Mazda CX-5: Diesel Skyactiv se bude prodávat i v Japonsku
Mazda bude na domácím japonském trhu prodávat model CX-5 i se svým novým vznětovým motorem 2,2 Skyactiv-D. Dieselové jednotky nejsou v Japonsku příliš populární, a to kvůli místním přísným emisním normám.
V Japonsku jsou přísně omezovány emise oxidů dusíku. Důvod, proč se zde auta s dieselovými motory tolik neprodávají, je ten, že vznětové jednotky vyprodukují mnohem více NOx než ty zážehové.
Díky své konstrukci však 2,2 Skyactiv-D produkuje malé množství NOx, motor dokonce ani nepotřebuje katalyzátor se zachytávačem NOx.
Nová Mazda CX-5 s jednotkou 2,2 Skyactiv-D se začne v Japonsku prodávat na jaře 2012. Turbodiesel o objemu 2,2 litru bude kombinován s automatickou převodovkou. Motor nabídne výkon 129 kW a maximální točivý moment 420 Nm. Jeho udávaná spotřeba v japonském cyklu JC08 je 5,4l/100km.
Mazda CX-5 s agregátem 2,2 Skyactiv-D má být prvním prodávaným osobním autem v Japonsku kombinujícím dieselovou jednotku a start-stop systém. Ten automobilka ve svých vozech označuje jako i-stop.
Na evropských trzích bude prodej Mazdy CX-5 rovněž zahájen na jaře příštího roku. Nabídka motorů bude čítat vedle 2,2 Skyactiv-D o výkonu 129 kW i slabší variantu této jednotky se 110 kW a dvě verze zážehového dvoulitru Skyactiv-G o 121 kW a 118 kW.