Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dodge Charger 3,6 VVT – Velká Amerika

Krize nekrize, za Atlantikem se pořád vyrábějí silná, ale dostupná auta s pohonem zadní nápravy. Jak jezdí moderní třísetkoňová Amerika za půl milionu?
Zpět na článek
18. 10. 2011 08:55
18. 10. 2011 09:22
18. 10. 2011 11:40
18. 10. 2011 14:12
20. 10. 2011 11:40
18. 10. 2011 09:11
18. 10. 2011 09:22
18. 10. 2011 09:23
18. 10. 2011 09:35
18. 10. 2011 10:32
18. 10. 2011 15:08
20. 10. 2011 11:42
20. 10. 2011 15:04
18. 10. 2011 09:23
18. 10. 2011 09:29
18. 10. 2011 09:34
18. 10. 2011 09:39
20. 10. 2011 11:43
18. 10. 2011 16:18
18. 10. 2011 22:40
18. 10. 2011 10:51
18. 10. 2011 13:07
20. 10. 2011 11:46
18. 10. 2011 11:35
18. 10. 2011 11:41
18. 10. 2011 13:08
18. 10. 2011 14:19
18. 10. 2011 11:39
18. 10. 2011 12:57
18. 10. 2011 15:35
19. 10. 2011 11:45
18. 10. 2011 13:10
18. 10. 2011 15:31
18. 10. 2011 17:05
18. 10. 2011 17:23
18. 10. 2011 21:16
18. 10. 2011 18:33
18. 10. 2011 21:12
18. 10. 2011 11:49
18. 10. 2011 15:39
18. 10. 2011 12:31
18. 10. 2011 13:13
18. 10. 2011 15:56
19. 10. 2011 10:28
18. 10. 2011 12:59
18. 10. 2011 15:15
18. 10. 2011 15:26
18. 10. 2011 15:39
18. 10. 2011 21:18
18. 10. 2011 17:23
18. 10. 2011 15:27
18. 10. 2011 15:52
18. 10. 2011 19:31
18. 10. 2011 16:01
18. 10. 2011 18:56
18. 10. 2011 19:01
18. 10. 2011 19:30
18. 10. 2011 19:37
18. 10. 2011 19:51
18. 10. 2011 19:57
19. 10. 2011 08:31
19. 10. 2011 13:57
18. 10. 2011 19:58
18. 10. 2011 20:26
18. 10. 2011 20:49
18. 10. 2011 20:57
18. 10. 2011 21:03
18. 10. 2011 21:07
18. 10. 2011 19:52
18. 10. 2011 20:01
18. 10. 2011 21:05
18. 10. 2011 21:28
18. 10. 2011 15:56
18. 10. 2011 20:45
18. 10. 2011 21:01
18. 10. 2011 21:08
18. 10. 2011 21:36
18. 10. 2011 21:56
18. 10. 2011 22:08
19. 10. 2011 09:28
19. 10. 2011 10:33
19. 10. 2011 09:55
18. 10. 2011 21:53
18. 10. 2011 23:11
18. 10. 2011 21:54
neregistrovaný "superskunk"
18. 10. 2011 23:19
19. 10. 2011 01:11
19. 10. 2011 02:33
19. 10. 2011 07:22
20. 10. 2011 01:01
25. 10. 2011 19:09
neregistrovaný "Jana.Hruskova"
Avatar - lordlord
18. 10. 2011 08:55
.
více takových testů
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
18. 10. 2011 09:22
Re: .
viav srotov z usa >:D

nech sa zabavime ;-)

:yes:
18. 10. 2011 11:40
Re: .
.... a žádné další Toppery.... jeden korea-idi*t úplně stačí....
18. 10. 2011 14:12
Re: .
On nie je korea-atď. On je len ten ... oný ... idi ...
Avatar - Slavek-TDM
18. 10. 2011 09:11
Sotek
Chybka se vloudila >:D :
Cena testovaného vozu vč. příplatků 325.395 USD (3,6 VVT SE)
Jinak je zajimavy, jak se marketingu hlavne v EU podarilo zmenit zazity povedomi, ze to co dela auto autem neni motor, podvozek, rizeni a cena, ale latka, plast a tlacitka ;-\
Rozbalit vlákno
15
Avatar - 3_diamanty
18. 10. 2011 09:22
Re: Sotek
typicka amerika - 5stupnova prevodovka v aute ktore ma mat minimalne 6 stupnovy manual alebo 7 stupnovu automatiku, ako vzdy 20 rokov za europou ;-) nic sa nezmenilo

za tu cenu by som ovela radsej zobral kvalitnu nadupanu octaviu ako toto nekvalitne monstrum

;-)
Avatar - cerrbion
18. 10. 2011 09:23
Re: Sotek
je vidět, že jste znalec >:D
18. 10. 2011 09:35
Re: Sotek
pokial chces ako typicky amik urazit mnozstvo kilometrov, tak kombinacia tychto relativne jednodychych komponentov ti na to dava vsetky predpoklady
18. 10. 2011 10:32
Re: Sotek
Já bych netvrdil, že jsou 20 let za evropu. Resp. zde konkrétně třeba ano, ale je třeba si (opět) položit otázku, zdali by (technikou, materiály) byl kdokoliv z US automobilek schopen postavit konkurentu nějakému evropskému zástupci určité třídy. Myslím, že bez problémů. To, že tak nečiní pramení z jejich rozdílného pohledu, užívání, požadavků..
18. 10. 2011 11:10
Re: Sotek
keby len 20 rokov za Europou, oni su pritom 30 rokov za Koreou >:-[]
18. 10. 2011 15:08
Re: Sotek
Tys nejak prezbrojil, ne?
Uz do tebe vsichni moc rejpali s tou koreou, co?

