Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Opel Zafira Tourer: Nové fotografie, technická data

19 komentářů

Avatar - sargis
sargis
Ta jedna-osmicka je potvrdena? A aj s tym vykonom, akym uvadzate? Ved posledna 1,8 od Opla mala103 kW a rovnaky krutiaci moment, preco by sli cestou nizsieho vykonu?
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
Zřejmě 1.6 nemohou použít jako základní motorizaci z důvodů těžkého auta (nízký kroutící moment motoru 1.6 by si s tím neporadil), tak upravili 1.8, která má 175Nm (1.6 má 155Nm).
Nová Astra je hodně těžká a toto bude odhaduji ještě tak o 100-150kg těžší.

Jinak to nevypadá špatně, ani zvenku ani zevnitř, ale přijde mi to již hodně velké, to už bude skoro konkurent pro S-Max, Sharan a Alhambru.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ty budou ještě o nějakých dvacet, pětadvacet centimetrů dále, prostor tam pořád je. Ve středních MPV ale bude prozatím největší.
zvonec
1.8 je potvrdena, bude ju moznost objednat ale az od decembra. Podla mna to nieje zly krok, aspon nebude riziko, ze oddide turbo.
Vencator
no ale presto nechapu proc ji "priskrtili" jen na 85 kW proc ji nenechali na 103 kW opel vazne obcas prekvapuje >😁
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
Kdyby nechali u 1.8i výkon 103kW, tak by nebyl důvod mít ty přeplňované 1.4.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nechapem to zvacsovanie rozmerov, z kedysi sikovneho kompaktneho minivanu spravili 4,7 metrovu obludu rozdiel oproti modelu z roku 2005 je 34cm v dlzke :no😒br />
Chapem ze meriva podrastla ale to narastanie rozmerov vsektych novych aut je na co dobre?
Za 5 rokov bude mat nizsia stredna trieda v priemere dlku 4,7 metra, auta strednej triedy uz teraz atakuju hranicu 4,8 az 5 metrov a ak to takto pojde dalej miniauta uz budu mat cez 4 metre a male auta budu vacsie ako 10 rokov stare golfy astry focusy, kam to speje nechapem. Velke auto logicky potrebuje aj silny motor vid nova astra ktora je tazka ako krava a s motorom slabsim ako 1.4 110KW to fakticky ani nejde.

V tomto smere mi je renault scenic ovela sympatickejsi a podla mna praktickejsi ako toto monstrum od opla 😉

aj nova meriva je monstrum aj astra aj insignia, co opel to prerastena krava bohuzial a to som este slusny 😄

bral by som scenic s dci, ziadnu obludu od opla nechcem 😉
zvonec
Daj pozor, aby ta ta obluda nezozrala... >😁 >😁 >😁

Zafira vyrastla, to je pravda => ako hlavny dovod sa uvadza ciastocne nahradenie Opel Sintra. Trh sa ubera tak, ze na poli Velkych MPV je iba Alhambra/Sharan a S-max a Galaxy. Ano je tu isto este Voyager. Oplu zastupenie chyba a ani ho neplanuje mat. Resp. Riesi to tak, ze bude subezne predavat aj zafiru B. Mozno Marko doplni, ale ja zatial neviem o tom, ze by sa chystalo obnovenie modelu sintra.

Samotna zafira C je super auto aspon takto zatial na pohlad. Paci sa mi prevedenie a stlpikov, snad sa uz za ne nebudu schovavat kamiony, ako to bolo doteraz. Tiez druhou obrovskou zmenou je zmena, resp. upustenie od spolocnej lavice v druhom rade, cim sa zvysila variabilita a vnutorny priestor. Co je obrovska skoda, ze Opel nepouzil pri tejto velkosti auta posuvne dvere, auto tak straca na Alhambru/Sharana, a Forda (7miestny c-max). A podla vsetkeho novy Touran/Roomster budu mat tiez posuvne dvere, cize tam Opel straca.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
sintra bol taky americky model nieco na styl starej vectry robenej od GM ale vtedy boli ine casy a aj sintra tusim by bola mensia ako terajsia obludna zafira.

chybajuce posuvne dvere nevidim ako nejaky handicap dokonca mne sa viacej pozdavaju klasicke otvaracie dvere nakolko su spolahlivejsie a v pripade nejakeho problemu ako havarka oprava a pod su ovela lacnejsie a lahsie vymenitelne a opravitelne

scenic tiez nema posuvne dvere a v tejto triede aut je lidrom a etalonom
:yes:
pogo26
Posuvné dveře mají význam jen u sedmimístných verzí a pochybuji, že by si někdo sedmimístné kompaktní MPV koupil.
zvonec
A este mi to nedalo, tak Scenik tiez pekne napuchol 😄
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
scenic 4344mm
obluda zafira 4658mm

snad vidis rozdiel 😉

pritom nepochybujem ze scenic je praktickejsi a priestrannejsi
jirin
Porad tady brecis o nejake oblude. Snad te nikdo nenuti si ji kupovat? Ze si nestezujes, ze kompatky taky vyrostly za 20let o pul metru....apod.
A v cem je Scenic praktictejsi? Prosim uved priklady, protoze kdyz to pises, tak uz musis mit s touto Zafirou hodne zkusenosti.
zvonec
Rozdiel je jasny, porovnavas kratku verziu scenica so zafirou.
Objektivnejsie by bolo napisat 4560 vs 4658 co je presne rozdiel 10cm(98mm). Ale viacmenej suhlasim, a urcite nepopieram, ze auta puchnu a opel pri poslednych modeloch pribral poriadne...

😄 😄
LudaBaxa
Ty si taky obluda.. jen kdyby to mělo korejský znak na kapotě, tak by to bylo božské auto >😁

A co se týče praktičnosti, tak v té Opel sakra vyniká, zvláště u Zafiry a u kombíků. Pokud teda u tebe neplatí, že praktičnost = prostor na zadních sedadlech.

A ke hmotnosti a nevim čemu všemu co tu plácáš.. vsadil bych se, že si ani v jednom Opelu neseděl, natož aby si se svezl nebo ho řídil 😉
kyklop
najviac vie vzdy teoretik >😁
kyklop
pripadne dalsi konkuren z francuzska C4gp, ktory ma bezmala 4,6 m 😉
Btim12
U porovnání s konkurenty jsou nesprávné údaje, repektive u šířky vozidel je nutné rozlišovat, zda jde o šířku udávanou bez zpětných zrcátek či s nima. Např. Mazda 5 má v tabulce udávanou šířku 1968mm, což je včetně zpětných zrcátek, ale např. Scenic má 1845mm, včetně zpětných zrcátek je pak jeho šířka 2077mm. Podařilo se mi najít i údaj u Opel Zafira Tourer - šířka bez zpětných zrcátek je 1884mm a s nima 2099mm.
Ondrej Lanik, Auto.cz
Máte pravdu, chyby byly odstraněny. Díky za upozornění.