavky na nízké výrobní náklady a velkou karoserii pomůže recept, který se osvědčil už u Roomsteru.

Rapid, nebo též A-Entry – nová Škoda stojící mezi řadami Fabia a Octavia, má být levné auto. Jak to jde dohromady s koncernovou technikou? Vcelku snadno – podle informací, které získala redakce Světa motorů, se ve Škodě pracuje na řešení, které elegantně vyhoví všem požadavkům.

Konstrukce má být v prvé řadě levná. To znamená použití prvků z již existujícího modelu, pokud možno v co nejjednodušším provedení – víceprvková zadní náprava, hliníkové pomocné rámy apod. jsou zbytečným luxusem. Zároveň by měl být nový vůz poměrně velký, stavět na základě malého vozu proto není ideálem.

Nabízí se řešení, které se již jednou osvědčilo v praxi. Škoda Roomster spojila přední část karoserie z Fabie se zádí odvozenou od první generace Octavie. Nový model by měl vsadit na stejnou DNA, s jediným rozdílem – příď nebude pocházet z Fabie, ale dostane už širší nápravu z aktuálního Pola a Ibizy.

V zásadě tak vznikne svébytná platforma, která navíc nabídne relativní konstrukční volnost. Škoda se proto při vývoji nemusí omezovat na již existující rozvor, zároveň se i obejde bez nové modulární konstrukce MQB, kterou dostanou všechny nově vyvíjené modely počínaje VW Up! a Golfem VII.

Pozice nového modelu je jasná. Má fungovat jako nástupce první Octavie Tour – nabídne velkou karoserii liftback za cenu kompaktního vozu. Navíc umožní třetí Octavii posunout se o něco výš.


Diskuze (125)
1. 1. 2012 23:31
Re: Pokud se budou prodávat levná řešení (viz podvozek),
Ja kufr vyuziju docela casto. I kdyby byl potreba min, proste ho mas. Nemusis o nicem premyslet, nikoho se prosit.
U toho Supa je spis horsi to, ze se tam nedaji dat 3 autosedacky pro potěr. Pak by to bylo poradny rodinny auto. 3 lidi vzadu dneska uz snad nejezdej.
1. 1. 2012 23:21
Re: Neni cemu se divit
Vleceny ramena- bez problemu. Predek je vec nejista. Ja osobne bych si hned priplatil za nejakej paket *odolny podvozek* Nemyslim tim ten *pro spatne cesty*
1. 1. 2012 20:37
Re: technika rapidu
Pravda je, že Seat tolik nesleduji, takže mi zřejmě řada přešlapů unikla. Nicméně nabídka Alfy tak prořídla, že je tohle tvrzení prakticky pravdivé. >:-[] (Konkuruje s přesahem.)

Já to vítězství stavím čistě na tom, že MB byl na vrcholu a nikam se nemusel hnát, kdežto Audi mělo plné ruce práce samo se sebou. Sice Seat zanedbali, ale ještě ho neodřízli. Tak uvidíme. Seat nemá problém s auty, platformu a motory dostane od koncernu, že auto umí naladit, to už ukázali, stačí trochu vypilovat kabinu (to je spíš mé osobní přání), možná si ujasnit pozici značky a pohnout s marketingem. Podle mne Seatu v růstu nic závažného nebrání. Jen se do toho obout.

Děkuji. Vám také. :-)
1. 1. 2012 20:26
Re: NEJhorší je ..
Jo, viděl jsem to, že v nejnižším stupni nebylo ESP ani za příplatek. Byl to myslím Megane a 308.

Jak jsem napsal, považuji to za slušnost; na druhou stranu lepší za příplatek, než když nemáš možnost vůbec.

Edit: Teď jsem se podíval a u Megane Generation to tak skutečně je, u 308 je v základu vše kromě hlavových airbagů - 9.700,-. Buď změnili nabídku, nebo si to špatně pamatuji. Mám takový pocit, že korejci také v tomhle nevynikají. Pravda je, že jsem se naposledy na nižší střední nějak obsáhleji díval asi před rokem.
Avatar - Hammunasakra
1. 1. 2012 20:17
Re: technika rapidu
Já bych to na (zas tak) "jednoznačné" vítězství managementu DAIMLER NEviděla - ono oznámit že Seat bude "sportovně" zaměřená značka konkurující Alfě a jako tu "sportovně laděnou konkurenci Alfy Romeo" nabídnout vozy tvarů MPV - to je také docela "PERLA" ;-)
Musím běžet - pěkný (zbyteček) Nový rok (i nový rok :-)