>:D
Avatar - Barrichello
20. 10. 2011 11:42
Re: Sotek
Změnilo. Charger SXT 2012, který už je v prodeji má standartně 8st. převodovku ZF. Můžeš si koupit. Ovšem jaksi to půjčovna nenabízí, tam sou vždy auta v základní výbavě, se základním motrem a převodovkou.

Asi překvapivý, že?
Ovšem pouze pro neznalé, jinak kdo ví, tak ví že to tam je takhle xy let.
Avatar - Barrichello
20. 10. 2011 15:04
Re: Sotek
[odkaz]

Není interiér jako interiér. To víš, autopůjčovna musí vydělat, ta zakazníkovi moc nekofrtu nedá, ta chce aby kára stála co nejméně, no výrobce jí vyhoví, proč by nevyhověl. Normální člověk si ale koupí něco jinýho.

A ted můžeš srovnávat s evropu. I další aprametry jako zrychlení, výkon, spotřebu, prostornost, výbavu a nezapomen pak na cenu.
To se zas zasměju já >:D Superbe >:D
Avatar - cerrbion
18. 10. 2011 09:23
Re: Sotek
to jste vystihl naprosto dokonale. jak nemáte v autě nejměkčenější plasty na světě,na kterých se má podle marketingu každý denně fetishisticky ukájet, tak máte pekáč.
Avatar - 3_diamanty
18. 10. 2011 09:29
Re: Sotek
pisem ze potrebujem makcene plasty?

pisem o tom ze auto o velkosti medaku S s tak silnym motorom za pol melona tak to sa na kvalite musi prejavit. Alebo snad mas pocit ze klamem? Mas pocit ze toto monstrum je kvalitnejsie ako octavia alebo focus? tak vidis nemas

;-)

europa je daleko pred usa chvalabohu ;-)

takyto srot je pre tupych amikov idealne auto hlavne nech je cim vacsie nech vyzera co najhrozostrasnejsie a nech huci jak raketa nevadi ze sa zvnutra rozpadava a zerie jak prasa ;-)

amici maju ine prioroty ale my v euope ich stupidity nemusime
18. 10. 2011 09:34
Re: Sotek
ceny vozidiel v usa su voci eu celkovo niekde inde, takze priame zrovnanie neobstoji. Mimochodom k medaku s ho okrem velkosti nemame cim zrovnavat
Avatar - cerrbion
18. 10. 2011 09:39
Re: Sotek
plkáš nesmysly, ani v článku se nepíše o tom, že by auto bylo nekvalitní, jen že namá "trendy plasty" a že je auto celkově nastaveno na amerického řidiče. A ano s oktávíí to vážně srovnávat nelze. Za prvé je to jiná třída, segment, cílová skupina, potřeby trhu. Amrická auto jsou všechno jen ne nekvalitní. Oktavia, na které najedeš 300k můžeš hodit ze skály, toho dodge bude bez problému používat ještě tvoje vnučka.
Avatar - Barrichello
20. 10. 2011 11:43
Re: Sotek
Přesně tak :yes: :yes: :yes:
Avatar - Stefič
18. 10. 2011 16:18
Re: Sotek
hlavně je třeba si uvědomit, že v Evropě jsou auta měřítkem úspěchu. V USA je dopravní prostředek většinou za lidovou cenu. Prostě spotřební zboží. Auto potřebuju, tak si ho za pár doláčů koupím. Když se rozbije, koupím si další. Proč pak řešit nějak extra kvalitu interiéru, když je to stejně na chvíli. Možná by se Evropané měli nad sebou zamyslet a za pár let by byla cena aut v EU trochu někde jinde
18. 10. 2011 22:40
Re: Sotek
Přesně tak a proto US automobilky vydělávají na autě více, než třeba VW. Tady každého rozmazlujou a pak se diví, že neprodají. Kdysi si člověk kupoval auto na 20let, teďka už ne. Stačí se podívat, kolik stojí nové auto ve státech a jak rychle na něj vidělají. Evropa je drahá.
Avatar - 3_diamanty
18. 10. 2011 09:14
auto za pol melona a vacsie ako mercedes S
tak to bude bomba kvalita >:D

ako autor v clanku pise - europe chybat nebude - myslim ze ma absolutnu pravdu ;-) :yes:

plasty budu na urovni logana a spotreba opat uplne inde ako tvrdi vyrobca

kam sa hrabe kia optima alebo vw passat ;-) na tohto amika
Rozbalit vlákno
12
Avatar - cerrbion
18. 10. 2011 09:27
Re: auto za pol melona a vacsie ako mercedes S
až se v pár amerikách projedete, tak pak hlásejte něco o kvalitě, ale pokud auta posuzujete podle plastů...
Avatar - 3_diamanty
18. 10. 2011 09:31
Re: auto za pol melona a vacsie ako mercedes S
plasty nerobia v cene rozdiel 2 melony ;-) oproti medaku S

nie je to len o plastoch, cele to americke auto je srot :yes: o zakladov az po strechu

radsej octavku alebo ceeda jak toto tela :yes:
18. 10. 2011 09:31
Re: auto za pol melona a vacsie ako mercedes S
dnes pekne perlis >:-[] >:-[]
Avatar - cerrbion
18. 10. 2011 09:40
Re: auto za pol melona a vacsie ako mercedes S
hele ty si dělá legraci a jen se snažíš dělat flame. Teda aspoň doufám >:D
18. 10. 2011 10:34
Re: auto za pol melona a vacsie ako mercedes S
Na to, že je to šrot jsi přišel jak ? V testu nic takového není.
18. 10. 2011 12:46
Re: auto za pol melona a vacsie ako mercedes S
No on na to prisiel uplne jednoduchym myslienkovym pochodom. Ma to na kapote iny znak ako hyundai/kia/vw? ano, ma => šrot
18. 10. 2011 15:23
Re: auto za pol melona a vacsie ako mercedes S
Ty jo, ty to dnes michas: Oktavka, Passat, Kia Optima a Ceed, Mercedes S class...

