Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mazda CX-5: Diesel Skyactiv se bude prodávat i v Japonsku

13 komentářů

Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Dle mých informací má být vstřikovací tlak až 2 500 bar, což znamená vynikající atomizaci paliva a tím pádem málo nepáleného uhlíku = malý a výkonný DPF bez potřeby časté regenerace nezvyšující spotřebu.
milanSUV
Ve specifikaci se píše😒br /> - A highly efficient Mazda active ceramic diesel particulate filter (DPF)

ale snad nebude tak otravný >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ale jasně že DPF bude. Ale nebude filtr zachytávající a likvidující NOx (oxidy dusíku). Ti zmatkaři tam píší to samé 2x - selektivní katalytická redukce = redukce NOx na H2O a N2 - vodu a dusík. Katalyzátor se zachytávačem NOx neboli oxidů dusíku je to samé. Bez DPF se Euro6kové motory neobejdou. Přál bych si to ale myslím že to není technicky dosažitelné.
Avatar - Shr3k
Shr3k
DPF nebude.
Mixo
nejaky odkaz? pokud vim tak dpf nebude.
Mixo
normy spotreby v EU jsou extremne smesne a jdou na ruku automobilkam. Ty se pak chlubi marketingove nizkymi cisly, ktere jsou vsak nedosazitelne. Nejusmevnejsi je Opel Ampera. Normovany cyklus 1,6 l/100 km. Realita prvnich testu je spis 10 litru na 100 km. O podvod se nejedna, protoze Opel pouze dodrzuje evropske normy.
matozippi
kde to pisu? lebo tu na auto.cz je napisane ze dpf nebude, ale je to clanok s pred par mesiacov
este doplnim: tento clanok pise ze filter nebude [odkaz]
citujem "Skyactiv-D je splňuje bez selektivní katalytické redukce a nepotřebuje ani katalyzátor se zachytávačem NOx"
milanSUV
[odkaz]

co myslí benzín nebo diesel?
Lubos.1
DPF v tom motore bude, aj ked prve spravy tvrdili nieco ine. A turba budu dve.
matozippi
z motora zmizol katalyzator a filter pevnych castic, pravdepodobne aj EGR, pribudlo vykonne turbo (predpokladam ze je vykonnejsie ako existujuce), ine zhaviace sviecky, upravene vyfukove ventily... uz len pocat co z toho bude to povestne "kurvitko"
v kazdom pripade drzim place, nic horsie ako filter pevnych castic za posledne roky nevymysleli, v tomto motore nebude, tesime sa 😄
uz len aby to tu bolo
Avatar - Choochoo
Choochoo
Oni uz i ty oxidy dusiku o necem napovidaji. Uz se tesim, az si ji budu moci prohlednout. Jen skoda ze nejsou prisne normy i v evrope, kdyz si evropa hraje na to jak je ekologicka. Pokazde kdyz pred sebou vidim mrak z koncernovych dieslu vzpomenu si na doby wartasu. Mazda :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Je to tak, Mitsubishi 1,8 a 2,2 DI-D a Subaru boxer diesel mají velmi nízkou spotřebu blízkou realitě také.
Mixo
nejdulezitejsi informace v tomto clanku je relativne skryta. mereni dle japonskeho standardu je totiz na rozdil od EU velmi blizke realite a srovnani statistik napr. se spritmonitor to jen dokazuje.

lze tudiz skutecne predpokladat realnou spotrebu kolem 5,5 litru, coz je u tohoto typu auta bajecne.