Ekonomika
Je všeobecná známosť kvalít "výberov" v našich krajinách a určite by som v tom nevidel nejaké relevantné hodnotenie kvality modelov tej ktorej značky ...
Platí to pre "výbery" štátnych orgánov či štátnych resp. pološtátnych firiem ...
Platí to pre "výbery" štátnych orgánov či štátnych resp. pološtátnych firiem ...
Dovolím si nesouhlasit. Podívejte se na služebáky soukromých firem - minimálně polovina jsou Fabie combi a čtvrtina ostatní modely Škody. Takže spíše půjde o objektivní věci jako je dostupnost autorizovaných servisů a (na rozdíl od dřívějších let) slušnou cenu. Ošklivý design a špatná image u služebáků nehraje roli.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Kvalita u služebáků nehraje až tak velkou roli - po záruce se stejně většinou prodá a často je na operativní leasing.
nějakou základní spolehlivost mít musí...služebák co stojí v servise je klesající mezní i celkový užitek 😉
Tak šmejdy, co pořád stojí v servise, dnes vyrábí málokdo, leda tak Francouzi. Jde spíše o takové ty věci jako je totálka motoru nebo sesypaná převodovka. Pro soukromého majitele, který auto kupuje s perspektivou 10 let, je to důležitá věc.
to jistě...zase normální majitel najede za těch 10 let sotva čtvrtinu toho co firmy za 3-4 roky že...?? Auta na naší firmě například mají najezd 100tkm ročně...a to někdo za těch 10 let třeba ani neujede...
To jo, ale třeba koncern Volkswagen umí dělat i motory, které nevydrží ani do první servisní prohlídky 😉
jj proto se pořad prodavaji jak housky na kramě protože lide jsou tak blby že si koncernovy vuz koupi znova.
Koncern Volkswagen má v tomto dobrý marketing a poměrně rychlé řešení problémů. Takže většina lidí se o tom ani nedozví a ti, kterým Volkswagen v rámci garance vyměnil zdarma motor, si nijak nestežují.
Když mi někdo v rámci garance bez řečí vymění motor, proč bych si měl stěžovat??? Ty musíš trpět nějakou depresí, že si chceš pořád stěžovat nebo slyšet, jak si ostatní stěžují, ne? :no:
No, když se jedná o VW tak zcela určitě....*, oni ten motor hned vyměnili, jen aby si ten dotyčněj nestěžoval. Místo aby s tím zákazníkem (lepší slovo neznám...) v.....li, dokud to půjde. Tady je vidět, jací jsou ti Němci * třeba proti taliánům nebo i frantíkům. A podobný šmejdi jsou třeba japonci, ti řeší reklamace a opravy rovněž promptně.....
nám na firmě 1.9 PDčka vydržely přes půl mega... 😉 takže nějaké ty motory VW umí...ono skoro každý motor(pokud to není vyloženě nějakej zmetek z produkce) vydrží tolik, jak dobře se o něj staráš... 😉
Měl jsem na mysli 1.2 TSIčka a přeskočený rozvodový řetěz.
tak tyto velkoběmový motory jsou známý vadami...obzvlášť z prvních serií...já věřim že se to pomalu dopiluje... 😉
Kolik jsi jich viděl stat u cesty ? To že se ve Škodovce snažili v některem obdobi ušetřit na řetězech ještě neznamena že jsou to motory ktere by byli poruchove. Dalši věci je že těchto motoru se vyrobilo tolik kolik některe automobilky nevyrobi ani aut. Knk. za cca 2 roky sjelo z MB 510 000ks 1.2 TSI a dalši 1.2 TSI se montuji v DE ale tam počet neznam. Takže ano o těchle motorech se bude psat až až.
>😁 kvalita = nízké provozní náklady? >😁 Začínáš zase bavit Fobiisto. Asi se shodneme, že např. Lamborghini je kvalitní vůz....ale to asi nezaručí nízké provozní náklady. Pokutď vím, tak Fobie 1.2 bude mít stejnou pojistku jako ***nto 1.2, tak tady nemluv hlouposti.
