..ať je to v detailech co nejvíc podobné prvními conceptu a naopak co nejmíň tomu druhému...
Podle toho katalogu Modellista to vypadá celkem nadějně...
Přesně takhle jsem to měl původně napsaný.. přemlouvat ke koupi. Ale přišlo mi to divný (já malokdy někoho přemlouvám), tak jsem to nakonec změnil a původní předložku nechal :-)
Proč neudělají design podle konceptu Scion FR-S ? :'-( Ten vypadal zdaleka nejlíp.
Aspoň ten interiér by mohl vypadat jinak, tohle je příšernost :no: a to jsem se na tohle auto tak těšil...
Difuzer sem, difuzer tam... tohle bude pecka. Jestli se za něco modlím já, pak je to "lidová" cena - sporťáků je na trhu celkem dost, ale pořádných sporťáků do milionu málo. Pokud by byl nějaký dvoulitrový turbomotor za 750 v základu, byla by to fantazie.
Tak je to sken z tunerského katalogu. Víš jak to mám třeba... no třeba s BMW 1: auto jako takové se mi nelíbí, ale vzhledem k tomu co představuje... pokud ho milujete, není co řešit.
Zrovna ten sken z tunerského katalogu neřeším, "hrůzu" mám hlavně z tuzerských prvků na coceptu II, původní koncept byl designově naopak téměř dokonalý.
U auta, které se mi opravdu nelíbí, dokážu klidně přiznat jeho jiné kvality, ale skutečně se do něj zamilovat, je u mě v prakticky nemožné, podobně jako třeba u ženy.
Předek má jediný problematický bod a to je pás "módních" diod. Pohled na katalog napovídá, že zadek je možná ještě jednodušší, než Concept I... a bohužel nelze vyloučit čirá zadní světla :-(. Předek zřejmě bez diod... a jinak těžko soudit,
Koncepce: motor vpředu, avšak co nejblíže středu auta, pohon zadních kol se samosvorným diferenciálem (v základu), důraz na extrémně nízké těžiště (údajně bude nejnižší mezi všemi produkčními auty vč. supersportů typu Ferrari 458...)
Hmotnost: blížící se 1100 kg (!)
Motor: točivý atmosférický 2.0 boxer od Subaru se vstřikováním od Toyoty (přeplňovaný motor nebude)
Výkon: snad 200 koní
Převodovka: 6-stupňový manuál od Aisinu, nízká hmotnost, důraz na přesné řazení s krátkými drahami (automat s pádly za příplatek)
Cena: Scion v US asi lehce nad USD 20 tis, na evropském trhu by vůz mohl být okolo 25 tis EUR, český trh asi 650 tis?
Design: je to úplně jedno...
Jasně, samozřejmě že auta mnoho lidí kupuje očima a nechci význam vzhledu podceňovat... Jenže vsadím se, že 99 % potenciálních kupců čeká v souvislosti s tímhle autem na úplně jiné věci - a sice na to, zda sériová verze skutečně dosáhne výše uvedených parametrů. Pokud ano, pak to bude naprostá pecka jdoucí k samé podstatě sportovních aut, důraz na čistý řidičský požitek... Připomínám, že je rok 2011, kdy každá nákupní taška váží tunu a půl, bez turba snad vlastně auto ani nejede a bez seznamu výbavy delšího než D1 auto zkrátka neprodáš - v takové době je podobný vůz s ohledem na předpokládanou cenu naprostý unikát, osvěžující návrat k podstatě.
Takže co vlastně řekly ony obrázky mně jako potenciálnímu kupci? Zaprvé pozitivně hodnotím sedadla – snad budou tak funkční, jak na pohled vypadají... Zadruhé interiér vypadá trošku chudě, což (pro mnohé jistě paradoxně) hodnotím opět velmi pozitivně – nejsou tam žádná zbytečná cingrlátka, celkově pravděpodobně tvrdší plasty, které ovšem budou vážit velmi málo (karbonový interiér v této cenové hladině opravdu čekat nelze), není dokonce vidět ani rádio (dle některých odhadů bude auto v základu opravdu nabízeno bez sterea) – to vše naznačuje, že u Toyoty/Subaru to s hard-core zaměřením auta myslí opravdu vážně... Zatřetí krátká řadička relativně blízko volantu – to je extrémně důležité u auta, kde práce s převodovkou bude pro opravdu rychlou jízdu neustálou nezbytností, nehledě na to, že bez ohledu na rychlost taková kombinace extrémně zvyšuje zábavu za volantem... Začtvrté červené pole otáčkoměru začíná okolo 7 500 ot. – doufal jsem, že začne až na 8 tis., ale co se dá dělat, i tak to bude velmi příjemné a snad se bude motor opravdu lehce vytáčet... Volant není hezký ale jistě bude funkční – a to mi úplně stačí...
Takže jak říkám v nadpise – pro mě zatím dobrý... :-)
S tím prakticky nelze nesouhlasit, ale tak jako ty v interiéru vítáš chudší jednoduchou účelnost a absenci zbytečných cingrlátek (šetření kg, ale i peněz), tak to samé bych já přivítal i v exteriéru. Pomohlo by to nejen samotné čistotě deisgnu, ale taky by to odpovídalo tebou popsané filosofii tohoto vozu, která by se logicky měla odrážet i v exteriéru vozu... Jako obvykle, tak trochu: "všechno souvisí se vším"...
Bohužel tuzingově líbivá podbízivost některých detailů cocneptu II, nemá s tebou popsanou filosofií vozu, společného prakticky nic.