Škoda Rapid bude mít platformu jako Roomster
Rapid, nebo též A-Entry – nová Škoda stojící mezi řadami Fabia a Octavia, má být levné auto. Jak to jde dohromady s koncernovou technikou? Vcelku snadno – podle informací, které získala redakce Světa motorů, se ve Škodě pracuje na řešení, které elegantně vyhoví všem požadavkům.
Konstrukce má být v prvé řadě levná. To znamená použití prvků z již existujícího modelu, pokud možno v co nejjednodušším provedení – víceprvková zadní náprava, hliníkové pomocné rámy apod. jsou zbytečným luxusem. Zároveň by měl být nový vůz poměrně velký, stavět na základě malého vozu proto není ideálem.
Nabízí se řešení, které se již jednou osvědčilo v praxi. Škoda Roomster spojila přední část karoserie z Fabie se zádí odvozenou od první generace Octavie. Nový model by měl vsadit na stejnou DNA, s jediným rozdílem – příď nebude pocházet z Fabie, ale dostane už širší nápravu z aktuálního Pola a Ibizy.
V zásadě tak vznikne svébytná platforma, která navíc nabídne relativní konstrukční volnost. Škoda se proto při vývoji nemusí omezovat na již existující rozvor, zároveň se i obejde bez nové modulární konstrukce MQB, kterou dostanou všechny nově vyvíjené modely počínaje VW Up! a Golfem VII.
Pozice nového modelu je jasná. Má fungovat jako nástupce první Octavie Tour – nabídne velkou karoserii liftback za cenu kompaktního vozu. Navíc umožní třetí Octavii posunout se o něco výš.