Ekonomika
Jo zle. "Ztráta švédské automobilky vloni představovala 13 miliard švédských korun (1,3 miliardy eur), v prvním pololetí letošního roky dosáhla čtyř miliard švédských korun (400 milionů eur)."
[odkaz]
[odkaz]
Kde jsou? Volvo je na tom až tak zle?
Já bych řekl, že je to tím, že Ford potřebuje prachy aby sám přežil, tak se zbavuje čeho se dá.
Já bych řekl, že je to tím, že Ford potřebuje prachy aby sám přežil, tak se zbavuje čeho se dá.
Mas pravdu, nemel Volvo vubec kupovat a nechat ho, at po roce 2000 zkrachuje uplne samo. Ten slavny svaz konstrukteru automobilky Volvo si u FMC od zacatku vymohl velkou nezavislost, tak to ze dneska jsou tam, kde jsou, je hlavne jejich vina. U Fordu je meli sekat pres prsty daleko vice a hlavne je meli vice ucit setrit ve vyvoji, jako to umi treba u VW. Zadna diskuze jestli chces od Forda platformu atd.. 😉
Ze je Volvo v soucasny dobe na prodej je jednak dusledkem vyse zmineny odbytovy krize a jednak stale pokracujici restrukturalizace ve Fordu. Od doby, kdy byl Ford totalne v haji (mam na mysli situaci jeste pred soucasnou krizi) uplynulo sotva par let, ne-li mesicu. Je pritom logicky, ze se za svuj majetek snazi dostat co nejvic penez a nejakej lacinej sentiment v tom nehraje roli. Navic nevim o tom, ze by z Evropy vubec nejaka relevantni nabidka prisla, byt by treba nabizela nizsi cenu. A mimochodem - cela ta fobie vuci Cine je uplne mimo misu. Zkuste zapatrat v archivech, jakou povest mely v 50. letech (i pozdeji) vozy z Japonska. Ve zkratce slo o laciny sunt, nicmene behem nekolika desetileti se zaradily mezi spicku. Neco podobnyho momentalne probiha s korejskou produkci a v budoucnosti nas to nepochybne ceka i s Cinou. Je samozrejme otazka, jak dlouho to bude trvat a jestli uz nyni dozral cas na to, aby uspesne spravovali tak vyspelou automobilku jako je Volvo. Nezbyva nez doufat. 😉