1) není to naše (čti německý)
2) je to nekvalitní korejec
3) 3,8 V6? Automat? Proboha to žere, 15, to by mě sežralo
4) nejsou na to díly a servis nemam za rohem
5) není to kombík přece, kam dát nákup z Lidla až pojedem na chatu >:-[]
Já VÍM že ne
1) no a?
2) proč to "divné" přídavné jméno?
3)
a) 3,8 - super :yes:
b) automat - dnes už je to naopak, automat je skoro LEPŠí
c) mne zas málem "zahubila" jízda s motorem 2.0 TDi 105 kW ;-)
4) jestli se někdo neobejde bez "servisu za rohem" - možná by měl změnit značku vozu, ne? :-)
5) tak na tohle NEmám odpověď :-)
I má volba "je jasná" (a vypadá to že při cestách po česku budu předjíždět stále TA SAMÁ auta ;-)
Je to sice off topic, ale jak tu teď píšeš bod 3a) vzpomněl jsem si na kamarádovu story s náhradním autem. Jezdí Astru 1,7 CDTI. Nejezdí to špatně příjemný živý auto. Teď mu šlo do servisu a dostal náhradní Audi A6 quatro s nějaký S line paketem a hlavně 2,0 TDI 103 kW. Krom toho, že to žralo 9 litrů nafty při relativně normální jízdě po dálnici to navíc bylo líný což bylo asi daný vysokou hmotností jednak tím, že je to 6ka a taky quatrem. Ovšem, že to bude vykazovat horší dynamiku než ta Astra sem nečekal. To mě docela zklamalo. Zjistil sem, že takový auto jedině se silným motorem 140 koní je na to málo.
nechcem rypat, ale si si isty tym motorom a quattrom? na tvojom mieste by som to prehodnotil, lebo podla mna to auto urcite nebolo spomalene quattrom ked to malo motor 2.0 tdi ....
Njn, ale víš jaký je to zas fajn pocit když okole tebe frčí samý masovky a ty si můžeš říct že nesedíš v jedné z těch škatulí, který nemít SPZ, tak si je spleteš,protože sou i ve stejný barvě na každým rohu v X kusech?
Ceny na Slovensku: Genesis 3,8 6 M/T 29 243 Euro s DPH
Nissan 370 Z 3,7 V6 6 M/T 39 900 Euro s DPH
Tu nie je co riesit, pri rozdiele 10 000 Euro - naviac uplne od veci kriterium pre fajnsmekrov na Nissan zaruka az 3 roky a 100 000 km limit, na Genesis je komplexna 5 rokov a neobmedzene km !
A este jedno video pre zaujimavost ako Genesis po chybe vodica skoncil v americkej Formula Drift na excelentnom 2.mieste pred BMW, Nissan 370 Z a dalsimi super driftermi.
[odkaz]
Inak Z je urcite super auto, len je malicke - o 30 cm v dlzke a skoro 30 cm v razvore v prospech Genesisu.
Ten bod 5 je možná nejsilnější. Pořád dost často zaznamenávám kompromis mezi protichůdnými požadavky (praktičnost/sportovnost) a hlavně i u lidí, kteří chtějí jezdit pro zábavu, ale protiargumentují si požadavkem praktičnosti, i když tu praktičnost potřebují 2x do roka. Tím chci říct, překvapivě málo lidí má "koule" na coupe. Pak až jako další auto a tam už je předpoklad určitého budgetu a v ten moment si myslím, že bude více upřednodtněno třeba Z. Přeci jen obecnou image má silnější.
pro hyundai za odvahu vytvořit něco takového...dobrá no...na legendy z japonska to mít nebude...ale atmosféra 3.8 slušné to se dnes jen tak nevidí, instalaci jak manuálu i automatu chválím...trochu mě štve že auta podobného ražení mají často už jen automat...to trochu nekoresponduje s tím kam míří...
každopádně za tohle hyundai :yes: genesis zjevně není dokonalý...ale ani se o to nesnaží a své mouchy bere s grácíí
S tou dokonalosťou je to také sporné. Máme tu McLaren MP4-12C, podľa mňa dokonalý superšport, ktorému tu ale mnohí vytýkajú sterilnosť a technicistnú dokonalosť na úkor zábavy a emócií. Tu máme zábavnú a lacnú driftmachine, ktorej sa bude zase vyčítať nedostatočné zrýchlenie/maximálka/litorvý výkon a iné technické aspekty...
