Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi v Ženevě 2012: Nová A3 a facelift A4

Diskuze (27)
Březen a s ním ženevský autosalon jsou ještě daleko. Dvě hlavní novinky u Audi jsou jasně ale už teď.

Audi A3 je služebně nejstarším modelem v nabídce německé automobilky. Aktuální generace se vyrábí už od května 2003, po osmi letech je proto téměř nejvyšší čas na generační obměnu.

První vlaštovkou byl koncept letos na autosalonu v Ženevě, jeho sériová podoba se předvede na stejném místě příští rok.

Nová generace stane na modulární platformě MQB. Ta přináší konstruktérům značnou volnost při volbě rozchodu a rozvoru kol, unifikace se týká jen některých konstrukčních celků, které budou shodné napříč celou produkcí koncernu VW.

Díky tomu může Audi nabídnout u modelu A3 dvě různé délky rozvoru, které nebudou limitovány konfigurací některého ze sesterských modelů.

Postupně se na trh dostanou čtyři karosářské verze. Třídveřový hatchback a kabriolet budou mít kratší karoserii s rozvorem 2595 mm a celkovou délkou 4,26 metru, pětidveřový Sportback a čtyřdveřový sedan by měly mít míry 2630 mm a 4,44 m. Už kratší rozvor překonává aktuální generaci.

Vnější podobu A3 naznačil již zmíněný koncept a automobilka má ve zvyku prezentovat realistické koncepty bude nejspíš měnit jen detaily.

Facelift pro A4

V březnu se představí také facelift modelu A4. Všechny změny budou sledovat trend nastolený sesterským A5. To znamená novější design předních partií a úpravy technického rázu – nový motor 1,8 TFSI nebo konec šestiválců 3,2 FSI a 2,7 TDI.

Společně s faceliftem nás čeká také dlouho očekávaná novinka v podobě modelu RS 4 Avant.





Diskuze (27)
Avatar - Hammunasakra
24. 10. 2011 13:08
Re: koncern VW akosi razvorom v tejto triede zaostava
Nový mu říkat NEtřeba, ale označení "stará A4" budí(lo) dojem, že mluvíte o minulé generaci, toť vše..
SOUHLASím s tím "proč to dělají", NEsouhlas (i s tím skoro) - neb tak jako "jinak" vnímáte STEJNÝ rozvor C5, A4, 3er; zrovnatak (evidentně) "jinak" vnímáte STEJNÝ rozvor superbu a C-Klasse (o jednom píšete "právě velkým rozvorem na poměry třídy" (Superb); o druhém "IS a C mají rozvor některých low-endů nižší střední" - Mercedes C-Klasse a Škoda Superb přitom stojí na IDENTICKÉM rozvoru.. :-|
PS: Jinými slovy, vaše slova o "nataženém" rozvoru dnes asi platí (do jisté míry) jen o FORDu Mondeo
Avatar - Ham.
24. 10. 2011 08:40
Re: koncern VW akosi razvorom v tejto triede zaostava
No a mám snad 4 roky vyráběnému modelu říkat nový?
Necituješ ale vynecháváš slovíčka, zde například "skoro" a "low-endů" u kterých pak popisuji, že natahahují rozvor přes běžné hranice třídy a proč to dělají.
Avatar - Hammunasakra
24. 10. 2011 03:03
Re: koncern VW akosi razvorom v tejto triede zaostava
Tak pokud SOUČASNÉ a4 říkáte "stará", tak to ano :-)
CITUJI (vás): "C nebo IS mají rozvor ... nižší střední" ;-)
PS: A na pár dalších "chybiček" (současné BMW 3, Citroën C5 či audi A4 mají STEJNÝ rozvor - byť jste jej komentoval/vnímáte, zdá se mi, "trochu jinak") jste NEreagoval (beru to jako SOUHLAS..
Avatar - Ham.
24. 10. 2011 00:01
Re: koncern VW akosi razvorom v tejto triede zaostava
A4 2808, nová 3er 2810 tak nevím kdo potřebuje brýle. A když říkám, že nová 3er dorovnala starou A4 tak snad říkám totéž, tedy, že rozvor je stejný. Rozvor IS mi nevadí a nijak jej nenapadám, naopak drží se střední třídy a nic zbytečně nepřefukují.
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2011 23:54
Re: koncern VW akosi razvorom v tejto triede zaostava
To opravdu není (takové uložení motoru "udělá divy" ;-)
ALE - rozvor je "dobrá" věc a čím VÍCE tím LÉPE (by se snad dalo "zjednodušit" :-)