Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Čínská automobilka Geely potvrdila zájem o Volvo

8 komentářů

Avatar - Righ
Righ
Jezismarja, to snad nemuzes myslet vazne...? Sam rozhodne nepatrim mezi fandy Fordu, spis naopak, ale obvinovat ho z potapeni Volva naprosto neodpovida skutecnosti. Ford se behem vlastnictvi Volva o nej staral velmi velkoryse, at uz se to tyka financni podpory nebo zaruceny nezavislosti na materskym koncernu. Vysledkem je dlouhodobe kvalitni, moderni modelovy portfolio a prinejmensim stejne vysoka prestiz jako v dobe samostatnosti znacky. To, ze v posledni dobe neslysime ze Svedska prave povzbudivy hospodarsky vysledky je predevsim odrazem krize v segmentu luxusnich automobilu, ktera zakonite tvrdeji dopada na mensi vyrobce nez na giganty typu MB nebo BMW. Slusnej pristup Fordu k Volvu vyjde dobre najevo, kdyz ho porovnas treba s tim, jak GM spravoval Saab.
Ze je Volvo v soucasny dobe na prodej je jednak dusledkem vyse zmineny odbytovy krize a jednak stale pokracujici restrukturalizace ve Fordu. Od doby, kdy byl Ford totalne v haji (mam na mysli situaci jeste pred soucasnou krizi) uplynulo sotva par let, ne-li mesicu. Je pritom logicky, ze se za svuj majetek snazi dostat co nejvic penez a nejakej lacinej sentiment v tom nehraje roli. Navic nevim o tom, ze by z Evropy vubec nejaka relevantni nabidka prisla, byt by treba nabizela nizsi cenu. A mimochodem - cela ta fobie vuci Cine je uplne mimo misu. Zkuste zapatrat v archivech, jakou povest mely v 50. letech (i pozdeji) vozy z Japonska. Ve zkratce slo o laciny sunt, nicmene behem nekolika desetileti se zaradily mezi spicku. Neco podobnyho momentalne probiha s korejskou produkci a v budoucnosti nas to nepochybne ceka i s Cinou. Je samozrejme otazka, jak dlouho to bude trvat a jestli uz nyni dozral cas na to, aby uspesne spravovali tak vyspelou automobilku jako je Volvo. Nezbyva nez doufat. 😉
Deadlift
Jo zle. "Ztráta švédské automobilky vloni představovala 13 miliard švédských korun (1,3 miliardy eur), v prvním pololetí letošního roky dosáhla čtyř miliard švédských korun (400 milionů eur)."
[odkaz]
to je ale infantilní nesmysl
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes:
kuko
bacha, padá na tebe výtah! >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Kde jsou? Volvo je na tom až tak zle?

Já bych řekl, že je to tím, že Ford potřebuje prachy aby sám přežil, tak se zbavuje čeho se dá.
Deadlift
Mas pravdu, nemel Volvo vubec kupovat a nechat ho, at po roce 2000 zkrachuje uplne samo. Ten slavny svaz konstrukteru automobilky Volvo si u FMC od zacatku vymohl velkou nezavislost, tak to ze dneska jsou tam, kde jsou, je hlavne jejich vina. U Fordu je meli sekat pres prsty daleko vice a hlavne je meli vice ucit setrit ve vyvoji, jako to umi treba u VW. Zadna diskuze jestli chces od Forda platformu atd.. 😉
dareba
tohle je (by byla) od Fordu kudla do zad...