Kdyby te cetli pejsek s kocickou, tak by si asi vymenili usmevy.
18. 10. 2011 22:15
Re: auto za pol melona a vacsie ako mercedes S
Topper1982 jedl dneska vtipnou kaši >:D Takže podle tebe je Mercedes super kára a Dodge je šrot? Kamaráde, tak až někdy uvidíš Dodge na ulici, tak si pod něj lehni, aby si viděl ten americký "šrot" zespoda. Asi budeš hodně překvapený, páč Dodge Charger, Challanger, Magnum a 300c je převlečený Mercedes E W211. Takže má výceprvkovou zadní nápravu a všechna ramena jsou alu, což tvá vysněná octávka a ceed nemá. A je toho podstatně více, co je shodného. A to, že to je americké auto ještě neznamená, že je 100% americké. A pokud hledáš dokonalý interier, perfektní zpracování, tak si kup Rollse, tam to najdeš.
Avatar - Barrichello
20. 10. 2011 11:44
Re: auto za pol melona a vacsie ako mercedes S
rozdíl robí výbava. A logo na kapotě za který paltíš. Tohle není konkurence Mercedesu.
Avatar - peter222
18. 10. 2011 09:58
Re: auto za pol melona a vacsie ako mercedes S
Súhlas,všetky automobilky to tak robia. Stavajú automobili podľa požiadaviek kupujúcich,
čo sa zdá na jednom trhu ako dôležité na inóm to môže byť bezpredmetné.
18. 10. 2011 09:33
Re: auto za pol melona a vacsie ako mercedes S
europe chybat (az na par nadsencov) nebude, spotrebu rozpisal autor v teste, vzhladom k velkosti, prevodovke a motoru je viac nez dobra
18. 10. 2011 09:39
Re: auto za pol melona a vacsie ako mercedes S
A ja som dufal ze tu bude rozumna diskussia na citanie...ach jo.
18. 10. 2011 10:51
No nevim
Dle me je to opodstatnene. Je to takova novodoba 120ka. Tohle auto bude jezdit 50 let bez problemu. A cokoliv se tam pokazi tak clovek bude schopny si to s nejakou zakladni znalosti opravit, protoze to bude vse mechanika a ne elektronika. Ty auta jsou delane proste co nejjednoduseji aby byla co nejspolehlivejsi. Ochcavka 1.2TSi bude za 150 tisic kam tak na generalku. Tohle auto bude za 150 MIL lehce zajete.
Rozbalit vlákno
2
18. 10. 2011 13:07
Re: No nevim
Jasně, stará dobrá mechanika. Karburátory, táhla atd.. Naivko.
Avatar - Barrichello
20. 10. 2011 11:46
Re: No nevim
Elektriky je tam dost, i když tahle výbava je zrovna totální socka. Halt kára z půjčovny...
18. 10. 2011 11:35
Spotřeba
Spotřeba téhle klasiky mi připadá jako fantastická. Porovnejte s testem Superba 1.4TSI, Dodge má 215 KW, 347 NM, hmotnost 1630, Superb 92 KW, 200 NM, váží teoreticky asi o 150 kg méně. Spotřeba Superbu se supermoderním downsizovaným motorem je asi o litr nižší. V Superbu je navíc manuální šestikvalt oproti americkému pětirychlostnímu automatu. Už tam bude tak možná půl litru až litr rozdíl.
Také se Vám občas stýská po pořádných motorech? Jasně, Superb má mnohem hodnotněji působící plasty ...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Bristol
18. 10. 2011 11:41
Re: Spotřeba
naprostý souhlas...ale pentastar je známý svoji přijatelnou spotřebou i v jeepu
snad jen tě poopravím: ten automat je z mercedesu, a právě z toho důvodu bych se ho nebál...není to typickej americkej 4A...ten byl opravdu hodně línej
18. 10. 2011 13:08
Re: Spotřeba
Jo, to je bohužel důsledek hlávkovejch salátů z Bruselu.
Avatar - Bristol
18. 10. 2011 11:39
Dodge
na některé přispěvatele tu reagovat raději nebudu, protože to vůbec nemá smysl, ale u některých je vidět že jezdili max. tak tou octávkou...a ještě v 1.2 TSi

tím nechci říct že já jsem jel v tomhle konkrétním chargeru, ovšem měl jsem tu možnost projet se amerikou(dokonce velmi klasickou: buick park evenue 1988 4.6 V8) je to velmi zvláštní typ auta...evropskej zákazník se při pohledu do interieru bud zasměje nebo zděsí...mě se líbil...kůži to mělo...automat také, jen ta palubka byla prapodivná, neříkám nic...tehdejší mercedesy a BMW na tom byli o dost lépe

ale tyto auta mají smysl...pokud tedy pomineme hrůzostrašnou spotřebu toho konkrétního buicka, tak to bylo perfektní, bytelné a neuvěřitelně pohodlné auto...a stoprocentně spolehlivé a nenáročné na údržbu!!!