...Ne opravdu jsis nekoupil to nej auto na světě, tak už to konečně pochop !!!!
...Ne opravdu jsis nekoupil to nej auto na světě, tak už to konečně pochop !!!!
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
...za ten otrasný výber. Je to podobné ako keď vojaci v SR v polovici 90. rokov nakúpili úžasné a nové Lady Samary. Fakt super krok kúpiť výbehový model. 8-s
Já bych to neviděl tak špatně. Je pravda, že Fabia je u konce, produkčně, ale v rámci své třídy je pořád naprosto konkurence schopná. Porovnej třeba s i20 a zjistíš, že Fabce nic nechybí. Navíc kupovat auta před koncem výroby bývá po stránce spolehlivosti vždy nejlepší volba.
😉 Proč jim necpou cedníky? Měli by to doma >😁 Nebo Vengy,ty se mizerně prodávají. :yes:
na jednom nejmenovaném slovenském serveru se stala FABIA 😲 Dokonce si ji zvolili zástupci ze strany lidu 😲
Takže nejen český národ je tak tupý, že kupuje krámy jménem Fabia 😉 ? Dokonce už i Slováci jsou naprostí automobiloví analfabeti... Doteď jsem myslel, že blbost se v Evropě šíří z Bruselu - a ono se to asi šíří od nás >😒]
Takže nejen český národ je tak tupý, že kupuje krámy jménem Fabia 😉 ? Dokonce už i Slováci jsou naprostí automobiloví analfabeti... Doteď jsem myslel, že blbost se v Evropě šíří z Bruselu - a ono se to asi šíří od nás >😒]
jj museli tam dat ale verziu monte carlo...ale aj tak mas pravdu 😄
ano, to mi taky vadilo. Ono jiná verze velmi dokáže vnímání vozu pozměnit. Monte Carlo vypadá k světu, což se o normální verzi příliš říct nedá.
Hlavně mi v testu velmi scházelo Polo a Corsa. Ale i tak to bylo určitě zajímavé, hlavně co se nové Kie týká. Zdejší média Rio popisují jako kdyby to byl nový etalon třídy, a ono je zase mnoho povyku pro nic, stejně jako u Ceedu :-!
Hlavně mi v testu velmi scházelo Polo a Corsa. Ale i tak to bylo určitě zajímavé, hlavně co se nové Kie týká. Zdejší média Rio popisují jako kdyby to byl nový etalon třídy, a ono je zase mnoho povyku pro nic, stejně jako u Ceedu :-!
nové rio vypadá o minimálně generaci moderněji(a nesrovnatelně lépe) než současná fabia...jednoznačně nejméně designově povedená škoda...
Taky mám pocit, že novináři jen píši, jak je Hyundai a Kia skvělí, protože už to není ta stará Kia nebo Hyundai, už jsou na úrovni. Ale je to objektivní takhle to velebit? Prostě konečně dohnali zbytek...
Pri Ceede to určite nebolo "mnoho povyku pro nic", lebo následne sa pohli cenníky i ostatných značiek v danej triede ....
Rio naopak obstalo slusne,okrem velkeho kufra...zial Skoda okrem Monte Carlo edicie "dopovala" aj 1,2 TSI motorom,urcite by 1,4ka ci nebodaj HTP neobstali...druha vec je, ze mozno ludia,co tam hodnotili,maju aj doma Fabie etc. teda statisticky tych 20ludi nerobí test!
To, že BY 1.4MPI nebo HTP neobstálo, je sice hezké, jenže naopak ostatní neobstáli proti TSi. A hlavně nemají zatím proti TSi co nabídnout, o to jde.
