Autosalon Ženeva
První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.
Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.
Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.
Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.
Autosalon Ženeva 2020 |
|
Autosalon Ženeva 2018 | Autosalon Ženeva 2017 |
Autosalon Ženeva 2016 | Autosalon Ženeva 2015 |
mitsubishi lancer, mazda 3, kia ceed, hyundai i30, peugeot 308, citroen C4, renault megane, fiat bravo, honda civic...... a kopec dalsich maju uz teraz vacsi razvor 😉
ale ja len konstatujem, netvrdim ze to budu zle auta 😉
rozvor Focusu 2648, míry vpředu 930-1150, vzadu 570-820
Golf 2578, 920-1150, 620-870
Julinka 2634, 900-1110, 605-830
1er, 2690, 930-1150, 570-820
Ten s nejmenším rozvorem je vítěz, ostatním nakládá okolo 5 čísel což se už pozná. A přitom všem má zdaleka nejmenší poloměr otáčení 10,7 m, třeba Focus má o metr delší.
Takže o A3 neměj obavy, náskok se může leda ještě zvětšit protože A3 a Golf jsou velmi příbuzné vozy. Btw. stará A3 je podélně prostornější než nová 1er což je samozřejmě daň podélnému uspořádání 1er.
PS: Já "hlasuji" (vždy) pro co NEJ-(delší) rozvor 😄
PPS: To co nazýváte "rozumným" využitím prostoru je DOST závislé na uložení motoru a pohonu a dnes na to máte i programy (využití obestavěného prostoru), nícméně ZÁKLADem VŽDY bude přece jen a pouze ten ROZVOR (není-liž pravda? 😉
Současná A4 oproti svému předchůdci celkem ZÁSADNĚ prodloužila právě rozvor (o 16 cm?). Naproti tomu BMW 3 jen mírně "poladilo" a srovnalo rozvor s CITROËNem C5 (což se dá čekat i u nového MB C), tedy "jedním z těch výrobců, kteří nad střední třídou nic nemají, tak se snaží zaujmout max. nafukováním modelů" - abych vás citovala..
(pro jistotu ZOPAKUJI to PODSTATNÉ, rozvor vozů BMW 3 a Citroën C5 a audi A4 je ZCELA stejný!!!! 😉
PS: Mimochodem, dokonce i v česku si zítra (je pondělí) můžete dojít objednat jeden Citroën C6 😄
PPS: No a nějaký ten následník na (jízdně velmi příjemné) platformě se u PEUGEOTu bude jmenovat 608 (psalo se tu/zde o něm .. tenhle týden) a verze od Citroën se bude jmenovat (možná) DS9 😉
PPPS: Lexus IS (F 😄 ) je (moc) fajn, jeho menší rozvor 2,73 cm vychází z dob jeho vzniku (kdy byl ještě soupeřem audi A4 B7, kterou rozvorem /nemýlím-li se/ PŘEKONÁVAL ...po nástupu nového LEXUSu CT 200h, poté co nyní prochází obměnou řada GS jistě dojde i na donedávna nejmenšího zástupce rodiny..
... prostě jeho menší rozvor je dán "dobou narození", příští model bude URČITĚ (o něco) větší.. 😄
Ve svém minulém příspěvku popisujete rozvor SUPERBu jako "velký na poměry střední třídy" (2,76 m) a Lexus IS (2,73 m) jako "skoro rozvor low-endů nižší střední" - VÍTE že mluvíte o rozdílu 3 cm?!?!?
OOOOpravdu by jste měl přestat nosit ty oooo brýle - věřte mi, PROSPĚJE vám to! 😉
Tentokrát jste ve svém příspěvku měl pár věcí vysloveně CHYBNÝCH - na to jsem "musela" upozornit, sorry 😐
CITUJI (vás): "C nebo IS mají rozvor ... nižší střední" 😉
PS: A na pár dalších "chybiček" (současné BMW 3, Citroën C5 či audi A4 mají STEJNÝ rozvor - byť jste jej komentoval/vnímáte, zdá se mi, "trochu jinak") jste NEreagoval (beru to jako SOUHLAS..
Necituješ ale vynecháváš slovíčka, zde například "skoro" a "low-endů" u kterých pak popisuji, že natahahují rozvor přes běžné hranice třídy a proč to dělají.
SOUHLASím s tím "proč to dělají", NEsouhlas (i s tím skoro) - neb tak jako "jinak" vnímáte STEJNÝ rozvor C5, A4, 3er; zrovnatak (evidentně) "jinak" vnímáte STEJNÝ rozvor superbu a C-Klasse (o jednom píšete "právě velkým rozvorem na poměry třídy" (Superb); o druhém "IS a C mají rozvor některých low-endů nižší střední" - Mercedes C-Klasse a Škoda Superb přitom stojí na IDENTICKÉM rozvoru.. 😐
PS: Jinými slovy, vaše slova o "nataženém" rozvoru dnes asi platí (do jisté míry) jen o FORDu Mondeo
Na tuhle zase bude ztrácet v lineárním zátahu od spodních otáček😒br /> [odkaz]
ALE - rozvor je "dobrá" věc a čím VÍCE tím LÉPE (by se snad dalo "zjednodušit" 😄
Takže tak..