jak tady čtu spotřeba tohoto šestiválce už není tak katastrofální a nemusela by se zdát ani spoustě evropanům...pokud k tomu přidáme opravdu konkurenceschopnou cenu a silný motor, který vydrží na věky, tak je tu spoustu argumentů pro, proti je podivný interiér a levně působící sedačky, v zatáčkách na evropana mít asi nebude...ale dnes stejně drtivá většina lidí co jezdí s auty této kategorie tak tráví život na dálnicích nebo ve městě

je to o určení priorit: mít 300 koňové auto za cenu menší než superb 1.4tsi...?? nebudeme se bavít které auto je na tom technologicky vejš nebo níž...to je snad každému jasné...jistě by se však našlo dost lidí co by mu před superbem dali přednost

i já se k nim hlásím :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - iudex
18. 10. 2011 12:57
Re: Dodge
Ako píšeš, toto auto (a americký prístup en bloc) nemožno hodnotiť z európskej diaľnice či pumpy. Treba zohľadniť špecifiká amerických ciest a spôsobu prepravy. Ako bolo písané v článku, obmedzená maximálka (naviac dosť prísne kontrolovaná a pokuty efektívne vymáhané), vzdialenosti a stav ciest neumožňuje pozerať na auto prizmou Audi A6 3,0TDI quattro na pneu 235/40 R18. 8-stupňový automat pri maximálke 70 mph je človeku nap_d, nízkoprofiláče by po pár kilometroch vyhodil do Mississipi a quattro v Texase či Južnej Karolíne je tiež na dve veci. Interiér a kvalita materiálov je objektívne o dve generácie pozadu za Európou, resp. na úrovni áut o dve triedy menších, ale za tie peniaze? Alebo ešte lepšie: za cenu štvorvalca nižšej strednej triedy mať šesťvalec vyššej strednej? Kto by potom reálne kritizoval nedostatočnú mäkkosť palubovky? (okrem toppera ;-) ).
V Amerike som jazdil kedysi dávno na Buicku Century. Mid-size sedan, v tej dobe veľkostne asi európska vyššia stredná, 3,1 V6, 4-st. automat. Malo to interiér horší ako Focus 1 a lenivé to bolo asi ako Octavia 1,6 MPi. Ale: šesťvalec si ševelil, automat na tempomate radil nehlučne, štyria ľudia mali krásne miesta a nerovnosti neplatenej štátnej cesty to žehlilo ako staré Citroeny na hydraulike. Spotrebu vôbec netuším a neriešil som ju ani ako chudobný študent, jednoducho som natankoval plnú a zacvakal pár dolárov. Doma by som to samozrejme nekúpil, v Štátoch za tú cenu hneď.
18. 10. 2011 15:35
Re: Dodge
presne tak - iný svet, iné potreby. Ale v podstate čo sa týka kvality interiérov, tak EU v tom odskočila amíkom až od 90tých rokov, kde oni zostali akýsi zamrznutý jak dizajnovo, tak materiálovo, minimálne u svojich mainstreamových značiek.

inak tento Dodge vyzerá zvonka super, interiér je teda slabota, Chrysler ho má o niekolko tried lepší.
18. 10. 2011 17:21
Re: Dodge
Tak tak, automobilová kultura v USA se od té evropské zásadně liší. Auta jsou takové moderní dostavníky, překonávají obrovské vzdálenosti (ono z návštěvy sousedního města se v některých státech může vyklubat výlet na celý den, což je pro nás, Evropany, nepředstavitelné) co nejpohodlněji a nejpříměji (to proto americká auta "neumí" zatáčet, proč taky, že ;-) ). Prostě auto je bráno jako těžce spotřební zboží, které má být co nejjednodušší (schválně by mě zajímalo, jak by si v USA vedlo takové průměrné evropské auto).
Avatar - gld
19. 10. 2011 11:45
Re: Dodge
Ako si v emerike vedú "priemerné európske autá" môžeš odpozorovať veľmi jednoducho. Predáva tam VW, smart, mini a prémiová trojka.
18. 10. 2011 13:10
Re: Dodge
Tady jde o to, kolik lidí bude reálně, s 0,5 mil. v kapse, vůbec uvažovat o 5ti metrovém autě.
18. 10. 2011 15:31
Re: Dodge
těch 0.5mil je cena po jednoduchém přepočítání kurzu. Kdyby se to dovezlo ofiko, tak bych tipnul hned o 20-30% vyšší startovací cenu. Samozřejmě ameriky sem vozí spíš víc než míň vybavené, takže to je další nárůst ceny. Dejme tomu kolem 800tis Kč s pentastarem, to už si svojí klientelu najde
18. 10. 2011 17:05
Re: Dodge
Musím souhlasit, že názory některých jsou dost zcestné a pravděpodobně nikdy neseděli v jiném autě, než Škodě. Já měl možnost jet s Camarem a musím říct, že na nějakou kvalitu plastů jsem vůbec nekoukal. Zážitek to byl nádherný. Samozřejmě, že jsem si byl prohlídnout i Dodge Avenger a kvalita palubní desky odpovídala úrovni malých aut. Pokud by jízdní vlastnosti na přijatelné úrovni, jsem ochoten nižší kvalitu interiéru odpustit. Co mi ale vadilo, byla cena nastavená dovozcem. Problém amerických aut v Evropě je ten, že jsou tady prodávány jako něco "extra".
18. 10. 2011 17:23
Re: Dodge
Čau chlapi. Tak jsem se kvůli této diskuzi konečně zaregistroval na auto.cz :-). Řešíte tady měkčené plasty – víte, jak měl Dodge měkké plasty před dvaceti lety? Měl jsem od něj to nejmenší auto, Dodge Shadow, a ty plasty na palubce nemohly být měkčí. Soudím z toho, že v USA se měkčené plasty nosily před těmi dvaceti lety, kdy v Evropě jezdili všichni „natvrdo“. Můj Shadow měl čtyřválcový přeplňovaný motor - nejen z atmosférických 6-, 8- a 10- válců živ je Dodge. Ostatně, můj současný Dodge má také přeplňovaný motor, ale bohužel je to diesel z produkce VW. Tento motor je to jediné, co mě na autě mrzí, jinak je skvělé. Škoda, že už se Dodge do Evropy oficiálně nevozí. Mluvilo se o tom, že by se snad měl dovážet už jen právě Charger a Challenger, případně i Viper, ale od té doby žádná zpráva. Nevíte někdo něco?
Avatar - Bristol
18. 10. 2011 21:16
Re: Dodge
já mám právě zkušenost jen s výše uvedeným buickem...no co si budeme povídat...na okresky raději vyrazíš na kole než v tomhle...ale...tohle auto má v sobě takový...no jak to říct...prostě majestát...který nenabízí ani mercedes S předminulé generace...prostě obrovitá dlouhatánska kapota na kterou si z místa řidiče vidíš...a i to že ti místo mrzké 1.2ky brumlá před nohama 8válec je trochu jinej pocit...i když živit bych to nechtěl...minimálně tady v ČR ne...
18. 10. 2011 18:33
Re: Dodge
Tak tak, pravdu díš. I prizmatem Evropana se mi ta 3.6 nezdá žravá. Při ustálené dálniční rychlosti se mi ta spotřeba zdá bez uzardění fantastická. I když člověk pojede "evropských" 130 km/h a ne amerických 100 km/h, spotřeba dle mého názoru přes 9 - 9,5 l/100 km nepůjde, což je na auto s 300 koni spotřeba více než slušná. Že spotřeba ve městě je 12-13l? No a co, tohle auto má 72l nádrž, takže bych to bůhvíjak neřešil. Mně by odradila (aspoň podle testu), nižší torzní tuhost karoserie, (což považuji za daleko závažnější problém) a poněkud nadměrné, (až pouťové) užití hliníku, v neposlední řadě také řízení, které není komunikativní, ale tak to vidím já a chápu, že jiný kraj je jiný mrav.
Avatar - Bristol
18. 10. 2011 21:12
Re: Dodge
no tak víš co...v porovnání s "konkurenčním" 3.6 V6 FSI bych v té spotřebě neviděl rozdíl... ;-) pentastar se navíc montuje i do aut, které se do evropy normálně dováží: dodge journey/fiat freemont, nebo jeep grand cherokee...takže toho motoru bych se nebál...o servisní síť se člověk bát taky nemusí, to dovršuje automat od mercedesu, který je jistě lepší než klasický americký čtyřkvalt...sice na současné DSG, 7G-tronic jistě mít nebude...ale bohatě bude stačit na převodovky korejců nebo GM...

