Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva

Autosalon Ženeva

První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.

Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.

Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.

Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.

Autosalon Paříž

Autosalon Frankfurt

Další autosalony

Autosalon Ženeva 2020

Autosalon Ženeva 2019

 

Autosalon Ženeva 2018Autosalon Ženeva 2017
Autosalon Ženeva 2016Autosalon Ženeva 2015
Zpět na článek

Audi v Ženevě 2012: Nová A3 a facelift A4

27 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ak nove audi A3 ma mat 2595mm razvor tak to nebude opat ziadna slava a opat bude koncern VW na chvoste v priestrannosti v tejto triede :no😒br />
mitsubishi lancer, mazda 3, kia ceed, hyundai i30, peugeot 308, citroen C4, renault megane, fiat bravo, honda civic...... a kopec dalsich maju uz teraz vacsi razvor 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kupujuci nechcu mat velky razvor? Sa pozri aky razvor ma nove bmw radu 1 a aky ponukne nove audi A3, tam je doslova priepast a Audi a cely koncern VW bude opat mat najmensi priesor v kabine kedze konkurenti su uz teraz razvorom uplne inde 😉

ale ja len konstatujem, netvrdim ze to budu zle auta 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Kupující chtějí mít velký podélný prostor v autě a jenom rozvor není cesta protože na druhé straně se ztrácí obratnost menšího auta. Musí se to prostě umět.

rozvor Focusu 2648, míry vpředu 930-1150, vzadu 570-820
Golf 2578, 920-1150, 620-870
Julinka 2634, 900-1110, 605-830
1er, 2690, 930-1150, 570-820