Ja tvrdím: bodaj by európski mainstreamoví (alebo aj "supermainstreamoví") výrobcovia vyrábali aspoň takéto stroje. :yes:
Stale cakam, kedy to konecne pani novinari z CZ/SK postavia voci 370 Z za 45 000 Euro alebo BMW 330i coupé za 50 000 Euro a zacnu auta aj hodnotit s nameranymi datami - nemecke Sport Auto to urobilo a vysledok porovnania s BMW Z4 35i a AUDI TTS je, ze Genesis deklasoval slavne BMW casom na okruhu o 1,3 s (vesmirny rozdiel), brzdami ktore navadli ani po 10-tom zabrdzeni zo 100 km/h a z 200 km/h mali o 5 m kratsiu brzdnu drahu ako 2 krat tak drahe BMW !
Hodnotenie "mam pocit" su fajn ale zacnite konecne merat relevatne data a porovnavajte porovnatelne.
A pre predstavu pripajam suboj Nissan GT-R a Genesisu na okruhu - pritom GT-R je v triede GT500 a Genesis GT300.
[odkaz]
Chce to trosku rozhladu a pripominam, ze Genesis ako novinka pre EU sa uz viac ako 3 roky uspesne predava v USA a caka ho za chvilu facelift. 6-stupnova prevodovka kritizovana novinarom je od renomovanej nemeckej firmy ZF a facelift dostane 8-stupnovy automat vlastnej vyroby Hyundai a novy motor 3,8 V6 GDI !
Kde bol Hyundai pred 3-5 rokmi v oblasti sportovych aut - v bode 0. Kde je dnes - zacina ukazovat potencial. O 5 rokov si viem predstavit od tejto huzevnatej znacky aj 500 - 600 k supersport...
Pokud chceš výkony, tak je Z4 opravdu hloupá volba. Za 50.500 € koupíš 1 M Coupé, což je nesrovnatelně lepší stroj. A 370Z začíná na 38.750 €. Abychom měli ceny z jednoho trhu, tak Genesis Coupe s šestiválcem a manuálem stojí 34.990 €. Ano, Hyundai bude nejspíš mít lepší výbavu (auta pro zábavu stejně bývají holejší než holátka kvůli snížení hmotnosti) a je levnější, ale Nissan je podle mě lepší stroj a jediná otázka je, jestli ti stojí za těch necelých sto tisíc navíc. A není problém za rozumné peníze transplantovat koule z 350Z, pokud by ti 370Z připadala trochu vyměklá.
Zajímalo by mě jak přesně ten motor převzali a co za úpravy na něm udělali. Jak tak na to koukám tak je to upravená 3,8 V6 GDI z Mitubishi Pajera. I ten jízdní projev by tomu naprosto odpovídal :-) Zajímavá idea vzít motor z Offu a namontovat ho do sporťáku.
Lambda motory nemaji s Mitsubishi motory (nejspis myslis 6G75) designem nic moc spolecneho. HMC se puvodne, kdyz zacinal s vyvojem Lambda 3.3L, inspiroval motorem Nissan VQ35DE. Nicmene tento koncept byl velmi prepracovan a nezustal kamen na kameni.
Da se s cistym svedomim rict ze jde o puvodni HMC motor. Dnes pracuji upravenych 3.3L a 3.0L variantach s twinturbem a ratingem nad 500HP. Maji jit i do platformy Genesis. ;-)
jojo automobilky jako opel, vw nebo ford...by měla bejt povinnost mít v nabídce podobný model...nejlépe s náhonem na zadek...takovej ford momentálně potřebuje imagemaker jak sviň
njn to bylo myšleno trochu ironicky, vzhledem k ceně. Naprosto s tebou souhlasím, na co dělat 3 krát rychlý Focus (ST, ST kombi, RS + nějaká ta rs limited edice). AŤ postaví raději jeden HH a k tomu něco ryze sportovního. Kdysi měl Ford aspoň Pumu a Cougar, byť to nebyly žádní trhači asfaltu.