shrnutí: je to kus velkého auta za cenu o dvě třídy níže, a může se to zdát jako slušný kauf jsou tu ale jistá ale: většina evropanů co v této cenové relaci nakupuje požaduje max. 2litr a to v naftě nebo 1.6T se start&stop nejlépe, tak o metr kratší auto, nejlépe hatch nebo lift a s modrým oválem ve znaku nebo koncern...

spíš to bude pro lidi co by za jiných okolností zamířili do bazaru pro mírně jetou E-klasse nebo 5er...takhle se jim naskytuje hračka dostatečně výkonná na to aby s tim mohli machrovat na holky, image amerického wow efektu...a prostě obrovského robustního a spolehlivého amerického auta...jsou lidi které tato kombinace přitahuje....

PS: a ten zadek je prostě sexy...jak mu to svítí po celém obvodě...
18. 10. 2011 11:49
argument: cena
než tady začnete řešit povrchovou strukturu tlačítka na otvírání nádrže, image vozu a podobné, pro evropana zásadní věci, podívejte se na pár drobností: cena vozu, výkon a k tomu vztažená spotřeba, prostornost, komfort. Kombinace těchto čtyř atributů dělá z Chargeru poměrně zajímavé auto...

Neříkám, že bych si to za nějakých 600 tyček v ČR běžel koupit, ale rozhodně to auto není k smíchu.... ;-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Bristol
18. 10. 2011 11:50
Re: argument: cena
to rozhodně není... :yes: naopak...kde za necelých 600 klacků seženeš podobně veliké a výkonné auto...??
18. 10. 2011 13:11
Re: argument: cena
V podstatě nikde. Jde o to, kdo vůbec chce takové auto za 600 tis.
Avatar - Bristol
18. 10. 2011 14:24
Re: argument: cena
Ja nevim. Treba ten kdo na premiovou vyssi stredni nema. Nevadi mu horsi interier a je znuden evropskou produkci?
Fine tady v cr ani jinde v evrope to nebude bestseller ale to od nej nikdo ani nečeká nebo ano? Ale je to alternativa, dost levná na to aby nebyla nesmyslná a i ta spotřeba je blíž,o evropským standartum
18. 10. 2011 14:49
Re: argument: cena
To je právě ta otázka. Jestli někdo, kdo si uvědomuje, že na vyšší střední nemá, bude vůbec o této "vyšší střední" uvažovat. Neříkám, že tohle auto je nesmysl, spíše z evropského pohledu obtížně zařaditelné a málokdo si k němu najde cestu.
18. 10. 2011 15:39
Re: argument: cena
300C/Chargerů i teď jezdí docela dost, takže cílová skupina zde existuje. Jestli si tím někdo honí ego, nebo koupí co nejvíc auta za nejmíň peněz, má prostě rád ameriky... kdo ví, důvody můžou být různé.
18. 10. 2011 15:48
Re: argument: cena
Ano. Z pohledu nadšence do amerik, případně někoho kdo řeší pouze cenu a co za to dostane za koně. Potenciál trěchto klientů je ale v evropě omezený.
Avatar - Bristol
18. 10. 2011 15:53
Re: argument: cena
je to tak chrysleru jezdi po cesku relativne dost. Ale mozna to bude jeste z dob mercedesu a meli dost dobrou dealerskou sit.
Avatar - Barrichello
20. 10. 2011 11:51
Re: argument: cena
Sít nebyl moc dobrá, ale byla lepšínež je za fiatu ted. ovšem co blyo tragický byla nulová reklama, propagaci děalis píš fanoušci než prodejci a ceny byly dost pepálené.
18. 10. 2011 12:31
super test
je fajn, ze zaprdenym europanom sa cas od casu dostane do oka aj nieco ine ako obcasny japonec / korejec. Pre tych co tu porovnavate - skuste si poskladat Superba aspon s pribliznym vykonom. Potom prejdite 500km na dialnici tachometrovou 140kou a vystupte na pumpe. Jednak ze to auto je vyrobene prave na dialnice a jednak ze spotreba pentastaru vo vyssich rychlostiach nedava turbom nahonenym motorkom s obsahom plastovej flasky Cocacoly ziadnu sancu. A najkrajsie je, ze na tom motore sa prakticky nema co pokazit Ja mat moznost, idem prave do takehoto auta. Ano, na kodrcanie sa po Praglu, Brne a podobnych pseudo velkomestach to nie je. Tam ale cloveka beztak lepsie odvezie salina
Rozbalit vlákno
3
18. 10. 2011 13:13
Re: super test
Tak mi řekni, proč máš Fiestu a Accenta ?
18. 10. 2011 15:56
Re: super test
A jeste k tomu pripocitej tu salinu...
19. 10. 2011 10:28
Re: super test
jednoducho.. pretoze si auto za pol mega teraz nemozem dovolit. Resp peniaze co zarobim, investujem inam. Ak sa Accent vyjazdi, pojdem prave do niecoho takehoto