Ten s nejmenším rozvorem je vítěz, ostatním nakládá okolo 5 čísel což se už pozná. A přitom všem má zdaleka nejmenší poloměr otáčení 10,7 m, třeba Focus má o metr delší.
Takže o A3 neměj obavy, náskok se může leda ještě zvětšit protože A3 a Golf jsou velmi příbuzné vozy. Btw. stará A3 je podélně prostornější než nová 1er což je samozřejmě daň podélnému uspořádání 1er.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Délka rozvoru má třeba také vliv na prostornost v oblasti pedálů nebo na tvarování prostoru zadních sedadel, zavazadlového prostoru a dalších věcí... Podélný prostor není vše (jezevčík od Škody mluví za vše).
Avatar - Ham.
Ham.
Nikde netvrdím, že podélný prostor je vše, jenom říkám, že natáhnout rozvor umí kde kdo (např. sup toho podélného prostoru dosahuje právě velkým rozvorem a na poměry střední třídy je to v podélném směru už docela kláda s kterou je "radost" zajíždět do některých podzemních garáží) ale rozumně využít prostor to je oč tu běží.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Superb má rozvor 276 cm (což NEní špatné), ale oproti C5 či Mondeo je to ... rsp. superb je dnes PRŮMĚRem střední třídy (a úplnou náhodou VÍM, že i s vozem střední třídy s VĚTŠÍM rozvorem se jak do "všech" podzemních garáží zajíždí "no problem" - a "jde to" dokonce i u nás do "spodní" garáže (a to je co říct 😉
PS: Já "hlasuji" (vždy) pro co NEJ-(delší) rozvor 😄
PPS: To co nazýváte "rozumným" využitím prostoru je DOST závislé na uložení motoru a pohonu a dnes na to máte i programy (využití obestavěného prostoru), nícméně ZÁKLADem VŽDY bude přece jen a pouze ten ROZVOR (není-liž pravda? 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Vaši spodní garáž neznám. Vyprávěj mi o ni! >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
Ham.
Nemyslím si, že čím delší rozvor tím lépe a zdá se, že ani úspěšní výrobci nevidí nutnost nějakých rekordů v rozvoru, stačí se podívat na C, A4 nebo 3er a nikdo nemá potřebu trumfnout třeba to Mondeo a to dokonce ani u nových generací (3er dorovnala starou A4, C nebo IS mají skoro rozvor některých low-endů v nižší střední). Prostě kdo chce větší prostor tak si vezme vyšší třídu s rozumným nárůstem rozměrů ve všech směrech. Pouze výrobci, kteří nad střední třídou nic nemají tak se snaží zaujmout max. nafukováním modelů, to je případ Mondea ale i Supa nebo zmíněné C5. A v nižší střední je situace podobná.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
??? "3er dorovnala starou A4"??? CO to píšete?? 8-s
Současná A4 oproti svému předchůdci celkem ZÁSADNĚ prodloužila právě rozvor (o 16 cm?). Naproti tomu BMW 3 jen mírně "poladilo" a srovnalo rozvor s CITROËNem C5 (což se dá čekat i u nového MB C), tedy "jedním z těch výrobců, kteří nad střední třídou nic nemají, tak se snaží zaujmout max. nafukováním modelů" - abych vás citovala..
(pro jistotu ZOPAKUJI to PODSTATNÉ, rozvor vozů BMW 3 a Citroën C5 a audi A4 je ZCELA stejný!!!! 😉
PS: Mimochodem, dokonce i v česku si zítra (je pondělí) můžete dojít objednat jeden Citroën C6 😄
PPS: No a nějaký ten následník na (jízdně velmi příjemné) platformě se u PEUGEOTu bude jmenovat 608 (psalo se tu/zde o něm .. tenhle týden) a verze od Citroën se bude jmenovat (možná) DS9 😉
PPPS: Lexus IS (F 😄 ) je (moc) fajn, jeho menší rozvor 2,73 cm vychází z dob jeho vzniku (kdy byl ještě soupeřem audi A4 B7, kterou rozvorem /nemýlím-li se/ PŘEKONÁVAL ...po nástupu nového LEXUSu CT 200h, poté co nyní prochází obměnou řada GS jistě dojde i na donedávna nejmenšího zástupce rodiny..
... prostě jeho menší rozvor je dán "dobou narození", příští model bude URČITĚ (o něco) větší.. 😄
Ve svém minulém příspěvku popisujete rozvor SUPERBu jako "velký na poměry střední třídy" (2,76 m) a Lexus IS (2,73 m) jako "skoro rozvor low-endů nižší střední" - VÍTE že mluvíte o rozdílu 3 cm?!?!?
OOOOpravdu by jste měl přestat nosit ty oooo brýle - věřte mi, PROSPĚJE vám to! 😉
Tentokrát jste ve svém příspěvku měl pár věcí vysloveně CHYBNÝCH - na to jsem "musela" upozornit, sorry 😐
Avatar - Ham.
Ham.
A4 2808, nová 3er 2810 tak nevím kdo potřebuje brýle. A když říkám, že nová 3er dorovnala starou A4 tak snad říkám totéž, tedy, že rozvor je stejný. Rozvor IS mi nevadí a nijak jej nenapadám, naopak drží se střední třídy a nic zbytečně nepřefukují.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak pokud SOUČASNÉ a4 říkáte "stará", tak to ano 😄
CITUJI (vás): "C nebo IS mají rozvor ... nižší střední" 😉
PS: A na pár dalších "chybiček" (současné BMW 3, Citroën C5 či audi A4 mají STEJNÝ rozvor - byť jste jej komentoval/vnímáte, zdá se mi, "trochu jinak") jste NEreagoval (beru to jako SOUHLAS..
Avatar - Ham.
Ham.
No a mám snad 4 roky vyráběnému modelu říkat nový?
Necituješ ale vynecháváš slovíčka, zde například "skoro" a "low-endů" u kterých pak popisuji, že natahahují rozvor přes běžné hranice třídy a proč to dělají.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nový mu říkat NEtřeba, ale označení "stará A4" budí(lo) dojem, že mluvíte o minulé generaci, toť vše..
SOUHLASím s tím "proč to dělají", NEsouhlas (i s tím skoro) - neb tak jako "jinak" vnímáte STEJNÝ rozvor C5, A4, 3er; zrovnatak (evidentně) "jinak" vnímáte STEJNÝ rozvor superbu a C-Klasse (o jednom píšete "právě velkým rozvorem na poměry třídy" (Superb); o druhém "IS a C mají rozvor některých low-endů nižší střední" - Mercedes C-Klasse a Škoda Superb přitom stojí na IDENTICKÉM rozvoru.. 😐
PS: Jinými slovy, vaše slova o "nataženém" rozvoru dnes asi platí (do jisté míry) jen o FORDu Mondeo
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Opravdu? >😒]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Samozřejmě... všichni audisté mají tak prudké sjezdy do garáží, že vlastně potřebují co nejkratší rozvor. Ty už jsi v té snaze obhájit nedostatky svých oblíbených značek opravdu extrémní...
ericn
Souhlasim, jeho argumentace je opravdu mimo >😁
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tenhle má taky větší rozvor [odkaz]
Avatar - Ham.
Ham.
Tak na tuhle pekelnou Micinku se nová A3 s rozvorem vyloženě nechytá >😁
Na tuhle zase bude ztrácet v lineárním zátahu od spodních otáček😒br /> [odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Nafta patří do kamen, nebo kamna do auta? Nevím, tak nějak jsem to slyšel. Ada tu zase neni a určitě by se mu v tom blbě sedělo, nehledě na palubku s kelímky, ale ten diesel by ho nemohl nechat chladným. Každopádně parádní kára. :yes:
PavelK_
A má s tím VW snad nějaký problém v prodejních číslech?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ptáte se jako fanda do prodejních čísel nebo do aut? 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Problém je v tom, že rozvor a prostornost nejsou jedna a ta samá věc. Třeba Golf IV a jeho deriváty (Octavia I, Toledo II) měly větší rozvor než Golf III (Vento, Toledo I), ale místa v interiéru bylo znatelně méně. Taktéž třeba Passat B5/B6 měl větší rozvor než B3/B4, ale místa bylo méně.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To opravdu není (takové uložení motoru "udělá divy" 😉
ALE - rozvor je "dobrá" věc a čím VÍCE tím LÉPE (by se snad dalo "zjednodušit" 😄
Avatar - jurashek
jurashek
Sportback a Sedan délka (4,44 Meter) rozvor 2.630 Millimeter.
Takže tak..