Ano, těch pár lidí, co tam bylo, nelze brát jako směrodatné, ale minimálně to taky něco naznačuje 😉
K Riu - ano, obstálo vcelku slušně. Ale na to, že Kia chce být nejmilejší značkou atd. je to málo. Hlavně s přihlédnutím k tomu, že nedokáže jako úplná novinka zaujmout ani proti 5 (?) let staré Fabii 😲 Zkrátka situace zůstává stále stejná - korejci se snaží, ale ani novým modelem nedokáží zastínit stálice.
Ano, těch pár lidí, co tam bylo, nelze brát jako směrodatné, ale minimálně to taky něco naznačuje 😉
K Riu - ano, obstálo vcelku slušně. Ale na to, že Kia chce být nejmilejší značkou atd. je to málo. Hlavně s přihlédnutím k tomu, že nedokáže jako úplná novinka zaujmout ani proti 5 (?) let staré Fabii 😲 Zkrátka situace zůstává stále stejná - korejci se snaží, ale ani novým modelem nedokáží zastínit stálice.
A co to naznacuje? Btw u nas vyjde Monte Carlo s TSI na skoro 13000eur (podla ofic cennika)...takze to by si asi ti ludia tam pekne rozmysleli,keby to islo z ich vačku.
A Prosim neber CZ-SK trh ako smerodatny...tu budu skodovky v mode aj keby cokolvek...Snad si nemyslis,ze Rio sa chce presadit len tu.
A Prosim neber CZ-SK trh ako smerodatny...tu budu skodovky v mode aj keby cokolvek...Snad si nemyslis,ze Rio sa chce presadit len tu.
ono CZ-SK trh je dost podstatny. Kia/Hyundai tu hrají na "domácí" notu, což jinde nelze. Hyundai je poměrně populární v Anglii, ale tím to hasne. Prodeje v záp. Evropě jsou pro Kia/Hyundai v absolutních číslech o něčem jiném než CZ-SK, ale v relativních číslech na tom lépe není. Nebo se mýlím?
relativne...vsetko...tych par predanych aut na CZK SK trhu je v porovnani s poctom predanych aut trebars v USA uplne inde...aj keby tam nedosiahlo take % z trhu,stale by to bolo pre H/K priorita. Ved si porovnaj Skoda vs Hyundai u nas a vo svete...z googlu mi hodilo toto 😄
[odkaz]
[odkaz]
Pri hodnotení z ľudu (ale i pri odborníkoch) je vždy prítomný subjektívny pocit, ktorý sa nedá nijako odstrániť ...
V prípade Škody je už podľa štatistík evidentné, že Škoda má výnimočné postavenie, ktoré jednoducho nezodpovedá čisto odborným kritériám ..... samozrejme to nie je nič výnimočné a preto zväčša vyhrávajú v predajoch domáce značky všade vo svete ...
Zaujímavý bol "slepecký" test na jednom servri, kedy vodič len ohmatom a jazdou po parkovisku hodnotil i30 a teda nebol ovplyvnený znalosťou značky a modelu ...
Samozrejme nie je Fabia žiadny outsider, ale jednoducho čas uteká a Fábia už nie je najnovší model ... všeobecne v testoch ju zachraňujú hlavne nové motory TSI ...
V prípade Škody je už podľa štatistík evidentné, že Škoda má výnimočné postavenie, ktoré jednoducho nezodpovedá čisto odborným kritériám ..... samozrejme to nie je nič výnimočné a preto zväčša vyhrávajú v predajoch domáce značky všade vo svete ...
Zaujímavý bol "slepecký" test na jednom servri, kedy vodič len ohmatom a jazdou po parkovisku hodnotil i30 a teda nebol ovplyvnený znalosťou značky a modelu ...
Samozrejme nie je Fabia žiadny outsider, ale jednoducho čas uteká a Fábia už nie je najnovší model ... všeobecne v testoch ju zachraňujú hlavne nové motory TSI ...