no a salina - pretoze svoj cas chcem a viem vyuzit aj lepsie ako postavanim v kolonach. To bohuzial ale vela ludi nedokaze pochopit. Ich skoda :-)
Avatar - iudex
18. 10. 2011 12:59
Pochvala autorovi
Veľká pochvala autorovi za rozšírenie čitateľských obzorov. :-)
Iný kraj, iné požiadavky na auto. Aj to si treba niekedy uvedomiť pri hodnotení sveta áut z českej/karpatskej kotliny.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bristol
18. 10. 2011 16:08
Re: Pochvala autorovi
zvlastni je ze ve vetsine statu kde neni prvorada cena benzinu jsou tato auta tak uspesna na ukor prave evropskych miniauticek
Avatar - gld
18. 10. 2011 16:39
Re: Pochvala autorovi
Áno, autorom rozhodne patrí pochvala za zaujímavý test zo "služobnej cesty" >:D

Ináč charger je mi veľmi sympatický. Veľké robustné auto s klasickou koncepciou, silný motor a k tomu nízka cena? Ak by som mal ešte nejaké pochyby, pozriem sa na dizajn. Však to auto je nádherné aj v bielej farbe autopožičovne. V bočnej siluete vidím celkom slušné retro.

Spotreba 7-9 litrov je tiež výborná. V európskych podmienkach (kde predsalen jazdíme rýchlejšie) by to bolo asi o liter-dva viac, no aj tak.

No a nakoniec asi najdôležitejšia položka- spoľahlivosť pohonného reťazca. Podobne koncipované autá majú predpoklad slúžiť stotisíce kilometrov bez fatálnejších porúch. Čo eurodrzci vnímajú ako závažné nedostatky (absencia turba, 4x4, 8 stupňovej viacspojkovej prevodovky, sofistikovaný podvozok) sa veľmi pozitívne prejaví na spoľahlivosti a prevádzkových nákladoch.
Avatar - Stejsn
18. 10. 2011 13:13
Jak to popisujete, tak je to skutečně obrovský
Logan :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
18. 10. 2011 14:08
Re: Jak to popisujete, tak je to skutečně obrovský
... s tristo koňmi. ;-)
Avatar - Bristol
18. 10. 2011 14:28
Re: Jak to popisujete, tak je to skutečně obrovský
trosku turbo logan a s trochu lepsi značkou, nevim jak tohlemůžeš srovnat
18. 10. 2011 15:15
slusne auto
nechapem reakcie niektorych citatelov.... podla mna 99% z nich to auto nesoferovalo.... ja som toto auto...konkretne tento modelovy rok mal pozicane v amerike na mesiac....auto fungovalo bez najmensich problemov.... jedine co vrzgalo bol zadny plastovy panel na sedacke...aj to iba sem tam.....mal som tu cest jazdit na "skvelych" europskych autach od skoro kazdeho vyrobcu a nemyslim si zeby to bolo take zle..... na kazdom aute sa najde nieco kde nieco vrzga ...
bolo to pohodlne, dali sme na tom 9 hodinovu cestu a uplne v pohode.... spotreba okolo 8 litrov na dialnici....a ked som chcel tak to obehlo vsetko....
kvalita bezninu je v usa dost biedna (max 93 oktanov)....vzhladom nato ten motor bol maly zazrak....ziadne klepotanie, alebo divne zvuky... skuste nieco take natankovat do nejakej prespekulovanej 1.4TSI....podla mna ani nenastartuje...
je to asi otazka vkusu, ale mne sa to auto paci.... a keby ceny benzinu boli v europe take ako v amerike, tak by som si to bez problemov kupil.......
uprimne....kolko krat za den si kontrolujete na aute, ci je palubna doska prijemna na dotyk, ci su tam makcene plasty??? ja ani raz......a nezaujimalo ma to ani ked som si kupoval auto ....riesi sa aky ma design.
za tie peniaze je to poctivy kus auta. a pocit ze mate 3.6 litrovy motor a 300 koni...stoji zato
Rozbalit vlákno
4
Avatar - radekoo
18. 10. 2011 15:26
Re: slusne auto
Měkčené plasty jsou důležité v oblasti kolen, což ale bohužel většina dnešních aut nemá. Myslím, že pro američany je to auto něco jako pro nás fabie, prostě běžné a dostupné auto. Pro americký trh určitě dostatečně kvalitní vůz jako celek. Pro Evropu nikoliv, protože pro ní nebyl vyroben ;-)
18. 10. 2011 15:39
Re: slusne auto
to ano, nie je to pre europu.... ale ani sa nato nehra....a to je mi celkom sympaticke :-)
Avatar - Bristol
18. 10. 2011 21:18
Re: slusne auto
to nemá ani octávka II z roku 2006...ta má měkčenou jen palubku...od volantu dolu je to tvrdé jak beton...
18. 10. 2011 17:23
Re: slusne auto
USA maju iny standart pocitania oktanov. 93AKI ~ 98RON