Áno, tých som myslel: Ford nemá momentálne žiadny model, ktorý by si zaslúžil označenie športový. Focus RS je minulosťou, ST ešte nie je na trhu (a i tak je to len bežný výkonnejší predohrab), GT tiež zapadá prachom (a u nás sa ani nepredával). Opel detto: Speedster je pasé, OPC sú len výkonnejšia konfekcia (aj to v rámci konkurencie priemerná). VW rovnako môže ponúknuť iba silnejšie bežné modely (GTI, R), nič skutočne zábavné a blížiace sa pojmu športiak.
Práve relatívne jednoduché a lacné kupé s motorom vpredu a pohonom zadku je to, čo týmto automobilkám chýba (ak nie predajom, tak určite imidžu). Pritom každá z nich má potenciál takéto auto vyrobiť a i utiahnuť prípadnú stratu projektu.
No ale Thunderbird nebyl sporták. To bylo takový retro kupé/kabrio pro normální jízdu.
Ale zajímavej byl, leč se nechytil no. Ne každý retro je úspěšný
nové modely - 2011 a 2012 sú na tom vraj jazdnými vlastnosťami o pár tried pred minulými generáciami. Niekde na youtube je porovnávací test Mustang GT a BMW M3 - vyhralo síce BMW, ale s malým rozdielom. A rozdiel v cene je veľký. To isté aj V6 motory. Jedine interiér je stále taký americký.
Nutno si uvědomit odlišnosti trhů a preference zákazníků. Navíc u opravdu mainstreamových značek, jakými Opel, Ford i VW jsou. Za posledních 20 let je v evropě levné sportování spojeno s HH a koncepcí FWD. Vlastně i japonské legendy z 90tých let fungovali na koncepci FWD. Zadokolkové legendy už jsou mimo cenouvou úroveň Genesisu, ale spíše by v dnešní době snesly porovnání ve třídě M3. MX-5 je nízko a když pomineme US produkci, tak cenově se evropskému HH přístupu (cenově dostupné ježdění) nejvíce blíží 370Z a v minulosti S2000 (i tak jsou oba nad HH).
Proto také nevidím důvod, proč by mainstreamové automobilky měly najednou produkovat levné RWD, když to prakticky nikdo nedělá (a nedělal). Image u mainstreamových automobilek ? Pro ně je nejdůležitější stavět auta, která budou tak univerzální, že si je koupí co nejvíce zákazníků a budou všude vidět.
Mýliš sa v jednej veci, a to, že image u mainstreamových automobiliek nie je podstatný. Je a je to jeden z najdôležitejších atribútov. Predaje u nás má aj Renault, ale za akú cenu? Ultranízke ceny a pokles imidžu, ktorý mu špeciálne tu mnohí s chuťou otrepú o hlavu. Čo by bol Nissan bez GT-R a Zetka? Nič, prázdny pojem, nemajúci v produkcii nič, pri čom by sa človek pozastavil alebo uznanlivo pokýval hlavou. Automobilka v Európe nemajúca zastúpenie ani v strednej triede, výrobca podivných crossoverov a SUV. A potom tu máš GT-R, zjavenie, ktoré za polovičnú cenu natrhne zadok 911 turbo/GT-S/GT3, legenda ešte za produkcie. Nie je práve toto auto tým, čo neskutočne zvýšilo Nissanu image? I keby bolo stratové, stojí to za to (a myslím, že stratové nebude).