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pokud vím tak i v maďarsku vyměnili svoje obstarožní audiny za superby... 😉
postarsie sroty su vies na co dobre :no: :yes😒br />
mam rad typkov ktori ked jazdia na 10 rocnom tuningovom golfe tak si myslia ze su vacsi machri ako nejaky pohodak na novej fabii, ta nova fabia ma 3 krat taku hodnotu aj cenu ako ten jeho vytuneny stary crep od vw.
denne stretavam majstrov na starych 10 rocnych autach ktori si myslia ze maju rollsa >😁
Ale nepaci sa mi nazor ludi ktory vidia 20 rocneho chalana v starom BMW a hnet ho odsudzuju ze si mal radsej kupit novsiu fabiu,ktora bude sice pomalsia,nekomfortnejsia,nebezpecnejsia,… ale uz by to nebol ten mlady k***tko v BMW,co ked je to pre neho najpristupnejsie riesenie ked potrebuje aj najazdit neaky ten kilometer,nie sa len flakat po meste.
Ano s tym servisom mas pravdu.
Servis beriem zodpovedne.Videl si moje brzdy ked si ich beries do huby?Kludne sa mozes na ne prist pozriet,budu v lepsom stave ako tie tvoje.
K bagom,kde mas istotu ze fabia ktora zisla s linky ich ma funkcne,mal som na mieste spolujazdca nehodu v 2rocnej fabii,celna zrazka 50kmh,ANI JEDEN nevystrelil,takze sorry,po tejto skusenosti ruku na srdce,kupil by si si skodu,alebo ju doporucil znamym?
K tej nasej ked sa ti v noci na sidlisku otvoria okna,nestalo sa to raz.ZAseknuta prevodovka a ine perlicky,mame uz TRETIU riadiacu jednotku motora a mozem pokracovat,proste na elektrike odislo vsetko co mohlo,to nehovorim ze v original skoda servise nevedia vela veci opravit.
1) z konkrétního nelze zobecňovat - to, že 1 Fabii nevystřelí bagy přeci vůbec nic neznamená!
2) problémy tvojí Fabie (a stále se opakující) přeci neznamená, že Fabia je mizerná. Stejně jako již 3. ŘJ - spíš to svědčí o diletantství servisu. Když budeš dokola měnit díly, kterými vada není zapříčiněna, tak je můžeš měnit každý den a stejně si nepomůžeš.
A jen dodám, že neschopnost servisů je problém obecný - rozhodně se nejedná o Škodu.
Osobně mi je naprosto jedno, jestli někdo jezdí třeba 20 let starým vozem nebo měsíc starým Chevroletem. Podstatné je, aby to bylo v OK technickém stavu a aby nebyla lebka vyplněna pilinami. Což ani 20 let starý Bawor v TOP stavu ani Fabia v kouzelné edici Monte Carlo nezaručí :-!
Mne slo hlavne o to poukazat na to ze 20 rocne auto nemusi byt zle a nebezbecne na ceste,ako sa mna to tu niektory pokusaju presviecat.
Proč by NAPŘ. Primera P11, která se v tom roce začala vyrábět, měla dnes být se 150 tis. km nějak moc starý a potažmo nebezpečný vůz 😲 ? To se akorát budou možná měnit tlumiče, spojka a výfuk...
To ti přijde lepší třeba služební Passat v PéDéčku stáří 6 let se 1/4mil. km? To fakt ne.
A stejně jako si u nás na tenhle režim koupí třeba Octavii, tak pokud mám vyšší životní úroveň, proč bych si nekoupil 5er?
Neříkám, že to je pravidlo, ale možné to klidně je.
naopak jezdim dost novými auty...a proto raději staré...a nemám to z časáku...měl sem štěstí jet starou premii i vyloženě zánovní subpremii...
jsem u aut asi trochu oldschool
BTW: ty MB určo nebudou desetiletá...budou mit max tak 4-5 let...takže minulé E-S