[odkaz]
18. 10. 2011 15:27
DODGE LOGAN
Spontánní křečí klasického garážového europrosťáčka je, zahájit po zjištění, že auto měří přes pět metrů a stojí v (prostém nicneřikajícím) přepočtu šest set tyček, dokonalé diskusní oslavné USorgie, jakož i zatracování zdejší produkce. Píšeme o klasickém severoamerickém (v našem pojetí takřka lowendovém) produktu, nahoře máme skutečně ojedinělou možnost obohatit se o poznatky mistra testéra, dávkujme tedy adekvátně slova.

Tak především na věc nutno nahlížet optikou eurodrzka, zhýčkaného doslovnými světovými klenoty silnic, vyráběné v kolébce motorismu těmi, kdo to umí nejlépe (Mercedes-Benz, BMW, například). Tuhle věc vyřiďme rychle a krátkou větou - potřebuje-li US jezdec superauto, chce-li káru s tím nejlepším, co svět umí, a rozumí-li autům, koupí si v Americe (v obdobné konfiguraci)... Mercedes-Benz nebo BMW.

Nahoře ovšem není test konkurenta těchto evropských majstrštyků, jak by se z některých diskusních žalmů mohlo snad i zdát, nahoře je test tamního (v historicky mlžných reminiscencích) ikonozního vozu přetaveného aktuálně do jakž takž (tam) přijatelného kabátu. Auto, které ovšem v eurovočích jede na neharmonizujících reáliích, na nekaceptovatelném designu a nepřitažlivém celku. Nás může jen těšit, že obdobná evropská řešení (5m, 300 koní) jsou konfrontačně na takové výši, že když jedou kolem, jezdci z chargerů skáčou strachy bočním okénkem do polí...

Tedy nazírejmě na tento americký produkt z pozice těch, kteří skoro pod každým evropským kopcem bouchají auta, nad kterými se znalým lidem v Americe sbíhají sliny. Ostatně i tam je to auto za pár kaček, a podle toho také vypadá jak zvenku tak (bože) zevnitř.

Skutečnost, že v Evropě utrácíme za auta o trochu více peněz však neznamená, že bys měl zítra požádat v USA o motoristicky azyl, neboť kdyby ti ho udělili, první, co bys tam udělal je to, že by sis šel koupit jednoho... pětkovýho bavoráka. A to, jestli na toho bavoráka máš, nemáš, nebo nikdy ani mít nebudeš, to tu samozřejmě nezajímá nikoho, to doufám chápeš...

P.S. Velká pochvala za velký test :yes:

BRAVO AUTO-EVROPA :yes:
Rozbalit vlákno
25
18. 10. 2011 15:52
Re: DODGE LOGAN
Do polí skáčou, ale potichu a nenápadně, až za nejbližší zatáčkou. A hlavně zásadně diskrétně. A nikdy a nikdo z nich to nepřizná.
18. 10. 2011 16:01
Re: DODGE LOGAN
Mne se novy Charger libi jak zvenku, tak zevnitr. 300 koni pri takovehle spotrebe je taky super.

BRAVO DODGE :yes:
18. 10. 2011 18:56
Re: DODGE LOGAN
to jako treba z pozice tech z pod horkou? no, nevim, nevim, zrovinka tyhle nahlizeji na cokoliv predevsim z pozice dopadu do c-f a zda se v americe ci v jinde nekomu na neco sbihaji sliny nebo ne, na to dlabou... obcas si rikam, bohuzel!
Avatar - Ondore
18. 10. 2011 19:01
Re: DODGE LOGAN
Jednoduchá otázka - čo by si postavil proti tomuto autu z našej produkcie?
18. 10. 2011 19:30
Re: DODGE LOGAN
Právě to nahoře píši - konkurence se míjejí věcně i časově. To neskutečné pojetí v podobě opravdu silného... lowendu, to je v Evropě dnes vyloučené. Kdybych měl vzít do úvahy delší časovou osu, pak jistou (neumětelsky obdobnou ) paralelu, bez ohledu na doslovný výkon, bych spatřoval v T 613.
Avatar - Ondore
18. 10. 2011 19:37
Re: DODGE LOGAN
Obávam sa, že na to nepozeráš správnou optikou, to auto sa vyrába teraz a teda s našou (potenciálnou) konkurenciou sa míňa len a iba - geograficky. Ak ale na auto nahliadaš iba optikou mäkčených plastov, tak by som samozrejme Tvoju úvahu pochopiť dokázal.