Image je samozřejmě pro mainstream důležitá. Ale image mainstreamová. Nissan by byl nic bez GT-R a Z ? Pokud ano, tak opravdu nechápu, co lidi táhne k mainstreamovým značkám, které nemají ringdrtiče. Myslíš, že rodinku s Quashkaiem (nebo jak se to píše) zajímá GT-R.... Ano Nissanu to image zvyšuje. Stejně tak jako image VW drží Golf, Ford si vytvořil velmi silnou značku/jméno v Mondeu a Focusu.
a čo Mustang? To je presne kategória konkurentov + camaro+challanger. Všetky tieto autá majú podobné parametre ako hyundai. Na budúci rok plánujem auto v tejto kategórii a neviem sa rozhodnúť ktoré. Hyundai ich nabíja v testoch, ale absolútne ma neoslovil vzhľadom. Zatiaľ mi vychádza ako víťaz Mustang a tesne za ním Camaro.
Beriem na vedomie jeho existenciu, ale porovnávam európsku produkciu. Tiež neberiem do úvahy čínsky Passat, keď hovorím o produkcii VW v strednej triede. Ten Mustang si môžem na SVK/CZ kúpiť vo Forde? Nemôžem. Nejaké neoficiálne importy a tortúra s homologizáciou ma nezaujímajú.
Tortura s homologaciou nejni žádná, přijdeš do Denekru, impexty atd. vysolíš zálohu, počkáš 4 tejdyn, dosolíš zbytek a dostaneš auto se SPZ klíčky a přejeme vám mnoho štastných km.
Nazdar.
O žádnou homologaci se nestaráš, vše vyřídí za tebe.
V česku je prostě "draze" ;-)
Není to tak dávno, kdy jsem si v Praze (většinou nakupuji ve Wien) chtěla koupit něco od Wolford (česká cena byla někde v kategorii 230% rakouské :-|
Viem,ze vacsina z vas to má u ...ale by ma zaujímalo,podla coho redakcia boduje...trebars velkost batozinoveho priestoru 330l dostalo 6b ale pri hodnoteni SLK200 kde bolo 225l dostalo 8b...zrejme lebo jak bolo napísané,ze je to len hyundai bez duše :-) Na druhu stranu ked si clovek pozrie plusy a mínusy...tak z tych minusov nic nepodstatné,a plusi podstatne dolezitejsie,len proste tam niečo museli dat...
Keby to malo znak Skody...
... ale znak Škody nikdy nic podobného mít NEbude, neb koncern vw "odmítá" zadní pohon nejen v téhle "dostupné" kategorii, ale "z principu" a VŠUDE :-|
Jak to suvisi s tym objektivnym hodnotenim redaktorov? Na druhu stranu... u Skody, podriadenej konzervativizmu ludovych auticok VW...to nehrozi...nedokaze to prevazat v kufri aspon 3 mechy cementu naraz...takze vsetko mimo, by bolo pozitivne prekvapenie...
S objektivitou redaktorů problém není, navíc čti test, tam se dozvíš více než v těch číslech dole pod tabulkou. Přece není problém chápat psaný text. Problém je s objektivitou tvou.
Nuž, díváme se zde na vůz, který (alespoň designově) právě končí (byť do Evropy právě vkročil). Jedovatost: Tak nějak Evropa začíná být (nebo už je!) "ocáskem" dění. Zvykejme si, že nejsme pupkem světa.
Zpět k vozu. Vidím to jako nešvar Hyundaie, že implementuje šestiúhelníkové masky na všechny své modely (facelift Genesis Coupe již téměř vyjíždí s jinou maskou, světly, nárazníkem). Bylo by vhodné odlišit (portfolio) Genesis od typických vozů Hyundai (má-li Genesis být luxusní odnoží, čili svébytnou zančkou). Ta "fontánovitost" masky (byť se nám může zdát archaická) a světel by stála za osvěžení, ne za pohřbení!
Čekal bych, že když se někdo pohybuje na automobilovém serveru, tak má také trošku přehled. Tedy Toyota FT-86 / Subaru BRZ. Ano, prodej bude i v evropě.
Škoda toho předního nárazníku (asi se u Toyoty inspirovali při návštěvě v Mimoni), jinak by to bylo pěkný auto. Takže zbývá počkat jen na toho pravýho (BRZ)... :-)