To, že v US majú 2x tak široké a asi 1.000x tak dlhé cesty ako u nás samozrejme mení jeho konštrukciu, napriek tomu som presvedčený, že nájdeš niečo naše, čo mu môže konkurovať - čo to teda bude?
18. 10. 2011 19:51
Re: DODGE LOGAN
Jenže právě ten geografický rozdíl ústí v rozdílnost US a Evropské produkce. Trh má odlišné priority, požadavky.
Přímá konkurence neexistuje. Stejně tak jako opačně.
Avatar - Ondore
18. 10. 2011 19:57
Re: DODGE LOGAN
Idem sa tváriť, že Tvojej odpovedi nerozumiem a spýtam sa - znamená to teda, že ak nemá priameho konkurenta, tak ho ani nemožno prirovnávať k produkcii z Európy?
Avatar - Andromeda
18. 10. 2011 21:41
Re: DODGE LOGAN
I Ty šibalský šťourale ;-)
19. 10. 2011 08:31
Re: DODGE LOGAN
To ne, ale to srovnání není tak jednoduché, jako třeba i40 vs. zbytek. Lze na to nahlížet několika pohledy. Třeba čistě z pohledu člověka, který neřeší image, jméno, dokonalosti interiéru, má omezený rozpočet a chce pouze výkon a macho motor. K tomu lze přičíst i např. potřebu nezapadnout. Tam je Charger, ale obecně jakákoliv amerika téměř jasnou volbou. Nebo naopak pohled člověka, který potřebuje velký sedan a prestiž, kterou s sebou tato třída nese, potřebuje klasiku se jménem a potrpí si na atributy, které jsou s tím spojeny (z evropského pohledu). V ten moment je Charger nepřijatelný.
To, co jsem zmínil, mohu být 2 extrémy a potencionální klientela se může pohybovat kdekoliv mezi tím. Ty 2 pohledy ale ukazují obtížnost přímého srovnání s evropskou konkurencí. Prioroty a požadavky jsou zde trochu jiné a i ta auta jsou stavěna s jiným přístupem.
Pokud někdo přemýšlí o Chargeru jako o prostředku k jízdě (z pohledu zábavy), lze mu odpovědět Sciroccem, Genesisem coupe. Pokud někdo přemýšlí o Chargeru jako o levném velkém autě, lze odpovědět Superbem, nebo Renaultem Latitude.
Avatar - Ondore
19. 10. 2011 13:57
Re: DODGE LOGAN
Súhlas s Tvojim pohľadom, dokonca aj konkurenciu by som akceptoval, podané samozrejme optikou eurojazdca.

Malý dodatok pre olizovačov plastov - hrdý majiteľ Superba si za porovnateľne silné auto (lebo výkon motora je to, čo predovšetkým určuje cenu auta) patrične priplatí a v konečnom zúčtovaní tak majiteľ Chargera dostáva ešte jednu Octaviu ako darček. Alebo palivo na cestu okolo zemegule minimálne 3x a trpieť pri tom rozhodne nebude :-)
18. 10. 2011 19:58
Re: DODGE LOGAN
Nemusíš mě zkoušet, já v tom tu tatrováckou paralelu spatřuji velmi věrně. Kdybychom přijali historky o šířce silnic jako určující pro technické vybavení aut, potom bysme mohli dospět i k tomu, že indická tata je vlastně ideálním vozem. Jistě, na druhou stranu má geografické předurčení svojí logiku. Ovšem velmi omezenou, neb jestli tam po něčem toužej, tak po BMW a po Mercedesu. Tedy v tomto kontextu oceňme testéra, že jednak zaujal logický evropský pohled s jemnou nuancí země zrodu, viz. odkaz např. na ty balónové duše a kvalitu tamních silnic.
Avatar - Ondore
18. 10. 2011 20:26
Re: DODGE LOGAN
Neskúšam Ťa, to je hluboké nedorozumění :-) Šírka cesty (spôsob a účel použitia auta, triedne zaradenie a pod.) je podľa mňa logickým predpokladom nielen pre technické vybavenie áut, rieši sa už pri ich navrhovaní a úprimne mi príde divné, že Ty to vidíš inak.

Ale skrátime to - tvrdíš teda s plnou vážnosťou, že konkurent pre Dodge Charger je T613?
18. 10. 2011 20:49
Re: DODGE LOGAN
Kroutíš se jak diskusní hádik. Jo, vidím, že si hluboce nerozumíš. Já naopak považuji za svůj velký klad, že vidím věci zcela jinak než ty... :-) Co tvrdím o T613 si můžeš přečíst nahoře.
Avatar - Ondore
18. 10. 2011 20:57
Re: DODGE LOGAN
Ja sa krútim? Len som (naivne) dúfal v Tvoju jednoduchú odpoveď na jednoduchú otázku, ale keď to nejde tak to nejde (to mimochodom chápem) :-)
18. 10. 2011 21:03
Re: DODGE LOGAN
Ondore, nechci být k tobě krutý, ber to jako přátelské gesto - tys tu dnes nepochopil vůbec nic... :-)
Avatar - Ondore
18. 10. 2011 21:07
Re: DODGE LOGAN
GTI naopak, je pre mňa cťou, že nie som myšlienkovo naladený rovnako ako Ty :-)
Avatar - Barrichello
20. 10. 2011 11:56
Re: DODGE LOGAN
Lepší soud rnacavé nízkoprofilávky a vzít to s nima 140kou po hradecký dálnici od prahy. Podzravuj záda, amigo :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
18. 10. 2011 19:52
Re: DODGE LOGAN
priority europy su inde,preto zrovnavat s akymkovek eu autom tento testovany kus je dost zlozite. Len ti pripomeniem vseobecny fakt, ze americke auta su stavane primarne pre americanov a europske pre nas europanov
18. 10. 2011 20:01
Re: DODGE LOGAN
Děkuju za poučení. Jen jsi zapomněl vysvětlit, proč tam šílej po importu s logem BMW, Mercedes, Porsche či Ferari. Obráceně to platí jen v okrajovém a speciálním segmentu - Jeep.
18. 10. 2011 21:05
Re: DODGE LOGAN
Zrovnavat premiovy segment s beznou produkciou je trochu mimo. Hore si zabudol uviest este lexus ;-) . Ale v zasade mas pravdu, trh s premiovymi vozidlami v usa domacim znackam nepatri
Avatar - Bristol
18. 10. 2011 21:28
Re: DODGE LOGAN
po mercedesu, ferrari, porsche a BMW touží motoristé uplně všude...at je to v japonsku, kazachs